Tämän palstan protokollan mukaan jos mennään niin: Jos olet ottamassa kantaa johonkin asiaan, niin sinun pitää ensin googlettaa vastaavat tapaukset koko maailmanhistorian ajalta, ja kommentoida niitä ensin. Vasta sitten voit kommentoida itse asiaa (luoja sinua varjelkoon, jos vastaavaan tekoon on syyllistynyt Vihreiden tai Vasemmistoliiton edustaja ja unohdat kommentoida sitä). Muuten olet kaksilla rattailla ajeleva visva.
Mitä tapaus Hakkaraiseen tulee, niin minulta ei sympatioita tule, vaikka asiaa pitkään julkisuudessa vatvotaankin. Tapaus ei todellakaan ole ensimmäinen, joten luulisi jotain jo oppineen. Uskon myös, että tämä ei ole viimeinen luku kirjassa nimeltä Hakkaraisen uudet seikkailut.
Siis tehdään nyt selväksi, että minunkin mielestä Hakkaraisen pitäisi saada kenkää, kuten niin monelle meistä normityöläisistä kävisi. Mutta kuten Fancy Jasper tuossa hienosti kertoi, kyseessä on kansalta saatu luottamustoimi ja sillä mandaatilla saa perseillä lähes miten tahtoo. Arhinmäki sekoili Sotsissa, Sasi tuomittiin henkirikoksesta, Kaikkonen tuomittiin korruptiorikoksesta, ym... näitä piisaa.
Neumanni unohtelee nyt sen, että herkästi se "Mutku Putkonenki" kortti lentää pöytään, kun joku "omista" narahtaa raiskauksista, ym.. Eli ihan samoista asioista lentää loka sieltä paremmaltakin puolelta. Itse en ole ollenkaan tyytyväinen siihen, että miten vähällä Halla-aho on päästetty, vaikka hän tuossa kuukausi sitten löi omat teesinsä pöytään, miten heillä tällaiset tapaukset hoidetaan. Nyt tuntuu, että kun puoluejohto vaihtui, niin Hakkaraisen kymppitili putsaantui siinä samalla. Heitellään vielä vastuuta esim. Terholle, joka oli kyllä valmis pistämään pyörät pyörimään Räsäsen tapauksessa, mutta Päivi itse asianomistajana kielsi toimimasta. Kyllä nämä asiat pitää hoitaa silloin, kun ne tapahtuu eikä näin, että tullaan itse "sopivassa" kohtaa ulos, vaikka itse on kielletty toimimasta aluksi. Tässä kiteytyy koko meetoo-systeemin ongelma, ainakin tässä kohtaa, kun Hakkaraisella ei ollut minkäänlaista etuasemaa tai vastaavaa, mistä Räsänen olisi voinut kärsiä. Eli mistään harjoittelija vs johtaja-asetelmasta ei ollut kyse.
Myös presidentinvaaleissa voisi minun puolesta kysellä Haaviston toimista, kun Nexar hakkasi kännissä naisia ruotsinlaivalla. Miten koko tapaus saatiin lopulta siivottua maton alle? Hakkaraisen vetoapu kyllä aikanaan Caruna-Peksille kelpasi ja nyt hän puuhailee jo Lex Hakkaraista. Ja Kyllöseltä voisi kysellä hänen seksistisistä ja sovinistisista huuteluistaan mediassa.