Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 786 356
  • 13 029

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hopeaa päävalmentajana ja kultaa apuvalmentajana, siis ruotsin kanssa. Ilmeisesti Johtava arvostaa vain päävalmentajia, varsinkin kun oma ura SM-liiga päävalmentajana on ollut ...... noh hiljaiseksi vetää.

Mitkä ovat Derrickin omat meriitit jääkiekkoilun saralta? Löytyykö edes pipolätkästä lumipenkan päältä valmentajakokemusta?

Sihvosella on aivan ylivertaiset meriitit suomalaisista jääkiekkojournalisteista, sekä pelaajana, että valmentajana. Mitkä ovat esim. Jatkoajan toimituksen jääkiekkosaavutukset? Toppina Esko Seppäsen Suomi-sarja pelit?

Kun Sihvosta jahdataan täällä useiden kirjoittajien toimesta melkein sivutyönään ja kirjoitellaan hänestä halventavasti hänen nimellään, niin olisi hyvä, mikäli löytyisi taustalta jotain omaa komptenssia, mitkä ovat ne omat saavutukset jääkiekkoilun saralla, jos ei liigatausta pelaajana, sekä valmentajana kelpaa?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitkä ovat Derrickin omat meriitit jääkiekkoilun saralta? Löytyykö edes pipolätkästä lumipenkan päältä valmentajakokemusta?

Sihvosella on aivan ylivertaiset meriitit suomalaisista jääkiekkojournalisteista, sekä pelaajana, että valmentajana. Mitkä ovat esim. Jatkoajan toimituksen jääkiekkosaavutukset? Toppina Esko Seppäsen Suomi-sarja pelit?

Kun Sihvosta jahdataan täällä useiden kirjoittajien toimesta melkein sivutyönään ja kirjoitellaan hänestä halventavasti hänen nimellään, niin olisi hyvä, mikäli löytyisi taustalta jotain omaa komptenssia, mitkä ovat ne omat saavutukset jääkiekkoilun saralla, jos ei liigatausta pelaajana, sekä valmentajana kelpaa?

Kiitos TPS kysymästä, SaiPaa on fanitettu melkein kymmenen vuotta ja valmennustakin on tehty ei tosin lätkässä mutta muissa lajeissa kyllä.

Sihvonen on kyllä asettanut itsensä arvioitavaksi aivan samalla tavalla kuin hän itsekin arvioi kaikkea mikä liikkuu. Hän on itse julkisesti sanonut valmentavansa liiga seuraa ennen kuin täyttää 50 v.

Petterin ongelmana on vaan se että vanhoja näyttöjä ei ole tai jos on niin ne on sen verran huonoja että ovat vain painolastina. Muistat varmaan kun Mika Toivola oli valmentajahaastattelussa Turun Palloseuraan muutava vuosi sitten. Haastattelu loppui siihen kun kävi ilmi että kakkoseksi Mika olisi halunnut Johtavan. Tosin en nyt ole ihan varma että Tepsin johtajavalinnat ja valmentajavalinnat ovat olleet ihan priima viime aikoina. Tästä Petterikin kirjoittaa tuoreessa Urheilulehdessä.

Sitä päivää odotellessa kun Petteri nostaa Pojan suorille käsille!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kun Sihvosta jahdataan täällä useiden kirjoittajien toimesta melkein sivutyönään ja kirjoitellaan hänestä halventavasti hänen nimellään, niin olisi hyvä, mikäli löytyisi taustalta jotain omaa komptenssia, mitkä ovat ne omat saavutukset jääkiekkoilun saralla, jos ei liigatausta pelaajana, sekä valmentajana kelpaa?

Todellisuudessa Sihvonen saa täällä erittäin lempeän kohtelun jos verrataan Sihvosen omiin kirjoituksiin vaikkapa Westerlundista.

Muutenkaan en ymmärrä sellaista ajatusta että ei saa vittuilla joko takaisin tai muusta syystä jos siihen on aihetta. Sihvonen on huorannut niin täällä kuin UL:n palstoilla vuosia. Tarkoita yököttävää henkilöön menevää seiskatason kirjoittelua.

Mutta. Mitä noin muuten tulee Sihvoseen niin erittäin laadukkaasti hän on tehnyt työtä suomalaisen kiekkojournalismin parissa aina silloin kun Sihvonen unohtaa Röngän ja analysoi pelkästään peliä. Aika paljon tulee seurattua pohjois-amerikkalaista kiekkomediaa ja Sihvosen pelitapaan liittyvät analyysit olisivat sielläkin hyvin lähellä TOP-1 kamaa. Silloin kun Sihvosen mopedi ei keuli, hän on Suomen paras jääkiekkoanalyytikko ja ihan omassa sarjassaan. Ja kun keulii, mennään pahimmillaan säälittävyyden puolelle.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Derrick, jonkun joukkueen fanittamista en kyllä parhaalla tahdollakaan laske meriitiksi, ajattelin kyllä ihan ruohonjuuritason toimintaa, mitkä ovat saavutukset jääkiekossa pelaajana ja valmentajana. Esim ratsastusvalmentajalta ei löydy välttämättä kovinkaan syvällistä ymmärrystä jääkiekosta tai vaikka koripallosta.

Aivan samalla tavalla te, jotka haukutte Sihvosta, ellette peräti halvenna häntä siitä,että hänellä on vain yksi kausi liigavalmentajana, teette itsenne arvostelulle tykö.

Mitkä esim. sinun Cobol meriittiisi ovat jääkiekkoilun saralla? Enkä nyt tarkoita x vuotta katsojana tai fanina? Onko sinun meriiteilläsi jääkiekossa toimimisessa verrattuna Sihvoseen yhtä suuri ero kuin ero Sihvosen saavutuksissa valmentajana/pelaajana ja Westerlundin saavuksissa valmentajana/pelaajana, vai olisiko Sihvosella peräti ammatillista kompetenssia arvostella Westerlundia, kun taas sitä ammatillista kompetenssia arvostella Sihvosta ei taida löytyä tästä ketjusta kovin monelta, uskallan väittää, ei keneltäkään?
 
Muutenkaan en ymmärrä sellaista ajatusta että ei saa vittuilla joko takaisin tai muusta syystä jos siihen on aihetta.

Kyllähän se tosiaan niin on että kuka leikkiin lähtee sen kestäköön. Vaikka pahimmista vittuiluista taitaa suuri osa olla lähtenyt muualta kuin Sihvosen näppäimistöltä on kuitenkin itse vetänyt nimen alle.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän se tosiaan niin on että kuka leikkiin lähtee sen kestäköön. Vaikka pahimmista vittuiluista taitaa suuri osa olla lähtenyt muualta kuin Sihvosen näppäimistöltä on kuitenkin itse vetänyt nimen alle.

Tosin nämä "toriäijät" tekevät itsestään naurunalaisen pilkkaamalla pääsarjatasolla, sekä pelanneen, että valmentaneen entisen jääkiekkoammattilaisen saavutuksia, kun kaikille ei ole edes sitä pipolätkä taustaa. Mutta siitä vain, jatkakaa toki.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
kun taas sitä ammatillista kompetenssia arvostella Sihvosta ei taida löytyä tästä ketjusta kovin monelta, uskallan väittää, ei keneltäkään?

Kompetenssista viis. Niillä jotka ovat rahalla ostaneet tai tilanneet Urheilulehteä, on oikeus kommnetoida ja jopa kritisoida lehden sisältöä.

Itse olen kritisoinut ja kritisoin jatkossakin jos aihetta ilmenee. Kannattaa muistaa että monet, minä mukaan lukien kritiosoin Sihvosta nimeomaan journalistina, jollaisena häntä tulee arvioida silloin kun hän kirjoittaa.

Pahimmat ammattivirheet Petteri on tehnyt arvostellessaan kollegoita. Se ei ole hänen tehtävä. Myös henkilökohtaiselta näyttävät ajojahdit joitakin henkilöitä kohtaan oikeuttaa ihan varmasti kriikkiin.

Petteri Sihvonen ymmärtää kyllä peliä, joskin tuntuu jääneen yhden pelitavan vangiksi. Viiveähdöt ja kiekkokontrollijääkiekko on yksi, mutta ei ainoa toimiva tapa pelata jääkiekkoa.

Nyt kun hänen ei tarvitse noudattaa Jukka Röngän pelikirjaa, odotan mielenkiinnolla millaista tekstiä jatkossa Sihvosen läppäri tuottaa. Ensimmäinen hyvä blogikirjoitus luettu, joten siitä kiiitokset.
 

lennu1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
PS Ottanee jatkoaikaa ja keskittyy junnuihin

Onko kenelläkään tietoa mihin Sihvosen tie käy?

Jos haluaa lukea PS:n kolumneja, niin niitä löytyy n kerran viikosta Hämeenlinnan Kaupunkiuutisten sivuilta.

Löytyy netistä. Tosin niissä PS keskittyy enimmiten HPK:hon.

PS varmaan itse kertoo jatkostaan.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kompetenssista viis. Niillä jotka ovat rahalla ostaneet tai tilanneet Urheilulehteä, on oikeus kommnetoida ja jopa kritisoida lehden sisältöä.

Itse olen kritisoinut ja kritisoin jatkossakin jos aihetta ilmenee. Kannattaa muistaa että monet, minä mukaan lukien kritiosoin Sihvosta nimeomaan journalistina, jollaisena häntä tulee arvioida silloin kun hän kirjoittaa.

Pahimmat ammattivirheet Petteri on tehnyt arvostellessaan kollegoita. Se ei ole hänen tehtävä.


Meinaat siis että valmentajien arvostelu on toriäijien tehtävä, eikä ammatti-ihminen saa arvostella, vaikka hänellä siihen parempi kompetenssi olisi? Nimenomaan kun arvostellaan kovinkin henkilökohtaisesti, niin arvostelijalla tulisi olla omaa kompetenssia arvostelulle, muuten se arvostelu on samanlaista kuin minä lähtisin arvostelemaan maanviljelijää miten hän hoitaa työnsä, en näet ymmärrä maanviljelystä hevosen veetä, vaikka olenkin katsellut paljon kun maanviljelijät tekevät työtään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitkä esim. sinun Cobol meriittiisi ovat jääkiekkoilun saralla? Enkä nyt tarkoita x vuotta katsojana tai fanina? Onko sinun meriiteilläsi jääkiekossa toimimisessa verrattuna Sihvoseen yhtä suuri ero kuin ero Sihvosen saavutuksissa valmentajana/pelaajana ja Westerlundin saavuksissa valmentajana/pelaajana, vai olisiko Sihvosella peräti ammatillista kompetenssia arvostella Westerlundia, kun taas sitä ammatillista kompetenssia arvostella Sihvosta ei taida löytyä tästä ketjusta kovin monelta, uskallan väittää, ei keneltäkään?

Meinaat siis että elokuvia ei voi arvostella ellei ole elokuvaohjaaja ja kirjallisuuskriitikon täytyy olla kirjailija tai yhteiskuntakriitikon pitää olla poliitikko?

Sihvosen meriitit jääkiekossa ovat kiistanalaiset mutta kaikissa tapauksissa suuremmat kuin omani. Mutta jos luet uudelleen kirjoitukseni vaikka pariin kertaan, saatat huomata että kritiikkini kohdistui seiskatason henkilöjournalismiin. Tarkoitan tällä mm. juttuja Westerlundin sairaudesta jne. Mitä tulee itse substanssiin (katso sanakirjasta), lukemalla kirjoitukseni huolella vielä uudelleen ja uudelleen, saatat huomata kunnioitukseni sillä saralla Sihvosta kohtaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Meinaat siis että elokuvia ei voi arvostella ellei ole elokuvaohjaaja ja kirjallisuuskriitikon täytyy olla kirjailija tai yhteiskuntakriitikon pitää olla poliitikko?

Eräs italialainen huippujalkapallovalkku(joka itse oli vain harrastelijapelaaja) totesi osuvasti näin: Raviohjastajan/valmentajankaan ei tarvitse ensin olla hevonen asemaansa päästäkseen.
 
Tosin nämä "toriäijät" tekevät itsestään naurunalaisen pilkkaamalla pääsarjatasolla, sekä pelanneen, että valmentaneen entisen jääkiekkoammattilaisen saavutuksia, kun kaikille ei ole edes sitä pipolätkä taustaa. Mutta siitä vain, jatkakaa toki.

Etkö kertakaikkiaan ymmärrä että oikeassa elämässä teoilla on vastareaktiot. En nyt loppuun asti viitsi pureskella valmiiksi niin saat itse vastata mikä se vastareaktio mahtaisi olla kun Sihvonen (Rönkä) lähti aikanaan suht avoimeen vittuiluun?
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meinaat siis että elokuvia ei voi arvostella ellei ole elokuvaohjaaja ja kirjallisuuskriitikon täytyy olla kirjailija tai yhteiskuntakriitikon pitää olla poliitikko?

Sihvosen meriitit jääkiekossa ovat kiistanalaiset mutta kaikissa tapauksissa suuremmat kuin omani.

Mutta kiinnostaa onko sinulla laisinkaan valmennus tai pelaajameriittejä ja miltä tasolta, entäpä muilla Sihvosen ansioille naureskelijoilla?
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Etkö kertakaikkiaan ymmärrä että oikeassa elämässä teoilla on vastareaktiot. En nyt loppuun asti viitsi pureskella valmiiksi niin saat itse vastata mikä se vastareaktio mahtaisi olla kun Sihvonen (Rönkä) lähti aikanaan suht avoimeen vittuiluun?

Robin Big Snakelle vittuiluun, missä numerossa? Mitä minä olen täällä lukenut, niin Sihvonen on vain vastannut, kun hänelle on aika rauhassa saanut täällä saanut avautua henkilökohtaisenkin tason vinoiluja. Lopputulos, Sihvoselle pelikielto, toriäijät vapaalle.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eräs italialainen huippujalkapallovalkku(joka itse oli vain harrastelijapelaaja) totesi osuvasti näin: Raviohjastajan/valmentajankaan ei tarvitse ensin olla hevonen asemaansa päästäkseen.


Väität siis että Jatkoajan "toriäijällä" on parempi tietämys jääkiekosta, kuin ammattilaisella. Miksi liigajoukkueet eivät palkkaa näitä Jatkoajan huippuosaajia, joilla ei ole edes pipolätkätaustaa? Sihvosella on kuitenkin valmentajan aivan eri luokan meriitit kuin yhdelläkää tai yhdessä hänen meriiteistään räksyttäjillä. Laittakaa vain rohkeasti omat CV;t esiin. Löytyykö edes journalismin saralta samanlaista? Monellako on kirjallisuutta luettuna yliopistossa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinaat siis että valmentajien arvostelu on toriäijien tehtävä, eikä ammatti-ihminen saa arvostella, vaikka hänellä siihen parempi kompetenssi olisi? Nimenomaan kun arvostellaan kovinkin henkilökohtaisesti, niin arvostelijalla tulisi olla omaa kompetenssia arvostelulle, muuten se arvostelu on samanlaista kuin minä lähtisin arvostelemaan maanviljelijää miten hän hoitaa työnsä, en näet ymmärrä maanviljelystä hevosen veetä, vaikka olenkin katsellut paljon kun maanviljelijät tekevät työtään.


Ei nyt tehdä Sihvosesta isompaa kuin hän on. Jääkiekko on aika yksinkertainen peli, jota älykäs, peliä vähän enemmän seurannut fani analysoi siinä kuin pelaajataustan omaava toimittaja. Täytyy muistaa, että Sihvonen on nimenomaan toimittaja, kuten Rantanen ja Jalonenkin.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meinaat siis että valmentajien arvostelu on toriäijien tehtävä, eikä ammatti-ihminen saa arvostella, vaikka hänellä siihen parempi kompetenssi olisi

Lueppa nyt se tekstini ajatuksella. Käsittelin Sihvosta journalistina, koska se on ollut käsittääkseni hänen ammattinsa yli kymmenen vuotta. Eli rautalangasta: Toisten toimittajien jatkuva dissaaminen on ammattietiikan vastaista. En kirjoittanut valmentajista tai heidän arvostelusta sanaakaan. totta kai Sihvosen kuuluu toimittajan työssään arvioida valmentajia aivan kuten pelaajiakin.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lueppa nyt se tekstini ajatuksella. Käsittelin Sihvosta journalistina, koska se on ollut käsittääkseni hänen ammattinsa yli kymmenen vuotta. Eli rautalangasta: Toisten toimittajien jatkuva dissaaminen on ammattietiikan vastaista. En kirjoittanut valmentajista sanaakaan.

Kuka tälläisen etiikan on kirjoittanut ja missä sellainen olisi nähtävissä? Jatkuva dissaaminen, kenen arviolla, sinun? Minä en ole huomannut jatkuvaa dissaamista. Muissa ammattiryhmissä saman ammattiryhmän toimijoita voi arvostella, mutta ei toimittajissa? Vai ei saa ollenkaan arvostella, vaikka toinen olisi kuinka ammattitaidoton?
 
Viimeksi muokattu:

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei nyt tehdä Sihvosesta isompaa kuin hän on. Jääkiekko on aika yksinkertainen peli, jota älykäs, peliä vähän enemmän seurannut fani analysoi siinä kuin pelaajataustan omaava toimittaja. Täytyy muistaa, että Sihvonen on nimenomaan toimittaja, kuten Rantanen ja Jalonenkin.

Huippua, onko Rönkä ottanut jo yhteyttä, tai seurat katsomovalmentajiksi. Tuo TosiFanin juttu oli kyllä parhautta, ehdottamasti allekirjoituskamaa, saanko?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mutta kiinnostaa onko sinulla laisinkaan valmennus tai pelaajameriittejä ja miltä tasolta, entäpä muilla Sihvosen ansioille naureskelijoilla?

Jos ei uudelleen lukeminen auta, yritä vaikka tavata kirjoitukseni ja pohdi sen jälkeen itseksesi sisältääkö se naureskelua Sihvosen ansioille vai niiden arvostusta.

Luultavasti ymmärrät hyvin kunhan trollaat. Ja jos et ymmärrä, turha sulle on vastatakaan. Joten se siitä molemmissa tapauksissa.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos ei uudelleen lukeminen auta, yritä vaikka tavata kirjoitukseni ja pohdi sen jälkeen itseksesi sisältääkö se naureskelua Sihvosen ansioille vai niiden arvostusta.

En toki trollaa, ajattelin vain kysyä, kun sinä annoit vastauksessa ymmärtää, että sinulla olisi edes jonkinlaista pelaaja, tai valmennustaustaa jääkiekosta. Siksi kysyin, onko sinulla ja jos niin, minkälaista?
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuka tälläisen etiikan on kirjoittanut ja missä sellainen olisi nähtävissä? Jatkuva dissaaminen, kenen arviolla, sinun? Minä en ole huomannut jatkuvaa dissaamista.

Luetko Sihvosen tekstejä lainkaan? Aika monta kertaa teksteissä sekä UL-studiossa on arvosteltu kilpailevien medioiden toimittajia. Se ei ole Sihvosen tehtävä ja se ärsyttää monia lukijoita.

Minun arvomaailmassa kollegoiden arvostelu sattuu olemaan hyvien tapojen vastaista. Voit toki olla erimieltä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huippua, onko Rönkä ottanut jo yhteyttä, tai seurat katsomovalmentajiksi. Tuo TosiFanin juttu oli kyllä parhautta, ehdottamasti allekirjoituskamaa, saanko?

Vastaan Sihvosen sanoin: En tavottele toimittajan tai jääkiekkovalmentajan työtä, siksi opiskelin kasvatustiedettä, olen unelma-ammatissani.
 
Viimeksi muokattu:

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Luetko Sihvosen tekstejä lainkaan? Aika monta kertaa teksteissä sekä UL-studiossa on arvosteltu kilpailevien medioiden toimittajia. Se ei ole Sihvosen tehtävä ja se ärsyttää monia lukijoita.

Minun arvomaailmassa kollegoiden arvostelu sattuu olemaan hyvien tapojen vastaista. Voit toki olla erimieltä.

Se, että se sotii sinun arvomailmaasi vastaan, ei ole universaali totuus. Minun mielestäni Sihvonen on ollut hyvinkin oikeassa arvostellessaan silloin tällöin toimittajia, jotka eivät ole samalla tietotasolla tästä yksinkertaisesta pelistä ja ovat kirjoittaneet höpöhöpö juttuja aivan kuin ne olisivat universaaleja totuuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös