Pilviä liiganousun taivaalla?

  • 43 086
  • 327

Koheltaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, HIFK, FC Woking
Psygologiaa

Tässä on myös yksi asia, jota Kalpan fanien ja "todellisten"kannattajien tulisi huomioida. Nimittäin se, jos menestyvä, kovia NHL-miehiä vilisevä, jotka vielä omia kasvatteja, voittava mestisjoukkue ei kiinnosta, edes play-offeissa(k.s yleisömäärät), kuinka sitten saada kuopion asukkaat kiinnostumaan pahimmassa tapauksessa häviävästä liigajoukkueesta. Pahimmassa, siis korostan ja alleviivaan, PAHIMMASSA tapauksessa syksyllä Kalpa kyntää syvällä, niin alkaa tavallisten silloin tällöin matseissa käviöiden mielen vallata muistot 90-luvun lopulta ja lopputuloksena keväällä pelejä käy katsomassa vain "tosi" fanit ja uskollisemmat kannattajat. Älkää ottako tätä provoiluna, tai kaunan ilmauksena, mitä tämä ei ole. Olen vain huolissani tulevan kauden yleisöstä, ja tällainen edellä kuvailemani psygologinen episodi nähtiin päättyneellä kaudella Pelicaanien kohdalla. Tsemmpiä tulevaan... teille kaikille. :-)
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
Re: Psygologiaa

Viestin lähetti Koheltaja
Tässä on myös yksi asia, jota Kalpan fanien ja "todellisten"kannattajien tulisi huomioida. Nimittäin se, jos menestyvä, kovia NHL-miehiä vilisevä, jotka vielä omia kasvatteja, voittava mestisjoukkue ei kiinnosta, edes play-offeissa(k.s yleisömäärät), kuinka sitten saada kuopion asukkaat kiinnostumaan pahimmassa tapauksessa häviävästä liigajoukkueesta. Pahimmassa, siis korostan ja alleviivaan, PAHIMMASSA tapauksessa syksyllä Kalpa kyntää syvällä, niin alkaa tavallisten silloin tällöin matseissa käviöiden mielen vallata muistot 90-luvun lopulta ja lopputuloksena keväällä pelejä käy katsomassa vain "tosi" fanit ja uskollisemmat kannattajat. Älkää ottako tätä provoiluna, tai kaunan ilmauksena, mitä tämä ei ole. Olen vain huolissani tulevan kauden yleisöstä, ja tällainen edellä kuvailemani psygologinen episodi nähtiin päättyneellä kaudella Pelicaanien kohdalla. Tsemmpiä tulevaan... teille kaikille. :-)

En ota tätä provoiluna. Itse näen asian aika lailla samalla tavalla. Pahimmassa tapauksessa yleisömäärät voivat jäädä alle kolmentuhannen, joka on armottomasti liian vähän SM-Liigaan. Mutta se siis vain pahimmassa tapauksessa. KalPan yleisötavoite ensi kaudelle taisi olla 3200/ottelu, joka on varsin hyvin saavutettavissa. Kuopiolaisen kiekkoyleisön tuntien (?) odotettavissa voi olla ensi syksynä lähes mitä vain: Katsomot voivat pullistella ratkaisevan finaalin tapaan lähes joka ottelussa. Tai sitten katsomot parin ensimmäisen pelin jälkeen tyhjenevät, suuri yleisö ei lähde KalPan mukaan ja katsojamäärät putoavat alle kolmentuhannen. Kolmas ja realistisin vaihtoehto on, että yleisömäärissä pysytään joka pelissä yli kolmessatuhannessa, joten budjetoitu 3200 pitäisi hyvin kutinsa. On mielestäni mahdotonta, siis täysin mahdotonta, ennustaa KalPan yleisökeskiarvoa ensi kaudelle. Ne voivat olla 2000 ja 5000 välillä. Olen kuitenkin positiivisella mielellä tämänkin asian suhteen. Uskon, että Kuopiolainen kiekkoyleisö haluaa nähdä nimenomaan liigapelejä. Ja sitäpaitsi vaikka keskutelua voidaan käydä jo tässä vaiheessa, niin on täysin turhaa alkaa tiputtamaan KalPaa alas ennen ensimmäistäkään liigapeliä/kautta. Aika kyllä näyttää kuuluuko KalPa SM-liigaan ja ansaitseeko Pohjois-savolainen kiekkoyleisö liigajoukkuetta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti AdamOates
Lueppas nyt uudestaan viestisi. Oliskohan nyt niin ,että tullaan tulevaisuudessa kuulemaan aikamoisen karua kertomaa seurojen taloudesta liigassa. Onhan se nyt naurettavaa ajatella jonkun esim. TPS:n tulevan toimeen 3000 yleisöllä. Pleijareissakin heillä oli vain n.5-6 tuhatta katsojaa.
Minun ei tarvitse lukea omia viestejä uudetaan, minä kyllä tiedän mitä kirjoitin sinne muutenkin. "liigassa on tälläkin hetkellä joukkueita" ei ole synonyymi eli samaa tarkoittava lause kuin "kaikki liigassa olevat joukkueet". Toki liigassa on joukkueita, joilla on niin isot menot ettei niille tuollainen katsojamäärä riittäisi. Mutta liigassa on myös joukkueita, joilla menot eivät ole niin isot ja tuollainen määrä katsojia riittää talouden pyörittämiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös