Pesikseen Jokerit-HIFK?

  • 1 597
  • 9

Pepe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kiri, MuurLe
Tänään opin surfaillessani netissä HIFKillä olevan 60 vuoden tauon jälkeen rivistössä pesäpallojoukkue, joka pelaa neljättä vuotta naisten Suomisarjaa (2. divisioona). Eihän siitä ole kovin pitkä matka alasarjan miesten joukkueeseen tai edes Superpesisjoukkueeseen.

Hjalliksen stadionilla pelataan huomenna Superpesistä ja jos kokeilu onnistuu ensi vuoden Itä-Lännen pelipaikka on sinettiä vaille varma. Ajalta ennen surullisenkuuluisaa Tiikeri-projektia muistetaan Hjalliksen yritys tuoda Riihimäen RPL Helsinkiin ja vaihtaa nimeksi Jokerit, mikä kuitenkin kaatui, kun kaupunginvaltuusto ei löytänyt (halunnut löytää) sopivaa paikkaa kentälle. Nyt on Hjalliksen paikka iskeä. Bisnesmielessä Jokeri-joukkue pesäpalloon on mitä loistavin idea. Mitättömistä pelaajapalkkioista johtuen kokonaisbudjetti olisi samansuuruinen parin jääkiekkoilijan palkkapussin kanssa eikä 20 lisätapahtumaa Finnairille olisi varmasti pahitteeksi. Siihen kun yhdistetään Hjalliksen taito hankkia sponsoreita ja myydä kausikortteja niin olisi siinä Alholla ja muilla ihmettelemistä.

Saas nähdä pelataanko vuonna 2004 Superpesisottelu Jokerit-HIFK.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei ikinä!!

Sopupallo pysyköön muualla. Todella idioottimaista pilata Finnair Stadiumin nurmi pelaamalla sopupalloa kentällä joka jo nyt on pikku palasina. Miksi sitä pesäpalloa on pakko yrittää Helsinkiin syöttää, kun se ei täällä tarpeeksi monta kuitenkaan kiinnosta...?

Kuolkoot pesäpalloilijat vaikkapa Sotkamon r-kioskilla, ei Helsingissä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Helsingissä ei pärjännyt edes yksi joukkue, niin mistä ihmeestä yhtäkkiä löytyisi kahdelle joukkueelle tarpeeksi kannattajia? En todellakaan jaksa uskoa, että lätkä-fanit lähtisivät yhtäkkiä pesiskatsomoihin vain tuttujen joukkueiden nimien perässä. En minä ainakaan. Esimerkiksi jonkun käsipallo-HIFK:n menestys ei voisi vähempää minua kiinnostaa.

Turha sitä pesäpalloa on yrittää Helsinkiin juurruttaa. Pysykööt vain pienien paikkakuntien pelinä, niin niilläkin on mahdollisuus maistella menestystä ;)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Never!!

Ei sopupalloa Helsinkiin ikinä koskaan milloinkaan, eikä ehdottomasti vielä silloinkaan!!
Sopuilkoot maalla, tai missä vaan ikinä huvittaa, mutta ei ikinä täällä. Tiikereiden konkurssi oli erittäin loistava asia ja toivottavasti siinä loppuivat myöskin haihattelut Helsinkiläis -joukkueesta pesisliigassa. Turha laji, äärimmäisen turha. Itse en sopiskatsomossa tule istumaan yhden yhtä kertaa, olipa joukkue millä nimellä hyvänsä.
Toivottavasti Hjalliskin jo ymmärtää, että ei se helvetin pössölaji voi oikeasti kiinnostaa ketään täällä. Sen osoitti Tiikeritkin ja toivottavasti uutta yrittäjää ei koskaan tule.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Ensi vuodeksi Kinnarin Pesis Järvenpäästä nousee supersarjaan.

Yli 30 vuotta halveksin lajia.Kun muutin JPäähän ja huomasin,että läheisellä koulun kentällä pelataan sopupalloa jollakin tasolla pääsymaksua vastaan.Ei vittu paljoa hetkauttanut.
Uteliaisuus kuitenkin voitti.Ja anonyymisti on tunnustettava,että sillä tiellä ollaan ja kyllä ma KiPen lippistä käytän.Aluksi tuli vaan pari kertaa käytyä ihmettelemässä,että mitä junttien touhua tämä on,palloja pudotellaan ja annetaan vääriä syöttöjä ja maalaiset tulee kaukaa busilla meidän koulun kentälle moista pelaamaan.Nyt vaan kummasti on alkanut kulku suuntautua kohti kenttää pelipäivinä.Ja seuraan peliä kiivaasti muitten junttien kanssa.
Espoossa ja Helsingissä asuessani en olisi koskaan moiseen sortunut,mutta sattuman oikusta olen tyytyväinen KiPen kannattaja.

Toivottavasti ei KiPeä yritetä Stadiin siirtää kaupunkilaisten kiusaksi.
 

Pepe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kiri, MuurLe
EKI: Riihimäen ja Kinnarin tilanne on hyvin erilainen. Riihimäki säilytti suurista talousvaikeuksista huolimatta paikkansa Superissa, jolloin Harkimo olisi ollut valmis ottamaan joukkueen suojiinsa (vrt. PK-35). Järvenpäässä pesiksen suosio on käsittäkseni kasvussa ja joukkue taustoiltaan täysin valmis pääsarjaan. Superpesispaikka on kuitenkin kaukana, sillä kuoleman sarjassa on todella vaikea päästä kahden parhaan joukkoon, kun vastassa ovat Alajärvi, Hamina, Loimaa, Puijo, Haapajärvi, Kouvola/joku muu ja selvä suosikki eli IPV/KaMa/Kiri. Joukkue, jolla ykköskärjessä pelaa Tommi Anonen ja Jussi "Riikan ja Lassen veli" Nieminen, tuskin läpäisee tuota sarjaa. Kinnarilla on muuten hienoin logo tämän maailman urheiluseuroista.

HIFK-mies: Olen kuuullut monen sanoneen pesiksen olevan tylsää nimenomaan katsoa. Yhdeksi syyksi on selvinnyt maajoukkueen puutteen myötä se, ettei kyseisillä henkilöillä ole yhtään selkeää suosikkijoukkuetta. Jos ei ole mitään väliä, miten peli päättyy, on se useimmiten tylsää kaikissa lajeissa. Itselleni kävi suunnilleen samalla tavalla kuin Ekille lentopallon suhteen. Menin kerran katsomaan kaverin peliä ja sen jälkeen en ole ollut monesti pois. Vaikka lentopallo ei olekaan pelillisesti yhtä mielenkiintoista kuin pesis tai lätkä, niin jo pelkkä jännitys suosikkijoukkueen pärjäämisestä riittää minulle.

Tuo alkuperäinen juttu HIFKin osalta on täysin naurettava ja pistin sen vain siksi, kun hifkiläiset tuntuivat olevan kaikista pesisvastaisimpia joissakin edellisissä ketjuissa. Hjalliksen mukaantuloa pidän sen sijaan hyvin mahdollisena, mutta toivottavasti mitään villejä kortteja ei enää aleta jakelemaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Pesäpallo

Ymmärtääkseni pesiksellä on aikanaan ollut erittäin vankka jalansija stadissa. Työväen Mailapojat ja PuMuhan olivat vanhoja kärkijengejä. En sitten tiedä, koostuivatko noiden joukkueiden pelaajat alkuperäisistä stadilaisista vai maalta muuttaneista junteista. Luultavasti molemmista.

Itse olen aina jonkin verran digannut lajia. Kyseessä on aika lailla älypeli, jota on myös hauska pelata. Tosin lähes kaikki pallopelejä on hauska pelata. IPV:tä on tullut kannatettua jo pikkupojasta asti jostain syystä. Livenä en ole aikoihin yhtään peliä nähnyt. KiPen peliin olen jo pitkään suunnitellut meneväni, koska asun lähistöllä. Eilen oli jo lähellä, mutta kun vastustajan nimi oli Ylihärmä, niin en jotenkin iljennyt.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Pesäpalloliiton setä sanoi jonkun lehden haastattelussa, että ensi kaudella pelejä lisätään Helsingissä entisestään. Mitäköhän seurat tästä tykkäävät, varsinkin kun menettävät yhden kotipelin ja vakituisten katsojien lipputulot?
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Re: Pesäpallo

Viestin lähetti Vakio

Itse olen aina jonkin verran digannut lajia. Kyseessä on aika lailla älypeli, jota on myös hauska pelata. Tosin lähes kaikki pallopelejä on hauska pelata. IPV:tä on tullut kannatettua jo pikkupojasta asti jostain syystä. Livenä en ole aikoihin yhtään peliä nähnyt. KiPen peliin olen jo pitkään suunnitellut meneväni, koska asun lähistöllä. Eilen oli jo lähellä, mutta kun vastustajan nimi oli Ylihärmä, niin en jotenkin iljennyt.

Kanattaa sitten tulla 6.6 klo 18.00.Jostain ihmeen syystä sen jälkeen on neljä vieraspeliä putkeen.Ja seuraava kotipeli vasta 1.7,jolloin itse pääsen otteluun seuraavan kerran.Itse kentän näen kyllä joka päivä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös