Perussuomalaiset

  • 5 384 293
  • 43 439

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Kukas täällä on Toimia puolustanut? Joku hampurilaishihamerkillä varustettu jenkki kenties?

En minäkään ole havainnut yhtään puolustelijaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En minäkään ole havainnut yhtään puolustelijaa.

Enkä ole minäkään.

Sen sijaan mielestäni pitää suhtautua tietyllä varauksella myös osaan Toimi-paljastuksista.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toimi Kankaanniemi kirjoittaa nyt tapahtuneesta Uuden Suomen puheenvuoroon. Myöntää olleensa "valvomaton ja harkitsematon."
Kankaanniemen teko oli äärimmäisen tyhmä kahdessakin mielessä. Seksuaalissävytteisten viestien laittaminen samassa organisaatiossa olevalle on harvoin viisasta. Nyt saattoi lisäksi käydä niin, että tieto viestittelystä on kulkenut Kankaanniemen vastustajille ennen puoluejohtoa ja mediaa. Kankaanniemen luulisi olevan tuolla poliittisella kokemuksella tietoinen, että pahimmat "Iznougoudit" löytyvät oman puolueen piiristä. Ja etenkin tässä tilanteessa, kun valtaa on todennäköisesti tiedossa. Kaikki eivät ole varmaan pitäneet siitä, että Soini on ottanut loikkarin lähipiiriinsä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voiskohan se johtua siitä, että raiskauksen vääryydestä vallitsee niin suuri yksimielisyys, että siitä ei oikein tällaista vääntöä saa aikaiseksi.

Tämä selittäisi asiaa. Muistaakseni kuitenkin esim. Tapanilan tapauksen aikaan asiasta käytiin aikamoista vääntöä sekä täällä, että yleisestikin mediassa/ julkisessa keskustelussa.
 

Nypsi

Jäsen
Tämä selittäisi asiaa. Muistaakseni kuitenkin esim. Tapanilan tapauksen aikaan asiasta käytiin aikamoista vääntöä sekä täällä, että yleisestikin mediassa/ julkisessa keskustelussa.
Tapanilan jälkeen joillekin suurin huolenaihe oli se, ettei rasismi lisääntyisi. Muistan nähneeni myös kannanottoja, joissa oltiin sitä mieltä, että ei pidä tuomita ketään, kun oikeuskaan ei ole vielä tuominnut.
Kankaanniemi olisi päässyt tästä kohusta eroon kun olisi vain todennut, ettei Toimi Kankaanniemen lähettämät viestit liity millään tavalla Toimi Kankaanniemeen.
 
Ja tosiaan tämä "ongelma" jääköön Toimin aviovaimon ja kolmen aikuisen lapsen arvioitamaksi.

Asioita voi katsoa monella tavalla. Minä näkisin siten, että Toimin vaimon arvioitavaksi jää tässä tapauksessa ainoastaan se, että onko hänen mielestään edellytyksiä jatkaa liittoa vai ei. Aikuisille lapsille tämä ei mielestäni mitenkään kuulu. Vai oletko sinä kiinnostunut vanhempiesi viestien sisällöstä?

Unohtamatta miten Toimin Jumala näkee tilanteen.
Mikäli Toimin Jumala näkee asian samoin kuin minun Jumalani, niin se ymmärtää ihmisen olevan syntinen.

Joko sulla on merkittäviä ongelmia luetunymmärtämisessä tai sitten sä trollaat.
Ei suinkaan. Sinä olet toistuvasti ottanut esille Toimin ja viestittelyn kohteena olleiden naisten ikäeron.

Vai onko vasta 18 vuotias mielestäsi täysin vapaata riistaa 65 vuotiaalle kiimaiselle perverssisuomalaiselle?
Vanha papparainen jahtaamassa nuoria naisia ilmeisesti The Benny Hill Show:sta opituilla tavoilla. Pervo mikä pervo.
Sinä katsot voivasi määritellä ikäeron liian suureksi, josta loogisesti ajatellen seuraa se, että sinä katsot voivasi määritellä oikean ikäerohaitarin. Mielenkiintoista, että sinulla riittää intohimoa paukuttaa 40 viestiä keskustelupalstalle toisen ihmisen lähettämien seksiviestien vuoksi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onhan tuo nyt ihan naurettavaa, että SDP ja Vihreät kannattavat kirjaston rakentamista Somalimaahan suomalaisten rahoilla. Ja samaan aikaan Turussa on lakkautettu kirjastoja.
Turussa tyhmyys on jo saanut ylivallan, eikä kirjaston sivistävä tarkoitus toteudu, kun turkulaiset lainaavat pelkkää Aku Ankka-kirjaa ja Varesta. Parempi käyttää nekin rahat siis viisaammin, vaikka sitten Somaliaan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minä näkisin siten, että Toimin vaimon arvioitavaksi jää tässä tapauksessa ainoastaan se, että onko hänen mielestään edellytyksiä jatkaa liittoa vai ei..

Et taida olla itse naimisissa/parisuhteessa? Nimittäin tuota rangaistusskaalaa löytyy naisilta muutenkin kun onko "liittoa vai ei" ;)

Vai oletko sinä kiinnostunut vanhempiesi viestien sisällöstä?

Minun vanhempieni viestejä ei olla julkaistu valtakunnan mediassa. Mutta kieltämättä kyllä minua vituttaisi mikäli naapurini, työtoverini jne muut perheen ulkopuoliset saisivat tietää vanhempieni viestien sisällöstä.

Sitäpaitsi, tässä ei ole kyse kiinnostuksesta vaan siitä, että nämä on tuotu julki ja ovat tulleet esille koko kansalle tyyliin "jokaisen kaupan kassalla iltapäivälehtien etusivuilla", keskustelupalstolla, kavereiden sosiaalisen median kautta jne jne.

Kuten fiksuna miehenä tiedät itsekin, niin (valitettava) trendi median suhteen on se, että media "päättää" mistä valtaväestö on "kiinnostunut". Mutta totean yhä sen, että tämä on ollut jo tarpeeksi kauan esille ja on eilisen päivän uutisia.
 
Viimeksi muokattu:
Kommenttiosiossa parhaat:

"Krokotiilin kyyneliä. Sinun vuoksesi aika moni transsukupuolinen on itkenyt ja mahdollisesti poistunut oman käden kautta. Ja armoahan sinä haluat. Muista mitä Sanassa sanotaan, anteeksi saa juuri sen verran kuin itse on valmis antamaan. Sinä fariseus mittaat kyllä kuminat ja mintut, mutta sisältä olet täynnä hillittömyyttä ja saastaa.

Matt. 23:23
23 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta. 24 Te sokeat oppaat! Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!"
 
Et taida olla itse naimisissa/parisuhteessa? Nimittäin tuota rangaistusskaalaa löytyy naisilta muutenkin kun onko "liittoa vai ei" ;)
Olen. Meidän parisuhteemme pelisäännöt eivät kuitenkaan ole yleismaailmallisia. Jokainen pari luo omat sääntönsä ja sanktionsa. Kiistämättä sitä, että mainitsemasi kehityskulku lienee melko yleinen.

Minun vanhempieni viestejä ei olla julkaistu valtakunnan mediassa. Mutta kieltämättä kyllä minua vituttaisi mikäli naapurini, työtoverini jne muut perheen ulkopuoliset saisivat tietää vanhempieni viestien sisällöstä.
Minä en jaksaisi vittuuntua moisesta, koska en voi koko asiaan mitenkään vaikuttaa eikä koko asia minulle mitenkään kuuluisi. Vanhempien tekemiset ovat kuitenkin heidän asioitaan.

Kuten fiksuna miehenä tiedät itsekin, niin (valitettava) trendi median suhteen on se, että media "päättää" mistä valtaväestö on "kiinnostunut". Mutta totean yhä sen, että tämä on ollut jo tarpeeksi kauan esille ja on eilisen päivän uutisia.
Juttu on vanha, eikä case an sich minua juuri kiinnosta. Minua kiinnostaa enemmänkin reaktiot. Median ylhäällä pitämiä asioita ei voi hallita, mutta omaa suhtautumista ja toimintaa voi. Jokaiseen toimittajan esittämään kysymykseen ei pidä vastata, ainakaan sillä tavalla kuin toimittaja haluaa.

Toejoen Veikon viestit voisi luokitella Toimin toimintojen puolustamiseksi.
Kuten viestissä #13333 mainitsin, niin "Toimilla toki petti harkintakyky, koska ei tuntenut maaperää tarpeeksi."
 
Eiköhän tässä voida Toimi-kohu pikkuhiljaa haudata käsiteltynä, ja alkaa taas keskittyä perussuomalaisten olemattomaan substanssiin, eli vaaliteemoihin joita olivat mm. autovero, pienituloisten verovapaus ja maahanmuuttosäästöt.

Näistä kolmesta maahanmuuton osalta neuvottelijoiden kortit ovat jo pöydällä ja linjapaperi julki. Suvakkimokutusjärjestön blogissa Niko Pyrhönen ansiokkaasti analyseeraa, miksi mitään säästöjä maahanmuutosta ei ole näköpiirissä:
Miksi maahanmuuttokriitikot leikkaavat tylsillä saksilla? - ETMU
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kuten viestissä #13333 mainitsin, niin "Toimilla toki petti harkintakyky, koska ei tuntenut maaperää tarpeeksi."
Eli ongelma ei ollut tyylittömien viestien lähettämien, vaan uhrien valinta (koska nämä eivät pitäneet turpaansa kiinni ja pettäjä-sika jäikin kiinni). Kyllä tuota edelleen voi puolusteluna viestien lähettelylle pitää.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näistä kolmesta maahanmuuton osalta neuvottelijoiden kortit ovat jo pöydällä ja linjapaperi julki. Suvakkimokutusjärjestön blogissa Niko Pyrhönen ansiokkaasti analyseeraa, miksi mitään säästöjä maahanmuutosta ei ole näköpiirissä:

Tällä hetkellä näyttäisi tosiaankin, että persujen maahanmuuttokriittisyys on jäämässä torsoksi, mutta odotellaan vielä hallitusneuvottelujen päättymistä. On totta, että Vihreät, RKP ja Vasemmistoliitto olisivat saaneet varmasti aika pahaa jälkeä aikaan maahanmuuton suhteen, mutta eihän tuo käy minään selityksenä. Se on sama, kun RKP lakkauttaisi pakkoruotsin ja sanoisi, että muut puolueet kieltäisivät koko kielen puhumisen.

Selvitykselle maahanmuuton kustannuksista peukku. Nämä maahanmuuton kustannukset ovat kyllä niin monimuotoisia, että niitä on erittäin helppo kääntää itselleen mieluisaksi. Jos ei muuta, niin ennen viimeistä viivaa voidaan plussalle tai miinukselle lisätä toisaalta monikulttuurisuus itseisarvona tai rikollisuus kustannuksena, niin luvut näyttävät viimeistään itselleen mieluisilta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onhan tuo nyt ihan naurettavaa, että SDP ja Vihreät kannattavat kirjaston rakentamista Somalimaahan suomalaisten rahoilla. Ja samaan aikaan Turussa on lakkautettu kirjastoja. On kai nyt muitakin vaihtoehtoja oltava, jos Suomi haluaa tukea Afrikan koulutuksen ja hyvinvoinnin kehittymistä.
Äkkiajateltuna tuo on kyllä pöljä ajatus. Mutta mutta, mietitäänpäs toinenkin tovi. Kehitysyhteistyötä on aika laajalti haluttu siirtää rahansiirroista kohti autettavan maan infran ja yhteiskunnan rakenteiden parantamista ja tukemista. Jos tämä siis toteutetaan siten, että kohteeseen ei lähetetä 300 tonnin shekkiä, vaan siten, että rakennetaan kirjasto (tai remontoidaan olemassaolevat tilat sitä varten), koulutetaan henkilökuntaa, hankitaan aineistoa ja laitetaan toiminta pyörimään, niin tuohan onkin melkoisen hyvä hanke. Ja vielä toinen jos, eli jos se kirjasto alkaa toteuttaa suunnilleen samaa tehtävää kuin kirjastot Suomessa, niin silloin on annettu nälkäiselle miehelle onki eikä kalaa. Hanke onkin fiksu.

Suhteessa runsaan jossittelun määrä tässä kirjoituksessa johtuu siitä, että ainoa tietolähteeni hankkeesta on persunuorten julistus ja tämän keskustelupalstan viestit.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tällä hetkellä näyttäisi tosiaankin, että persujen maahanmuuttokriittisyys on jäämässä torsoksi, mutta odotellaan vielä hallitusneuvottelujen päättymistä. On totta, että Vihreät, RKP ja Vasemmistoliitto olisivat saaneet varmasti aika pahaa jälkeä aikaan maahanmuuton suhteen, mutta eihän tuo käy minään selityksenä.

Käypäs ja ihan helvetin hyvin käykin, ainakin minulle. Mitäköhän kaikkea kivaa sitä olisi lainkaan lykätty eetteriin, jos nämä manitsemasi bändit olisi hallitukseen vielä päästetty? Tämä tapaus Rajamäki hyvänä esimerkkinä. Ja kun on nykyistä Callen, Paavon ja Villen taikaseinähekumointeja lueskellut, niin luojan kiitos Persut on hallituksessa, ihan vain lisähullutusten estämiseksi. Minä en ole maahanmuuttoa vastaan, mutta ylenpalttista hyysäröintiä ja suvaitsevaisuusjeesustelua karsastan yli kaiken. Siihen ei ole nyt Suomella varaa.

Tärkein saavutus oli tuo linjaus rikollisten maahanmuuttajien karkoituksiin. Ennen kaikkea tämä palvelee niitä pakolaismaahanmuuttajia, joiden on tarkoitus elättää itsensä työllä ja kunnioittaa sitä mahdollisuutta, jonka he ovat saaneet.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Eli ongelma ei ollut tyylittömien viestien lähettämien, vaan uhrien valinta (koska nämä eivät pitäneet turpaansa kiinni ja pettäjä-sika jäikin kiinni). Kyllä tuota edelleen voi puolusteluna viestien lähettelylle pitää.

Onkos näiden ahdistelun uhrien viestejä tullut julki, vai mennäänkö sillä pohjalla, että kerrotaan/väitetään mitä on itse sanottu ja talteen on kopiotu vain Kankaanniemen näppäimistön tuotokset? En lue Seiskaa, joten siksipä kysyn.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Toejoen Veikon viestit voisi luokitella Toimin toimintojen puolustamiseksi.

Täytyykö tämä tulkita niin, ettet enää väitäkään minun puolustavan Toimia ja langettavan syytä aina naisten niskoille?
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huikeaa päättelyä tuo nimimerkiltä @Noitarumpu. Eli loppuen lopuksi naisten vika. "Silloin kun persu puhuu niin vastuu siirtyy kuulijalle".

En ole persu vaan vasemmistolainen ollut ikäni ja tulen olemaan, joten se meni väärin. Halusin katsoa asiaa siltä kantilta, miten naiset kirjoittivat Kankaanniemelle takaisin, vaikka herran viestit olivatkin rivoja ja ehdottelevia. Pitäisikö näitä naisia pitää jotenkin neitsyinä, viattomina ja vaikkapa tynnyreissä kasvaneina, jotka eivät ole tajunneet mitä viestejä Toimi antaa? Kyllä kuules naisetkin osaa olla piruja miehiä kohtaan, kun sille päälle sattuvat. Ei pidä olla aivan sinisilmäinen, vaikka sellainen olisikin.

Olen myös kirjoittanut Kankaanniemen tehneen väärin ja antanut ymmärtää hänet aika simppeliksi ajatusmaailmaltaan näin kauniisti sanottuna. Mieti ny itsekin siltä kantilta miten naiset ovat käyttäytyneet. Jotkut jopa tapailleetkin ja ainakin yksi loukkaantunut, kun Toimi ei ole lähettänyt vain hänelle törkeyksiä, vaan niistä on saanut muutamat muutkin osansa=)Käsittämätöntä! Naisen kosto on kamala, vai miten se menee.

Kyllä tässä nyt tulee väkisinkin mieleen se, että ansa viritettiin ja nyt hykerretään sädekehä pään päällä. Vittu että ottaa päähän tuollainen tekopyhyys! Juu, ei oo uskollinen, juu petturi, juu surkimus...ihan miten vaan, mutta että mediassa lähdetään yhtä mustaamaan ja ite ollaan niin syyttömiä, niin multa ei ymmärrystä näille akoille heru.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kehitysyhteistyötä on aika laajalti haluttu siirtää rahansiirroista kohti autettavan maan infran ja yhteiskunnan rakenteiden parantamista ja tukemista. Jos tämä siis toteutetaan siten, että kohteeseen ei lähetetä 300 tonnin shekkiä, vaan siten, että rakennetaan kirjasto (tai remontoidaan olemassaolevat tilat sitä varten), koulutetaan henkilökuntaa, hankitaan aineistoa ja laitetaan toiminta pyörimään, niin tuohan onkin melkoisen hyvä hanke. Ja vielä toinen jos, eli jos se kirjasto alkaa toteuttaa suunnilleen samaa tehtävää kuin kirjastot Suomessa, niin silloin on annettu nälkäiselle miehelle onki eikä kalaa. Hanke onkin fiksu.

Itsekin kannatan sitä, että opetetaan käyttämään työkaluja, jotka kehittävät maata, eikä setelinivaskalla korvata. Kyse onkin nyt siitä, että ollaanko antamassa sähkölamppua, kun ei sähköäkään vielä ole.Näin mä asian näen. Elikkä ensin pitäisi PERUSASIAT saada kuntoon, eli kouluhan se on se laitos, joka opettaa lukemaan, se ei ole kirjaston tehtävä ,vaan kirjastosta saa sitten lisäaineistoa opintoja jatkaakseen yms. Ehdottomasti kirjasto on hyvä asia ja se tuleekin perustaa AJALLAAN. Nyt on kuitenkin kyse aivan primitiivisestä alusta alkamisesta lähteminen käsittääkseni, joten lähdetään siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös