Pitäisikö viinan tuonti vapauttaa EU maista?

  • 944
  • 1

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä mieltä olette? Itse olen sitä mieltä, että pitäisi. Ei se suomalaisten juontia lisäisi.

Seuraavat ovat pointtini: (en muista tarkkoja rajoja, joten oletan 100 l kirkasta, 300 l viinejä ja 500 l olutta)

1. Hinta. Ei siis että se olisi kalliimpaa siellä, vaan se mitä tuollainen lasti maksaa. Lastin hinnaksi tulee (olut 3 mk/l viini 20 mk/l ja kirkas 80 mk/l) 15 500 + kuljetus 3000 mk. Hinnat saattavat olla alakanttiin, mutta kenellä on varaa tuosta noin vain pistää 20 tuhatta noin vain viinoihin?

2. Maahantuonti. Viinat pitäisi, joko itse hakea pakettiautolla tai tilata kuljetus. Lentoyhtiöt eivät ainakaan henkilölennoillaan tuollaista määrää salli. Täyslasti vie paljon tilaa ja painaa paljon. Mahtuuko se edes pakettiautoon?

3. Säilytys. Täyslasti koreina olut 42 koria, viini 33 koria ja kirkkaat 12 koria. 87 koria juomisia on aika paljon vaikka kymmenen hengen porukalla.

Ei varmaan kovinkaan moni ryhdy tuomaan täyttä lastia, niin onko se niin väärin että tuo pikkuisen lisää tuliaisjuomia? Ainoat häviäjät taitaisivat olla suomalaiset panimot kovan verotuksen tähden.
 

JanJ

Jäsen
kaikki rajoitukset pois, se yhdentäisi hinnoitteluakin.
Tuskinpa siltikään joisin yli kymmentä kertaa vuodessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös