Pesiskausi 2011

  • 182 120
  • 924

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Järviradion netti-tv:stä näkyy juuri nyt Vimpeli-Tahko. Mulla näyttäisi olevan linkki jossa lähetys näkyy seuraava:
Netti-TV | Järviradio
No ei ole todellista. Tuli tuossa aamulla käytyä Veikkauksen sivut ja nuo samaiset Järviradion sivut lävitse, että josko jostain saisi katsottua puolivälieriä. Joko tuota pienellä olevaa mainintaa nettilähetyksestä ei ollut Järviradion sivuilla vielä ennen yhtä, tai sitten en vain huomannut sitä? Vaikka kuinka yritin kollata sivuston läpi.
No nyt sitten toiselle jaksolle mukaan, mutta harmittaa kyllä kun koko ensimmäinen jakso jäi näkemättä. Ainakin olisi juoksuja nähnyt.

Siellä taas juuri Puputti näytti monipuolisuuttaan, kun pamautti ensimmäisellä vapaalla lyönnillä kakkostilanteessa samanlaisen lyönnin laakana kolmosjatkeelta läpi, mitä Sotkamoakin vastaan. Hyvin osuu kyllä kaveri keskipalloon ja lyönnit menee lähes poikkeuksetta juuri sinne minne ne on suunnattukin.

Jaha Vimpeli 4-0.
E: Jaa Dahlström takaa 0+2 ja 6-0. Sielä on muuten kopparit aikamoisessa helteessä. Joku kommentoikin hyvin taustalla, että mahtaa olla pojilla huomenna jalat kipeät. Aikamoista moukarointia jälleen kerran. Voi tulla rumia lukemia tässä sarjassa.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
No ei ole todellista. Tuli tuossa aamulla käytyä Veikkauksen sivut ja nuo samaiset Järviradion sivut lävitse, että josko jostain saisi katsottua puolivälieriä. Joko tuota pienellä olevaa mainintaa nettilähetyksestä ei ollut Järviradion sivuilla vielä ennen yhtä, tai sitten en vain huomannut sitä? Vaikka kuinka yritin kollata sivuston läpi.
No nyt sitten toiselle jaksolle mukaan, mutta harmittaa kyllä kun koko ensimmäinen jakso jäi näkemättä. Ainakin olisi juoksuja nähnyt.
Menin vaan säkällä katsomaan tossa klo 13. Sinne netti-tv osioon, en nähnyt mitään ilmoa sivustolla edes silloin mutta yllätyksekseni ottelu alkoi näkymään. Palloahan tossa ei juuri erota mutta mielelläänhän tuota katsoo.

Siellä taas juuri Puputti näytti monipuolisuuttaan, kun pamautti ensimmäisellä vapaalla lyönnillä kakkostilanteessa samanlaisen lyönnin laakana kolmosjatkeelta läpi, mitä Sotkamoakin vastaan. Hyvin osuu kyllä kaveri keskipalloon ja lyönnit menee lähes poikkeuksetta juuri sinne minne ne on suunnattukin.
Ihmeellinen aivokuolema ykköseltä lähteneelle Haapakoskelle, Puputti oli kolmosella jopa ennen Haapakoskea joka ei edes yrittänyt juosta. Ja siksi paloi, tossa jäi varmaankin Vimpeliltä juoksu saamatta mutta tuntuupa noita tulevan aika lailla toki muutenkin.
Toivoin tasaisuutta tokalle jaksolle ja avausvuorossa Tahko sai poltettua kolmoselle sekä Kuusiston että Parttimaan pompusta, joka oli lupauksia herättävää vaikka pomput suuntautui liian keskelle. Mutta ei mopolla mahottomia, Vimpeli jyrää tässä parissa nyt.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Menin vaan säkällä katsomaan tossa klo 13. Sinne netti-tv osioon, en nähnyt mitään ilmoa sivustolla edes silloin mutta yllätyksekseni ottelu alkoi näkymään. Palloahan tossa ei juuri erota mutta mielelläänhän tuota katsoo.
Olisko sulla jotain linkkiä heittää tuohon netti-tv osioon? Itse en ainakaan tuolta sivuilta sellaista edes löydy. Itse huomasin vain tuon etisivulla pienellä olevan ilmoituken pelistä. Lähinnä jatkon kannalta ajattelen, jos tuolta noita pelejä tulee.

Haluavatkohan pitää matalaa profiilia tuosta, kun ei missään mainintaa tai mitään, että ei kapasiteetti ylity. Eikö nuo ole yleensä maksaneet, nyt siis oli ainakin ilmainen tällä kertaa.

Eihän sitä palloa tosiaan kovin hyvin erota, mutta peliä pystyy seuraamaan vallan mainioisti ja hienoa että joku viitsii näitä lähettää. Teksti-tv:stä seuraamisen tämä hakkaa tietysti 100-0.

Ihmeellinen aivokuolema ykköseltä lähteneelle Haapakoskelle, Puputti oli kolmosella jopa ennen Haapakoskea joka ei edes yrittänyt juosta. Ja siksi paloi, tossa jäi varmaankin Vimpeliltä juoksu saamatta mutta tuntuupa noita tulevan aika lailla toki muutenkin.
Puputti lähti kotipesästä niin nopeasti, että oli jo lähes puolessavälissä ykköspesää, kun Haapakoski lähti, ja näin miehet juoksivat lähes perätysten. Näinhän tapahtuu usein kunnaria yrittäessä, koska välimatka kotipesästä ykköselle on niin lyhyt. Ja kotipesässä oleva lyöjä lähtee tietysti erittäin hanakasti heti lyöntinsä perään, jos vähänkään on saumaa kunnariin.
Tilanteessa ei tullut paloa, vaan Haapakoski oli Puputtia ennen kolmospesällä, mutta pysähtyi ja päästi Puputin ohitseen. Näin ollen tilanteesta tuli kaksi juoksua ja ei paloja. En tiedä onko tuo sääntö sinulle vieras, että noin voi tehdä kunnaria yrittäessä, vai menikö tuo sulta vain ohitse.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Näin ollen tilanteesta tuli kaksi juoksua ja ei paloja.

Kaksi juoksua ja Haapakoskesta palo. Näin tilanne ainakin tuomittiin, en tiedä, että menikö sääntöjen mukaan. Aika loogiseltahan tuo kuulostaa, että jos toinen etenijä ohittaa toisen, niin tämä ohitettu palaa. Muutenhan isot ja läskit jokerit voitaisiin noin heittää helposti pois kentältä.

Kyllähän siinä Haapakoski tunsi, ettei ehdi kotipesään asti, joten antoi suosiolla Puputille tilaa tehdä kunnarin.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Olisko sulla jotain linkkiä heittää tuohon netti-tv osioon? Itse en ainakaan tuolta sivuilta sellaista edes löydy. Itse huomasin vain tuon etisivulla pienellä olevan ilmoituken pelistä. Lähinnä jatkon kannalta ajattelen, jos tuolta noita pelejä tulee.
No tuolla aiemmassa viestissäni se linkki jo olikin, itseasiassa sinne pääsee menemällä Järviradion etusivulle
Järviradio
ja sitten siellä vasemmassa yläreunassa on laatikko jossa lukee "Katso myös:". Siitä laatikosta painoin ylintä vaihtoehtoa "JRTV" josta peli alkoi näkyä. Mun villi veikkaus on se että tuolta näkee Vimpelin kaikki kotipelit vaan ei vieraspelejä. Älkää kysykö minulta että miksi näin koska kyseessä on arvaus.

Tilanteessa ei tullut paloa, vaan Haapakoski oli Puputtia ennen kolmospesällä, mutta pysähtyi ja päästi Puputin ohitseen. Näin ollen tilanteesta tuli kaksi juoksua ja ei paloja. En tiedä onko tuo sääntö sinulle vieras, että noin voi tehdä kunnaria yrittäessä, vai menikö tuo sulta vain ohitse.
Joo kyllä tuollainen sääntö on minulle vieras. Sekä Haapakoski että Puputti selvisi kolmospesälle ennen palloa. Mun tietojeni mukaan sinne on pakko tulla palo kun kumpikaan, tai siis lähinnä Haapakoski, ei edes yrittänyt edetä kotipesään. Kunnarin jälkeen moista oikeutta ei ole olemassa. Mutta kahdella pelaajalla ei voi olla pesäturvaa samalle pesälle josta syystä palo.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Kaksi juoksua ja Haapakoskesta palo. Näin tilanne ainakin tuomittiin, en tiedä, että menikö sääntöjen mukaan. Aika loogiseltahan tuo kuulostaa, että jos toinen etenijä ohittaa toisen, niin tämä ohitettu palaa. Muutenhan isot ja läskit jokerit voitaisiin noin heittää helposti pois kentältä.

Kyllähän siinä Haapakoski tunsi, ettei ehdi kotipesään asti, joten antoi suosiolla Puputille tilaa tehdä kunnarin.
Siis ei tilannetta noin tuomittu. Itsekin olet sanonut pesäpalloa pelanneesi, mutta tiedä häntä jos et sääntöjä tunnista. Muistelisin omani urani ajoilta, että paloa ei tule, ja sainkin nopean Googletuksen jälkeen ajatuksilleni vahvistuksen. Oli vain hieman hämärän peitossa, kun siitä on jo muutama vuosi kun pelit lopetin.

42 § Kunniajuoksu
"Jos kunniajuoksun tekijä ohittaa edellään etenevän, joka saapuu hänen jälkeensä säännönmukaisesti 3-pesään, kunniajuoksun tehnyt pelaaja ei saa yrittää tuplajuoksua, mutta ei myöskään pala, vaan hän siirtyy kotipuolelle, ja ohitettu pelaaja saa turvan 3-pesältä."

Näin tapahtui myös case Haapakoski-Puputissa. 1+1 ja ei paloja, Haapa jäi kolmospesälle piste.

Lähde: Pesäpallon pelisäännöt - Pesäpalloliitto http://pesis-fi-bin.directo.fi/@Bin/c0e539a10941da744377d491d3932172/1312722192/application/pdf/160393/Pesapallonpelisaannot2011.pdf
 
Viimeksi muokattu:

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
No olen kyllä itsekin pelannut, Lipon junnuissa vuosia, mutten ole kuullut moisesta säännöstä.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaksi juoksua ja Haapakoskesta palo. Näin tilanne ainakin tuomittiin, en tiedä, että menikö sääntöjen mukaan. Aika loogiseltahan tuo kuulostaa, että jos toinen etenijä ohittaa toisen, niin tämä ohitettu palaa. Muutenhan isot ja läskit jokerit voitaisiin noin heittää helposti pois kentältä.

Kyllähän siinä Haapakoski tunsi, ettei ehdi kotipesään asti, joten antoi suosiolla Puputille tilaa tehdä kunnarin.
Hehehe. Jos et tuota sääntöä tunne, niin et ole pesistä tainnut ikinä pelatakaan. Liikuntatunteja ja D-junnu pelejä ei lasketa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Siis ei tilannetta noin tuomittu.

Ok, kuvittelin Haapakosken palaneen. En todellakaan ole koskaan aikaisemmin tuollaiseen tilanteeseen törmännyt eli myönnän tietämättömyyteni. Mielestäni tilanne on silti erikoinen.

Hehehe. Jos et tuota sääntöä tunne, niin et ole pesistä tainnut ikinä pelatakaan. Liikuntatunteja ja D-junnu pelejä ei lasketa.

Voi olla, mutta olen kuitenkin kouluja käynyt tarpeeksi tietääkseni, että ei kannata vittuilla, jos ei osaa yhdyssanoja.

EDIT: Montakohan kunnaria Jani Komulainen löi tänään? Taisi tulla lopulta kaksi, lisäksi kerran löi läpi ilman, että ehti kiertää pesiä ja kerran Kokkoselta huikea haku Komulaisen läpilyöntiin. Tuntuu Komulaisellakin osuvan keppi palloon. Myös Niko Korhonen, Kosti Rautiainen ja Jimi Heikkinen löivät kunnarin arvoiset läpärit.
 
Viimeksi muokattu:

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Ok, kuvittelin Haapakosken palaneen. En todellakaan ole koskaan aikaisemmin tuollaiseen tilanteeseen törmännyt eli myönnän tietämättömyyteni. Mielestäni tilanne on silti erikoinen.
Asia selvä. Tämä seuraava ei ole vittuilua, vaan totean vain, että jännä homma, että sinä ilmeisesti kuitenkin pesäpalloa aika paljon seuraavana et muista törmänneesi vastaaviin tilanteisiin, vaikka niitä tulee aivan varmasti jokaiselle joukkueelle kauden mittaan. Jossakin kauden veikkaus-tv peleissä sattui myös samanmoinen tilanne. Kenties olet sitten vain tulkinnut homman aina epähuomiossa niin, että tilanteessa on kunnarin lisäksi syntynyt myös palo.
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
EDIT: Montakohan kunnaria Jani Komulainen löi tänään? Taisi tulla lopulta kaksi, lisäksi kerran löi läpi ilman, että ehti kiertää pesiä ja kerran Kokkoselta huikea haku Komulaisen läpilyöntiin. Tuntuu Komulaisellakin osuvan keppi palloon. Myös Niko Korhonen, Kosti Rautiainen ja Jimi Heikkinen löivät kunnarin arvoiset läpärit.

Jees, kävinpä katsomassa Jymyn pelin ja olihan se melkoista hohhoijjaa-meininkiä. Molemmilla jaksoilla avausvuoroparissa jymy teki sen 5-6 juoksua niin eipä hirveästi jännitystä peliin saatu. Toisella jaksolla näytti, että Jymyn jokainen lyönti menee läpi. Muutenkin aivan järkyttävä tasoero, Kiteellä ei onnistu mikään ja Jymyllä joka äijä löi palloa väliiin, saumasta läpi, rajoista läpi, milloin minnekin niin aina onnistui. Enpä muista onko koskaan Sotkamon yleisö taputtanut vastustajalle niin paljon kuin tänään, kun alkoi Kitee saada miestä kolmoselle toisen jakson lopulla.

Joo onhan se voitto hieno juttu, mutta ei tälläisesta pelistä katsojana nauti.

Omaan silmään hieman erikoinen tilanne sattui, kun Kiteen Männikkö oli lyömässä. Kakkostilanne ja vaihtoa yrittää, lyö näpyn, jota Kohonen lähtee hakemaan, pallo osuu Kohosta ilmeisesti päähän niin Männikkö katsoo ykköselle mennessään Kohosta ja tuulettaa. Aikaisemmin Kohonen ja Männikkö sanailivat keskenään, mutta sitä en tiedä oliko se ystävällistä vai ei.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kenties olet sitten vain tulkinnut homman aina epähuomiossa niin, että tilanteessa on kunnarin lisäksi syntynyt myös palo.

Paljon mahdollista tuokin, jopa ihan todennäköistä, että kunnarin tullessa huomioni on jossain ihan muualla. Tosin en ihan nopeasti muista nähneeni tilannetta, jossa etenijä ns. juoksisi toisen etenijän ohi. Sikäli voi olla, että olen aina onnistunut tuollaiset skippaamaan. Itsehän olen pelannut vain niin alhaisilla tasoilla, että kukaan tuskin edes on tajunnut tuollaisen olevan mahdollista.

Weberin kanssa samaa mieltä, ei tuossa hommassa enää mitään jännitystä ole. Vielä viime kaudella kärkikolmikon joukkueet kuitenkin saattoivat hävitä heikommillekin joukkuelle. Nyt kärkikaksikko ei häviä muille kuin toisilleen ja varauksin joskus PattU:lle. Tylsäksi menee.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Asia selvä. Tämä seuraava ei ole vittuilua, vaan totean vain, että jännä homma, että sinä ilmeisesti kuitenkin pesäpalloa aika paljon seuraavana et muista törmänneesi vastaaviin tilanteisiin, vaikka niitä tulee aivan varmasti jokaiselle joukkueelle kauden mittaan. Jossakin kauden veikkaus-tv peleissä sattui myös samanmoinen tilanne. Kenties olet sitten vain tulkinnut homman aina epähuomiossa niin, että tilanteessa on kunnarin lisäksi syntynyt myös palo.
Minä puolestani väitän että ei tule. Olen seurannut Raksilassa lähes kaikki Lipon kotiottelut 2000-luvulla (poislukien tämä vuosi), paljon myös 1990-luvulla ja väitän että moista ei ole sattunut kertaakaan. Kunnareitakaan ei 2000-luvulla Raksilassa ole lyöty varmaan edes 20 kappaletta. No, Raksilan kenttä on ahdas, samoin kuin sen edeltäjä Keskuskenttä Kuusiluodossa oli.

Tämän lisäksi olen pelannut pesistä Lipon junnuissa aikanaan ja mulle tämä kyseinen sääntö on joko täysin uusi taikka sitten olen sen unohtanut.

Minun mielestäni on jopa niin että tuossa kohdassa säännöissä on virhe, mutta koska tilanne on todella harvinainen niin eipä tuolla isoa merkitystä ole. Tämän sääntökohdan tunteminen ei mielestäni kuulu aivan pesis-ihmisen perustriviaan enkä ihmettelisi vaikka Superpesiksestä löytyisi pelaajia jotka eivät ole tuosta tietoisia.
 
Omaan silmään hieman erikoinen tilanne sattui, kun Kiteen Männikkö oli lyömässä. Kakkostilanne ja vaihtoa yrittää, lyö näpyn, jota Kohonen lähtee hakemaan, pallo osuu Kohosta ilmeisesti päähän niin Männikkö katsoo ykköselle mennessään Kohosta ja tuulettaa. Aikaisemmin Kohonen ja Männikkö sanailivat keskenään, mutta sitä en tiedä oliko se ystävällistä vai ei.

Tilannehan meni niin, että Männikkö yritti vaihtoa ja Kohonen ulkopelaajana oli liian aikaisin näpyn perässä eli Kohonen esti ko. tilanteessa sisäpelaajaa. Tilanteesta tuomittiin vapaataival ja Männikkö tuuletti onnistunutta vaihtoa, ei sitä että pallo osui päähän jos se edes osui ollenkaan päähän.

Pelistä aika samanlaiset kommentit kuin Weberiltä, Jymy oli murskaavaan ylivoimainen, aivan käsittömättömät tasoerot tässä sarjassa. Kitee oli luovuttanut pelin jo ennen kuin se edes kerkesi alkaa, viimeistään ensimmäisen juoksun jälkeen. Jymyltä Jani Komulainen aivan tulessa (2 kunnaria, 4 lyötyä, 3 tuotua, kärkkärit 14/17), oikeastaan koko joukkue pelasi erinomaisesti. Myös yleensä pleijareissa vertyvä Jimi Heikkinen pelasi mainion pelin. Yleensäkin pelissä oli aivan järkyttävä määrä läpilyöntejä.

Superjymyn youtube tilillä on nähtävissä ottelun lehdistötilaisuus sekä muutamia klippejä itse pelistä. Pelinjohtajat puhuivat asiaa ja oikeastaan Toni Laaksoa kävi pelin aikana sääliksi, kova pelimies mutta joukkue oli aivan paska tänään ja Laakso teki mitä oli tehtävissä.

Ottelussa Jymy teki hyvää myös kentän ulkopuolella, sillä Jymy lahjoitti 4000 euroa Kainuun keskussairaalan lastenosastolle. Tarkoitus oli lahjoittaa ottelun jokaisesti katsojasta euro, mutta vaikka katsojamäärä jäi 3200 lahjoitti Jymy tästä huolimatta 4000 euroa. Erittäin hieno ele, josta kaikki seurat saavat ottaa mallia.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Jees, kävinpä katsomassa Jymyn pelin ja olihan se melkoista hohhoijjaa-meininkiä.

Joo onhan se voitto hieno juttu, mutta ei tälläisesta pelistä katsojana nauti.

Itsekin olin paikan päällä myös ja kuulin, että pudotuspelit on paras seitsemästä. Kitee luovutti jo ekan vuoroparin jälkeen niin kyllä tämä on ehdottoman huono ratkaisu epätasaiseen Superpesikseen. Myöskin Vimpeli oli näyttänyt kaapin paikan. Sotkamo on vaan todella kovassa vireessä ja lyö tiukoissa paikoissa pallon varmasti kenttään (tai läpi) ja ulkona näyttää onnistuvan myös hyvin, taisi tulla eka kolmostilanne Kiteelle vasta toisella jaksolla! Ensi kerran pääsen vasta finaaleita katsomaan paikan päälle, mutta eipä taida olla näkemistä aiemmin..
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Ottelussa Jymy teki hyvää myös kentän ulkopuolella, sillä Jymy lahjoitti 4000 euroa Kainuun keskussairaalan lastenosastolle. Tarkoitus oli lahjoittaa ottelun jokaisesti katsojasta euro, mutta vaikka katsojamäärä jäi 3200 lahjoitti Jymy tästä huolimatta 4000 euroa. Erittäin hieno ele, josta kaikki seurat saavat ottaa mallia.
Tosin katsojat eivät tainneet itse maksaa lippua otteluun vaan paikalliset firmat. Lahjanantajaa ei pitäisi tietysti ikinä moittia enkä moitikaan, teko on hieno, mutta jos ottelu ei olisi ollut sponsoroitu, katsojia tuskin olisi ollut edes 2000. Mutta nyt siis oli.
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tosin katsojat eivät tainneet itse maksaa lippua otteluun vaan paikalliset firmat. Lahjanantajaa ei pitäisi tietysti ikinä moittia enkä moitikaan, teko on hieno, mutta jos ottelu ei olisi ollut sponsoroitu, katsojia tuskin olisi ollut edes 2000. Mutta nyt siis oli.

Ja mikäli Kitee on tiistaina yhtä surkea, niin torstaina Sotkamossa on varmaan 200 katsojaa. Ei tuollaisesta pelistä kukaan maksa mitään.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Joo onhan se voitto hieno juttu, mutta ei tälläisesta pelistä katsojana nauti.

Tasoero ei ole mukavaa katsottavaa. Olen nyt kolmena kautena (eli Porissa asuessani) käynyt Pesäkarhujen peleissä, ja kausi kaudelta olen surutta tiputtanut valikoimasta pois ne ottelut, joiden tulosta ei tarvitse arvailla. Jyväskylä ja Lapua ovat tarjonneet viihdyttävää pesäpalloa, tosin Jyväskyläkin oli viimeksi Porissa huonoin, mitä minä olen nähnyt. Mutta verrattuna aiempiin kokemuksiin Jyväskylän Kirittärien pelistä se oli viihdyttävää. Toki on ollut myös niin, etten ole peleihin ehtinyt.

Pudotuspelit ovat oma maailmansa, siinä Pori on aika harvoin kuitenkaan jaksanut loppuun asti. Jälleen on se tilanne, että jos kaikki natsaa, voi Lapuakin kaatua, mutta laajaa onnistumista se vaatisi.

Kuitenkin on hienoa, että pelaajarinkiin on nousemassa nuorta osaamista. Vaikka junnuilla välillä pää ja käsi tärisee peleissä, niin jatkuvuus on kuitenkin komeaa, ja selkeitä mahdollisuuksia on.
 
Viimeksi muokattu:

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Miesten ykköspesiksessä on kaksi ottelukierrosta pelaamatta kullakin joukkueella. Tässä sarjassa nousukarsintoihin selviää kuusi joukkuetta, kaksi parasta suoraan välieriin ja sijoille 3-6 sijoittuneet pelaavat puolivälierät. Hamina on jo varmiatanut paikkansa välieriin, toisesta paikasta kamppailevat
2. Alajärvi 39
3. Kempele 38

joukkueilla on jäljellä seuraavat ottelut
ke 10.8.
Kempele - Haapajärvi 18.00
Lievestuore - Alajärvi 18.00
su 14.8.
Alajärvi - Ylivieska 17.00
Imatra - Kempele 17.00

Molemmilla joukkueilla on mahdollisuus saada 6p kahdesta viimeisestä pelistään koska vastukset ovat vain sarjan häntäpäästä. Lisäksi tasapisteissä Alajärvi sijoittuu Kempeleen edelle. Teoreettinen mahdollisuus siitä että joukkue haluaisi pelata myös puolivälierissä tuskin toteutuu kun sarjan yleisömäärät ovat niin pieniä.

Muista pudotuspeleistä kamppailevat seuraavat joukkueet
4. Seinäjoki 33
5. Kuopio 33
6. Helsinki 31
7. Oulu 29
eli yhden näistä kausi loppuu kahden ottelun päästä. Joukkueilla on vielä seuraavat pelit:

ti 9.8.
Kuopio - Imatra 18.00
ke 10.8.
Helsinki - Hamina 18.00
Ylivieska - Oulu 18.00
to 11.8.
Ulvila - Seinäjoki 18.00
su 14.8.
Hamina - Kuopio 17.00
Oulu - Ulvila 17.00
Seinäjoki - Helsinki 17.00

Näistä heikoimmalla on siis Oulu, mutta se kohtaa enää vain joukkueita jotka ovat sarjataulukossa sen alla. Helsingillä taas on vielä vastassaan Hamina ja Seinäjoki. On mahdollista että Oulussa nähtäisiin puolivälierissä paikallisderby Oulun ja Kempeleen välillä ja jos näin käy, sen luulisi kiinnostavan paikallisia katsojia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
vaikka niitä tulee aivan varmasti jokaiselle joukkueelle kauden mittaan.

Lainaan tähän vastaukseksi Yle Keskustelussa ollutta nimimerkki torresin kirjoittamaa viestiä:

Tänään tuli nähtyä kahdesti sikäli aika harvinainen tilanne pesiksessä kunnarintekijän ohittaessa edellä juoksevan etenijän. Eka oli Vimpelissä, kun Haapakoski jäi odottamaan Puputtia kolmospesän eteen. Kosti teki sitten saman Jimin kiertäessä kentän Hiukassa. Aikaisempina kesinä noita on silloin tällöin tullut nähtyä, nuo oli tämän kesän ensimmäiset.

Eli kyseisen nimimerkin mukaan noita tilanteita ei nyt kuitenkaan ihan kamalan paljon tulisi, eilen joka tapauksessa kaksi.
 

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
Tahkon Olli Lehtola sitten joutuu ripustamaan piikkarit ja räpylän naulaan hieman ennen aikojaan polvivamman takia. Harmi, olisi ollut tärkeä pelaaja Tahkolle pudotuspeleissä; nähtiinhän se eilenkin kun Lehtola ei ollut pelaamassa niin kotiutukset tökki ja kopparipari Matikka - Kataja-Rahko hörppivät Viven lyöntejä oikein urakalla. Kiitokset Lotkolle muutamasta Tahkossa vietetystä vuodesta ja tsemiä uran jälkeiseen elämään. Tahko taasen sitkuttelee vielä kolme peliä ennen kauden päättymistä.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Minä puolestani väitän että ei tule. Olen seurannut Raksilassa lähes kaikki Lipon kotiottelut 2000-luvulla (poislukien tämä vuosi), paljon myös 1990-luvulla ja väitän että moista ei ole sattunut kertaakaan. Kunnareitakaan ei 2000-luvulla Raksilassa ole lyöty varmaan edes 20 kappaletta. No, Raksilan kenttä on ahdas, samoin kuin sen edeltäjä Keskuskenttä Kuusiluodossa oli.
Vaikuttaisiko sitten sinun tuntemukseen tuosta säännöstä paljon juurikin tuo Raksilan kotikenttä. Eli jos sielä lyödään noinkin vähän kunnareita (tuntuu todella pieneltä, mutta varmasti se niin onkin, kun kenttä on niin ahdas - tylsää yleisön kannalta), niin siinä tapauksessa en yhtään ihmettele, että sulle ei välttämättä ole tullut noita vastaavia tilanteita vastaan.

Tämän lisäksi olen pelannut pesistä Lipon junnuissa aikanaan ja mulle tämä kyseinen sääntö on joko täysin uusi taikka sitten olen sen unohtanut.

Minun mielestäni on jopa niin että tuossa kohdassa säännöissä on virhe, mutta koska tilanne on todella harvinainen niin eipä tuolla isoa merkitystä ole. Tämän sääntökohdan tunteminen ei mielestäni kuulu aivan pesis-ihmisen perustriviaan enkä ihmettelisi vaikka Superpesiksestä löytyisi pelaajia jotka eivät ole tuosta tietoisia.
Itsekin olen tosiaan pesistä pelannut reilut kymmenisen vuotta ja junioreista kertynyt jotain sm-mitaleja ja itä-länsiä (röh röh), ja kyllä vain tuollainen sääntö on ollut ja on aivan 100% varmasti voimassa, eikä sitä huvikseen sääntökirjassa ole. Lisäksi kun meidän avaralla kotikentällä Nurmossa noita kunnareita tuli aika paljon, niin näitä esimerkin kaltaisia tilanteita tuli kyllä silloin tällöin.

Ps. Aivan varmasti jokainen Superissa pelaava pelaaja tietää tuon säännön.

Eli kyseisen nimimerkin mukaan noita tilanteita ei nyt kuitenkaan ihan kamalan paljon tulisi, eilen joka tapauksessa kaksi.
Niin vai tuleeko sittenkin, kun samallekin kierrokselle mahtui kaksi kappaletta ;)

Nojoo se siitä, piti nyt laittaa vielä ajan kuluksi tästäkin aiheesta viestiä :)
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Vaikuttaisiko sitten sinun tuntemukseen tuosta säännöstä paljon juurikin tuo Raksilan kotikenttä. Eli jos sielä lyödään noinkin vähän kunnareita (tuntuu todella pieneltä, mutta varmasti se niin onkin, kun kenttä on niin ahdas - tylsää yleisön kannalta), niin siinä tapauksessa en yhtään ihmettele, että sulle ei välttämättä ole tullut noita vastaavia tilanteita vastaan.
Kyllä se vaikuttaa eli palstaveljellä on tuossa pointti. Kuulostaa ehkä saivartelulta mutta sanoit että niitä sattuu joka joukkueelle ja jos se tarkoittaa että kaikilla kotikentillä niin Lippo on tuossa poikkeus. No Lippo ei edes pelaa Superissa mutta on kuitenkin pelannut pitkään ennen tätä kautta joten sikäli voi laskea joukkoon.

Kommenttisi tylsyydestä on oivallinen mutta siltikin fasiliteeteiltaan Raksila lienee Suomen johtava pesiskenttä ja on harmillista kun siellä ei pelata Superia, eli se että noin hieno kenttä on ilman varsinaista käyttöä. Raksilan pesisstadion-alue ei ole mikään hirveän pieni mutta se on ympäröity noin kolme metriä korkealla teräsverkkoaidalla ja kun pallo jää tämän aitauksen sisäpuolelle, kunnaria ei kovinkaan usein ehdi kiertämään. Aita on pitänyt rakentaa siksi koska siellä stadionin takana on kävelytietä ja parkkialuetta, jos aitaa ei olisi niin ihmiset tulisi sieltä peliin, ei lippukassan kautta ja se aiheuttaisi kosolti harmaita hiuksia ottelujärjestäjille. Samoin kaikenlaisilla ilta- ja yökulkijoilla olisi vapaa pääsy pesisstadionille mikäli aitaa ei olisi.

Pari kertaa olen nähnyt Raksilassa sen että lyöty pallo on luiskahtanut jostakin raosta aidan ulkopuolelle ja sitä palloa ei ulkopelijoukkue voi hakea. Silloin kunnari on vieläkin varmempi kuin silloin jos pallo lyödään Antin monttuun, muuntajalle taikka Vimpelissä jokeen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kitee on kuin uusi joukkue, johtaa 3-0 viimeisen aloittavalla ja Jymy ei saa minkäänlaista tilannetta päälle.

Mielenkiintoista, toisaalta hyvä, mutta saa nähdä miten Jymy tämän käsittelee. Uusi tilanne joka tapauksessa. Tauko Jymyn kannalta hyvään saumaan ennen viimeistä tasoittavaa. Vettä tulee tuomariston mielestä vähän liikaa ja tauon jälkeen ennen toisen jakson alkua Jymy saa pelata neljännen tasoittavansa. Sotkamolaiset ovat muutamaan otteeseen tällä kaudella heränneet taukopuheiden aikana, toivottavasti nytkin.

EDIT: SoJy - KiPa -sarja nyt tasatilanteessa 1-1. Uskomaton voitto Kiteeltä tuon ensimmäisen ottelun jälkeen. Hattu päästä. Kyllähän luotto silti on kova, ei Jymy tässä kohdassa osaa hävitä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös