Peliesitykset Virran toisella eli kaudella 2022–2023

  • 170 776
  • 1 525

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Selvä voitto ja ei se lopulta ollu lähelläkään mitään muuta. Molempiin päihin parit halvat maalit mutta tehtiin siellä taidollakin tuhoja. Ipalla myös riittää kyllä taitoa jengissä mutta tänään homma hoitui kivasti. Kohti seuraavaa.

Yleisöltä toivotaan vähempää paniikkia ja negailua voitto-otteluissa.
 
Suosikkijoukkue
Liigan Häpeäpilkku
Jonnii verran alkoi pelko hiipiä perseeseen Ipan tullessa lähemmäs, kova porukka se on ja meille hieno päänahka (tai kissapedon turkki). 6-2 maali oli ääääärimmäisen tärkeä kolmannen alkuun. Tehtyjä maaleja Ipan maalit, 3 jätti vähän ehkä Westikselle jossiteltavaa.
Mutta ansaittu voitto!
Leijumiseen ei luonnollisestikaan ole nanometrinkään varaa, työnteolla ja nöyryydellä näitä voitetaan.
Upea ele Pospisililta lopussa tarjoilla Meskaselle neljättä.
Tunne is back in Kisapuisto!!!!
Hienolta tää voittaminen vaan kertakaikkiaan tuntuu!
 

emz1

Jäsen
Mielestäni SaiPa ei edes pahemmin leikkinyt voitolla tai pelannut uhkarohkeasti mutta kieltämättä sai tässä pelissä huomattavasti enemmän kuin pelitapahtumiin viitaten olisi pitänyt tulla. Joskus näinkin päin.

Tuollaisen johtoaseman pitäminen on sikäli vaikeaa että Ilves ei luovuttanut tai taipunut missään vaiheessa. Silloin kun takaa-ajaja alkaa saamaan flow-tilaa päälle niin jännästi tuntuu että ne pomput alkavat kääntyä yhtäkkiä vastapuolelle ja omasta suorittamisesta tulee vaikeampaa kun kaveri vyöryttää isolla energialla. Yhtälailla SaiPa sai omat pomppunsa kun kiekkoa laitettiin kovalla prosentilla maaliin.

Sellaista on jääkiekko jossa tilanteet vaihtelevat mutta kyllähän SaiPa pelasi hienosti tuon lopun kun voitto piti turvata.

Aika Pekan jälkeen: 2.66p/peli. Aikataulussa ollaan.
 

redpecka

Jäsen
Yleisöltä toivotaan vähempää paniikkia ja negailua voitto-otteluissa.
En tiedä yleisöstä, mutta itte jännitän sairaasti näytön ääressä ja kun ei ole koskaan voittanut mitään eikä tottunut sellaiseen niin en osaa ottaa lungisti tilanteessa 5-2 tai 6-2. Saati kun vihu painaa päälle hulluna ja yli kymmenen minuuttia aikaa jäljellä. Ja sitten 6-3, 6-4... Onnittelut kaikille, jotka kylmän viileesti vaan höhähtävät Ilveksen epätoivoiselle takaa-ajolle.
 
Suosikkijoukkue
Liigan Häpeäpilkku
Joku noheva/osaava vois palastella helpommin ymmärrettävään muotoon tänne meille ei_niin_osaaville niitä edistyksellisempiä tilastoja. Niitä maaliodottamia ymstmsjne mitänenytolikaan.
Mitä ne oli Virran aikana ja mitä ne on olleet nyt Vilin aikana.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä yleisöstä, mutta itte jännitän sairaasti näytön ääressä ja kun ei ole koskaan voittanut mitään eikä tottunut sellaiseen niin en osaa ottaa lungisti tilanteessa 5-2 tai 6-2. Saati kun vihu painaa päälle hulluna ja yli kymmenen minuuttia aikaa jäljellä. Ja sitten 6-3, 6-4... Onnittelut kaikille, jotka kylmän viileesti vaan höhähtävät Ilveksen epätoivoiselle takaa-ajolle.
Semmosta se on. Itte jouduin myös tänään kotisohvalaiseks mutta kyl mä tolle kaverille sanoin vaan ettei tätä olla häviämässä. Ipa teki neljä maalia ja olis tarvinnu kolme lisää voittoon.

Oikeesti oon mä nähny montakin kertaa että joku 5-0 tai 5-1 on jossain vaiheessa joku 5-3 ja takaa-ajajalla tuntuu olevan hyvä draivi. Ihan äärimmäisen harvoin se silti tarkoittaa tasotusta. Siis kun kotimaisesta Liigasta tasonsa ja meininkinsä puolesta puhutaan. NHL ja runkosarjaläpsyttelyt paremmalla taitotasolla voi olla toista.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Olipa hieno peli. Mielestäni tämä oli pitkiin pitkiin aikoihin taas sellainen ei niin ennalta arvattava ottelu.

Pelissä tuli maaleja ja tilanteita. Ja tosiaan niistä paikoista myös tehtiin. En edes muista millon SaiPassa on joku tehnyt viimeksi hatullisen? Eikä mielestäni SaiPa ollut edes lähellä tappiota vaikka Ilves niitä paikkoja saikin.

Piti pelin aikana ihan katsoa millon on viimeeksi 2 kotipelissä peräkkäin tullut vähintään 4 maalia ja tosiaan piti 3 vuoden taakse mennä lokakuun loppuun ku HIFK ja Ässiä vastaan tuli 6 ja 4 maalia.

Ei mua edes haittaa vaikkaa omiinkiin menee. Mieluummin 6-4 kun 2-0.
 

redpecka

Jäsen
Oikeesti oon mä nähny montakin kertaa että joku 5-0 tai 5-1 on jossain vaiheessa joku 5-3 ja takaa-ajajalla tuntuu olevan hyvä draivi. Ihan äärimmäisen harvoin se silti tarkoittaa tasotusta. Siis kun kotimaisesta Liigasta tasonsa ja meininkinsä puolesta puhutaan. NHL ja runkosarjaläpsyttelyt paremmalla taitotasolla voi olla toista.
Niin niin, mutta nyt puhutaan SaiPasta johtoasemassa. Olen minäkin nähnyt kun joku tappara johtaa vaikka 5-1 ja kymmenen minuuttia jäljellä. Siinä sitä jännitystä just onkin, juu.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Joku noheva/osaava vois palastella helpommin ymmärrettävään muotoon tänne meille ei_niin_osaaville niitä edistyksellisempiä tilastoja. Niitä maaliodottamia ymstmsjne mitänenytolikaan.
Mitä ne oli Virran aikana ja mitä ne on olleet nyt Vilin aikana.
Maaliodottamat löytyvät tältä Twitter-tililtä: https://twitter.com/Liigaplot

Tämän päivän tilastoja ei vielä ole, mutta SaiPa - JYP pelissä odottamat 1,8-3,0 JYPille (tulos 4-3 JA), SaiPa - Kärpät 1,98-1,92 SaiPalle (tulos 3-2). Eli ei vielä merkittävää kasvua. Tämän päivän tilastot tosin kiinnostavat, koska oli melkoinen hurlumhei-peli.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
En edes muista millon SaiPassa on joku tehnyt viimeksi hatullisen?
Tyler Morley JYPiä vastaan keväällä 2019. Olin katsomossa ja heitin vastikään joululahjaksi saadun piponi jäälle. Äiti ei tykännyt...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Krepon illan tähdet jaetaan taas tänään. Tähdet jaetaan seuraavasti:

*** Meskanen. Kolme maalia, joista kaksi kovimmalla sotatantereella. Ei kukaan voine olla eri mieltä.
**Olhaver. Tähän asti olen kritisoinut. Kovinkin, ja mielestäni aiheesta. Pelin aikana menin itseeni ja mietin sitä, että miksiköhän SaiPan av on Liigan parasta? OlhaverIn mailalla on oma osuutensa tähän kieltämättä. Tänään maali ja muutenkin pirteä peli. Tätä lisää ja loppuu miun kaltaisten hiirien vinkuminen.
*Irwing. 0+3. Syötöt ei nyt perinteisiä syöttö lapaan ja lapa väliin ja nimi lehteen olleet, mutta lauottiin! Toimita kiekkoa maalille ja hyviä asioita tapahtuu. Pelastus maaliviivalta 6-4 tilanteessa oli kriittinen voiton kannalta!

Papukaijatarrat menee seuraavasti. Dösö! Ronkainen, Ojantakanen, Olkkonen ja Rikkilälle hienosta syötöstä Olhaverille. Tietyllä osin kisapuiston yleisölle.

Negaa pieniltä osin seuraaville.
Westerholm. Otti hyviä koppeja, mutta päästi turhan helppojakin.
Loimaranta. Pehmeää, niin pehmeää.

Sille porukalle, joka seisoo vieressäni laitan negaa kanssa. Uskomaton itku tuomareista, erityisesti Kaukokarista. Miusta tuomarit suoriutuivat kohtuu hyvin, ja ennemminkin Ilves leiristä näkisin mahdollisuuden valitukseen. Vitun tympeää oli myös Rädyn korkean mailan jälkeiset ulos, ulos huudot, johon osallistui ihmeen suurilta osin kannattaja katsomokin. Ehkä olen helvetin tylsä ihminen, joka ei osaa eläytyä peliin niin tunteella, mutta jotain rajaa noihin huutoihinkin, kun mitään perustetta ulosajoon ei tuossa ollut.
 

redpecka

Jäsen
Negaa pieniltä osin seuraaville.
Westerholm. Otti hyviä koppeja, mutta päästi turhan helppojakin.
Loimaranta. Pehmeää, niin pehmeää.
Ihan asiallista olla ihanan voittopelinkin jälkeen kriittinen, itsekin aina olen. En tiedä, kai se on kenttäpelaajistakin kiinni, mutta... Siis itseasiassa hämmästyin pariin otteeseen että ruuhkashow'n jälkeen kiekko ei ollut SaiPan maalissa vaikka siellä ei Westiksellä eikä muillakaan näyttänyt olevan mitään tietoa missä kiekko on. Alkukauden tuurilla Ilves olisi työntänyt näistä pari maalia ainakin.

Loimis on vähän loimismainen. Ihan kokonaan en vielä suostu luottamusta häneen menettämään. On kumminkin älyttömän tunnollinen sen lisäksi että on taitava. Tietty jossain vaiheessa pitäisi alkaa tapahtua tai sitten kaikkien kannalta vaihtokaupoille. Luultavasti ensi kaudella HPK:ssa 40 pistettä.

Sille porukalle, joka seisoo vieressäni laitan negaa kanssa. Uskomaton itku tuomareista, erityisesti Kaukokarista. Miusta tuomarit suoriutuivat kohtuu hyvin, ja ennemminkin Ilves leiristä näkisin mahdollisuuden valitukseen. Vitun tympeää oli myös Rädyn korkean mailan jälkeiset ulos, ulos huudot, johon osallistui ihmeen suurilta osin kannattaja katsomokin. Ehkä olen helvetin tylsä ihminen, joka ei osaa eläytyä peliin niin tunteella, mutta jotain rajaa noihin huutoihinkin, kun mitään perustetta ulosajoon ei tuossa ollut.
Oisit sanonut niille että katso, minä kirjoitan teistä nettiin. Olisivat hiljentyneet perkeleet.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Zabo 28.12.2019. Voitin hattutemppuvedon tuon takia.
Kappas, en tajunnut harkita Zabonkin onnistuneen. Zabon maaleista muistan tosin parhaiten varmaan viimeisen sekunnin maalin.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Joskus joukkuetta vahvistaa eniten, kun sieltä poistuu kaveri. Ei ole mitenkään suoraa matematiikkaa, että enemmän on aina enemmän.

Oli Hämäläiseltä ja joukkueelta urosmehiläisen työ ottaa voitot näistä kolmesta ensimmäisestä matsistaan. Kaksi vielä vähintään Liigan top5-joukkueita vastaan. Mikä minua välillä (usein) vituttaa, on että SaiPa alkaa pelata kelvollisesti silloin, kun maito on jo maassa. Koko kauden mittakaavassa ilme paranee ja voittoja napsitaan, kun playoffshaaveet ovat jo menneet. Yksittäisen ottelun sisällätsempataan maalin-parin takaa-ajoasemassa ja sitten harmitellaan, miten nämä maalin tappiot eivät käänny voitoiksi.

Nyt SaiPa on suorittanut silloin, kun sillä on merkitystä. On pelattu pelimiesten hetkillä. Esimerkiksi eilisessä matsissa Ilves aloitti hyvin ja sai ensimmäisen ylivoimankin. Veljet Koskirannan johdolla pitivät luvut nollissa. Se jäähy piti tappaa. Junnu-Laakso ja Morand hoitivat prosenttikiekolla tärkeän ensimmäisen maalin. Kiekko ja mies maalille. SaiPan ensimmäinen oma ylivoima. 2-0. Lisää ylivoimaa. 3-0.

Noin pelejä tapetaan. Kun olet 5-0 johdossa, jalkaa saakin nostaa kaasulta. Häviäjät ottavat sieltä muutaman lohtumaalin, mutta ottelu on jo ratkaistu. Toki vaati vielä ison vikan kympin eilen, mutta SaiPa laittoi ovet kiinni, kun sitä tarvittiin.

Liigan paras alivoima. Kaunista katsottavaa.

Muutama nosto pelaajista:

- Meskanen. Näytti vihdoin olevansa maalintekijä.
- Irving. Alkaa vihdoin näyttää ykköspakilta, kun käytiin pelaamaan suoraviivaisempaa lätkää.
- Laakso. Ei ole jokapäiväistä lystiä löytää junnuista 18-vuotiasta hyökkäävää puolustajaa Liigaan.
- Dösö. Ylivoiman aivot. Maalintekijä tarvitsee pelintekijän vierelleen. Tässä meil on semmonen.
-Olhaver. Kauden paras peli. Suorastaan dominointia alivoimalla ja kulmissa. Kiekkokin alkoi pysyä mukana, kun selvästi sai itseluottamuspiikin muun joukkueen tavoin.

Kuten täällä jo Virran aikana todettiinkin, kokoonpano ei ollut niin paska kuin miltä se näytti.

Puolustus toki on tällä hetkellä liian ohut siihen, että tällainen lento jatkuisi, mutta sieltä on kuitenkin Viitasalo ja Moro palaamassa ennemmin tai myöhemmin. Hyökkäyksessä on maalintekovoimaa, kun vaan pojat saavat pelata.

Tästä on hyvä jatkaa.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Oli Hämäläiseltä ja joukkueelta urosmehiläisen työ ottaa voitot näistä kolmesta ensimmäisestä matsistaan. Kaksi vielä vähintään Liigan top5-joukkueita vastaan. Mikä minua välillä (usein) vituttaa, on että SaiPa alkaa pelata kelvollisesti silloin, kun maito on jo maassa. Koko kauden mittakaavassa ilme paranee ja voittoja napsitaan, kun playoffshaaveet ovat jo menneet. Yksittäisen ottelun sisällätsempataan maalin-parin takaa-ajoasemassa ja sitten harmitellaan, miten nämä maalin tappiot eivät käänny voitoiksi.
Boldaus minun

Tätähän me ei olla vielä oikein päästy testaamaan. Jokohan kolmen voiton jälkeen selkäranka kestäisi esimerkiksi kahden maalin taka-ajoaseman eikä peli leviäisi täysin. Toivottavasti ei tarvitse lähiaikoina vielä asiaa edes selvittää, mutta tuo tilanne kertoo kyllä sen, että miten se itseluottamus on rakentunu.
 
Semmosta se on. Itte jouduin myös tänään kotisohvalaiseks mutta kyl mä tolle kaverille sanoin vaan ettei tätä olla häviämässä. Ipa teki neljä maalia ja olis tarvinnu kolme lisää voittoon.

Oikeesti oon mä nähny montakin kertaa että joku 5-0 tai 5-1 on jossain vaiheessa joku 5-3 ja takaa-ajajalla tuntuu olevan hyvä draivi. Ihan äärimmäisen harvoin se silti tarkoittaa tasotusta. Siis kun kotimaisesta Liigasta tasonsa ja meininkinsä puolesta puhutaan. NHL ja runkosarjaläpsyttelyt paremmalla taitotasolla voi olla toista.
Se on just noin. Olisi ihan kiva jostain saada tilastollista faktaa vaikka siitä kuinka monta kertaa neljän maalin tai viiden maalin takaa on noustu voittoon. Kun peli oli 5-0 niin taisi voitto olla jo siinä vaiheessa 99% varma. Kuinka monta kertaa esim. viime kaudella Liighassa voitettiin ottelu viidellä maalilla ja pelejä pelattiin runkosarjassa 450?
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Se on just noin. Olisi ihan kiva jostain saada tilastollista faktaa vaikka siitä kuinka monta kertaa neljän maalin tai viiden maalin takaa on noustu voittoon. Kun peli oli 5-0 niin taisi voitto olla jo siinä vaiheessa 99% varma. Kuinka monta kertaa esim. viime kaudella Liighassa voitettiin ottelu viidellä maalilla ja pelejä pelattiin runkosarjassa 450?
Tuollaisesta tilastosta en tiedä, mutta montako kertaa liigassa on esim. viime kaudella 450 ottelussa joukkue tehnyt 2 maalia 14 minuuttiin? Pelihän oli 6-4 ajassa 45:47. Olin itsekin toki siinä 5-0 tilanteessa varma, että tämä hoidetaan nyt. 6-4 tilanteessa en enää ollut täysin varma.

Pelihän oli tuossa vaiheessa aivan yhtä maalia. Tuossa kohtaa mainitsin että tarvitaan ihme, että 3 pistettä jää Lappeenrantaan. Ajattelin siinä kohtaa, että ihme olisi se, että SaiPa saisi rivinsä jotenkin kasaan eikä jouduttaisi kokoajan juoksemaan omassa päässä kiekon ja miesten perässä, vaan saadaan myös jonkinlaista pyöritystä vastustajan päähän tai jopa vielä yksi maali. No se ihme sieltä tulikin, mutta se oli Rädyn 2+2 joka meille sopivasti söi merkittävän osan vastustajan ajasta ja terävimmän kärjen takaa-ajosta. Ja olihan se 5v6 peli SaiPalta hyvää viimeiset minuutit
 

redpecka

Jäsen
Se on just noin. Olisi ihan kiva jostain saada tilastollista faktaa vaikka siitä kuinka monta kertaa neljän maalin tai viiden maalin takaa on noustu voittoon. Kun peli oli 5-0 niin taisi voitto olla jo siinä vaiheessa 99% varma. Kuinka monta kertaa esim. viime kaudella Liighassa voitettiin ottelu viidellä maalilla ja pelejä pelattiin runkosarjassa 450?
No mutta eikö teitä silti jännitä yhtään tällaiset tilanteet? Sohvalla röhnöttää oluttölkki mahan päällä: "Kokemuksesta ja tilastoja pläräämällä tiedän, että SaiPa voittaa."
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Ohhoh, kolmen ottelun voittoputki. Eilen ei ehtinyt kommentoimaan, pelikin meni aika pitkälti ohi, kun oli pieni reissu. Ilveksen kaks ekaa kavennusmaalia näin ja sitten lopun, kun peli oli 6-4. Ei pitäisi 5-0 johtoa noin tiukaksi päästää, mutta onneksi se voitto sieltä tuli!

Koskahan SaiPa on viimeksi tehnyt kuusi maalia...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös