Pelipaita päällä ravintolaan?

  • 5 884
  • 39

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mittees on immeiset tästä mieltä? Itse tulee harrastettua aika paljon tätä. Eli matsin jälkeen en jätä narikkaan tai muuten ota pois peli- tai fanipaitaa pois vaan pidän sitä päällä koko baari-illan.

Ne ketkä tätä samaa harrastavat, ovat varmaan huomanneet, että ei tarvitse yksin nurkasta pelipaita päällä nahjustaa (varsinkaan IFK -pelipaita...) vaan juttua tuntuu riittävän jokaisella vastaantulijalla. Löytyy selkään taputtelijaa ja pientä vinoilua. Muutenkin tuntuu että jutunjuurta tuntemattomien kanssa löytyy paljon helpommin. Kertaakaan ei ole vielä kukaan tullut riitaa haastamaan tai tosissaan urpoilemaan.

Itselläni on jopa melko useasti käynyt "flaksi" pelipaita päällä (ilman pelipaitaa= no chance) Pelipaita antaa leideille puheenaiheen ja näin ollen ei laiskana miehenä tarvitse itse aloitella jutustelua. Kerrankin satuin olemaan matsin jälkeen Bakerssissä, ja tyttöpolttari seurue blokkasi minut sieltä. Seurueen morsian sattui olemaan henkeen ja vereen Jokerifani, ja kaaso keksi tehdä minusta sille seuralaisen illaksi. Rustasivat runon, jonka sitten (melkosessa tuiskeessa) morsiammelle luin, ja tietysti viidytin koko seuruetta sitten loppuillanajan.

Toinen mikä on pistänyt silmään on se että Stadin baareissa ei juuri näy kuin IFK-fanipaitoja? Kertaakaan en ole törmännyt Narripaitaisiin juhlijoihin. IFK paitaisia faneja tuntuu kyllä tulevan paljonkin vastaan. Eikö Narrit moista harrasta? Vai ovatko vaan niin kovia ottaa soppaa, ettei hallilta pääse kuin putkaan tai kotiin nukkumaan :)

Mites toinen tuplajoukkueellenen kaupunki? Näkyykö Tampereen yössä paljon pelipaitoja? Itse on tullut ohranjyvässä käytyä IFK paita päällä, ja vissiin Tamperelaisia huvitti humalatilani niin etteivät viitsineet turpiin livauttaa. :)
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Koira kirjoitti:
*klip* Kertaakaan en ole törmännyt Narripaitaisiin juhlijoihin. *klip*
Ei ole ollut tällä kaudella (vielä) paljon juhlittavaa.

Jalkapallon MM-ottelua Saksa-Brasilia 2002 olin seuraamassa ravintolassa Leverkusenin paita päällä. Kommenttia tuli paljon ja pelkästään positiivista. Kyllä siinä juttusille olisi päässyt jos olisi jännitykseltä kerennyt.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pelipaita ja "pelipaita", "pelipaitahan" voi olla siis tarpeeksi tyylikäs tai mielenkiintoa herättävän tekstin omaava...enkä nyt tarkoita torilta ostettua Lassi ja Leevi-tyylistä "PANETTAA"-paitaa.

Itse en pelipaitoja omista mutta kieltämättä pelipaita herättää aina huomion, tulee mieleen kysyä jotain vaikkei kysyisikään, jos ei muuta niin "KIRJOTAKKO NÄÄ JATKOAIKAAN", "OOKKO NÄÄ ERVATSALO" tai "EKKÖ NÄÄ OTTANU VAIHTOPAITAA".

Se ovvaa paha ku assuu täälä etelässä ni ne vastaa vaan notta "kyl mä näen ihan hyvin".

Off-topicina vielä että toinen tapa saada juttua aikaan vastakkaisen sukupuolen kanssa on tilata limsaa tai jäävettä. Johan on joku kimalainen vittuilemassa notta "miksi noin", mikä on toki pelkästään positiivista vittuilua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Aika usein on tullut pelin jälkeen paikallisessa kekkuloitua pelipaita päällä ja sen näkee jo paidan kunnostakin. Ei tosiaan tarvitse yksin kauan ihmetellä espoolaisessa lähiökapakassakaan vaan selkääntaputtajia ja muuta juttuseuraa löytyy nopeasti. On siellä muutama Blues-fani yrittänyt jotain kuittailla mutta tuntuu siltä että suurin osa kanta-asiakkaista on juuri ifk-faneja.

Stadin keskustassa on käsittääkseni joissain baareissa käytäntö että pelipaita päällä ei baariin pääse ettei tule rähinää... Jos ulkomuistista sanon niin Friday on yksi tämmöinen paikka?
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Stadin keskustassa on käsittääkseni joissain baareissa käytäntö että pelipaita päällä ei baariin pääse ettei tule rähinää... Jos ulkomuistista sanon niin Friday on yksi tämmöinen paikka?

Joo, viime vuoden playoffien aikaan ainakin muutama paikka ei päästänyt pelipaita päällä sisään. Ei ole tullut tänä vuonna juuri stadissa käytyä, maakuntaraflat Hotelli Vantaa ja Fennia on kyllä tullut paita päällä korkattua.
 

scholl

Jäsen
Matsin jälkeen tai milloin tahansa baariin meno pelipaita päällä ihan ok.
Sen sijaan yökerhoon tai diskoon ei.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Stadin keskustassa on käsittääkseni joissain baareissa käytäntö että pelipaita päällä ei baariin pääse ettei tule rähinää... Jos ulkomuistista sanon niin Friday on yksi tämmöinen paikka?

Kyllä noita paikkoja on useampiakin, varsinkin yökerhoja. Pelipaita päällä ei pääse, ja hihaton paita on myös monessa yökerhossa kielletty varuste.
 

scholl

Jäsen
sopuli kirjoitti:
Kyllä noita paikkoja on useampiakin, varsinkin yökerhoja. Pelipaita päällä ei pääse, ja hihaton paita on myös monessa yökerhossa kielletty varuste.

Monissa yökerhoissa on dress codena siisti pukeutuminen. Silloin se koskee niin jalkineita kun vaatetustakin.
 

Tretjak

Jäsen
Suosikkijoukkue
vopsia joskus kannatin..
tilanne ei ole suomessa varmaa yhtä paha kun briteissä=) siellä ei kannata mennä väärällä pelipaidalla väärään baariin x)
 

Rocco

Jäsen
Liigapaikkakunnilla Sportin paita herättää kaksijakoisia mielipiteitä. Osa soittaa poskeaan kaikista talousjutuista, Tammisesta yms. mutta isompi osa on oikeasti kiinnostunut Sportista. Erityisesti fanikulttuurista ja mahdollisesti heidän joukkueen entisistä pelaajista, joka sattuu pelaamaan nykyisin Sportissa. Pahimmat ovat ne tottakai jotka hurrittelee tai kysyy että osaanko suomea. Osa tekee sen tarkoituksella, osa ihan omaa yksinkertaisuuttaan. Ei Vaasa ole ruotsinkielinen paikka, herranen aika. Vain vähän yli 20% puhuu äidinkielenään ruotsia ja hekin ovat täysin kaksikielisiä.

Baariessa lähinnä noi pään aukomiset ja hurrittelut lisääntyy, mutta sieltä löytyy takuulla niitä joilla riittää juteltavaa enemmänkin kaikesta kiekosta. Vaasassa itse harvemmin pelipaita päällä kuljen baareissa.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tretjak kirjoitti:
tilanne ei ole suomessa varmaa yhtä paha kun briteissä=) siellä ei kannata mennä väärällä pelipaidalla väärään baariin x)

No juu, mutta jos käy oikeissa paikoissa niin juttuseuraa löytyy. ManU-paidan kera kun kävi illalla oluella niin kyllä sitä aina puhuttavaa löytyi tuntemattomien kanssa.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koira kirjoitti:
Toinen mikä on pistänyt silmään on se että Stadin baareissa ei juuri näy kuin IFK-fanipaitoja? Kertaakaan en ole törmännyt Narripaitaisiin juhlijoihin. IFK paitaisia faneja tuntuu kyllä tulevan paljonkin vastaan. Eikö Narrit moista harrasta? Vai ovatko vaan niin kovia ottaa soppaa, ettei hallilta pääse kuin putkaan tai kotiin nukkumaan :)
Itse en ainakaan menisi pelipaita päällä baariin yhdestä hyvästä syystä: Jokerien pelipaita herättää aina tunteita, jotka eivät kaikilta osin ole positiivisia. Varsinkin jos menee yksin, saa koko illan pelätä saavansa turpaan. Jossain vaiheessa joku tuntematon jannu tulee haastamaan riitaa sillä, että HIFK on parempi kun siellä tapellaan ja sitten pitää itse todistaa kuinka kova jätkä on. Ja kaikki HIFK-kannattajat eivät ole tällaisia, todellakaan. Mutta niitä juntteja ei tarvita kuin yksi tuhanteen, niin se on jo liikaa.

Muutamia vuosia takaperin, kun olin vielä nuori, ehkä noin 14, olin katsomassa jotain Jokerit-HIFK- peliä areenalla. Päässä mulla oli sellainen jokerihattu, jonka olin ostanut ulkomailta. Hallin käytävällä tuli vastaan joku HIFK-kannattaja, arviolta 25-v, joka sanoi vain, että ruma hattu sulla, ja tempaisi hatun lattialle. Näitä idiootteja löytyy baarista vielä enemmän kuin hallilta, eikä pienenä miehenä voi välttyä tällaiselta. Ikävää, että tietyt joukkueet keräävät tällaisia idioottejakin, mutta kai se kuuluu brändiin.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Silloin, kun tulen vieraspelimatkalta, niin käyn paita päällä pubissa kaljalla. Muuten paitaa käytetään vain hallissa.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
yellow kirjoitti:
Silloin, kun tulen vieraspelimatkalta, niin käyn paita päällä pubissa kaljalla. Muuten paitaa käytetään vain hallissa.

Sama täällä, muutaman kerran fanipaita jäänyt päälle kun on vieraspelistä kotiuduttu..ja aamulla myös herätty sohvalta paita päällä.
 

Lucy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, HJK, ManUtd
Kannattamieni kiekkojoukkeiden paidat on mielestani sen verran tyylittomia, etta eipa tule baarissa, tai yleensakaan missaan muualla kuin katsomossa, kaytettya. Ja pitkan etaisyyden takia katsomossa ei tule tata nykya oltua, joten suhteellisen hyodyttomina nuo paidat lojuvat. ManU:n ja Boca Juniorsin paidoissa sen sijaan tulee oltua baareissa. Ja tottahan tuo, seurasta ei todellakaan ole puutetta.

Viime lauantai-iltana vahan ikavampi, ja koominen, valikohtaus, kun olin baarin vessajonossa ManU:n pelipaidassa ja samalla heitin lappaa kaverini kanssa. Noh, aksenttini paljastaa minut heti ulkomaalaiseksi ja jonossa muutaman metrin edellani ollut keski-ikainen naishenkilo sanoi todella halveksivaan tyyliin: "Yeah, right... Man U and fucking foreigners... you don't even know english football properly enough ja-jotain..." En saanut enaa selvaa, kun kaveri kiskoi hihasta pois hokien "just ignore her".
 
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Tretjak kirjoitti:
tilanne ei ole suomessa varmaa yhtä paha kun briteissä=) siellä ei kannata mennä väärällä pelipaidalla väärään baariin x)

Briteissä, ja ilmeisesti myös Tukholmassa tätänykyä, on jalkapalloon liittyvistä syistä porttikielto useisiin pubeihin ja yökerhoihin henkilöille, joilla on yllään merkkivaatetta tyyliin Stone Island, Aquascutum, Burberry & Henri Lloyd.
 

Blade

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tästä aiheesta tuli huvittava juttu mieleen, kun tossa viikko sitten lauantaina oli KalPa-Kärpät niin jo perjantai-iltana oli Kuopiossa Kärppä-fanilla ilmeisen hauskaa.
Oli pelipaita päällä paikallisessa baarissa ja huuteli "Kärpät, Kärpät" kadulla ja baarissa. Tietysti osa kuopiolaisista kuittaili takasin, mut ite katoin tilannetta lähinnä huvittuneena.

Niin, ja aiheestakin että itselläni ei ole tapana käydä baareissa ja muuallakaan kuin pelissä fanipaita päällä.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tretjak kirjoitti:
tilanne ei ole suomessa varmaa yhtä paha kun briteissä=) siellä ei kannata mennä väärällä pelipaidalla väärään baariin x)

Kerran on Hammers-paidassa käännytetty ovelta Bournemouthissa. Tai oikeammin käsketty pitää takki päällä ja kiinni jos sisään tulen. "No colors allowed, sorry"
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jos Lappeenrannassa menet pubiin SaiPan paita päällä, saat enemmän vinoja katseita, kuin jos olisi jonkun muun jengin paita päällä.
 

rainman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ylpeänä SaiPan paitaa kannan mutta baariin en paita päällä lähde. Helsingissä en usko, että palaute olisi aina positiivista. Aina löytyy joku idiootti joka asiasta huomauttaisi. Muutenkin baareihin on parempi laittaa hiukan toisenlaista vaatetta ylle...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
HIFK-fanithan ovat tunnetusti suurimpia juntteja mitä SM-liigakartalta löytyy joten tuo Darren Boykon fanipaidassa ravintolaan meneminen ei yllätä.

Mautonta, niin mautonta.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Pelipaidassa on oltu pubeissa silloin tällöin, mutta Juhannusfestarit ilman hokipaitaa eivät ole kunnon bileet :)

RMJ:ssä tuli muutama vuosi kuljettua Canucksien paidassa. Nimi ja numero selässä (#37), eli kommenttia tuli kyllä puolesta ja vastaan... Kaverilla oli Timosen Nashvillen paita. Yksi juhannus tuli heiluttua Detroitin paidassa, tuolloin nimeksi oli teipattu "Sika", mikä oli/on ainakin ulkonäollisesti osuva.

Jutun juurta riitti kyllä tuntemattomien kanssa enemmän kuin ilman pelipaitaa. Mieleenpainuvimpia näistä jutuista oli erään Lukon nuoren liigapuolustajan juoksema näytös maauimalan viereisellä anniskelualueella (show aiheesta: "näin Eepi lähtee maalin takaa").
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tommy kirjoitti:
Mautonta, niin mautonta.

Samat sanat. Pelipaitaa pidetään hallissa ja piste. Itse en sellaista päälleni pukisi ja HIFK-kaulaliina (ainoa omistamani fanituote) siirtyy visusti veskaan matsin päätyttyä.

Mutta kukin tyylillään.
 
No eipä ole pelin jälkeen muuta kun kotiin tullut mentyä. Ja paitaa harvoin tulee pidettyä. Siis pelipaitaa... Mutta kyllähän se on niin että jos pelipaita on niin tulee juttelijoita helpommin. Niinkuin vaikka marski-cupissa oli saipan paita niin joku toinen saipalainen tuli juttelemaan. Siis ihan hallilla.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tommy kirjoitti:
HIFK-fanithan ovat tunnetusti suurimpia juntteja mitä SM-liigakartalta löytyy joten tuo Darren Boykon fanipaidassa ravintolaan meneminen ei yllätä.

Mautonta, niin mautonta.

Kun kirjottelin tätä niin mietin että kuka on eka moisen kommentin heittäjä. Tommy ei petä. Ei petä, ei.

Anyway, en pidä pahana sitä jos esim HIFK-Saipa matsin jälkeen törmäisin saipa faneihin paita päällä helsingin yössä. Mutta pitää kyllä paikkansa nuo kommentit että kyllä niitä urpoja aika paljon täältä löytyy, jotka alkavat tosissaan päätään aukomaan. Itse olen yleensä sen verran aseistariisuva ettei ole mitään riitaa juuri tullut. Ja viimeistään hullun tuijotuksella saa pahimmat riitapukarit talttumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös