Pitsiturnaus 04.08.2023

  • 77 313
  • 444

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tarkoitatko Ville Mikkosta?

Kysyn siksi että mulla on tuosta hiukan eri tietoa ja olen sen palstallekin pari kertaa kirjoittanut.
Mikkonen ei saanut potkuja Pitsiturnauksessa, vaan Seikkula.

Mikkosen kohdalla potkut tuli jo suoraan Otalahdessa. Maaliviivan kohtaan, koska oli Tihonovin mukaan surkea juoksemaan. Tietenkin haukkujen ja yleisen lynkkauksen jälkeen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sauli Seikkula? Hänhän pelasi Tihonovin jälkeen Lukossa liigaa, eli ottiko Ika potkut saaneen junnun takaisin?

Tuollaisesta tapauksesta en ole koskaan ennen kuullut.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sauli Seikkula? Hänhän pelasi Tihonovin jälkeen Lukossa liigaa, eli ottiko Ika potkut saaneen junnun takaisin?

Tuollaisesta tapauksesta en ole koskaan ennen kuullut.
Sama mies. Liigaa ei peliäkään pelannut.


Tihon monotuksen jälkeen lähti Jenkkeihin pelaamaan, jossa valmentajana oli nykyinen Tappara-käskijä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kappas vaan, onhan tuosta Seikkulan tapauksesta lehdessäkin ollut. Pääsi unohtumaan.

Kehenkähän minä sitten Seikkulan sekoitan noissa pelatuissa peleissä? Olisko hän kumminkin harjoituspelejä silloin 2001 kesällä pelannut?
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
RD:n mukaan Sport tulossa Pitsiin hyvin suomalaispainotteisella ryhmällä. Ruotsalaiset sekä Scarlett ja Svobova vielä totuttelevat/treenaavat Kuparisaaressa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se oli muuten Juuso Akkanen, kenet sekoitin eilen Sauli Seikkulaan, kun noista Tihonovin tavoista keskusteltiin.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään tulikin sähköpostiin hyvää infoa turnauksesta. Koska saavun Raumalle jo torstaina pitääkin mennä Kivikylän Areenalle torstaina Lukon joukkueen esittelytilaisuuteen ja vaihtaa lippu rannekkeeseen. Ai että odotan turnausta kuin pikkulapsi joulupukkia jouluna.
 

-Joni-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins
Noin 25 vuotta putkeen tullu Pitsissä käytyä ja tässä muutama poiminta vuosien varrelta, mitä ei ole taidettu vielä aiemmin mainita. Vuosilukuja en muista.

- Joku vuosi kokeiltiin normaalia suurempia maalikehikoita
- TSSKA:n 17v Nikolai Zherdev jäi mieleen varmaan taitavimpana pelaajana mitä olen Pitsissä koskaan nähnyt
- Pasi Nielikäinen suihkutteli vettä jäähyboxista Raumalaisen katsojan päälle, joka hänelle huuteli
- Ässien Kamil Piros kaikkien aikojen pahin surffailija varmaan koko Pitsin historiassa
- Miikka Tuomainen väläytteli joka kerta Pitsissä ja aina tuli fiilis, että joko tänä vuonna
- Jokerit taisi Glen Hanlonin alaisuudessa vetää koko Pitsin tekemättä maaliakaan, mutta olivat silti välierissä. Hanlon oli siis jo tuolloin elementissään.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
- TSSKA:n 17v Nikolai Zherdev jäi mieleen varmaan taitavimpana pelaajana mitä olen Pitsissä koskaan nähnyt
Itse olen sen verran uutta sukupolvea, ettei Zherdevin nimi sanonut mitään aluksi. Menin tarkistamaan ja on varmaan vähintään lähellä tilastokärkeä, jos katsotaan NHL-piste-ennätyksiä Pitsissä pelanneiden pelaajien osalta. Teki kaudella '07-'08 61 pistettä Blue Jacketsin paidassa.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Janne Ojanenkin pudotti aikanaan hanskat pitsissä. Muistaako joku tanssiparin?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Itse olen sen verran uutta sukupolvea, ettei Zherdevin nimi sanonut mitään aluksi. Menin tarkistamaan ja on varmaan vähintään lähellä tilastokärkeä, jos katsotaan NHL-piste-ennätyksiä Pitsissä pelanneiden pelaajien osalta. Teki kaudella '07-'08 61 pistettä Blue Jacketsin paidassa.
Zherdev oli erittäin taitava pelaaja, tuollainen klassinen itämaan taiteilija.

Lonkalta heitettynä hänen ennätyksensä saattaa seuraavana rikkoa Jesperi Kotkaniemi, jos kakkosen keskellä aloittaa Canesin paidassa. siitä on mahdollista tehdä +60p, mutta vaatii kyllä nappikauden.

21€ taitaa olla Solidsportin "lippu" pitsiturneeseen, tuo pitää hommata ja heräillä lauantaina aikaisin. Onko Solidsportin Pitsiturneessa muuten selostusta? Perkele se onkin perjantai, no jokatapauksessa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Viime tai edellisvuonna ainakin oli.
Eiköhän nytkin sit oo. Täytyy vaan fundeerata miten helvetissä ton perjantain saa etätöiksi edes ni pystyisi hiukan seuraa.

Veikkaisin että viimevuonna saattanut maksaa joku 15€ koko setti, mutta kyllä nytkin sen 21€ maksaa, jos vain monta ottelua pystyy seuraamaan. Todella mielenkiintoista nähdä uusia pelaajia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen sen verran uutta sukupolvea, ettei Zherdevin nimi sanonut mitään aluksi. Menin tarkistamaan ja on varmaan vähintään lähellä tilastokärkeä, jos katsotaan NHL-piste-ennätyksiä Pitsissä pelanneiden pelaajien osalta. Teki kaudella '07-'08 61 pistettä Blue Jacketsin paidassa.
Mikko Rantanenko ei ole pelannut Pitsissä?
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Pitsiturnauksesta tuskin uutisoidaan muuta kuin Jokereiden pelit, turnauksen voittaja ja mahdolliset tappelut.

Luultavammin näin. Muistelisin, että aikanaan oli ihan perinne miten Kärpät saapu paikalle noin 2,5 vakiokentällistä vajaana. Mahtokohan TPS ja Tappara harrastaa hieman samaa.

Iso osa muistoista tuntuu olevan vuosien takaa. En tiedä johtuuko oman perspektiivin vai turnauksen luonteen muutoksesta. Ehkä sekä että. Ei oo ees enää mitään kohnoja try out-pelaajia mukana.

Jo mainittu Zherdev sekä Mikko Koivu jääneet yksilöinä mieleen. Jälkimmäinen oli 2003 jotenkin yhdistelmä voimaa, terävyyttä ja taitoa.

1995 ekaa kertaa paikalla olleena koin ehkä siihen astisen kannattajaurani kovaäänisimmän vihellyskonsertin kun turnauspäivän/illan päätteeksi Ässät ja TPS ratkoi turnausvoittoa rankkarikisassa. Muistikuvien mukaan ratkaisijana toimi yks Ässien kärkihankinta Pekka Peltola, jonka kausi ja ura Porissa meni vituralleen jalkavamman takia jo ennen runkosarjan alkua.

Kunniamaininta YLEn laatukontentille kesältä 1996 kun Porissa syntynyt raumalainen, Lista top 40-ohjelmaa juontanut Nina Honkanen pyöri Pitsiperjantaina pitkin kitukrännejä, pitsinnypläystä, haastatteli Vahvin mies-kisan Ilkan ja Markun, Pedro Hietasen ja M.A. Nummisen, sekä luonnollisesti piipahti Äijänsuolla Lukko-Ilves matsin aikana.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Zherdev oli erittäin taitava pelaaja, tuollainen klassinen itämaan taiteilija.
Zherdev oli kyllä stereotyyppinen taiteilija ja selänsuoristaja. Puheiden mukaan yritti NHL:ssä lahjoa joukkueen fysiikkavalmentajia, että saisi luistaa oheisharjoittelussa. Edellisenä päivänä tuotiin shekki seuraavan päivän treeneistä.

Lisäksi ei osannut englantia sanaakaan. Kommunikointi muiden kanssa onnistui kuitenkin aina, kun lähdettiin viihteelle tai muuhun hauskanpitoon. Sitten, kun neuvoteltiin laskun maksajasta niin Zherdev ei enää osannut kommunikoida amerikkalaisten kanssa.

Taitava pelaaja oli. Jäi kuitenkin Ovechkinin, Kovaltshukin ja Seminin varjoon, kun treenaminen ei kiinnostanut ollenkaan. Ei se kyllä edellä mainituillakaan aina onnistunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös