Playoffs 2019 välierät: Kärpät (1.) – HIFK (6.)

  • 195 025
  • 1 458

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ei liity nyt suoraan otteluihin, mutta haluaisin puuttua tuohon artikulaatioon, jolla hesalaiset Kärppiä nimittävät. Monesti kuulee Kärppiä nimitettävän joko "näädiksi" tai "vitun näädiksi", riippuen yleensä ns. Häviön aiheuttaman harmituksen tasosta.

Tätä samaa itsekin pohdin tänään. Näätäeläinhän kärppä nimenomaan on, eli jos tuota termiä haluaa käyttää pilkkamielessä niin valitettavasti se menee vähän sinne kuuluisalle 0+0=0-osastolle. Vähän sama kun toteaisi että vesi on märkää. Jos Kärpät-nimestä jotain haluaa vääntää niin itse lähtisin ehkä tuonne jyrsijäosastolle enemmän, jotain sellaista pitäisi koittaa keksiä mikä olisi nimenomaan kärppää vähäpätöisempää ja yleisesti halveksutumpaa eläinmaailman edustajistoa. Samalla tavalla kuin uskon jääkiekko-Kärppien vielä parantavan tämän kevään aikana, toivon myös vastustajajoukkueiden faneilta hieman luovempaa otetta. Kehitys loppuu tyytyväisyyteen, tämän Teemukin tiesi! Sama uppiniskaisuus koskee myös näitä maantieteellisiä pilkkoja. Yleensä etenkin kärppäfaneja "haukutaan" poroiksi, lappalaisiksi, pohjoisen junteiksi ja mitä näitä nyt on, mutta kun oululainen ilmoittaa selkeällä äänellä ja suoraselkäisesti olevansa ylpeä asuinpaikastaan, olkoonkin että se ilmenee kyseisellä alkukantaisella ja kieltämättä hieman primitiivisellä heimokommunikoinnilla, niin johan alkaa pommitus että ei se Oulu nyt oikeasti pohjoista ole, lopettakaa moinen välittömästi, ei teillä ole lupaa tuohon. Kyseessä on melkoinen noidankehä ja paradoksi, ja myös tämän epäkohdan ratkaisemiseksi pyytäisin nyt jonkinlaista konsensusta vastustajien leiristä. Mistä saa olla kotoisin, mitä saa huutaa ja miten saa ylipäätänsä kannattaa. Pitäähän tähän jonkinlainen tolkku saada, lempo soikoon!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä olen aina kokenut tuon niin, että Kärppien kutsuminen näädiksi on vain lempinimi, eikä sen ole tarkoituskaan olla millään tavalla halventava. Ehkä sitä käytetään tietyinlaisissa yhteyksissä enemmän, koska tuo sana tuntuu sopivan siihen lausahdukseen hyvin, mutta ei se itsessään tarkoita oikein mitään.

Mitä tulee tähän pohjois-teemaan, niin vastustajien leireissä pohjoiseen tai lappiin viittaavia nimityksiä/huutelua käytetään sarkastisemmin, kuin Kärppien omien kannattajien keskuudessa. Siitä syntyy sitten sitä epäsuhtaa ja kaksinaismoralismiin viittaavaa ajattelua.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olen aina kokenut tuon niin, että Kärppien kutsuminen näädiksi on vain lempinimi, eikä sen ole tarkoituskaan olla millään tavalla halventava. .

On se vähän halventavan oloinen ilmaus, ja vaikkei se niin hetkautakaan, niin toivottavasti puolin ja toisin ei mentäisi sellaiseen. Peliä katselin eilen täällä Helsingissä baarissa ja pöydässä muut olivat vankasti IFK-miehiä. Ihan asiallista pikkuprovoa siinä pilke silmäkulmassa heiteltiin, mutta jäi sellainen olo, että huonoja häviäjiä siinä baarissa oli aika moni. En isommin tuuletellut maaleille mutta "lähe bönde kotiisi jos osaa" oli sitten lopuksi viesti. Toki tappio vituttaisi itseäkin mutta ei tämä liian vakavaksi saa mennå....
 

Jurkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mahatifot, Poronhoito, Näätäeläimet
Minä olen aina kokenut tuon niin, että Kärppien kutsuminen näädiksi on vain lempinimi, eikä sen ole tarkoituskaan olla millään tavalla halventava. Ehkä sitä käytetään tietyinlaisissa yhteyksissä enemmän, koska tuo sana tuntuu sopivan siihen lausahdukseen hyvin, mutta ei se itsessään tarkoita oikein mitään.

Mitä tulee tähän pohjois-teemaan, niin vastustajien leireissä pohjoiseen tai lappiin viittaavia nimityksiä/huutelua käytetään sarkastisemmin, kuin Kärppien omien kannattajien keskuudessa. Siitä syntyy sitten sitä epäsuhtaa ja kaksinaismoralismiin viittaavaa ajattelua.
Joo'o. Tämä Lappi-teema on se toinen mieltäni vaivannut asia. Olen itse Oululainen ja innokas Lapinmatkailija. Minun tuntemaani Lappiin (siis sinne, mikä alkaa olemaan oikeasti Lappia), on Oulusta matkaa suurinpiirtein saman verran, kuin Oulusta on Helsinkiin. Eli n. 600 km.

Olen miettinyt, ovatko hesalaiset näin pihalla maantieteestä. Ja että kutsuvatko he myös kuopiolaisia pohjanmaalaisiksi ja vaasalaisia itä-suomalaisiksi. Mene ja tiedä. Jos taas Lappi itsessään, tai lappilaiseksi nimittäminen on heidän mielestään pilkallista tai ivaavaa; metsään menee taas ja pahasti. Lappia hienompaa aluetta kun ei meinaa tältä pallolta hakemallakaan löytää. Olisin erittäin ylpeä, jos voisin kutsua itseäni lappilaiseksi. Ihan yhtä ylpeä, kuin olen Pohjois-Pohjanmaalaisuudestani.

Joku hesalainen kirjoitti aiemmin tähän ketjuun nasevasti: "stadilaiset ajaa sporalla, oululaiset porolla!!!" Tämäkin jäi hieman ihmetyttämään. Helsingissäkin asuneena tiedän sporan tarkoittavan raitiovaunua, eli ratikkaa, niinkuin meillä päin sanotaan. Kuljin Helsingissä usein jopa työmatkani tällä sporalla. Oulussa taas en ole poron kyytiin päässyt. Mielelläni menisin, jos tilaisuus tarjoutuisi. Mikäpä olisi hienompaa, kuin kulkea työmatkansa poron vetämänä? En keksi montakaan siistimpää asiaa, mutta sen tiedän että ratikassa istuminen (yleensä joutuu seisomaan) mölyävien jonne-laumojen ympäröimänä ei todellakaan ole sitä.

Jotenkin siis tuntuu, että sinne kuuluisaan skutsiin meni tuokin yritys, jos sen oli tarkoitus olla pilkkaava kommentti.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minun tuntemaani Lappiin (siis sinne, mikä alkaa olemaan oikeasti Lappia), on Oulusta matkaa suurinpiirtein saman verran, kuin Oulusta on Helsinkiin.

Näinhän se on, vaikka hyväksyn, että hesassa jotain Rovaniemiä pidetään Lappina. Kyllä ne hesalaiset olisivat ihmeissään jos oululaiset kertoisivat jatkuvasti heidän olevan virolaisia. Vaikka siinä toki vähemmän mentäis pieleen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Johan täällä pienestä naljailusta otetaan tunteisiin kuten nyt vaikka tuosta sanasta näätä (jota sanaa itse en ole kyllä jaksanut käyttää). Jos tuo kuitenkin harmitusta aiheuttaa niin mihin kategoriaan menee näiden henkilöiden mielestä oman seuran video jossa tarkoituksella väännetään nimi HIFK vääräksi lausumalla se hifki niin pelaajien kuin muidenkin hallin työntekijöiden jne. puolesta? Millaisen paskamyrskynköhän se olisi saanut aikaan jos HIFK olisi julkaissut videon missä vuoron perään toistettaisiin tätä "näätä" sanaa kun puhutaan Kärpistä?

Ja itse katsoin tämän videon hymyssä suin, ei tämä niin vakavaa ole! Tai ainakaan pitäisi olla.
 

Jurkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mahatifot, Poronhoito, Näätäeläimet
Johan täällä pienestä naljailusta otetaan tunteisiin kuten nyt vaikka tuosta sanasta näätä (jota sanaa itse en ole kyllä jaksanut käyttää). Jos tuo kuitenkin harmitusta aiheuttaa niin mihin kategoriaan menee näiden henkilöiden mielestä oman seuran video jossa tarkoituksella väännetään nimi HIFK vääräksi lausumalla se hifki niin pelaajien kuin muidenkin hallin työntekijöiden jne. puolesta? Millaisen paskamyrskynköhän se olisi saanut aikaan jos HIFK olisi julkaissut videon missä vuoron perään toistettaisiin tätä "näätä" sanaa kun puhutaan Kärpistä?

Ja itse katsoin tämän videon hymyssä suin, ei tämä niin vakavaa ole! Tai ainakaan pitäisi olla.
Nyt kyllä suosittelen lukemaan kommenttini uudestaan, jos sait niistä sen käsityksen, että minulla on mennyt mikään tunteisiin.

Kirjoituksenihan on lähinnä Havukka-Ahon ajattelijamaista pohdiskelevaa huvittuneisuutta siitä, mistä johtuu näätä- ja Lappiteema helsinkiläisten puheessa, kun keskustellaan Oulun Kärpistä.

Olisin mieluummin halunnut, että olisit kommentoinut näitä aiheita.

a) Mitä vikaa on Lapissa?
b) Mitä vikaa on näädässä?

Jos ne siis ovat naljailua, jota epäilin niiden olevan, ja jonka itsekkin edellä myönsit.

Edit: Luulisi, että jos haluaisi pilkata, pilkkanimen pitäisi olla jotenkin halventava. Lappi tai lappilaiseksi nimittäminen ei mielestäni sitä ole. Se on pikemminkin kehumista. Myöskään näätä ei vaikuta halventavalta, vaan vain toteamukselta, että kärppä on näätäeläin. Tästä siis oli kysymys.
 
Viimeksi muokattu:

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Johan täällä pienestä naljailusta otetaan tunteisiin

Eihän tuo kellään viimeisistä vastaajista ole mennyt tunteisiin? Kunhan puidaan mielestäni ihan asiallisesti tuon termin ihmeellisyyttä ja käyttöä. Ainakaan tällainen reilusti yli kolmekymppinen ei pysty noihin irvailuihin muuten suhtautumaan kuin huumorilla, ihan samaa touhuahan tuo on kuin ala-asteella oli. Lällätellään ja huudellaan, kai se on osa sitä kiekkokulttuuria. Toivottavasti kukaan aikuinen ei harrasta sitä vakavissaan.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Johan täällä pienestä naljailusta otetaan tunteisiin
Talking about.

Miten noin pienestä kuin ”Pohjoinen” sanan korostamisesta kansallislaulussa voi mennä niin tunteisiin? Jopa niin tunteisiin, että käytetään mitä ala-arvoisimpia nimityksiä kärppäfaneista, sekä oululaisista ylipäätään.

Puhutaan muunmuassa junteista, kun samaan aikaan käyttäydytään juurikin itse kuten juntti käyttäytyy.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt kyllä suosittelen lukemaan kommenttini uudestaan, jos sait niistä sen käsityksen, että minulla on mennyt mikään tunteisiin.

Kirjoituksenihan on lähinnä Havukka-Ahon ajattelijamaista pohdiskelevaa huvittuneisuutta siitä, mistä johtuu näätä- ja Lappiteema helsinkiläisten puheessa, kun keskustellaan Oulun Kärpistä.

Olisin mieluummin halunnut, että olisit kommentoinut näitä aiheita.

a) Mitä vikaa on Lapissa?
b) Mitä vikaa on näädässä?

Jos ne siis ovat naljailua, jota epäilin niiden oleva, ja jonka itsekkin edellä myönsit.

No hyvä jos ei ole tunteisiin mennyt, ihmettelen miksi noita sit joutuu tuolla tavalla pohtimaan kerran ne eivät kuitenkaan mitenkään haittaa? Ja miksi pyydät minua kommentoimaan mitä vikaa on Lapissa tai näädissä, itse kun en A) kumpaakaan sanaa käytä Oulun Kärppien kohdalla ja B) pidän molemmista, tai siis Lappi on hienoa seutua ja eläimissä ei mitään vikaa ole päinvastoin hienoja otuksia ainakin lähes kaikki.

@HokiJone, molemminpuolin nimenomaan. En itse henkilökohtaisesti pidä tavasta huutaa kansallislaulun päälle yhtä kohtaa, mutta en minä siitä jaksa sen kummemmin kuitenkaan myöskään valittaa tms. Tai vaikka läpsyttimet, en minä niistäkään tykkää, mutta eipä ne minua haittaa niin kauan kuin niitä ei Nordiksella nähdä, oppii arvostaa Nordiksen meininkiä vain enemmän kun näkee miten lähes kaikkialla muualla nuo ovat ainut tapa saada jotain ääntä halliin.

E: Edes rantapallot eivät itseäni kosketa yhtään vaikka nekin tuntuvat paheksuntaa aiheuttavan, jopa pelaajien keskuudessa kun Keränen kävi sen yhden puhkoamassa ja heittämättä vaihtoaition puolelle Pelicans-sarjan jälkeen.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Talking about.

Miten noin pienestä kuin ”Pohjoinen” sanan korostamisesta kansallislaulussa voi mennä niin tunteisiin? Jopa niin tunteisiin, että käytetään mitä ala-arvoisimpia nimityksiä kärppäfaneista, sekä oululaisista ylipäätään.

Puhutaan muunmuassa junteista, kun samaan aikaan käyttäydytään juurikin itse kuten juntti käyttäytyy.
Tässä raiskataan kansallislaulua, jonka pitäisi olla ns pyhä... Toki kyseinen virssu on alunperin huono valinta ja oikeasti kansallislaulun pitäisi olla Finlandia.. No nämä on näitä. Mikäli asiaan edes jotenkin palataan kansallislaulu ei ole tai ei ainakaan pitäisi olla sellainen väline jolla omia intressejään tuotaisiin esiin tai omaa suosikkijoukkuettaan/aluettaan. Se on kansallislaulu ei chantti.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Tai vaikka läpsyttimet, en minä niistäkään tykkää
En minäkään, mutta eipä me katsojat mitään voida sille jos seura niitä peleihin laittaa jokaisen paikalle. Tottakai Meikäläisen Matti ja Maija hakkaavat niitä, kun sellaiset on tarjottu.

Hyvää mainosrahaa niistä varmasti seurat vetävätkin, ainakin Oulun läpsyttimissä toinen puoli on pelkkää mainosta ja alennuskuponkia täynnä.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
"Pohjoinen" sanan korostaminen on mun mielestä ihan magee ja ennen kaikkea Oululaisten oma juttu. Urheilukulttuuriin kuuluu kyseiset tempaukset! Hifk:n juttu on korostaa stadilaisuutta kaikin mahdollisin tavoin. Riku Rantala kirjoitteli eilen Helsingin Sanomissa, että Tapparan fanikatsomo näytti kylähullujen naamiaisilta. Kaikilla siis jo ihan seurojen identiteettiä kuvastavat omaleimaisuutensa, joten annetaanhan rauhassa kaiken kukkia :D ...ja osataan ottaa asioita huumorilla. Eiks nii? ;)
 

Jurkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mahatifot, Poronhoito, Näätäeläimet
Tässä raiskataan kansallislaulua, jonka pitäisi olla ns pyhä... Toki kyseinen virssu on alunperin huono valinta ja oikeasti kansallislaulun pitäisi olla Finlandia.. No nämä on näitä. Mikäli asiaan edes jotenkin palataan kansallislaulu ei ole tai ei ainakaan pitäisi olla sellainen väline jolla omia intressejään tuotaisiin esiin tai omaa suosikkijoukkuettaan/aluettaan. Se on kansallislaulu ei chantti.
Itse olen kuullut kansallislauluamme raiskattavan vain kahdesti. Sen teki muuan Pete Parkkonen ennen Jokerien matsia. Unohti sanat ja muutenkin veti ihan vihkoon. Toisella kertaa saman teki Elias Gould ennen Suomi-Tshekki EHT-peliä.
 

Jurkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mahatifot, Poronhoito, Näätäeläimet
No hyvä jos ei ole tunteisiin mennyt, ihmettelen miksi noita sit joutuu tuolla tavalla pohtimaan kerran ne eivät kuitenkaan mitenkään haittaa? Ja miksi pyydät minua kommentoimaan mitä vikaa on Lapissa tai näädissä, itse kun en A) kumpaakaan sanaa käytä Oulun Kärppien kohdalla ja B) pidän molemmista, tai siis Lappi on hienoa seutua ja eläimissä ei mitään vikaa ole päinvastoin hienoja otuksia ainakin lähes kaikki.

Eihän näitä pakko ole pohtia. Kunhan hieman yritin keventää tunnelmaa ja herättää keskustelua näin välipäivänä. :)

Ei ole pakko vastata kysymyksiini, jos et halua. Toivoin vain, että tuon tunteisiin meno-syyttelyn sijaan olisit kommentoinut näitä juttuja, ja pohtinut niitä kanssamme.

No panic.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ensin väännämmä siitä, kumman suosikkijoukkueella on pahemmat loukkaantumiset. Sen jälkeen väännämmä siitä, millä nimityksillä on soveliasta toisen suosikkijoukkuetta kutsua ja miten Maamme-laulu tulee laulaa. Lopuksi väännämmä siitä, kumman joukkueen kannattajat ovat pahoittaneet mielensä enemmän. Olemme me kyllä juntteja!

Hei huomenna pelataan taas! Millainen odotusarvo itsekullakin on pelin suhteen? Kokoonpanot? Taktiikkamuutokset?

Minä toivon Kärpiltä mahdollisimman fyysistä joukkuetta kehiin. Tämä tarkoittaa sitä, että nostaisin Miska Humalojan takaisin kokoonpanoon, vaikkei parhaimmillaan olekaan ollut. Karvisen on myös pakko saada jatkaa. Metsävainion säästäisin suosiolla käytettäväksi tässä sarjasa vain Raksilan isossa kaukalossa. Puolustus tulee pysymään ennallaan, ainoastaan seiskapakkia vaihdellaan Ronkaisen ja Mäkelän välillä. Ennakoin Kärppien ketjuja:

Jokinen - Lasu - Leskinen
Heponiemi - Kupari - Koblizek
Osala - Kristof - Sailio
Lindsten - Humaloja - Karvinen
 

444

Jäsen
On se vähän halventavan oloinen ilmaus, ja vaikkei se niin hetkautakaan, niin toivottavasti puolin ja toisin ei mentäisi sellaiseen. Peliä katselin eilen täällä Helsingissä baarissa ja pöydässä muut olivat vankasti IFK-miehiä. Ihan asiallista pikkuprovoa siinä pilke silmäkulmassa heiteltiin, mutta jäi sellainen olo, että huonoja häviäjiä siinä baarissa oli aika moni. En isommin tuuletellut maaleille mutta "lähe bönde kotiisi jos osaa" oli sitten lopuksi viesti. Toki tappio vituttaisi itseäkin mutta ei tämä liian vakavaksi saa mennå....
Soitin äsken Mietaalle, ja hänkin oli tästä ihan yllättynyt. Ettei kukaan ollut viitsinyt hänellekään kertoa. Baarissa, jossa juodaan alkoholia ja katsotaan urheilua samaan aikaan, ja kun oma suosikkijoukkue häviää, niin ei osata välittömästi nollata tilannetta ja todeta, että nyt kävi näin. Ettäs kehtaavat huonosti hävitä, pakanat.

Huono häviäminen on luonnollista, koska siinä ja sillä hetkellä se jännitys purkautuu vitutuksena, eikä asioiden analyyttinen jäsentely käy edes mielessä. Tämä korostuu, kun mukana on alkoholia. Tästä syystä pyrin itse pitämään turpani kiinni tappion hetkellä (ei onnistu aina), koska siitä räksyttämisestä ei hyödy kukaan.

Huonoa voittamista sen sijaan pidän hyvin pikkumaisena ja pienisieluisena, mulkun ihmisen merkkinä. Enkä nyt siis viittaa sinuun vaan noin ylipäänsä. Se ettei osata riemuita oman suosikin voitosta, vaan lähdetään lällättelemään hävinneen osapuolen faneille. Tätä tapahtuu kaikissa halleissa, joista olen itse poistunut tappio niskassa (tai siis IFK:n hävittyä), ja sitä tapahtuu varmasti myös Helsingissä. Sellaista tyhjänpäiväistä sössötystä ja virnuilua. Harmitonta, mutta typerää. Ja sitä samaa tapahtuu säännöllisesti myös täällä Jatkoajassa; esim. meidän vitutusketjusta voi käydä lukemassa parinkin sopulin (onko tämä parempi kuin näätä?) taidonnäytteitä, kun voitonriemu kanavoidaan pitkin vittuja. Voi olla että tapahtuu myös stadilaisten toimesta, mutta en tiedä koska käyn harvakseltaan muiden hiekkalaatikoilla.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
"Pohjoinen" sanan korostaminen on mun mielestä ihan magee ja ennen kaikkea Oululaisten oma juttu. Urheilukulttuuriin kuuluu kyseiset tempaukset! Hifk:n juttu on korostaa stadilaisuutta kaikin mahdollisin tavoin. Riku Rantala kirjoitteli eilen Helsingin Sanomissa, että Tapparan fanikatsomo näytti kylähullujen naamiaisilta. Kaikilla siis jo ihan seurojen identiteettiä kuvastavat omaleimaisuutensa, joten annetaanhan rauhassa kaiken kukkia :D ...ja osataan ottaa asioita huumorilla. Eiks nii? ;)
Ihana viesti, kiitos sinulle M.Rönkkö-83! Näin itsekin ajattelen, vaikka olenkin hieman jäävi kommentoimaan mutta minun mielestäni on vain hienoa että kehitetään tällaisia tapoja.
 

Jurkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mahatifot, Poronhoito, Näätäeläimet
Ensin väännämmä siitä, kumman suosikkijoukkueella on pahemmat loukkaantumiset. Sen jälkeen väännämmä siitä, millä nimityksillä on soveliasta toisen suosikkijoukkuetta kutsua ja miten Maamme-laulu tulee laulaa. Lopuksi väännämmä siitä, kumman joukkueen kannattajat ovat pahoittaneet mielensä enemmän. Olemme me kyllä juntteja!

Hei huomenna pelataan taas! Millainen odotusarvo itsekullakin on pelin suhteen?
Hei camoon. Pieni huumoripläjäyshän tämä näätä-Lappi-spora-poro-maammelaulukeskustelu vain oli tähän väliin. Ei kai tämä niin totista ole? Lähinnä pohdittiin nimitysten alkuperiä, ei sitä pahoittiko joku mielensä. Itse en kokenut vääntämistä.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että Kärpät tarvii Nordikselle fyysisyyttä mukaan. Karvisen pitäisi ehdottomasti olla kokoonpanossa. Muutenkin nyt tarvittaisiin vähän munaa ja uskallusta. Muuten Hifki vie ja Kärpät vikisee. Engreniä pitäisi testata kunnolla. Nyt ei olla vieläkään päästy ihan ytimeen hyökkäyspäässä.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Jotenkin ei tunnu hyvältä laittaa Humalojaa kokoonpanoon. Miska on ollut niin huono, ettei hänen pitäisi kyllä syrjäyttää ketään pelaavasta kokoonpanosta. Etenkin, kun seuraavan pelin jälkeen on useamman päivän huili, niin luulisi ettei tarvisi ketään lepuuttakkaan. Tinolle vain vastuuta, on pelannut todella miehekkäästi. Ja vaikka Helsingissä kaukalo onkin pienempi ja fyysinen peli korostuu, niin kyllä siellä nopeita jalkojakin tarvitaan. Ja niitä Tino tuo selvästi enemmän kuin Miska. Enkä kyllä ole varma että onko nykykuntoinen Miska parempi siinä fyysisessäkään pelissä.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Enkä kyllä ole varma että onko nykykuntoinen Miska parempi siinä fyysisessäkään pelissä.

Miskan kausi on ollut todella laskusuuntainen. Ihan niin kuin olisi reenannut itsensä kesällä huippukuntoon ja sen jälkeen jättänyt kaikki treenit väliin. Tuntuu, että peli pelin jälkeen heikompaa ja fyysistä ulottuvuuttakaan ei pysty tuomaan. Ehkä se on itseluottamuksesta, ehkä jostain loukkaantumisesta johtuvaa, mutta joka tapauksessa Metsävainio on tällä hetkellä parempi kuin Humaloja.

Osala, Karvinen ja Sailio riittää siihen, että HIFK:n pakit saa olla varuillaan kun hakevat päätykiekkoja.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Minä olen aina kokenut tuon niin, että Kärppien kutsuminen näädiksi on vain lempinimi, eikä sen ole tarkoituskaan olla millään tavalla halventava.

Näin minäkin tämän olen ajatellut. Vähän sama kuin JYP:n kutsuminen traktoreiksi tai Valtroiksi. En toki tiedä kokeeko joku tuon vittuiluna mutta sellaiseksi sitä ei ainakaan ole tarkoitettu. Ihan hyväntahtoista naljailua ja nimellä leikittelyä. Kiekkoahan tämä vain on. Otetaan siis asia vakavasti mutta ei liian vakavasti.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin minäkin tämän olen ajatellut. Vähän sama kuin JYP:n kutsuminen traktoreiksi tai Valtroiksi. En toki tiedä kokeeko joku tuon vittuiluna mutta sellaiseksi sitä ei ainakaan ole tarkoitettu. Ihan hyväntahtoista naljailua ja nimellä leikittelyä. Kiekkoahan tämä vain on. Otetaan siis asia vakavasti mutta ei liian vakavasti.
Näinhän se just on... Jos haluis kunnolla haukkua, niin olis aika helppo sijoittaa joku muu kuin Ä kirjain tohon tähden paikalle.

Oulun K*rpät.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kärppä-yhteisössä on paljon tyylittömyyttä: "pohjoisen" huutaminen, peliasut, yläosattomat fanit, läpsyttimet jne.. Pienehköjä yksittäisiä tekijöitä, jotka halventavat ulkopuoliselle muodostuvaa kokonaiskuvaa seurasta ja sen kannattajista. Kyse on tietoisista valinnoista ja ne ovat sen myötä alttiita kritiikille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös