Playoffs 2017 puolivälierät: KalPa – Pelicans

  • 89 690
  • 615

Takapappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Blackhawks
Virran KalPa pelaa pystysuunnan jääkiekkoa:

Pasi Nurminen KalPasta: ”Median luoma kuva kiekkoa pitävästä rallattelujoukkueesta on harhaanjohtava” - ESS.fi

Nupen ja Petun mukaan kyse ei ole kiekkokontrollista. Mielipiteitä?

Vähän häilyvä käsite, mitä kiekkokontrollilla ylipäätään tarkoitetaan. Itse näen asian, niin että jos kiekosta ei ole pakko luopua, niin siitä ei luovuta. Tuo ideologia ei KalPan pelistä ole mihinkään hävinnyt. Eri rytmien käyttö sen sijaan on ja viivelähtöjä ei nähdä enää entiseen malliin. Myös reakointi keskialueen kiekonriistojen jälkeen on muuttunut, josta Nupe tuossa puhelikin: KalPa kääntää pelin pirun äkkiä riistojen jälkeen. Viime kaudella riiston jälkeen syötettiin alas omille ja joka hyökkäys lähti alhaalta koko viisikolla.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Tässä kohtaa jokainen haluaa kuitenkin luottaa omiinsa ja media tekee omat analyysinsa.

Ja sitten kun nämä kaksi eivät kohtaa, niin omiin uskominen on uhriutumista. Median ennakoista ollaan samaa mieltä, kunhan ne tukee omaa agendaa. Vähän samaa meininkiä kuin yhteiskunnassa muutenkin. Hyvät argumentit joutaa romukoppaan, sillä pleijarit ovat oma maailmansa ja katsotaan niitä nimiä selissä. Onneksi myös turkoosilla puolella muutama kirjoittaja nakuttaa laput silmillä, niin ei ole ihan yksipuolista säälinaurua tämä ketju. Sen verran täytyy kuitenkin kehua lahen väkeä, että teidän joukossa on paljon vähemmän jonninjoutavia länkyttäjiä kuin monessa muussa porukassa, esim jos tämä sarja olisikin ollut KalPa - Ässät niin ketju olisi täysin lukukelvotonta. Johtuuko se sitten siitä ettei tälle palstalle ylipäätään kirjoita juurikaan Pelsufaneja, tiedä sitten.
 

Takapappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Blackhawks
Pelsujen taktiikka mietityttää, mitenkä lähtevät ekaan peliin. Todennäköisesti lähtevät kyttäilemään, koska jos hippaa lähtee leikkimään, niin noutaja tulee äkkiä, on KalPa niin hyvä tuossa kääntöpelissä. Jos ja kun Pelsut tyytyy makaamaan trapissa ja maltti pitää, tulee KalPalle vaikeaa, koska tuolloin on KalPa pakotettu pelaamaan viivelähtöjä, jotta saadaan vauhtiero aikaan. Nämä hyökkäykset päätyvät miltei järestään kulmiin ja päätypeliin, jonka jälkeen tulisi voittaa kaksinkamppailut, jotta maalipaikkoja saataisiin luotua. Kamppailupelaamisessa Lahen poijjaat on lähtökohtaisesti edellä.
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Ja sitten kun nämä kaksi eivät kohtaa, niin omiin uskominen on uhriutumista. Median ennakoista ollaan samaa mieltä, kunhan ne tukee omaa agendaa. Vähän samaa meininkiä kuin yhteiskunnassa muutenkin. Hyvät argumentit joutaa romukoppaan, sillä pleijarit ovat oma maailmansa ja katsotaan niitä nimiä selissä. Onneksi myös turkoosilla puolella muutama kirjoittaja nakuttaa laput silmillä, niin ei ole ihan yksipuolista säälinaurua tämä ketju. Sen verran täytyy kuitenkin kehua lahen väkeä, että teidän joukossa on paljon vähemmän jonninjoutavia länkyttäjiä kuin monessa muussa porukassa, esim jos tämä sarja olisikin ollut KalPa - Ässät niin ketju olisi täysin lukukelvotonta. Johtuuko se sitten siitä ettei tälle palstalle ylipäätään kirjoita juurikaan Pelsufaneja, tiedä sitten.
Enemmänkin ne uhriutumisvalitukset taisi tarkoittaa noita "Ei mitään jakoa, Pelicans on niin paljon parempi, tuurilla saadaan voitto" ulinoita.

Paria viestiä lukuunottamatta pysynyt hyvinkin asiallisena tämä ketju kuitenkin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Minun silmääni luvassa on tasaväkinen sarja. KalPa hienoinen ennakkosuosikki eli ei olennaisesti vahvempi kuin Pelicans. Joukkueiden aiemmalle pudotuspelihistorialle en anna mainittavaa painoarvoa, koska kaudet eivät ole veljiä keskenään.

Paras voittakoot, on se sitten KalPa tai Pelicans.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Joo, onnea vaan yritykselle voittaa lahessa. Sellaiseksi se myös jää.
Ok, jos näin kerran käy. Sovitaan sitten niin, ettei HalPa tule pelaamaan Lahteen. Eka pelistä vierasvoitte teille ja kolme suoraa kotivoittoa teille. 0-4. Hieno sarja, jossa pelataan Bobbyn mieliksi yksi ottelu, jonka voittaa Pelicans. Onnea jatkopaikasta.
Ensi kauteen. Hyvää Öytä HalPa.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Hohho. Ei näytä paljoa vaativan siellä Lahessa päin. Joitakin juttuja ei ole pakko ottaa aina niin kirjaimellisesti. Mutta tuohan on enemmän median ja osan Pelicans kirjoittajan totuutta. Moni on sitä mieltä, että Pelsut tässä se ennakkosuosikki on ja ei siinä mitään. Meille tämä sopii.

Jos ja kun KalPa tästä jatkoon itsensä pelaa niin on kiva taas lukea Urheilulehden juttu tai jonkun muun mutta kun Pelicans sitä ja tätä niin siksi KalPa voitti. Varmaan vielä kääntyykin niinkin päin että KalPa piti tasonsa ja kesti ennakkosuosikin paineet.
Kirjaimellisesti en ota välttämättä, mutta on aivan vitun väsynyttä koko ajan kaivaa toi sama "rykä", joka taitaa jo ekalta sivulta löytyä ja tämän jälkeen on toistettu muutaman nimimerkin toimesta jo useampaan kertaan. Muutenkin aika vaikea kirjoittaa mitään kehittävää, ku aivan sama mitä tänne kirjottaa ni vastaukseks saadaan "Pelsut on jo mestari, ei tartte edes pelata pelejä". Ei oikeen ainakaan auta nuo hassuttelut saamaan niitä kunnollisia vastauksia.

Tiukka kamppailu tuosta varmasti tulee ja toivotaan erityisesti fyysistä ja tunteikasta hokia ja en kyllä yhtään osaa sanoa kumpi vie sarjan, mutta tottahan toki sitä pitää omaa häntää nostaa, niin kuin otitkin esille jo aikasemmin. Jos Pelicans saa erikoistilanteet toimimaan, niin ainakin vaikeaa KalPalle tulee. Varmasti Leimua on kokeiltu merkata ja saa oman päällystakkinsa viivaan, mikä saattaa vaikeuttaa pelaamista ja paineen alla Leimulla tulee välillä kiekonmenetyksiä joista vikkelät KalPa pelaajat saattavat päästä lyömään kiekkoa rysään. Toisaalta jos Pelicans ei paranna erikoistilanteita, niin KalPa voi viedä sarjan kohtuu helpostikkin. Ensimmäisen pelin jälkeen nähdäänkin että mikä on tilanne joukkueilla ja löytääkö Pelicans tasaisuutta suorittamiseensa, joka on koko kauden loistanut poissaolollaan. Pelicans oli ajoittain todella energinen, fyysinen ja taitava, mutta sitten vastapainoksi tuli perätysten useampia vaikeita pelejä, joissa kiekkoa ei meinata saada rysään ollenkaan ja jopa autetaan vastustajaa maalinteossa. Enemmän tosiaan voi sanoa ekan pelin jälkeen, kun en ole varmaan kuin 1 pelin nähnyt KalPaa vastaan tällä kaudella ja tästä syystä en edes lähde analysoimaan KalPaa.

Edit. Jahas, El Lude tulikin jo jatkamaan provoilua ja mukahassuttelua ennen ku kerkesin edes viestiä kirjottamaan. Asiantuntevaa kommentointia ja suosittelen, että laitat sun tunnukset jäihin jos downlapsen tasolla on ajatusten juoksu. Tai no, ehkä mä loukkasin downin syndroomasta kärsiviä tällä viestilläni.
 

Radiomäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans...ja aiemmat Kiekkoreippaan jälkeläiset
Viime kevätkös se hiertää @Uramawaa?
Ihon alle näköjään päässyt valmentajat ja joukkue. Toivottavasti tartuttaa samaa hiertymää kalakukkotiimiin, niin tämä sarja on helposti taputeltu ;-)
Mutta sitten asiaan. Pelicansilla on kauden avauksen jälkeen (vai oliko silloinkaan) ensimmäistä kertaa joukkue ehjänä koossa. Järjettömään loukkaantumismäärään nähden joukkue taisteli aivan käsittämättömän hienosti itsensä kuudenneksi.
Kalpa on pelannut upean kauden, mutta nähdäkseni Pelicans on porukan kuntouduttua pelikuntoon ennakkosuosikki kaikilla mittareilla. Kalpan on ylitettävä itseään mikäli aikoo Lintuparven kesälomille lennättää.
Alkaisi jo, kevät on hienoa aikaa!!!
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin, nyt kun noin moni on "suuttunut" kommentistani, niin avaan taustoja.

Pieni kaukalo, todella laadukkaasti ja aggressiivisesti painostava isokokoisempi kotijoukkue. Jos Pelicans pelaa tasollaan, niin KalPa ei voita Lahdessa peliäkään. Etenkin jos kykenee kotonaan voittamaan pelejä, niin Pelicansilla aina ns. pakkovoiton paikka. Tiukka sarja tulee, sitä en sano.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Altavastaajan roolihan on kuin nakutettu KalPalle. Minulle se sopii mainiosti, ettei "asiantuntijat" luota vieläkään KalPaan. Minulla on sellainen tuntuma, että siinä on Pelicans ja muut ihmeissään, millaisella liikkeellä kuopiolaiset rynnivät kohti maalia, eivätkä anna senttiäkään periksi sota-alueella ja viimeistelevät häkkejä hyvällä prossalla.

Mitä lähempänä ottelusarjan alku, sitä kirkkaammaksi se piirtyy, että KalPa menee välieriin.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Jos Pelicans pelaa tasollaan, niin KalPa ei voita Lahdessa peliäkään.

No jopas on kova nippu teillä kasassa. Entä jos KalPa pelaa vielä paremmin kuin runkosarjassa? Eikö siltikään ole palaa? Se vähän epäilyttää, ja tuskin olen ainoa, ettei siellä Lahessa ole ihan oikeasti oikeasti nähty KalPan pelejä tältä kaudelta. Tai siis kannattajat eivät ole nähneet, eikä se tietenkään mikään häpeä ole tai mitään, ketäpä nyt muiden pelit juurikaan kiinnostaisi. Pelsujen valmennus on varmasti kelaillut nauhoja ja tiedostavat, ettei viimekeväistä ylikävelyä ole tulossa. Sitä on toitotettu vähän joka tuutista, mutta todetaan nyt vielä kerran se, että KalPan pelaaminen on eri näköistä kuin edellisillä kausilla. Samoja elementtejä siellä on, mutta moni asia on myös muuttunut. Se, että porukka heittelee mutulla tämmöisiä 4-0 ennustuksia perustaen väitteensä jonnekin menneisyyteen, joko tahallaan tai sitten ihan vaan tietämättään KalPan nykymenosta, taitaa olla se perimmäinen syy sille, että jotkut täällä heittäytyy junan alle.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos Pelicans pelaa tasollaan, niin KalPa ei voita Lahdessa peliäkään.
Tässähän se on oikeastaan kiteytettynä koko tämän otteluparin ennakointikeskustelut. Ja samalla selitys siihen, miksi meidän leirissä ei oikein jakseta näistä analyyseistä perustaa.

Tässä ottelusarjassa ennakot tuntuvat perustuvan aika isosti KalPalle epäsuotuisalla tavalla jossitteluun: 1) jos Pelicans pelaa paremmin kuin runkosarjassa ja 2) jos KalPa on kaukana parhaasta (tai runkosarjassa nähdystä parhaasta!) tasostaan. Oletus tuntuu olevan, että pudotuspelien alkaessa Pelicans pelaa yllättäen paremmin kuin missään vaiheessa runkosarjaa ja samaan aikaan KalPa tulee jäämään kauas parhaastaan. Fakta on, että KalPa ei enää runkosarjan lopulla ollut parhaimmillaan. Silti KalPa suoritti runkosarjan lopunkin Pelicansia paremmin, katsotaanpa sitten 20, 15, 10 tai 5 ottelun kuntopuntaria.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä perustelin tuossa muutama viesti ylempänä kantani. Tämä on minun rehellinen mielipiteeni ja uskon että näin myös tulee käymään, vittuako se teidän persettänne kutittaa? Täällä moni kertoo KalPan hoitelevan Pelicansin ihan yhtälailla, olenko minä itkemässä kommentistanne? Saatana, minä kun olen aina pitänyt savolaisista.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kuinka alas voikaan vajota? Alas.
Asiantuntevaa kommentointia ja suosittelen, että laitat sun tunnukset jäihin jos downlapsen tasolla on ajatusten juoksu. Tai no, ehkä mä loukkasin downin syndroomasta kärsiviä tällä viestilläni.

Oho. Itsemoderointia. Älä perkele?! On näemmä Lahdessa opittu sivistyssana nimeltänsä downsyndrooma. Onnittelut. Mitä tulee näihin tautiluokituksiiin, niin minulla on tällä hetkellä vain syöpä. Vittuiletko vielä siitäkin minulle?

Mitä tulee kommenttien tasoon, niin minua ottaa päähän kommenttien taso kuten yllä olevaa Zorbaa. Nämä teidän leirin Bobbyt analyyseineen, että KalPa ei voita peliäkään aiheuttavat jostain syystä saman tason tai lähinnä tasottomien viestien vastareaktion.

Saitko? En sitten tarkoita tuolla saamisella sitten mitään pikaorkkua, ettei tule tästäkin väärinkäsitysten riemujuhlaa...
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
EI VOITA PELIÄKÄÄN _LAHDESSA_. Saisitte ton luetunymmärtämisen ensin kuntoon ja sitten tulisitte itkemään. ja tämä on minun rehellinen mielipide ja uskomus. Mua ei kiinnosta vittuakaan jos se ei teille kelpaa. Voitte ihan yhtä hyvin olla sitä mieltä että Pelicans häviää suoraan neljässä pelissä.

Jumalauta, en olis uskonu että savolaisilla on pipo noin kireällä. ttu mitä porukkaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pelicansilla on fyysisempi puolustus ja kovempi kärki.
Tämän saa ottaa talteen. Pelicansilla ei ole fyysisempi puolustus. Hyökkäys sillä saattaa olla.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Ai että nää on ollu pitkät 9 päivää. Onneks huomen mennään.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Jee, huomenna vihdoinkin pelataan!

Huominen ottelu mielestäni määrittelee hyvinkin paljon ottelusarjaa ja ennen kaikkea KalPan menestymismahdollisuuksia. Tämän päiväisen Ilveksen voiton kautta aloin pohtimaan, että "eikai taas". Siis eli pelkään pahinta joka on mahdollinen vierasvoitto. Jos Pelicans huomenna voittaa, en usko KalPalla enää olevan jatkoon mahdollisuuksia vaikkakin on vielä kuusi mahdollisuutta yrittää ottaa neljä voittoa. Mikäli taas jos Kaleva huomenna hoitaa ottelun, sen jälkeen mielestäni KalPalla on mahdollisuus mihin tahansa ja jopa voittaa lahtelaisleirin mielestä mahdoton vieraskamppailu.

Toivon rehtiä sarjaa ja parempi menee jatkoon joko otteluvoitoin 1-4 tai 4-1. Toistona tulee, mutta huominen kamppailu ratkaisee sarjan suunnan ja kumpi jatkaa neljän parhaan joukkoon.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuinka alas voikaan vajota? Alas.


Oho. Itsemoderointia. Älä perkele?! On näemmä Lahdessa opittu sivistyssana nimeltänsä downsyndrooma. Onnittelut. Mitä tulee näihin tautiluokituksiiin, niin minulla on tällä hetkellä vain syöpä. Vittuiletko vielä siitäkin minulle?

Mitä tulee kommenttien tasoon, niin minua ottaa päähän kommenttien taso kuten yllä olevaa Zorbaa. Nämä teidän leirin Bobbyt analyyseineen, että KalPa ei voita peliäkään aiheuttavat jostain syystä saman tason tai lähinnä tasottomien viestien vastareaktion.

Saitko? En sitten tarkoita tuolla saamisella sitten mitään pikaorkkua, ettei tule tästäkin väärinkäsitysten riemujuhlaa...
Teitä ottaa yhden "meidän leirin" kirjoittajan mielipide siitä, että Kalpa ei voita Lahdessa peliäkään, niin paljon päähän, että teitä on muutama kirjoittaja jankaamassa samaa "aha sarja on jo 0-4 no sittenhän ei tarvitse edes pelata" -marttyyrikitinää ketjun jokaisella sivulla. Bobbyja tosiaan ei ole kuin yksi, joten se tulisi kirjoittaa yksikössä, ei monikossa. Nimimerkki @Uramawa nyt on vielä tapaus erikseen, mutta tuota "sarja ohi" -länkytystä kun ovat harrastaneet myös muutoin ihan ymmärrettävän tekstin tuottamiseen kykenevät kirjoittajat.

Jos joku kertoo, että "mielestäni Pelicans voittaa sarjan koska X ja Y" tai "Kalpa ei voi peliäkään Lahdessa koska Y ja Z", niin olisiko siihen vähän fiksumpaa ja rakentavampaa vastata esimerkiksi omilla näkemyksillään siitä, miksi näin ei ole, jos kerran on eri mieltä. Suurin osa näin on toki tehnytkin, mutta aivan liian paljon joutuu lukemaan myös tuota marttyyriksi heittäytymistä ja ala-astetason "sarkasmia".

Tokihan sitä saa vastata miten lystää, mutta tällä jälkimmäisellä tavalla vastatessa ei kannata sitten ihmetellä, jos saa osakseen vittuilua tai vaikka downiksi haukkumista, se kun on aika lailla samalla kypsyyden tasolla.

Mutta sitten asiaan. Pelicansilla on kauden avauksen jälkeen (vai oliko silloinkaan) ensimmäistä kertaa joukkue ehjänä koossa. Järjettömään loukkaantumismäärään nähden joukkue taisteli aivan käsittämättömän hienosti itsensä kuudenneksi.
Kalpa on pelannut upean kauden, mutta nähdäkseni Pelicans on porukan kuntouduttua pelikuntoon ennakkosuosikki kaikilla mittareilla. Kalpan on ylitettävä itseään mikäli aikoo Lintuparven kesälomille lennättää.
Alkaisi jo, kevät on hienoa aikaa!!!
Itse näen Pelicansin suurimpana uhkana ja mahdollisena heikkoutena juurikin sen, miten vähän koko kokoonpano on päässyt pelaamaan yhdessä kauden aikana. Jos koko joukkue olisi ollut suurimman osan kaudesta ehjänä ja peli olisi päässyt hitsaantumaan kuosiin, olisin samaa mieltä ja pitäisin Pelicansia hienoisena ennakkosuosikkina osittain juuri pelaajamateriaalin ansiosta. Nyt eniten huolestuttaa se, miten hyvin tuo materiaali saadaan pelaamaan yhteen ja ketjukoostumukset toimimaan, kun runkosarja on ollut niin hajanainen rosterin osalta.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Menen vastarannan kiiskeksi tässä asiassa, mutta minä en näe huomista "ratkaisevana" kamppailuna. Ainakin KalPalla oli runkosarjassa melkoisia vaikeuksia saada peli käyntiin pitkän tauon jälkeen. Enkä näe Isku Areenaa niin vaikeana paikkana, etteikö sieltä voittoa voitaisi hakea.

Mutta huomenna ollaan viisaampia siitä, onko tuo ongelma selätetty.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pidän erittäin todennäköisenä, että KalPa voittaa ensimmäisen kohtaamisen ja voi viedä helpostikin.

Jos kuitenkin Pelicans voittaa, on KalPa isoissa ongelmissa
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Menen vastarannan kiiskeksi tässä asiassa, mutta minä en näe huomista "ratkaisevana" kamppailuna. Ainakin KalPalla oli runkosarjassa melkoisia vaikeuksia saada peli käyntiin pitkän tauon jälkeen. Enkä näe Isku Areenaa niin vaikeana paikkana, etteikö sieltä voittoa voitaisi hakea.

Mutta huomenna ollaan viisaampia siitä, onko tuo ongelma selätetty.
Olin aikalailla samaa tulossa kirjottamaan. Myös minä uskon, että KalPa pystyy Lahdessa voittamaan. Mielestäni KalPan vierasvoiton mahdollisuutta isompi kysymys on kestääkö KalPan nuorella joukkueella pää kotipeleissä, jos/kun Pelicans tulee niihin passiivisemmin. Riittääkö kärsivällisyys?
 
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings
Piti kantaa oma panokseni mukaan ja keskiviikolle sekä lauantaille lippu hommattuna.

Toivottavasti huomenna homma lähtee käyntiin kunnolla ja sarja aloitetaan Kalpan voitolla. Samaa mieltä kuten moni muukin, että Kalpalle todella tärkeä peli - ei saa antaa sitä mahdollisuutta, että lauantaina ollaan kotona 0-2 tilanteessa.

Pari tärkeää kaveria Kalpalta tarviaa tasonnostoa:
Toivottavasti Kilpeläinen on pelikunnossa loukkaantumisten jälkeen, nyt tarvittaisin THE Eeroa maalissa.
Rissasen statistiikka playoff-peleistä ei paljon mairittele, mutta toivottavasti tällä kaudella nähtäisiin muutos tähänkin asiaan.
 

Mukava

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuolla meikäläisten puolella aika iso osa olisi toivonut HPK:ta vastaan. Minulle puolestaan Pelicans käy huomattavasti mieluummin. Kerho on minulle huomattavasti vähemmän värikäs vastustaja kuin - käytetään nyt vaikka sitä termiä "rosoinen" Pelicans. Vahva usko on siihen että Pelicans tuo sen fyysisyyden kehiin ja siten asettaa erinomaisen mittarin KalPalle. Jos tästä lähdetään lauluun, niin mitään suurempaa ei olisi tänä keväänä ollut luvassa kuitenkaan. Jos kuitenkin tämä sarja klaarataan, niin ollaan jo ylitetty iso kynnys. Minun nähdäkseni tällä kaudella KalPalla on lähivuosia huomattavasti paremmat eväät vastata pudotuspelien fyysiseen haasteeseen. Runkosarjan loppupuolella se puoli meinasi vähän notkahtaa, mutta loppua kohti oltiin taas paremmin valmiita maksamaan hintaa. Toivo siis elää ja uskoa riittää siihen ettei fyysisyydessä jalkoihin jäädä isossa kuvassa.

Sellainen fiilis on että jompi kumpi tämän sarjan vie viidessä tai maksimissaan kuudessa pelissä. Läpijuoksuun en usko sen enempää kuin game seveniinkään. Kumpikin joukkue lähtee paremmista asemista pudotuspeleihin kuin viime keväänä, varmasti siis itseluottamus on molemmissa leireissä ihan eri lukemissa kuin vuosi sitten. Ja ilmeisesti kumpikin nippu on varsin hyvässä terveystilanteessa, hyvä niin! Parhaat kehiin ja tulokset tauluun.

Heitetään Pelsu-faneillekin seurantavinkki: Arttu Ilomäki. Minä ja muutama muu KalPa-fani odotteli voimalaituria siinä vaiheessa kun Ilomäki naarattiin Kuopioon. Runkosarjassa herra tehoili pääosin hyvällä peli-ilmeellä varsin messevät pisteet ja plus/miinus -tehot. Uran playoff-recordi näyttää 18.0+2=2. Joko nyt maistuisi tulosvastuu myös kauden tärkeimmissä peleissä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös