muropakkaus kirjoitti:Olisi mielenkiintoista kuulla mitä nämä Pärden kuulemat jutut ovat. En kyllä keksi mikä voisi nykytilannetta enää huonontaa. Ollaan jo niin pohjalla, ettei alemmaksi pääse.
Se mitä olen aina ihaillut tietyissä IFK faneissa on ennen kauden alkua oleva jatkuva positiivinen asenne - vaikka olisi minkälaiset ennusteet. Se on toisaalta hienoa!! vaikka minun on vaikeata sitä ymmärtää.
Katsotaan nyt esim. tämän kauden pelimerkit:
- Viime kausi päättyi katastroofiin - pelaajia ostettiin kalliilla rahalla mutta oikeastaan mikään ei natsannut - varsinkaan pelillisesti. Hallitus ja Pena tiesivät tarkalleen minkälaisen riskin ottivat mutta sitä ei tietenkään julistettu. Nyt pelattiin upporikasta ja rutiköyhää - ja vielä moneen kertaan - onnistuttiin NHL lakon ennustamisessa mutta muu meni päin helvettiä. Mitä jos ei olisi tullut lakkoa?
- Viime kaudesta tuli suuri rahatappio. Joukkueen pomot tiesivät viimeisen hävityn Lukko-matsin jälkeen tarkalleen paljonko persnettoa tuli - mutta aikaa pelataan tietysti virallisia papereita odotellessa.
- Pena ei hankkinut yhtään pelaajaa loppukesästä vaikka tämän kauden jengi oli täynnä puukäsiä.
- Valmentajaksi hankittiin täysi kysymysmerkki johon monet fanit rakastuivat kun puheet kertoivat "miesten lentelevän jatkuvasti seinille". Kyseinen valmentaja tosin ei ole ikinä voittanut mitään ja minun mummoni voisi myös kertoa että "ensi kaudella vasta taklataan". Shedden yrittää parhaillaan opettaa IFK:n miehille pelityyliä jollaista ei enää harrasteta missään mualla Euroopassa, edes Saksassa. Ja vaikka se toimisi - Yhden 10:stä kotihallissa - niin minkälaista luulette että kyyti on vieras "lento"kentillä missä tilaa on enemmään eikä kukaan ehdi vastustajaan kunnolla kiinni?
Eihän tästä kaudesta voinut odottaa mitään muuta? Ja kaikki mitä tämän jälkeen tulee persnettoa ei voi olla mikään yllätys.
"Helppohan sinun on siinä selittää, mitä olisit tehnyt viime kaudella toisin" kysyy parhaillaan ystäväni, joten vastataan:
- Olisin ensinnäkin hankkinut 1-2 pelaajaa ennen viime kauden alkua enkä luottanut sokeasti NHL lakkoon josta ei seurannut IFK:lle muuta kuin tuskaa.
- Jos kerran rahaa pannaan haisemaan niin tehdään se sitten kunnolla! Harkins pelasi onnettomasti koko kauden - eikä parannusta ollut näkyvissä - joten mies pihalle ja parempi/liikkuvampi sentteri tilalle. (Ei mikään 15 kiloa ylipainoinen Madden)
- KUNNON SNAIPPERI! Niitä ei hankittu IFK:n leiriin yhtäkään vaikka juuri nämä hiippaajat ratkaisevat play off matseja + mestaruuksia: Caloun, Banham, Tenkrat - siinä jätkiä jotka osaavat homman. Nämä olivat tietysti varattuja mutta samantyyppisiä jätkiä olisi varmasti löytynyt mikäli scouttaus ja yhteydet olisivat kunnossa. Juuri maalintekijät puuttuivat Lukkoa vastaan vaikka myös moni muu asia meni päin H:ta.
Snaippereiden tilaa olisin raivannut jättämällä pois kenet tahansa - vaikka J Ruutun - jos yllä olevat asiat olisi saatu toimimaan.
Näin siis minä!
Viimeksi muokattu: