Petopodi – köyhän miehen THF

  • 137 051
  • 613

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä saa ja sitä vartenhan meillä on nämä keskustelupalstat, jotta jokainen fanipoika tai tyttö pääsee kertomaan mielipiteitään.

Jos taas teet kaupallista ohjelmaa isolle joukolle ja haluat esimerkiksi neuvoa liigajoukkueen päävalmentajaa, niin kyllä siihen jotain kompetenssia tarvisi ihan vaan uskottavuuden takia.
Totta toinen puoli, mutta kyllähän itse Marjamäen uskottavuus ja kaikkitietävyys on kokenut valtavan kolauksen tuoreimmalla Oulun visiitillä. Todella kovat oli miehellä puheet, kun tänne palasi valmentamaan. Paskapuheiksi ovat pitkälti osoittautuneet ja pelillisesti mennään älytöntä vuoristorataa, ja viimekevään historiallisen romahduksen muistaa kaikki. Tältä pohjalta en näe, että Marjamäkeä pitäisi millään tavoin suojella minkäänlaista kritiikiltä tai "neuvomiselta".
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Kyllä saa ja sitä vartenhan meillä on nämä keskustelupalstat, jotta jokainen fanipoika tai tyttö pääsee kertomaan mielipiteitään.

Jos taas teet kaupallista ohjelmaa isolle joukolle ja haluat esimerkiksi neuvoa liigajoukkueen päävalmentajaa, niin kyllä siihen jotain kompetenssia tarvisi ihan vaan uskottavuuden takia.
Täytyy muistaa että Petopodin jätkät ovat tehneet omasta pienestä podcastistaan ison joukon kaupallisen shown tekemällä nimenomaan omaa juttuaan ja omalla tyylillään, ja se on syy menestykseen. Ihan turha tällaiselta fanipohjalta toimivalta ohjelmalta on odotella mitään huipputerävää analyysia ja asialinjaa, niille on ihan omat mediansa. Itse suhtaudun jätkien juttuihin ihan samalla tavalla kuin muihinkin kannattajien tunteenpurkauksiin Kärppien suhteen esimerkiksi täällä, eli eipä ne omaa punttia nyt hirveästi tutisuta suuntaan tai toiseen. Välillä osutaan ja välillä hutkitaan ohi, ja sehän kuuluu asiaan kun annetaan tunteen viedä. Kyllä maailmaan näkemyksiä Kärpistä mahtuu.

Petopodi haluaa olla selvästi viihteellinen ja rento ohjelma jossa otetaan toki välillä kantaa vähän totisemminkin, mutta pääasiassa meno on melko lupsakkaa, ja hyvä niin. Jos haluaa kuulla itselleen mieluista fanipohjalta tehtyä podcastia, ei muuta kuin vaikka Black Fridaysta hommaamaan kalustoa ja oma show pystyyn. Niin nuokin jätkät tekivät, ja aika hyvin näyttää pyyhkivän.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Täytyy muistaa että Petopodin jätkät ovat tehneet omasta pienestä podcastistaan ison joukon kaupallisen shown tekemällä nimenomaan omaa juttuaan ja omalla tyylillään, ja se on syy menestykseen. Ihan turha tällaiselta fanipohjalta toimivalta ohjelmalta on odotella mitään huipputerävää analyysia ja asialinjaa, niille on ihan omat mediansa. Itse suhtaudun jätkien juttuihin ihan samalla tavalla kuin muihinkin kannattajien tunteenpurkauksiin Kärppien suhteen esimerkiksi täällä, eli eipä ne omaa punttia nyt hirveästi tutisuta suuntaan tai toiseen. Välillä osutaan ja välillä hutkitaan ohi, ja sehän kuuluu asiaan kun annetaan tunteen viedä. Kyllä maailmaan näkemyksiä Kärpistä mahtuu.

Petopodi haluaa olla selvästi viihteellinen ja rento ohjelma jossa otetaan toki välillä kantaa vähän totisemminkin, mutta pääasiassa meno on melko lupsakkaa, ja hyvä niin. Jos haluaa kuulla itselleen mieluista fanipohjalta tehtyä podcastia, ei muuta kuin vaikka Black Fridaysta hommaamaan kalustoa ja oma show pystyyn. Niin nuokin jätkät tekivät, ja aika hyvin näyttää pyyhkivän.
Mistä saa huipputerävää analyysia ja asialinjaa Kärppien otteista, sitäkin mediaa haluaisin kuunnella tämän lisäksi ? Minun mielestä ei tuo ole ollenkaan huonoa analyysia. Oikeastaan esim. viimeksi Kalpaa vastaan heidän analyysit oli ihan linjassa ja rehellisiä- KalPa oli parempi ja that’s it. Tämä on vain oma mielipide tästä.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Mistä saa huipputerävää analyysia ja asialinjaa Kärppien otteista, sitäkin mediaa haluaisin kuunnella tämän lisäksi ? Minun mielestä ei tuo ole ollenkaan huonoa analyysia. Oikeastaan esim. viimeksi Kalpaa vastaan heidän analyysit oli ihan linjassa ja rehellisiä- KalPa oli parempi ja that’s it. Tämä on vain oma mielipide tästä.
Niin ja eikö podcastien idea olekin se, että kertovat oman mielipiteensä juuri omalla tyylillään. En minä ainakaan oleta, että Meriläiseltä/Hepolalta tulee absoluuttinen totuus mitä peleissä oikeasti tapahtuu, vaan antavat juuri sen heidän oman näkemyksensä, miten he tapahtumat näkevät. Ilmeisen hyvin tekevät työtään, koska täällä nyt näyttää muutamalla palstaveljellä menevän tunteisiin heidän tulkintansa. Eihän tuota tarvitse kuunnella, jos heidän sanomiset joitakin ihmisiä hiertää.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Mistä saa huipputerävää analyysia ja asialinjaa Kärppien otteista, sitäkin mediaa haluaisin kuunnella tämän lisäksi ? Minun mielestä ei tuo ole ollenkaan huonoa analyysia. Oikeastaan esim. viimeksi Kalpaa vastaan heidän analyysit oli ihan linjassa ja rehellisiä- KalPa oli parempi ja that’s it. Tämä on vain oma mielipide tästä.
Joo en minäkään sitä meinannut että jätkien tyyli olisi jotenkin huono, sitä vaan että se on erilaista verrattuna noihin muihin "oikeisiin" kiekkomedioihin jotka kirjoittavat ja puhuvat lajista ihan päivätyökseen. Petopodissa touhua tarkastellaan nimenomaan meidän tavan tallaajien ja perusfanien vinkkelistä, ja sen luulisi olevan kuulijoillekin selvä homma. Sinänsä erikoisia siis nämä vaatimukset että fanipodcastin tekijöillä pitäisi olla jotain ylimääräistä kompetenssia arvioida Kärppien ja Marjamäen otteita, sillä juuri näistä jutuista kaikki muutkin fanit puhuvat esim. tälläkin foorumilla.
 

OrsoPolare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kokonaisuutena itsekin vielä pidän Petopodista. Meriläisen ja Hepolan tyyli on hyvä, mutta negatiivisuus ja ylimielisyys on pesiytynyt Meriläisen tekemiseen jo liikaa. Kritiikkiä saa ja pitää olla. Petteri Sihvonen on kiekkotpimittaja, jonka tekemisestä paistaa ylimielisyys ja se, että mies kuvittelee tietävänsä asiat paljon paremmin kuin kukaan muu. Sihvosen huonoimmat puolet ovat pesiytyneet myös Meriläiseen. Uusimmassa jaksossa peräkkäisissä puheenvuoroissa ensin Meriläinen voimakassanaisesti moitti Marjamäkeä reagoinnin puutteesta ja seuraavassa yhtä voimakkaasti moitti reagoinnista heikkoon vierasmenestykseen. Hän usein puhuu tällä tavalla "ristiin". Marjamäki on hänen pahin sylkykuppinsa. Tämä on oikeastaan ainoa asia, josta en Petopodissa pidä. Senkin kestää, että joskus menee aikaa pohtiessa, ketä lempinimien takaa löytyy, mutta Petopodiin silti mielestäni tällainenkin sisäpiirimäinen lempinimien käyttö sopii. Jopa äijien alapääpainotteinen huumori toimii pääsääntöisesti hyvin. Yltiönegailun jos saa ihan perusnegailuksi, niin oivaa ja informoivaa työmatkaviihdettä petopodi on.
 

Icecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canada
Kuka jaksaa kuunnella tuntia tuollaista negaa? Ja tuo valmentajien ajojahti menee jo pahasti yli. Onhan tuolla ollut paljon hyviäkin juttuja tällä kaudella ja eihän tuo sarjasijoitus ihan huono ole. Posia enemmän kehiin ja pelaajien haastatteluja myös.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Kuka jaksaa kuunnella tuntia tuollaista negaa? Ja tuo valmentajien ajojahti menee jo pahasti yli. Onhan tuolla ollut paljon hyviäkin juttuja tällä kaudella ja eihän tuo sarjasijoitus ihan huono ole. Posia enemmän kehiin ja pelaajien haastatteluja myös.
Posia enemmän kehiin? Petopodi käsitteli viime viikon perjantain ja lauantain pelin tuossa maanantain jaksossa. Molemmista peleistä häviöt ja jälkimmäisestä pelistä vielä sellainen nöyryytys ja hoonaus täyden Raksilan edessä, että tuollaista ei ole ihan hetkeen nähty. Tuollaisten peliesitysten jälkeen pitäisi vielä enemmän löytää posiitivista sanottavaa, kun sitä ei ainakaan minun ja monen muun mielestä hirveästi ollut.
 

Redimor

Jäsen
Posia enemmän kehiin? Petopodi käsitteli viime viikon perjantain ja lauantain pelin tuossa maanantain jaksossa. Molemmista peleistä häviöt ja jälkimmäisestä pelistä vielä sellainen nöyryytys ja hoonaus täyden Raksilan edessä, että tuollaista ei ole ihan hetkeen nähty. Tuollaisten peliesitysten jälkeen pitäisi vielä enemmän löytää posiitivista sanottavaa, kun sitä ei ainakaan minun ja monen muun mielestä hirveästi ollut.
Kritiikkiä pitää antaa silloin kun siihen on aihetta. Kehutaan kun homma paranee.
Turha kehuminen vie makua kaikesta.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Posia enemmän kehiin? Petopodi käsitteli viime viikon perjantain ja lauantain pelin tuossa maanantain jaksossa. Molemmista peleistä häviöt ja jälkimmäisestä pelistä vielä sellainen nöyryytys ja hoonaus täyden Raksilan edessä, että tuollaista ei ole ihan hetkeen nähty. Tuollaisten peliesitysten jälkeen pitäisi vielä enemmän löytää posiitivista sanottavaa, kun sitä ei ainakaan minun ja monen muun mielestä hirveästi ollut.
Näinpä. Enpä kyllä nähnyt tällä foorumillakaan kovin montaa positiivista viestiä noiden kahden HIFK-pelin jäljiltä. Ajankohtaisia asioita kun käsitellään niin se on aika selvää että huonojen pelien jälkeen kritiikkiä tulee enemmän, ja sitten kun sujuu niin juontajienkin moodi on positiivisempi. Aika tavanomaista käytöstä seuran kannattajilta, aivan kuten meillä muillakin.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Mielenkiinnosta, mitä kehuttavaa viikonlopun Hifk peleihin liittyen keksisit?

No voishan siihen sisällyttää kritiikin lisäksi jotain täysin muuta, positiivista juttua. Esim taannoinen Donskoin haatattelu oli erinomainen, semmosta mä jaksaisin kuunnella enemmänkin.

Viime aikojen peliesityksistä saa muutenkin vitutuksen päälle. Minä en ainakaan jaksa vielä oikein maksimoida pahaa mieltä kuuntelemalla podcastia, jossa syvennytään negatiivisiin asioihin.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Mielenkiinnosta, mitä kehuttavaa viikonlopun Hifk peleihin liittyen keksisit?
Perjantaina pelattiin ihan ok peli. Westerholm oli kohtuu huikea ja otti useamman gamesaverin. Hyry oli päällikkönä talossa ja Pieniniemi pelasi pitkästä aikaa paremmin ja tekas 0+2 siinä sivussa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No joo, mitäpä sitä kehua Arttu Hyryä, Teemu Turusta, Anttilaa, Antti-Roikoa, maalivahteja, fanikatsomoa ku ollaa hävitty pelejä.
Ja kaikkia näitä ollaan kehuttu myös tappioiden keskellä. Missä ongelma?

Itseasiassa tuossa on lista niistä ainoista asioista, mitkä tältä kaudelta ansaitsevat kehuja. Ja sitä ovat myöskin Petopodissa saaneet.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Ja kaikkia näitä ollaan kehuttu myös tappioiden keskellä. Missä ongelma?
Täh? Minä vain mainitsin että hommasta menee maku jos pelkästään kritisoidaan ihan samalla tavalla kuin pelkästä posista. Vastasin vain viestiin jonka sain vastaukseksi.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täh? Minä vain mainitsin että hommasta menee maku jos pelkästään kritisoidaan ihan samalla tavalla kuin pelkästä posista. Vastasin vain viestiin jonka sain vastaukseksi.
Samoin kuin pelkkä kritisoiminen. Ymmärtää jos ei olisi mitään kehuttavaa mutta paljonhan tuolla on.
Tuosta sain sellaisen käsityksen, että podissa harrastettaisiin pelkkää kritisointia. Näinhän asia ei ole.

Minä ainakin ymmärtäisin täysin, jos 0-7 -kotitappion jälkeen, ja 1/9p viikon jälkeen lähetyksessä ei mainittaisi ainuttakaan kehua. Mutta kyllähän siellä posiakin annettiin em. joukolle.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Tuosta sain sellaisen käsityksen, että podissa harrastettaisiin pelkkää kritisointia. Näinhän asia ei ole.
Kieltämättä nyt kun miettii toisen ihmisen näkökulmasta niin onhan tuo vähän heikosti muotoiltu viesti.

Minä ainakin ymmärtäisin täysin, jos 0-7 -kotitappion jälkeen, ja 1/9p viikon jälkeen lähetyksessä ei mainittaisi ainuttakaan kehua. Mutta kyllähän siellä posiakin annettiin em. joukolle.
Ymmärrän minäkin sen mutta en ainakaan itse jaksaisi kuunnella tunnin ajan miten paskaa kaikki on, ihan hyvä on siihen kaiken synkkyyden keskelle nostaa ne positiivisetkin asiat.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
No kerro toki mitä kehuttavaa tuossa viikonlopussa oli? Kiinnostaa aidosti kun itse en nähnyt mitään.
Vastasin tähän jo. Perjantain matsi oli ihan ok, jää hyvästä sen takia ettei otettu lisäpistettä. Hyry oli päällikkö, Pieniniemi pelais hyvän matsin ja Westerholm oli parhaimmillaan maaginen.

Joo hävittiin lauantaina mutta pelattiin myös perjantaina.
 
Olen laittanut merkille, että Meriläinen puhuu liikaa ristiin asioista ja kiihkossaan ei huomaa tätä. Kritiikki on monilta osin ansaittua, mutta joku linja pitäisi näissä säilyttää. Uusimmassa jaksossa puhuu kuinka tilastoilla ei ole mitään väliä, jos häviää 0-7. Mainitsee myös, että pisteistähän tässä vain pelataan. Ansiokas näkökulma toki ja Marjamäen sanoihin tarttuminen, mutta vähän tämä ontuu siinä valossa kun muistelee mitä tämän kauden aikana on puhunut. Jos Kärpät voittaa sanotaan 2-1 tai 3-2, niin useasti tullut ettei ollut eläintä esillä, nahkaa takana, tunnetta tai jostain tylsyydestä otetaan kiinni. Tässä juuri tulee se, että eikö se voittaminen ja pisteiden keruu ollutkaan tärkeintä vai tuliko tämä avautuminen pisteistä juurikin niissä tunnehöyryissä, mitä Meriläinen sitten kuitenkin peleiltä enemmälti toivoo ja siitä kun peli päättyi räikein lukemin. Kun vielä oppii pysymään linjassa sanomistensa kanssa, hyvä tulee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös