Playoffs 2016 välierät: HIFK – JYP

  • 102 830
  • 642
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Loppuun vielä, Åsten käsittääkseni on tälläne ärsyttää? Miksi tänää kuitenkin näytti että Åsten oli lopulta se joka kävi kuumana ku hellankoukku?

Åstenhan näyttää aina siltä että käy kuumana kuin hellankoukku, mutta minusta se on noissa ärsytyspuuhissa eri taiteenlajissa kuin moni muu. Pelatahan se mies ei osaa, mutta pakko arvostaa noin vihattavaa pelaajaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jep yksittäinen ottelu ja sitä mantraa mitä näitä on. Tiedä sitten miten paljon vaikutusta jatkon kannalta, kun jää historiankirjoihin pudotuspeliotteluna jossa joukkue otti kakkoseen siihen tahtiin, että kotimatkalla tuskin pystyy kukaan edes istumaan bussissa.
Niin no, muistat varmaan että viime vuonna vastaavassa kolmannessa välierässä Kärpät-JYP ottelu päättyi Kärppien eduksi 8-3. Silti tuokin sarja eteni sinne game seveniin, jossa JYPillä oli ihan tasaiset mahdollisuudet taistella voitosta. Ei tämä yksi ns. perseraiskaus muuta kokonaiskuvaa juurikaan sarja on kuitenkin IFK:lle vasta 2-1 ja se on varmaankin se mitä moni olisi jo etukäteen osannut ennakoidakin täällä. JYP tulee olemaan jatkossakin kotikaukalossaan kova, mutta yhden voiton se finaalipaikka sieltä Nordikselta vaatii.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Onneksi näissä sarjoissa ei pelata maalierosta. Tämä oli vain yksi voitto HIFK:lle mutta tuo perseraiskaus voi olla sarjan kannalta ratkaiseva todin kummalle, ei virlä tiedetä. Se saattoi olla HIFK:lle viimeinen henkinen boosti kun nyt tietävät mihin parhaimmillaan pystyvät. Tai sitten se herättää JYPin sellaiseen liitoon ettei HIFK tiedä mikä sen yli meni kun JYP jyrää yli. Keskiviikkona nähdään mihin suuntaan tämä sarja kääntyy.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Joo, voitostahan näitä pelataan ja ne on nyt 2-1 IFKlle. Ainoat asiat, jotka saattavat jotain merkitä tämän illan numeroista ovat tiettyjen IFK hyökkääjien onnistumiset ja JYPin maalivahtien epäonnistumiset.

Keskiviikkona on sarjan kannalta iso peli mutta se tiedettiin jo eilen. Hieno ilta kuitenkin tänään Nordiksella!
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on ihan pakko tälläne julkinen anteeksipyyntö pyytää. Menin kuin meninkin laittamaan lapulle JYP voiton... ei menny kirous vieläkään rikki. Mutta kyllä toinen jota veikkasin (Keupa HT) otti sit voiton, samoin Hokki. Eli kiitos JYP, sinne meni aika paljon rahaa, prkle. Vähä offtopicia, sori.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Haastattelussa Törmänen vieritti paineet Jyväskylään maalivahtipelin osalta. IFK:n kannalta sarjan oleellisin asia on Husson kunto. Hänen pystyessä pelaamaan sarja taittuu Helsinkiin pakosta. Husson KA nyt 1.34 ja % 93,65.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haastattelussa Törmänen vieritti paineet Jyväskylään maalivahtipelin osalta. IFK:n kannalta sarjan oleellisin asia on Husson kunto. Hänen pystyessä pelaamaan sarja taittuu Helsinkiin pakosta. Husson KA nyt 1.34 ja % 93,65.

No jaa tänää HIFKillä ei ois tarvinnu edes olla maalivahtia ni voitto ois tullu. Jos Husso ois ollu la ni ois testattu paremmin. No keskiviikkona sitten. Ei se mikään jumala ole. Hyvä kyllä, tänää riitti perus hyvä pelaaminen.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Numerot oli mitä oli, yksi voitto lisää HIFK:n sarakkeeseen, that's it. Hyvää oli Artun, Puden ja Zabon onnistumiset, Gene-Matti näytti omaavan kädet jne. eli onnistumisia tuli laajalla rintamalla. Husso otti yhden avaintorjunnan siinä ekan erän AV:lla (en nyt muista kuka oli, mutta käveli HIFK:n AV:n läpi puolittaiseen läpiajoon), siitä JYP:lle maali ja olis voinut olla eri peli?

Nukutaan ja mennään eteenpäin...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lauantaina IFK oli häpeällisen surkea, siihen vastattiin nyt näin. JYP ei pystynyt käsittelemään isoa voittoa ja keskiviikkona nähdään miten IFK pystyy käsittelemään. Husso teki hienon paluun tolppien väliin, vaikka tänään ei pahemmin venyä tarvinnut. JYP on kova joukkue ja aivan varmasti saa keskiviikkona Husso venyä parhaimpaansa.

Tässä sarjassa tuo kotietu voikin olla todella merkittävä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Vahva peli IFK:lta tänään, mutta vain yhden voiton tästä sai. Kuitenkin ranskalaisilla viivoilla tähän muutama asia, jolla mielestäni voi olla vaikutusta sarjaan kokonaisuudessaan:

- IFK:lla oli Husso maalissa; ihan eri lähtökohdat pelata tiukkaa keskialueen pelaamista, kun ei tarvitse pelätä jokaisen suoran laukauksen uppoavan verkkoon eikä tarvitse olla pelin alusta alkaen takaa-ajoasemassa
- Husso sai myös JYP:in huolestumaan, kun piti käydä kaatuilemassa päälle ja vahingossa ajaa päin laidassa
- kun keskialue saatiin tukittua, ei JYP:illa ollut paljoakaan saumoja hyökätä
- Zaborsky sai maalin ja YV toimi ensimmäistä kertaa sitten Pelicans-sarjan alun
- IFK katsoi ja nokitti JYP:in fyysisen pelin
- Åsten taisi luiskahtaa ns. Yonkmanin ihon alle rottailullaan

Keskiviikkona jatkuu! Sarja alkaa lämmetä, hyvä niin. :)
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienosti HIFK nousi lauantain nöyryytyksestä ja näytti että löytyy sitä taistelua täältäkin! JYP ei saanut enää minkäänlaista fyysistä yliotetta, vaan jo alussa HIFK oli se joka taklasi enemmän. Jopa Liivik laittoi pari mukavaa pommia! Nelonen muutenkin pelasi kuten toivoa sopii.

Ramun maalista ei meinaa sanat riittää ja kyllähän kaveri laittaa epäilijöilleen luuta kurkkuun hyvää vauhtia. Generoukselta taas parempi ottelu ja palkintona ihan maali. Ei tässä voitonhuumassa kauheasti malta ajatuksiaan jäsennellä. Mutta sarja on kuitenkin ihan kesken, ylihuomenna tulee vastaan ihan eri JYP kuin tänään.

Voitto on kuitenkin Jyväskylästäkin haettavissa, sillä kuten on nähty nyt ja jo runkosarjassa niin hitaahkot JYP-pakit eivät pysy mukana kun HIFK:n vikkelät hyökkääjät esittävät parastaan. Jos JYP haluaa alkaa pelata oikeasti kovaa niin siitä vaan, HIFK voi vastata ja tänään nähtiin miten käy jos koko ajan istuu jäähyllä.

Mutta mutta... Takin napit tiukasti kiinni. Sarja on 2-1 ja luulenpa, että tästä se vasta alkaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen täysin samaa mieltä. Vahva näkemys on, että huomisen pelin voittaja hoitaa koko sarjan. Tuohon Ramu-kommenttiin sen verran, että onhan kaveri järkännyt sellaiset kymmenisen maalipaikkaa kahdessa pelissä. Kelpaa minulle.

Mutta jos HIFK ei taistele huomenna, lupaan pilkkoa korttini, myydä vasemman kivekseni hyväntekeväisyyteen, äänestää kaikissa vaaleissa viherkokoomusta ja muuttaa Porvooseen kutomaan villasukkia.

Tietääkö muuten joku hyvää kudinkauppaa itäisellä Uudellamaalla?

Ei tarvitse onneksi muuttaa Porvooseen kutomaan villasukkia. Vasen kiveskin säästyi. Tänään nähtiin se kaunis ja joka vaihdossa taisteleva HIFK.

Katsokaa nyt sitä soljuvaa hyökkäyspeliä. Itse en ole yhtä kaunista nähnyt SM-sarjaa 30 vuotta seuranneena koskaan aikaisemmin. Puolustaja (Auvitu) on välillä harppuunan kärkenä ja pelaajat vaihtavat sujuvasti paikkaa saman vaihdon aikana. Ihana katsoa. Loistava esitys HIFK:lta. Pelitapaan liittyy tietty myös riski, jonka JYP osasi kaivaa esiin sarjan toisessa erässä. Jos HIFK:lta saa tuon hullun hyökkäysasenteen jotenkin riisuttua pois (JYP teki sen Lankisen imuroinnilla), on vastustajalla saumansa. Itse veikkaan nyt, ettei JYP:llä ole enää mitään palaa tässä sarjassa. Liike ei riitä.

Toivon tietysti nöyränä etten ole väärässä. Sarjahan on vasta 2-1 ja keskiviikkona on uudet kujeet. Odotan mielenkiinnolla mitä herra Virtanen keksii.

Muutama nopea yksityiskohta illan matsista:
- JYPin yv on kaaosta ja ilman järjen hiventäkään. Tuolla erikoistilannepelaamisella ei voi päästä pleijareista jatkoon. En toivo että JYPin yv paranisi nähdystä.
- Husso on itse varmuus. Näki hyvin, että mikä valtava ero on 1-2 mv:n välillä HIFK:ssa. Tämä tuli runkosarjan perusteella puskista.
- JYP:llä on molariongelma (hieman samoin kuin meillä). Itse Virtasena jatkaisin Tarkilla. (Voimia Veinille.)
- Tuppurainen oli hmmm - pettymys tänään, samoin kuin Hintz. Ei kulje.
- Jypin isot pakit ovat aivan saatanan väsyneitä. Ei jaksa.
- Tuomaritoiminta oli hienoa.
- Järviselle sata kamelia ja yksi rusakko sen Villeä vahingossa hipaisseen JYP:in randomulkkarin möyhentämisestä. Hieno mies.

Kiitoksia JYP:lle jo tässä vaiheessa. Sarja on vielä nuori, se on vasta 2-1. Kiitokset muuten Auvitusta. Onkohan liigan paras pakki? Ei voine arvio kauaksi heittää.

Toivotan onnea jatkoon molemmille ja etenkin tietysti HIFK:lle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä miksi, mutta luotto tämän sarjan voittoon on nyt kovempi, kuin se oli ennen tämän päivän matsia. En vain usko, että HIFK osaa käsitellä tällaista matsia ja JYP on jo opetuksensa saanut.

Keskiviikkona ratkeaa tämä sarja.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tarvitse onneksi muuttaa Porvooseen kutomaan villasukkia. Vasen kiveskin säästyi. Tänään nähtiin se kaunis ja joka vaihdossa taisteleva HIFK.

Katsokaa nyt sitä soljuvaa hyökkäyspeliä. Itse en ole yhtä kaunista nähnyt SM-sarjaa 30 vuotta seuranneena koskaan aikaisemmin. Puolustaja (Auvitu) on välillä harppuunan kärkenä ja pelaajat vaihtavat sujuvasti paikkaa saman vaihdon aikana. Ihana katsoa. Loistava esitys HIFK:lta. Pelitapaan liittyy tietty myös riski, jonka JYP osasi kaivaa esiin sarjan toisessa erässä. Jos HIFK:lta saa tuon hullun hyökkäysasenteen jotenkin riisuttua pois (JYP teki sen Lankisen imuroinnilla), on vastustajalla saumansa. Itse veikkaan nyt, ettei JYP:llä ole enää mitään palaa tässä sarjassa. Liike ei riitä.

Toivon tietysti nöyränä etten ole väärässä. Sarjahan on vasta 2-1 ja keskiviikkona on uudet kujeet. Odotan mielenkiinnolla mitä herra Virtanen keksii.

Muutama nopea yksityiskohta illan matsista:
- JYPin yv on kaaosta ja ilman järjen hiventäkään. Tuolla erikoistilannepelaamisella ei voi päästä pleijareista jatkoon. En toivo että JYPin yv paranisi nähdystä.
- Husso on itse varmuus. Näki hyvin, että mikä valtava ero on 1-2 mv:n välillä HIFK:ssa. Tämä tuli runkosarjan perusteella puskista.
- JYP:llä on molariongelma (hieman samoin kuin meillä). Itse Virtasena jatkaisin Tarkilla. (Voimia Veinille.)
- Tuppurainen oli hmmm - pettymys tänään, samoin kuin Hintz. Ei kulje.
- Jypin isot pakit ovat aivan saatanan väsyneitä. Ei jaksa.
- Tuomaritoiminta oli hienoa.
- Järviselle sata kamelia ja yksi rusakko sen Villeä vahingossa hipaisseen JYP:in randomulkkarin möyhentämisestä. Hieno mies.

Kiitoksia JYP:lle jo tässä vaiheessa. Sarja on vielä nuori, se on vasta 2-1. Kiitokset muuten Auvitusta. Onkohan liigan paras pakki? Ei voine arvio kauaksi heittää.

Toivotan onnea jatkoon molemmille ja etenkin tietysti HIFK:lle.

Nyt oli kyl yltiöpositiivinen viesti mut kivahan näitäkin lukea. No JYP oli tänään erittäin paska, ei HIFKiltä mitään pois, kuka vaan olisi voinut tuon puolustuksen takia pelata vaikka kolmannella jalalla upeaa peliä. Tuomari toiminta ei ollut hienoa.

Itsellänikin on sellainen odotus tai tunne, että tämä itseasiassa oli hyvä tulla nyt, tämä herätys siis JYPille ja odotus on että enää ei tule ohipelejä, ei varmasti nukahdeta enää. Saa nähdä... hätähän tässä ei ole minkään näkönen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Keskiviikkona ratkeaa tämä sarja.

Ei ratkea, ihan sama kumpi voittaa niin sarja on vielä pahasti kesken. Vai millä perusteella sanot tämän sarjan ratkeavan keskiviikkona?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nips Tuomari toiminta ei ollut hienoa.Naps

Jos et pahastu, niin haluan kysyä, että miksi ei?

Ollaan kolme peliä pelattu ja ainakin minä arvostan tuomareita tässä sarjassa. Jokainen ihminen tekee virheitä joskus - jopa Sinäkin - ja se on täysin ymmärrettävää. Nisäkkäitähän tässä ollaan kaikki. Niin minä, tuomarit kuin Sinäkin.

Eli kysymys: missä vaiheessa tuomaritoiminta ei ole ollut asianmukaista näissä kolmessa pelissä? Toivon, ettet pahastu kysymyksestä. Itse olen vain saatanan kypsä näihin jatkuviin vinkumisiin tuomareista. Valottanet asiaa, kiitos.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyhyesti tiivistettynä: On kyllä hieno ottelusarja menossa, jo näin kolmen ottelun jälkeen.Tunteiden vuoristorataa suuntaan ja toiseen kummassakin leirissä. Äärimmäisen mielenkiintoinen peli edessä keskiviikkona. Miten JYP ja Tarkki/Vehviläinen onnistuu nollaamaan ulospuhalluspelin? Miten taasen HIFK onnistuu nollaamaan murskavoiton? Siinä nollaamisessa on vuosien saatossa ollut todella suuria vaikeuksia juuri pudotuspeleissä - viimeisin esimerkki löytyy niinkin lähteltä kuin viime vuodelta Tappara-sarjasta. Näkisin, että HIFK:n onni saattaa olla, että pelien välissä on välipäivä ja HIFK matkustaakin jo huomenna Jyväskylään, joten jospa siinä välipäivän aikana saisi edes ne poplarin alimmat napit laitettua takaisin kiinni. :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Näkisin, että HIFK:n onni saattaa olla, että pelien välissä on välipäivä ja HIFK matkustaakin jo huomenna Jyväskylään, joten jospa siinä välipäivän aikana saisi edes ne poplarin alimmat napit laitettua takaisin kiinni. :)

Keskiviikkonahan se nähdään taas. Jos HIFK:lla on sama ilme kuin eilen, ei JYP:llä ole mitään palaa tuon HIFK:n häikäisevän pelinopeuden edessä. Jos taas alkkarifaijan poplarin takki on napittamatta, niin turpiin tulee.

Napit kiinni ja hakemaan nöyrästi sitä seuraavaa pistettä. Napit kiinni ja kirves olalla eteenpäin.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ratkea, ihan sama kumpi voittaa niin sarja on vielä pahasti kesken. Vai millä perusteella sanot tämän sarjan ratkeavan keskiviikkona?
Kesken on, mutta kyllähän JYP:llä on tuolloin ns. pakkovoitto. Vaatisi muuten kolmea voittoa putkeen, joista kaksi vieläpä Nordikselta. Keskiviikkona on iso matsi ja mielenkiintoista on nähdä miten JYP:n veskarit tämän nollaavat.

Tämän kauden saldo voitoissa on muuten HIFK 5 - JYP 2. Helmikuun puolen välin jälkeen HIFK 4 - JYP 1.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos et pahastu, niin haluan kysyä, että miksi ei?

Ollaan kolme peliä pelattu ja ainakin minä arvostan tuomareita tässä sarjassa. Jokainen ihminen tekee virheitä joskus - jopa Sinäkin - ja se on täysin ymmärrettävää. Nisäkkäitähän tässä ollaan kaikki. Niin minä, tuomarit kuin Sinäkin.

Eli kysymys: missä vaiheessa tuomaritoiminta ei ole ollut asianmukaista näissä kolmessa pelissä? Toivon, ettet pahastu kysymyksestä. Itse olen vain saatanan kypsä näihin jatkuviin vinkumisiin tuomareista. Valottanet asiaa, kiitos.

Itse en vingu vaan kerroin oman mielipiteeni?Niinkuin monet muutkin eikä kaikki ole aina vinkumista. Osa toki mutta ei kaikki.

Tuomaritoiminta ei ollut surkeaa nii että olisi ratkaissut millään tavalla peliä. Mutta kohtuuttoman selkeitä rikkeitä jäi viheltämättä jolloin ei voi sanoa että se olisi hienoa. Tyydyttävä ehkä.

Ja en pahastu.

Edit. Ja tuo jokainen tekee virheitä s hitti. En minä ainakaan odota että työntekoani kutsutaan hienoksi jos en tee sitä hienosta. Virheitä saa tehdä, mutta niistä saa myös kritisoida.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Katselin pelin illan iloksi ja eipä jäänyt kyl paljoa kerrottavaa. Tuomarit olis voinut jättää noi kolmannen erän jäähyt kyllä viheltämättä, olisi ollut selvästi pelaajillekin parempi vaan pelata minuutit pois kellosta. Turhin kolmas erä, mitä oon ihan hetkeen nähnyt. IFK tyytyi pitämään kiekkoa ja pyörimään sen kanssa vaarattomasti ympäri kenttää ja JYP seisoi maalinsa edessä.

Sinänsä ihmettelen, että joissain kommenteissa (IFK:n puolelta) tästä voitosta on vedetty aika suoria johtopäätöksiä. Totuus on se, että peli oli olemassa siihen 3-0 maaliin asti, mutta sen jälkeen loppu on oikeastaan ihan täyttä kosmetiikkaa. Jos on tuollaiset avoimien ovien päivät puolustuksella niin ei oo ihme, että IFK:n tasoinen jengi pystyy takomaan sen 7 maalia. Mutta edelleen mitään sen isompaa momentumia tästä en IFK:lle saa. Se saa yhden voiton, mutta tämä ei auta yhtään jatkossa. Seuraava peli on keskiviikkona jyväskylässä ja kotijoukkue on varmaan vähän eri fiilingillä kuin tänään.

Viime vuonnahan Kärpät sai kolmannessa välierässä vähän vastaavan tarjoilun JYPiltä. Monet tuolloin ennakoivat, että Kärpät marssii helposti jatkoon sarjasta kotietunsa jne. turvin. Lopultahan JYP sitten voitti seuraavan pelin kotonaan jatkoajalla ja hommat jatkui aina game 7:n. Vaikka yksi peli repeäisi niin se ei tarkoita jatkoon yhtään mitään. Toisaalta myös IFK:n yllä vaanii iso vaara siitä, että mieli lähtee laukalle ja valmistautuminen keskiviikkoon menee plörinäksi ja taas hiihdellään, mutta voittaja vaihtuu. Luulotauti on urheilijan pahin vihollinen.

Ja sitä luulotautia oon kyllä nähnyt lähes jokaisessa Liigan jengissä tällä kaudella. HIFK ei siis tee poikkeusta. En edes jaksa laskea, kuinka monta kertaa esim. Tappara lähti runkosarjassa isonumeroisen voiton jälkeen takki auki jotain Ipaa vastaan. Nihkeällä esityksellä jatkoaikapiste jip jap jei.
 

Bromse

Jäsen
Semmoinen peli. Ne asiat mitä toivoin, tapahtui tänään konkreettisesti jäällä. IFK:n kundit heräsivät koomasta ja rupesivat pelaamaan, ja komeaa katsottavaahan se oli. Viimeistely toimi, fyysinen peli oli jälleen näkyvässä roolissa ja koko yleisessä habituksessa pelisysteemi ja taktiset nyanssit olivat kunnossa. JYP:lle tämä oli se kuuluisa ohipeli, ja nähtäväksi jää kokoavatko jyväskyläläiset rivinsä samaan tapaan kuin IFK teki lauantain löylytyksen jälkeen.

Fakta on se, ettei sillä ole JYP:n kannalta "väliä" hävisikö se 7-1 vai 2-1, kun otteluista ei jaeta pisteitä, maalieroilla ei ole pätkääkään väliä, ja vaan voitot lasketaan. Periaatteessa tämä voi olla hyväkin asia, sillä usein murskatappiot herättää joukkuetta enemmän kuin maalin tappio.

IFK:lle tästä sitten jääkin käteen todella, todella paljon. Joukkue kasasi rivinsä komealla tavalla, sai maalinteon kuntoon, ja onnistumisia usealle eri pelaajalle. Zaborskylle maali oli massiivinen, toivottavasti mies saa tästä sihdin loppukaudeksi kuntoon. Husson preesens maalinsuulla näkyi varmasti Jyväskylään asti ilman TV-kameroitakin, puolustajilla oli ihan eri rentous pelata kun tolppien välissä seisoi itsevarma ja huipputasoinen kaveri. Edelleenkään ottamatta Lankiselta mitään pois. Tässä saattaa olla se kulmakivi mikä kääntää sarjan IFK:n hyväksi. Jos maalivahtipeliä pidettiin IFK:n akilleenkantapäänä ennen Game 3:ta, on se nyt Huden kunnossa ollessaan pois jätetty argumentti.

Keskiviikkona edessä on taas uusi peli, ja ihan eri peli. Peli alkaa jälleen pyöreistä tasalukemista, ja IFK:n pitää olla yhtä valmiina matsiin kuin mitä se tänään oli. Helppoa ottelua sieltä on turha odottaa.

En tiedä miksi, mutta luotto tämän sarjan voittoon on nyt kovempi, kuin se oli ennen tämän päivän matsia. En vain usko, että HIFK osaa käsitellä tällaista matsia ja JYP on jo opetuksensa saanut.
Mitä tulee viimeiseen lainaamaani lauseeseen, itse uskon että tämän vuoden IFK todellakin osaa käsitellä tämän. Keskiviikon ottelun voittaessaan IFK tulee paketoimaan sarjan perjantaina Nordiksella, jos taas kotijoukkue lyö voitot tasoihin, on sarja taas ihan auki.

Se on hyvä että sieltä löytyy luottoa, niin pitääkin löytyä. Itse sanoin samaa Pelicans sarjassa kun hätäisimmät oli 2-2 vaiheessa repineet pelihousunsa, ja samaa sanoin lauantaina kun osa ihmisistä oli valmiina lynkkaamaan Lankisen syypäänä IFK:n tappioon, ja tulevasta pronssipelistä käytiin spekulaatioita. Luotto IFK:n finaalipaikkaan on kova, ja edelleenkään en ole huolissani. Ja se on edelleen omituista.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sitä luulotautia oon kyllä nähnyt lähes jokaisessa Liigan jengissä tällä kaudella. HIFK ei siis tee poikkeusta. En edes jaksa laskea, kuinka monta kertaa esim. Tappara lähti runkosarjassa isonumeroisen voiton jälkeen takki auki jotain Ipaa vastaan. Nihkeällä esityksellä jatkoaikapiste jip jap jei.
Epäilen että tämän sarjan luulotaudit on jo nähty. Molemmilla on nyt takanaan yksi totaalinen ohipeli. Ja HIFK nyt neppaili jo lahtelaistenkin kanssa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Epäilen että tämän sarjan luulotaudit on jo nähty. Molemmilla on nyt takanaan yksi totaalinen ohipeli. Ja HIFK nyt neppaili jo lahtelaistenkin kanssa.

Toivotaan näin. Tavallaan se on tietyllä tavalla onni saada sarjoissa ennakkoon todella kovia vastuksia. Runkosarjan 1/2 on vähän kirottuja, kun lähdet aina ennakkoon "suosikkina" sarjaan ja pelaajatkin sen tiedostavat. Tällöin jokainen edes "semihuono" suoritus on automaattisesti asennevikaa. Oon tosi onnellinen näin Tappara-fanina, että tällä kaudella ollaan saatu koko aika tosi kova vastus ennakkoon. Ei oo tarvinnut paljoa perustella, että olisi varaa ohipeleihin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime vuonnahan Kärpät sai kolmannessa välierässä vähän vastaavan tarjoilun JYPiltä. Monet tuolloin ennakoivat, että Kärpät marssii helposti jatkoon sarjasta kotietunsa jne. turvin. Lopultahan JYP sitten voitti seuraavan pelin kotonaan jatkoajalla ja hommat jatkui aina game 7:n. Vaikka yksi peli repeäisi niin se ei tarkoita jatkoon yhtään mitään. Toisaalta myös IFK:n yllä vaanii iso vaara siitä, että mieli lähtee laukalle ja valmistautuminen keskiviikkoon menee plörinäksi ja taas hiihdellään, mutta voittaja vaihtuu. Luulotauti on urheilijan pahin vihollinen.

No meillä kannattajilla on hyvin...liiankin hyvin muistissa kevät 2010, jolloin HIFK:n pesukoneeseen nordiksella joutui HPK. Siitäkin pelistä sai vain yhden voiton ja lopulta lähdettiin laulukuoroon. Itse laittelin takin napit kiinni jo, kun laskeuduin nordiksen rappusia alas ja suuntasin kulkuni kohti autoa. Uskon HIFK:n joukkueen myös tekevän saman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös