Pennanen byebye!

  • 222 502
  • 1 461

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulussa näköjään käsin kosketeltava tuska, kun Ilves ties kuinka monetta kautta edellä. Laiskan pulskea ja pöhöttynyt pohjoisen Jokerit siellä tuskailee.
Tjoo. En kyllä näin Kärppien kannattajana lähtisi tämän floppauksen jälkeen ilkkumaan yhtään kenellekään.

Mutta aiheeseen. Kommentoin ensimmäisen Tampereen matsin otteluseurannassa tähän tyyliin: "Jotenkin väkinäistä tuo Ilveksen jatkuva puskeminen ylöspäin.". Tuohon se mielestäni kaatui. Ilveksen hyökkäyspeli oli täysin puhdasta pystysuunnan lätkää, minkä Pelicans onnistui upeasti tuhoamaan mainion puolustusvalmiuden turvin. Kahden viimeisen matsin erikoistilanteet menivät myös täysin Pelicansille.

Tämä, sekä viime vuoden Jukurit vs. KooKoo -sarja sen osoitti: Liigan pudotuspeleissä ei yksinkertaisesti voi menestyä pelkällä pystysuunnan jääkiekolla. Viime vuonna Salo koulutti Jokista, nyt Niemelä Pennasta.

Ilveksen kannattajilta kysyisinkin, kun teillä on huomattavasti enemmän näkemystä tähän aiheeseen, että mikä muuttui Pennasen tultua ruoriin? Minun silmääni Pennanen peluutti lähes samaa pystysuunnan jääkiekkoa, mitä Myrräkin.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Onko Pennanen ikinä voittanut mitään?

On voittanut. Pennanen on voittanut Kärpät

Häpeällinen kirjoitus kokonaisuudessaan tämä tekeleesi. Rumaa ja täysin tyylitöntä. Onko epäurheilijamaisuus jokin oululainen ominaisuus?

Vastaan itse, ettei tietenkään ole. Valtaosa onneksi niin Kärppien kuin muidenkin seurojen kannattajista on järkityyppejä, lajia ja ylipäätään urheilua ymmärtäviä ihmisiä.

Ilves tulee vielä. Tämäniltaisenkin seurauksena entistä vahvempana
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä en kyllä arvosta hävinneelle irvailua, ja etenkin tulla toisen osioon tätä harrastamaan, ja sama pätee oli kyse ihan kenestä tahansa. Pitäisi aina nauttia keskittymään omien voitosta, ja jos on ulkopuolinen niin minun päähän ei jotenkaan ikinä mahdu se että pitäisin jonkun joukkueen häviämisestä niin paljon että tulisin varta vasten kuittailemaan. Voi olla suosikkeja ja inhokkeja joiden voittamista tai häviämistä toivoo ja otteluseurantaketjussa voikin vähän provota mutta ei jotenkin omaan ajatusmaailmaan istu että tullaan ottelusarjan jälkeen irvailemaan. Aikamoista jeesustelua tämä nyt itseltäni mutta meni jo :D

Ja ilmeisesti tätä jotain toisten osiossa vittuilua on meidän leiristä ilmennyt, noista aina välillä on pelikieltoja tullut ja toivottavasti homma on loppunut. Kuten totesin niin ihan turhaa touhua. Mutta ihmettelen sitä että muutaman mädän omenan takia oikeutetaan sitten se että tänne voi kaikkien kannattajat tulla paukuttamaan päätään. Ja sitä en ihmettele lainkaan että Pelicansia tänään moni kannusti ja nautti Ilveksen putoamisesta, upea jengi kyllä Pelicans.

Ja ketjun aiheesta kirjoittelin jo tuossa ylempänä mutta lisätään vielä se että oli joukkue millainen tahansa ensi kaudella niin kyllä paine kasvaa Pennasella, tämä oli selkeä epäonnistuminen vaikka historiankirjoihin voikin jäädä kädenlämpöinen pronssi.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sama @Raymond Pearl , kun ihmettelit mistä tämä juontaa juurensa täällä ja teidän ottelusarjaketjussa..
Siis olenko minä osoittanut epäkunnioittavaa käytöstä jotain vastustajaa kohtaan? En saa oikein tästä kiinni, enkä hyväksy tällaista väitettä.

Kunnioitan urheilua ja sen arvoja. Minun valmentamani joukkueen pelaajat eivät saa peliaikaa, elleivät sitoudu myös vastustajan kunnioittamiseen. Tuulettaminen murskavoitoissa ym. on kiellettyä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaisi niin ehkä ymmärtäisit, mistä tämä kuittailu nyt juontaa juurensa. Se on se kuuluisa tilataksillinen JAn Ilves-aktiiveja, joilla ollut tarvetta tulla kuittailemaan vieraisiin pöytiin jo pitkään. Toki, tässäkin mennään metsään, kun loput 99% Ilves-aktiiveista saa osansa tästä vaikka ovat tolkun porukkaa. Sama @Raymond Pearl , kun ihmettelit mistä tämä juontaa juurensa täällä ja teidän ottelusarjaketjussa.

Jottei mene täysin OTksi niin tämä ketju nyt tällä hetkellä ihan huumoriosastoa, sillä Pennasen projekti vasta alussa.

Mä ymmärrän tämänkin, mutta ei poista sitä tosiasiaa, että tilannetaju on kovaa valuuttaa. Nämä vittuilut voi hoitaa vaikka ensi viikosta lähtien sitten taas. Aikaa on ensi kevääseen saakka, kollektiivisesti. Kertoo ihmisestä tosi paljon, jos ei kykene edes tällä palstalla asettumaan toisen ihmisen asemaan. Täällä kai kaikilla on omakohtaista kokemusta tappionhetkistä?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Pennanen tekee virheitä, kuten tietysti kaikki muutkin. Mutta hän erottuu muista siinä, että hänen kykynsä oppia virheistään on aivan poikkeuksellisen hyvä.

Ensi kauden Ilves tulee olemaan sitä vahvempi mitä pidemmälle kausi etenee - ja erittäin kovaa valuuttaa mestaruustaistossa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Oma veikkaukseni on, että ennemmin tai myöhemmin Ilves - Pennasen takia tai hänestä huolimatta - häviää. Sitä me kaikki odotamme kuin kuuta nousevaa kieli pitkällä ja vaahto suussa.

Veikkaan myös, että tämä ketju on kovassa käytössä Ilveksen kauden päätyttyä. Eikä välttämättä ilvesläisille mieluisessa kontekstissa.

Saa ottaa talteen.
Lokakuussa tuli kirjoiteltua tällaista. Valitettavaa sikäli että näin kävi, sillä paikallisfinaalit olisin ehdottomasti halunnut. No tällä kertaa kävi näin.

Mistä olen ihmeissäni, niin ilvesläisille kauden päättyminen selvään valmennuksen nukahdukseen / vastustajan parempaan osaamiseen, ei näyttäydy kovin pahana juttuna. Ikään kuin uuden valmentajan ei pitäisikään menestyä ensimmäisellä kaudella. Melkoisia tarinoita kuulee....
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Niin mä oon ymmärtänyt, että Ilves-henkiset kirjoittajat ovat palstan paskinta paskaa. En juuri käy toisten osioissa, mutta olisi mukava ymmärtää tämä?

"En juuri käy toisten osioissa..." Anteeksi vaan, mutta hieman ihmettelen, että juuri sinä sanot näin. Nimittäin jos mulle tulee ekana mieleen nimimerkki, joka ekana tulee moralisoimaan Tapparan tekemisiä, niin se on kyllä aivan selvästi sinä. Kun Rautakorpi korona-aikana, kun Tapola kapteeniasiassa tai kun Tapparan twitter, niin se on pomminvarmasti sinä, joka sieltä tulee huuteleen moraalijeesuksena.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
"En juuri käy toisten osioissa..." Anteeksi vaan, mutta hieman ihmettelen, että juuri sinä sanot näin.
Kiitos viestistä. Yleisissä osioissa olen tosiaan Tapparan tekemisiä kommentoinut. Unohdit Tapparan yleisömäärät.

Ja koronahommat meni kieltämättä ihon alle. Eli olet kyllä Tapparan osalta ihan oikeassa. Se on pakko myöntää.

Edit. Sen verran harjoitin itsetutkiskelua tämän viestin myötä, että olen muiden joukkueiden osioissa käynyt kirjoittamassa 11 viestiä yhteensä, kun katsoo joukkueiden etusivuilla olevat viestiketjut ja laskee noista sinisistä palloista. Uskallan sanoa, että suuri osa on yksittäisistä pelaajista (ex-Ilves) kommentteja. Tapparan osiossa olen käynyt "ottelutapahtumaketjussa" kommentoimassa - muistaakseni ihan rakentavasti.

Siitä huolimatta myönnän, että mitä Tapparaan tulee niin välillä on läikkynyt yli.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Siis olenko minä osoittanut epäkunnioittavaa käytöstä jotain vastustajaa kohtaan? En saa oikein tästä kiinni, enkä hyväksy tällaista väitettä.

Kunnioitan urheilua ja sen arvoja. Minun valmentamani joukkueen pelaajat eivät saa peliaikaa, elleivät sitoudu myös vastustajan kunnioittamiseen. Tuulettaminen murskavoitoissa ym. on kiellettyä.
Et missään nimessä. Pahoittelut huono muotoilu ja suomenkieli. Mutta ihmettelit ääneen niin ottelusarjaketjussa kuin tässäkin ketjussa mistä juontuu juurensa tämä vinoilu Ilves-kannattajille? Tein oletuksen, että sinäkään ilmeisesti et vieraile liikaa muiden joukkueiden osioissa (?) eli samoin kuin se7en, ja sen takia täggäsin sinut. Pahoittelut.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voin tähän hävinneelle irvailuun sanoa ainoastaan oman lyhyen kommenttini. Minäkään en arvosta sitä, mutta joskus on myös tilanteita, joissa sitä kovasti edesautetaan itse. Ilveksellä on karavaani kulkenut koko kauden ja välillä se karavaani on mennyt niin kovaa, ettei välttämättä ole joka kerta niitä kaikkia sanomisia mietitty loppuun saakka. Päälle tulee vielä se, että organisaatio teki tämän varsin polarisoivan vaihdoksen Myrrästä Pennaseen ja mielestäni Ilves sai siinä juuri sitä, mitä se tilasi.

Toimistolla varmasti todellakin ajateltiin niin, että pitkällä aikavälillä tämä ratkaisu on paras. Se, mitä Ilveksen toimistolla ei muistettu ajatella on, että tästä lähtee joukkueelle melkoisen karu viesti. Se viesti oli, että Ilves menee finaaliin ja taistelee mestaruudesta. Pronssi ei riitä. Kun lähetät tällaisen viestin itse niin ei silloin missään päin parane yllättyä, jos viesti on ymmärretty myös Ilveksen ulkopuolella. Nyt se viesti sitten kääntyi Ilvekselle historiallisen kovaksi paineeksi, josta joukkue ei selvinnyt voittajana ulos. Silloin on selvää, että kaikki ne, jotka ennakoivat tämän ratkaisun huonoja puolia, saapuvat muistuttamaan tästä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä ymmärrän tämänkin, mutta ei poista sitä tosiasiaa, että tilannetaju on kovaa valuuttaa. Nämä vittuilut voi hoitaa vaikka ensi viikosta lähtien sitten taas. Aikaa on ensi kevääseen saakka, kollektiivisesti. Kertoo ihmisestä tosi paljon, jos ei kykene edes tällä palstalla asettumaan toisen ihmisen asemaan. Täällä kai kaikilla on omakohtaista kokemusta tappionhetkistä?

Sanoo ihminen joka kirjaa palstalle Suomen pääministeristä mukamas psykopaattisia piirteitä.

Tsemppiä Ilves-kannattajille. Hienon buumin olette saaneet joukkueen kanssa tamperelaiseen jääkiekkoon luotua.

Kaikkea hyvää toivon myös Ilveksen nykyvalmennukselle.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Vertaat oikeasti, kun toinen valmensi joku kymmenen peliä ja toinen joku 60? Minäkin saattaisin valmentaa kärkeen kymmenen peli ajaksi.

En lähde edes kommentoimaan tuota "minäkin saattaisin" heittoa... Mutta tähän kauteen lähdettiin siten, että keväällä valmistauduttiin, kesällä treenattiin ja syksyllä kausi aloitettiin Myrrän suunitelmalla, toteutuksella ja hänen johdolla, joten on vähän väheksyvää sanoa, että "toinen valmensi joku kymmenen peliä" kun taustalla on kuukausien pohjatyö.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä ne pelaajat myös hankittiin pelaamaan Myrrän Ilvekseen kesällä. Mutta koko aihe tympii. Ilveksen valmentajana jatkaa Pennanen ja niillä mennään. Ilves analysoikoon keskenään, miten meni omasta mielestä tää vaihto.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Pelicans laittoi "nihilisti"-asenteella Ilveksen ansaitusti pronssipeliin, mutta pitää huomioida, että Pennanen peluutti hieman epätyypillistä Liigakiekkoa. Paljonhan tuossa Ilveksen kiekottelussa ja etenkin pienen tilan peleissä on NHL-tyylistä tekemistä. Sanoisin, että mikäli saa muutamiin rooleihin hieman enemmän laatua (Esim. Sebök ja viimeinen versio Konnasta), niin tuo peli tulee tuottamaan vielä sen mestaruuden Ilvekselle.

Jos tuota peliä jumpataan laadukkailla pelaajilla ja homma toimii oikeasti, niin Lukon häikäisevä pelitapa muutaman vuoden takaa näyttää kiviaikaiselta. Onhan siellä pelissä paljon sellaisia elementtejä, mihin muut liigajoukkueet eivät pysty.

Pennanen epäonnistui ja Niemelä vei tämän erän selkeästi. Luulen kuitenkin, että Pendolla on nöyryyttä tämä ymmärtää ja tehdä tarvittavat korjaukset. Johtajuutta Ilves myös kaipaa lisää.

Minusta on hienoa, että Ilves kuitekin uskaltaa tehdä omaa juttuaan, eikä pelata pelkästään Sihvosen oppien mukaista lätkää. Pelitapojen eroavaisuudet ovat lajin suola.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
En vertaa, totesin vain faktan. Piti siitä tai ei, niin tilastollinen tosiasia se on.

Jos luet tilastolliseksi tosiasiaksi runkosarjasijoituksen tietyllä hetkellä Myrrän aikana, annatko saman siiman Pennaselle? Jos annat, kannattaa tarkistaa mitä julistat faktana.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Minäkin saattaisin valmentaa kärkeen kymmenen peli ajaksi.
Odotamme mielenkiinnolla sinun valmentaja debyyttiä! Onnea matkaan, toki jos osaaminen on tarpeaksi korkealla tasolla, niin eihän siinä onnen kanssa ole mitään tekemistä. Onni pitää ansaita, eli osaaminen ratkaisee.

Jos luet tilastolliseksi tosiasiaksi runkosarjasijoituksen tietyllä hetkellä Myrrän aikana, annatko saman siiman Pennaselle? Jos annat, kannattaa tarkistaa mitä julistat faktana.
Se ei ole mikään sattumanvaraisesti valittu "tiettynä hetkenä" vaan kun yhteinen taipale valmentajan ja joukkueen välillä päättyi. Eli hieman eri asia kun sattumanvaraisesti omaan agendaan poimittu data jostain hetkestä x.

Voidaan toki runkosarja sijoituskin antaa, se on tosiasioiden mukaan seuraava:
Ilves & Myrrä 1.
Ilves & Pennanen 2.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoo ihminen joka kirjaa palstalle Suomen pääministeristä mukamas psykopaattisia piirteitä.

No, sinä et ainakaan ymmärrä sitten lukemaasi.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, sinä et ainakaan ymmärrä sitten lukemaasi.

Tällaisen kommentin taakse on aina hyvä mennä. Symppaan sinua useissa asioissa ihan oikeasti. Tämä lienee kuitenkin väärä ketju tähän keskusteluun, vaikka luetunymmärryksessäni onkin kuulemma vikaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voittaako Ilves enää koskaan mitään? Missä avohoito-osasto 41? Entä Konna? Viime kaudella Sklenicka ajoi kylmäksi, jonka jälkeen mies ei enää kaukaloon hetkeen uskaltanut. Tänä vuonna Bloodin pelkkä läsnäolo laittoi Konnan pasmat sekaisin. Ikuinen häviäjä, kuten Ilveskin.

....

Ilves=häviäjä. Ehkä ensi vuonna sitten taas. Uudella valmentajallako?
Ymmärrän naljailun hävinneelle joukkueelle, Tampereella sille on pitkät perinteet Ilves vs. Tappara -asetelmassa, mutta en ymmärrä Kärpät-tyylistä oman pahan olon oksentamista toisen joukkueen palstalle.
Joistain kommenteista olen saanut sen käsityksen, että olemme tämän jotenkin ansainneet, mutta koska en lue toisten joukkueiden palstoja (pl. Jokerit-draama), niin tämä pääsi hieman yllättämään.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ilveksen valmentajanvaihto oli syksyllä niin poikkeuksellinen sarjakärjessä olevalta joukkueelta, että on ihan ymmärrettävää, että liigafanien katse on ollut koko kauden suunnattuna Ilvekseen - ja varsinkin Ilveksen kevääseen, koska niin Ilves-johto kuin Pennasta puolustavat fanit puhuivat koko ajan, että kevättä ajatellen Pennanen hankittiin ja keväällä ratkaisun mielekkyys näkyy.

Keväällä tulos jäi nyt totaalisen pannukakuksi. Ilveksen rosteri oli kovempi kuin vuosi sitten, ja tuolloin Myrrä vei joukkueen pronssille. Nyt Pennanen voi paremmasta materiaalistaan huolimatta yltää korkeintaan samaan. Eli siinä mielessä tämä on nyt kiistatta epäonnistuminen.

Mutta tuo lällättely, että "Myrrä oli sarjakärjessä, Pennanen ei" on tyhmää, kun katsoo numeroita.

Myrrän aikana Ilves pelasi syksyllä 9 ottelua ja sai niissä 18 pistettä, eli ottelukohtainen pistekeskiarvo oli kova 2,0
Pennasen aikana pelattiin 51 ottelua, joissa saatiin 96 pistettä, eli keskiarvo oli 1,88. Hyvä sekin.

Mutta kun pilkotaan nuo osiin, näyttää se tältä:
Myrrän aikana Ilves teki syksyllä keskimäärin 2,78 maalia per peli ja päästä 2,22.
Pennasen aikana Ilves teki 3,18 ja päästi 2,07.
Eli Pennasen Ilves teki 14% tehokkaammin maaleja ja päästi niitä lähes 10% vähemmän. Nuo on merkityksellisiä eroja ja luo käsitystä, että tuo Myrrän ajan kova pistekeskiarvo ei tosiaan ihan vastannut pelitapahtumia ja pitkässä juoksussa luvut olisi tulleet alaspäin.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Ymmärrän naljailun hävinneelle joukkueelle, Tampereella sille on pitkät perinteet Ilves vs. Tappara -asetelmassa, mutta en ymmärrä Kärpät-tyylistä oman pahan olon oksentamista toisen joukkueen palstalle.
Vaikea tietysti toisen puolesta suoraan sanoa mutta olisiko Oulussa ja Kärppä-faneilla vielä katkeruutta viime kauden puolivälieristä. Silloinhan käytiin tiukka seitsemän pelin sarja ja sen aikana taisi myös kaikenlaisia ajatuksia lentää molempien joukkueiden fanien välillä. Siitä toki täysin samaa mieltä kanssasi, että siltikään en ymmärrä kanssa ihan moista käytöstä.
 
Sinänsä Pennanen saa turhaa rapaa niskaansa. Vaikka totta onkin että Myrrän kanssa Ilves olisi varmaankin finaalissa niin Pennanenhan ei itse itseään valinnut vaan syyttävän sormen tulee osoittaa muaalle Ilveksessä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Sinänsä Pennanen saa turhaa rapaa niskaansa. Vaikka totta onkin että Myrrän kanssa Ilves olisi varmaankin finaalissa niin Pennanenhan ei itse itseään valinnut vaan syyttävän sormen tulee osoittaa muaalle Ilveksessä.

Jotenkin hölmöä höpistä, että Myrrällä olisi menty finaaliin, kun ei tiedä, että mitenkä olisi lopuissa 50 ottelussa runkosarjassa käynyt ennen sitä. Olisiko oltu vaikka viides? Olisi muuttunut playoffkaaviokin aikalailla.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Aika säälittävää tulla huutelemaan joukkueen foorumille hävityn ottelusarjan jälkeen.

Jotenkin vähän käy myös sääliksi Pelicansia joka on oikeasti ollut tällä kaudella erittäin hyvä joukkue. Eipä sinne suuntaan ole kuitenkaan paljon arvostusta tullut vaan heistä on nyt tullut se joukkue joka meni välieristä jatkoon vain sen takia että Ilves on paska, vaikka tosiasiassa Pelicans oli itseasiassa erittäin hyvä ja he olivat nimenomaan se, joka sai vietyä Ilvekseltä nuo runkosarjassa toimivat aseet pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös