Playoffs 2014 Välierät: Kärpät – SaiPa

  • 137 730
  • 559

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aika helposti ollaan jo pohjoisen poikien ihon alla. Sama tulee tapahtumaan kentälläkin.
Sulla on oikeus ihan sun omiin tunteisiis. Voisitko silti edes vähän yrittää perustella väitettäsi siitä, että JYP on pelannut pleijareissa SaiPaa vastaan paremmin kuin Kärpät?
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yhden pelin pohjalta on vaikea tehdä johtopäätöksiä, mutta itse katselin myös nuo Kärpät HPK -pelit (4kpl) ja tämän yhden Kärpät-SaiPa pelin ja näiden pohjalta Kärpät eivät tosiaan ole vakuuttanut itseäni. Kärppien peli varmasti paranee ja on kyllä syytäkin tai ovat finaalissa suupala Tapparalle mikäli siis SaiPan energiat ovat kadoksissa ja Kärpät finaaliin yleensä pääsee. Pelatkoon Kärpät vaikka vaihteella 2/5 tällä hetkellä kuten eräs Kärppien kannattaja mainitsi en nyt muista kuka, mutta sillä nyt mitään väliä oikeastaan olekkaan! Eli ehdottomasti kuitenkin täytyy parantaa ja helvetin paljon. Tämä Kärpät SaiPa sarja voi antaa jopa vähän turhankin vahvan kuvan Kärpistä ja nuo eiliset numerotkin ovat vähän enemmän mitä Kärpät ansaitsi. SaiPalla erittäin raskas sarja takana ja puolivälierävoiton jälkeen heti seuraavana aamuna bussilla Ouluun + avainpelaajien pelaaminen paikat puudutettuna/paskana (esim Markkanen) saattavat mielestäni antaa Kärpistä väärän kuvan kuten tuo eilinen pelikin todisti. Enkä tässä siis kitise sitä, että Kärpät ovat saaneet huilata koska eihän kukaan SaiPaa kieltänyt hoitamasta JYPiä suoraan neljässä pelissä siitä tässä ei siis ole kysymys. Tällä hetkellä kuitenkin sanoisin, että mikäli SaiPa olisi ollut näin väsynyt jo tuossa JYP sarjassa niin JYP olisi vienyt SaiPaa kovemmin kuin Kärpät vaikkei heiltä aivan kaikki omalle tasolle päässeetkään! Sarja oli kuitenkin upeaa seurattavaa.

Tuo SaiPa-JYP sarja oli aivan huikeaa playoff taistelua oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita ym ym mitä tuo eilinen Kärpät-SaiPa peli ei taas tarjonnut ja itse meinasin melkein nukahtaa toisin kuin tuossa JYP -sarjassa. Eli oliko tuo eilinen taistelu vain väsähtäneen SaiPan ja liikaa levänneen ja pelituntuman kadottaneen Kärppien kohtaaminen vai paraneeko sarja viihdearvoltaan jatkossa vai jatkuuko sarja yhtä surkeana jatkossakin ja ennen kaikkea löytääkö SaiPa jostain energiaa peliinsä. Tästä sarjasta ei vielä oikein voi mitään hirveitä johtopäätöksiä tehdä ja tuo perjantain peli näyttääkin sen, että onko SaiPalla mahkuja vääntää tosissaan Kärppiä vastaan noin heikoilla energioilla. Uskoisin, että näkemäni perusteella SaiPa on vaan täysin väsyksissä, mutta silti uskon jotenkin, että kotikaukalossa joka on pienempi on SaiPalla kaikki mahkut väsyneenäkin horjuttaa Kärppiä toisin kuin Oulussa. Toivottavasti Markkanen kokisi ihmeparantumisen ja pystyisi pelaamaan tasollaan ja olisin täysin väärässä SaiPan energiavarastoista sillä silloin on edelleen kaikki mahkut horjuttaa tai jopa viedä tämä sarja, joka tosin vaatisi seuraavassa ottelussa voiton.

Favorinista en jaksa enää enempää jauhaa kaikilla ovat omat mielipiteet ja näkemykset ja niistä on jauhettu jo ihan tarpeeksi, mutta toiveena olisi huomiseen peliin Levonen tuomaroimaan niin saataisiin jotakin kuvaa pelillisistä asioista turhautumisten sijaan.

Huomenna taas jatkuu on tämä vaan mahtavaa aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo SaiPa-JYP sarja oli aivan huikeaa playoff taistelua oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita ym ym mitä tuo eilinen Kärpät-SaiPa peli ei taas tarjonnut ja itse meinasin melkein nukahtaa toisin kuin tuossa JYP -sarjassa. Eli oliko tuo eilinen taistelu vain väsähtäneen SaiPan ja liikaa levänneen ja pelituntuman kadottaneen Kärppien kohtaaminen vai paraneeko sarja viihdearvoltaan jatkossa vai jatkuuko sarja yhtä surkeana jatkossakin ja ennen kaikkea löytääkö SaiPa jostain energiaa peliinsä.

Ei tämä tästä kummene. Yksin on paha tehdä hyvää sarjaa jos vastustaja on heikko. HPK antoi pelillisen vastuksen ja pakotti Kärpät taisteluun, välillä jopa suuriinkin vaikeuksiin. Saipalta puuttuu elementit vastaavaan. Muihin seuroihin karkailevat ulkkarit eivät innostu ja suomi-osasto on kuitenkin hyvinkin heppoista, lisäksi loukkaantuneena pelaava maalivahti. Ei nyt vain riitä, ei tästä hyvää sarjaa saatu. No ehkä sitten taas Tappara haastaa tosi taisteluun. Tasoero Saipan ja HPK:n välillä yhden ottelun perusteella on kyllä valtava, niin henkisesti kuin fyysisestikkin.

Veikkaan silti että tämä sarja menee Kärpille vain 4-1. Perustelu on se että Saipan vaisu/väsynyt meininki saa Kärpät kerran iskemään surffailu moodin päälle ja Saipa vie sen matsin. Mutta tuskimpa sentään, onhan meillä Lasse "kuningas" Kukkonen ja henkistä voimaa eliminoida moinen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yhden pelin pohjalta on vaikea tehdä johtopäätöksiä, mutta itse katselin myös nuo Kärpät HPK -pelit (4kpl) ja tämän yhden Kärpät-SaiPa pelin ja näiden pohjalta Kärpät eivät tosiaan ole vakuuttanut itseäni. Kärppien peli varmasti paranee ja on kyllä syytäkin tai ovat finaalissa suupala Tapparalle mikäli siis SaiPan energiat ovat kadoksissa ja Kärpät finaaliin yleensä pääsee.
Tällä hetkellä kuitenkin sanoisin, että mikäli SaiPa olisi ollut näin väsynyt jo tuossa JYP sarjassa niin JYP olisi vienyt SaiPaa kovemmin kuin Kärpät vaikkei heiltä aivan kaikki omalle tasolle päässeetkään!
Koko kirjoitustasi en tohtinut lainata, joten otan siitä esille vain nuo kaksi lainaamaani kohtaa. Ne kertovat mielestäni ollennaisen. Minusta on hienoa, että omaan joukkueeseen uskotaan. Eihän kannattamisessa muutoin järkeä olisikaan. On luonnollista, että Lappeenrannassa luotetaan SaiPaan ja Oulussa luotetaan Kärppiin. Ymmärrän, että uskot kovastikin kirjoittamiisi asioihin. Mielestäni kuitenkin aika kovasti vähättelet Kärppiä, eikä kirjoituksesi näin ollen tunnu minusta kovinkaan realistiselta. JYP olisi tehnyt sitä ja tätä paremmin kuin Kärpät ja Tapparalle olisimme vain suupala. Minua kiinnostaisi enemmän, jos uho pohjautuisi SaiPan vahvuuksiin. SaiPaa en tunne hyvin, joten SaiPan vahvuuksista kuulisin mielelläni. Mitkä ovat SaiPan aseet huomenna? Kärpät tunnen niin hyvin, että tuo Kärppien dissaamisesi vaikuttaa lähinnä epätoivoiselta.
Tuo SaiPa-JYP sarja oli aivan huikeaa playoff taistelua oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita ym ym mitä tuo eilinen Kärpät-SaiPa peli ei taas tarjonnut ja itse meinasin melkein nukahtaa toisin kuin tuossa JYP -sarjassa. Eli oliko tuo eilinen taistelu vain väsähtäneen SaiPan ja liikaa levänneen ja pelituntuman kadottaneen Kärppien kohtaaminen vai paraneeko sarja viihdearvoltaan jatkossa
Hienoa, että sinulle jäi hyvä maku voittoisasta JYP-sarjasta. Minusta eilinen Kärppien ja SaiPan välinen välieräpeli oli erittäin viihdyttävä. Siihen toki vaikuttaa varmasti myös se, että suosikkijoukkueeni teki kuusi hienoa maalia ja voitti ottelun. Jos SaiPa voittaa huomenna, uskon, että viihdearvo on ollut korkea sinunkin mielestäsi. Voittajana on kiva olla.
Huomenna taas jatkuu on tämä vaan mahtavaa aikaa.
Näinpä. Ei millään malta odottaa huomiseen. Aamulla töihin herääminenkin on kuin juhlaa, koska on pelipäivä.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Teillä on riveissänne monta hyvää vittuilijaa, mutta sä et valitettavasti kuulu niihin. Trollaaminenkin on taitolaji, jos sen vetää yli niin se on läpinäkyvää ja menettää tehonsa. Joku toinen kerta uudestaan sitten.

Kovaa on peli jatkoaika.comissakin. Heitätkö TOP5, niin saavat sitten hakea asetelmia finaaleja varten. Tai vaikka TOP10 jos materiaalia riittää.

Mennyt vähän tämäkin ketju saman jauhamiseen, kaikki on jo sanottu moneen kertaan. Kärpät vie, Saipa yrittää pysyä kasassa. Henkisesti ja fyysisesti.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ymmärrän, että uskot kovastikin kirjoittamiisi asioihin. Mielestäni kuitenkin aika kovasti vähättelet Kärppiä, eikä kirjoituksesi näin ollen tunnu minusta kovinkaan realistiselta. JYP olisi tehnyt sitä ja tätä paremmin kuin Kärpät ja Tapparalle olisimme vain suupala. Minua kiinnostaisi enemmän, jos uho pohjautuisi SaiPan vahvuuksiin. SaiPaa en tunne hyvin, joten SaiPan vahvuuksista kuulisin mielelläni. Mitkä ovat SaiPan aseet huomenna? Kärpät tunnen niin hyvin, että tuo Kärppien dissaamisesi vaikuttaa lähinnä epätoivoiselta.

Kyllähän minä uskon kirjoittamiini asioihin sillä faktaahan se vain on. Lisäksi kun kirjoitit tuon, että dissaamisesi vaikuttaa lähinnä epätoivoiselta niin tuosta päätellen otit herneet nenään ja sait itse itsesi näyttämään epätoivoiselta enkä tajua miksi ihan faktoja/omia ajatuksia iskin vain pöytään. Pitäisikö kaikkien mielestäsi kumartaa Kärppiä ja nähdä asiat kuten media ja Kärppien kannattajat? Itse en näe samalla tavalla Kärppiä tällä hetkellä ja kuten sanoin niin ehkä parantavat ajan mittaan, mutta siihen on todellakin tarvetta. Myös tuo kirjoittamasi kohta Mielestäni kuitenkin aika kovasti vähättelet Kärppiä, eikä kirjoituksesi näin ollen tunnu minusta kovinkaan realistiselta. kuulostaa lähinnä ylimielisyydeltä ja siltä etten saisi nähdä Kärppiä paljon heikompana kuin Tappara mestaruustaistoa ajatellen. SaiPan vahvuuksista en osaa sanoa muuta kuin sen, että mikäli joukkueella ei olisi tuollainen fyysinen väsymys päällä ja Markkanen kunnossa niin ehkä sen voisi SaiPan vahvuudeksi laskea että SaiPa todennäköisesti veisi tämän sarjan jos Kärpät pelaa noin miten on pelannut ensimmäisen pelinsä + HPK sarjan. Tapparalle olette kuitenkin suupala pehmeine joukkueinenne ei oikein vakuuta Kärpät ja kai mulla on oikeus omaan mielipiteeseeni? Lisäksi sen verran, että SaiPa hävisi kolme peliä JYPille joista kaksi oli todella huikeita otteluita minun mielestäni vaikka SaiPa hävisikin.
 
Viimeksi muokattu:

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuo viimeinen oli paras. :D No onpa hyvä, että et kitissyt mistään ja punainen lanka pysyi hyppysissäsi koko tarinan ajan. Itäsuomalaiset on kyllä ihan oma rotunsa. Ei liene sattumaa, että kaikki suomalaiset loogikot, kuten von Wright, ovat lännestä.

Olette te kyllä huvittavaa sakkia, mutta onneksi ei tullut yllätyksenä onhan tuo ollut tiedossa. Mikäli viitsisit edes vähäsen pohtia lukemaasi niin ehkä voisit löytääkkin sieltä jotakin totuutta, vaikka epäilenkin että se on sultakin vähän liikaa vaadittu. Ihme tappelija porukkaa olette kyllä koko sakki ja käsitätte kaiken väärin tahallaan vai ihan vahingossa niin sitä en osaa sanoa! Ei riitä ymmärrys teihin, mutta sehän on vain merkki maalaisjärjen tallessa olemisesta.

Esimerkiksi tämä minkä otit tekstissäni esille: Kärpät ovat saaneet huilata Niin luitko edes ajatuksella tuotakaan tai ylipäätään ollenkaan? Nimenonaan perään kirjoitin, että ei SaiPaakaan mikään kieltänyt voittamasta JYP sarjaa suoraan neljässä pelissä. Mikä siinäkin oli sulle niin vaikeaa ymmärtää vai halusitko käsittää taas vaihteeksi väärin.

Myös tämä lainaamasi kohta:

Favorinista en jaksa enää enempää jauhaa…
Jatkoin tuota ylläolevaa näin: kaikilla ovat omat mielipiteet ja näkemykset ja niistä on jauhettu jo ihan tarpeeksi. Eli mikä tuossa oli vialla enhän minä selitellyt mitään omia näkemyksiä tuossa, että Favorin oli pässi SaiPaa kohtaan?

Myös tämä lainaamasi kohta:

Levonen tuomaroimaan niin saataisiin jotakin kuvaa pelillisistä asioista turhautumisten sijaan

Eikö sinun mielestäsi tuomareilta lähtenyt homma vähän lapasesta? Minun mielestäni lähti ja olisin vain tyytyväinen että saataisiin seuraavaan peliin tuomari jonka ammattitaidolla pelistä tulisi siistimpi ja mukavampi ilman ylilyöntejä. Päästäisiin katsos nauttimaan playoff lätkästä kenties puhtailla taklauksilla ilman, että tarvitsisi pelätä jatkuvasti oman joukkueensa pelaajien puolesta puolin ja toisin.

Omasta mielestäni kirjoitin siis vain ja ainoastaan omia näkemyksiä joista te olitte se osapuoli, joka veti siitä herneet nenään kun en pidä Kärppiä Liigan kovimpana mestarisuosikkina.
 
Viimeksi muokattu:

hermoraunio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kovaa on peli jatkoaika.comissakin. Heitätkö TOP5, niin saavat sitten hakea asetelmia finaaleja varten. Tai vaikka TOP10 jos materiaalia riittää.

Samaa minäkin olen ihmetellyt. Vittuilun SM-kisat järjestetään vuosittain, sinne voi mennä koettamaan onneaan jos oma sijoittuminen TOP-listoilla kiinnostaa. Sanotaan nyt vain niin, että on niitä vähän taitavamminkin piilotettuja täkyjä nähty kuin tuo edellä mainittu.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Olette te kyllä huvittavaa sakkia, mutta onneksi ei tullut yllätyksenä onhan tuo ollut tiedossa. Mikäli viitsisit edes vähäsen pohtia lukemaasi niin ehkä voisit löytääkkin sieltä jotakin totuutta, vaikka epäilenkin että se on sultakin vähän liikaa vaadittu.

Kaikella kunnioituksella, tuosta tajunnanvirrasta on varsin vaikea saada kiinni. Koeta hieman jäsennellä ajatuksiasi selkeämmin, niin voi se mahdollinen punainen lankakin löytyä lukijoille. Vinkkinä myös, että ei se pilkku kulu, vaikka useamminkin painaisi.

Ketju on lähtenyt aika lahjakkaasti lapasesta ja tuntuu, että tässä koetetaan vähän väkisinkin keksiä jotain, millä iskeä vastapuolta. On otettu jo maantiede ja uskonnotkin mukaan. Hienoa. Molemmissa leireissä on peiliinkatsomisen paikka, myös allekirjoittaneella.

Silti mä en lakkaa ihmettelemästä, miten vahvaa kevättä pelaavan ennakkosuosikin kannattajat leimataan heti ylimielisiksi kusipäiksi, jos luottoa omiin löytyy vähintään samalla mitalla kuin altavastaajan riveissä. Itsevarmuus on ilmeisesti kiellettyä edelleen, paitsi jos on se haastaja. Rauha maassa, palstaveljet. Huomenna päästään toivottavasti vääntämään pelillisistä asioista, eikä siitä, montako lestaa kukakin tuntee.

Tästähän te Kärppäfanit olette lahjakkaasti pitänyt huolen.

Kyllä, täysin yksipuolista on ollut. Olet oikeassa.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ketju on lähtenyt aika lahjakkaasti lapasesta ja tuntuu, että tässä koetetaan vähän väkisinkin keksiä jotain, millä iskeä vastapuolta.

Tästähän te Kärppäfanit olette lahjakkaasti pitänyt huolen. Kaikesta te kaivatte vaikka väkisin kaikki negat Kärppiä kohtaan, vaikka niitä ei edes olisi paitsi ehkä oma mielipide ettei Kärpät voita mestaruutta. :)

Rauha maassa toivon mukaan jatkossa kaikilla kaikesta ei tarvitse kitistä.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä, täysin yksipuolista on ollut. Olet oikeassa.

Pääasiassa näin se kyllä onkin olkoot peli runkosarjaa tai playoff -sarjaa ketä tahansa vastaan niin aina sama juttu ja laajalla rintamalla. Kaikilla on kuitenkin parantamisen varaa ja kasvun paikka mut ehkä tästä saadaan vielä ihan hyvääkin keskustelua aikaiseksi kunhan kirjoittajat rupeavat ymmärtämään lukemaansa eikä kaiva vain negoja esiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän minä uskon kirjoittamiini asioihin sillä faktaahan se vain on. Lisäksi kun kirjoitit tuon, että dissaamisesi vaikuttaa lähinnä epätoivoiselta niin tuosta päätellen otit herneet nenään ja sait itse itsesi näyttämään epätoivoiselta enkä tajua miksi ihan faktoja/omia ajatuksia iskin vain pöytään. Pitäisikö kaikkien mielestäsi kumartaa Kärppiä ja nähdä asiat kuten media ja Kärppien kannattajat? Itse en näe samalla tavalla Kärppiä tällä hetkellä ja kuten sanoin niin ehkä parantavat ajan mittaan, mutta siihen on todellakin tarvetta. Myös tuo kirjoittamasi kohta Mielestäni kuitenkin aika kovasti vähättelet Kärppiä, eikä kirjoituksesi näin ollen tunnu minusta kovinkaan realistiselta. kuulostaa lähinnä ylimielisyydeltä ja siltä etten saisi nähdä Kärppiä paljon heikompana kuin Tappara mestaruustaistoa ajatellen.
Aikamoinen keittiöpsykologi tunnut olevan. En ole vetänyt hernettä nenään, eikä tarkoitukseni ollut olla ylimielinen. Olen pahoillani, että ilmaisin itseni niin huonosti. Arvostan SaiPaa vastustajana kovin, vaikka uskon suosikkijoukkueeseeni kuin vuoreen. Onhan se hyvä, että kannattajilla riittää uskoa omaan joukkueeseensa. Niin sen kuulu ollakin. En missään nimessä ole sinua kieltämässä pitämästä JYPiä ja Tapparaa Kärppiä parempana. Miten voisinkaan? Mikä minä olen sinua estelemään? Anna mennä vain. Kerroin vain oman näkemykseni asiasta. Olemme erimieltä, ei sen kummempaa.
SaiPan vahvuuksista en osaa sanoa muuta kuin sen, että mikäli joukkueella ei olisi tuollainen fyysinen väsymys päällä ja Markkanen kunnossa niin ehkä sen voisi SaiPan vahvuudeksi laskea että SaiPa todennäköisesti veisi tämän sarjan jos Kärpät pelaa noin miten on pelannut ensimmäisen pelinsä + HPK sarjan. Tapparalle olette kuitenkin suupala pehmeine joukkueinenne ei oikein vakuuta Kärpät ja kai mulla on oikeus omaan mielipiteeseeni?

Mielelläni olisin oikeasti kuullut mielipiteesi niistä SaiPan aseista Kärppiä vastaan. Uskon niiitä oikeasti olevan ja uskon sinun tietävän niistä paremmin kuin minä. Ei oikein säväytä nuo jos väsymys ja jos Markkanen ja jos Kärpät pelaa kuin ja jos ja jos -jutut.

En todellakaan ole halunnut provota tai saada sinua epäilemään oikeuttasi mielipiteenvapauteesi. Ihan hyvällä tahdolla olen kirjoittanut. Pahoittelen vilpittömästi aiheuttamaani tuskaa. Onnea huomiseen!
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En todellakaan ole halunnut provota tai saada sinua epäilemään oikeuttasi mielipiteenvapauteesi. Ihan hyvällä tahdolla olen kirjoittanut. Pahoittelen vilpittömästi aiheuttamaani tuskaa. Onnea huomiseen!

Et ole aiheuttanut tuskaa millään muotoa ja onnea sinnekkin päin huomiselle, mutta nyt täytyy mennä nukkumaan joten kauniita unia myös sinne sillä huomenna jatketaan! Siis sarjan seuraamista.
 

53300

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaikella kunnioituksella, tuosta tajunnanvirrasta on varsin vaikea saada kiinni. Koeta hieman jäsennellä ajatuksiasi selkeämmin, niin voi se mahdollinen punainen lankakin löytyä lukijoille. Vinkkinä myös, että ei se pilkku kulu, vaikka useamminkin painaisi.

Ketju on lähtenyt aika lahjakkaasti lapasesta ja tuntuu, että tässä koetetaan vähän väkisinkin keksiä jotain, millä iskeä vastapuolta. On otettu jo maantiede ja uskonnotkin mukaan. Hienoa. Molemmissa leireissä on peiliinkatsomisen paikka, myös allekirjoittaneella.

Silti mä en lakkaa ihmettelemästä, miten vahvaa kevättä pelaavan ennakkosuosikin kannattajat leimataan heti ylimielisiksi kusipäiksi, jos luottoa omiin löytyy vähintään samalla mitalla kuin altavastaajan riveissä. Itsevarmuus on ilmeisesti kiellettyä edelleen, paitsi jos on se haastaja. Rauha maassa, palstaveljet. Huomenna päästään toivottavasti vääntämään pelillisistä asioista, eikä siitä, montako lestaa kukakin tuntee.
.

Joskus se pilkku myös kuluu käyttämällä.

Tuo ylimielisyys on vähän liikaa saanut huomiota ja mennyt puurot ja vellit sekaisin. Tottakai itsevarma saa ja pitääkin olla. Itsevarmuuden ja ylimielisyyden ero on hiuksen hieno ja ilmenee sanavalinnoissa ja tekstin sävyssä eli on hyvin tulkinnallinen asia. Omasta mielestäni kärppäläisiltä on löytynyt kumpaakin, itsevarmuutta sekä ylimielisyyttä. Saipalaisilta myös on löytynyt sekä kiukkua omien puolesta että tarkoituksellista provoamista.

Ei malttaisi millään odottaa huomista peliä. Veikkaan, että pelitempo tulee nousemaan eilisestä huomattavasti vaikka Kärpät pelaisikin puolustusvoittoisesti. Uskon myös SaiPan näennäiseen hallintaa, toivon kuitenkin sen konkretisoituvat tulostaululla.

Ja täysin sivuhuomio, tai ei täysin koska kyseistä kohta mainitsemaani sanaa on näissäkin ketjuissa paljon käytetty. Sympaattinen! Tämä alkaa itseäni jo korpeamaan suunnattomasti. Aina vedotaan SaiPan olevan se sympaattinen: yv:tä sympaattiselle, suitsutusta sympaattiselle, vaikka ja mitä sympaattiselle. Kyllä suuren osan yv:stä ja suitsutuksesta SaiPa on täysin ansainnut ja osoittanut tällä kaudella viimeistään, että on paljon muutakin kuin sympaattinen joukkue. Tämä ei kohdistu siis kärppäläisiin vaan oli vain pakko päästä purkamaan. SaiPa-osion vitutusketjuun en tätä jaksanut laittaa, koska siellä vääntää jo ässä- ja kärppäleiriläiset kestohäviäjyydestä.
 

elmorautio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal vs Toronto, KHL-Jokerit
Eiköhän se vittuilu lopu viimeistään keskiviikkona, kun Saipa saa laitetaan Rauman tai Tampereen junaan pronssipelejä miettimään. Nauttisitte nyt kerrankin, kun saatte vielä tässä vaiheessa olla osa tällaista tarinaa.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Itäsuomalaiset on kyllä ihan oma rotunsa. Ei liene sattumaa, että kaikki suomalaiset loogikot, kuten von Wright, ovat lännestä.

Sun kannattaa velihyvä muistaa että tämä meidän rotu kannatteli tätä maata rajalla kun te istuitte käpykaartissa ja ylistitte Lars Leeviä. Te voitte pitää logiikan ja lestadiolaisen stoalaisuuden, myö karjalaiset katotaa etiäpäin ja pietää hauskaa!
 

hermoraunio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eiköhän se vittuilu lopu viimeistään keskiviikkona, kun Saipa saa laitetaan Rauman tai Tampereen junaan pronssipelejä miettimään. Nauttisitte nyt kerrankin, kun saatte vielä tässä vaiheessa olla osa tällaista tarinaa.

Mä taas pelkään, että se vittuilu tuossa tapauksessa kiihtyisi entisestään. Voi tietysti olla, ettei puhuta ihan samasta vinkkelistä.

Eiköhän tämä ketju ole nyt nähty. Avoimin mielin lähdin, mutta vaikeaa täällä on viihtyä, eikä toisaalta itselläkään ole tänne mitään annettavaa. Enhän mä sitten lopulta jaksanut tätä edes vähää alusta, vaikka vielä eilen toisin luulin.

Se tässä vähän harmittaa, että kaiken maailman provoajille vastatessa tulee samalla tahtomattaan aukoneeksi päätään ihan hyvillekin tyypeille, kun suosikkijoukkuetta ja ehkä kotipaikkaa enempää on vaikeaa minkään nimimerkin taakse nähdä. Tästä olen pahoillani. Keväänjatkoja.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Eiköhän tämä ketju ole nyt nähty. Avoimin mielin lähdin, mutta vaikeaa täällä on viihtyä, eikä toisaalta itselläkään ole tänne mitään annettavaa. Enhän mä sitten lopulta jaksanut tätä edes vähää alusta, vaikka vielä eilen toisin luulin.
Sama täällä. Ei tänne kiinnosta mitään tarkempaa analyysiä laittaa. Vähän järkeä nyt käteen porukalle ja turhat provot pois, kun tässä vaiheessa sarjaa vielä on mahdollisuus kääntää tämä keskustelun suunta.
 

Krutov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Davis tekee sitä koko ajan, kulkee peli tai ei. Psyykkaa itseään alati kentällä. Suu käy itsekseen. Tästä on turha vedellä mitään päätelmiä.

Ok, eikä se Davisin meno ollut turhautuneen näköistä. Nuo itsekseen mussutukset olivat vain niin selkeitä ja tapahtuivat lähes aina vaihtoon tullessa. Katsotaan miten tänään suu käy :-)
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Sivusta olen huvittuneena seurannut tätä "keskustelua" täällä. Onhan tämä tosi viihdyttävää mutta ihmettelen suuresti. SaiPa-fanien kanssa ei tullut juurikaan iskuja vyön alle vaikka käytiin juuri ehkä vuosituhannen tiukin ja eniten tunteita sisältänein pudotuspelisarja. Kärppäfanien kanssa tosin vääntöä tuntuu syntyneen jo ihan runkosarjamatseissakin. Onko Jyväskylän väki ennemminkin geeneiltään osa sivistymätöntä itää eikä niinkään sivistynyttä länttä vai mistä johtuu :)
 
Sivusta olen huvittuneena seurannut tätä "keskustelua" täällä. Onhan tämä tosi viihdyttävää mutta ihmettelen suuresti. SaiPa-fanien kanssa ei tullut juurikaan iskuja vyön alle vaikka käytiin juuri ehkä vuosituhannen tiukin ja eniten tunteita sisältänein pudotuspelisarja. Kärppäfanien kanssa tosin vääntöä tuntuu syntyneen jo ihan runkosarjamatseissakin. Onko Jyväskylän väki ennemminkin geeneiltään osa sivistymätöntä itää eikä niinkään sivistynyttä länttä vai mistä johtuu :)

Minusta tässä ketjussa sävy on ihan tyypillistä playoff-sarjan keskustelua. Jotkut kirjoittaa tunnepuuskassa sitä mitä sylki suuhun tuo ja toiset vähän rauhallisemmin. Vuodesta toiseen nää keskustelupalstaväännöt ovat samanlaisia ja sitä "mielenkiintoisemmaksi" ne menevät mitä lähemmäksi päätyä päästään.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Sama täällä. Ei tänne kiinnosta mitään tarkempaa analyysiä laittaa. Vähän järkeä nyt käteen porukalle ja turhat provot pois, kun tässä vaiheessa sarjaa vielä on mahdollisuus kääntää tämä keskustelun suunta.

Saattaa olla aika vaikeaa kääntää keskustelun suuntaa, mitä tätä olen tässä seurannut.

Itse olen sairaan huumorintajun omaavana kyllä nauttinut tästä ketjusta. Molemmilta faneilta tullut aivan klassikko materiaalia! Viimeisin kommentti, mitä piti oikein ääneen nauraa oli Gennadin :D
Kiitos siitä!

Ei oteta poijjaat liian vakavasti tätä elämää ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös