Playoffs 2019 välierät: Kärpät (1.) – HIFK (6.)

  • 194 941
  • 1 458

444

Jäsen
Oikeesti?
Tolla rahalla saa Lahdessa kutakuinkin kolme lihamukia. Onko tuo pleijarihinta vai myös Runkosarjan kirous?
Onnhan mä teillä otteluissa käynyt, mutta en ole olutta juonut.
”Puhun niin totta kuin osaan.”
Kyllä, tuo on ollut hintataso jo ainakin pari kautta runkosarjoja myöten. Siihen kaveriksi nacholautanen lusikallisella jauhelihaa hintaan 9,50€ niin ei nouse bisse liiaksi hattuun.
Pro tip: osta iso olut tölkissä (myynnissä vain osassa pisteitä, mm. fanikulmassa alhaalla) ja pistä tyhjä hylsy fikkaan. Säästät heti 0,15€. :D
 

Jurkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mahatifot, Poronhoito, Näätäeläimet
Mun mielestä Hifk oli eilen niin hyvä, että se sai Kärpät näyttämään huonommalta, kuin todellisuudessa olikaan.
Kärppien peli ei käynnistynyt oikein kunnolla koko matsissa, muutamaa hyvää hyökkäysalueen pyöritystä lukuunottamatta. Tämä oli mielestäni Hifkin järjettömän kovan paineen ja vyörytyksen ansiota.

Tästä on Kärppien parannettava perjantaiksi paljon. Muuten Finaalipaikasta on turha unelmoida.

Toisaalta Hifk ei ole tähän asti ollut mikään sarjan tasaisin suorittaja (en väitä, että Kärpätkään sitä olisi), eli heiltäkin voi odottaa perjantaina joko huippuhyvää- tai huippuhuonoa suoritusta.

Minä olen sitä mieltä, että suosikin viitta tässä sarjassa on nyt Hifkin harteilla. Asetelma on kääntynyt. Suurin syy siihen on se, että iso osa Kärppien tärkeimmistä pelaajista on totaalisesti sulanut poffeissa. Ne pelaajat, joiden piti parantaa keväällä, ovatkin laskeneet tasoaan.

Muutamia tasoaan laskeneita mainitakseni:
- Atte Ohtamaa
- Rasmus Kupari
- Aleksi Heponiemi
- Oskar Osala
- Jussi Jokinen
- Veini Vehviläinen

Leskinen, Lasu, Kivihalme, Hakanpää, Sailio... Tuossa muutamia avainpelaajia, jotka ovat mielestäni silä tasolla, kuin heidän tähän aikaan vuodesta odotettiinkin olevan.

Iso kysymys mielestäni Kärppien finaalipaikan ansaitsemisen kannalta onkin: Saako tuo ylempi ryhmä parannettua pelaamistaan sen kuuluisan napsun tai pari.
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Mielestäni Pikkarainen on edustanut aina sitä koulukuntaa, että on tälläisestä juntti näkökulmasta myös juntti. Ei ole ehkä noin suuren ja hienon organisaation näköinen persoona. Puheesta ei tahdo aina selvää saada ja lausunnat on monesti sitä sun tätä. Valmentaa se mies kuitenkin osaa, sitä en kiellä. Olen itse tyytyväinen siihen, kuinka hieno linja Kärpissä on nykyään vastustajan kunnioitttamisessa valmentajien osalta ja arvostetaan toinen toisiamme muistaen, että kyseessä on loppu peleissä vain urheilua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joko se Veinin potku Jääskään meni kurinpitoon?
Tämä. Itsekin suorastaan äimistyin, lähes tyrmistyin. Odotin ulosajoa, mutta jostain syystä sitä ei kuulunut. Jääskä sitä varmaan peräänkuulutti, kun pitkään keskusteli tuomarin kanssa.
Kurinpitopäätös kaiken järjen mukaan on tulossa (vaikka kyseessä on kärpät) ja 3-5 peliä. Ketä siellä on heittää maaliin? A-junnujen kultaveskari vissiin. Ja oliko joku Iiro tai Tuomas Narkki? Minkä tasoisia?
 

rubberpuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä. Itsekin suorastaan äimistyin, lähes tyrmistyin. Odotin ulosajoa, mutta jostain syystä sitä ei kuulunut. Jääskä sitä varmaan peräänkuulutti, kun pitkään keskusteli tuomarin kanssa.
Kurinpitopäätös kaiken järjen mukaan on tulossa (vaikka kyseessä on kärpät) ja 3-5 peliä. Ketä siellä on heittää maaliin? A-junnujen kultaveskari vissiin. Ja oliko joku Iiro tai Tuomas Narkki? Minkä tasoisia?
No Jussi "Rynkky" Rynnäshän sieltä on tulossa seuraavaan peliin joka tapauksessa, eli maalinteko entistäkin vaikeampaa Hifkille.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä. Itsekin suorastaan äimistyin, lähes tyrmistyin. Odotin ulosajoa, mutta jostain syystä sitä ei kuulunut. Jääskä sitä varmaan peräänkuulutti, kun pitkään keskusteli tuomarin kanssa.
Kurinpitopäätös kaiken järjen mukaan on tulossa (vaikka kyseessä on kärpät) ja 3-5 peliä. Ketä siellä on heittää maaliin? A-junnujen kultaveskari vissiin. Ja oliko joku Iiro tai Tuomas Narkki? Minkä tasoisia?
Onko jollain antaa videota tuohon Vehviläisen potkuun? Itse huomasin peliä katsoessa vain jonkun nytkähdyksen, enkä ole itse varma mitä tilanteessa tapahtui.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mielestäni Pikkarainen on edustanut aina sitä koulukuntaa, että on tälläisestä juntti näkökulmasta myös juntti. Ei ole ehkä noin suuren ja hienon organisaation näköinen persoona. Puheesta ei tahdo aina selvää saada ja lausunnat on monesti sitä sun tätä.

Olin parisen kuukautta sitten HIFK:n tilaisuudessa, jossa Pikkarainen oli mukana. Täytyy sanoa että esiintyminen "omien parissa" oli huomattavasti luontevampaa kuin julkisuudessa. Jopa huumorintajuista läppää.

En tiedä, ehkä ei vaan viihdy kameroiden edessä. Kärppien viime vuosien menestyksellä on varaa arvostaa myös sitä että koutsi on kiva jäbä, mutta minä haluan mestaruuksia.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Ihanko oikeasti jotku teistä kritisoi tuota rankkarivihellystä tai Kukkosen poikkaria? Omasta mielestä ainakin täysin oikeita tuomioita sano pärnänen mitä tahansa. Eihän Kukkonen täysillä poikkaria lyönyt, mutta tarpeeksi vauhdilla, jotta Lundell levis vaarallisen näköisesti ollessaan irti laidasta. Karvisen tuomio meni ihan ok, täysin turha teko, mutta ei nyt sentään ulosajon arvoinen.

Selviskö muuten tv-lähetyksestä miksi ifk ei saanut kiekko katsomoon jäähyä siinä kolmannen erän jälkimmäisellä puoliskollakohan se oli? Useampi meistä siinä päässä olleista niin ifk kuin kärppäfaneista ihmeteltiin ettei tullut kakkosta, kun kaikkien mielestä meni suoraan laidan yli.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Selviskö muuten tv-lähetyksestä miksi ifk ei saanut kiekko katsomoon jäähyä siinä kolmannen erän jälkimmäisellä puoliskollakohan se oli?

Veikkaisin tämän liittyvän jotenkin siihen, näkivätkö tuomarit kiekon menneen suoraan yli vai ei.

Veiniläisen potkuliikettä kelailin muutaman kerran tallenteesta ja kyllä tuo voisi jopa näyttää tahalliselta yritykseltä potkaista Jääskää. En ihmettele, jos tuosta pelikieltoa napsahtaa.
 
@Numero66 Olihan tuo rankkari tuomarivirhe, ei siitä pitäisi olla kahta sanaa. Mutta ei Kärpät sen takia hävinnyt tai ylipäätänsäkään tuomareihin. Enkä tuota mitenkään isona virheenä pitänyt. Nolla tehtyä maalia oli juuri se mitä Kärpät ansaitsikin noilla otteilla.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vesa Rantanen itkee jostain kirjoittamasta säännöstä että vastustajan maalivahtia ei saa kommentoida. Olen Rantasta vanhempi mutta nyt kuulin tuosta säännöstä ensimmäistä kertaa. Hieno oppia aina jotain uutta:)
 
Viimeksi muokattu:

rubberpuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei kai sitä poikkarijäähyä ole kritisoitu. Joku punanuttu vaan näki siinä ruman laitataklauksen. Oikein meni kaikki tuomiot pelissä.

Tuossa poikkaritilanteessa ja Lasun jäähyssä Tyrväisen telomisessa vaan ihmetyttää Helsinkiläisten löysät polvet. Pitää vaan ottaa huomioon jatkossa, ettei tule pahempia vammoja Kingeille ja turhia jäähyjä Kärpille.

Toive seiskapelistä elää. Hieno sarja.

Huilipäivät tulee Kärpille niin tarpeeseen. Näytti siltä, että (maha)tautia on ollut monella muullakin Kivihalmeen lisäksi. Perjantain pelin vauhti tulee yllättämään monet.
 

Gurkha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eihän Kukkonen täysillä poikkaria lyönyt, mutta tarpeeksi vauhdilla, jotta Lundell levis vaarallisen näköisesti ollessaan irti laidasta.

Ottamatta kantaa tähän taklaukseen. Totean ,että tämä Lundell on tällä selänkääntö leikillä hommannut melko monta jäähyä ja pelikieltoa vastustajalle. Jos Heshka olisi eilen kääntänyt selkänsä Petrellin taklaukselle olisi suurin piirtein henki lähtenyt. Kerran tuollaista epäurheilijamaista pelityyliä saa toteuttaa voisi meidän junnut alkaa matkia samaa. Aina laidan läheisyydessä selkä kentälle päin!
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Tuossa poikkaritilanteessa ja Lasun jäähyssä Tyrväisen telomisessa vaan ihmetyttää Helsinkiläisten löysät polvet. Pitää vaan ottaa huomioon jatkossa, ettei tule pahempia vammoja Kingeille ja turhia jäähyjä Kärpille.
Sama ottanut silmiin. Nuo kaksi tilannetta ja lisäksi muista tässä sarjassa tapahtuneista tilanteista ainakin Karvinen-Petrell, Jokinen-Rask ja Osala-Lundell. Enemmän tai vähemmän melkoisilla letkujaloilla sinne laitaa päin on punanutut sukellelleet jokaisessa noista tilanteista. Kaikki ovat aivan oikein jäähyn arvoisia tilanteita toki olleet, ei siinä mitään.
 

Jurkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mahatifot, Poronhoito, Näätäeläimet
Vesa Rantanen itkee jostain kirjoittamasta säännöstä että vastustajan maalivahtia ei saa kommentoida. Olen Rantasta vanhempi mutta nyt kuulin tuosta säännöstä ensimmäistä kertaa. Hieno oppia aina jotain uutta:)
Kukaan ei ole kuullut tuosta säännöstä aikaisemmin, koska kukaan ei ole alentunut moista aikaisemmin tekemään. Oletko kuullut puhuttavan/lukenut sellaisesta kirjoittamattomasta säännöstä, että ei saa paskantaa kaverin aamupuuroon? En minäkään, koska tuollainen sääntö pitäisi tietää, vaikkei siitä olisi aiemmin kuullutkaan. Siksihän se on "kirjoittamaton sääntö".
 

F#21

Jäsen
Selviskö muuten tv-lähetyksestä miksi ifk ei saanut kiekko katsomoon jäähyä siinä kolmannen erän jälkimmäisellä puoliskollakohan se oli? Useampi meistä siinä päässä olleista niin ifk kuin kärppäfaneista ihmeteltiin ettei tullut kakkosta, kun kaikkien mielestä meni suoraan laidan yli.
Jos tarkoitat sitä tilannetta, jossa Jääskä näytti ampuvan kiekon katsomoon niin ei TV:stäkään paremmin nähnyt. Joku dumareista ilmeisesti näki, että olisi osunut joko laitaan tai sitten Kärppä-pelaajaan.
 

F#21

Jäsen
Kukaan ei ole kuullut tuosta säännöstä aikaisemmin, koska kukaan ei ole alentunut moista aikaisemmin tekemään. Oletko kuullut puhuttavan/lukenut sellaisesta kirjoittamattomasta säännöstä, että ei saa paskantaa kaverin aamupuuroon? En minäkään, koska tuollainen sääntö pitäisi tietää, vaikkei siitä olisi aiemmin kuullutkaan. Siksihän se on "kirjoittamaton sääntö".
It was just a joke!!

Ei mut olihan tuo sun vertaus aika epäyhteensopiva. Paskominen kaverin muroihin tai oma mielipide vastustajan maalivahdista on kyllä täysin eri juttu eikä mitenkään verrattavissa.

Saa nähdä miten Pikkaraisen kommentti vaikuttaa Kärppiin ja Vehviläiseen vai vaikuttaako ollenkaa. Silti Rantanen halusi nyt tehdä kärpäsestä härkäsen ja taas olla niin "lätkäjätkä". Vehviläisenä ottaisin itse tuosta sen verran takaraivoon ja huolehtisin ettei HIFK tee enää yhtäkään maalia oman selän taakse.
 
Vesa Rantanen itkee jostain kirjoittamasta säännöstä että vastustajan maalivahtia ei saa kommentoida. Olen Rantasta vanhempi mutta nyt kuulin tuosta säännöstä ensimmäistä kertaa. Hieno oppia aina jotain uutta:)
Olkoon kirjoittamaton sääntö tai mikä tahansa niin helvetin tökeröä ja junttiahan tuo on. Luulin jo hänen kasvaneen TPS ajoista mutta turha luulo.

Ps. Odotellessa seuraavaa "on päässyt tunteisiin" komenttia. Voin sanoa että ei ole, vähän hävettää aikuisen miehen puolesta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olkoon kirjoittamaton sääntö tai mikä tahansa niin helvetin tökeröä ja junttiahan tuo on. Luulin jo hänen kasvaneen TPS ajoista mutta turha luulo.

Ps. Odotellessa seuraavaa "on päässyt tunteisiin" komenttia. Voin sanoa että ei ole, vähän hävettää aikuisen miehen puolesta.

Minua lähinnä hävettää Vehviläisen puolesta, jolla on kaikki edellytykset olla erittäinkin hyvä byyrari mutta joka tällä haavaa keskittyy täysin vääriin asioihin. Kasetin kärähtämisestä johtuvaa lopullista sulamista odotellessa, ellei ennen sitä ota pelikieltoa.
 

444

Jäsen
Rantanen halusi nyt tehdä kärpäsestä härkäsen ja taas olla niin "lätkäjätkä". Vehviläisenä ottaisin itse tuosta sen verran takaraivoon ja huolehtisin ettei HIFK tee enää yhtäkään maalia oman selän taakse.
Rantasta ei kuitenkaan ”lätkäjätkänä” kiinnosta lainkaan ne kirjoitetut säännöt, että maalivahti ei saa lyödä kilvellä eikä potkia vastustajaa. Samoin Pärnänen unohtui tarttua näihin, vaikka maailman suurin vääryys saattoikin tapahtua, mikäli Hakanpään osui nanosekunnin aiemmin kiekkoon (jos osui ollenkaan) ennen osumaansa Keräsen jalkoihin. Vääryydellä ja viekkaudella, Veiniläisen vaikeuksiin vetoamalla.
 

F#21

Jäsen
Rantasta ei kuitenkaan ”lätkäjätkänä” kiinnosta lainkaan ne kirjoitetut säännöt, että maalivahti ei saa lyödä kilvellä eikä potkia vastustajaa. Samoin Pärnänen unohtui tarttua näihin, vaikka maailman suurin vääryys saattoikin tapahtua, mikäli Hakanpään osui nanosekunnin aiemmin kiekkoon (jos osui ollenkaan) ennen osumaansa Keräsen jalkoihin. Vääryydellä ja viekkaudella, Veiniläisen vaikeuksiin vetoamalla.
Molemmilla kavereilla tosin on yhteinen tarkoitusperä: Saada huomiota. Ei siis ihme, että tuollaisia tekstejä tulee.
Tosin vähän olen yllättynyt Rantasen kommenteista Pikkaraiseen. Vähän sokeasti hän on välillä HIFK:ta fanittanut ja vastaavat keissit ovat saattaneet näkyä ennemmin positiivisena. Voihan se olla, että Pikkarainen ei Rantasta miellytä ja tällöin takerrutaan asioihin eri tavalla.
 

Justus76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vesa Rantanen itkee jostain kirjoittamasta säännöstä että vastustajan maalivahtia ei saa kommentoida. Olen Rantasta vanhempi mutta nyt kuulin tuosta säännöstä ensimmäistä kertaa. Hieno oppia aina jotain uutta:)
Pikemminkin aivan epätoivoinen ja naurettava yritys horjuttaa Veinin itseluottamusta. No viime kevät jo sen osoitti, että mitä tiukempi paikka sitä paremmin Veini pelaa. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös