Playoffs 2017 – kultaa vai multaa?

  • 50 041
  • 316

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ehkä kuitenkin mielummin Kerho kuin Pelicans. En kyllä pidä HPK:ta minään helppona vastuksena, mutta laskin ainakin itse, että ottelusarja Pelicansseja vastaan olisi todella kuluttava joukkueelle ihan vain Pelicanssin fyysisyyden myötä ja toisaalta taas mietin, että Pelicans voi hyvinkin tuolla fyysisyydellään pudottaa KalPan jatkosta, jolloin välierissä ei tulisi Tapparaa vastaan, jos sinne asti tästä sarjasta edetään.

Runkosarjassa HPK on kyllä ollut välillä todellista myrkkyä JYPille pelitavallisesti, mutta toisaalta taas edellinen pleijarisarja kääntyi kuitenkin lopulta yllättävänkin kiltisti JYPille.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Onhan näitä pudotuspelejä pelattu ennenkin HPK:ta vastaan. Aina pelonsekaisin tuntein, HPK on kyllä jonkin sortin mörkö jypille ja kannattajille. Viime puolivälierät kerhoa tosiaan menivät lopulta oikein nätisti jypille. Joten ei se kerho mikään voittamaton meille ole, hieman keskimääräistä hankalampi vain.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kerhoa vastaan tärkeintä on huolellinen hämmentäminen pukukoppikäytävällä. Kengän on syytä käydä Veltsun kanssa läpi miten tuo oikeaoppisesti hoidetaan.

Muutoin katseet jo välierissä. Viime vuonna joukkue meni välieriin melkoisella hevonpaskajoukkueella. Nyt on kolme tulosyksikköä, kevään pelureita ja voittajia. Sanoisin että sellainen toissa kevään ja viime kevään yhdistelmä riittää näissä puolivälierissä.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Teillä otteluparin kotiedun haltijana olisi velvollisuus avata yleisen keskustelun puolelle ottelusarjaketju. Toimikaa, niin päästään spekuloimaan porukalla!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä ei pidä yleistää, itse pidän parhaana selostajana, jolla on kiinnostavia faktoja tarjottavana. Tosin ehkä joillekin on tullut vähän sellainen kuva joskus, että on JYPin kannattaja. Itse en tiedä asiasta tarkemmin.
Ritari on todellakin JYPin kannattaja, eikä se ole mikään salaisuus. Kun Ritari siirtyi Jyväskylän paikallisradiosta selostamaan tv-pelejä, niin oli selvästi huomattavissa, että hän yritti peitellä kannattajataustaansa liikaakin, joka johti usein siihen, että hän iloitsi kaikkien muiden maaleista enemmän, kuin JYPin maaleista.

Nykyään en itse huomaa Ritarin selostuksista minkäänlaisia puolueellisuuksia, vaikkakin hänellä on ymmärrettävästi hieman paremmin tietoja JYPin pelaajista ja organisaatiosta, kuin muista joukkueista.

Itse pidän Ritaria yhtensä parhaimmista Ruudun selostajista. Toki kaikkia ei voi aina miellyttää, joten kaikki eivät hänestä tykkää.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Teillä otteluparin kotiedun haltijana olisi velvollisuus avata yleisen keskustelun puolelle ottelusarjaketju. Toimikaa, niin päästään spekuloimaan porukalla!
Avattu. Hätäisesti mutta avattu!
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Minua huvittaa lähinnä, kirjoittelut että kuka fani pelkää ketäkin, sillähän ei ole mitään tekemistä mitä joukkue tuntee. fanit voi olla mitä mieltä tahansa. Minusta oli yksi hailee miten eilinen peli päättyi. jos katsotaan kokonaisuutta tarkemmin. joulunnjälkeen pisteissä huikea lento, hipoo varmaan jotain ennätystä, mutta sitten taas viimiset pelit. vahvasta av pelaamiseta ei tietoakaan, yv rupesi tökkimään, muutenkin pakka rakoili, johtuiko jotenkin harjoituksellisesta painotuksesta kun oli varaa treenata. pieni kylmä rinki perseen ympärillä, no pian nähdään onko aiheellista, mestaruuteen en usko. mutta petyn jos välierisšä ei olla.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ritari on todellakin JYPin kannattaja, eikä se ole mikään salaisuus. Kun Ritari siirtyi Jyväskylän paikallisradiosta selostamaan tv-pelejä, niin oli selvästi huomattavissa, että hän yritti peitellä kannattajataustaansa liikaakin, joka johti usein siihen, että hän iloitsi kaikkien muiden maaleista enemmän, kuin JYPin maaleista.

Nykyään en itse huomaa Ritarin selostuksista minkäänlaisia puolueellisuuksia, vaikkakin hänellä on ymmärrettävästi hieman paremmin tietoja JYPin pelaajista ja organisaatiosta, kuin muista joukkueista.

Itse pidän Ritaria yhtensä parhaimmista Ruudun selostajista. Toki kaikkia ei voi aina miellyttää, joten kaikki eivät hänestä tykkää.
Aika lailla olen samaa mieltä. Ritari on parantanut vuosi vuodelta ja moneen Ruudun änkyttäjään verrattuna kuulostaa oikeinkin ammattimaiselta. Välillä tosin alkaa ärsyttämään tuo samojen triviaalien numerotietojen kertaaminen juuri sillä hetkellä kun maali on tulossa. Mutta pitää todellakin toivoa, että Playoffseissa JYPin pelejä on selostamassa Ritari, eikä Tuomas Heikkilä, joka on selostajana yksi hemmetin katastrofi. Selostajan tehtävä on saada tylsäkin ottelu tuntumaan jännittävältä, mutta Heikkilän laiskanpulskea rupattelu - vähän niin kuin olis pikkukaljoissaan koko ajan - tappaa kaiken tunnelman. Ja jos JYP on häviöllä, Heikkilän vitutus kuuluu todella rajusti läpi, haukkuu kaikkia JYPin pelaajia vuoron perään ja vastustajan hyvä peli unohtuu mainita kokonaan. Itsellä tulee joka kerta pikkuinen "huh!", kun huomaan että onneksi siellä on Ritari selostamassa.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Onneksi Aleksis Ärje selostaa vielä radiossa niin saa nauttia hänen erinomaisesta ulosannistaan. Nopea, selkeä selostustapa ja hyvä ääni.

HIFK-pelissä radioselostajana JP Jalo ja olipa aikamoinen lässähdys Ärjen jälkeen.

Ritari on hyvä selostaja, mutta se jyppi-fanituksen piilotus joskus häiritsee.




Ketjun aiheseen kommentti: kultaa!
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Onneksi Aleksis Ärje selostaa vielä radiossa niin saa nauttia hänen erinomaisesta ulosannistaan. Nopea, selkeä selostustapa ja hyvä ääni.

HIFK-pelissä radioselostajana JP Jalo ja olipa aikamoinen lässähdys Ärjen jälkeen.

Ritari on hyvä selostaja, mutta se jyppi-fanituksen piilotus joskus häiritsee.




Ketjun aiheseen kommentti: kultaa!

Itsekin tykkään Ärjen tyylistä, enpä ole kovin monen muun niin sanoneen! Ja toivottavasti tulee kultaa eikä multaa unelmien päälle!
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin tykkään Ärjen tyylistä, enpä ole kovin monen muun niin sanoneen! Ja toivottavasti tulee kultaa eikä multaa unelmien päälle!
Mun mielestä Jyväskylässä on aina ollut varsin tasokkaat selostajat peleissä. Nyt varsinkin kun on "päässyt" kuuntelemaan myös muiden selostamana noita pelejä niin vertailupohjaa on tullut. Pelejä on tullut kuunneltua radiosta juuri niin kauan kun niitä on sieltä tullut eli ihan Tynin ensimmäisistä lähetyksistä alkaen. Siksi osaan arvostaa heidän tekemisiään ja nauttia siitä tunnelmasta mitä se parhaimmillaan voi olla... Monet iltavuorot töissä on mennyt radioselostuksia kuunnellessa...
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Minä taas en ole jaksanut noita radioselostajia moneen vuoteen, kun TV-tuote on ollut riittävän tasokas. Lievemaan horinoita en jaksanut kuunnella vaikka aina ei tv-pakettia tuohon aikaan ollutkaan. Ärjellä on vähän sama ongelma kuin Tuomas Virkkusella, kun selostus menee välillä turhaksi huutamiseksi ja meuhkaamiseksi. Mutta kuten näyttää, monet siitäkin tyylistä tykkäävät.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ärjellä on vähän sama ongelma kuin Tuomas Virkkusella, kun selostus menee välillä turhaksi huutamiseksi ja meuhkaamiseksi. Mutta kuten näyttää, monet siitäkin tyylistä tykkäävät.

Itse pidän Ärjen selostamisesta, mutta välillä se huutaminen kieltämättä on rasittavaa. Silti on selostaja minun makuun ja mielummin kuuntelen selostajaa joka tuuttaa mikkiin tunteella. Tosin harvoin tulee enää Ärjeä kuunneltua.

Ritari taas on ollut aina selostaja minun makuun ja onkin aina mukavaa, kun Anssi selostaa. Eiköhän meillä kaikilla ole tapoja, jotka voi toisia ärsyttää ja niin se menee selostajienkin kanssa, mahdotonta miellyttää kaikkia.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Itse pidän Ärjen selostamisesta, mutta välillä se huutaminen kieltämättä on rasittavaa. Silti on selostaja minun makuun ja mielummin kuuntelen selostajaa joka tuuttaa mikkiin tunteella. Tosin harvoin tulee enää Ärjeä kuunneltua.

Ritari taas on ollut aina selostaja minun makuun ja onkin aina mukavaa, kun Anssi selostaa. Eiköhän meillä kaikilla ole tapoja, jotka voi toisia ärsyttää ja niin se menee selostajienkin kanssa, mahdotonta miellyttää kaikkia.

Kuka tahansa muu, kuin lieveilmiö -Lievemaa. Ei jumalauta sitä myötähäpeän määrää kun Perrin teki maalin ja se huuto sen jälkeen: Erkki Perriiiiin Tsaijaijai. Tai Abiiiid Abiiiid! Muutenkin ihme termistöä: Kakkoskiekko, rangaistujan penkki, oli niitä muitakin mutta ei muista.
 

Corvus corax

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LA Kuninkaat, John Tortorella
Aa että.
Vielä pitäs malttaa et saadaan JYPin osalta pleijarit käyntiin.
Valitettavasti ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun Dufva toi nämä kevään pelit Jyväskylään, en pääse jokaiseen kotipeliin paikalle.

Tänä vuonna on kyllä harvinaisen hyvä kutina itsellä sen suhteen että pitkälle mennään, aina finaaliin asti.
Vaikka peli on yskinyt runkosarjan lopulla, uskon sen olleen vaan "ulospuhallusta" ja kun HPK -sarja alkaa niin vankka luotto on siihen et se taputellaan nopeasti pakettiin,
sanotaan vaikka et max. 5.peliä.

Kevään lapsi mä oon.
Aa että.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Minusta meidän jyppiläisten pitää muodostaa kollektiivinen mieli näiden pleijareiden ajaksi. Ei tässä yksin pärjää kun lokaa tulee vähän joka suunnalta, meistä ei selvästikään pidetä saatikka JYP on kirosana joillekkin.

Seisotaan vahvana meidän rakkaan JYPin takana ja kohdataan vastustajat yhdessä! Ollaan kuitenkin yhden koko liigan parhaimmiston faneja, käyttäydytään myös sen mukaisesti. Me ollaan muille nykäskyläläisiä ynnä muita latteuksia. Let's Go JYPPI! Ja myös fanit, tästä tulee hieno kevät!
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Playoffit avattu! Ja voittohan sieltä ensimmäisestä pelistä tulla tupsahti. Suomela tulee olemaan odotetun kova nimi näissä karkeloissa.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
HPK:n erikoistilannepelaaminen jatkoi eilen samaa rataa kuin runkosarjassa tuli nähtyä; ylivoimalla eivät meinaa päästä edes kiekon kanssa alueelle eikä alivoimakaan vakuuta. Tuossa on edelleen JYP:llä iso sauma, kunhan vaan saataisiin ylivoimaan se kaivattu napsu tehokkuutta takaisin. Nyt meinaa olla vähän väkinäistä seisoskelua, ja aika mielikuvituksetonta ylivoimaa.

Tärkeä ensimmäinen kiinnitys anyway.

e: Kolehmaisen aloitukset eilen 2/7, eli peruskauraa. Onneksi sentään tuon enempää ei aloituksia joutunut ottamaan...
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
HPK:n erikoistilannepelaaminen jatkoi eilen samaa rataa kuin runkosarjassa tuli nähtyä; ylivoimalla eivät meinaa päästä edes kiekon kanssa alueelle eikä alivoimakaan vakuuta. Tuossa on edelleen JYP:llä iso sauma, kunhan vaan saataisiin ylivoimaan se kaivattu napsu tehokkuutta takaisin. Nyt meinaa olla vähän väkinäistä seisoskelua, ja aika mielikuvituksetonta ylivoimaa.

Tärkeä ensimmäinen kiinnitys anyway.
JYPin omasta ylivoimasta puuttuu pari naksua parhaimmasta tällä kaudella esitetystä mutta hyvä että sentään ratkaisumaali tuli ylivoimalla. Silti tuohon ylivoimaan pitää saada parannusta jotta jatkossakin ottelut päättyvät JYPille suotuisasti.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Tämäniltainen tappio vahvistaa sitä tosiseikkaa, että tässä parissa kotietu nousee suureen rooliin. JYP on edellä kun pelataan kotona, mutta jäljessä kun pelataan vieraissa. Kahden pelatun pelin perusteella ennustan game seven -sarjaa. Aivan tasavahvat joukkueet kyseessä.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paremman maalivahdin joukkue voitti tänään. Ei Olkinuora täysin surkea ole ollut, mutta nyt pitäisi vetää sellaisessa moodissa, että taakse ei tehdä.

Tuppurainen, Nättinen ja muutama muu saa nostaa tasoaan heti huomiseksi, tämä taso ei vaan riitä. Pitäisikö se vanha Suomelan ketju vaan kasata takaisin? JYP oli tänään turisti ainakin viimeiset kaksi erää. Siksi sarja on tasan 1-1.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
JYPiltä odotan kyllä enemmän kuin mitä tähän asti on nähty, samoin kun hieman enemmän pleijarifiilistä. Jotenkin kliinistä ja siistiä on ollut, missä kaikki naamanhieronta, maalinedustapeli, rähinät, taklaukset? Tässäkö se JYPin rähinä-nelosen puuttuminen nyt näkyy? Liian kilttiä peliä? (muistelen kaiholla sitä viime kevään SaiPa-sarjaa, jossa ekan kotimatsin ekasta vaihdosta asti oli kunnon meno päällä.)
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minkä takia Nättistä ja Suomelaa ei voida laittaa samaan ketjuun, oli selkeesti koko kauden toimivin ketju sillon ku yhdessä pelasivat. Toi tän hetkinen Suomelan ketju ei vaan toimi. Tarvis just tommosen Nättisen tyylisen monipuolisen jätkän siihen Miklikin ja Suomelan kans. Ja ihan jo ajatustasolla tuntuu että Tuppurainen-Löfman-Louhivaara ois toimiva ketju, vauhtia ainakin riittäis.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minkä takia Nättistä ja Suomelaa ei voida laittaa samaan ketjuun, oli selkeesti koko kauden toimivin ketju sillon ku yhdessä pelasivat. Toi tän hetkinen Suomelan ketju ei vaan toimi. Tarvis just tommosen Nättisen tyylisen monipuolisen jätkän siihen Miklikin ja Suomelan kans. Ja ihan jo ajatustasolla tuntuu että Tuppurainen-Löfman-Louhivaara ois toimiva ketju, vauhtia ainakin riittäis.

Tätä itsekkin mietin tänään. Näin kokeilisin myös itse. Silti tuntuu, että Veltsulla on iso kynnys muuttaa kokoonpanoja, vaikka runkosarjassakin niin tehtiin usein. No huomenna sen näkee, ei tarvitse kauaa miettiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös