Playoffs 2015 välierät: Kärpät – JYP

  • 135 301
  • 836

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikella kunnioituksella Junttilaa ja Kemppaista kohtaan, mut Donskoin rinnalla pelais hyvin ukko mustalainenkin.
Donskoi 1 - JYP 0. Kärpät on näemmä todella paljon yhden kentän varassa. Harmi vaan kun se tuntui riittävän ainakin ekassa pelissä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Harmaata aluetta, tunnetta(vaikkakkin melko odotetusta poikkeavaa) ja itse jääkiekkoa. Onnittelut Kärpille! Ansaittu voitto ja ihan täysin. Poffeissa ei selitellä eikä jossitella. Tätä voi kysyä Olli Palolta erään game sevenin osalta.

Loukkaantumiset ovat taas sitä turhinta paskaa ja toivottavasti tästä ei ala kummankaan porukan osalta mitään nollatason piereskelyä. Hännikäisen homma toi mieleen liiga-ajan Vatasen ja thats it. Kukkoselle hope so ei mitään pahempaa käynyt. Samat sanat myös hänmanille, mutta pahalta tuo näytti. Linkutus samaa luokkaa kuin Vatasen loukkaantuminen reilu kk sitten WSH-pelissä. Eli pitkä saigoni luvassa ilman jessen pelastusta.

JYP oli näennäisen hyvä, mutta koko ottelu kulminoitui siihen ettei JYP lähtenyt järkyttävällä asenteella ja tunnetasolla heti alusta alkaen. Järkikiekosta voi jauhaa aina, mutta pelin sisäiset pienet hetket harvemmin määrittävät isoa kuvaa näin pienten marginaalien matseissa. JYP oli myös erittäin kuriton ja se maksoi hintaa.

Huomenna jatkuu ja siinäpä se.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jos/kun Hännikäinen on sivussa loppukauden tämä meni tähän.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kaikella kunnioituksella Junttilaa ja Kemppaista kohtaan, mut Donskoin rinnalla pelais hyvin ukko mustalainenkin.
Olet väärässä. Tuo ketju on enemmän kuin osiensa summa, jossa jokaisella on oma tärkeä roolinsa. Tokihan Donskoi on varmasti puhtaassa yksilötaidossa taitavin näistä kavereista, mutta kannattaa näissä Kärppien maaleissa katsella kohtalaisen tarkasti myös Kemppaisen työskentelyä. Syöttöjen ja maalien lisäksi maskipelaaminen Kärppien 2-1 maalissa on ihan huippuluokkaa.

Mielenkiintoinen matsi kyllä oli. Tapahtumia riitti, olkoonkin että pelin päätös oli ikävä. Toivottavasti Hännikäiselle ei käynyt pahasti, vaikka todella pahalta näyttikin.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos/kun Hännikäinen on sivussa loppukauden tämä meni tähän.

Valitettavasti pakko peesata tätä. Ei JYPin rosteri vaan kestä tommoista menetystä. Hidastuksen perusteella todella, todella paska tuuri kävi jos tuossa nyt sitten pahemmin kävi. Eipä tuo jalka näyttänyt kantavan yhtään, eli eiköhän se ollu siinä... Menee vähän samaan kategoriaan kuin Vatasen loukkaantuminen joku vuosi sitten pleijareissa, surkeaa tuuria.

Kolmas erä meni JYP:n osalta pelkäksi peruutteluksi ja jäähyhän sieltä lopulta tuli ja sen seurauksena sitten tasoitusmaali. Voittomaalia kuvaa vain ja ainoastaan yksi sana: hörppäys.

Huomenna kotivoitto ja kaikki on toki auki, 2-0 tilanteeseen tätä ei parane Kärpille päästää.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Donskoi täytyisi kyllä pimentää sen kuuluisan hämärän menon merkeissä. En tiedä miten se sotkisi Kemppaista ja Junttilaa, mutta näätien kultakypärän dominointia ei kesytetä millään virkasmieskiekkoilulla. Tällä en siis tarkoita sikailua, mutta Donskoi tylysti kumoon nassuhieronnan kera kun edes vilkaisee JYPin maalin läheisyyttä. Muita aseita JYPiltä ei tuohon löydy.

Olen myös pettynyt kovilla odotuksilla ladattuihin JYPin junnupakkeihin illan osalta. Kemiläinen rosterissa melkoinen vitsi ja Salonen todisti pelkoni oikeaksi. Tekee pahaa sanoa näin pelureista joihin kovasti olen uskonut ja kovasti hypeni osoittanut. Pulli myöskään ei ottanut minkäänlaista roolia, mutta häneen luotan nyt sekä aina. Nyt-hetken tulisi vain tapahtua heti huomenna ja hamaan loppuun saakka. Välipeleihin ei ole varaa.

Jani Tuppurainen myös perseili hyvän iltansa totaalisesti.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ainut hyvä tässä illassa on 180€:n voitto kun heitin kympillä ottelun voittajaa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Harmaata aluetta, tunnetta(vaikkakkin melko odotetusta poikkeavaa) ja itse jääkiekkoa. Onnittelut Kärpille! Ansaittu voitto ja ihan täysin. Poffeissa ei selitellä eikä jossitella.

Voitto. Ei ansaittu, tai ansaitsematon. Voitto on aina voitto. Mutta oikeastaan häviötäkin pahempi oli mahdollinen Hännikäisen loukkaantuminen.

JYP oli tänään hyvä, Kärpät keskinkertainen ja erinomainen ylivoimalla. Katkeraksihan tämä vetää, etenkin siihen skenaarioon nähden, jos JYP olisi voittanut. Yhtä lailla olisi helposti tuolloin voinut vetää johtopäätöksen, että "ansaittu" voitto JYPille.

Tästä pelistä jäi mieleen oikeastaan se, että Kärpät on selvästi huonompi kuin kuvittelin, ja JJJ selvästi parempi kuin kuvittelin. Tuo kenttä kuriin, ja JYPillä on kaikki mahdollisuudet murtaa Kärpät. Ilman Hännikäistä siitä tosin tulee astetta vaikeampaa.

Kuusi peliä jäljellä, neljä voittoa tarvitaan. Ei siinä sen kummempaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
JYP oli tänään hyvä.

Olen eri mieltä. JYPin olisi pitänyt heti alusta alkaen iskeytyä ytimeen kuten Blues-sarjan ensimmäisessä kohtaamisessa. JYPin olisi pitänyt ottaa se hämmentäjän rooli ja ns. perseillä jokainen tilanne jossa esimerkiksi veskari teki pelikatkon. Tunnetason kautta näitä pelejä lyödään tulille ja sitten vasta haetaan niitä kiekollisia hienouksia pelin edetessä. JYP esitti ensimmäisen erän kakkoseen ottavaa virkamieskiekkoa ja sen kautta ei rakenneta voitokasta kokonaiskuvaa. Minäkin olin pirun tyytyväinen JYPin aihioihin pelin sisällä. JYP ei kuitenkaan missään vaiheessa esittänyt steitmenttiä että puolen kotimaan joukkue olisi ollut uhattuna hela 60min. Se oli se ongelmista suurin. Se olisi vaadittu ryöstöön näin isojen panosten pelissä.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Olen eri mieltä. JYPin olisi pitänyt heti alusta alkaen iskeytyä ytimeen kuten Blues-sarjan ensimmäisessä kohtaamisessa. JYPin olisi pitänyt ottaa se hämmentäjän rooli ja ns. perseillä jokainen tilanne jossa esimerkiksi veskari teki pelikatkon. Tunnetason kautta näitä pelejä lyödään tulille ja sitten vasta haetaan niitä kiekollisia hienouksia pelin edetessä. JYP esitti ensimmäisen erän kakkoseen ottavaa virkamieskiekkoa ja sen kautta ei rakenneta voitokasta kokonaiskuvaa. Minäkin olin pirun tyytyväinen JYPin aihioihin pelin sisällä. JYP ei kuitenkaan missään vaiheessa esittänyt steitmenttiä että puolen kotimaan joukkue olisi ollut uhattuna hela 60min. Se oli se ongelmista suurin. Se olisi vaadittu ryöstöön näin isojen panosten pelissä.

No, minä olen eri mieltä sinun kanssasi. Lyhyesti ja yksinkertaisesti: JYPin ei tarvinnut hämmentää, koska pelasi aktiivisesti ja aggressiivisesti - ja itse asiassa myös kolmannessakin erässä siihen ratkaisevaan jäähyyn saakka. Alivoima ei toiminut, se oli selvää, ja Kukkosen voittomaali meni kyllä Tarkin ja kiekkojumalien piikkiin.

Ilman Hännikäisen loukkaantumista olisin tappiosta huolimatta luottavaisilla mielin JYPin suhteen. Hännikäisen loukkaantumisesta johtuen vitutus on suurehko.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No, minä olen eri mieltä sinun kanssasi. Lyhyesti ja yksinkertaisesti: JYPin ei tarvinnut hämmentää, koska pelasi aktiivisesti ja aggressiivisesti - ja itse asiassa myös kolmannessakin erässä siihen ratkaisevaan jäähyyn saakka.

Peliä määrittää kokonaiskuva ja sen merkittävin osa-alue on pelin alku. Varsinkin uunituoreen poffisarjan ensimmäinen koitos. JYP ei mielestäni iskenyt niihin hetkiin jolloin Kärpät olivat ns. "kuolleissa". Kuten ensimmäinen erä joka oli silkkaa kyttäilyä virkamieskiekolla höystettynä. Odotin siis JYPiltä tulisempaa aloitetta enkä tarkkailumentaliteettia. On toki fiksua katsoa mitä uuden sarjan alussa toinen tekee, mutta olisi fiksumpaa iskeä heti yllätysmomentilla ytimeen. Tänään nähty JYPin pelirohkeus olisi voinut ilmentyä heti alusta alkaen.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Peliä määrittää kokonaiskuva ja sen merkittävin osa-alue on pelin alku. Varsinkin uunituoreen poffisarjan ensimmäinen koitos. JYP ei mielestäni iskenyt niihin hetkiin jolloin Kärpät olivat ns. "kuolleissa". Kuten ensimmäinen erä joka oli silkkaa kyttäilyä virkamieskiekolla höystettynä. Odotin siis JYPiltä tulisempaa aloitetta enkä tarkkailumentaliteettia. On toki fiksua katsoa mitä uuden sarjan alussa toinen tekee, mutta olisi fiksumpaa iskeä heti yllätysmomentilla ytimeen. Tänään nähty JYPin pelirohkeus olisi voinut ilmentyä heti alusta alkaen.

Olen edelleen eri mieltä. JYP mielestäni loi ensimmäisessä erässä enemmän maalipaikkoja kuin Kärpät, mutta ei kyennyt niistä iskemään. Toisessa erässä iskivät. Mielestäni JYP iski ytimeen heti alusta alkaen, mutta se ei vain heti näkynyt tulossarakkeessa. Siinä ehkäpä näkyi juuri se pitkähkö tauko peleistä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olen edelleen eri mieltä. JYP mielestäni loi ensimmäisessä erässä enemmän maalipaikkoja kuin Kärpät, mutta ei kyennyt niistä iskemään. Toisessa erässä iskivät. Mielestäni JYP iski ytimeen heti alusta alkaen, mutta se ei vain heti näkynyt tulossarakkeessa. Siinä ehkäpä näkyi juuri se pitkähkö tauko peleistä.

Nyt me saivartelemme vaikka molemmat olemme oikeassa. Sinä näet JYPin tehneen tietyt oleelliset asiat oikein ja olen samaa mieltä. Minä taasen näen että JYP olisi voinut muovata pelin luonnetta jo heti alusta alkaen ja tätä kautta ehkä murentaa näätien suunnitelmallista systeemiä.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Nyt me saivartelemme vaikka molemmat olemme oikeassa. Sinä näet JYPin tehneen tietyt oleelliset asiat oikein ja olen samaa mieltä. Minä taasen näen että JYP olisi voinut muovata pelin luonnetta jo heti alusta alkaen ja tätä kautta ehkä murentaa näätien suunnitelmallista systeemiä.

Saivartelusta ei ollut kyse - olin vain eri mieltä sinun kanssasi: JYP ei peruutellut ensimmäisessä erässä eikä sen olisi tullutkaan hämmentää, sinä näit asian toisin. Kyse ei siis ole saivartelusta, vaan erimielisyydestä. Oikeassa olemisesta en tiedä, tätä mieltä minä lähinnä olin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä pelistä jäi mieleen oikeastaan se, että Kärpät on selvästi huonompi kuin kuvittelin, ja JJJ selvästi parempi kuin kuvittelin.
Hienoa, että Vanhapuumakin sai tänään vähän jääkiekkotietoutta lisää. JJJ on niin mieletön ketju, jotta onhan se pieni häpeä, jos suomalainen jääkiekon seuraaja siitä mitään tiedä. Nyt on onneksi sinun osaltasi tämä asia laitettu kerralla kuntoon.

JYP oli ensimmäisessä kamppailussa kuskin paikalla. Heti alusta alkaen kaikesta näki, että JYP pursuaa pelillistä itseluottamusta. Kun pelitapa on kunnossa, voittoja on alla ja tiedetään, että pystytään tämä homma hoitamaan, ei tarvitse keskittyä mihinkään turhaan. JYP keskittyi pelaamaan, eikä turhia vihellyksen jälkeistä torikokouksia juurikaan nähty. Jos JYPin itseluottamus ei tästä kirvelevästä tappiosta horju ja JYP pystyy pitämään tuosta peli-ilmeestään kiinni, on Kärpillä edessään tukalat ajat. Kärppien on petrattava ja paljon onkin. Tällaisena jos meno jatkuu, JYP vie Hännikäisen kanssa tai ilman.

Kärpät vaikutti räpiköivän vähän sinne päin. Kärpät teki valtavasti puolustuspään virheitä. Välillä tuntui, että Kärpät pelkäsi omaa puolustussinistä, niin vaikeaa sen ylittäminen oli. Erikoista oli katsoa, kun Kärpät pelaa ensimmäiseen välierään kauden surkeimman pelinsä puolustussuuntaan. No, niinkuin yllä kirjoitin, JYP oli loistava ja varmasti sai osaltaan Kärpät tekemään virheitä ja näyttämään huonolta. Tottakai olen kuitenkin ylpeä joukkueestani. Nousu kahden maalin takaa-ajoasemasta voittoon ottelun loppuhetkillä on fantastinen suoritus. Kyllä siinä huonot kaksi ja puoli erää unohtuivat, kun Kukkosen Lasse runttasi tahdonvoimalla voittomaalin. Mahtavaa Kärpät!

Mielenkiintoista on katsoa, miten peli muuttuu huomenna Hippoksella. Pienempi kaukalo, mahdolliset loukkaantuneet, mahdollinen pelikielto Tuppuraiselle, niin fyysinen kuin henkinen palautuminen, JYPin kotihurmos ja kova karvaus, Kärppien nöyrä vieraspelaaminen. Siinäpä sitä miettimistä. Vielä viimeinen kysymys: Vaihtuuko jommalta kummalta aloittava maalivahti? Palautumisaika on lyhyt ja molemmat päästivät reippaasti maaleja. Mielenkiintoista on.

Edit. Hyvä Vanhapuuma, olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, ettei JYPin tarvinnut hämmentää. Joukkue, joka ei muuta voi, yrittää hämmentää vastustajan peliä sekaisin. JYP oli kuskin paikalla lähes läpi pelin ja pelasi itsevarmasti ja tyylikkäästi loppuminuutteja lukuunottamatta. Ei siinä ole syytä sekoittaa omaa peliä keskittymällä turhuuksiin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Saivartelusta ei ollut kyse - olin vain eri mieltä sinun kanssasi: JYP ei peruutellut ensimmäisessä erässä eikä sen olisi tullutkaan hämmentää, sinä näit asian toisin. Kyse ei siis ole saivartelusta, vaan erimielisyydestä. Oikeassa olemisesta en tiedä, tätä mieltä minä lähinnä olin.

No voihan nyt sentään. Sovitaan sitten vaikka erimielisyydestä. JYPin olisi kuitenkin omasta mielestäni pitänyt kyetä iskemään oma-alotteisesti näätien peliin heti alusta alkaen. Sen sijaan ensimmäinen 20min pelattiin jo kolmanteen kertaan toteamaani virkamieskiekkoa. Tällä kertaa Marko Virtasen järkikiekko ajoi tunnetason edelle ja se vaikeutti JYPin ryöstöretkeä. Edelleen puhutaan kokonaiskuvasta eikä yksittäisistä momenteista.
 

sinikettu

Jäsen
... mahdollinen pelikielto Tuppuraiselle, niin fyysinen kuin henkinen palautuminen., .
Eikös tuo niin mene, että 5+20 laitataklauksesta saa automaattisesti seuraavan pelin pannan ja keissi menee kurinpitoelimelle?

Avainasia kärppien osalta huomenna on se, että kykeneekö Donskoi & co palautumaan alle kahdessakymmenessä tunnissa ja pelaamaan +20 minsaa täydellä teholla.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
HUH HUH! Olipahan peli. Ei ainakaan katsojilla pitäisi olla valittamista :D

JYP oli kyllä yllättävän hyvä, joten täytyy antaa tunnustusta. Jotenkin tuntui että olisi ollut hempompikin nakki, mutta kyllä tästä nyt kunnon sota tulee! JYP varsinkin kääntää koko ajan peliä todella vaarallisesti. Marjamäen olisi löydettävä tähän jotain lääkettä, ei voi päästää koko ajan noin vapaasti tekopaikoille. Kyllähän Kärppien alakerta oli tänään melkoista reikäjuustoa, ei siitä pääse mihinkään.

Mutta joo, mikäs tässä! Vauhtia ja vaarallisia tilanteita! Mahtava sarja tästä tulee jos pelit jatkuvat tähän malliin!!
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kun Hännikäinen on ulkona ei tule pitkää sarjaa. 4-0 tai 4-1 Kärpille.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Jotenkin Kärppien pelistä huomaa sen et vaikka JJJ-Ketju pelaa huikealla tasolla, niin koko muu joukkue sit alisuorittaa. Tuntuu jotenkin et muutkin odottaa, että Donskoi kumppaneineen käy hoitamassa, mitäs sitten jos päällystakit on kunnolla niskassa/jätkille sattuu vähän huonompi päivä? Esim. kärppien ulkkareita ei näkynyt ollenkaan tässä pelissä.

JYPin peli oli hyvin hallussa ja näytti vielä 10min ennen loppua hyvältä, kun Kärpät ei päässy millään hyville maalintekopaikoille ja JYP hallitsi tilannetta, mut yks jäähy muutti kaiken kun Donskoi pääsi taas mellastamaan YV:llä. Muutenkin vähän turhia jäähyjä tänään, etenkin se Tuppuraisen toisessa erässä ottama mistä Kärpät kavensi - pitää vähentää.

Luulis myös et jatkossa puolustaminen tarkentuisi. Kärpillä valtavasti merkkausvirheitä omassa päässä joista JYP rankaisi. Toki vastapainona Kärppien eka maali tuli JYPin vastaavasta virheestä.

Veljekset oli tänään maaleilla yllättävänkin epävarmoja vaikka suoranaisia täysin "helppoja" ei mennytkään.

Veikkaan et huomenna tehdään puolet vähemmän maaleja, ellei JYP onnistu ekan erän alussa tekemään pari maalia. Aika lyhyt palautumisaika, mitenköhän JJJ jaksaa huomenna, kun tuntuivat olevan tänään jäällä kokoajan.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Kun Hännikäinen on ulkona ei tule pitkää sarjaa. 4-0 tai 4-1 Kärpille.
Jo toinen samanlainen viesti sulta tähän keskusteluun lyhyen ajan sisään, mistäs tämmönen tieto tuli, että Hännikäinen olisi ulkona lopuista peleistä? Ainoa tieto joka on tullut on: "Hännikäinen sai kiekosta osuman alaraajaansa. Vääntymisestä ei ollut kyse, JYPin lääkäri Juha Salo tyytyi sanomaan." Voi olla, että kyseessä olisi vain perinteinen "puujalka" - toivotaan parasta.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Kun Hännikäinen on ulkona ei tule pitkää sarjaa. 4-0 tai 4-1 Kärpille.
Sinulla on varmaankin taas aiheesta varmaa sisäpiiritietoa?

JOS Hännikäinen on huomenna sivussa, eipä tuohon oikein mitään muuta vaihtoehtoa ole kuin Ikonen, pelannut kumminkin hyvin Allun kanssa yksiin ylivoimalla. Kuka sitten Lahden ketjuun tilalle, emmävaatiiä, ehkä sitä Virtasenkin pitää työnsä tehdä. Ja allekirjoittaneen mielestä tämänpäiväinen vain osoitti että ihmisiä siellä toisellakin puolella pelaa, ovat lyötävissä kyllä. Oikeastaan resepti on kovin yksinkertainen:

  • JJJ ja erityisesti Donskoi tarkkailuun - ovat niin hurjassa iskussa että varmasti silti omissa välillä soi, mutta ei päästetä silti liian helposti paikoille
  • Päälle kovaa ja korkealta, tänään Kärpät oli välillä hätää kärsimässä avauspelinsä kanssa
  • TAKLAUKSIA! Lahdelta yksi mainio pommi tänään, mutta lisää tarvitaan
  • Mutta silti pidetään pää kylmänä, ei turhia jäähyjä
Se, että resepti on yksinkertainen ei toki tarkoita, että se olisi helppo toteuttaa. Mutta ei tänäänkään hirveän kaukana oltu. Onnittelut pohjoiseen ensimmäisestä kiinnityksestä, silti, neljä tarvitaan. Huomenna uutta matoa koukkuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös