Playstation 3

  • 255 676
  • 1 077

ditrim

Jäsen
Voin liittyä seuraan. Tuut sä tohon Joensuun torille 22.00? Odotan siinä esiintymislavan edessä. Otan bensaa ja tulitikkuja mukaan. Kyllä sieltä varmasti nörttejäkin löytyy.

Olitko? Myräkkäkännin avulla selvisin perjantai-illan ilman änäriä. Nyt pitää sitten mennä hakkaamaan pleijareita offlinessä.
 

Saarinen#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid C.F, Helsingin Jokerit
Harmi, että Online pätkii. Olisi pitkästä aikaa halunnut mennä pelailemaan onlineen. Mutta nyt kävi näin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
PlayStationin EU-Blogin eilinen tiedotus:

While we are investigating the cause of the Network outage, we wanted to alert you that it may be a full day or two before we’re able to get the service completely back up and running. Thank you very much for your patience while we work to resolve this matter. Please stay tuned to this space for more details, and we’ll update you again as soon as we can.

Jos vian syytä etsitään, ei kyseessä taida ihan tavallinen huoltokatko olla...
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Tässäpä uutinen, jossa kerrotaan miksi PSN on alhaalla:

Linkki uutiseen!

(Linkki vie Konsolifin.net sivustolle)
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
PS3:n käyttäjiä kiinnostanee myös tämä uutinen, jonka mukaan Sony ja jälleenmyyjät on todettu Suomessa korvausvelvollisiksi Other-OS-tuen poistamisesta johtuen.

Mene ja tiedä, minkälaisia käänteitä tämä juttu vielä saa.

Linkki uutiseen

(Linkki vie fin.afterdawn.com-sivustolle)
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
PS3:n käyttäjiä kiinnostanee myös tämä uutinen, jonka mukaan Sony ja jälleenmyyjät on todettu Suomessa korvausvelvollisiksi Other-OS-tuen poistamisesta johtuen.

Mene ja tiedä, minkälaisia käänteitä tämä juttu vielä saa.

Linkki uutiseen

(Linkki vie fin.afterdawn.com-sivustolle)

Tänään oli vastaavanlainen uutinen myös iltalehden nettisivuilla. Miten on arvon jatkoaikalaiset, meinaatteko nousta barrikadeille ja vaatia satasta jälleenmyyjiltä? Miten tuo toimisi käytännössä, jos haluaisin vaatia tuota korvausta liikkeestä (Anttila), josta konsolini ostin?
 

vehhhmanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Viesti2
Taitaa ollaa liikaa "vaivaa" alkaa kinuamaan satasta, vaikka nyt koko vehje vituttaakin suunnattoman kovin. Netwörkki ollut alhaalla jo monta päivää!
En tarkalleen edes muista mistä putiikista vehje tuli aikoinaan hommattua vai tuliko muuten oikein tilattua etukäteen...??? Nooh, kuitenkin kaiken maailman lippujen ja lappujen täyttö sekä kuittien kaivaminen ei ole meikäläisen vahvimpia puolia, eli korvaukset jäänee hakematta.
Tietenkin jos joku helppo keino keksitään (tyylin klikkaa tästä ja anna tilinumero), niin otan mieluusti satasen vastaan!
 

Jeffrey

Jäsen
Mitäs tämä OtherOS tuki ylipäänsä teki? Hankin pleikan aikanaan puhtaasti pelaamista varten ja tollasista ollut mulla mitään tietoa. 2007 heti julkaisun jälkeen tuli laite noudettua. Ja hyvin olen pärjäillyt.

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan siinä, että jää ehkäpä hakematta. Pankki vaihtunut välissä ja kuitin löytyminenkin olisi melkoisen tuskan takana. Jos kuitenkin on joku helppo keino tosiaan niin mielellään otan rahaa tai lahjakorttia liikkeeseen vastaan. Arvostan kuitenkin omaa aikaani senverta, että en nyt satasesta jaksa kamaliin ponnistuksiin ruveta.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Mitäs tämä OtherOS tuki ylipäänsä teki?

Jos en ihan väärässä ole niin se antoi käyttäjälle mahdollisuuden käyttää mm. Linux- käyttöjärjestelmää PS3:ssa. Tarkempaa tietoa ei ole, mutta noin viisaammat kertoivat minulle tänään. Joku voi korjata jos olin väärässä, tai siis jos minua viisaammat olivat väärässä.

Tarkistin asian ja mulla on tallessa vielä toi takuukuitti josta käy ilmi, millon ja mistä kyseinen konsoli on ostettu. Pitääkin varmaan lähi päivinä olla Giganttiin yhteydessä. Tosin ensin voisi internetistä selvittää miten monta lappua täytyy täytellä, että saa ton 100e takasi. Mutta ei kai siinä pitäisi olla mitään epäselvyyttä, minun mielestäni. Rahat käteen ja morjesta, lähettäkää lasku Sonylle.
 

Jeffrey

Jäsen
Voitko raportoida tänne miten homma etenee jos lähdet kyselemään rahoja? Kyllähän tuo satanen pitää hakea pois jos mahdollista. Kuitti löytynee.

Tulipa hirveällä tuurilla löydettyä myös oma takuulappu/kuitti. Olin kyllä satavarma, että ostin laitteen Game Stopista, mutta kuitti muistutti, että Verkkokaupassa tuli käytyä.

Eli tosiaan jos sitten jollakin on kokemusta tuon 100€:n takaisin hankkimisesta niin antaa tulla vain tietoa...
 

Sinkel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Siis mistä versioista saa mahdollisesti sen 100e takaisin? Itse ostin PS3 slimin 160GB viime kesänä. Saako kyseisestä pleikkarista lähteä korvauksia hakemaan? Vai onko koskeeko se noita ensimmäisiä pleikkari malleja?
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Siis mistä versioista saa mahdollisesti sen 100e takaisin? Itse ostin PS3 slimin 160GB viime kesänä. Saako kyseisestä pleikkarista lähteä korvauksia hakemaan? Vai onko koskeeko se noita ensimmäisiä pleikkari malleja?

Muistan jostain lukeneeni, että koskee ensimmäisiä malleja ja että uusimmissa tuota other-os-tukea ei olisi ollutkaan. Mutta varmaksi en lähde julistamaan.

Jotenkin sotii omaa ajattelua vastaan lähteä penäämään rahaa, kun en ole mitään käyttiksiä asentanut enkä niitä edes osaa asentaa. Toisaalta pleikan omalla selaimella pystyy melko valikoivasti katsomaan netistä tv-ohjelmia. Esimerkiksi MTV:n katsomo ei toimi ollenkaan. Tällaiset ongelmat ilmeisesti ratkeaisivat toisen käyttiksen asentamisella.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis tuo ominaisuus poistettiin slim-malleista ja samoihin aikoihin uudella päivityksellä muista malleista. Vähän on Sonyltä kyllä kyseenalaista touhua poistaa ominaisuus, mikä on ollut iso hankintaa puoltava syy aika monella. Mitenkähän muuten jenkkiarmeija on tähän suhtautunut, kun niillä on kai aikamoiset pleikkaripinot hoitamassa koneiden hommia. No eivät varmaan käytä pleikkarin omaa ohjelmistoa, mutta lisähankintoja eivä enää pysty tekemään.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
<snip> Mitenkähän muuten jenkkiarmeija on tähän suhtautunut, kun niillä on kai aikamoiset pleikkaripinot hoitamassa koneiden hommia. No eivät varmaan käytä pleikkarin omaa ohjelmistoa, mutta lisähankintoja eivä enää pysty tekemään.

Sehän olisikin ollut hauskaa jos Yhdysvaltain armeija olisi lähtenyt puolustamaan geohot:a. Tai sitten olivat ensimmäisenä jonossa ostamassa kaverin jailbreak koodia :) Tai sitten on pelkkä urbaanilegenda että siellä mitään pleikkareita on, who knows.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tai sitten on pelkkä urbaanilegenda että siellä mitään pleikkareita on, who knows.
Jatkoajan keskustelupalsta
Onhan tuosta ollut juttua monessakin paikassa. Alla muutama esimerkki:

CNN: Military purchases 2,200 PS3s.

Softpedia: The US Air Force Purchased 2,200 PlayStation 3 Consoles.

Geek3d: A Cluster with 1760 PlayStation 3 for the US Army.

Nimenomaan eivät todellakaan tykänneet tästä rajoituksesta ja siitä, että vanhempia malleja ei enää valmistettu(?).

Itselläni on ihan 20gt:n karvalakkimalli ja kuitti tallessa eli kyllä mielelläni 100€ otan, vaikka PS toimittaa lähinnä BD-soittimen ja telkkarin nettiselaimen virkaa.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Todisteita siitä ettei kamenski jaksanut tarkistaa asiaa itse.

Seison korjattuna. No mutta tämähän sitten selittääkin geohotin ja Sonyn salaisen diilin, armeija alisti Sonyn. Sitten otin foliohatun pois päästä.

Asiaa sivuten, voisi kyllä huvikseen testata vanhalla, hajonneella läskillä pleikkarilla miten hyvin sen jailbreakkaus toimii. Hyötyä en kyllä vapautetulle pleikkarille keksi, mutta voisihan tuo olla hauska testata mihin kaikkeen masiina venyy.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Eihän tässä edes muista omaa pleikkarin salasanaa, viimeksi näpytellyt sen tuonne silloin pari vuotta sitten… Melko suuri luku tuo 70 miljonaa käyttäjää, joiden tiedot ovat nyt sitten ulkopuolisten käytössä. Vaikeaa kuvitella, että Sony ei olisi tätä buotoa tiennyt aikaisemmin ja että olisi epäselvyyttä siitä, onko luottokorttitietoihin päästy käsiksi. Tiedottamisessa tehdään nyt yhtä pahoja munauksia kuin tuon tietoturvan kanssa. Samaan aikaan Microsoftilla lyödään käsiä yhteen.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jossain luvattiin, että viikon sisällä joitain osia PSN:stä voidaan avata, mutta eihän noista koskaan tiedä. Aika huolestuttavalta näyttää..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös