Playoffs 2019 puolivälierät: TPS (4.) – HPK (5.)

  • 76 316
  • 479

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Itse päädyin katselemaan peliä jossain keskustan kuppilassa josta Katumalle jatkoille.
Perjantai-dokkari: Katuma 25
Varissuokin jää toiseksi. Mä en edes paikallisena ole koskaan päätynyt Katumalle, sillä viimeistään taxikuskit varottelevat paikasta.

No jos jonkinlaisen yhteenvedon tekisi, niin hyökkäyskalusto menee suunnilleen tasan tai hivenen Tepsille. Puolustus menee Tepsille. Molarikaksikko menee Tepsille. Valmennus menee Kerholle. Sarja menee Kerholle.
 

Rusty44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ai jumankauta äijät mikä pari ja mitä muistoja! Saateri.

Toivon vauhdikasta, taidokasta ja erityisesti fyysistä otetta kummaltakin joukkueelta otteluihin.

Kakko, Budish, Palmu, Filppula ja Palve ovat mielenkiintoisia pelimiehiä TPS:lta, Palvetta toivottavasti tullaan lämmittämään huolella ja nähtäisiin pientä kiukuttelua.
Korpikoskelta ja Virtaselta odotan kovaa maalineduspeliä, johon erityisesti M. Karjalainen ja Friman tulevat toivottavasti vastaamaan kunnolla. Mikäli fyysinen peli sitä vaati, pitäisi myös HPK:n puolustuksen vähintäänkin hyvin levännyt täsmäase, Slaavi-Jan päästää ehdottomasti irti, tuskin muutakaan järkevää käyttöä Brejcakille play offseissa löytyy.

En unohda ikinä sitä jonkun play offs-ottelun loppua, kun Elyseellä aitiossa istunut pikkutakki-setä heitti miehekkäästi ja hymyllä varustettuna kerho-kannattajien niskaan oluet, eikä uskaltanut vastata teoistaan. Seuraavassa pelissä HPK:n kannattajat saivatkin sitten seurata ottelua piippuhyllyltä.
Kyseinen pikkutakkimies tuskin enään tänäpäivänä tätä ottelusarjaa seuraa, sen verran oli varttuneempi herra jo silloin, tai jos seuraa, niin toivottavasti on löytänyt munat nyt vanhoilla päivillään.

Joku muisteli myös Lee Sweattia. Erinomainen puolustaja, oli ilo seurata. Sweatt jäi kuitenkin itselleni Hämeenlinnasta parhaiten mieleen, kun syyskuussa 2007 HPK:n Toni Mäkiaho paukautti Sweattin pystyyn keskialueella hienolla taklauksellaan, seurauksena Sweattille nk. jazzi-jalat ja ukko talutettuna koppiin.

Rautee on ämmä ja Kai Nurmisella Hämeenlinnassa timanttiseksi treenattu rannelaukaus.

Pudottakaa kiekko (ja hanskat), olen valmis. Kerho!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Joku muisteli myös Lee Sweattia. Erinomainen puolustaja, oli ilo seurata. Sweatt jäi kuitenkin itselleni Hämeenlinnasta parhaiten mieleen, kun syyskuussa 2007 HPK:n Toni Mäkiaho paukautti Sweattin pystyyn keskialueella hienolla taklauksellaan, seurauksena Sweattille nk. jazzi-jalat ja ukko talutettuna koppiin!

Tämä oli kova pommi, mutta puhdas muistaakseni. Siihen jäi Sweatt (Matti Hagmanin ääntämänä Luu Sviit), mutta tämä olikin Leen opettelukausi liigan tavoille, jatkoa seurasi, mutta hurjasti alkoi.....

On sitä joskus tullut Rinkelinmäellä pyörähdettyä HPK-TPS matsissa, se oli silloin kun Jari Kauppila pelasi nimenomaan tepsissä, ettei olisi ollut 04-05? Lämpimästi otettiin Rinkelinmäen tuolloin ahtaissa käytävissä vastaan. Jos nyt ottaisi heti perään toisen kerran tänä keväänä. Ja käydä katsastamassa Kaurialan kenttä. Siinä on suomalaista olympiahistoriaa kerrakseen.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On se kai siellä, mutta ei se ääntä juurikaan pidä. HPK-kannattajat sen sijaan lauleskelee ihan mukavasti. Onneksi teillä Turussa asiat on myö hyvin kannattamisen saralla. Avataankohan yläkatsomot pleijareihin?

Boldaatko kohdan, missä väitin, että Turussa asiat olisi huomattavasti paremmin? Kunhan vilpittömästi kyselin tästä kuuluisasta "sikakatsomosta". Toki kiva huomata, että noin helpolla pääsi hitaiden hämäläisten ihon alle. Eli ilmeisesti ei se kannatus siellä Hämeen linnan raunioilla olekaan niin rajua ja kuumottavaa.
 

H P K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Boldaatko kohdan, missä väitin, että Turussa asiat olisi huomattavasti paremmin? Kunhan vilpittömästi kyselin tästä kuuluisasta "sikakatsomosta". Toki kiva huomata, että noin helpolla pääsi hitaiden hämäläisten ihon alle. Eli ilmeisesti ei se kannatus siellä Hämeen linnan raunioilla olekaan niin rajua ja kuumottavaa.
En ole ihan varma kumman ihon alle tässä mentiin ja heittämällä. Vilpitön maininta yläkatsoman avaamisesta ja heti ollaan veitset ja haarukat pystyssä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Boldaatko kohdan, missä väitin, että Turussa asiat olisi huomattavasti paremmin? Kunhan vilpittömästi kyselin tästä kuuluisasta "sikakatsomosta". Toki kiva huomata, että noin helpolla pääsi hitaiden hämäläisten ihon alle. Eli ilmeisesti ei se kannatus siellä Hämeen linnan raunioilla olekaan niin rajua ja kuumottavaa.
Nyt olet kyllä lukenut jotain sellaista mitä en ole kirjoittanut. Jaxuhalit sulle.

Todellakaan kannatus täällä Härkätien toisessa päässä ei ole vielä kauhean rajua ja kuumottavaa, kuin ajoittain, mutta on se hyvään suuntaan menossa.

On muuten tässä sarjassa noi joukkueiden maalibiisit ylivoimaisesti Liigan ärsyttävimmät eli parhaat.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
On muuten tässä sarjassa noi joukkueiden maalibiisit ylivoimaisesti Liigan ärsyttävimmät eli parhaat.

Tämän olin itsekin aikeissa mainita, eli maalilaulujen aateliset kohtaavat tässä sarjassa. Molemmilla todella legendaariset ja perinteiset, sekä luonnollisesti myös vastapuolta ärsyttävät laulut käytössä.

TPS:n "Hunajata" on ymmärtääkseni toiminut yhtäjaksoisesti joukkueen maalilauluna vuodesta 1985 lähtien. En löydä ainakaan mainintoja syrjähypyistä, eli joku voi korjata, jos tämä ei pidä paikkaansa.

Kerhon "Se on siellä" on vielä vanhempi, mutta ei ole ollut ihan yhtäjaksoisesti käytössä. Se toimi maalilauluna ensin vuosina 1981-1986, sekä sitten yhtäjaksoisesti nyt vuodesta 1992 lähtien näihin päiviin asti. Siellä välissä oli yhden kauden verran kokeilussa vuoroin Final Countdown ja Run Run Runaway, ja sitten oli useamman kauden ajan maalilauluna meidän The Tunnari, joka toimi silloin samalla myös joukkueen sisääntulobiisinä. Sisääntulobiisiksi moni pitkäaikainen kannattaja tuota kaipaisikin takaisin, mutta lämmittää kyllä mieltä, että se on historiallisena elementtinä nykyään kuultavissa Kerhon kotipeleissä aina juuri ennen 3. erän alkua.

Molemmat maalilaulut varmasti kuitenkin siinä statuksessa, ettei niiden vaihtamista edes uskalleta miettiä enää nykypäivinä. Ja hyvä niin, ainakin mun mielestä.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
TPS:n "Hunajata" on ymmärtääkseni toiminut yhtäjaksoisesti joukkueen maalilauluna vuodesta 1985 lähtien. En löydä ainakaan mainintoja syrjähypyistä, eli joku voi korjata, jos tämä ei pidä paikkaansa.
Ei nyt syrjähyppy, mutta ainakin poikkeuksena Marko Anttilan maalien jälkeen (ainakin toisella TPS-kaudellaan) soitettu Lordin "Would you love a monsterman".
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Makuasioitahan nuo, mutta ei IMO ole todellakaan ärsyttäviä nuo maalilaulut. Se JYPin renkutus on ihan vitun ärsyttävä, muttei sekään maalilauluna ärsytä, siis toisin sanoen ei haittaa vaikka maalin tekevät ei se niin toimi, se vaan ihan muuten vaan renkutuksena on ihan hanurista.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Ei nyt syrjähyppy, mutta ainakin poikkeuksena Marko Anttilan maalien jälkeen (ainakin toisella TPS-kaudellaan) soitettu Lordin "Would you love a monsterman".
Mielestäni ei ihan näin, vaan Hunajata on soinut aina. Tämä Lordin biisi oli sellainen henk koht maalilaulu joka soi sitten hunajatan jälkeen. Yleensä siinä vaiheessa kun kentälliset luistelee maalin jälkeen jo aloitukseen. Bonollehan soitetaan Ukakkosta nykyisin samalla tavalla, eli virallisen maalilaulun jälkeen. Kalliolle soi Hard as a rock muistaakseni.

Mitä maalilauluihin tulee niin itseäni ei harmita yksikään oikeasti laulu. Liigassa on monia hyviä lauluja joita on tehty joukkueille tai jotka joukkueet on ottaneet käyttöönsä. HPK, SaiPa ja Ässät esimerkiksi omaa hyvät biisit. Mutta sitten on näitä JYPin ja HIFKin valintoja soittaa jotain helvetin möykkäämistä ja vinkumista, eikä musiikkia. Tätä en ymmärrä. Kärpät on myös hyvä esimerkki, heille on Sentencedin puolesta tehty erinomainen kappale, mutta sitä ei soiteta, vaan soitetaan jotain ihmeen alkuasukkaiden mylvintää.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Makuasioitahan nuo, mutta ei IMO ole todellakaan ärsyttäviä nuo maalilaulut.

No yhtä ärsyttää ja toista ei. Ei se nyt varsinainen pääasia tietysti olekaan, kuten tuossa JYPin hirvityksessä luultavasti on tavoitteena ollut. Enemmän just perinteet ja identiteetti näistä huokuvat. Samoin kuin vaikka Live is life, mikä nyt ei ole millään tavalla ärsyttävä, mutta niin Tapparaa ja värisyttää vieraskannattajaakin.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällähän on hyvä meno päällä, propsit hämeeseen asiallisesta mutta myös sopivan vittuilevasta kirjoittelusta. Meidän oma osio on aika ikävää luettavaa nykyään kun yksi trollipeikko kirjoittaa joka osioon kuinka paska Tepsi on ja vielä puhuu itsensä aivan pussiin eikä edes tajua sitä itse. Tuosta maalilaulusta aivan samaa mieltä kun tuossa edellä, ehdottamasti liigan kaksi parasta vastakkain. Saishan ne pelitkin jo alkaa...
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Jännä ettei täällä ei olla vielä mainittu HPK:n vuoden 2010 mestaruusbiisiä. Ainakin itse tuolle kavereiden kanssa tuolloin 2010 naureskeltiin. Torilla kyllä tavattiin, muttei Hämeenlinnassa. Odotan kyllä viihdyttävää sarjaa, joka ratkeaa 6.pelissä.

Linkki vuoden 2010 mestaruusbiisiin. https://www.youtube.com/watch?v=i3tODL4Wsb0
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jännä ettei täällä ei olla vielä mainittu HPK:n vuoden 2010 mestaruusbiisiä. Ainakin itse tuolle kavereiden kanssa tuolloin 2010 naureskeltiin. Torilla kyllä tavattiin, muttei Hämeenlinnassa. Odotan kyllä viihdyttävää sarjaa, joka ratkeaa 6.pelissä.

Linkki vuoden 2010 mestaruusbiisiin. https://www.youtube.com/watch?v=i3tODL4Wsb0
Itse olen ainakin syystäkin tuon unohtanut. On muuten varsin kammottava tekele.

Pitääkö sitä nyt ihan kaikesta muistuttaa? Pysytään vaan Rauteessa ja vastaavissa.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Mielestäni ei ihan näin, vaan Hunajata on soinut aina. Tämä Lordin biisi oli sellainen henk koht maalilaulu joka soi sitten hunajatan jälkeen. Yleensä siinä vaiheessa kun kentälliset luistelee maalin jälkeen jo aloitukseen. Bonollehan soitetaan Ukakkosta nykyisin samalla tavalla, eli virallisen maalilaulun jälkeen. Kalliolle soi Hard as a rock muistaakseni.
Olen huomannut myös, että nykyään on noita henkilökohtaisia maalilauluja Hunajatan jälkeen soitettu kuten esim. Jonnelle myös tuota Monstermania, mutta aika vahva muistikuva mulla on, että Markolle tuo lähti soimaan aikoinaan suoraan ilman Hunajataa.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Olen huomannut myös, että nykyään on noita henkilökohtaisia maalilauluja Hunajatan jälkeen soitettu kuten esim. Jonnelle myös tuota Monstermania, mutta aika vahva muistikuva mulla on, että Markolle tuo lähti soimaan aikoinaan suoraan ilman Hunajataa.
Voi olla hyvinkin näin en mene tästä kyllä päätä pölkylle laittamaan.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Olen huomannut myös, että nykyään on noita henkilökohtaisia maalilauluja Hunajatan jälkeen soitettu kuten esim. Jonnelle myös tuota Monstermania, mutta aika vahva muistikuva mulla on, että Markolle tuo lähti soimaan aikoinaan suoraan ilman Hunajataa.

Itsekin olen kyllä samalla kannalla kuin @Kampitus ja Monsterman lähti vasta Hunajatan jälkeen, kuten Kallion tapauksessa. Jottei mene ihan OTksi niin molemmilla kyllä hyvin mieleen jäävät maalilaulut.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Hyviä ovat molempien maalilaulut, hunajata tulee soimaan tosin huomattavasti enemmän tämän sarjan aikana.
Kerholaiset voivat lohdutukseksi kuunnella, tuu tuu tupakkarulla-laulua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muistellaanko vielä vanhempia? Oisko Kerhon 6-5 voitto 1993 finaalisarjan 2. pelissä (?) ja hiukan epäselvempi hyväksytty maali? En nyt löytänyt kuvamateriaalia tuosta, mutta eihän se tainnut olla lähelläkään. Ja sekös mua vieläkin naurattaa. No, sarjan lopputulos ei niinkään, mutta ei puhuta siitä. Nyt on asetelmat toisin päin. Kukaan ei edes odota Tepsin voittavan tätä sarjaa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
No, sarjan lopputulos ei niinkään, mutta ei puhuta siitä.

Sen kauden lataus varmasti paljolti purkautui siihen huikeaan välierävoittoon JYP:istä ja sen hetkisellä historiallamme jo välierävoitto oli suuren juhlan paikka. Eihän Kerholla silloin oikein palaa ollut taistella oikeasti sarjan voitosta, vaikka yksi peli kuitenkin voitettiinkin. Siitä ensimmäisestä ottelusta mulla on sellainen muistikuva, että en pystynyt ottelua seuraamaan ennen kuin vasta loppupuolella pääsin radion ääreen kuuntelemaan. Siinä tuli sitten heti Kerhon maali kun olin saanut radion päälle ja hetken sitä tuulettelin, kunnes selostaja sanoi Kerhon kaventaneen numeroiksi 7-1 tjsp...

Kyllä muistan Tepsin olleen 90-luvulla aivan ylivoimainen vastustaja Kerholle ja voitot oli todella harvassa. Siihenkin peilaten se -97 välierien 2-0 johtoasema ja kova taistelu sarjan voitosta oli huikea suoritus, mutta ei silloin riittänyt. Asetelmahan sitten vähän kääntyi, kun päästiin 2000-luvulle, jolloin Kerho kasvoi Jukka Jalosen johdolla välierien vakiojoukkueeksi ja lopulta se mestaruuskin tuli. Niinä vuosina sitten Tepsikin taipui kolmeen otteeseen pudotuspeleissä Kerholle.

Sitten tuli vielä vähän puskista tuo yllättävä finaalikohtaaminen 2010. Kerhon näkökulmasta oli silloin erikoista se, että oltiin ensin altavastaajan asemasta pudotettu korkeammalle sijoittuneet HIFK ja KalPa huikeiden taistojen jälkeen, ja sitten yhtäkkiä finaalissa olikin ensimmäistä kertaa sen kauden pudotuspeleissä kotietu, mutta Tepsi oli valmiimpi pelaamaan mestaruudesta.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Muistellaanko vielä vanhempia? Oisko Kerhon 6-5 voitto 1993 finaalisarjan 2. pelissä (?) ja hiukan epäselvempi hyväksytty maali? En nyt löytänyt kuvamateriaalia tuosta, mutta eihän se tainnut olla lähelläkään. Ja sekös mua vieläkin naurattaa. No, sarjan lopputulos ei niinkään, mutta ei puhuta siitä. Nyt on asetelmat toisin päin. Kukaan ei edes odota Tepsin voittavan tätä sarjaa.
Saman sarjan ensimmäisessä pelissä kuulutettiin tokalla tauolla, että kerhon fanibussit lähteet nyt. Peli taisi olla 7-2 Tepsiile. Monta bussia oli vielä hämäläisiä liikkeellä. En sen koomin muista vastaavaa tapahtuneen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Nostalgianälkäiset voivat palata vaikka kevään 1997 tunnelmiin: TPS:n Throwback Thursday: TPS-HPK - 3.välierä 1997

Kiitos nostalgiapläjäyksestä. Tämähän oli pakko katsella samantien. Joskus on tän pelin maalit veivattu VHS:ltä varmaan muutaman kerran kun vielä 22 vuoden jälkeenkin tunnisti heti kehittyvistä pelitilanteista, että tästä tulee maali.

P. S. Oli toi mailankäyttö aika kauheeta tohon aikaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jännä ettei täällä ei olla vielä mainittu HPK:n vuoden 2010 mestaruusbiisiä. Ainakin itse tuolle kavereiden kanssa tuolloin 2010 naureskeltiin. Torilla kyllä tavattiin, muttei Hämeenlinnassa. Odotan kyllä viihdyttävää sarjaa, joka ratkeaa 6.pelissä.

Linkki vuoden 2010 mestaruusbiisiin. https://www.youtube.com/watch?v=i3tODL4Wsb0
Tuossa versiossahan on - jostain syystä - sämplätty Juhani Sysiharjun (levätköön rauhassa) HPK-klassikkoa The Tunnaria, joka ymmärtääkseni oli Kerhon maalibiisinä joskus 1980-luvulla ennen "Se on siellä"-kappaletta. Sen jälkeen Tunnari on ollut mm. jäälletulobiisinä, ja nykyisin se soi toisen erätauon lopulla. Ensi kaudella toivottavasti taas introna.

Muistan, kun joku referoi poikansa kuulleen tuon kertsin muodossa "gorilla tapetaan, Pepsii kaadetaan".
Kerholaiset voivat lohdutukseksi kuunnella, tuu tuu tupakkarulla-laulua.
Tää on ihan hyvä ja kiva ja mukava HPK-biisu ilman autotunea: UMK15 // AIKUINEN: “Kyynelten lahti” .
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös