Playoffs 2018 välierät: Kärpät (1.) – HIFK (5.)

  • 168 900
  • 1 162

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Todellakin, suoranainen ihme, että enää koskaan kaukalossa viilettää.
Minä en olisi aivan noin jyrkkä. Uskon, ettei uran lopettava loukkaantuminen ollut tuossa tuloillaan. Lievemmän loukkaantumisen mahdollisuus oli kyllä aivan riittävän suuri, niin suuri, että pelikielto nähtiin aiheelliseksi. Mielestäni on ihan perusteltua sanoa, että Ruohomaalla oli epäonnea ja Vesalaisella onnea. Sinä allekirjoitat ilmeisesti vain toisen? Olisi mukava kuulla perustelut.
 
Tää on kyllä niin hirveää shittiä, että oksettaa. Hakanpään olkavarsi tulee suoraan Petrellin naamaan.
"Hirveää shittiä" on lähinnä tuo väitteesi siitä, että Hakanpään olkavarsi tulisi suoraan Petrellin naamaan. Ei tule. Tuollaisen taklauksen jälkeen yleensä päässäkin kuitenkin "tärähtää", joten hyvähän asia on käydä heti tutkituttamassa. Petrellin elekieli ja tapa poistua oli taas sen verran teatraalinen, että ymmärrän myös kritiikin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Petrellin elekieli ja tapa poistua oli taas sen verran teatraalinen, että ymmärrän myös kritiikin.

Ei nyt herranjumala. Jäät totaalisesti jyrän alle ja varmasti kypärä tärisee ja kotisohvilta näppissoturit analysoivat kuinka elekieli oli teatraalista vaikka pelaaja nousi suoraan ylös eikä jäänyt makoilemaan. Oksettavaa. En nyt oikein keksi miten ihmeessä sitä pystyisi pelaaja näyttämään niin ilmeettömältä ja tunteettomalta ettei joku vatipää syytä teatraalisuudesta.

Ei se ole mikään Sailio kenestä puhe, vaan rehdisti kovaa pelaavana myös vastustajien keskuudessa tunnettu Petrell. Valoja tauluun.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
JyP-sarjan jälkeen kiitin vastustajan kannattajia poikkeuksellisen miellyttävästä keskustelusta palstalla ja totesin että "jatkossahan se muuttuu".

En olisi voinut olla enempää oikeassa. Mutta ei tietenkään tullut yllätyksenä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minä en olisi aivan noin jyrkkä. Uskon, ettei uran lopettava loukkaantuminen ollut tuossa tuloillaan. Lievemmän loukkaantumisen mahdollisuus oli kyllä aivan riittävän suuri, niin suuri, että pelikielto nähtiin aiheelliseksi. Mielestäni on ihan perusteltua sanoa, että Ruohomaalla oli epäonnea ja Vesalaisella onnea. Sinä allekirjoitat ilmeisesti vain toisen? Olisi mukava kuulla perustelut.
No oliko O'Connorilla onnea, kun selvisi Vesalaisen pelkässä kostotarkoituksessa suorittamasta laitataklauksesta(?) ja päällekarkauksesta? Huvittaa, että Tyrväisen teosta jeesustellaan, ja tuolaliset menee ihan olankohautuksella. Tyrväisen teko oli epäurheilijamainen, mutta vakava loukkaantuminen tuosta ei ollut lähelläkään.
 

444

Jäsen
"Hirveää shittiä" on lähinnä tuo väitteesi siitä, että Hakanpään olkavarsi tulisi suoraan Petrellin naamaan. Ei tule.
Tuleeko se sitten jotenkin puun takaa vai miten se ei tule suoraan naamaan? En väitä, että suurin voima taklauksesta tulee päähän, vaan että olkavarsi tulee suoraan naamaan. Jos oikein ajatuksella katsot sitä hidastusta, niin ymmärrät itsekin, että mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.
Minä pidän taklausta edelleen puhtaana, mutta en ihmettele, jos korvien välissä vähän visertää töötin jälkeen. Mutta ehkä se on pohjoispohjanmaalaista mentaliteettia, että ei voi sattua kun ei tule vertakaan. Ja tarkastettavana saa käydä aikaisintaan sitten, kun on luistellut neljä kertaa kentän ympäri, tehnyt kolme kärrynpyörää ja käynyt antamassa tuomareille kirjallisen raportin kahdeksan todistajan allekirjoituksilla, että ei halua vastustajalle jäähyä. Lopuksi vielä Kukkoselta lupa poistua lääkärin tarkastettavaksi.

Lopuksi listaan tähän vielä kaikki ne tilanteet, jolloin Lennart Petrell on jäänyt kalastamaan vastustajalle edes pientä jäähyä:

Listan loppu. Saa täydentää jos tulee mieleen. Jos ei, niin on syytä mennä oman päänsä sisään ja miettiä, mistä se voi johtua.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No oliko O'Connorilla onnea, kun selvisi Vesalaisen pelkässä kostotarkoituksessa suorittamasta laitataklauksesta(?) ja päällekarkauksesta? Huvittaa, että Tyrväisen teosta jeesustellaan, ja tuolaliset menee ihan olankohautuksella. Tyrväisen teko oli epäurheilijamainen, mutta vakava loukkaantuminen tuosta ei ollut lähelläkään.
Aikamoista. Epäilen vahvasti, että olisit erittäin tyytyväinen, jos HIFK:n pelaaja olisi mennyt Vesalaisen tavoin kouluttamaan sellaista Kärppää, joka olisi ajanut teidän ykkössentteri sairastuvalle. Nyt mennään näin ja vertailet tosissasi noita kahta tilanetta. Minä olen vanhoista porsasteluista sanottavani sanonut. Toivon kovin, ettei uusia tule.

Lauantai on luvassa kuuma löyly. Vihdoinkin Raksila vaikuttaa tulevan loppuunmyydyksi. Välierä ja HIFK. Huhhuh, alkaa ihan kuumottamaan!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Aikamoista. Epäilen vahvasti, että olisit erittäin tyytyväinen, jos HIFK:n pelaaja olisi mennyt Vesalaisen tavoin kouluttamaan sellaista Kärppää, joka olisi ajanut teidän ykkössentteri sairastuvalle. Nyt mennään näin ja vertailet tosissasi noita kahta tilanetta. Minä olen vanhoista porsasteluista sanottavani sanonut. Toivon kovin, ettei uusia tule.

Lauantai on luvassa kuuma löyly. Vihdoinkin Raksila vaikuttaa tulevan loppuunmyydyksi. Välierä ja HIFK. Huhhuh, alkaa ihan kuumottamaan!
Totta kai olisin, en jauhakaan täällä toista kuukautta jo jostain poikkarista kuin suurestakin porsastelusta. Tosin vähän harmitti Varakkaan yhtä tyhmät poikkarit, kun oltaisiin päästy pelaamaan ylivoimaa. Tuo hölmöys sitten realisoitui tasoituksena.

Tuo vaan on aika kaksinaismoralistista tuomita joku teko ja pitää jotain toista oikeutettuna aiemman perusteella. Ruohomaalla kävi huono tuuri, ja O'Connor ajoi tilanteen loppuun. Olisi voinut vetää takaisin, mutta helppohan se on katsomosta sanoa. Kurinpito lienee myös katsonut, että O'Connor oli alunperin taklaamassa pystyssä ollutta pelaajaa, ja tulkitsi tilanteen tulleen sen verran nopeasti, ettei syytä rangaistukseen ole. Kontaktihan ei ole muuten mitenkään likainen.

EDIT: Ja ilman muuta oikeutta saa hakea, mutta jonkun törkytaklauksen vetäminen kostomielessä on perseestä. Sellaiseksi tuo Vesalaisen ei onneksi muodostunut, mutta ei olisi tarvinnut paljon huonommassa asennossa olla.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllähän tämä Vesalainen huokuu perinteistä HIFK-DNA:ta. Osaa pelata ja vetelee jatkuvasti pientä tai isompaa sikaa. Takaapäin laitaan ja vähän myöhässä tulevia niittejä. Poika tuntuu myös pääsevän paremmin peliin sisään kun saa vähän jonkinlaista lämpöä/sytykettä alle. Vaikka miten herneet nenässä lähti niin kyllä tuo seurahistoria näkyy. Kummasti aina omat tällaisesta särmikkäästä tyypistä tykkää. Ymmärrän hyvin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eipä se Manner hyvänä esimerkkinä kauaa mielessä pysynyt, kun piti alkaa alatyylisesti nimittelemään. Eikä kyseessä ole vertaus, vaan rinnastus. Kun ”HIFK” ja ”Kärpät” vaihdetaan keskenään tuleekin ah niin viileän analyyttisestä yht’äkkiä hölmöä. ;) Ei tämä niin vakavaa ole, pikemminkin toisinaan aika huvittavaa.

A) En nimitellyt ketään hölmöksi vaan sanoin vertausta hölmöksi. B) Rinnastus on vertaus. C) Manner kommentoi tuomarityöskentelyä ja sarjan meininkiä positiivisesti - kyllä minä yhä olen hänen kanssaan samaa mieltä.

Toki vakavuuden suhteen olet oikeassa.
 
Oksettavaa. En nyt oikein keksi miten ihmeessä sitä pystyisi pelaaja näyttämään niin ilmeettömältä ja tunteettomalta ettei joku vatipää syytä teatraalisuudesta.
No voi hellanlettas! Saiko näkemykseni sinut tosiaan noin huonovointiseksi, että täytyy jo oksentaa, sekä alentua henkilökohtaisuuksiin? Kyllä minä tuossa korostetussa poistumisessa ja kypärän nakkaamisessa pientä teatraalisuutta näen. Sinä taas voit vapaasti nähdä tai olla näkemättä mitä haluat. Suosittelen kuitenkin kasvattamaan hieman paksumpaa nahkaa. Jos itse reagoisin samalla tavalla jokaiseen Kukkoseen kohdistuneeseen piikkiin, olisin jatkuvasti huonovointinen.
Tuleeko se sitten jotenkin puun takaa vai miten se ei tule suoraan naamaan? En väitä, että suurin voima taklauksesta tulee päähän, vaan että olkavarsi tulee suoraan naamaan. Jos oikein ajatuksella katsot sitä hidastusta, niin ymmärrät itsekin, että mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.
Taklaus osuu rinnan ja olkapään alueelle. Voihan se olla, että olkavarsi siinä hipaisee naamaakin, mutta tuollainen "suoraan naamaan" tullut aiheuttaisi kyllä nähtyä vakavammat seuraukset. Itselläni on juurikin tuollaisesta suoraan naamaan tulleesta omakohtaista kokemusta, ja aivotärähdys muistona.
Minä pidän taklausta edelleen puhtaana, mutta en ihmettele, jos korvien välissä vähän visertää töötin jälkeen. Mutta ehkä se on pohjoispohjanmaalaista mentaliteettia, että ei voi sattua kun ei tule vertakaan. Ja tarkastettavana saa käydä aikaisintaan sitten, kun on luistellut neljä kertaa kentän ympäri, tehnyt kolme kärrynpyörää ja käynyt antamassa tuomareille kirjallisen raportin kahdeksan todistajan allekirjoituksilla, että ei halua vastustajalle jäähyä. Lopuksi vielä Kukkoselta lupa poistua lääkärin tarkastettavaksi.
En minäkään, luultavasti myös ilmat menivät tuossa vähän pihalle. Olet myös osittain oikeassa pohjoispohjalaisesta mentaliteetista. Tosin ei täällä vertakaan hätkähdetä. Veri ei vapise pohjoispohojalaisillakaan, sitä syödään perinneruokana ja siitä lauletaan pahennusta herättäviä lauluja. Täytyy siis vähintäänkin vuotaa kuiviin ennen kuin kuvittelee saavansa mitään sympatiaa, vielä enemmän että joku uskoisi "oikeasti sattuneen".
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
JyP-sarjan jälkeen kiitin vastustajan kannattajia poikkeuksellisen miellyttävästä keskustelusta palstalla ja totesin että "jatkossahan se muuttuu".

En olisi voinut olla enempää oikeassa. Mutta ei tietenkään tullut yllätyksenä.
Onhan se varmasti ikävää että me emme vain nuoleskele teidän persettä ja taputtele selkään vaikka olette stadin kingit.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
JyP-sarjan jälkeen kiitin vastustajan kannattajia poikkeuksellisen miellyttävästä keskustelusta palstalla ja totesin että "jatkossahan se muuttuu".

En olisi voinut olla enempää oikeassa. Mutta ei tietenkään tullut yllätyksenä.

Kuin omalta näppikseltäni. Harvinaisen raskasta hommaa tämä keskustelu tällä hetkellä. Pitäisi varmaan oman mielenterveyden kannalta vaan pysyä poissa, mutta katsotaan onnistuuko.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kommenttini perustuu puhtaasti siihen että vuosia Kärppiä on pidetty epäfyysisenä joukkueena, jollainen se ei ole ollut enää vuosiin

Eli siis alkuperäinen kommenttisi ei perustu yhtään mihinkään. Kärppien mahdollinen epäfyysisyys ei tee IFK:sta epäfyysistä joukkuetta, ja se millaisena Kärppiä on pidetty, ei liity IFK:n fyysisyyteen mitenkään. Mutta siitä olen samaa mieltä, että Kärppien ympärillä pyörineet väitteet epäfyysisyydestä asia yhteydestä riippuen, ovat usein olleet fiktiota, ja esimerkkisi fyysisyyden määritelmistä allekirjoitan.

Petrellin eiliseen olen hieman pettynyt. Olen arvostanut häntä hyvin paljon pelaajana, mutta hänkin sortui valitettavasti ison jäähyn kalasteluun.

Tätä kommenttia en ymmärrä tippaakaan. Miten se koppiin lähtö on kalastelua? Miksi tuomarit antaisi sen perusteella jäähyn? Jos käsi ei nouse jäähyn merkiksi, ja jälkikäteen arvotaan jäähy, niin kertaakaan en ole nähnyt että se tehdään sen jälkeen kun pelaaja lähtee välittömästi koppiin. Makoilun jälkeen olen nähnyt monestikkin.

Onneksi ei sentään makoilemalla, mikä on vielä pahempaa, mutta hieman teatraalinen näyttö loukkaantumisesta ja vauhdilla koppiin luistelulla hän haki kuitenkin jotain, kun kuitenkin palasi lähes saman tien kentälle.

Mistä sinä tiedät ettei Petrellille tullut jotain pientä vammaa, jota käytiin kopin puolella hoitamassa esim. puuduttamalla tai kylmägeelillä? Petrellin reaktion perusteella voi olla että sai tärskyn lihakseen, luuhun, jänteeseen, luuli että jotain meni rikki ja lähti koppiin, ja jälkikäteen huomasi että selvisi ilman merkittävää vammaa. Toki voi olla että filmasi, mutta minusta se on aika epätodennäköistä, kun ei koppiin lähdön perusteella ole ennenkään annettu jäähyjä. Makoilun ja muun filmailun perusteella kyllä.

Otteluseuranta on sellaista tuubaa ja hassuttelua että provoilu on suorastaan olennainen osa sitä ketjua. En halua mitenkään edes kieltää että en itse sitä siellä harrasta, mutta voin todeta siellä niitä riittää ihan jokaisesta seurasta ja minua se ei ainakaan haittaa. Hassuttelu on hassuttelua.

Aiemmin mainitut esimerkkini ei kyllä mene edes hassuttelusta, minun mielestäni siis. Se että esimerkiksi toivotaan vastustajan kärkipelaajien loukkaantumisia tai "kylmäksi vetämistä", ei mielestäni ole hassuttelua, vaan ihan silkkaa idiotismia. Näitä viimeksi mainittuja onneksi näkee vähemmän kuin esim. osumaa ottavalle pelaajalle iällättelyä. Mutta mikäpä minä olen mitään päättämään, kukin tehkööt mitä lystää. Varmasti olen itsekkin vuosien saatossa suoltanut sontaa otteluseurantoihin, ja se on inhimillistä että joskus tunne menee yli. Tunnetta pitää sopivasti ollakkin, muutenhan seuraaminen on tylsää.
 
Viimeksi muokattu:

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Älkää nyt pilatko tätäkin keskustelua. Hyvä sarja, hyvät joukueet vastakkain. Eilen oli tapahtumia ja tunnettakin. Hyvä niin. Ei siellä kukaan näytelly, vaan ihan reilusti pelattiin, väännettin ja otettiin vähän kovempaakin kontaktia. Tuli kolhuja, ehkä loukkaantuminenkin, mikä tietenkin on harmi, jos pelit oli siinä. Mutta ei siellä sikailtu, eikä näytelty. HIFK oli eilen vaisu ja ihmeen passiivinen kotikaukalossa. Kärpät oli hyvällä ilmeellä liikenteessä. Uskon, että huomenna nähdään taas erilainen IFK. Ei eilinen ollut heidän viimeinen sanansa ja Kärpät saa kyllä kovan kova vastaan.

Itse näen mielellään eilisen kaltaisen Kärpät kaukalossa jatkossakin. Halua, tunnetta ja vauhtia. Voittoa pitää oikeasti haluta ja sen eteen pitää olla valmis tekemään uhrauksia. Eilen niitä nähtiin. Pidetään tämä keskustelu sillä tasolla, minkä tämä ottelupari ansaitsee. Provoa saa ja pitää heittää. Mutta ei vajota näihin teatteri- ja vahingoittamiskeskusteluihin. Eikä varsinkaan tuomarikeskusteluihin. Huomenna Kärpät näyttää hauista, siitä olen varma. Vastaako HIFK siihen? Game on!
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Kiitos @Mensonge hienosta viestistäsi tämän kaiken turhan vääntämisen jälkeen. On oikeasti mukava lukea viestejä, jossa samaan aikaan sekä kunnioitetaan vastustajaa että uskotaan vahvasti omiin.
 
Eli siis alkuperäinen kommenttisi ei perustu yhtään mihinkään. Kärppien mahdollinen epäfyysisyys ei tee IFK:sta epäfyysistä joukkuetta, ja se millaisena Kärppiä on pidetty, ei liity IFK:n fyysisyyteen mitenkään. Mutta siitä olen samaa mieltä, että Kärppien ympärillä pyörineet väitteet epäfyysisyydestä asia yhteydestä riippuen, ovat usein olleet fiktiota, ja esimerkkisi fyysisyyden määritelmistä allekirjoitan.



Tätä kommenttia en ymmärrä tippaakaan. Miten se koppiin lähtö on kalastelua? Miksi tuomarit antaisi sen perusteella jäähyn? Jos käsi ei nouse jäähyn merkiksi, ja jälkikäteen arvotaan jäähy, niin kertaakaan en ole nähnyt että se tehdään sen jälkeen kun pelaaja lähtee välittömästi koppiin. Makoilun jälkeen olen nähnyt monestikkin.



Mistä sinä tiedät ettei Petrellille tullut jotain pientä vammaa, jota käytiin kopin puolella hoitamassa esim. puuduttamalla tai kylmägeelillä? Petrellin reaktion perusteella voi olla että sai tärskyn lihakseen, luuhun, jänteeseen, luuli että jotain meni rikki ja lähti koppiin, ja jälkikäteen huomasi että selvisi ilman merkittävää vammaa. Toki voi olla että filmasi, mutta minusta se on aika epätodennäköistä, kun ei koppiin lähdön perusteella ole ennenkään annettu jäähyjä. Makoilun ja muun filmailun perusteella kyllä.



Aiemmin mainitut esimerkkini ei kyllä mene edes hassuttelusta, minun mielestäni siis. Se että esimerkiksi toivotaan vastustajan kärkipelaajien loukkaantumisia tai "kylmäksi
vetämistä", ei mielestäni ole hassuttelua, vaan ihan silkkaa idiotismia. Näitä viimeksi mainittuja onneksi näkee vähemmän kuin esim. osumaa ottavalle pelaajalle iällättelyä. Mutta mikäpä minä olen mitään päättämään, kukin tehkööt mitä lystää. Varmasti olen itsekkin vuosien saatossa suoltanut sontaa otteluseurantoihin, ja se on inhimillistä että joskus tunne menee yli. Tunnetta pitää sopivasti ollakkin, muutenhan seuraaminen on tylsää.
Kiitos, ajattelet puolestani ja tiedät absoluuttisen totuuden. Ei siinä mitään. Kärpät hävisi A-junnujen finaalin, harmi homma. Siistiä peliä ilman filmejä, en tiedä mistä eilen tuli mieleen. Täyttä harhaa, pakko olla.
Hyvä sarja, turha vääntää. Jokaisella on omat mielipiteensä. Tuomareita en syyttele enkä toivo loukkaantumisia.

Jännä että nykykiekon punavihreimmät sossutanttaviestit tulevat sieltä. Se on niin modernia ettei kukaan feikkaa, paitsi vastustaja. Mutta ne onkin juntteja.
 
Viimeksi muokattu:

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tyrväisen teko oli epäurheilijamainen, mutta vakava loukkaantuminen tuosta ei ollut lähelläkään.

Oikeasti, please. Menee jo aika mauttomaksi, että väität mitään tollaista. Saanko tulla kokeilemaan vetää poikkaria sun polveen, jos vakava loukkaantuminen ei ollu lähelläkään? Polven kohdalla ei pahemmin lieviä loukkaantumisia ole. Polvi menee herkästi uudestaan rikki, jos se kerran menee.

Tää on mennyt ihan naurettavaks muutamalla IFK fanilla (en yleistä) jeesustella "case Tyrväisestä" vieläkin ja verrata sitä oksettavaa aivopierua puhtaisiin taklauksiin.

Ja olisi mukavempaa keskustella tästä ottelusarjasta rakentavasti, eikä vanhoista aivopieruista runkosarjassa. Ja nyt, kun kerta edellisen ottelun taklauksia Hakanpää/Vesalainen/Connor ei ole viety ilmeisesti kurinpitoon, niin tarviiko niistä enempää vinkua? Kyllä mua harmittaa, että Ruohomaa loukkaantui, mutta en mä täällä ole itkemässä siitä. Mennään eteenpäin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tää on mennyt ihan naurettavaks muutamalla IFK fanilla (en yleistä) jeesustella "case Tyrväisestä" vieläkin ja verrata sitä oksettavaa aivopierua puhtaisiin taklauksiin.
Ota nyt oikeasti pää perseestä, ja käy lukemassa, kumman fanit täällä tuota esiin jatkuvasti nostaa yhtenä esimerkkinä HIFK:n "sikailuista yhtä tiettyä joukkuetta vastaan". Eilisen jälkeen täällä on itketty lähinnä Ruohomaasta ja Petrellin filmaamisesta, mihin en by the way itse usko lainkaan. Monestakin muusta HIFK:n pelaajasta voisin helposti kuvitella. HIFK:n kannattajat ovat enemmistön voimin todenneet Hakanpään tilanteen puhtaaksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitos @Mensonge hienosta viestistäsi tämän kaiken turhan vääntämisen jälkeen. On oikeasti mukava lukea viestejä, jossa samaan aikaan sekä kunnioitetaan vastustajaa että uskotaan vahvasti omiin.
Yhdyn kehuihisi. Usko omiin ja kunnioitus vastustajaa kohtaan ovat urheilun ydintä. En kuitenkaan näe mitään pahaa siinä, että keskustelupalstalla nostetaan esiin koettuja epäoikeudenmukaisuuksia, tai ehkäpä paremmin sanottuna epäkohtia. Mielestäni vaikeistakin asioista on hyvä pystyä keskustelemaan. Tällaisen keskustelun kautta voidaan löytää aitoa ymmärrystä ja aitoa kunnioitusta. Minä en juuri arvostanut viestejäsi tässä ketjussa ennen tätä iltaa. Kuitenkin, kun vaikeastakin asiasta tohdittiin keskustella, huomasin arvostavani näkemystäsi kovin. Aito asiasta keskustelu on antoisaa. Minä en hirveästi piittaa ulkokultaisesta nuoleskelusta.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista että edelleen eletään ajatuksessa että meidän Lennu ei filmaa. Sehän on mahdoton ajatus, kapteenien kapteeni josta tv:n blondikin sanoo että tulee kentälle vaikka raaja irti. Pakko uskoa ja se on fakta.
Ainoa fakta on että Kuningas ei filmaa. :)
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ota nyt oikeasti pää perseestä, ja käy lukemassa, kumman fanit täällä tuota esiin jatkuvasti nostaa yhtenä esimerkkinä HIFK:n "sikailuista yhtä tiettyä joukkuetta vastaan". Eilisen jälkeen täällä on itketty lähinnä Ruohomaasta ja Petrellin filmaamisesta, mihin en by the way itse usko lainkaan. Monestakin muusta HIFK:n pelaajasta voisin helposti kuvitella. HIFK:n kannattajat ovat enemmistön voimin todenneet Hakanpään tilanteen puhtaaksi.

Puhuin omasta puolestani, että en ole täällä itkemässä Ruohomaata, jos sen verran osaat lukea. Rehellisesti sanottuna ohitin suuren osan viesteistä juuri tuon takia. Mutta harmi, että sulla menee asia noin pahasti tunteisiin.

Connorin taklauksessa ei hän osoittanut mitään kunnioitusta vastustajaa kohtaan, josta loukkaantui meidän 1. sentteri. Tapaus vielä sattui eilen, joten ymmärrän hyvin, että joitakin se vituttaa edelleen ja nostaa sen esiin täällä. Mitä, jos se olisikin ollut Heiskanen eikä Ruohomaa? Tyrväisen tilanne tosin oli jo yli kuukausi sitten, josta onneksi Vesalainen selvisi säikähdyksellä, ja siitä Tyrväinen sai rangaistuksen ansaitusti.

Valitettavaa faktaa kuitenkin, että IFK pelaajien toimesta on tällä kaudella sattunut ylilyöntejä Kärppiä kohtaan. Osa tottakai olleet varmasti vahinkoja, muttei todellakaan kaikki.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Puhuin omasta puolestani, että en ole täällä itkemässä Ruohomaata, jos sen verran osaat lukea. Rehellisesti sanottuna ohitin suuren osan viesteistä juuri tuon takia. Mutta harmi, että sulla menee asia noin pahasti tunteisiin.

Connorin taklauksessa ei hän osoittanut mitään kunnioitusta vastustajaa kohtaan, josta loukkaantui meidän 1. sentteri. Tapaus vielä sattui eilen, joten ymmärrän hyvin, että joitakin se vituttaa edelleen ja nostaa sen esiin täällä. Mitä, jos se olisikin ollut Heiskanen eikä Ruohomaa? Tyrväisen tilanne tosin oli jo yli kuukausi sitten, josta onneksi Vesalainen selvisi säikähdyksellä, ja siitä Tyrväinen sai rangaistuksen ansaitusti.

Valitettavaa faktaa kuitenkin, että IFK pelaajien toimesta on tällä kaudella sattunut ylilyöntejä Kärppiä kohtaan. Osa tottakai olleet varmasti vahinkoja, muttei todellakaan kaikki.

Menee tunteisiin joidenkin kirjoittajien yksipuolisuus(ei ollut sinulle). Tuo O'Connorin tilanne ei ole ihan niin selvä, ei siinä nyt ikuisuuden kyykyssä ollutta pelaajaa mennä ajamaan täysillä, vaan kaatuu vain hieman ennen kontaktia ja minusta O'Connor ei mitenkään erityisen kovaa lopulta aja. Myönnän toki, että aikaa olisi ollut jättää taklaamattakin. Kurinpidossa kuitenkin pelin tuntevat henkilöt, ja heidän mielestään ei ollut aihetta jatkotoimiin. Ei tuotakaan nyt voi vaan ohittaa, vaikka sieltä välillä huonoja ratkaisuja tuleekin.

Tietysti Heiskasen menetys harmittaisi. Ja menihän meiltä Thorell hetkeksi, eikä siinä Hytöstä suolattu kun oli vahinko, vaan se älämölö mikä oli, meni ihan täysin kurinpidon suuntaan, osin vanhojen traumojen takia ;)

Mutta omalta osaltani lopetan nyt vanhojen muistelun tähän. Tosiaan kentällä on hienot joukkueet, yritetään mekin nyt käyttäytyä ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös