Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 014 690
  • 12 951

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ostin Toledon viime toukokuussa kesätöitä ajatellen... Alussa auto vaikutti hyvältä ja mitään vikaa ei ollut. Auto toimi kesän ja syksyn ihan ok (kesällä tehtiin parin sadan remppa tosin) KUNNES alkoi nykimään. (Kuskin penkki oli muuten kesän loppupuolella olemaan jotenkin paskana, mistä joku rauta alkoi painamaan hermoa todella vittumaisesti. Laitoin tyynyn penkin päälle, vaan ei pahemmin auttanut. Aina toisinaan jalka puutuu yhä.)

Lopulta nykiminen meni siihen tilanteeseen, että kaasu ei vain ottanut enää. Kesken ajon häipyi tehot ja sitten hetken päästä taas kaasu otti, JOS otti. Muutaman kerran hyydyin keskelle risteystä ja piti väkisin startilla veättää tien sivuun josta sitten auto lähti aikanaan taas käyntiin ja liikkeelle.... Vein huoltoon.

Huollossa diagnoosina viime viikon perjantaina oli kaasuläppäkotelo. Vaihdettiin maanantaina 750e töineen + ilmansuodattimen vaihtoineen. Keskiviikkona auto alko nykimään taas ja perkele että vitutti. "EIKÖ NE SAATANAN HUOLTOHEMMOT OSAA MITÄÄN!?!?!", manasin mielessäni. Ajattelin että paras keino on mennä paikan päälle torstaina vähän keskustelemaan asiasta. Lähdin ajamaan ja vitutti edelleen. 200m ennen huoltamoa risteyksessä CRASH! En huomannut autoa oikealta puolelta jostain syystä enkä saanut autoa pysähtymään jäisellä tiellä, paskoilla renkailla. Tuloksena kaksi autoa lunastukseen kun peltivauriot oli sen verran suuria. Ei henkilävahinkoja, henkinen kolaus siis päällimmäisenä.

Tuohon autoon meni ja olisi mennyt varmaan enemmän rahaa remppaan kuin sen arvo on ja nyt sitten lunastukseen.

Onneksi täysi(?) kasko...


Nauran ja otan punkkua.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Asiahan ei tietysti minulle kuulu ja tarina on hauska. Mutta miten ja mistä tuollaiseen ritsaan saa täyskaskon? Ei siinä mitään jos on, mutta mutta...

Otahan punkkua.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Asiahan ei tietysti minulle kuulu ja tarina on hauska. Mutta miten ja mistä tuollaiseen ritsaan saa täyskaskon? Ei siinä mitään jos on, mutta mutta...

Otahan punkkua.

Hyväkuntoinen Seat vm 2000 oli ostettaessa 200jotain tuhatta oli mittarissa. Tapiolasta ihan normisti kasko.

Hyvä kuntoinen noin niinkuin muuten oli kyllä ennen tuota kaasuläppävikaa ja kuskin penkkiä. Toistaalta siis tosiaan hyvä että pääsi eroon.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
IL:n tämänpäiväinen lööppi kuuluu tähän ketjuun: "KEKKONEN MOITTI KOLMOSEN MUIKKUJA". En lukenut ko. aviisia, mutta oletan, että UKK on ollut joskus 1970-luvun hulluina vuosina tyytymätön silloisen hansvälimäen, Jaakko Kolmosen, muikkukeitoksiin.

Kas siinä lööppi, jolla ei ole uutis- eikä huumoriarvoa, eikä juuri mitään muutakaan. Se vain on, an sich, ja silleen. Ei siinä toisaalta ole onneksi mitään tavanomaista silikonimissisatutuomistopasinielikäinenlolawallinkoskiteuvoloman-paskaakaan, joten sikäli propsit Iltalehdelle.

IL on muutenkin ollut ajan hermolla viimeaikaisissa viikonloppulööpeissään; pari viikkoa sitten lehti tiesi kertoa, että "KEKKOSELLA JA ARMI RATIALLA SALASUHDE". Mitä nyt 40 vuotta myöhässä sekin sensaatiopaljastus...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Iltasanomat tuo tietoisuuteemme yhden pysäyttävimmistä uutisista aikoihin. Pilvi osui maahan Etelä-Suomessa ja aiheutti sumua. Vau, suorastaan fantastistinen tapahtuma.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltasanomat tuo tietoisuuteemme yhden pysäyttävimmistä uutisista aikoihin. Pilvi osui maahan Etelä-Suomessa ja aiheutti sumua. Vau, suorastaan fantastistinen tapahtuma.

Vittu sentään, lähdin puoli kahdeksalta aamulla ulkojäille ja huomasin sumun ilmassa.

Nyt voin hengähtää ja relata kun vihdoin tiedän mistä aamun sumupilvi johtui. Se nimittäin kiinnostikin ihan perkeleesti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Reilu vuosi sitten sain isännöitsijältä puhelun, että naapurimme oli reklamoinut meistä - me kun kolistelemme kuulemma kovasti klo 23 - 01 välisenä aikana. Usein olimme kyllä jo tuohon aikaan nukkumassa, itse epäilin, että syyllinen kolisteluun oli alapuolellamme asuva, pihallaan tupakoiva henkilö, jonka kessuttelureissut ajoittuivat tuohon aikaan usein tuolle aikavälille. Noh, asiaa selviteltiin, ja meistä reklamoinut naapuri totesi, että oma selvitykseni oli riittävä, kehui minua isännöitsijän perusteella harvinaisen fiksuksi nuoreksi mieheksi ja harmitteli, että oli aikanaan ryhtynyt asiasta valittamaan. Jäi vähän epäselväksi, että oliko syynä alakerran naapurin tupakointi vai se, että meidän WC:n ovi oli vähän kolahtavaa tyyppiä. Tuon episodin jälkeen laitoin ovenkarmiin pehmustetyynyt, joten kolahtelu loppui. Se saattoi auttaa myös asiassa. Varmuutta valittajaan en saanut, mutta erittäin vahvasti veikkasimme sen olleen seinänaapurissamme asuva hieman iäkkäämpi naisihminen... Tapaus ns. suljettiin, mutta vähän se jäi silti vaivaamaan...

Noh, viime yönä tuossa naisihmisen kämpässä olikin sitten bileet! Tosin kyseinen nainen ei ollut paikalla, vaan biletyksestä huolehti ilmeisesti hänen lapsenlapsensa kavereineen. Kävin yöllä kertaalleen oven takana pyytämässä hiljentämään ääntä. Se auttoi vähän, mutta meteli yltyi taas. Avovaimo sai ehkä tunnin verran unta koko yönä, hänellä oli herätys töihin viideltä. Minä sain nukkua vielä tunnin pidempään. Viiden aikaan avokin herätyskellon soitua kuulin luhtikäytävästä askelia. Kaksi noista bilettäjäteineistä poistui pienessä huppelissa talosta, ja kailottivat kovaan ääneen pihamaalla: "Tulipa sittenkin käytyä mummolassa hiihtolomalla!". Tarkkailin siinä sitten kunnon naapurikyttääjänä pihamaan tapahtumaa. Nämä pojanviikarit päättivät heittää roskapussin sekä pari tyhjää kaljalaatikkoa tölkkeineen pihamaamme vieressä olevaan pikkumetsikköön...

Itkettää tuo, että unet jäivät todella vähiin. Etenkin on sääli avovaimoa, jolla oli tänään poikkeuksellisen aikainen herätys ja kiireinen päivä töissä tiedossa. Minä hyödynsin liukumaa, ja tulin vähän myöhempään työpaikalle. Koska olen taloyhtiömme toiminnantarkastaja, jouduin olemaan yhteyksissä isännöitsijään aiheen tiimoilta. Kerroin sitten myös tästä episodista, ja pyysin välittämään tiedon asiasta naapurillemme. Naurattaa, koska nyt tuntuu siltä, että sain tavallaaan maksettua potut pottuina naapurillemme. Lisäksi naurattaa, että pojanviikarit saavat todennäköisesti melko lailla ripitystä toiminnastaan. Esitin ainakin toivomuksen, että sotkijat kävisivät siivoamassa jälkensä... Epäilen nimittäin, että naapurin rouvalta ei olisi tullut mitään suostumusta tällaisille juhlille....

Onneksi aika harvassa tällaiset tapaukset ovat. Omistusasuntoja sisältävästä luhtitaloyhtiöstä kun on kyse... en todellakaan halua, että naapuriasunnostamme tulee mitään alaikäisten teinien kaljatelttaa tai nuorisotilaa...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Perkele alkaa vituttaa tämä Marko Pekkarinen, joka on nyt käynyt ex-linnakundiuttaan julistamassa vuoronperään Arvostele Mun Illallisessa, Satuhäissä ja nyt Kukkaron Herrassa. Niin hyvin menee, ennen meni huonosti, nyt menee melkein hyvin, pääsiskö telkkariin?
Haluan roskaviihteeni ilman tätä pelleä, kiitos.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
ja nyt Kukkaron Herrassa...

Haluan roskaviihteeni ilman tätä pelleä, kiitos.

No älä... Todella väsyneen ja tekopyhän oloinen kaveri. Lisäksi pitää olla kohtuullisen railakkaan nuoruuden viettänyt, jos kolmekymppisenä näyttää 20 vuotta ikäistään vanhemmalta.

Tuosta Kukkaron Herrasta sen verran, että tavallaan lasten kannalta on hyvä, että tuonkin perheen asiat ehkä saadaan ainakin nimellisesti kuntoon taloudellisesti, mutta samalla on jotenkin erikoista, että ulosottoon menneet velat ovat käytännössä kaikki rikoksien vahingonkorvauksia ja nyt ne vain *naps* katoavat.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Myö laitettaan miehissä turpaan tuossa pihalla mokomaa syyllistä, sillähän se hoituu.

Oikeuvenkäänti on peättynä, selekäsauna voip alakaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Reilu vuosi sitten sain isännöitsijältä puhelun, että naapurimme oli reklamoinut meistä - me kun kolistelemme kuulemma kovasti klo 23 - 01 välisenä aikana. Usein olimme kyllä jo tuohon aikaan nukkumassa...

Itse sain inttiaikoina valituksia myös ovienpaukuttelusta... Koomista tilanteessa oli se, että naapurin ukaasi tuli kolmen viikon gineksen aikana, jolloin en poistunut palveluspaikaltani kuin iltavapailla vierassatamassa... En siis käynyt lähelläkään kotia... Sitten lomille mennessäni kotiovella oli laskujen joukossa naapurin ukaasi kuinka sitä on taas viimeöinä paukuteltu ovia... Harmillista oli etten tiedä kuka naapuri sen oli jättänyt niin en voinut mennä kyselemään...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sitten lomille mennessäni kotiovella oli laskujen joukossa naapurin ukaasi kuinka sitä on taas viimeöinä paukuteltu ovia... Harmillista oli etten tiedä kuka naapuri sen oli jättänyt niin en voinut mennä kyselemään...

Olisit tehnyt niin kuin omassa taloyhtiössäni eräs asukas teki saatuaan nimettömän kirjeen. Hän lähetti kirjeestä kopion ja vastineensa jokaiselle taloyhtiön asukkaalle.

Omaan episodiini päivitystä. Bilettänyt poika kävi eilen hyvin pelästyneen näköisenä siivoamassa sotkujansa. Oli sattunut näkemään avovaimoni luhtikäytävässä, ja oli kuulemma ollut erittäin pelokkaan oloinen - vaikkei puolisoni nyt mitenkään pelottavalta näytäkään...

Tavallaan toki näin jälkikäteen tunnen vähän sympatiaakin pojankloppeja kohtaan. Muistan kyllä itsekin, kuinka tuossa iässä teki aina mieli välillä porukalla kokoontua jonnekin. Itse onneksi asuin maalla, jolloin kokoontumisia pidettiin yleensä aina omakotitaloissa... silloin ei häiritty naapureita.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Onneksi aika harvassa tällaiset tapaukset ovat.

Minusta sinä kyllä teit tässä tapauksessa kärpäsestä härkäsen. Jos kyseistä toimintaa ei siellä päin usein tapahdu, niin miksi ihmeessä yhden yön mekkalointi noin paljon päätä kiristää? Tää on hei elämää ja se on ihan normaalia, että äänejä syntyy.

Kaltaisesi kerrostalokyttääjät ovat omasta mielestäni paljon ärsyttävämpiä tapauksia, kuin ripittämäsi teinibileet, jotka ovat sanojesi mukaan aika harvassa.

Roskaaminen on kyllä tuomittavaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minusta sinä kyllä teit tässä tapauksessa kärpäsestä härkäsen. Jos kyseistä toimintaa ei siellä päin usein tapahdu, niin miksi ihmeessä yhden yön mekkalointi noin paljon päätä kiristää? Tää on hei elämää ja se on ihan normaalia, että äänejä syntyy.

Seuraavista syistä:

1. Kyseessä olivat henkilöt, jotka eivät asu talossa, ja olivat siellä todennäköisesti asunnon omistajan tietämättä. En todellakaan halua naapuriasunnostani nuorison bilepaikkaa. Asunnon omistaja kun viettää suurimman osan ajasta mökillään...
2. Satuin näkemään roskaamisen, ja se vitutti suunnattomasti.
3. Viiteen asti bilettäminen ja metelöinti sunnuntain ja maanantain välisenä yönä ja meidän valvottaminen siihen asti kun pitäisi herätä töihin on todellakin perseestä, enkä hyväksy sitä.
4. Kohteliaalla pyynnölläni ei ollut vaikutusta metelöinnin tasoon.
5. Meillä on vakavat syyt epäillä kyseisen asunnon omistajan tehneen meistä ns. turhan valituksen. Tämä oli siis pienimuotoinen "vastaveto" siis siihen suuntaan...

Normaaleja elämän ääniä ovat suihku, ovien äänet, yskimiset, pierut, seksin äänet, television äänet, musiikin kuuntelu jne. Niistä en olekaan tehnyt ikinä valitusta, enkä aio tehdäkään. Lisäksi lasken normaaliksi elämäksi sen, että vieraat aiheuttavat ääniä, kunhan vain tämä ei kestä aamuyöhön asti. Tässä tapauksessa syy valitukseeni oli nimenomaan se, että asialla olivat henkilöt, jotka eivät asu talossa sekä tuo ympäristön roskaaminen.

Tarkensin muuten isännöitsijälle, että en missään nimessä edellytä nollatoleranssia hiljaisuuden suhteen, eikä minulla ole mitään sitä vastaan, jos porukka viettää tuolla aikaansa. Toivoin kuitenkin, että roskaamista ei tehdä, eikä bileitä vietetä aamuun asti. Jos viikonloppuna yörauha saapuu n. klo 1 ja arkipäivää ennen puolilta öin, niin kaikki menee hyvin.

Jos tämä riittää kerrostalokyttääjän maineen saamiseen, niin olen mielelläni kerrostalokyttääjä. Sellaisena en kuitenkaan osaa itseäni pitää.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
On aina hienoa havaita, että minua nuoremmatkin alkavat olla kunnon nimbyjä.

Ei sinänsä liity mitenkään ketjun otsikkoon, mutta täähän onkin mun ketju, hei.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jos viikonloppuna yörauha saapuu n. klo 1 ja arkipäivää ennen puolilta öin, niin kaikki menee hyvin.

Miksi maanantaista perjantaihin virka-aikaan työskentelevällä on suurempi oikeus häiriöttömään nukkumiseen kuin vaikka vaihtelevina viikonpäivinä klo 6-18 tai 18-6 työskentelevällä poliisilla?

Tällaista asennetta olen aina ihmetellyt.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi maanantaista perjantaihin virka-aikaan työskentelevällä on suurempi oikeus häiriöttömään nukkumiseen kuin vaikka vaihtelevina viikonpäivinä klo 6-18 tai 18-6 työskentelevällä poliisilla?

Tällaista asennetta olen aina ihmetellyt.

Tämä olikin minulta myönnytys enemmistön toivomuksen suuntaan. Meikäläisen avovaimo menee usein lauantainakin klo 6:30 töihin, joten toki optimaalisinta olisi, jos hiljaisuutta kunnioitetaan päivästä riippumatta.

Meillä siis on aina linjana, että klo 23 TV:n taso putoaa hiljaiselle. Jos on enemmän vieraita kylässä, niin tuossa vaiheessa lähdetään vaikka baariin. Mutta annamme hammasta kiristellen anteeksi naapurien metelöintiä vähän myöhempään viikonloppuisin...

Minä en taas tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, jos saa vihjailuja kerrostalokyttääjän tai nimbyn tittelistä tällä touhulla. Ehkä on parempi, etten tee kumpaakaan...
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi maanantaista perjantaihin virka-aikaan työskentelevällä on suurempi oikeus häiriöttömään nukkumiseen kuin vaikka vaihtelevina viikonpäivinä klo 6-18 tai 18-6 työskentelevällä poliisilla?

Tällaista asennetta olen aina ihmetellyt.

No kyllä ainakin itse silloin kun olin kolmivuorotyössä, mitä elämänvaihetta kesti viitisen vuotta, olin jollain tavalla taipuvainen ymmärtämään niitä naapureitani, jotka pitivät perjantaisin ja lauantaisin bileitä tai jatkoja. Ei sillä, että se periaatteessa sen hyväksyttävämpää olisi tai sillä, että olisin kovasti nauttinut tuosta touhusta, jos sunnuntaiaamuna herätys oli klo 5.30, mutta jotenkin vaan ymmärsin.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
No kyllä ainakin itse silloin kun olin kolmivuorotyössä, mitä elämänvaihetta kesti viitisen vuotta, olin jollain tavalla taipuvainen ymmärtämään niitä naapureitani, jotka pitivät perjantaisin ja lauantaisin bileitä tai jatkoja. Ei sillä, että se periaatteessa sen hyväksyttävämpää olisi tai sillä, että olisin kovasti nauttinut tuosta touhusta, jos sunnuntaiaamuna herätys oli klo 5.30, mutta jotenkin vaan ymmärsin.

Juurikin näin. Jos niitä bileitä nyt ei aivan alvariinsa ole ja siten, että elämänlaatu alkaa pysyvästi häiriintyä, niin hätäkö tässä. Eipähän tarvitse sitten itsekään villasukkasillaan ja varovasti varpaisillaan hillua, jos omaan kotiin sattuukin joskus joku kokoontumaan. Yhteisöasumisessa kun on se puoli, että siellä pitää kaikkien saada elää ja kyttääjiltä tämä aspekti useimmiten unohtuu, luultavasti enimmässä osassa tapauksissa juuri siksi, kun omissa neliöissä ei tapahdu mitään. Katkeroiduttaahan se varmasti vähempikin. (En viitannut tällä nyt spesifisesti Sistikseen, jos tähän nyt joku meinasi haravan kanssa tarttua.)
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
YLE esittää tänään ohjelman Kukkaron Herraksi kahteen kertaan. Ensimmäinen näytös kello 19:30 ja toinen näytös kello 22:55.

Lienee supersuosittu ohjelma, kun pitää uusintana näyttää jo saman illan aikana.

YLE palvelee.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
(En viitannut tällä nyt spesifisesti Sistikseen, jos tähän nyt joku meinasi haravan kanssa tarttua.)

En näin olettanutkaan. Sanotaan nyt näin vielä, että en minä esim. ole tehnyt, enkä tekemässäkään valitusta toisesta naapurista, vaikka tämä onkin bileitä pitänyt aina silloin tällöin. Joskus pyysin hiljentämään musiikkia kun pitivät viikonloppuna jatkoja aamuyöstä. Vituttaahan tuo, mutta oikeastihan kyseessä on ihan oma vikani, kun en ole vielä tahtonut ostaa omakotitaloa, vaikka lainan varmaan saisinkin... tai oikeastaan se on avovaimon vika, kun ei ole vielä saanut papereita yliopistosta pihalle, eikä ole siksi voinut hakea oman alansa hommia... siksi ei ole vielä viitsitty ostella kartanoa, vaan on päädytty odottamaan, että hänen tilanteensa selkeytyy...

Erona näiden kahden naapurin välillä on nimenomaan se, että tästä sunnuntaisen tapauksen aiheuttaneen asunnon omistajan toimesta oli tehty meistä aiheeton valitus, joten halusin vähän maksella kalavelkoja. Toisaalta asiaan vaikutti myös se, että asialla olivat todennäköisesti omistajan tietämättä asunnossa oleskelleet talossa asumattomat nuoret, jotka vielä kaiken lisäksi päättivät sotkea pihaa. Katsoin siis hyvänä naapurina aiheelliseksi ilmoittaa tästä isännöitsijälle ja asunnon omistajalle, koska roskat vaikuttivat kaikkien taloyhtiössä asuvien asumismukavuuteen ja toisaalta halusin, että naapurin iäkkäämpi rouva saa tietää, mihin hänen asuntoaan käytetään silloin kun hän on poissa...

Ja olen samaa mieltä myös kanssasi siitä, että yhteisöasunnoissa kuuluu saada elää. Tosin tietyt rajoitukset on myös huomioitava, eli oma elämä ei saa myöskään häiritä muiden elämää. Kyttääjät ovat toki asia erikseen - siksi taloyhtiöissä on määritelty ainakin epävirallisesti jonkinlaisia rajoja sille, mikä on normaalia ääntä ja mikä ei.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tosin tietyt rajoitukset on myös huomioitava, eli oma elämä ei saa myöskään häiritä muiden elämää.

Nimenomaan näin. Äänekkäät teinibileet kerrostalossa ei ole minunkaan mielestä mitään "normaalia" elämisen ääntä.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sanna-Raipe käänsi selkänsä Ilvekselle | Viihde | Iltalehti.fi (linkki iltalehti.fi)

Ei se elämä ole aina reilua. Harmi Ilveksen puolesta, että näin pääsi käymään. Monet Ilveksen fanit kuitenkin äänestivät kyseistä henkilöä jätkoon putouksessa. Tässäkö kiitos! Kyllähän nyt Ari Zico Hjelm, Jonne Aaron ja joku salkkarit "tähti" on parempi.

Tämäkin kääntyi vain ja ainoastaan Iltalehdelle nauramiseen, sillä olivat suoranaisesti valehdelleet tuon ensin julkaiseman juttunsa. Nyt tuo on ihan erilainen kuin aluksi.

Että lainaamani nimimerkin piikki Ilveksen suuntaan meni nyt vähän metsään. Harmi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös