Perussuomalaiset

  • 5 476 655
  • 44 081

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän puolueen sisäistä turbulenssia näin Persuihin kriittisesti suhtautuvana seuraa lähes mielellään. Vaikka Hakkarainen tänne PK-seudun liberaaliin kuplaan onkin näyttäytynyt aina enemmän tai vähemmän sketsihahmona ja väkivaltaisena häirikkönä, kaiketi hänen näkemyksillä on painoarvoa maakuntien aktiiveille.

Tuota näkemystä Persuista Kokoomuksen apupuolueena vähän kritisoin ihan jo hallituksen maahanmuuttopolitiikka huomioiden, mikä ei nyt ihan ole Persujen sanelemaa, mutta heidän kädenjälkensä siinä voinee sanoa olevan isoin. Jopa EK:n näkemykset ohitettiin.
 

444

Jäsen
No nythän siellä on jo perssuomalaisten ”lehti”, Suomen Uutiset, kehunut poliisia, kuinka ”taltuttivat joukon radikaalivasemmistolaisia anarkisteja”. Siis taltuttivat joukon. Tilanteessa, jos poliisi siirsi hetkeksi syrjään yhden henkilön ja päästi tämän piakkoin pois, koska mitään syytä pidätellä tätä enempää ei ollut. Tilaisuudessa valtiovarainministeri huutaa mielenosoittajille ”menkää töihin, menkää töihin”, puolueen joku vpj tunkee kameraa naamaan kiinni ja räksyttää kaiken aikaa kuin kapinen rakkikoira, agitoi ja provosoi minkä kerkiää, ja suurin uhri tilanteessa on, ullatus ullatus, perssuomalaiset itse.

Ja tälle sirkuspuolueelle tosiaan löytyi jostain maakellareista ja metsämökeistä 600000 ymmärtäjää vain reilu vuosi sitten. Yksi hörhö riehuu ladatun aseen kanssa torstaiyönä kesken täysistunnon ympärikännissä Helsingin keskustassa, mutta työrauha pitää poliisille antaa, ja mitään ei voi kommentoida, koska turvallisuusuhka ja esitutkinta. Sitten äksyillään Oulun torilla, kun opetuslapset eivät saapuneetkaan sankoin joukoin kuulemaan ilosanomaa, ja kun yhtikäs mitään ei siltikään tapahdu, niin editoidaan hurrrrja hyökkäysvideo ja laitetaan ”lehti” julkaisemaan tarina joukkion taltuttamisesta. Nyt ei poliisille tarvittu työrauhaa ja asioita kommentoidaan heti ”tapahtuman” jälkeen. Ilmeisesti turvallisuusuhkaa ei ollut eikä poliisin tarvitse saada tehdä työtään rauhassa. Mutta on se varppina silti sen naisen oma syy, että tuli raiskatuksi, koska käveli puistossa. Ihan yks yhteen.
 

444

Jäsen
Taisi olla eri kirjoittaja, joka niputti raiskaustapauksen tähän ketjuun.
Jep. Minulle ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen lähteä vertaamaan näitä asioita toisiinsa.
No tätä taustaa en tiennyt. Minkäänlainen niputtaminen raiskausten osalta ei ole oikein, sillä kyseessä on monille raiskatuille jopa loppuelämää hallitseva ahdistava kokemus.
Sinäpä sen sanoit. Mitä olen sivusta saanut seurata, niin vuosien intensiivinen terapia ja mielialalääkitys raiskauksen seurauksena eivät ole tuoneet riittävää apua, ja luonnollisesti ei ole palauttanut tilannetta ennalleen. Syylliselle naurettava tuomio nuoren ihmisen elämän tuhoamisesta. Muun muassa tämän takia mulla menee aika pahasti vati jumiin, kun joku alkaa tosissaan selittämään, että olihan se nyt sen raiskatun syy, kun meni kävelemään puiston läpi. Ja lisäksi rinnastaa sen tähän tapaukseen, jossa ei oikeastaan tapahtunut muuta kuin lyhytkestoinen kiinniotto, puhuttelu ja vapautus, kun aihetta muuhun ei ollut, sen jälkeen kun ”uhri” on tietoisesti jälleen kerran kaivanut verta nenästään vain päästäkseen ”servaamaan” ja ”jauhottamaan” eri mieltä olevia. Tämän vuoksi minä pidän stebunaattoria idioottina ja fanilaumaansa vähintäänkin vähä-älyisinä ääliöinä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämän vuoksi minä pidän stebunaattoria idioottina ja fanilaumaansa vähintäänkin vähä-älyisinä ääliöinä.

Kun edelleen käsittelet raiskausta ja niputat Tynkkysen samaan, avaatko sen verran, että onko Tynkkynen siis raiskaaja tai puhunut raiskaamisen puolesta tai väheksynyt raiskauksia.

Jos joku persukannattaja on puhunut raiskauksista jotain, se liittyy ilman väärää asennetta ja tekoja suoraan Tynkkyseen hyvin vähän. Jos lainkaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kun edelleen käsittelet raiskausta ja niputat Tynkkysen samaan, avaatko sen verran, että onko Tynkkynen siis raiskaaja tai puhunut raiskaamisen puolesta tai väheksynyt raiskauksia.

Jos joku persukannattaja on puhunut raiskauksista jotain, se liittyy ilman väärää asennetta ja tekoja suoraan Tynkkyseen hyvin vähän. Jos lainkaan.
Suunnilleen tuosta se spinnaus (tällä kertaa) lähti ja sitä kesti pari sivua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Suunnilleen tuosta se spinnaus (tällä kertaa) lähti.

OK. Siis kyse ei ollutkaan Tynkkysen sanomista tai tekemisistä. Tätä juuri en tajua. Vähän sama juttu olisi, jos sanoisi laitavasemmiston useista seksuaalirikoksista tuomitun johtajan tarkoittavan sitä, että iso pomo Li Andersson on idiootti ja nostelisi seksuaalirikoksen tehneen vassarijohtajan tekoja samaan Anderssonin puolueen tekemisiksi.

Vuosia sitten kerroin täällä hyvin ikävä asian. Minulla oli kauan sitten ystävä joka raiskattiin. Vaikka moni antoi apua, hän ei pystynyt jatkamaan elämäänsä vaan tappoi itsensä. Raiskaus on niin vakava, niin tuhoisa, joskus niin kaiken ympäriltään syövä, että vihaan raiskaajia ja pidän raiskauksesta annettuja tuomioita Suomessa usein naurettavina. Myös raiskauksen uhrien hoitamisessa on meillä parantamista vaikka vuosien aikana onkin uskoakseni menty parempaan suuntaan.

Siksi olen allerginen raiskausten lisäksi sillekin, jos raiskausta käytetään syyttä tarkoituksella jonkun henkilön mustamaalaamiseen. Se on vastuutonta ja sairasta leikkiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
OK. Siis kyse ei ollutkaan Tynkkysen sanomista tai tekemisistä. Tätä juuri en tajua. Vähän sama juttu olisi, jos sanoisi laitavasemmiston useista seksuaalirikoksista tuomitun johtajan tarkoittavan sitä, että iso pomo Li Andersson on idiootti ja nostelisi seksuaalirikoksen tehneen vassarijohtajan tekoja samaan Anderssonin puolueen tekemisiksi....

Onko tämä oikea tapahtuma vai teidän kuvitelma?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tynkkynen on ihan keskimääräisellä ällillä varustettu hiukan keskimääräistä tallaajaa paremmin artikuloiva narsistinen tapauhriutuja.

Tynkkynen osaa medioiden käytön. Onhan hän sitä harjoitellut jo pitkään. Ja on todella taitava tässä kameran survomisessa muiden naamalle sekä siinä miten leikkaamalla ja videoita nopeuttamalla saadaan muut näyttämään typeriltä. Ei ole sattumaa että Sebun feedissä oli se nopeutettu sekunnin örvellys, jossa koki tulleensa "uhatuksi".

Tynkkynen olisi ihan hauskaa viihdettä joskus jos olisi vain jokin älytön sketsihahmo ilman oikeaa poliittista valtaa.

Valitettavasti Sebu kuluttaa kokoajan valtiomme varoja ja heikentää demokratiamme tasoa tällä narsistisella sekoilullaan.

Mutta ihmiset äänestää ja nyt on näin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
OK. Siis kyse ei ollutkaan Tynkkysen sanomista tai tekemisistä. Tätä juuri en tajua. Vähän sama juttu olisi, jos sanoisi laitavasemmiston useista seksuaalirikoksista tuomitun johtajan tarkoittavan sitä, että iso pomo Li Andersson on idiootti ja nostelisi seksuaalirikoksen tehneen vassarijohtajan tekoja samaan Anderssonin puolueen tekemisiksi.

Kyseessä oli siis ketjussa(kin) esiintyvään kaksinaismoralismiin "puuttuminen" karkean esimerkin voimin. Toisin sanoen Sebu itse kuulemma kerjäsi tätä. Minuun silmiin tuo on uhrin syyllistämistä. Otin esimerkiksi raiskauksen vain siksi, että sitä koskevassa keskustelussa pari vuotta sitten minulle taottiin kalloon, että uhrin toimintaa ennen rikosta ei saa millään lailla moittia, koska se on uhrin syyllistämistä.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että samat lainalaisuudet koskevat tässä "uhri-väittelyssä" ihan kaikkia riippumatta rikoksesta tai sen vakavuudesta. Olisiko Sebu joutunut uhkaavaan tilanteeseen, jos ei olisi länkyttänyt ensin itse jotain? Todennäköisesti ei. Samalla lailla sen pimeän puiston läpi oikaisevan neidon väärä reittivalinta johtaa siihen järkyttävään tapahtumaan. Toisella reittivalinnalla sitä ei olisi tapahtunut.

Sekin minua vähän ihmetyttää, että viimeksi tänään naureskeltiin töissä porukalla termille "turvallinen tila". Aina siihen asti, kunnes yksi hieman herkempi tapaus muistutti meitä muita, että me emme voi tietää, mikä on toiselle uhkaavaa ja mikä ei. Näin toki itsekin muistelen joka puolelta (vihervasemmistoa) kuulleeni. Ilmeisesti asia myös on näin, eikä siinä mitään. Se ihmetyttävä pointti on se, miksi nyt kuitenkin tässäkin ketjussa naureskellaan ja vähätellään tilannetta, jossa Sebastian Tynkkynen kertoo joutuneensa uhkaavaan tilanteeseen? Eikö sillä Sebulla saakaan olla oikeutta kokea jotain uhkaavaksi, mitä joku toinen ei koe?
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mahtuuko juuri puolueesta erotettu Teuvo Hakkarainen vielä persuketjuun? Joka tapauksessa hän on julkituonut FB:ssä "Eräänlainen perukirja" -otsikoidun tekstin.

Kolme on suurta uhkaa Suomelle. Venäläinen massamurhaaja Putin koplansa kanssa, hallitsematon kansainvaellus ja Euroopan Unioni itse.
Ensimmäisessä osiossa Putinin uhka käsitellään pikaisesti alta pois. Toisessa lämmitellään maahanmuutolla ja huutia saavat kongolainen kulkuri ja islamin lähettiläät ym.

Vauhtiin päästyään Teuvo teilaa lopulta EU:n.

Todellinen valta on suurilla ryhmillä ja viherpunikeilla. Se on näkynyt kansallisvaltioille ikävissä tuloksissa. Rahanjaon suhteen Suomea on pidetty lypsylehmänä samalla kun monet Etelä-Euroopan maat ovat kylpeneet seteleissä. Tämä suunta Suomen tuhoksi ei voi jatkua.
Metsäasiat yleensä ja Suomen metsien suojeleminen EU:n käsittämättömiltä päätöksiltä ovat olleet päätehtäväni. Ei ole auttanut. Tässäkin ollaan menossa karmeaan suuntaan. Huutavan ääni korvessa ei ole riittänyt. EU:n päätöksillä maastamme on tulossa lahopuureservaatti. Herääkö Suomi milloinkaan puolustamaan itseään?


Palstamillimetreillä mitaten uusi pakkausjäteasetus on tuplasti isompi uhka kuin Putin.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Pitää kyllä olla todella vinksallaan päästä, jos ihan tosissaan edes vertailee raiskausta ja jotain "uhkaavaa" tilannetta minkä itse järjestää poliisien läsnäollessa. Muutenkin hieno tarina, mihin oli saatu mukaan turvalliset tilat ja muut laitaoikeiston kliseet. Tarinasta 9/10, vähän jotain uutta kaivattaisiin mukaan. Ei oikein mene enää läpi työpaikalla jutellut wokejutut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Valitettavasti Sebu kuluttaa kokoajan valtiomme varoja ja heikentää demokratiamme tasoa tällä narsistisella sekoilullaan. Mutta ihmiset äänestää ja nyt on näin.

Tynkkynen raportoi koko ajan Georgiasta maan venäläistämisestä ja luokkaa 40 000 ihmisen mielenosoituksista demokratian puolesta. Kunnioitan tätä.

Noin muuten, "väärin" äänestäminen kuuluu demokratiaan. Tällaisena oikeistoliberaalin ja oikeistokonservatiivin (asiasta riippuen) sekarotuisena piskinä ymmärrän senkin, että osalla persuista on hyvin erilaiset ihanteet kuin itselläni. Ja vielä senkin, että Anderssonin EU-paikan myötä nousisi Kremlin ääni takaisin eduskuntaan. Puolueet ovat ehdokkaansa laittaneet ja äänestäjät ovat valintansa tehneet.

Itselleni PS on ollut vaikea pala hallituksessa. Luulin alussa helpommaksi. Mutta senkin kanssa on opittu elämään. Näkemysero varmaan, mutta pidän Kremlin ääntä sen mahdollisesti taas laitavasemmalla voimistuessa demokratiamme uhkana.

Kyseessä oli siis ketjussa(kin) esiintyvään kaksinaismoralismiin "puuttuminen" karkean esimerkin voimin. Toisin sanoen Sebu itse kuulemma kerjäsi tätä. Minuun silmiin tuo on uhrin syyllistämistä. Otin esimerkiksi raiskauksen vain siksi, että sitä koskevassa keskustelussa pari vuotta sitten minulle taottiin kalloon, että uhrin toimintaa ennen rikosta ei saa millään lailla moittia, koska se on uhrin syyllistämistä.

Ymmärrän nyt paremmin ja mitä tulee raiskauksen uhrin syyllistämiseen, minusta raiskaaja on rikollinen täysin riippumatta siitä, oliko raiskattu kännissä, minihameinen tai kulkiko läpi pimeän puiston. Taustanikin takia olen tässä täysin ehdoton. Ihmisillä on oikeus elää vapaasti ilman että heitä syyllistetään omasta raiskauksestaan.

Sekin minua vähän ihmetyttää, että viimeksi tänään naureskeltiin töissä porukalla termille "turvallinen tila". Aina siihen asti, kunnes yksi hieman herkempi tapaus muistutti meitä muita, että me emme voi tietää, mikä on toiselle uhkaavaa ja mikä ei. Näin toki itsekin muistelen joka puolelta (vihervasemmistoa) kuulleeni. Ilmeisesti asia myös on näin, eikä siinä mitään. Se ihmetyttävä pointti on se, miksi nyt kuitenkin tässäkin ketjussa naureskellaan ja vähätellään tilannetta, jossa Sebastian Tynkkynen kertoo joutuneensa uhkaavaan tilanteeseen? Eikö sillä Sebulla saakaan olla oikeutta kokea jotain uhkaavaksi, mitä joku toinen ei koe?

Ehdottomasti Tynkkysellä on oikeus olla koskematon kaikissa tilanteissa. Aika paljon somessa on Tynkkystä vastaan ja siihen hän on osin itse syyllinen. Mutta mikään uhkailu fyysisestä päällekäymisestä tai sen uhasta ei tule kysymykseen. Vittuilla voi takaisin ja jos siihen on syytä, mikä ettei.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pitää kyllä olla todella vinksallaan päästä, jos ihan tosissaan edes vertailee raiskausta ja jotain "uhkaavaa" tilannetta minkä itse järjestää poliisien läsnäollessa. Muutenkin hieno tarina, mihin oli saatu mukaan turvalliset tilat ja muut laitaoikeiston kliseet. Tarinasta 9/10, vähän jotain uutta kaivattaisiin mukaan. Ei oikein mene enää läpi työpaikalla jutellut wokejutut.

Etkö vieläkään ymmärtänyt lukemaasi tuosta edellisestä viestistäni? En minä vertaa tekoja toisiinsa. En ole missään vaiheessa verrannut tekoja toisiinsa.

Ymmärrän nyt paremmin ja mitä tulee raiskauksen uhrin syyllistämiseen, minusta raiskaaja on rikollinen täysin riippumatta siitä, oliko raiskattu kännissä, minihameinen tai kulkiko läpi pimeän puiston. Taustanikin takia olen tässä täysin ehdoton. Ihmisillä on oikeus elää vapaasti ilman että heitä syyllistetään omasta raiskauksestaan.

Kyllä, raiskaaja on syyllinen, ilman muuta. Minä sain vain melkoisen paskalastin niskaani, kun esitin, että erilaisilla valinnoilla (elämässä) myös uhrin osalta, olisi se raiskaus saattanut jäädä tekemättä. Ja siis tässä tosiaan ääriesimerkkinä tuo Kaisaniemen puiston läpi oikominen yöaikaan. Jokainen helsinkiläinen tietää, että se ei oikeasti ole kovinkaan turvallista.

Ehdottomasti Tynkkysellä on oikeus olla koskematon kaikissa tilanteissa. Aika paljon somessa on Tynkkystä vastaan ja siihen hän on osin itse syyllinen. Mutta mikään uhkailu fyysisestä päällekäymisestä tai sen uhasta ei tule kysymykseen. Vittuilla voi takaisin ja jos siihen on syytä, mikä ettei.

Juuri näin. Ja silti tässäkin ketjussa naureskellaan, että itse perseili asiansa tuohon tilaan. Eikö se ole juuri sitä syyllistämistä, kun rikokseen(?) haetaan syytä uhrista eikä siitä tekijästä? (Kysymys ei siis sinulle, vaan näille Sebulle naureskelijoille)
 

Tuamas

Jäsen
Juuri näin. Ja silti tässäkin ketjussa naureskellaan, että itse perseili asiansa tuohon tilaan. Eikö se ole juuri sitä syyllistämistä, kun rikokseen(?) haetaan syytä uhrista eikä siitä tekijästä? (Kysymys ei siis sinulle, vaan näille Sebulle naureskelijoille)

Mihin rikokseen?

Kyseessä oli huono käytös (jossa höpönassut eivät kestäneet toisen höpönassun provosointia hermostumatta), mitään rikosta ei ole missään vaiheessa edes meinattu epäillä.

On hivenen erikoista että sinä vedät tähän jonkun täydellisen idioottimaisen raiskauksen uhrin syyllistäminen jostain reittivalinnasta, johon olet itse syyllistynyt ja vertaat sitä tähän.

Jos provosoi ihmisiä, joku saattaa provokaatiosta suuttua ja provokaattori saa reaktion jonka tilasi (tässä tapauksessa editoituna uhkaavalta näyttävän videoklipin) tai huonosti käydessä enemmän.

Luonnollisesti se ei poista provosoituneen osapuolen teon rangaistavuutta, eikä edes vähennä sitä.

Joskaan tässä ei mitään rangaistavaa tekoa poliisin toiminnan ja lausuntojen perusteella tapahtunut.
Huonoa ja epätoivottavaa käytöstä toki.

Kuitenkin tässä on vähän sama tässä sinun ristiretkessäsi, kuin siinä jos verrataan paperitollon ampumista ritsalla siihen että ammutaan rynnäkkökiväärillä, kumpikin on ampumista, mutta saa olla kohtalaise väsyny hiihtäjä, jos esittää nämä yhteismitallisina tai tekee niistä analogioita.
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Melko harvoin tulee jaettua mitään meemejä millään kanavilla. Mutta tämä tuli tänään vastaan. :D

Voi olla että Sebu on joskus tehnyt jotain fiksuakin elämässään, mutta se nyt kyllä hautautuu väkisinkin kaiken sen nillittyksen alle.
 

Liitteet

  • PSX_20240513_222201.jpg
    PSX_20240513_222201.jpg
    142,9 KB · kertaa luettu: 282
Hei.

Vaikka nyt eilisen jälkeen tähän ketjuun ei (toistaiseksi) ole tullutkaan lisäviestejä, olemme kovasti sitä mieltä että nämä raiskausvertailut ja puhe raiskausvertailuista olisi hyvä lopettaa tähän paikkaan. Jos joku meinaa käynnistää tämän jo pari-kolme sivua ikiliikkujan uudestaan, lupailemme tutustumisjaksoa Turengin putkaosastolle.

Moderaattorit
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
HS teki jutun Tynkkysestä, joka on ulkoasiainvaliokunnan jäsenenä vaikuttamassa Georgian valintaan Venäjä ja demokratian välillä. Asiaa. Georgia | Sebastian Tynkkynen lähti yllätysmatkalle Georgiaan – Tavoitteena estää agenttilain voimaantulo

TYNKKYNEN kertoo EU-parlamenttien edustajien tavanneen lukuisia kansanedustajia ja kansalaisjärjestöjen edustajia. Lakia vastustaneet aktivistit ovat kertoneet seurueelle, että he uskovat joutuvansa pidätetyiksi lain tultua voimaan.

”Nyt on Georgian kohtalonhetki käsillä. Pyrimme puhumaan vielä viimeisen kerran poliitikoille, mitä tarkoittaa, jos agenttilaki hyväksytään. Yritämme myös rohkaista kansalaisyhteiskuntaa toimimaan”, Tynkkynen sanoo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös