Playoffs 2022 puolivälierät: TPS (4.) – HIFK (5.)

  • 145 366
  • 2 037

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
TPS osiossa toivotetaan lomia, IFK osiossa lähtee mopo keulimaan.

Lauantaina ollaan päinvastaisessa tilanteessa, tietysti mustavalkoisin lasein.

On tää kevät hienoa aikaa! Kuten TPS osiossa olisikohan @Expendable todennut, voidaan ajatella bo5 sarjan olevan 0-1 tilanteessa. Eli kaukana päätöksestä vielä.
Tässä ollaan asian ytimessä. Lauantain jälkeen tilanne on joko:

A) Sarja tasan, kotiedun omistaa TPS
B) IFK johtaa 1-3 ja TPS tarvitsee 3 voittoa putkeen

Tuo peli ratkoo paljon. Kotiedun ryöstö takaisin palauttaa tasaisen sarjan pienellä edulla, kun on kotietu Turkuun, mutta tappio ja IFK menee aika varmasti välieriin. Tänään oli tärkeä peli, mutta vielä tärkeämpi peli launtaina.
 
Viimeksi muokattu:

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
TPS osiossa toivotetaan lomia, IFK osiossa lähtee mopo keulimaan.

Lauantaina ollaan päinvastaisessa tilanteessa, tietysti mustavalkoisin lasein.

On tää kevät hienoa aikaa! Kuten TPS osiossa olisikohan @Expendable todennut, voidaan ajatella bo5 sarjan olevan 0-1 tilanteessa. Eli kaukana päätöksestä vielä.

Tämähän se on aina hyvä pitää mielessä, joukkueen kurssi vaihtuu fanien puheissa kuin kalsarit löysällä vatsalla, riippuen aina yksittäisen matsin tuloksesta.

Ekassa Turun matsissa IFK oli mielestäni pahemmin talutusnuorassa kuin nyt. Sinänsä vieraat lähtivät ihan samalla sapluunalla pelaamaan, mutta passiivisuutta oli otettu napsu pois.

Kyllä niitä voittoja on Nordikselta tänä vuonna haettu melkoisilla tavoilla, ja jos JA-osiomme olisi saanut päättää ratkaisuista niin jäljellä jengistä olisi Jan Lundell ja Alex Broadhurst.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Oli pakko katsoa tuo voittomaalia edeltänyt tilanne uudestaan ja suosittelen ihan jokaiselle samaa. Siellä se taklattava on vielä metri ennen osumaa kylki taklaajaa kohti, mutta ihan itse kääntää selän taklaajalle. Gardiner ei tule tilanteeseen edes kummoisella vauhdilla.

Jokaisen on helppo käydä tuo CMoresta katsomassa ottelukoosteesta kun pelin voittomaalia ennen tulee tuo.

Olisi ollut aivan järkyttävä housuunpaskominen laittaa tuosta boksia! Jos noista aletaan jakamaan jäähyjä, niin voimme heittää hyvästit lajille jääkiekko ja toivottaa ringeten/jääpallon tervetulleeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Luolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Montreal Canadiens
Oli pakko katsoa tuo voittomaalia edeltänyt tilanne uudestaan ja suosittelen ihan jokaiselle samaa. Siellä se taklattava on vielä metri ennen osumaa kylki taklaajaa kohti, mutta ihan itse kääntää selän taklaajalle. Gardiner ei tule tilanteeseen edes kummoisella vauhdilla.

Jokaisen on helppo käydä tuo CMoresta katsomassa ottelukoosteeasta kun pelin voittomaalia ennen tulee tuo.

Olisi ollut aivan järkyttävä housuunpaskominen laittaa tuosta boksia! Jos noista aletaan jakamaan jäähyjä, niin voimme heittää hyvästit lajille jääkiekko ja toivottaa ringeten/jääpallon tervetulleeksi.
Isompi ongelma tais olla toi jalkakamppi Lajuseen..
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kysyn nyt oikeastikin ihan ilman vittuilua miten HIFK ansaitsi tästä pelistä voiton? Kaikki tilastot maaliodottamasta, kiekonhallintaan ja laukauksiin tukevat sitä, että TPS olisi tuon pelin pitänyt voittaa.
Solidi vierasesitys. TPS:ltä ehdottomasti heidän paras esitys tässä sarjassa. kenttätapahtumat meni tilastollisesti TPS:lle, joka laukoi paljon ylivoimillaan, hallitsi kiekkoa upeasti noissa tilanteissa ja sai ylivoimien jälkeen pitkät myllyt. IFK pelasi 5 vs. 5 peliä todella hyvin vieraissa. Tietyllä tapaa tuuria oli paljon matkassa, mutta samaan aikaan jokainen takaisku oli seurausta järkyttävästä epäonnesta.

Joka tapauksessa sarja on nyt 1-2 ansaitsee sen tai ei. Tämä sarja on kaikkea muuta kuin ohi. TPS on hyvä ja nyt se suurin ero on tolppien välissä. Halonen haparoi niin maan perkeleesti.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Isompi ongelma tais olla toi jalkakamppi Lajuseen..
Jalkakamppi kun siellä on laitavääntö, miehet paikallaan ja Lajunen lähtee itse peruuttamaan ja kompuroi Hirvosen jalkaan. Ok. Itse en tuosta saa mitään vihellettävää jalkakamppia kun ollaan lähes paikallaan laitakahinassa eikä siinä jalkaa ojenneta missään vaiheessa yhtään mihinkään ja toinen pakittaa siihen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
No, olipas kyllä todella nolot kitinät Geeliltä lehdistötilaisuudessa. Ei siinä mitään, hyvä meille jos fokus karkaa tuohon.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, olet siis sitä mieltä että Jasun jäähy ja Haapasen oli jäähyn arvoisia? Molemmat vielä tilanteessa jossa jäähyjä ei todellakaan pidä antaa heppoisasti. Kun pelaat neljällä ja sitten jatkoajalla.
Valitus varsinkin haapasen jäähystä on kyllä ihan turhaa: jo kahden pelin ajan Tepsin kaverit on ajaneet vauhdilla karvaajan kylkeen, kynärpää eteen ja blokatan pois. Ihan sama, mitä Tappara silloin joskus teki mailalla. Tästä on ihan varmasti puhuttu ja nyt sitten leikattiin samansuuntaisilla linjoilta kylkeen ja kaveri ymmärsi kaatua.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No, olipas kyllä todella nolot kitinät Geeliltä lehdistötilaisuudessa. Ei siinä mitään, hyvä meille jos fokus karkaa tuohon.
Alkaa tekee aika nolon itsestään sarjan aikana. Sarjan alla sysää jotain turhia ennakkopaoneita IFK:n suuntaan. Peltonen vastaa tyyneesti ettei me sysäillä ennakkosuosikin viittaa yhtään minnekään suuntaan. Nyt sitten kitinää kun sarja vasta 1-2. Camoon.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko sitä mieltä, että Hirvosen ”poikittainen maila” oli jäähyn arvoinen ja Salomäen oman pelaajan puolustaminen, kun Steenbergen itse meni kolmantena mukaan kahakkaan?
No se Salomäen jäähy oli kuitenkin OK. itsellä ensin kiehui mutta siinä oli Salomäellä "pään repimisen" lisäksi maila mukana mistä sitten ilmeisesti ihan ihokin aukesi eli ainakin minä ostan...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Huh, henkisesti ja fyysisestikin rankkoja nämä pelit. Suorastaan shokissa olin 3-3 jälkeen. Ei oikeen voinu uskoa todeksi sellasta pomppua loppuun, kun IFK itse ei oikeastaan koskaan tasoita pelin lopussa runkkarissakaan. Muutaman kerran ehkä viimeisen 10v aikana.

Pelillisesti IFK ei Turussa oikeen pääse jämäkästi peliin kiinni. Mutta kuitenkin tärkeä voitto vähän tollasella epävarmalla ja virhe-herkällä esityksellä. Toki paljon pomppujakin puolin ja toisin. Ja varsinkin tärkeä voitto sen sarjan avauksen jälkeen. Siinä ei onnistunut mikään, nyt parempi siihen nähden. Ehkä su ollaan jo hyviä Turussa?

Tervetuloa lauantaina täyteen Nordiksen kattilaan.
 

Luolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Montreal Canadiens
Jalkakamppi kun siellä on laitavääntö, miehet paikallaan ja Lajunen lähtee itse peruuttamaan ja kompuroi Hirvosen jalkaan. Ok. Itse en tuosta saa mitään vihellettävää jalkakamppia kun ollaan lähes paikallaan laitakahinassa eikä siinä jalkaa ojenneta missään vaiheessa yhtään mihinkään ja toinen pakittaa siihen.
Ehkä mulla on värilasit silmillä, mutta ei tuon viheltämättä jättäminen mene samaan linjaan kuin Haapasen jäähy mun mielestä
 

Vanhahermes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valitus varsinkin haapasen jäähystä on kyllä ihan turhaa: jo kahden pelin ajan Tepsin kaverit on ajaneet vauhdilla karvaajan kylkeen, kynärpää eteen ja blokatan pois. Ihan sama, mitä Tappara silloin joskus teki mailalla. Tästä on ihan varmasti puhuttu ja nyt sitten leikattiin samansuuntaisilla linjoilta kylkeen ja kaveri ymmärsi kaatua.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tietyllä tapaa tuuria oli paljon matkassa, mutta samaan aikaan jokainen takaisku oli seurausta järkyttävästä epäonnesta.

Tästä etenkin olen ihan molempien joukkueiden puolesta samaa mieltä. Hifkin maalit oli kyllä ihan tekemällä tehtyjä, mutta jokaista niitä seurasi oikeasti aivan karmaiseva puolustuksen nukahdus. Tepsille taas useampi loistava maalipaikka ja tolpat kolisi useaan otteeseen, mutta ne maalit sitten tuli tuollaisista pompuista.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ehkä mulla on värilasit silmillä, mutta ei tuon viheltämättä jättäminen mene samaan linjaan kuin Haapasen jäähy mun mielestä
Hieman kevyt vihellys oli. Estäminen joo, mutta kevyt linjaan nähden. Aivan kuten Hirvosen poikittainen maila. Ikävä kyllä linja on kahvaamisen suhteen aivan liian korkealla kuten nähtiin Broadhurstin kohdalla jota kahvasi joku TPS-pelaaja useamman sekunnin, mutta sitten sieltä poimitaan joku selvästi kevyempi tilanne.

Ymmärrän värilasit ja tunteet, vitutti siinä 3-3 tasoituksen jälkeen niin perkeleesti.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen pitänyt Jussi Ahokasta suoraselkäisenä, joten hieman yllättävää kuunnella näitä tämän sarjan heittoja. Ennen sarjaa siis yritti vierittää kaikki paineet IFK:lle ja nyt sitten tuo filmaamisjuttu. Jussi, ei tää sarja ole vasta kuin 2-1. Kaikki on mahdollista vielä.

Itse pelistä ja sarjasta sen verran, että molemmat olleet kotipeleissään pelillisesti niskan päällä. Mielenkiintoista seurata jatkuuko tämä trendi hamaan auringonlaskuun saakka. Nythän Tepsin kyllä olisi vähän "pakko" voittaa Nordiksella, muutoin saattaa mennä todella vaikeaksi heidän kannaltaan. Lauantaina jatketaan.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Nyt näyttää hyvältä IFK:n kantilta, sillä missään kohtaa kautta ei ole peli parantunut jengillä näin lyhyessä ajassa näin paljon. Ja sehän se on keväällä tärkeintä. Tokaan matsiin heräsi hyökkääjät, nyt oli pakisto sekä Halonen huomattavasti paremmassa iskussa. Vaikka toki tiukkaa yhä on. Upeaa vääntöä silti ja uudetkin jätkät näyttäneet arvonsa. Toki kyllä Pakarisesta tiedettiin ja Salomäeltä osattiin odottaa. Molemmat ansainneet lempinimensä.

Varmasti syö Tepsiä kaksi tappiota jatkoilla. Nuorelle Pärälle voisi joku antaa painetta, sen verran paineissa raivosi jatkojen alun aloituksessa tuomarille.

Karjalaiselta hyvää kiekollista peliä tänään.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
... Aivan kuten Hirvosen poikittainen maila...
Hirvosella meni maila poikki ja jäi pitämään rikkinäistä mailaa kässissään ja jaloillaan pelasi vielä kiekkoa. Siitä tuli jäähy. Rikkinäisellä varusteella pelaaminen. Siinä ei ollut mitään epäselvää tai kyseenalaista.
Olisi tiputtanut mailankappaleen pois käsistään, niin jäähyä ei olisi tullut.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hirvosella meni maila poikki ja jäi pitämään rikkinäistä mailaa kässissään ja jaloillaan pelasi vielä kiekkoa. Siitä tuli jäähy. Rikkinäisellä varusteella pelaaminen. Siinä ei ollut mitään epäselvää tai kyseenalaista.
Olisi tiputtanut mailankappaleen pois käsistään, niin jäähyä ei olisi tullut.
Eri tilanne. Pelin ensimmäinen jäähy tuli Hirvoselle kuin tyhjästä. Tuo tilanne oli päivän selkein tyyliin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen pitänyt Jussi Ahokasta suoraselkäisenä, joten hieman yllättävää kuunnella näitä tämän sarjan heittoja. Ennen sarjaa siis yritti vierittää kaikki paineet IFK:lle ja nyt sitten tuo filmaamisjuttu. Jussi, ei tää sarja ole vasta kuin 2-1. Kaikki on mahdollista vielä.

Itse pelistä ja sarjasta sen verran, että molemmat olleet kotipeleissään pelillisesti niskan päällä. Mielenkiintoista seurata jatkuuko tämä trendi hamaan auringonlaskuun saakka. Nythän Tepsin kyllä olisi vähän "pakko" voittaa Nordiksella, muutoin saattaa mennä todella vaikeaksi heidän kannaltaan. Lauantaina jatketaan.

No kyllähän Auvitu filmasi. Tuollaiset ei oikeasti kuulu jääkiekkoon vaan jalkapallokentille. Nurmi filmasi viime vuonna ja häpesin sitä ihan helvetisti ja tuo Auvitun kuoleminen ylivoimalla menee ihan samaan kategoriaan oksettavuudessa.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huh, henkisesti ja fyysisestikin rankkoja nämä pelit. Suorastaan shokissa olin 3-3 jälkeen. Ei oikeen voinu uskoa todeksi sellasta pomppua loppuun, kun IFK itse ei oikeastaan koskaan tasoita pelin lopussa runkkarissakaan. Muutaman kerran ehkä viimeisen 10v aikana.
No Tepsi taas oli koko kaudella runkkarissa tasoittanut pelin kolmannessa erässä kerran, siis yhden ainoan kerran, kun oli 19 kertaa lähtenyt kolmanteen erään tappiolta. Silloinkin tasoitettiin heti erän alussa. Samoin TPS oli koko kauden aikana noussut kerran tasoihin kahden maalin takaa, runkosarjan toisessa ottelussa. Nuo molemmat pelit TPS muuten hävisi. Vähän jo arvelinkin, että joskus on pakko tulla tasoitus edes jonkun pompun kautta ja niin tänään kävi.

Sarja on nyt kyllä erittäin vahvasti HIFK:n näpeissä. Ei siksi, että 2-1 olisi vielä mitenkään toivoton tilanne otteluvoitoissa, vaan siksi, että pudotuspelisarjoissa jatkoajalle menevät ottelut ratkaisevat yleensä koko sarjan. Niin on ollut näiden joukkueiden edellisissäkin pudotuspelikohtaamisissa. Viime keväänä välierissä otteluvoitot menivät 1-1 ja lisäksi TPS voitti kaksi jatkoaikaa. Kevään 2017 puolivälierissä otteluvoitot menivät 2-2 ja lisäksi HIFK voitti kaksi jatkoaikaa. Kevään 2018 pronssiottelukin ratkesi jatkoajalla. Tepsin on nyt pakko alkaa kaivaa voittoja jatkoajalta tai sitten pitää voittaa varsinaisella peliajalla kolme ottelua vastustajaa enemmän. En usko, että TPS on niin paljon HIFK:iä parempi, että tuo jälkimmäinen tie onnistuu.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Liverpool
Mites se sääntö menee? Voiko isoja jäähyjä haastaa jälkikäteen tai voiko tuomarit käydä tarkastamassa itse noita seuraavalla pelikatkolla. Mielipiteeni täysin ulkopuolisena tuo viimeinen laitataklaus olisi pitänyt käydä katsomassa ja siitähän kuuluisi antaa vähintään 2+10 tai jopa ulosajo. Ja tietenkin maali pitäisi sitten myös hylätä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No kyllähän Auvitu filmasi. Tuollaiset ei oikeasti kuulu jääkiekkoon vaan jalkapallokentille. Nurmi filmasi viime vuonna ja häpesin sitä ihan helvetisti ja tuo Auvitun kuoleminen ylivoimalla menee ihan samaan kategoriaan oksettavuudessa.
Jos siinä osui maila naamaan tai jopa kaulaan aataminomenan kohdille kuten olin katsovinani hidastuksista, niin en tiedä voiko mitenkään syyttää filmaamisesta. Maila kun tuppaa naamassa tuntumaan ikävältä ja varmasti myös kurkussa. Selvää on, että se Jasun poikkari ei ollut noin voimakas.

Mielestäni jos ruvetaan filmaamisesta syyttämään, niin voidaan tarkastella myös tätä TPS-pakin toimintaa lopussa kriittisin silmin, joka käänsi selkänsä Gardinerille viime hetkillä. Niin hakemalla haki tuon, että en ihmettelisi, jos siinä ilmalennossa oli teatteria mukana. Onneksi ei saanut kalasteltua jäähyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös