Perussuomalaiset

  • 5 480 428
  • 44 084

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ensin kehut Ruotsia, joka Krimin kriisin myötä on muuttanut suhtautumistaan Natoon, ja tämän jälkeen kritisoit persuja, jos he tekisivät saman. Tuo heidän linjauksensa kun on tosiaan vuodelta 2013 ja paljon on tapahtunut sen jälkeen.

Kyllä persut on sen ihan itse päivittäneet vuodelle 2015. Vai minäkö ne sinne lisäsin:

PERUSSUOMALAISTEN PUOLUSTUSPOLIITTINEN OHJELMA 2015
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minun virheeni. Pahoittelen.

OK.

Oman tekstini kriittisyys kumpuaa siitä, että paitsi vassareiden NATO-kantaa, persujen puolustuspoliittinen linja mukailee Venäjän näkemystä Suomen ja NATO:n tilanteesta aina sitä myöten, että Venäjä löytää Suomesta tiedotuksen eliitin joka ajaa Suomea NATO:n jäseneksi vastoin Suomen etua.

On täysin käsittämätöntä että tällainen puolue joka myötäilee Suomen kannalta äärimmäisen strategisessa asiassa Venäjän näkemystä voi pitää hallussaan ulko- ja puolustusministerin salkkuja.

 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No en vittu tietenkään, mutta ihmetyttää vitusti heidän asenteesta kyseisessä vitun ohjelmassa. Miksi vitussa osallistua mihinkään vitun keskusteluohjelmaa, jos ei ole valmis keskustelemaan, vaan aletaan haukkua vitusti Yleä väärästä vitun aiheesta.

Kerrotko minulle missä on ne viralliset poliitkoiden ohjeet mitä ja miten A-Studion kaltaisessa ohjelmassa saa sanoa?

Suurin virhe mitä Putkonen olisi ohjelmassa voinut tehdä olisi esiintyä samalla tavalla kuin kaikki muut poliitikot, kuten esim. Sampo Terho. Persujen yksi suosion salaisuus on siinä että käyttäytyvät eri tavalla kuin ns. vanhat puolueet, rikkovat rajoja (monessakin suhteessa).

Luin viestisi ja ymmärsin sen sen sisällön. Sen sijaan sulle ei näköjään avautunut mun viesti ja logiikka. Juurihan kirjoitin, että "Ja tämä siis jos katsotaan vain asiaa tältä kannalta. Eri asiahan on se, että mikä on kavereiden anti muuten puolueelle." Eli itse puntaroin asiaa viestissäni vain siltä kannalta, mitä on tapahtunut rikosoikeudellisesti. Ja sillähän asiaa perusteltiinkin julkisuuteen. Siltä kannalta katsottuna tapaukset Halla-aho ja Tynkkynen eivät ole keskenään loogisia. Se on eri asia, että mikä on heidän muu antinsa puolueelle, ja ilman muuta Halla-aho ei ainakaan aikanaan pahemmin hajoittanut puoluetta, toisin kuin Tynkkynen.

Ok, olet oikeassa, tuolta sinun kannaltasi katsottuna caset eivät ole loogisia mutta Persut eivät katso asiaa tuolta kantilta.

Yleisesti katsottuna Persut toimivat JHA:n kanssa samalla tavalla kuin kaikki muutkin puolueet, ei puolueista kengitä vain sen takia että on saanut tuomion, varsinkin kun rikos on tapahtunut ennen valtakunnanpolitiikkaan tuloa.

Pidän Terhoa kokonaisuuden kannalta selkeästi parhaimpana vaihtoehtona näistä. Niinistö on asiaosaaja, mutta asiaosaaminen on mielestäni suppeampi kuin Terholla ja karismaa hänessä ei ole yhtään. Todella jäykkä ja kylmä kaveri. Suuret massat eivät lähde Niinistön kelkkaan. Lindström on kansanmies ja varmasti hyvä kansanedustaja, mutta jotenkin ei vain vakuuta. Mm. juuri tuo mainitsemasi argumentaatio kusee. Terholla on mielestäni riittävän laaja asiaosaaminen, hyvä argumentaatio ja jopa jotain karisman tynkää. Terho olisi erilainen johtaja Soiniin verrattuna, mutta kenties juuri se, mitä PS kaipaisi.

Terho istuisi Kokoomuksen oikeaan laitaan loistavasti, menisi myös KD:n ja Kepuun pienellä väännöllä. Erittäin fiksu kaveri muttei ole varsinainen sytyttäjä Töyryän Teboilin kanta-asiakkaiden joukossa.

J.Niinistö on profiloitunut niin voimakkaasti puolustuspolitiikkaan että hänen laajempi osaaminen on arvoitus. Lisäksi kaikki karisma on äärimmäisen kylmää asiaosaamista syvällä bassolla ilmaistuna. Niinistö saa syväjäädytetyn Han Solon vaikuttamaan Jar Jar Binksiltä kaikessa eloisuudessaan.

Jarppa Lindström on sen sijaan aito karvaperse, ei ole mikään penaalin terävin kynä mutta herättää luottamusta inhimillisyydellään, kun tyyppi kertoo sosiaalitukien leikkauksesta niin oma tuska näkyy ja kuuluu.

Eli sanoisin että Soinin jälkeen JL on paras vaihtoehto, noin niinkuin kannatuksen kannalta. JNiinistö ja Terho komppaa laitureina omilla alueillaan.

Terho käyttäytyi ihan asiallisesti, mutta myös hän toitotti muille, että asia on loppuunkäsitelty ja mennään eteenpäin. Minä en pidä, että keskusteluohjelmaan osallistutaan tuolla asenteella, joka antoi Putkoselle mahdollisuuden omalle show'lleen. Asia ei todellakaan ole loppuunkäsitelty, koska tietosuojavaltuutettu on ottanut sen käsiteltäväkseen.

Sinä et pidä siitä ettei Persut halunneet jauhaa asiaa enempää? Kuulostaa vähän siltä että te punavihreät olisitte halunneet jotain isompaa reviteltävää kuin Putkosen joogatauko.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
'Vähintä, mitä nykyiset vallanpitäjät ja heitä äänestäneet ”isänmaalliset” piirit ja tekopyhät Kiitos 1939–1945 -paitansa ostaneet voivat tehdä, on se, että he lopettavat välittömästi kaikenlaisen sotaveteraaneilla ”ratsastamisen”.'

Vahva puheenvuoro sotaveteraanin tyttäreltä.
Linkki Hesarin mielipidepalstalle:
Mielipide: Lähes satavuotiaalta rintamaveteraaniäidiltäni vietiin voikin leivän päältä - Mielipide - Helsingin Sanomat

Onhan ne paidat säälittäviä, mutta eivät läheskään yhtä säälittäviä kuin unelma -väen Che -paidat.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Onhan ne paidat säälittäviä, mutta eivät läheskään yhtä säälittäviä kuin unelma -väen Che -paidat.

Che -paitojen säälitävyys on makuasia. Minä näen niihin pukeutumisen olevan oivallinen ja vieläpä poliittisesti korrekti keino henkilölle ilmaista tukensa poliittiselle väkivallalle, sekä aatteen nimissä tappamiselle.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onhan ne paidat säälittäviä, mutta eivät läheskään yhtä säälittäviä kuin unelma -väen Che -paidat.
Onneksi rajat kiinni-natseilla on tervehenkiset lahtarisankarit.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Onneksi rajat kiinni-natseilla on tervehenkiset lahtarisankarit.
Aika hauska kommentti, kun muistetaan, että kommarit ovat kuitenkin se ylivoimaisesti parhaiten rajojen sulkemisessa onnistunut jengi.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Onneksi rajat kiinni-natseilla on tervehenkiset lahtarisankarit.

Niin no. Paikalla neljässä " rajat kiinni " -mielenosoituksessa olleena on pakko todeta, että väkivaltaan pyrkivät yleensä vain teikäläisten Che - ja mustapaidat. Ainostaan Turussa muutama viikko sitten rajatkiinni -porukka pääsi teidän kanssa suurinpiirtein tasapeliin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Niin no. Paikalla neljässä " rajat kiinni " -mielenosoituksessa olleena on pakko todeta, että väkivaltaan pyrkivät yleensä vain teikäläisten Che - ja mustapaidat. Ainostaan Turussa muutama viikko sitten rajatkiinni -porukka pääsi teidän kanssa suurinpiirtein tasapeliin.
Miksi viittaat minuun tässä, itse en mene lähellekään mitään vajaaälyisten Suomen symbolien häpäisijöiden rajat kiinni-huuteluita. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta, kun toimit samalla tavalla. Et taida ihan olla selvillä mikä ero sillä on, jos on jotain mieltä jostain asiasta ja sillä, että menee jonnekin paikan päälle riehumaan.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Miksi viittaat minuun tässä, itse en mene lähellekään mitään vajaaälyisten Suomen symbolien häpäisijöiden rajat kiinni-huuteluita. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta, kun toimit samalla tavalla. Et taida ihan olla selvillä mikä ero sillä on, jos on jotain mieltä jostain asiasta ja sillä, että menee jonnekin paikan päälle riehumaan.

Miksiköhän? Mutta pahoittelen, jos loukkasin tunteitasi.
 

cornix

Jäsen
Aika hauska kommentti, kun muistetaan, että kommarit ovat kuitenkin se ylivoimaisesti parhaiten rajojen sulkemisessa onnistunut jengi.
Joo ei ole rajat kiinni-natseilla oikein logiikkaa tuossa, muista käydä ilmoittamassa se ensi kerralla kyseiselle poppoolle. Menee viesti perille ja oikeaan osoitteeseen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onhan ne paidat säälittäviä, mutta eivät läheskään yhtä säälittäviä kuin unelma -väen Che -paidat.

Tää oli se pointti, minkä keksit tuosta mielipidekirjoituksesta? Koita nyt edes vähän.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Joo ei ole rajat kiinni-natseilla oikein logiikkaa tuossa, muista käydä ilmoittamassa se ensi kerralla kyseiselle poppoolle. Menee viesti perille ja oikeaan osoitteeseen.

Tottakai mainitsen heti, kun ilmaantuvat palstalle. Toistaiseksi täällä on näkynyt vain niitä, joiden aatemaailmaan kuuluu vapauden, veljeyden ja tasa-arvon pitäminen turvassa piikkilanka-aidan sisäpuolella
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Miksiköhän? Mutta pahoittelen, jos loukkasin tunteitasi.
Kerro sinä minulle? Täsmälleen samoilla sanoilla kommentoit muuten asiaa viimeksikin, kun yleistit minut joihinkin ihmisiin, joiden kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Minulla ei ole tarvetta eikä edes kiinnostusta käydä riehumassa kenenkään tapahtumissa. Olen avoimen ja kansainvälisen Suomen puolesta umpimielisyyttä ja tyhmyyttä vastaan ja jos se mielipide sinun mielestäsi oikeuttaa sinut niputtamaan minut ja muut samaa mieltä olevat, tavalliset rauhalliset ihmiset joihinkin ryhmiin, kuten esimerkiksi riehuviin anarkisteihin, niin vittu ole hyvä vaan, mutta olet kohtalaisen pihalla. Vähän niinkuin minä pitäisin vertailun vuoksi kaikki poliiseja "aarnioina". Mutta se siitä off topicista, tässä ketjussa piti keskittyä persujen haukkumiseen.
 

cornix

Jäsen
Tottakai mainitsen heti, kun ilmaantuvat palstalle. Toistaiseksi täällä on näkynyt vain niitä, joiden aatemaailmaan kuuluu vapauden, veljeyden ja tasa-arvon pitäminen turvassa piikkilanka-aidan sisäpuolella
Olet siis sitä mieltä että #unelma-ihmiset haluavat pitää rajat kiinni? Vai että hakaristipaidat ovat kommareita?

Älläs huoli silti, et ole ainoa klanipää palstalla, joten eiköhän joku rajat kiinni haluava kommarinatsi viestisi bongannut.
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Olet siis sitä mieltä että #unelma-ihmiset haluavat pitää rajat kiinni? Vai että hakaristipaidat ovat kommareita?

No, kyllä te kommarit olette ääriajattelijoina vähemmistö myös unelmijoitsijoiden keskuudessa.

Älläs huoli silti, et ole ainoa klanipää palstalla, joten eiköhän joku rajat kiinni haluava kommarinatsi viestisi bongannut.

Kuinkas sinä keksit tarttua Koivulaakson tukkamuotiin?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
En minä halua rajoja kiinni. Eli unelmajengissä on sinun mukaasi kommareita jotka haluavat rajat kiinni?

Missäs minä niin olen väittänyt? Te kommarit nyt vain satutte olemaan se remmi, joka on kautta historian parhaiten onnistunut sulkemaan rajoja - Kumpaankin suuntaan ja kaikilta.

Se sopii sinulle.

Olet oikeassa. Kiitos - silleen heterosti.
 

cornix

Jäsen
Missäs minä niin olen väittänyt?

Tässä ketjussa, tällä sivulla ja useampaan kertaan. Juuri sen takia pyydän sinulta tarkennusta koska en oikein saa noin sekavasta logiikasta kiinni. No pistetään vaikka yksi lainaus sinulta:

Toistaiseksi täällä on näkynyt vain niitä, joiden aatemaailmaan kuuluu vapauden, veljeyden ja tasa-arvon pitäminen turvassa piikkilanka-aidan sisäpuolella

Sinun mukaasi unelmaihmisissä on kommarivähemmistö joka haluaa sulkea rajat, mä kyseenalaistan tuon tosi vahvasti. Taidat valehdella taas.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En minä halua rajoja kiinni. Eli unelmajengissä on sinun mukaasi kommareita jotka haluavat rajat kiinni?...
Missäs minä niin olen väittänyt? Te kommarit nyt vain satutte olemaan se remmi, joka on kautta historian parhaiten onnistunut sulkemaan rajoja - Kumpaankin suuntaan ja kaikilta...

Mä olen ymmärtänyt, että "natsien" ja "kommarien" logiikka mamutuksen suhteen on erilainen, mutta samanaikaisesti yhtäläisyyksiä löytyy.

- "Natsit" haluavat sulkea rajat ja pitää mamut aidan toisella puolella.
- "Kommarit" päästäisivät mamut maahan, mutta tekevät tämän jälkeen kaikkensa, etteivät mamut saa kotoutumiseen tarvittavaa koulutusta+työpaikkaa, ainakaan sellaisilta aloilta, jotka ovat vahvasti "järjestäytyneet".
 

cornix

Jäsen
- "Kommarit" päästäisivät mamut maahan, mutta tekevät tämän jälkeen kaikkensa, etteivät mamut saa kotoutumiseen tarvittavaa koulutusta+työpaikkaa, ainakaan sellaisilta aloilta, jotka ovat vahvasti "järjestäytyneet".
Varmasti kelpaa kommareille mamut töihin ihan mihin tahansa alalle, kunhan tessiä ei rikota eikä kajota esimerkiksi minimipalkkaan.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tässä ketjussa, tällä sivulla ja useampaan kertaan. Juuri sen takia pyydän sinulta tarkennusta koska en oikein saa noin sekavasta logiikasta kiinni. No pistetään vaikka yksi lainaus sinulta:

Totta., kyse on ymmärryksen puutteesta.

Sinun mukaasi unelmaihmisissä on kommarivähemmistö joka haluaa sulkea rajat, mä kyseenalaistan tuon tosi vahvasti. Taidat valehdella taas.

Ja, höpsistä. Minä puhun kommareista ja sinä tulkitset sen tarkoittavan unelmajengiä. No, ehkä itäblokin ihanemaiden ja Vasemmistoliitonkin historia on sinulla hieman hakusessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös