Pesäpallo – liveseuranta

  • 719 129
  • 17 902

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Oli kova koppi Kirittärien linjassa ja sillä vielä pääsivät yhden juoksun takaa superin tasoittavalle.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
On kova luotto omaan takasen pitävyyteen, kun voi palottoman ajon antaa räpylästä. Ja Kirittäret sössii kaksi paloa ja sarja Manselle 2-0
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ai kun naisissa toinen välierä on kesken ja miehissä ei olla pelattu vielä yhtään välieräottelua. Sanoisin, että tuo väreily on vielä kohtalaisen ohut. :)

Kieltämättä hieman vitsihuumoria vielä tässä vaiheessa. Naisissa pistivät dynastian nyt selkä seinää vasten. Ei toki miehissä yllättäis jos finaaleissa taas vaihteeks zoomattais jokikameraa ja hukattais palloa lilaan kenttään.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kovat voitot Manselta ja Pesäkarhuilta tänään. Siinä voi olla finaalipari. (toki toivon Ninni Härkösen puolesta Lapuaa)
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Oonko mä jotenkin hullu, koska en hirveesti tota Nallen touhua symppaa?

Onko tapahtunut jotain?

Kyl sen touhailut on jossain vaiheessa ihon alle päässeet. Mutta sitten kun joutunut toteamaan, että Kaijansinkon kanssa kuta kuinkin pelinjohtaneet naispesiksen läpi niin on joutunut vaan nöyrtymään hiljaiseksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onko tapahtunut jotain?

Kyl sen touhailut on jossain vaiheessa ihon alle päässeet. Mutta sitten kun joutunut toteamaan, että Kaijansinkon kanssa kuta kuinkin pelinjohtaneet naispesiksen läpi niin on joutunut vaan nöyrtymään hiljaiseksi.

Ei mun tietääkseni ole tapahtunut. Se vaan on jotenkin raskas.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mitähän loppukesästä oikein tapahtui? Se oli se yksi Seinäjoen reissu, jolla Kirittäret jäi kokonaan ilman juoksuja. Sen jälkeen homma on ollut vähän ihmeellistä puristusta ja hampaat irvessä vetämistä. Typeriä ja helppoja virheitä toisensa perään sekä huolimatonta peliä. Tänäänkään ei todellakaan tyylikäs suoritus, mutta siitä huolimatta voiton avaimet onnistuttiin ryssimään.

Viljanen on ollut ihmeen hiljaa viimeisissä peleissä. Alkukesästä Viljanen riehui jos Kirittäret johti 15-0 jo ratkennutta ottelua ja joku teki huonon suorituksen, ärräpäät lensi lähetykseen asti. Ilmeisesti jossain vaiheessa kautta Viljanen sai pelaajistolta vähän palautetta, että ei tarvitse vielä tässä vaiheessa kautta ottaa liian tosissaan kaikkea. Olisiko siellä jotain tuollaista taustalla?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Käsi ylös, olen väärässä. Sanoin että Kirittäret vie Mansee naisissa 3-0 mut tilanne on 0-2 kuka muu olisi uskonut?
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Ei mun tietääkseni ole tapahtunut. Se vaan on jotenkin raskas.

Kun on naisten puolella voittanut käytännössä kaiken ja vähän enemmänkin niin jokainen peliliike vaikuttaa raskaalta ja tuomarien silmään pissimiseltä. Esimerkkinä vaikka se Kirittärien 1j 4t lyönti järjestyksen muuttaminen niin se vaikutti Nallen ylimääräiseltä aikalisältä, mutta jokaisella joukkueella paitojenvaihto kestää yllättävän kauan. Vaikka naisissa Mansen fani olen niin osaan antaa kunnian niille kenelle kunnia kuuluu kolmen vihellyksen jälkeen, mutta pelin ollessa käynnissä vastustaja saa aina vähän painetta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mitähän loppukesästä oikein tapahtui? Se oli se yksi Seinäjoen reissu, jolla Kirittäret jäi kokonaan ilman juoksuja. Sen jälkeen homma on ollut vähän ihmeellistä puristusta ja hampaat irvessä vetämistä. Typeriä ja helppoja virheitä toisensa perään sekä huolimatonta peliä. Tänäänkään ei todellakaan tyylikäs suoritus, mutta siitä huolimatta voiton avaimet onnistuttiin ryssimään.

Viljanen on ollut ihmeen hiljaa viimeisissä peleissä. Alkukesästä Viljanen riehui jos Kirittäret johti 15-0 jo ratkennutta ottelua ja joku teki huonon suorituksen, ärräpäät lensi lähetykseen asti. Ilmeisesti jossain vaiheessa kautta Viljanen sai pelaajistolta vähän palautetta, että ei tarvitse vielä tässä vaiheessa kautta ottaa liian tosissaan kaikkea. Olisiko siellä jotain tuollaista taustalla?

Vaikea sanoa faktuaalista totuutta.

Sellanen kahden markan keittiöpsykologin analyysi voisi olla, että taustalla kolmen mestaruuden putki, Kirittärissä valmistautuminen ja vaatimustaso ollut (käsittääkseni) aika kova, että olisko vähän henkisesti pidemmän päälle kuluttavaa ja naamat kuluis siinä samalla?

Voi toki myös olla, ettei syksyt ole sisaruksia keskenään ja aina ei voi olla ihan sata. Ja kaikki on suhteessa vastustajaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vaikka naisissa Mansen fani olen niin osaan antaa kunnian niille kenelle kunnia kuuluu kolmen vihellyksen jälkeen, mutta pelin ollessa käynnissä vastustaja saa aina vähän painetta.

Hienoa, että osaat antaa. Minä en edes jaksa antaa vastustajalle painetta ja suihkukin on heikko.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
mutta jokaisella joukkueella paitojenvaihto kestää yllättävän kauan.

Aina ei ihan käy selväksi mikä on viivytyksen syy, mutta toivois pikkasen selkeämpiä protokollia ja vaatimuksia noihin paitojenvaihtoihin sun muihin. Ettei normi jaksovaihdon ajankulun lisäksi katteltais toista minuuttia kun tuomari seisoo lautasen päällä ja tuijottaa kuuluttamoon.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Aina ei ihan käy selväksi mikä on viivytyksen syy, mutta toivois pikkasen selkeämpiä protokollia ja vaatimuksia noihin paitojenvaihtoihin sun muihin. Ettei normi jaksovaihdon ajankulun lisäksi katteltais toista minuuttia kun tuomari seisoo lautasen päällä ja tuijottaa kuuluttamoon.


Meillä Kore huutaa kuuluttamoon vaihdot. Ei kestä pitkään.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Meillä Kore huutaa kuuluttamoon vaihdot. Ei kestä pitkään.

Tästä tulikin mieleen eräs peli muutaman vuoden takaa. Kuuluttajalla oli erään meidän pelaajan sukunimi väärin merkattuna papereihin. Koitin kesken vuoronvaihdon ilmoittaa kuuluttamoon oikean sukunimen, kirjoitin pahvin palaseen nimen ja heiluttelin sitä kuuluttajan edessä, mutta ei mitään vaikutusta. Seuraavassa vuoronvaihdossa vein kirjurille pelaajan nimilapun selästä.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
@JYP#44 ja @aceman81

Itse veikkaan, että yksi iso tekijä Kirittärien pelilliseen alavireisyyteen on Körkön vähintään puolikuntoisuus. Körkkö on Kirittärille melkein yhtä tärkeä pelaaja kuin Manselle Hukka on. Nämä sarjan parhaat vain tekevät joukkueestaan niin ulkona kuin sisällä parempia ja hieman ulottuvampia.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Kenestä sitten naisissa vuoden pesäpalloilija? Ei se nyt ihan Körköltä näytä.

Olikos tämä ns runkosarjan mvp palkinto vai vaikuttaako playoffit. Jos runkosarjaa katsotaan niin Syrjälä SMJstä olisi vaihtoehto, mutta playoffien vaikuttaessa palkinto on täysin auki.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
@JYP#44 ja @aceman81

Itse veikkaan, että yksi iso tekijä Kirittärien pelilliseen alavireisyyteen on Körkön vähintään puolikuntoisuus. Körkkö on Kirittärille melkein yhtä tärkeä pelaaja kuin Manselle Hukka on. Nämä sarjan parhaat vain tekevät joukkueestaan niin ulkona kuin sisällä parempia ja hieman ulottuvampia.
Toivottavasti kaikki selittyisi Körkön kunnolla. Onhan Emman rooli joukkueessa ihan järisyttävän iso. Montako peliä meni runkosarjassa sillä kaavalla, että 1J4T:llä Körkölle jokeripaitaa päälle ja Emman suorituksilla Kiri vie jaksovoiton? Monta, en edes muista montako.

Mikähän lie Körköllä on? Näyttää kaikin puolin terveeltä, mutta ei käynyt tänään kuin lyömässä ja sitten kopin kautta takaisin kaarelle. Jostain olin saanut kuvan, että olisi enemmän henkisiä kuin fyysisiä juttuja, mutta tämänpäiväisen perusteella vaikuttaa kuitenkin fyysiseltä. Tai mistä minä tiedän.

Jos Manse vie vielä huomenna, niin aikamoinen jymypaukku pudottaa Kirittäret välierissä 0-3.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eikö Körköllä ole jotain henkisiä juttuja? Voin kuvitella, että paineita on. Henkisistä jutuista oli puhetta itä-lännen aikaan. Körkkö teki asiasta Insta-päivityksen.

@hooceebruins oon muuten tykästynyt tuohon Härköseen melkein yhtä paljon kuin Ronkaiseen! Aivan jäätäviä suorituksia molemmilta. Ja, kyllä, guuglasin Härkösen ja sain tietää että on ollut kaikenlaista. Voittajatyyppi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitähän loppukesästä oikein tapahtui? Se oli se yksi Seinäjoen reissu, jolla Kirittäret jäi kokonaan ilman juoksuja. Sen jälkeen homma on ollut vähän ihmeellistä puristusta ja hampaat irvessä vetämistä. Typeriä ja helppoja virheitä toisensa perään sekä huolimatonta peliä. Tänäänkään ei todellakaan tyylikäs suoritus, mutta siitä huolimatta voiton avaimet onnistuttiin ryssimään.

Viljanen on ollut ihmeen hiljaa viimeisissä peleissä. Alkukesästä Viljanen riehui jos Kirittäret johti 15-0 jo ratkennutta ottelua ja joku teki huonon suorituksen, ärräpäät lensi lähetykseen asti. Ilmeisesti jossain vaiheessa kautta Viljanen sai pelaajistolta vähän palautetta, että ei tarvitse vielä tässä vaiheessa kautta ottaa liian tosissaan kaikkea. Olisiko siellä jotain tuollaista taustalla?
Itse sanoisin, että alkoi jo Pori-pelistä, jossa Kirittäret jätettiin todella vähäiselle tilannemäärälle (heidän mittapuullaan) ja ilman Paunan häpläystä ei välttämättä olisi jäänyt pinnaakaan käteen. Tiedä sitten onko tuota joukkuetta juoksutettu liikaa ja varsinkin sen avainpelaajia? Ehkä Nallella on ollut se tappioton kausi mielessä, jota Olli Eronen ennen kauden alkua ennusti. Jyväskylän pystyy jaloilla voittamaan ikuisesti tilanteita alemman kastin joukkueita vastaan, mutta top 5 -joukkueita vastaan ei oikein riitä, kun tiputtaa vaan lyhyen kenttään kun mennään pidemmälle syksyyn. Enivei, kun Pesäkarhuja olen seurannut, niin välillä on tehty vaan ulkopeliin nojautuen se tarvittava runkosarjassa ja esim. Juka on välillä pelannut kakkoskärjessä, eikä muutenkaan pelannut kaikkia pelejä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt on taas hankalaa, kun tulee maaottelu, mutta eihän se mua edes kiinnosta jos vaihtoehtona on pesäpallo! Ei olekaan hankalaa. Huh-huh, meinasin jo peljästyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös