Petri Matikainen HIFK:n päävalmentajaksi

  • 890 421
  • 2 124

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri näin. Huhun luotettavuutta en arvioisi vielä kovin suureksi, mutta jos siis pitää paikkansa, niin tarkoittaa epäilemättä sitä, että Matikainen on itse ainakin kiinnostunut ajatuksesta. Sen sanon, että jos kaikkien puheidensa jälkeen lähtee ensimmäisellä junalla ryssiin, niin haistakoon sen mitä syökin. Summaseen ei pidä koskea pitkällä tikullakaan, enkä usko HIFK:n häntä edes vakavissaan harkitsevan. Kävelevä katastrofi koko mies. Valmennustaidot kiistattomat, mutta koko ajan saisi pelätä, milloin mies lähtee kävelemään jonkun pikkuseikan takia, tai tulehduttaa muuten vain joukkueen/organisaation ilmapiirin täysin ennustamattomalla käytöksellään. Valmis nimikin kelpaa, mutta Summasta mieluummin vaikka joku uusi kortti.

Jos tarpeeksi rahaa tarjoavat niin taatusti Matikaista kiinnostaa, mutta huhut on huhuja, ainahan sitä kaikenlaisia juttuja liikkuu. Jos lähtee niin menköön, ei tule ikävä, en usko Matikaisen johdolla Hifkillä olevan asiaa mestaruustaistoon.

Summasen tulon nyt voi ampua alas samantien, pätevä valmentaja, mutta ukolla on ilmiselvästi paha persoonallisuushäiriö, ei tule kenenkään kanssa toimeen, käytös täysin arvaamatonta jättää jälkeensä vain savuavia raunioita ja tulehtuneita välejä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kotimaisissa ei oikein varteenotettavia nimiä vapaana ole kuten aquanqua viestissään havainnollisti, ulkomaisista Bengt-Åke Gustafsson ehkä, mutta tällöin luulisin että tarjouksen täytyy olla todella kova.

Ei muuta kuin Petusta saatavat ruplakasat pankissa kruunuiksi ja Valtasen kassakirstusta vähän euroja lisäksi, niin kaipa tuo Gustafssonkin voisi ainakin harkita. Saattaisi kyllä kieltäytyä aika pian nähtyään joukkueen kokoonpanon. Viime kauden jengistä mies olisi luultavasti repinyt kovat tehot irti.

Mutta odotellaan nyt ensin Petun tilanteen selkiytymistä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos lähtee niin menköön, ei tule ikävä, en usko Matikaisen johdolla Hifkillä olevan asiaa mestaruustaistoon.

Pakko kysyä, että kenen johdolla uskot, että tolla porukalla voitetaan mestaruus? Veikkaanpa, että Matikainen on paras valmentaja juuri tohon ryhmään mikä meillä on ja jos Matikainen lähtee nyt Venäjälle niin tuleva kausi on meille välivuosi siinä tapauksessa. Jos joku tosta laumasta jotain irti saa niin se on juuri Matikainen. Äärettömän pettynyt olen jos Petu nyt pomppii rajan taakse eikä nähdä missä miehen todellinen taso menee kun sai nyt oman unelmaryhmänsä.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko kysyä, että kenen johdolla uskot, että tolla porukalla voitetaan mestaruus? Veikkaanpa, että Matikainen on paras valmentaja juuri tohon ryhmään mikä meillä on ja jos Matikainen lähtee nyt Venäjälle niin tuleva kausi on meille välivuosi siinä tapauksessa. Jos joku tosta laumasta jotain irti saa niin se on juuri Matikainen. Äärettömän pettynyt olen jos Petu nyt pomppii rajan taakse eikä nähdä missä miehen todellinen taso menee kun sai nyt oman unelmaryhmänsä.

En tiedä mitä valmentajia markkinoilla on vapaana, mutta jos esim. Bengt Åke Gustafsson olisi saatavilla, uskon että hänen johdollaan olisi paremmat saumat mestaruuteen kuin Matikaisen johdolla. Meriittejä ja kokemusta riittää.

Ei minulla mitään Petuakaan vastaan ole, ihan hyvä valmentaja, mutta ei mestareiden tekijä. Saatan hyvinkin olla ja toivon olevani väärässä jos Petu Hifkiin jää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiedä mitä valmentajia markkinoilla on vapaana, mutta jos esim. Bengt Åke Gustafsson olisi saatavilla, uskon että hänen johdollaan olisi paremmat saumat mestaruuteen kuin Matikaisen johdolla. Meriittejä ja kokemusta riittää.
Karismasta puhumattakaan.

Onhan tuo kusinen homma, jos ennustuksistani huolimatta Petu on lähtökuopissa. Aina on pakko jankuttaa, että paniikkiratkaisuihin ei kannata mennä. Mutta jos tässä vaiheessa kautta pitää etsiä uusi valmentaja, niin onhan se paniikki.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Aina on pakko jankuttaa, että paniikkiratkaisuihin ei kannata mennä. Mutta jos tässä vaiheessa kautta pitää etsiä uusi valmentaja, niin onhan se paniikki.

Pointti on kyllä ymmärretty, mutta eikös paniikkiratkaisulla kuitenkin tarkoiteta "hätäistä, ilman riittävää harkintaa tehtyä, päätöstä". Nythän HIFK joutuisi etsimään uuden valmentajan pakon edessä ilman omaa haluaan(vaikka kai voisi Matikaisen lähdön toki estää), joten en puhuisi paniikkiratkaisusta. Näin kesällä ehtii viilata pilkkuakin, kuten huomaat;)
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No noita paniikkiratkaisuja on lätkässä kahdenlaisia. Joko seuralla on paniikki, kun tarjonta ja kysyntä eivät kohtaa, kun aikaa on rajoitetusti. Tai sitten seura tekee ratkaisunsa ja faneihin iskee paniikki. BÅG täyttänee molemmat kriteerit tässä tapauksessa.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka työsulku Änäriin tulisikin, sieltä on kantautunut viestejä, että tällä kertaa ei porukkaa lähtisi Eurooppaan pelaamaan (tai koutsaamaan). Viimeeksi rivit rakoilivat ja joitain kavereita tänne puolelle rapakkoa lähti, mutta saivat kuulla kunniansa siinä määrin, että tällä kertaa ei pitäisi rintamakarkureita ilmestyä.

Mitä näihin Petun Omsk-virityksiin tulee, henkilökohtaisesti on yksi hailee. Minun puolestani saisi lähteä ihan mihin tahansa tai sitten jäädä, yhtä heikkoja ovat molemmat vaihtoehdot. En diggaa Petun paskan syöttämisestä enkä peluuttamisesta, mutta olen valmis antamaan vielä mahdollisuuden tällä kaudella peluuttaa sitä "omaa peliään", kun viime kausi meni vielä Kojon porukalla vähän "itseään hakien" ja missään vaiheessa ei osattu päättää millaista kiekkoa pelataan. Jos nyt löytyisi sopiva kompromissi?

Mutta mikäli jouluun mennessä meno on yhtä ulostetta kuin viime kaudella, uutta matoakin voitaisiin iskeä koukkuun vielä kesken kauden.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
IFK liikkuu ERITTÄIN innokkaana valmentajamarkkinoilla. Uskon, että jos löytyy, niin Matikainen lähtee.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
IFK liikkuu ERITTÄIN innokkaana valmentajamarkkinoilla. Uskon, että jos löytyy, niin Matikainen lähtee.
Saisko näille jotain lähdettä tai edes jotain, mistä ollaan kuultu tms. Eikös jossain lukenut, että viestit tyyliin "Matikainen menee Venäjälle, kuulin tällästä" ei kuulu jatkoaikaan?

Matikaisesta ristiriitaset fiilikset. Pelaajien laadun ja tyylin kannalta toivon, että nyt Petu koutsaisi HIFKta petumaisella jengillä. Toisaalta taas haluan, että häviäjä häviäisi ja olisi viimeinen Matikainen HIFKssa... mielummin kuitenkin tuo ensimmäinen vaihtoehto.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ryssät lyö rahaa tiskiin ja löytyy joku pätevä valmentaja tilalle, niin vittu antaa sitten mennä. Mutta takaisin ei ole tulemista!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Just kun mulla on semmoinen tunne, että joukkue voisi olla hitsaantunut yhteen, toinen kausi Petun johdolla ja vielä Petun näköinen porukka niin kyllä mua ainakin hieman vituttais jos se nyt lähtis Venäjälle, sen jälkeen ei olis enään takaisin tulemista!
 
Jostain syystä mä olen tyytyväinen tapahtui kummin päin tahansa. Nimittäin jollei Petu ole täysi idiootti, hän ymmärtää onnistuneen kauden tuovan vielä kovempia tarjouksia. Ja jos hän uskoo joukkueeseen ja omiin kykyihinsä johtaa sitä, hän jää. Jos taas lähtee, kertoo se ainakin jossain määrin siitä, ettei usko omaavansa kykyjä joukkueen hinaamiseen aina mestaruuteen asti. Jos Petu lähtee, jättää hän kyllä organisaation sellaiseen tilanteeseen, että ei paljoa naurata. Joukkue on rakennettu ainakin ummikon silmään juuri Petun haluamalla tavalla ja olisi naurettavaa, paskahousuista ja hävettävää toimintaa. Ja vuosia kestänyt oman imagon luominen suoraselkäisenä ihmisenä ja valmentajana vedetään yhdessä hujauksessa vessanpöntöstä alas.

Eli tapahtuu mitä tapahtuu, lopputulos on HIFK:n kannalta oikea, vaikka se saattaa tuntua pahalta. Jos Petu on menettänyt uskonsa joukkueeseen tai joukkue uskonsa Petuun ja tämän auktoriteettiin, samaan lopputulokseen (sijoille ynnämuut) päästään sitten vaikka Alpon kanssa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole helppoa Matikaisella. Jos jää niin iso osa faneista on pettyneitä ja jos lähtee, niin taas iso osa faneista on pettyneitä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En usko että Petu mihinkään lähtee, ja hyvä niin. Korjatkoon fanien painajaisen, kuten Kojokin lopulta teki (hieman tuurilla, mutta teki) vastaavassa tilanteessa.

IFK liikkuu ERITTÄIN innokkaana valmentajamarkkinoilla. Uskon, että jos löytyy, niin Matikainen lähtee.

Jaahas, mikäs juttu tämä on?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei ole helppoa Matikaisella. Jos jää niin iso osa faneista on pettyneitä ja jos lähtee, niin taas iso osa faneista on pettyneitä.

No mikäs sen elämästä tekee niin vaikeata? Ei tuo asia ehkä ihan noin mene, koska kukaan täällä ei ole enää kenkimässä PS:ää pois joukkueesta. Ehkä asia menee kuitenkin niin, ettei osa faneista paljoa jää surkuttelemaan Burman passipoliisin perään, jos rybyihin sattuisi lähtemään. Sehän olisi vain lottovoitto, mutta jos jää, niin homma jatkuu niin kuin ennenkin, hänestä pääsee eroon sitten ensi kevään jälkeen.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Mä oon sitä mieltä, että jos Petu lähtee niin sitten ollaan kusessa. Toi jengi on rakennettu sille ja uskon, että Petu on ainoa joka saa tosta puukäsijengistä kaiken tehon irti. Nyt jos se lähtee niin vittu taas yksi vuosi voivotellaan, kun valmentajalla ei ollut omia pelaajiaan. Oon kyllä aika pettynyt, jos kaveri ryssiin nyt lähtee, mutta ei dumata ennen kun nähdään mitä tapahtuu.

Edit. Shedden on toinen ketä pistäisi ton jengin mitalipeleihin!
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
No joo, itse en usko, että lähtee mihinkään, valitettavasti. Toisaalta sehän sanottiin jo tuossa aiemmassa jutussa, että Omskin puolelta tärkeintä on laatu eli jo se pelkästään pois sulkee P.Matikaisen mahdollisuudet siirtyä leveämmän leivän ääreen, vai? Omskissakin taitaa pelata taitopelaajia, ei Spartalaisia paskansyöjiä, joten Petu ei saa sellaisesta joukkueesta mitään irti. Paitsi ehkä neljä muna turpaan pleijareissa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Come on, jos hullut venäläiset maksavat vielä korvausta IFK:lle Matikaisesta, niin totta helvetissä kannattaa laittaa kiertoon. Viime kevään mahalaskun jälkeen Matikainen olisi jo pitänyt aikaisemmin potkia pois.

Tämä naapurista huudeltuna.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
No joo, itse en usko, että lähtee mihinkään, valitettavasti. Toisaalta sehän sanottiin jo tuossa aiemmassa jutussa, että Omskin puolelta tärkeintä on laatu eli jo se pelkästään pois sulkee P.Matikaisen mahdollisuudet siirtyä leveämmän leivän ääreen, vai? Omskissakin taitaa pelata taitopelaajia, ei Spartalaisia paskansyöjiä, joten Petu ei saa sellaisesta joukkueesta mitään irti. Paitsi ehkä neljä muna turpaan pleijareissa.

Höhöhö. Sulla on varmasti Nokka Jalosen juliste seinällä, kun veti kaksi ekaa vuotta IFK:sa niin hyvin? Alottakaa nyt viimisetki itkijät jo uusi kausi, vaihtakaa levyä vitun naurettavaa! Ootte vedelly ranteet auki jo ennen kuin yhtäkään peliä on pelattu. Jengikään ei ole edes kasassa.

Edit: Target ihan varmasti tekeekin näin. Sehän olisi silkkaa tyhmyyttä Nybarilta olla katsomassa kortteja, jos Petu nyt lähteekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös