Playoffs 2017 puolivälierät: JYP – HPK

  • 111 988
  • 1 130
Suosikkijoukkue
HPK

Kyllähän se niskaan osuu. Yhtä vaarallinen kuin Nikkilän tilanne. Koskahan Liiga heräisi siihen että kaikki päähän ja niskan alueelle tulleet kontaktit tulisi tutkia tarkasti ja tarpeen vaatiessa antaa sitä pelikieltoa.

Vähän tuntuu siltä että tämä case jää tuon Nikkilän hölmöilyn varjoon.
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos

Kyllä on suhteellisen kuvottavaa verrata maalinedustus pelaamisen poikkaria siihen, että lyödään mailalla niskaan maassa makaavaa. En tosin ymmärrä miksi täällä itketään noiden perään. Eiköhän anneta kurinpidon tehä tuomiot näistä ja itketään sitten niihin kuuluvissa kanavissa, jos vielä itkettää.

Itse sarjasta sen verran, että huomenna pitää ryöstää kotietu takaisin ja kyllä JYP siihen pystyykin. Vaikka HPK huomenna voittaisi, niin pistäisin silti rahani JYPin puolesta. Tämä on tätä sokeaa fanitusta ;)

Itse olen nähnyt ottelut värilasieni läpi niin, että JYP oli kahdessa ensimmäisessä parempi ja eilen oli hieman tasaisempaa.. Onneksi taistelu jatkuu huomenna! Hämeenlinnasta ei ole helppoa voittoa tarjolla, mutta kukapa nyt ei haasteista tykkäisi :)
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Mutta yhtä lailla niskaan tuo Kaltevan mestausyritys kohdistuu. Miten tämä eroaa Nikkilän tapauksesta?
Koitahan nyt olla trollailematta. Toi on katsos tota normaalia maalineduspelaamista, kyllähän siihen nyt kuuluu tollanen kovempi pelaaminen, ihan hyväksyttävää antaa poikkaria jopa niskaan. Itseäni kuvottaa tuoda tätä tapausta esiin Nikkilän tapauksen yhteydessä. Hyihyihyi!
 

TJ MACKEY

Jäsen
Onneksi omassa joukkueessa ei moisia viemärirottia suvaita.
Tämä aiheutti todellisen huutonauru-efektin. Siis JYP on kautta historian tehnyt "aktiivisesta mailapaineesta" ihan oman taiteenlajinsa. Mentoreina Aravirta, Rautakorpi, Dufva ja nyt Virtanen. Ehkä kun sitä harrastaa koko ajan, silmät ummistuu yksityäistapauksille.

En viitsinyt eilen mainita Tuppuraisen maalin jälkeen, mutta näppärästi Jyväskylän viemärirottien rotta "vapauttaa" mailansa huitaisemalla Nikkilää päähän. Tämäkin tietysti Liigassa sallittua Traktori-painia. Tämä löytyy videolta, kuten löytyy myös Kaltevan näppärä poikkari Keräsen niskaan.

Nikkilän huotaisu: Typerä temppu ja eiköhän Nikkilä siitä istu kiltisti jos Liiga niin päättää.

Pelillisesti tähän asti Virtanen on ollut aika syvällä Pennasen rintataskussa. Jotain pitää JYP:n keksiä, jotta Marko löytää sieltä pihalle.
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Ei olisi pitänyt ottaa kantaa ollenkaan noihin, kun siitä seuraa monta itkuvirttä lisää. Tein myös virheen kommentoimalla tilannetta maalinedus poikkariksi.. Jos tämä oikeasti osuu niskaan, niin ehdottomasti jäähyn arvoinen suoritus, ehkä jopa pelikiellonkin jos kurinpito määrää.

@Ralph onko JYP vaihtanut kapteenia? :o

e. Tää on hankalaa kun pelistä voidaan ottaa montakin tilannetta jälkeenpäin käsittelyyn. Olen sitä mieltä, että antaa tuomareiden tuomita jäätapahtumat ja ihan räikeimmät voidaan ottaa käsittelyyn. Tarkotan tällä ihan telomishyppyjä päähän tms. Jotka jäävät ilman tuomareiden huomiota
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
@Ralph onko JYP vaihtanut kapteenia? :o
En minä tiedä, Hytönen se ainakin vielä eilen oli. Toki voi olla, ettei Hytönen enää uskalla hypätä samaan kaukaloon pelkoa kylvävän alistajan kanssa, joten joku ossilouhivaara kantaa C-kirjainta kauden loput kolme peliä.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kaikki iskut päähän ja niskaan ovat tuomittavia, mutta onhan siinä nyt vähän eroa tuleeko se pelitilanteessa, maalinedustakamppailussa vai huitaistaanko jäässä makaavaa pelaajaa niskaan.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Kaikki iskut päähän ja niskaan ovat tuomittavia, mutta onhan siinä nyt vähän eroa tuleeko se pelitilanteessa, maalinedustakamppailussa vai huitaistaanko jäässä makaavaa pelaajaa niskaan.

Miten se eroaa?

Tarkoituksella tehtyjä eikä kummassakaan ollut ottavalla osapuolelle mahdollisuuksia varautua iskuun.
 

Ralph

Jäsen
Kaikki iskut päähän ja niskaan ovat tuomittavia, mutta onhan siinä nyt vähän eroa tuleeko se pelitilanteessa, maalinedustakamppailussa vai huitaistaanko jäässä makaavaa pelaajaa niskaan.
Entä jos tulee kaikissa noissa samaan aikaan? Hytönen siellä pötkötteli Lehtivuoren mailan päällä HPK:n maalin edessä, jolloin Nikkilä kävi kutittelemassa.

Luultavasti JYP-fanit eivät olisi näin käärmeissään, jos saman huitaisun olisi suorittanut esimerkiksi Lehtivuori, mutta nyt vain halutaan pelkoa kylvävä alistaja pois kaukalosta, jotta JYP:lläkin on mahdollisuus pärjätä. Laittaisin hymiön tähän paikkaan, jos käyttäisin.
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
2 poikittaista mailaa selkään maalinedustatilanteessa vs maassa olevan pelaajan huitominen päähän, missä maailmassa samanarvoisia rikkeitä?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Sitä en vaan ymmärrä, että mitä helvettiä se Hytönen sinne alkujaankaan tuli filmaamaan ja makoilemaan. Olis pysynyt poissa tai ainakin jättänyt räpiköinnin pois.

Että silleen...
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
En minä tiedä, Hytönen se ainakin vielä eilen oli. Toki voi olla, ettei Hytönen enää uskalla hypätä samaan kaukaloon pelkoa kylvävän alistajan kanssa, joten joku ossilouhivaara kantaa C-kirjainta kauden loput kolme peliä.

Se ei Ralph ole ollut koulussa hereillä matematiikan tunneilla. Tässä yleisesti käytössä olevassa, tiettyyn logiikkaan perustuvassa laskemismallissamme yksi lisättynä yhteen antaa tulokseksi kaksi. Joukko-opissa se meni muistaakseni jotta alkio ja alkio muodostavat joukon, jossa on kaksi jäsentä.

No. Se kansankynttilöinnistä.

Muutenhan täällä alkaa ihan viihtyä kun on kaikkea lapsellista videoiden lähettelyä sun muuta poraamista. Se on jotenkin niin lutuisen söpöä kun epätoivo astuu puikkoihin. Nikkilälle kakkua ja sakkoa vaan! Hämeen viljavia pottupeltoja on silti ihan turha koittaa tähän aikaan vuodesta raskaalla traktorilla kyntää ja koukuta. Pienemmällä, ketterämmällä pelillä siellä pärjätään. Jos ette usko niin katsokaa vaikka Kustaa Vilkunan "Vuotuinen ajantieto"-opuksesta. Siellä seisoo "Hattulassa on sanottu: Maaliksessa kyntösonnin maha munista lillinkiin jää".

Jaa ette usko vai? Valehtelenko lisää?
 

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
Täällä alkaa faneilla karkaamaan mopo käsistä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens

Eipä tuon videotodisteen perusteella Keränenkään ihan syytön ole. Tilannetta edelsi Keräsen mailan kanssa hutilointi. Itse olisin halunnut nähdä tuon tilanteen paremmasta kulmasta jo ottelun aikana, mutta ilmeisesti ei tallentunut nauhalle tai ohjaajaa ei vaan kiinnostanut.
 

Ralph

Jäsen
Se ei Ralph ole ollut koulussa hereillä matematiikan tunneilla. Tässä yleisesti käytössä olevassa, tiettyyn logiikkaan perustuvassa laskemismallissamme yksi lisättynä yhteen antaa tulokseksi kaksi. Joukko-opissa se meni muistaakseni jotta alkio ja alkio muodostavat joukon, jossa on kaksi jäsentä.
Itse pidän kiinni siitä, että Kerho hoitaa kaikki kolme kotipeliään ja yhden vieraissa, joka tässä tapauksessa nyt tarkoittaisi 4-2-voittoa eli kolme peliä olisi jäljellä. Toki jos niitä onkin vain kaksi, niin en valita.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mua nauratti siinä Yonkmanin huitaisussa Nikkilän (?) housuihin lähinnä Nikkilän reaktio joka näytti siltä että häneltä olisi lyöty pää irti. HPK:n O'Brien tai tuomarit eivät reagoineet mitenkään ja Tavi tuli siihen tyyliin "älä nyt viitsi, iso mies".

Pitääks tähän nyt lisätä vielä joku disclaimeri, että mun ideaalikiekossani pelataan kovaa ja joskus istutaan pelikieltoakin, mutta tuomarille ei mennä huutelemaan että TOI LÖI MUA.
 

Ralph

Jäsen
Mua nauratti siinä Yonkmanin huitaisussa Nikkilän (?) housuihin lähinnä Nikkilän reaktio joka näytti siltä että häneltä olisi lyöty pää irti.
Pistäs videota twitteriin niin päästään me muutkin näkemään tuo tilanne.
 

GM

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders
Hytskylle #15 2+2 min jäähy kiekonsulkemisesta sekä mailastakiinnipitämisestä tuossa case Hytönen-Nikkilä.Joutuuko muuten istumaan tuon 2+2 huomenna heti pelin alussa.Muutenhan sarja alkaa muotoutua hpklle.Jyppi oli ensinmäisessä ottelussa pelottavan vahva mutta kahdessa seuraavassa ottelussa ollut Koloradon sudet pöksyssä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Miten se eroaa?

Tarkoituksella tehtyjä eikä kummassakaan ollut ottavalla osapuolelle mahdollisuuksia varautua iskuun.

Riittää, kun mittii kuinka yleistä on, että joku saa poikkaria niskaan pelitilanteissa pitkin kautta ja kuinka monesti jota kuta huidotaan niskaan tämän maatessa maassa. Näitä ensimmäisiä on lukuisia pitkin kautta ja näistä ei käytännössä tule ikinä mitään, harvemmin edes jäähyä ellei tekijä ole ns. merkattu mies. Katso, vaikka jonkun Kukkosen tai Kankaanperän pelaamista ja laske kuinka monta poikkaria kauden mittaan näiltä kavereilta lipsahtaa selästä vääräänkin kohtaan ja tällä samaisella kaksikolla tuntuu olevan joku Liigan virallinen lisenssi huitoa mailalla miten sattuun maalin edessä.
Itse en muista nähneeni moneen vuoteen mitään vastaavaa huitomista maassa makavaan pelaajan niskaan. Poikkarin olen kyllä nähnyt ja tällöin niitäkin tuli sarjatulella JYPin pelaajan niskaan Tapparan (?) ulkomaalaisvahvituksen toimesta. Meni muistaakseni myös tuolloin ohi tuomareilta vaan ei kurinpidolta.

Jokainen pelaaja joka ajaa maalille pleijareissa varautuu kyllä siihen, että sieltä tulee puutavaraa. Harvempi enää siinä vaiheessa, kun makaavat jo maassa. Joten älä jaksa.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eipä tuon videotodisteen perusteella Keränenkään ihan syytön ole. Tilannetta edelsi Keräsen mailan kanssa hutilointi. Itse olisin halunnut nähdä tuon tilanteen paremmasta kulmasta jo ottelun aikana, mutta ilmeisesti ei tallentunut nauhalle tai ohjaajaa ei vaan kiinnostanut.
Täysin merkityksetöntä kuten Hytösen rooli Nikkilän mestauksessa. Koko tilannehan olisi jäänyt tapahtumatta, jos Hytönen ei olisi sekuntitolkulla pitänyt Lehtivuoren mailasta kiinni tai jos tuomarit olisivat tuon täysin selvän mailasta kiinnipitämisjäähyn viheltäneet pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös