Petulle kenkää

  • 449 485
  • 1 323

Make#34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit/Kiekko-Vantaa
Taitaapa olla syy ihan siinä, että jos katsot kahta-kolmea ensimmäistä kenttää niin siinä ei nyt ole vielä Alexanterin mentävää aukkoa.
Neloskenttään ei ole hyötyä heittää, koska ei ole sen tyylin pelaaja joten kehittyy paremmin vielä isommassa roolissa mestiksessä. Ompahan Rosteria nostella sieltä alempaa.
Se olisi eri asia jos nuo kolmenkentän miehet olisivat pelanneet kunnolla alle tasonsa, niinkuin jossakin muualla, silloinhan tilanne olisikin täysin eri.
Mutta teillähän niitä aukkoja onkin urakalla paikattavana joten käyttäkää vain silloin niitä nuoria siihen.
 

Stigu

Jäsen
Petri Matikainen sai käsiinsä joukkueen, joka on tottunut tekemään raakaa duunia ja erittäin kovaan vaatimustasoon. Pystyykö nuori joukkue pitämään "hyvää jätkää" samanlaisena auktoriteettina kuin pilkunnussija-Jalosta? Olen siinä uskossa, että myös Petu on vaativa äijä ja tarvittaessa myös mulkku. Onko mahdollista, että Petu ei ihan vielä kehtaa näyttää tätä kusipäisenpää puolta itsestään? Onko mahdollista, että nuoret pelaajat osin tiedostamattaan ottavat nyt sellaisia vapauksia, mihin kontrollifriikin Jalosen aikana ei ollut edes mahdollisuuksia? Harhaileeko ajatus jossain muualla? Molemmilla, sekä pelaajila että valmennuksella? Eikö pää kestä paineita?

Hyvää pohdintaa, uskon itsekin että tällä hetkellä joukkue ja Petu ovat vasta tutustumassa toisiinsa, ja kohtaavat mahdollisesti yo lainauksessa kuvattuja ongelmia. Viimeiseen lauseeseen liittyen epäilet siis Petun pään kestävyyttä? Itse olen satavarma, että Petun pää kestää, olkoonkin että paineet IFK:n peräsimessä ovat kovat, eri luokkaa kuin Bluesissa. Ja jos ei kestä, niin lienemme silti kaikki samaa mieltä siitä, että IFK:n kannalta on parempi, että ongelmana on Petun Vintti, eikä enää se Vitun Pentti.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännä muuten, että samat kirjoittajat, jotka antoivat Nokalle kolme kautta aikaa näyttää osaamisensa, ovat kenkimässä Petua kuuden matsin jälkeen ulos.
Tuskin kukaan on oikeasti kenkimässä Petua mihinkään, kaikkein vähiten HIFKn johtoporras, eli ne ihmiset, joiden mielipiteellä on jotain merkitystä. Tällaiset "koutsille kenkää"-ketjut nyt on lähinnä palstan tapa ja tällainenhan pitää jo ihan perinteitä velvoittaen avata heti, jos kausi ei ala murskaavalla voittoputkella. HIFK-palstalla ensimmäinen laatuaan taisi olla Sheddenin kauden "floppien floppi" -ketju, siitä kiitos tiki10:lle.

Oli miten oli, siitä ei pääse mihinkään, että Matikaisen aloitus HIFKn peräsimessä on ollut pelillisesti todella paha pettymys. Jos välttämättä haluaa tehdä vertailuja Jalosen ajan HIFKhon, niin asiallista olisi verrata joukkueen suorittamiseen runkosarjassa kausilla 2009-10 tai 2010-11. Sinänsä vertailu menneisyyteen on melkoisen turhaa ja järkevintä on elää tässä päivässä ja peilata HIFKn suorittamista ja materiaalia muihin liigajoukkueisiin. Fakta on se, että jos Matikainen ei nykyisellä materiaalilla vie HIFKta runkosarjassa heittämällä neljän sakkiin varsinkin, jos Riksman pelaa edes puolet peleistä, niin kyseessä on runkosarjan osalta pahemman luokan floppi. Play-offeissa voi toki paikata tilannetta, mutta ei kannata laskea sen varaan, että kevään 2011 Blues-ilmiö kovin helposti toistuu.
 

scholl

Jäsen
Petri Matikainen sai käsiinsä joukkueen, joka on tottunut tekemään raakaa duunia ja erittäin kovaan vaatimustasoon. Pystyykö nuori joukkue pitämään "hyvää jätkää" samanlaisena auktoriteettina kuin pilkunnussija-Jalosta? Olen siinä uskossa, että myös Petu on vaativa äijä ja tarvittaessa myös mulkku. Onko mahdollista, että Petu ei ihan vielä kehtaa näyttää tätä kusipäisenpää puolta itsestään? Onko mahdollista, että nuoret pelaajat osin tiedostamattaan ottavat nyt sellaisia vapauksia, mihin kontrollifriikin Jalosen aikana ei ollut edes mahdollisuuksia? Harhaileeko ajatus jossain muualla? Molemmilla, sekä pelaajila että valmennuksella? Eikö pää kestä paineita? Onko koko valmennustrio sittenkin liian kokematon, varsinkin, kun yhteistä taustaa ei ole ollenkaan?

Eilen tuli Wenzel Hagelstamin ohjelma Kallion kirkosta. Siinä kerrottiin, että kirkosta ei voinut tehdä liian hienoa, koska se ei olisi sopinut työläiskaupunginosaan. Sen takia tuli huono valaistus, kuva duunariammateista alttarille jne. IFK ei ole kuitenkaan Kallio, joten kulttuurierot ovat liian suuret, kun sinne tulee tuollainen epäsiistilätkäjätkä. Jokainen näki jo viime talvena, ettei tule onnistumaan, mutta silti hänet palkattiin. Sen takia vastustus oli niin suurta. Nyt ei ole pelitapaa, ei ole sitä ylpeyttä mitä IFK:ssa pitää olla, eikä mitään muutakaan. Jalonen oli IFK:n näköinen mies, koska hän oli kovalla itseluottamuksella toimiva menestyjä, joka oli ylpeä siitä, mitä osaa. Hän rakensi about nollista voittavan joukkueen. Hän myöskin näytti menestyjältä. Nyt saimme tilalle epäsiistin tyypin, joka on alistunut ja omaa huonon itseluottamuksen. Onko se ihme, jos pelaajat eivät kunnioita häntä? Jos kannattajat naureskelevat Solifer-meiningille niin meinaatko, etteivät pelaajat, sponsorit ja seurajohto naureskele? Se on kuin Kummelissa toi meno nyt.

Ainoa epäselvä kysymys on enää se, avaako valmentaja viimeisen kerran hallin oven 1., 2., 3., 4. sarjaneljänneksellä vai annetaanko baxtermaisesti vetää jopa koko kausi loppuun. Ei sinne vahvistuksia jäällekään nyt tule kun haetaan todennäköisesti uutta valmentajaa.
 

scholl

Jäsen
Ja musta tuntuu, että Petu on aina parhaimmillaan silloin, kun joukkue ja valmentaja on kuilun partaalla.

Huippuyksilöillä varustettu Suomen mestari -joukkue ei tarvitse mitään kuilun partaalla -olijaa. Silloin hän saa mennä jonnekin HPK:hon tai SaiPaa, mitä helvettiä tuollainen tekee Nordiksella. Jos on liigan kärkipään budjetteja ja toimiva organisaatio niin sitä ei kertakaikkiaan kaivata mitään kuilun partaalla olemista. Toki olen kanssasi samaa mieltä arviostasi. Hän ei ole riittävän taitava johdattamaan menestyvää joukkuetta, vaan sitten kun kaikki on mennyt jo perseelleen, hän kaivaa sen apinan raivon, jolla noustaan kohtuusijoitukseen, mutta se ei riitä meille.

Jännä muuten, että samat kirjoittajat, jotka antoivat Nokalle kolme kautta aikaa näyttää osaamisensa, ovat kenkimässä Petua kuuden matsin jälkeen ulos.

Ihmiset on erilaisia. Toisissa on potentiaalia ja toisissa ei. Matikainen sai huippujoukkueen käsiinsä ja ajoi sen alas, ryvetti siis Jalosen perinnön. Ihmisinä he ovat vähän niinkuin Niinistö ja Soini. Ei kiinnosta kuunnella, mitä Matikainen piipittää jossakin tai mitä hän vastustaa. Se on kylähullumeininkiä.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Rauhassa annetaan Petulle aikaa.

Kaikennäköisiä kirjoituksia ja analyyseja on Peetusta muutaman viikon jälkeen kirjoitettu. Paska alku on ollut, sitä ei käy kieltäminen. Jalosen aikana elettiin paljon huonoja aikoja, mutta kärsivällisen odottelun jälkeen palkinto tuli. Mielestäni on aivan liian aikaista muodostaa tällaista ketjua. valmennus ja joukkue on vasta taipaleensa alkuvaiheessa, oma uskoni kilpeen on ja pysyy. Muutama täydennyt joukkueeseen toki tarvitaan, eiköhän Nybari ja Vellu ole aika tarkkaan kartoittanut vahvaa kiekollista pakkia NHL-leireiltä pudonneista pelaajista. Ykkösketjun maalitykki olisi myös paikallan. maalivahtiosasto kaipaa todennäköisesti täydennystä, Janne voisi laittaa luistimet naulaan ja keskittyä mv-valmennukseen. Norjan potentiaali tulisi tsekata. Ei muuta kuin happea veljet ja siskot, kyllä se tästä vielä lähtee.
 

kibe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja kakkosena Pelicans, ULUVFC #71, DEFC #50
Tämä ketjuhan on ihan järjetön, mutta keskusteluahan tämä herättää eiköhän se ole se pääpointti. Muutaman pelin jälkeen potkut valmentajalle olisi tyhmintä mitä voisi tehdä, etenkää kun tilalle ei olisi ketään erikoista tarjolla. Summanen osaa valmentaa mutta pelaajiston käsittely on taas sitten jostain sieltä ja syvältä. Itsellä ainakin 100% luotto Petuun, kyllä täältä vielä noustaan. ps. tässä vaiheessa kauttahan nää pelit pitääkin hävitä eikä keväällä ;)
 

Stigu

Jäsen
Ihmisinä he ovat vähän niinkuin Niinistö ja Soini. Ei kiinnosta kuunnella, mitä Matikainen piipittää jossakin tai mitä hän vastustaa. Se on kylähullumeininkiä.
Verrataas nyt hieman Matikaista ja Jalosta:

- Jalonen ajoi ensimmäisellä kaudellaan IFK:n yhdeksänneksi, kun Penan ajan keskimääräinen sijoitus ennen häntä oli ollut 6,5. Petun kohdalla ei voi kuuden matsin jälkeen puhua alas-ajosta. Tämän osalta ratkaisematon.
- Jalonen syntynyt Oulussa, Petu Savonlinnassa. Stadilaispisteet Petulle (syntyi 400 km lähempänä Helsinkiä ja Kauppakorkeakoulua)
- Jalonen on persumaisesti haukkunut vastustajaa Saatanan Neekeriksi ja vastustajan valmentajaa Ämmäksi. Petu yleensä kehuu vastustajaa, ja käyttäytyy muutenkin kokoomuslaismaisen porvarillis-sivistyneesti. Anti-Persu-pisteet Petulle.
- Jalonen käyttää siviilissä enimmäkseen Dressmanin vaatteita. Petulla on tiettävästi Ferrari-lippis, Hugo Bossin kalsarit ja Armanin puku. Pukeutumisesta pisteet Petulle.
- Jalonen ei oikein muistuta ketään, Petu muistuttaa Kapteeni Haddockin (Ranska) , Brad Pittin (America) ja Karl-Heinz Rummeniggen (Deustchland) risteytystä. Kansainvälisyyspisteet Petulle.
- Kari Jalosella ei ole siviiliammattia, eli ilman jääkiekkoa hän olisi työtön hippi, joka luultavasti dokaisi huumeita ja kuuntelisi hevi-musiikkia (pl. Scorpions). Petri Matikainen on siviiliammatiltaan poliisi. Yhteiskunnan tukipilari-pisteet Petulle.

Eli kyllähän Petu selvästi (pistein 5-0) on habitukseltaan enemmän IFK:n näköinen mies, kuin Nokka. Eli: Ei missään tapauksessa kenkää.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
ja unohda se Järvinen se EI pelannut lauantaina..

Se Järvinen teki viime kevään finaaleissa eläimellisessä taistelulla maalin ratkaisevassa finaalipelissä. Pelipaikka on saletti rikkovassa kokoonpanossa anytime mun IFK:ssa, loistava tyyppi.

Jokerit on monella tapaa tyystin tuntematon minulle. Ns. kovia nimiä hyökkäyksessä ovat Eaves, Filppula, Pulkkinen, Kerälä (varauksella), Lahti, Ruutu, Rita ja Hahl. Hardt saattaa olla, mutta toistaiseksi aika tuntematon keissi.

Vastaavasti IFK:lla on Peltonen, Mi Granlund, Kuhta, Hirschovits, Somervuori, Ahtola (pari kautta sitten se 20+ maalia kuitenkin), Wirtanen. Bonuksena viime kevään superketju Nyholm-Liivik-Pöysti, joita en kuitenkaan ihan vielä laske koviksi nimiksi.

Ja näiden nimilistojen perusteella naapuri huutelee, että "muutamalla täsmähankinnalla taistelette playoff-paikasta". Anna mun kaikki kestää.

itsellä löytyy toistaiseksi vielä luottoa Matikaiseen & valmennustiimiin. Kunhan teesit saadaan selkeästi ja pelitapa iskostettua joukkueeseen, kurssi muuttuu. Materiaalista ei jää kiinni, IFK:lla on varmasti liigan kärkipään sentterikalusto kuitenkin ja puolustus kovia pelaajia täynnä. Laidalle saatetaan sitä yhtä nimeä kaivata, jos Ahtolalla ei peli kulje, mutta itse uskon sellaisen tarvittaessa tulevan (ellei ole peräti hommattu jo).
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisätään Stigun ansiokkaasti kokoamaan listaan vielä se helvetin nolo ei-kätellä episodi. KJ otti nokkaansa muistaakseni kun Petu lähetti Paten Pikun(runohan tästä lähtee) kimppuun jälkimmäisen sikailtua edellisessä kohtaamisessa. Miehekkäästi KJ kieltäytyi kättelemästä vaikka haki vielä voiton vieraissa. Miehekkyyspisteet ilman muuta siis Paskansyöjälle.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Täältäkin piti pysyä pois 10 matsia, mutta kun tuli avauduttua jo peliesitykset ketjussa, niin teenpä jälleen päänsisäisen analyysin ja annan JHagin haastatella JHagia:

-Huusit Jaloselle kenkää jo suurinpiirtein 4:n matsin jälkeen syksyllä -08 ja olit kaikkien silmätikku. Lisäksi olit loppujen lopuksi väärässä, Jalonenhan onnistui. Tosin viive oli 2 vuotta, mutta kuitenkin. Mikset nyt huuda Petulle kenkää?
-Ehkä opin jotain siitä, että ei liian aikaisin kannata tehdä lopullisia päätöksiä. Mutta pettymyshän Petun alkukausi on ollut. Kuten koko joukkueenkin.
-Vapautatko Petun vastuusta sillä perusteella, että muukin joukkue on ollut huono? Tuohan oli se keskeinen Pro-Nokka -ryhmän teesi, joka sinua vitutti aina!
-No kyllä mun mielestä pitää pystyä ja pystyykin erottamaan toisistaan joukkueen / pelaajien huonouden ja valmennuksen valmiustilan. Se, että HIFK:lla on kaudesta toiseen epävakaata maalivahtipeliä, ei luoja nähköön ole kenenkään valmentajan vika! Mutta Petukaan ei ole aloittanut mulle mieluisalla atakilla ja oli suorastaan onneton Jyp-tappiossa. Seisoskeli zombina aitiossa. Mun mielestäni joukkueen psyykkaus ennen ottelua on totaalisesti valmennuksen vastuulla. Se ei ollut Nokan vahvaa aluetta lukuunottamatta viimekeväisiä pleijareita ja odotin, että Petu ei tuo joukkuettaan vässykkänä jäälle. Hän on tehnyt sen jo 2 kertaa. Kauden avauksessa Ilmalassa ja viime perjantaina Nordiksella. Siis 2/6 ottelua, joka kolmas matsi. Tämän suhdeluvun pitää pienentyä.
-Urpo! Kautta on pelattu vasta 6 matsia!
-Joo joo....mutta siltikin se on liian iso suhdeluku senkin vitun ääliö!
-Mennäänpä eteenpäin runkkari...
-Sopii mulle retardi, kysy jotain.
-Entä Petun hyvät puolet?
-No Kuopiossa lätty lätisi lopussa, se oli mielestäni strategisesti järkevää. HIFK:n ei tarvitse olla kiltti ja hyvä häviäjä. Mutta kotikentälläkin saisi näyttää hampaita, kiitos!
-Meinaatko, että HIFK:n pitäisi aina kerätä lopussa 5+20 minuuttisia, kun ollaan tappiolla?
-Ei, meinaan ensinnäkin sitä, että HIFK:n ei pitäisi olla lopussa tappiolla, vaan naputella 3 pinnan voittoja. Toisekseen HIFK:n loppu-uhoilusta kertyy isot sakot seuralle, jos siitä tulee tapa. Mä pidin mestaruudesta ja hyväksyn, että määrätyllä tavalla se pitää paikkansa, että mestaruutta ei voiteta boksissa lusimalla. Mutta boksia ei pidä myöskään pelätä ja HIFK:n pitää kuitata Micken ja kumppanien koskemiset ja olla muutenkin vittumainen. Tällä alueella uskon Petun olevan hyvä.
-Eikö se riitä sulle? Etkö olekaan ryminäpronssimies?
-En enää, mutta kyllä ryminäpronssikin on mun mielestä parempi saavutus kun neppaileva sääläreissä putoaminen. Ryminäpronssin ohi nostan kuitenkin ryminäkullan ja niukasti myös neppailukullan.
-Onko joukkue mielestäsi yhtä hyvä kuin se, millä kulta otettiin?
-Ei missään tapauksessa ja tämäkin hieman vapauttaa Petua koukusta. Lennun, Maran ja Wärnin poissaoloa ei todellakaan ole korvattu Eerolla, Leksalla ja Tuomaisella, joka on järisyttävä pettymys. Tähän päälle se, että maalivahtiosasto on huonontunut. Ei valmentajaa ja Janne & Juuso vuoden vanhempia. Joukkue on mun tietääkseni n. 800ke halvempi kuin viime keväinen ja tässä tapauksessa hinnasta tinkiminen näkyy laadun huonontumisena.
-Kauanko katsellaan ennenkuin mono heiluu?
-Kevät + pleijarit. Sen jälkeen analyysi ja sekin tulee olemaan Jatkoajan sisäinen. Petu ei saa kenkää, vaikka HIFK pelaisi yhtä huonosti kuin Nokan ekalla kaudella.

Stigun listaan täydentäisin;
Jalonen vs. Matikainen - verrataanpa ihan nimiä. Kari Jalosen kuuluisin kiekkokaima on Jukka Jalonen, joka toi ns. leijonille kultaa ja HPK:lle monta pronssia. Petu Matikaisen kuuluisin kiekkokaima on Pentti Matikainen. Peli ei voisi ratketa tämän selvemmin Petun eduksi.
 

Stigu

Jäsen
Mitä vikaa on heavymusiikissa? Ja Scorpions ei todellakaan ole heavymusiikkia.
No voi perkele, sekoitin hip-hopin ja hevin, my bad. Ja RedMachinelle kiitokset listan täydentämisestä!

Tuossa vertailussa näkisin, että Nokka voittaa ainaoastaan yhdellä osa-alueella: Hänen nimestään saa anagrammin K. Arjaloinen. Petun nimestä saa taas anagrammin Kapet Mutiainen (Kapet on vanha mustalais-hippien etunimi) . "Puhdas rotu"-pisteet siis selkeästi Nokalle.

Edit: JHagilta myös hieno täydennys listaan!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitä vikaa on heavymusiikissa?

No onhan sen lieveilmiöt aika noloja.

Erikoismaininta pitkistä hiuksista, pitkistä mustista nahkatakeista, bändipaidoista ja mustista farkuista. Mauttomuus ei mene koskaan muodista kun hevarilta kysytään.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
-Ei missään tapauksessa ja tämäkin hieman vapauttaa Petua koukusta. Lennun, Maran ja Wärnin poissaoloa ei todellakaan ole korvattu Eerolla, Leksalla ja Tuomaisella, joka on järisyttävä pettymys. Tähän päälle se, että maalivahtiosasto on huonontunut. Ei valmentajaa ja Janne & Juuso vuoden vanhempia.

Mä oonkin aina miettinyt, että onko sulla 2 vai useampiakin persoonia, nyt se selvis.

Lennua ei voi korvata, sille ei voi mitään. Silti Eero korvaa Haatajan helposti. Tosin kevään pleijareissa Haatajaa on kenenkään vaikea korvata, mutta yleensä niissä karkeloissa nousee uusia ihmemiehiä, jos menestystä tulee.

Wärn on korvattu, Tuomainen, Rajamäki, Piiparinen yms. ajaa saman asian.

Maraa ei tosiaan ole korvattu ja kiekollinen pakki tarvitaan, mutta ei pidä unohtaa, että Ramu ja Töykkälä korvattiin Hirsolla, jonka potentiaali on ykkös sena käytännössä missätahansa SM-liiga joukkueessa. Tosin Hirson potentiaalia ei ole vielä näkynyt, mutta tässä tulee juuri se asia, että jos ei homma toimi, niin silloin valmentajan pitää kaivaa se potentiaali sieltä vaikka väkisin. Myös MAG tulee olemaan iso osa joukkuetta ja jos pelaa koko kauden, niin sellanen 20-25 pistettä on odotettavissa. Samoin varsinkin Miken kehitys ja muidenkin nuorten kehitys tai ainakin muidenkin olisi pitänyt kehittyä kesän aikana, on myös plussaa. Tässäkin voi antaa miinusta valmentajille, jos ei nuorista saada enemmän irti, mitä viimekaudella.

Mitä tulee maalivahtivalmennukseen, niin ainakaan itse en ole yli kymmeneen vuoteen nähnyt HIFK vaihtopenkin takana maalivahtivalmentajaa sen jälkeen kun Kaakun parta lähti menemään, onko joku muu oikeasti nähnyt?
 
Silti Eero korvaa Haatajan helposti. Tosin kevään pleijareissa Haatajaa on kenenkään vaikea korvata, mutta yleensä niissä karkeloissa nousee uusia ihmemiehiä, jos menestystä tulee.

Tästä olen kyllä itse vahvasti eri mieltä. Tehopisteissä korvaa viime kauden Haatajan, mutta työmäärässä häviää runsaasti Haatajalle. Siinä missä nyt jälkikäteen olen vasta paremmin ymmärtänyt, Haataja oli joukkueelle hyödyksi, vaikka ei saanutkaan tehopisteitä, Eeroa en pidä läheskään niin hyödyllisenä muuten. Haataja löysi tiensä tekopaikoille paremmin kuin Eero on tähän mennessä löytänyt ja sitähän se JHagikin taisi viime kaudella toitottaa, että kun pääsee paikoille, tekee paljon asioita oikein. Ja tuosta on aivan turha laittaa koko paskaa Hirson niskaan, ainakin itse olen sitä mieltä, että sniperin ja playmakerin suhde on suhde, jossa vaaditaan molemminpuolista työntekoa suhteen eteen, ei vain niin että maalinsylkijä odottelee paikallaan, että toinen pääsee antamaan sitä namupassia, vaikka itse vain seisoskelee maalin kulmalla pakin takana. Tuossa parivaljakossa on tähän mennessä mennyt seisoskelut ristiin ja sen takia en toivo enää hetkeen näkeväni kyseistä kaksikkoa yhdessä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tästä olen kyllä itse vahvasti eri mieltä. Tehopisteissä korvaa viime kauden Haatajan, mutta työmäärässä häviää runsaasti Haatajalle. Siinä missä nyt jälkikäteen olen vasta paremmin ymmärtänyt, Haataja oli joukkueelle hyödyksi, vaikka ei saanutkaan tehopisteitä, Eeroa en pidä läheskään niin hyödyllisenä muuten.

Mielipiteitä on monia ja aika kultaa muistot jne. Eero ei todellakaan ole vielä ollut odotusten arvoinen ja suoraan sanottuna pelannut paskasti, kuten Haatajakin ainakin 1,5 kautta. Kuitenkin, tällä umpipaskalla pelilläkin Eerolla on jo 3 maalia 6 pelistä, joka on siis 30 maalia koko kaudelle. En tosin usko 30 maaliin, mutta peli tulee varmasti paranemaan ja uskon kauden lopussa pisteitä olevan vähintään saman verran kuin Haatajalla ja työnteko tulee olemaan myös samalla tasolla.

Ja tuosta on aivan turha laittaa koko paskaa Hirson niskaan, ainakin itse olen sitä mieltä, että sniperin ja playmakerin suhde on suhde, jossa vaaditaan molemminpuolista työntekoa suhteen eteen, ei vain niin että maalinsylkijä odottelee paikallaan, että toinen pääsee antamaan sitä namupassia, vaikka itse vain seisoskelee maalin kulmalla pakin takana. Tuossa parivaljakossa on tähän mennessä mennyt seisoskelut ristiin ja sen takia en toivo enää hetkeen näkeväni kyseistä kaksikkoa yhdessä.

En missään tapauksessa laita kaikkea paskaa varsinkaan Eeron huonoa peliä Hirson piikkiin, en mielestäni missään näin maininnutkaan? Molemmat on pelannut alle odotusten ja mahdollisesti ei ole toisilleen sopiva parivaljakko.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Se Järvinen teki viime kevään finaaleissa eläimellisessä taistelulla maalin ratkaisevassa finaalipelissä. Pelipaikka on saletti rikkovassa kokoonpanossa anytime mun IFK:ssa, loistava tyyppi.

Tuo on aivan totta ja tossa halusinkin selventää ettei kannatta tehdä näitä rosteri vertailua olemattomilla miehillä, mutta olen eri mieltä Järvisen kuulumisestä tässä vaiheessa kautta pelaavaan kokoonpanoon koska sillä raastamisella ei tuolla jengillä voittoja aleta irrottelemaan sitten jos jumiudutaan pitkään tappioputkeen niin Järvinen,Rajamäki,Liivik ym. osasto on korvaamaton. Mitä Petuun tulee uskon hänen yrittävän saada IFK:sta sen eläimen irti, ainakin muutamat tapaukset viittaa tähän.
 

scholl

Jäsen
Mitä vikaa on heavymusiikissa?

Ei mitään, jos on jossain Tattarisuon autohajottamolla, mutta sillä ei ole IFK:n kanssa mitään tekemistä. IFK:ssa ei kuunnella mitään white trash musiikkia. Tuo poliisi on hälyttävä uutinen. Huhut siitä, että joka toinen poliisi osaa lukea ja joka toinen kirjoittaa ovat nyt siis johtaneet siihen johtopäätökseen, että ei auta, vaikka pelikirja olisi, koska valmentaja ei joko osaisi kirjoittaa siihen tai lukea sitä.

Käsi sydämelle, tuliko jollekin yllätyksenä tämä sarjasijoitus? Tiesimme tämän talvella, mutta kukaan ei kuunnellut. Vähän kuin Romanian liittyminen EU-alueeseen, tuskin voi sanoa sen jälkeen, että romaniongelma on mikään yllätys. Me tiesimme, mikä Matikainen on, me yritimme pettää itseämme, pitää kesä vapaata jääkiekosta ja nyt mikään ei ole auttanut: hän on yhä hän.

Nyt osa pettää itseään sillä, että kertoo Jalosen joukkueen sarjasijoituksen olleen hänen keikkansa alussa huonompi. Muistin virkistämiseksi IFK oli silloin lähes konkurssikypsä ja joukkueessa oli edarijengiä, jolle työnteko oli vieras käsite. Lisäksi porukka oli surkeassa fyysisessä kunnossa. Kaikki laitettiin kuntoon ja mestaruus tuli. Nyt kuvitellaan, että on ok, jos ollaan samassa kuin Jalonen oli alussa, vaikka lähtökohdat ovat ihan eri. IFK ei ole siis nyt Lotus-talli. Minua ei kiinnosta puheet siitä, että Kovalainen on ajanut mukamas uransa parhaan kauden, jos sijoitukset ovat luokkaa 19.

Joukkue voi mennä sekaisin sen takia, jos pelaajia vaihtuu paljon, mutta IFK:lla ei vaihtunut juuri ketään ja osa pelaajista on aivan liigan huippua. Lisäksi pelaajien on täytynyt oppia Jalosen aikana harjoittelemaan ja tekemään töitä. Ei voi olla nyt niin, että yksi valmentaja laittaa kaiken näin sekaisin ja jos laittaa niin silloin se vika on valmentajassa, ei pelaajissa.

Pahinta tässä on yleisen ilmapiirin muutos. Kun Jalonen tuli niin meidän kannattajien mutsit ja faijatkin tiesivät, että nyt sieltä tuli huippunimi, x kertainen Suomen mestari, joka nostaa IFK:n huipulle. Nyt kun ollaan huipulla oltu niin kaikki ihmettelevät, kuinka on mahdollista, että on palkattu tuollainen tuntematon nimi, joka ei osaa mitään. Jos pelaajat saavat kuulla samaa koko päivän käydessään lounaalla tai ostoksilla niin kohta itseluottamus on huonompi kuin C. Ruutun aikana Bluesissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun Jalonen tuli niin meidän kannattajien mutsit ja faijatkin tiesivät, että nyt sieltä tuli huippunimi, x kertainen Suomen mestari, joka nostaa IFK:n huipulle. Nyt kun ollaan huipulla oltu niin kaikki ihmettelevät, kuinka on mahdollista, että on palkattu tuollainen tuntematon nimi, joka ei osaa mitään.
Joku raja paskanjauhannallakin. Jalonen otettiin toki innolla vastaan, koska tuoreet näytöt olivat kaikkien tiedossa, mutta päin helvettiähän ne kaksi ekaa Nokan kautta menivät. Mutta ei siinä mitään, jatka toki vanhalla tutulla linjallasi, kun olet taas vauhtiin päässyt. Jutuissa ei päätä eikä häntää, mutta niinhän se on aina ollut.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mun mielestä on aika kotoista ollut seurata ifk:n pelejä tänä syksynä. Viime kausi oltiin kuin vieraissa mutta nyt ollaan taas vanhalla tutulla linjalla mitä ollaan oltu jo pitkät ajat. Perinnehän on osa ifk:ta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jep, itsekin olin innoissani Jalosen tulosta. Hän oli luunkova kaappaus, hallitseva Suomen mestari! Mutta paskaa saatiin 2 ekaa kautta, kuten edellinen kirjoittaja toteaa ja MÄ EN KERTA KAIKKIAAN JAKSA, jos Petun kanssa pitää käydä samanlainen tie. Jos näin käy, epäilen, että HIFK:n valmentajasopimuksessa lukee: "Sopimus edellyttää joukkueelta halutonta kotipelaamista ja playoffeissa putoamista runkosarjassa huonommin sijoittuneelle joukkueelle kahden kauden verran. Myös putoaminen paremmin sijoittuneelle joukkueelle kuuluu sopimuksen edellytyksiin. Olennaista on pudota ensimmäisellä kierroksella. Kolmannella kaudella edellytämme mestaruutta. Lisäbonuksia maksamme lupaavien sentterin floppaamisesta. Tätä kutsutaan Loppi-Ramstedt -linjaksi." Se, miten valmentaja (tai pelaaja) on onnistunut aiemmin jossain muussa joukkueessa, on täysin yhdentekevää mulle. Pääasia, että homma toimii tässä ja nyt HIFK:ssa.

Tää kuuluisi peliesitykset ketjuun ehkä ennemmin, mutta todettakoon, että toivoa en ole vielä menettänyt Eeron enkä Hirson suhteen. Let's face it: HIFK on pelannut surkean alun. Kuudessa ottelussa kuusi pistettä. Näissä olosuhteissa Hirsolla on 0+3 ja Eerolla on 3+0. Kun HIFK saa pelin kulkemaan, on hyvin perusteltua odottaa, että kaverien pinnapotentiaali lähenee 1p/matsi -lukemia. Vähän vierastan sitä, että tiettyjen pelaajien alku on dumattu totaaliseksi floppaukseksi. Kiikarin omistajat saavat katsella peiliin urakalla, mutta 3 pinnaa / 6 matsia ei ole toivottoman, sanoinkuvaamattoman paska suoritus joukkueessa, joka on saanut vain pinnan per matsi. Lähinnä huolestuttaa se, että E & H eivät ole tuntuneet löytävän toisiaan ja itse asiassahan heidät sijoitettiin jo eri ketjuihin lauantaina. Sille en voi mitään, että mun silmiä hiveli Haatajassa eniten hänen huikea raadantansa ja pahoihin paikkoihin menemisensä. Kun kulmassa ei enää ollut tilaa yhdellekään jätkälle, Haataja painoi sinne 120 lasissa. Sieltä saattoi saada promillen todennäköisyydellä kiekon mukaansa! Eerosta paistaa vielä kaudet Ruotsissa. Hän on suoraviivaisuuden vastakohta ja toivon, että hänen pelinsä yksinkertaistuu. Mutta ei Eero sattumalta ole kolmasti osunut ja 2 hänen maaleistaan on tullut itse asiassa maskimiehenä toimimisesta! Vihattu Hirso jakelee huonoissakin matseissa pari avopaikkaa ja useimmiten Tuomainen tai joku muu vetelee niistä päin veskaria tai 6 metriä ohi. Ahtolan herääminen olisi lottovoitto. Petun perusduuniin kuuluu oikeiden ketjukoostumuksien etsiminen. Se, että hän veti paketin täysin uusiksi lauantaiksi perjantain neppailun jälkeen, oli hyvä merkki.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas, mitäs ajatustenlukijoita tämäkin palsta on täynnä? Sen lisäksi varmaan tähtien asennot on nyt ihan väärässä suhteessa ja siksi HIFK ei pärjää. On se kumma jos pelaajilla on ajatukset viimekaudessa kun ei kannattajillakaan ole tai ehkä jollain on, mutta kyllähän se häviäminen vituttaa joka ottelun jälkeen pelaajia niin paljon kun vaan voi ja sen tietää kaikki, jotka ovat jotain lajia pelanneet ja ajattelevat, että voitolla on merkitystä.

Tällä ilmeisesti viitattiin meikäläiseen, koska lainauskin oli osattu hienosti ottaa. En ole ajatustenlukija, mutta osaan lukea ja omaan kuuloaistin. On olemassa lukuisia esimerkkejä siitä, että edelliskauden mestarijoukkueen pelaajilta on mennyt kauteen valmistautuminen ei parhaalla mahdollisella tavalla. Kaksi esimerkkiä - kevään 2009 mestari JYP ja 2010 kevään mestari TPS. Ai mistä tiedän? No kun kyseisten joukkueiden valmentajat ovat sanoneet ja ihan lehdessäkin on lukenut. Ja jos joku väittää, että tällainen ei ole mahdollista tämän kauden HIFK:ssa, tekee aikamoista ajatustenlukua johon en siis itse pysty.

Ja mitä tulee häviämisen vihaamiseen; on varmasti subjektiivista mutta kuinka hyvällä omatunnolla voit vihata häviämistä jos oot tehnyt ja tiedät tehneesi valmistautumisen väärin? Vetänyt esimerkiksi torstaina lärvit jos lauantaina on peli (en viittaa tällä tämän kauden HIFK:iin) jne.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tällä ilmeisesti viitattiin meikäläiseen, koska lainauskin oli osattu hienosti ottaa. En ole ajatustenlukija, mutta osaan lukea ja omaan kuuloaistin. On olemassa lukuisia esimerkkejä siitä, että edelliskauden mestarijoukkueen pelaajilta on mennyt kauteen valmistautuminen ei parhaalla mahdollisella tavalla. Kaksi esimerkkiä - kevään 2009 mestari JYP ja 2010 kevään mestari TPS. Ai mistä tiedän? No kun kyseisten joukkueiden valmentajat ovat sanoneet ja ihan lehdessäkin on lukenut. Ja jos joku väittää, että tällainen ei ole mahdollista tämän kauden HIFK:ssa, tekee aikamoista ajatustenlukua johon en siis itse pysty.

Kyllä viitattiin ja muutamaan muuhunkin tällä palstalla. Tottakai kaikki on mahdollista, mutta on myös paljon esimerkkejä ei mestaruuskrapulasta, varsinkin kun joukkue on pysynyt lähes samana. TPS vertaus on kyllä paskin kaikista sillä yllätysmestareista ei ollut seuraavalla kaudella jäljellä enää kuin märkäpieru ja Suikkanen jonka piikkiin pääasiassa laitan tuon mestaruuden oli lähtenyt muille maille. JYP vertaus on ihan osuva sinänsä, mutta sielläkin vaihtuvuus varsinkin tärkeimpien pelaajien osalta oli huomattavasti suurempaa, ehkä tärkein hyökkääjä Immonen oli poissa. Vähän sama kuin meille olisi jäänyt Ramstedt, Hirso olisi tullut takaisin, mutta Mikke olisi poissa.

Ja mitä tulee häviämisen vihaamiseen; on varmasti subjektiivista mutta kuinka hyvällä omatunnolla voit vihata häviämistä jos oot tehnyt ja tiedät tehneesi valmistautumisen väärin? Vetänyt esimerkiksi torstaina lärvit jos lauantaina on peli (en viittaa tällä tämän kauden HIFK:iin) jne.

Olet tehnyt tai tiedät tehneesi valmistumisen väärin? Suurin osa tärkeimmistä pelaajista on todella kokeneita ja varmasti valmistautuu otteluihin suurinpiirtein samalla kaavalla kuin aina, ei kukaan ajattele matsin alkaessa, "että hups, ei nyt menee peli paskasti kun valmistauduin niin huonosti"??? Oletko pelannut lätkää koskaan? Toi lärvien vetäminen kuului entiseen edarijengiin, toivottavasti se ei ole palannut takaisin joukkueeseen "kuka n----i Suskii" jne. Varmasti kauden aikana pelaajat ottaa mukin jos toisenkin, mutta ammattimaisessa organisaatiossa ei hyväksytä tai ei ainakaan pitäisi hyväksyä jatkuvaa juopottelua Helsingin yössä.

Jhagilta hyvää tekstiä ylempänä liittyen Eeroon ja Hirsoon, tällä pelillä mielestäni ihan kiitettävät pisteet vielä kun peli näyttää heidän osaltaan olevan vähän hakusessa (niin sanottua sunnuntaisurffailua), mutta kunhan pääsevät vauhtiin ja se kaikki osaaminen ja potentiaali realisoituu, niin varmasti tekevät vielä hyvää jälkeä pelasivatpa sitten samassa tai eri kentissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös