Playoffs 2017 puolivälierät: JYP – HPK

  • 112 009
  • 1 130

Ralph

Jäsen
Vertaile Nikkilää ja Yonkmania pelaajatyypiltään. Listaileppa pelaajien samanlaisuuksia ja eroavaisuuksia tähän alas.

- toinen on hyvä kiekon kanssa, toinen on Yonkman
- toisella on hyvä liike, toinen on Yonkman
- toisella kestää kunto pelata pitkiä pelejä, toinen on Yonkman

Siinä suurimmat eroavaisuudet, joten Palokan Keisari (itse Palve?) voi nimetä ne yhteiset piirteet. Yksi ainakin on kovaa pelaaminen.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Täysin merkityksetöntä kuten Hytösen rooli Nikkilän mestauksessa. Koko tilannehan olisi jäänyt tapahtumatta, jos Hytönen ei olisi sekuntitolkulla pitänyt Lehtivuoren mailasta kiinni tai jos tuomarit olisivat tuon täysin selvän mailasta kiinnipitämisjäähyn viheltäneet pois.

Jep, ja silti täällä on Kerholaisten toimesta tuotu esille tuota Hytösen roolia esille lukuisissa viesteissä...

Tosin se vielä selvennyksenä omaan pointtiini, että jos maalin edessä antaa vastustajalle poikkaria hyvällä todennäköisyydellä sitä saa myös itse takaisin heti, kun selkänsä kääntää eli sikäli tuossa Keränen vs. Kalteva tilanteessa ei ollut mitään normaalista poikkeavaa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
- toinen on hyvä kiekon kanssa, toinen on Yonkman
- toisella on hyvä liike, toinen on Yonkman
- toisella kestää kunto pelata pitkiä pelejä, toinen on Yonkman

Siinä suurimmat eroavaisuudet, joten Palokan Keisari (itse Palve?) voi nimetä ne yhteiset piirteet. Yksi ainakin on kovaa pelaaminen.

- Toinen ämmäilee, kun joku Tyrväinen tulee hakemaan, toinen on Yonkman.
- Toinen ei ole valmis vastaamaan teoistaan, toinen on Yonkman.
- Toinen ei puolusta edes itseään saati joukkuekavereitaan, toinen on Yonkman.
- Toisella ei ole NHL -varausta, saati pelejä moisessa liigassa, toinen on Yonkman

Teidän vuoro! ;)
 

Ralph

Jäsen
Teidän vuoro! ;)
Nyt tulee kovaa tekstiä. Jäin hetkeksi miettimään, että milloin Nikkilä ei ole puolustanut itseään tai ei ole vastannut teostaan, mutta sitten tajusin, että ethän sinä varmaan edes koko pelaajaa tiedä. Yhtään pelillisiin asioihin liittyvää ei ollut heittää? NHL-varauksen merkitys on sama kuin toteaisi, että Nikkilällä kasvaa takatukka ja Yonkmanilla ei.

No, jos on "meidän vuoro", niin päätetään tämä vaikka näin:

- toinen jatkaa kauttaan ensi viikon jälkeen, toinen on Yonkman
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Nyt tulee kovaa tekstiä. Jäin hetkeksi miettimään, että milloin Nikkilä ei ole puolustanut itseään tai ei ole vastannut teostaan, mutta sitten tajusin, että ethän sinä varmaan edes koko pelaajaa tiedä. No, jos on "meidän vuoro", niin päätetään tämä vaikka näin:

- toinen jatkaa kauttaan ensi viikon jälkeen, toinen on Yonkman

-Toinen osuu joskus tolppien väliin ja ratkoo pelejä jatkoilla, toinen on Yonkman
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Nyt tulee kovaa tekstiä. Jäin hetkeksi miettimään, että milloin Nikkilä ei ole puolustanut itseään tai ei ole vastannut teostaan, mutta sitten tajusin, että ethän sinä varmaan edes koko pelaajaa tiedä. Yhtään pelillisiin asioihin liittyvää ei ollut heittää? NHL-varauksen merkitys on sama kuin toteaisi, että Nikkilällä kasvaa takatukka ja Yonkmanilla ei.

Sen verta, että kaksi täysin eri roolin kaveria kyseessä, joten koko öhöhöhö Nikkilä on kiekollinen, Yonkman ei -vertailu oli alusta asti lapsellista paskaa ja lähdin samalle linjalle. Nikkilää voisi verrata Sami Nikuun tai Juuso Vainioon lähinnä JYPistä, Yonkmania taas teidän O'Brieniin.
Mutta hyvin sai Palokan Rölli ammuttua ketjua raiteiltaan.
 

Ralph

Jäsen
Nikkilää voisi verrata Sami Nikuun tai Juuso Vainioon lähinnä JYPistä, Yonkmania taas teidän O'Brieniin.
Puhdas kiekollinen puolustaja Niku vertailussa kahden suunnan monipuoliseen Nikkilään, miksi? Vainio on pelaajatyyppinä lähempänä ja Vainion ainoa vahvuus Nikkilään nähden on rightin maila.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Uskomatonta kuinka osalla lähtee laukalle vaikka sarja on vasta 2-1. On näitä tässä kuluneina vuosina sen verran maileja JYPillä etten nyt ihan heti vielä olisi Hämptonissa keulimassa. Katsotaanpa nyt rauhassa miten tuo väistämätön materiaalietu alkaa sarjan edetessä näkymään. Sama koskee Tappara-Ilves-sarjaa.
 

Ralph

Jäsen
Uskomatonta kuinka osalla lähtee laukalle vaikka sarja on vasta 2-1.
Heh. JYP-faneilla lähti laukalle 0-0-tilanteesta. "JYP on niin suuri ennakkosuosikki kuin jääkiekossa voi olla" ja "maksimissaan viisi peliä, jos JYP:lle tulee yksi ohipeli."
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
+358414327667 No ei mikään ylilyönti tässä sarjassa....(Linkki vie Osala vs Hirso kohtaamiseen...)

Kyllä rangaistava teko! Hienoa. Ja mitäs sitten?

Jos niskaan osui niin hyi. Toki en tuosta videosta pysty sanomaan että osuiko niskaan ja/tai olkapäähän (en tällä hetkellä kykene koneelta tai isommalta näytöltä katsomaan). Itse olen jo runkosarjan aikana ollut sitä mieltä että poikittaisista mailoista tuomarit ovat muutenkin aivan kujalla. Joskus tulee jäähy, joskus ei. Ei mitään linjaa. Maalin edessä saa välillä aika ronskisti vetää poikkarilla ja toisinaan riittää ihan pieni töytäisy niin jäähy tulee.

Toki Keränen hallitsee kalastelun, mutta sekin on toissijaista jos iskua tulee niskaan. Kuitenkin kaikki niskan/päähän alueelle tulleet iskut pitäisi saada pois. Ja nimenomaan se linja muutenkin, joko estämiset/koukut kokonaan pois tai ei ollenkaan,eikä niin että silloin tällöin tai jos toinen johtaa. Peliinkin vaikuttaa aika paljon se kuinka perillä pelaajat ovat siitä mitä saa ja mitä ei saa tehä.

Ps. Toivoisin että täällä olisi useammalla munaa myöntää jos oman joukkueen pelaaja tekee törkeyksiä.

Ja osaisiko joku kertoa sen keihästyksen ajankohdan?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Heh. JYP-faneilla lähti laukalle 0-0-tilanteesta. "JYP on niin suuri ennakkosuosikki kuin jääkiekossa voi olla" ja "maksimissaan viisi peliä, jos JYP:lle tulee yksi ohipeli."

No kenellä lähti kenellä ei. Silkkaa typeryyttä ja ylimielisyyttä myös. Alusta asti on ainakin mulle ollut selvää että pitkään ja hartaasti tullaan pelaamaan. Hienoa on että myös muut sarjat venyvät ettei siinä tarvitse jatkoa ajatellen ratkaisevasti tasoitusta antaa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Uskomatonta kuinka osalla lähtee laukalle vaikka sarja on vasta 2-1.

Tosin Valtra lähti keulimaan kun sarja oli 0-0.

En olisi kyllä ennakkoon uskonut että tuo sallivampi tuomarilinja suosisi HPK:ta enemmän kuin Jyppiä, mutta kyllähän se siltä vaikuttaa.

HPKn puolustamisessa on hieman Tapparamaisia otteita, vedetään siinä ns. harmaalla alueella koko ajan. Tuo "aktiivinen mailapuolustus" näyttää olevan nouseva trendi jääkiekossa ylipäätään.
 

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
Heh. JYP-faneilla lähti laukalle 0-0-tilanteesta. "JYP on niin suuri ennakkosuosikki kuin jääkiekossa voi olla" ja "maksimissaan viisi peliä, jos JYP:lle tulee yksi ohipeli."
Sulla tuntuu olevan tämä perusteluna ihan joka asiaan. Olet varmaan kovin yllättynyt itsekin sarjan 1-2 tilanteesta? Ja kuinkahan moni oikeasti piti JYPiä "niin suurena ennakkosuosikkina"? Ennakkosuosikkina, kyllä lievästi, mutta ei suuresti.
 

Ralph

Jäsen
Olet varmaan kovin yllättynyt itsekin sarjan 1-2 tilanteesta?
Olen. Jokainen joka on Liigaa seurannut tiesi, että JYP on ennakkosuosikki. Mutta jokainen joka on Liigaa seurannut tiesi, että sarja on kaikkea muuta kuin "niin selkeä kuin jääkiekossa vaan voi olla". Jokaisessa ottelussa ennakkosuosikki on se, kumpi pelaa kotihallissaan. Tämä plus se fakta, että JYP on parempi vieraissa, tarkoittaa yhdessä JYP:lle noin 65-35 ennakkosuosikkiasemaa. Mutta nyt kun HPK onnistukin vieraissa voiton hakemaan, on asetelmat nyt noin 60-40 HPK:lle.

Nuo muutamien kommentit kertoivat lähinnä jostain 100-0 tai 90-10 asetelmasta, jota en käsittänyt lainkaan. Nyt se on jo myöhäistäkin.

Minä en odottanut HPK:n voittavan vieraissa, vaikka sitä toivoin. Realistisesti arvoin JYP:n menevän jatkoon, 4-2 tai 4-3. Toiveissa oli ja on yhä 4-2-voitto HPK:lle.
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Puhdas kiekollinen puolustaja Niku vertailussa kahden suunnan monipuoliseen Nikkilään, miksi? Vainio on pelaajatyyppinä lähempänä ja Vainion ainoa vahvuus Nikkilään nähden on rightin maila.

Väittäisin, että Nikun puolustuspelaaminen on nykyään jo ihan hyvällä liigatasolla ja luotan Nikuun enempi kuin Vainioon.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ei ole väliä missä järjestyksessä voitot kullekin tulevat vaan ainoastaan sillä kuka ottaa neljä ensimmäiseksi. Nuo Ralphin prosenttiarviot ovat verrattavissa käytettyyn wc-paperiin. Edelleen pidän JYPiä todennäköisempänä jatkajana välieriin. Toki huomenna olisi tärkeä kuitata eilinen tappio. 3-1 tilanteessa alkaa olla satunnaistekijät jo kerhon puolella.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No kenellä lähti kenellä ei. Silkkaa typeryyttä ja ylimielisyyttä myös. Alusta asti on ainakin mulle ollut selvää että pitkään ja hartaasti tullaan pelaamaan. Hienoa on että myös muut sarjat venyvät ettei siinä tarvitse jatkoa ajatellen ratkaisevasti tasoitusta antaa.

Jep. Tuohon on takerruttu jo niin monta kertaa, että eiköhän se ole jo tullut selväksi. Ehkä se jonkun mielestä kuuluu asiaan, mutta ensin pitäisi iskeä näytöt pöytään eikä mouhota jostain 4-0 jatkoon menosta etukäteen. Hyvä on uskoa, mutta luvut tiskiin ensin. Itse en vaan jaksa näillä kilometreillä saman asian sensitiivistä jankkaamista ja jauhamista moneen kertaan, varsinkin jos tarkoitus on provota.

Itse totesin runkosarjan viimeisellä kierroksella, että toivon Pelicansia vastaan, koska uskoin sen sopivan JYPille paremmin. HPK taas oli minulle jopa pelottavan vaikea vastustaja. Sitäpä se on ollutkin. Enkä tarkoita, että Pelicans olisi ollut läpihuutojuttu, en todellakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hytönen ainakin kysyi tuosta tilanteesta tuomarilta myöhemmin (ei mielestäni heti saman vaihdon lopussa) ja piteli niskaansa vaihtoon mennessä.
No sittenhän tää on päivänselvä case, kun on ihan niskaansakin pidellyt. En ole ikinä edes kuullut, että kukaan olisi kehdannut laittaa värikynää enää pleijarivaiheessa.
 

Ralph

Jäsen
Nuo Ralphin prosenttiarviot ovat verrattavissa käytettyyn wc-paperiin. Edelleen pidän JYPiä todennäköisempänä jatkajana välieriin.
Niin, kyseessä oli minun mielipiteeni. Ja tässä on sinun. Vai pitäisikö minun vastata tähän, että sinun arviosi JYP:n välieräpaikasta on verrattavissa johonkin?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vielä kerran tapaus Nikkilästä, olkoon osunut sitten niskaan tai olkapäähän, niin yhtä raukkamaista on lyödä jäissä ollutta Hytöstä, kertoo tietysti kannattajista jotain, jos tämän hyväksyy.
Teidän miehekkäät sankarinne ajoivat toistuvasti Kerhon molarin päälle. Ihan sama tarkoitus molempien toiminnalla. Harmaalla alueella touhutaan niin paljon kuin tuomarit sallivat. Jos tässä vaiheessa kautta ei kestä pientä hellyyttä, vika on katsojassa eikä pelaajissa.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Pitääks tähän nyt lisätä vielä joku disclaimeri, että mun ideaalikiekossani pelataan kovaa ja joskus istutaan pelikieltoakin, mutta tuomarille ei mennä huutelemaan että TOI LÖI MUA.
Mitä nyt Antti Suomela jutteli medialle ensimmäisen pelin jälkeen miettineensä huulen puremista auki suuremman rangaistuksen toivossa Kapaselle. Tähän mennessä sarjan suurinta ämmäilyä mielestäni.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tuosta lyönnistä voi sanoa "harmaalla alueella". Tuo on vaan ehdottoman kiellettyä, et lyö lavalla niskaan jäässä makaavaa kaveria.
Niskaan saa kuitenkin vetää poikkaria, jos kohde seisoo jaloillaan vielä ekan poikkarin jälkeen? Ranteelle saa huitoa, jos kaveri on tolpillaan? Molarin päälle saa ajaa, vaikka se on jo jäissä, kun sillä on niin paljon kamoja päällä. Aivan täsmälleen yhtä harmaata aluetta ja yhtä kiellettyä. En yritä puolustella tällä Nikkilän tekemisiä. Alivoima oli enemmän kuin lähellä, omaan pesään yritti kusta. Olen vaan edelleen vahvasti eri mieltä lyönnin voimakkuudesta, suunnasta sekä osumakohdasta. Se on edelleen olkapää eikä niska (ja edelleen kakkonen huitomisesta). Hytönen on silti ämmä, tulee ihan Rautee mieleen.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mitä nyt Antti Suomela jutteli medialle ensimmäisen pelin jälkeen miettineensä huulen puremista auki suuremman rangaistuksen toivossa Kapaselle. Tähän mennessä sarjan suurinta ämmäilyä mielestäni.
Tietysti vaatii pelisilmää ymmärtää mikä on huumoria jolla nauratetaan median edustajia ja mikä on sitten kaukalossa filmaamista. Mutta eihän kaikilta voi sellaista vaatia, eihän?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös