Playoffs 2024 puolivälierät: Kärpät (4.) – Jukurit (5.)

  • 84 935
  • 746

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Kiitoksia sarjasta Mikkeliin, tulihan tästä varsin hieno sarja kaikkinensa! Hattua nostettava OJ:lle ja Jukurit-organisaatiolle, että pienelläkin budjetilla pystytään vakavasti haastamaan massiseuroja.

Huuhtasen verran varmaan sarja jäi paitsi game 7:sta.
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Onneksi voitettiin, koska olisi ollut hirveä nähdä Huuhtanen ja Jokinen jatkossa. Näiden kahden ”herrasmiehen” takia mielestä hienosta sarjasta tuli lopulta aika likainen. Onneksi Havu näytti koko kiekkoilevalle Suomelle, että tyylikkyydellä voi kaataa apinalauman.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Onneksi voitettiin, koska olisi ollut hirveä nähdä Huuhtanen ja Jokinen jatkossa. Näiden kahden ”herrasmiehen” takia mielestä hienosta sarjasta tuli lopulta aika likainen. Onneksi Havu näytti koko kiekkoilevalle Suomelle, että tyylikkyydellä voi kaataa apinalauman.

Mitä se Jokinen oikein teki, kun osa on tätä mieltä?
 

JakkeKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onneksi voitettiin, koska olisi ollut hirveä nähdä Huuhtanen ja Jokinen jatkossa. Näiden kahden ”herrasmiehen” takia mielestä hienosta sarjasta tuli lopulta aika likainen. Onneksi Havu näytti koko kiekkoilevalle Suomelle, että tyylikkyydellä voi kaataa apinalauman.
Samalla tyylikkyydellä pystyy voitetun playoffsarjan jälkeen kutsuun vastustajaa apinalaumaks.
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
OJ.n rehellisyydessä ainakin jää vielä vähän petrattavaa. Muuten varmaan kaikki tunnustaa hyväksi valmentajaksi. Otteluvalvoja ei ekapelissä myöntänyt väärää vaihtoa, vaan totesi tyyliin: ehkäpä oli, mutta ei niitä maaleja enää jäljestä päin muutella". Olin kuulemassa. Lisäksi turhat itkut budjeteista, miljoonajengistä ja puolen Suomen joukkueista jne.
Budjetit edelleen saa jokainen määrätä itse. Nostaa haluamakseen, ja kokeilee onko ainoa tie menestykseen. Tähän asti ei ole ollut.
Paineiden sysääminenkään ei ole ollut koskaan mikään ihmeellisesti toimiva keino. Vittuiluna ehkä menettelee, mutta se on jo ihan toinen juttu.
Pääasia että hyvin tässä kävi. Ja odotetusti. Yksikään sarja ei mennyt suoraan neljässä, mutta media kyllä muisti keulia ja piikitellä Kärppiä jälleen molemmista Jukureiden ansaitusta voitosta.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Niko Huuhtanen.
Olet ainoa pelaaja jota ei mieli tekisi onnitella. Tuollaiset päähän kohdistuvat taklaukset osoittavat täyttä piittaamattomuutta ja ovat todella raukkamaisen näköisiä. Raukkamainen on ensimäinen adjektiivi mikä sinusta tulee pelaajana mieleen. Voisit olla hieno pelaaja sekä tehokas, joka pelaa kovaa, mutta nyt toiminta menee koulukiusaaja tasolle.

Ihmettelen kyllä tätä itkua miehestä, aivan fantastinen nuori pelaaja jolla on valoisa tulevaisuus.

Pelin holtittomin taklaus oli pelin avauserässä, kun Turunen ajoi tietoisesti selkään miestä, joka oli vielä irti laidasta.

Jukureille isot propsit ja kiitokset sarjasta. Oli ilo katsella Puistola/Helenius kaksion peliä, ja Jormakan intoa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihmettelen kyllä tätä itkua miehestä, aivan fantastinen nuori pelaaja jolla on valoisa tulevaisuus.
Minä ihmettelen sinun toistuvaa tarvetta itku -sanan käytölle. Se, että toinen näkee asian eri tavoin kuin sinä, ei ole automaatisesti itkemistä. Sinä pidät Huuhtasta fantastisena pelaajana, joku toinen ei. Minusta Huuhtanen pelasi erittäin heikon puolivälieräsarjan varsinkin kultakypäräksi. Fokus tällä nuorella miehellä oli aivan väärissä asioissa. Runkosarjan perusteella ajattelin, että Huuhtanen voi pelata itsensä pudotuspeleissä jopa Jalosen MM-kisajoukkueeseen. No, ei pelannut. Minusta Huuhtanen oli tässä sarjassa todellinen reppana ja pelasi heikosti. Kaukana fantastisesta. Mitä kaverin laukaukselle on muuten tapahtunut? Onetimer -yrityksillään osui hädin tuskin kiekkoon.
 
Viimeksi muokattu:

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Minusta Huuhtanen oli tässä sarjassa todellinen reppana ja pelasi heikosti. Kaukana fantastisesta. Mitä kaverin laukaukselle on muuten tapahtunut? Onetimer -yrityksillään osui hädin tuskin kiekkoon.

Luulen että on loukkaantunut, ei ollut pelillisesti runkosarjan tasolla se on fakta.

Oli kyllä silti hämmentäjänä erinomainen, ja meni ihon alle, näemmä myös osalle faneista. Ei tämmöistä pelaajatyyppiä liikaa Suomesta tule.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitos Jukureiden kannattajille keskusteluista. Pikkasen valjuksi jäi, mutta ollaan kiitollisia siitä mitä saatiin.

Jukurit pelasi hienon kauden ja Jokinen kaivoi joukkueesta varmasti juuri niin paljon irti kuin se inhimillisesti katsoen oli mahdollista. Lopulta myös pudotuspelit jäävät plussan puolelle. Kolme kotipeliä oli varmasti se minimitavoite Jukureille ja sen Jukurit sai. Rentouttavaa kesälomaa ja syksyllä taas isolla sydämellä askiin.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
OJ.n rehellisyydessä ainakin jää vielä vähän petrattavaa. Muuten varmaan kaikki tunnustaa hyväksi valmentajaksi. Otteluvalvoja ei ekapelissä myöntänyt väärää vaihtoa, vaan totesi tyyliin: ehkäpä oli, mutta ei niitä maaleja enää jäljestä päin muutella". Olin kuulemassa. Lisäksi turhat itkut budjeteista, miljoonajengistä ja puolen Suomen joukkueista jne.
Budjetit edelleen saa jokainen määrätä itse. Nostaa haluamakseen, ja kokeilee onko ainoa tie menestykseen. Tähän asti ei ole ollut.
Paineiden sysääminenkään ei ole ollut koskaan mikään ihmeellisesti toimiva keino. Vittuiluna ehkä menettelee, mutta se on jo ihan toinen juttu.
Pääasia että hyvin tässä kävi. Ja odotetusti. Yksikään sarja ei mennyt suoraan neljässä, mutta media kyllä muisti keulia ja piikitellä Kärppiä jälleen molemmista Jukureiden ansaitusta voitosta.

Tätä minä en ymmärrä. Jokinen yrittää työntää paineita vastustajalle ja täällä puhutaan itkemisestä. Elää pelissä tunteella, mikä vissiin myös on itkemistä. Sarjan päätyttyä antaa vastustajalle ansaitut kehut ja toteaa että parempi meni jatkoon.

Vissiin paras tapa olisi lähestyä Matti Vanhasmaisella otteella, jossa kerrotaan tylsiä faktoja ja toivotaan parasta
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tätä minä en ymmärrä. Jokinen yrittää työntää paineita vastustajalle ja täällä puhutaan itkemisestä. Elää pelissä tunteella, mikä vissiin myös on itkemistä.
Kyllähän Jokisen puheista oli sellaista "häviämisen selittelyä etukäteen" havaittavissa, siis jo ennen kuin koko sarjaa oli sekuntiakaan pelattu. Puhuttiin miljoonamiehistöstä ja lentokoneella matkustamisesta, vaikka lopulta miljoonavalmentaja Jokisenkin joukkue taisi jossain vaiheessa lentokonetta käyttää.

Eikä tossa mitään, varmaan oma tapa käsitellä paineita tuokin kun Jokisella jo hetki on siitä kun viimeksi oli edes pelaajana voittanut mitään, joten siinä mielessä tuollainen on ehkä jopa ymmärrettävää. Kyllähän Jokinen toistaiseksi jää mieleen hyvänä runkosarjavalmentajana, mutta pudotuspeleissä sitten jää vähän piippuun.
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämäpä juuri. Niistä katsomohuuteluista en viitsinyt mitään mainita. Varmaan kuului yleisöstäkin kaikenlaista, mutta ei ehkä ihan mennyt kuitenkaan OJ.n julkisuuteen kuvailemalla tavalla hänenkään toiminta.
Nämä tappioiden etukäteen selittelyt ja budjettiin vetoaminen lähinnä jäi mieleen. Oli sitten itkuja tai ei. Paineet on asia erikseen. Ehkäpä Kärpissä on totuttu jo niitä aiemminkin käsittelemään.
Sekava kausi, valmennuksen vaihdos runkosarjan puolivälissä ja siihen päälle epäonnistuneet hankinnat ym. nollasuorittajat. Siihen nähden hyvä suoritus olla mitalipeleissä mukana.
Tästä se vasta alkaa taistelu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bobi

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Luulen että on loukkaantunut, ei ollut pelillisesti runkosarjan tasolla se on fakta.
Hyvin pystyi kuitenkin taklaamaan niin päähän kuin muuallekin. Pystyi myös tappelemaan ja painimaan, toki pienempänsä kanssa, mutta kuitenkin. Muutoinkaan ei kyllä vaikuttanut loukkaantuneelta lainkaan. Minä luulen, että heikot otteet johtuivat siitä, ettei pää kestänyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nämä tappioiden etukäteen selittelyt ja budjettiin vetoaminen lähinnä jäi mieleen.
Jukureilla on dynaaminen budjetti. Silloin kun joukkue pärjäsi ja oli voittoputkessa, niin silloin Jokisen mukaan kyseessä oli "kolmen miljoonan joukkue". Nyt kun vastaan asettui MILJOONAMIEHISTÖ, joka vieläpä oli kevätkaudella hyvässä vireessä ja nousi pelko siitä että taas tulee keväällä neppariin, niin oltiinkin yhtäkkiä taas niin pienen budjetin pikkuseuraa. Ihme venkoilua.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyllähän Jokisen puheista oli sellaista "häviämisen selittelyä etukäteen" havaittavissa, siis jo ennen kuin koko sarjaa oli sekuntiakaan pelattu. Puhuttiin miljoonamiehistöstä ja lentokoneella matkustamisesta, vaikka lopulta miljoonavalmentaja Jokisenkin joukkue taisi jossain vaiheessa lentokonetta käyttää.

Eikä tossa mitään, varmaan oma tapa käsitellä paineita tuokin kun Jokisella jo hetki on siitä kun viimeksi oli edes pelaajana voittanut mitään, joten siinä mielessä tuollainen on ehkä jopa ymmärrettävää. Kyllähän Jokinen toistaiseksi jää mieleen hyvänä runkosarjavalmentajana, mutta pudotuspeleissä sitten jää vähän piippuun.

Minusta nuo puheet kuuluvat kevääseen, ja Jokinen yritti vain saada kaadettua paineita Kärppien suuntaan. Hyvinkin perinteinen pieni vs jättiläinen asetelma.

Paljon enemmän minulle kertoo käyttäytyminen sarjan päätyttyä. Minä ainakin tykkään kun valmentajat laittavat kaiken likoon ja vetävät tunteella. Mutta kun pelit on pelattu, pitää osata käyttäytyä. Ja tämänhän Jokinen hoiti todella kunnialla. Ei isompia jossitteluja, kehut vastustajalle ja kiitokset omille.
 

Micol

Jäsen
Minusta nuo puheet kuuluvat kevääseen, ja Jokinen yritti vain saada kaadettua paineita Kärppien suuntaan. Hyvinkin perinteinen pieni vs jättiläinen asetelma.

Paljon enemmän minulle kertoo käyttäytyminen sarjan päätyttyä. Minä ainakin tykkään kun valmentajat laittavat kaiken likoon ja vetävät tunteella. Mutta kun pelit on pelattu, pitää osata käyttäytyä. Ja tämänhän Jokinen hoiti todella kunnialla. Ei isompia jossitteluja, kehut vastustajalle ja kiitokset omille.
Täysin samaa mieltä. Välillä läikkyy varmasti hieman ylikin, kun taisto on kovimmillaan. Sitten kuitenkin paiskataan kättä rehdisti hyvän sarjan päätteeksi, kun taisto on vihdoin tauonnut - ja tunnustetaan reilusti toisen paremmuus. Tunteellahan näitä playoffeja vedetään - niin kaukalossa, katsomossa kuin kotonakin (kuten allekirjoittanutkin). Se kertoo sitten ihmisestä tosiaan eniten, että osaatko käyttäytyä siinä kohtaa, kun pelit ovat niin sanotusti taputeltu. Jokinen osasi - Pennanen ei. Ei varmaankaan tarvitse erikseen kertoa, että kumpaa kohtaan annan kunnioitukseni...
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvin pystyi kuitenkin taklaamaan niin päähän kuin muuallekin. Pystyi myös tappelemaan ja painimaan, toki pienempänsä kanssa, mutta kuitenkin. Muutoinkaan ei kyllä vaikuttanut loukkaantuneelta lainkaan. Minä luulen, että heikot otteet johtuivat siitä, ettei pää kestänyt.
Minä näin tämän samoin. Selvästi oli pinna kireällä ja se näkyi kuumenimisina, kun olisi pitänyt vain naureskella. Se ei ollut enää hämmentämistä vaan hämmennetyksi tulemista.

Jokainen voi tuosta rottailusta ja sen kautta pelaamisesta olla mitä mieltä haluaa. Minun mielestäni Huuhtanen ei lopulta kestänyt, kun syötettiin vähänkään omaa lääkettä. Ja se on heikkoutta se, jos mikä, kun tuohon leikkiin itse lähtee. En arvosta.

Itse sarja oli hieno. Pelattiin vaiherikasta lätkää, jossa monentumit aaltoili ja molemmilla oli hetkensä ja pelinsä. Mikkelissä eilen myös hyvä tunnelma.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Minusta Kärppien pitäisi tehdä tutkintapyyntö siitä Huuhtasen päähäntaklauksesta ihan periaatteesta. Miksei ole tehty?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta Kärppien pitäisi tehdä tutkintapyyntö siitä Huuhtasen päähäntaklauksesta ihan periaatteesta. Miksei ole tehty?
Kärpillä on fokus oikeissa asioissa. Seuraava vaihe on välierät.

Se on harmi, ettei Liigaa kiinnosta pelaajien turvallisuus ja antaa yhden myöhäisteinin purkaa turhautumisiaan kanssapelaaajiin. Se ei kuitenkaan ole enää Kärppien murhe.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kärpillä on fokus oikeissa asioissa. Seuraava vaihe on välierät.

Se on harmi, ettei Liigaa kiinnosta pelaajien turvallisuus ja antaa yhden myöhäisteinin purkaa turhautumisiaan kanssapelaaajiin. Se ei kuitenkaan ole enää Kärppien murhe.

On se näinkin, mutta eihän sitä tiedä vaikka ensi kauden alussa Kärpät pelaisi taas tuota sankaria vastaan. Pelaajaturvallisuus on yhteinen asia, ja kun siitä ei Rönnin pulju huolehdi niin ehkä Kärppien pitää auttaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On se näinkin, mutta eihän sitä tiedä vaikka ensi kauden alussa Kärpät pelaisi taas tuota sankaria vastaan. Pelaajaturvallisuus on yhteinen asia, ja kun siitä ei Rönnin pulju huolehdi niin ehkä Kärppien pitää auttaa.
Toivotaan, että Huuhtanen hiihtelee ensikaudella ECHL:ssä.

Toivotaan myös, ettei ensi kaudella ole enää Rönnin puljua, vaan johdossa olisi uusi mies, kun tuosta ei nyt tahdo tulla yhtään mitään.

Kärppien pitää nyt kuitenkin keskittyä voittamaan mestaruus.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canes & Junnon aikakauden Kärpät
Olihan hieno sarja, vaikka tuomarilinja teki tästä melkoista sääntöjen rajamailla tappelua. Joku voisi sanoa, että niinhän se keväällä kuuluukin, mutta kyllä mä väitän, että molempien parhaat pelaajat olisi loistaneet tiukalla linjalla koiruuksiin ihan toisella tavalla. Kyllähän se niin on, että sääntöjen sallimissa rajoissa pelataan ja se ei ole pelaajien tai joukkueiden vika jos linja sallii pelaamisen harmaalla alueella.

Sarja oli tasainen ja Jukurit pelasi odotetun vauhdikasta kiekkoa, mutta ehkä parissa viimeisessä pelissä alkoi kuormitus vähän näkyä. Vai oliko sitten Jokisen taktinen veto, että ei menty ihan niin kovaa päästä päähän, ettei Kärpät saa niin paljon vaarallisia suorahyökkäyksiä.. Jokatapauksessa viihdyttävää ja sykkeen korkealla pitävää tekemistä, eikä todellakaan mitään perinteistä träpissä istuskelua.

Jukurit olisi voinut paremmalla tuurilla tästä sarjasta jatkoon mennä, mutta ehkä ratkaisun avaimet olivat lopulta Kärppien kärkipelaajien käsissä, jotka pelaavat nyt kaikki aivan huikealla tasolla. Jukureilla sitten jäi piippuun, ja tuntuu että varsinkin ensimmäisissä peleissä Jukureiden kärkijätkät keskittyi enemmän vastustajan hämmentämiseen kuin itse pelaamiseen, tai siihen että ratkaisevat pelin maaleillaan Jukureille. Kovarcikin veljekset katosivat täysin kuvasta ja Huuhtanen tykkäsi myllertää niin paljon, että kaikki muu jäikin sitten Puistolan ja Heleniuksen varaan.

Jokisen ympärillä käytävää keskustelua on ollut hauska seurata, sillä mieshän on luonut asetelmia kevättä varten jo kuukausia. Ja hyvin näyttää onnistuneen! Kaikki puheet tuomareista, budjeteista, otteluvalvojista, lentokoneista, ennakkosuosikeista, sympaattisesta pikkuseurasta, miljoona-kärpistä ja takaraivon kaljuista kohdista ovat olleet harkittua peliä. Jokinen on elänyt tunteella joukkueen mukana ja tehnyt kaikkensa sen menestyksen eteen niinkuin kuuluukin. Hän on laittanut itsensä ihmisenä ja persoonana peliin täysillä, välittämättä siitä mitä muut siitä toiminnasta ajattelevat, kuten johtavat pelaajat ja valmentajat tekevät. Kaikki tämä vaikuttaa sitten vastustajan pelaajiin, valmentajiin, tuomareihin, katsojiin ja omiin pelaajiin... Kun on äänessä ja vetää oikeista naruista, niin kyllä sillä voi saavuttaa etua. Ja mies näyttää onnistuneen aika paljon tunteita ja reaktioita saamaan tällä aikaiseksi. Vaikka pelaajien ja tuomareiden osalta ei julkisuudessa näitä kommentoida, niin samalla tavalla he ovat ihmisiä ja reagoivat sitten omalla tavallaan näihin puheisiin, aivan kuten me fanit täällä palstalla.

Mä kunnioitan Jokisen työtä, ja ymmärrän tapaan jolla hän toimi. Ei ehkä sitä perinteistä virkamiesmäistä Suomivalmentajan toimintaa, mutta siksihän tämä päällikkö sitä väriä ja makua Liigan soppaan tuo. Haluaisin nähdä Jokisen joskus Leijonien valmentajana. Huomaa, että on ottanut paljon vaikutteita ja oppia Pohjois-Amerikasta.

Hyvää kesää Jukureille.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jukureilla on dynaaminen budjetti. Silloin kun joukkue pärjäsi ja oli voittoputkessa, niin silloin Jokisen mukaan kyseessä oli "kolmen miljoonan joukkue". Nyt kun vastaan asettui MILJOONAMIEHISTÖ, joka vieläpä oli kevätkaudella hyvässä vireessä ja nousi pelko siitä että taas tulee keväällä neppariin, niin oltiinkin yhtäkkiä taas niin pienen budjetin pikkuseuraa. Ihme venkoilua.
Vaikka et OJ:sta ja Mikkelistä/Jukureista tykkäisikään, niin kai nyt olet huomannut kontekstin noiden lausuntojen ympäriltä kun kerta lausunnotkin muistat. Tuossa missä laskeskeli kolmen miljoonan joukkuetta, meinasi että jukuribudjettiin mahtuneet jätkät pelaavat näyttöjensä ansiosta ensi kaudella tuplasti kalliimmilla soppareilla. Joka tapauksessa Jukureilla ei ollut varaa esimerkiksi tehdä yhtään mitään siirtorajalla ja hajallisen/vajaakuntoisen (ja vajaudesta johtuen vajaakuntoisena runkosarjan lopulla pelaamaan joutuneen ml. Huuhtanen) rosterin takia annettiin tasoitusta jo ennen pleijareita. Tuota taustaa vasten joku lentelysponssi ensimmäiseen Oulun matsiin tuntui lähinnä vittuilulta kun olisi tarvittu pelaajia. Charterien hintoja en tiedä edes vähää alusta, mutta varmaan jonkun liigakelpoisen vuokrasoturin olisi runkosarjan lopuksi semmoisen kustannuksilla saanut.

Kärpille onnea jatkopeleihin, ei neljää voittoa vahingossa oteta vaikka marginaalit sen verran pienet olikin ettei ainakaan seiskapeli mikään oikeusmurha olisi ollut, tai edes eri joukkue jatkossa. Jukureilla kesti turhan kauan saada alakerta paikottua ja toki se odotettu tulosyksikkökin eittämättä sakkasi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös