Peliesitykset kaudella 2019–2020

  • 102 693
  • 526

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Ensi kaudella on varmasti parempaa. Tämä on nimittäin ollut ehdottomasti yksi huonoimmista kausista mihin olen SaiPan kannattajana törmännyt. Ehdottomasti huonompi kuin Ari Santasen kausi.
Miusta näitä kausia ei vaan voi verrata keskenään. Santasen kaudella pudotus oli niin kovin raju siitä Tirkkosen ajasta. Mie näkisin tuon synkän kauden näin jälkikäteen johtuvan muutaman täysin pieleen menneen rekryn ja loukkisuman kautta kumuloituneena paskana. Lehterän aikana taas on pikkuhiljaa menty kaikilla osa-alueilla koko seurassa kiihtyvään syöksykierteeseen. Vanha runko Kohon johdolla on kaluttu pystyyn, eikä uusia vastuunkantajia ole saatu nostettua. Isoin ongelma on kuitenkin suoraan valmennuksessa ja ettei mitään pelitapaa ole saatu iskostettua useamman vuoden aikana joukkueeseen.

Ensin tuli Kisapuiston lautella epäusko, sitten välinpitämättömyys, josta vittuuntumuus ja se Etelä-Karjalainen negatiivisuus. Nyt tilanne alkaa olemaan ettei enää edes television välityksellä pysty seuraamaan noita otteita. Tehkää nyt saatana jotain, isolla kauhalla.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miusta näitä kausia ei vaan voi verrata keskenään. Santasen kaudella pudotus oli niin kovin raju siitä Tirkkosen ajasta. Mie näkisin tuon synkän kauden näin jälkikäteen johtuvan muutaman täysin pieleen menneen rekryn ja loukkisuman kautta kumuloituneena paskana. Lehterän aikana taas on pikkuhiljaa menty kaikilla osa-alueilla koko seurassa kiihtyvään syöksykierteeseen. Vanha runko Kohon johdolla on kaluttu pystyyn, eikä uusia vastuunkantajia ole saatu nostettua. Isoin ongelma on kuitenkin suoraan valmennuksessa ja ettei mitään pelitapaa ole saatu iskostettua useamman vuoden aikana joukkueeseen.

Ensin tuli Kisapuiston lautella epäusko, sitten välinpitämättömyys, josta vittuuntumuus ja se Etelä-Karjalainen negatiivisuus. Nyt tilanne alkaa olemaan ettei enää edes television välityksellä pysty seuraamaan noita otteita. Tehkää nyt saatana jotain, isolla kauhalla.
Olet siis samaa mieltä, että tämä kausi on osittain ollut jopa huonompi kuin se Sannin kausi. Silloinhan SaiPa taisteli tosi urheasti CHL:ssä. Mielestäni Sanni teki parempaa työtä jos vertaa tähän kauteen. Ei pidä verrata mutta minä vertaan, niin katkera nyt olen.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Kauan olet sitten SaiPaa fanittanut? itse 70-luvun loppupuolelta ja voin luetella todella paljon huonompia kausia.
Sitten olet vielä aika nuori fani, kun itse on seurannut tätä sirkusta vuodesta 1969 lähtien :)
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Kauan olet sitten SaiPaa fanittanut? itse 70-luvun loppupuolelta ja voin luetella todella paljon huonompia kausia.
On nähty paljonkin, jo vuodesta -63 ja muistissa on sarjasta putoamisia ja varsinkin kausi -72-73, ensimmäinen kausi hallissa.
Pisteitä tuli kokonaiset 3 ja arvatkaapa mikä joukkue oli se pisteautomaatti jolta pisteet otettiin?
No, sehän oli tuo tämän illan vastus TPS, ensin voitto 4-2 ja toisessa ottelussa tasapeli olikohan 8-8.
Eli ei mitään uutta tämänillan pisteetkään.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Viimeiseen neljään otteluun on SaiPan verkkoon tehty keskimäärin 1,5 maalia per ottelu, eli yhteensä kuusi maalia. Neljä on tehty ylivoimalla, yksi siirretyn rangaistuksen aikana ja yksi tasakentällisin. Eihän nämä kovin hallittuja esityksiä ole olleet (ainakaan jos otteluseuranteketjua uskoo!) ja aika suuri ansio menee parantuneelle ja ajoittain onnekkaallekin maalivahtipelille. Mutta ensi kautta ajatellen on varmasti hyvä, että nuoret kaverit saavat tuntumaa Liiga-vauhtiin. Leevi Karjalainenkin kirjasi tänään 0+2=2 ja +3. Minun mielestäni tämä on parempi ja kunniakkaampi tapa päättää kausi kuin Santasen kauden mahalasku.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viimeiseen neljään otteluun on SaiPan verkkoon tehty keskimäärin 1,5 maalia per ottelu, eli yhteensä kuusi maalia. Neljä on tehty ylivoimalla, yksi siirretyn rangaistuksen aikana ja yksi tasakentällisin. Eihän nämä kovin hallittuja esityksiä ole olleet (ainakaan jos otteluseuranteketjua uskoo!) ja aika suuri ansio menee parantuneelle ja ajoittain onnekkaallekin maalivahtipelille. Mutta ensi kautta ajatellen on varmasti hyvä, että nuoret kaverit saavat tuntumaa Liiga-vauhtiin. Leevi Karjalainenkin kirjasi tänään 0+2=2 ja +3. Minun mielestäni tämä on parempi ja kunniakkaampi tapa päättää kausi kuin Santasen kauden mahalasku.
Luulen kuitenkin, että aika moni asia ei mennyt Santasen piikkiin sillä kaudella. Joutui sylkykupiksi pahan kerran. Sinun suosikkisi Tero Lehterä sai mm. viime kaudella käsiinsä todella hyvän joukkueen, mutta tulos oli erittäin laiha. Oli Fränä silloinkin lopussa todella hyvä. Kyllä, nyt on veskarit olleet hyviä. Aika vähän muuta hyvää on ollut nähtävissä, maali siellä toinen täällä.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mun mielestä tämän vuoden joukkue on viime vuoteen verrattuna todella paljon huonompi. Tottakai kausi on pettymys, mutta omasta mielestä olen realisti.
Olet oikeassa tässä asiassa. Yleisesti ottaen SaiPan pelaajabudjetti on kuitenkin ollut nousussa viimeiset kymmenen vuotta. Ei siis koko ajan nousussa, mutta on se aika paljon noussut.
 

Lemminkäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen. Tällä kaudella lähes jokainen "viisas" lätkätoimittaja laittoi Saipan , jos ei viimeiseksi niin kolmen viimeisen joukkoon kausiennakoissa.
Tämä on jääny aika vähälle huomiolle, joukkue ei edes merkittävästi vahvistunut kauden aikana. Viime kauden panostukset vei varmasti parhaan terän kassasta ja joukkue on tällä kaudella sen mukainen.
Peli toimi vain ajoittain edes jotenkin materiaalin mahdollistamalla tasolla ja nyt tulos oli tämä.
 

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Mun kirjoissa tämä kausi on ollut surkeampi vrt. Sannin kauteen. Sannin kaudella sukellettiin huolella ja oltiin selvästi paskoja. Silloin koohotettiin rännikiekon perään päätyyn ja pyörittiin kulmissa. Selkeetä ja simppeliä. Tähän Teron kauteen (ja aikakauteen) on mahtunut niin paljon selityksiä pelaajien pelkotiloista ja kokemattomuuksista, että ontuvaa pelitapaa on paikattu ihan millä tahansa selityksillä. Välillä oon saanu täydellisen epäuskon muutettua hetkelliseksi optimismiksi, minkä jälkeen tultiinkin pyllymäkeä alaspäin lasimurskeessa kohti nykyistä pohjaa. Kruununa tämän kauden sekoiluun sitten vielä lappukohut ja Perssonin + Ramun ulostamiset. Annan varovaisen peukun joukkueen peli-ilmeen (lue: asennepuolen) täyskäännöksestä siirtorajan jälkeen. Tossa touhussa on silti tosi paljon korjattavaa, että ei kyllä odotuksien rima ole kovin korkealla ensi kautta ajatellen. Vaikkakin hyvänoloista pöhinää on ollu jatkosopparien ja potentiaalisten rekryjen osalta.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Peli toimi vain ajoittain edes jotenkin materiaalin mahdollistamalla tasolla ja nyt tulos oli tämä.
Eli vaikka materiaali ei ollutkaan viime kauden veroinen, niin onhan tämä koko kauden suorittaminen ollut silti rimanalitus materiaaliin nähdenkin.

- Pelattiin kauden keskelle vajaan 30 pelin heikko jakso, jolloin kaikki tekeminen tuntui leviävän käsiin
- Maaliero lähes 60 maalia pakkasella
- Edistyneissä joukkuetilastoissa ollaan aivan pohjasakkaa
- Loppukaudellakin hävittiin kaikki ne pelit, kun olisi ollut mahdollisuus päästä ohuella oljenkorjella pelaamaan jatkopeleistä
- Loppukauden voitotkin on perustunut vastustajan mankelin kestämiseen ja hyvään maalivahtipeliin, riittävällä onnella

Yksilöpuolella pääosan kaudesta mukana olleista onnistujia: Vainio , Zaborsky, Löfman, Piipponen, Kojo, Grman
Ok-tason suorittajat: Westerholm, Salo, Nikko, Kuronen, Mäntykivi, Bernhardt

Käsittämättömän rikkonainen kausi on kyllä ollut pääosalla pelaajistosta.
 
Viimeksi muokattu:

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
- Loppukauden voitotkin on perustunut vastustajan mankelin kestämiseen ja hyvään maalivahtipeliin, riittävällä onnella.
Näitäkin isompi asia on ollut paineettomuus. Se "pieni" asia, jonka takia tämä joukkue ei saanut oikeastaan mitään aikaiseksi ensimmäisien reilun 40 pelin aikana. Nyt sitten loppukaudesta muutaman voiton ovat kiusaajan roolissa raapineet.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ensi kaudella on varmasti parempaa. Tämä on nimittäin ollut ehdottomasti yksi huonoimmista kausista mihin olen SaiPan kannattajana törmännyt. Ehdottomasti huonompi kuin Ari Santasen kausi.

Toki olet vanhan kaartin miehiä (toveri kansankomissaari Gennadi vasta -90) , mutta miten tämä kausi poikkeaa muista edellisistä? Mitään konkreettista menestystä ei ole tullut ikinä. Anteeksi kyynisyyteni, mutta olen realisti ja kohtaan totuuden aina karuna.

PS. Fatalistina koiraa kusettaessani aamulla oli joku unohtanut (tai viskannut) SaiPan pipon meidän rapun eteen (Vantaalla). Onko tämä joku kohtalon merkki? Suoristin päähineen ja laitoin sen rapun kahvaan nätisti, ikinä ei pidä luovuttaa.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toki olet vanhan kaartin miehiä (toveri kansankomissaari Gennadi vasta -90) , mutta miten tämä kausi poikkeaa muista edellisistä? Mitään konkreettista menestystä ei ole tullut ikinä. Anteeksi kyynisyyteni, mutta olen realisti ja kohtaan totuuden aina karuna.
No itse voin sanoa, että pelkästään katsottuna näitä Lehterän kausia, niin tekemisen taso kaikkinensa on ollut selkeästi heikointa. Eihän tässä kaudessa ole ollut oikeastaan mitään. Muutamia yksilöitä lukuunottamatta. Joukkueen rakentamisessa ei onnistuttu, valmennus (ei niin yllättäen) ei onnistunut, vahvistusten hankkiminen kesken kauden Kiiskistä lukuunottamatta oli heikkoa. Sitten toki nämä selkkaukset joukkueen sisällä. Tämä kausi on ollut virkamieskiekon kulta-aikaa. Jos joku sellaisesta siis pitäisi. Missä aito taistelu, kovuus, periksiantamattomuus, aito logolle pelaaminen, itsensä likoon laittaminen. Kaikki nämä jotka kuuluvat aitoon SaiPalaisuuteen. Näitä ei näkynyt tällä kaudella kuin tipottain. Toivonmukaan muutoksia on tulossa ensi kaudeksi PALJON. Uusien tuulien on syytä puhaltaa ja LUJAA.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toki olet vanhan kaartin miehiä (toveri kansankomissaari Gennadi vasta -90) , mutta miten tämä kausi poikkeaa muista edellisistä? Mitään konkreettista menestystä ei ole tullut ikinä. Anteeksi kyynisyyteni, mutta olen realisti ja kohtaan totuuden aina karuna.

PS. Fatalistina koiraa kusettaessani aamulla oli joku unohtanut (tai viskannut) SaiPan pipon meidän rapun eteen (Vantaalla). Onko tämä joku kohtalon merkki? Suoristin päähineen ja laitoin sen rapun kahvaan nätisti, ikinä ei pidä luovuttaa.
Hyvä kirjoitus toveri Gennadi. Ensinnäkin kun vertaan kausia joissa olen seurannut SaiPaa tiiviisti, niin tietysti pitää ajatella pelaajabudjettia. Sehän on nyt verrattain suuri. Jos puhutaan tuollaisesta, että sijoitutaan sijalle 11-12, niin sehän oli aika perus Mälkiää tai Seliniä ja paljon pienemmällä budjetilla. Joskus olivat ylempänä joskus vähän alempana. Sitten on tämä menestymiseen liittyvä asia jota ei siis ole. On selkeää parannusta, että SaiPa on päässyt muutaman kerran pudotuspeleihin, mutta ei se ole todellista menestymistä. Viittaan enemmänkin siihen, että SaiPa on esimerkiksi tällä kaudella ollut todellinen alamainen moneen muuhun joukkueeseen nähden. SaiPa on ollut pelillisesti niin paljon jäljessä lähes kaikkia muita joukkueita, että se on hirvittänyt. Ja kaikilla osa-alueilla: 5 vs 5 peli, ylivoimapeli ei ole ollut hääviä ja alivoimapeli on ollut surkeaa. Peli ei ole ollut kiekollisesti hyvää. Tosi moneen otteluun on lähdetty etukäteen sellaisesta asetelmasta, että juuri mitään ei ole ollut odotettavissa. Toki on myönnettävä, että pelaajabudjettiin nähden joukkue ei ole vaikuttanut kovin vakuuttavalta kovinkaan usein. Tässä on tietysti paljon mielipiteitä suuntaan ja toiseen ja yhtä lailla minunkin osaltani. Itse en ole mikään tilastonikkari, mutta tiedän sen, että jos niitä tutkii ja varsinkin jos sen suhteuttaa käytettävissä olevaan pelaajabudjettiin niin aika pohjilla SaiPa on. Se on tietysti eri asia jos summaa on käytetty vaikka 1,5 miljoonaa 1,9 miljoonan sijaan. SaiPasta on kuitenkin ilmoitettu, että tämän kauden pelaajabudjetti on käytetty ja sillä siisti. No eteenpäin täytyy kuitenkin mennä ja parempaan huomiseen minäkin uskon siitä huolimatta, että olen Lehterän SaiPalle raippaa antanutkin. Uskon että sen todellisen menestyksenkin aika tulee vielä, toki konkreettisia asioita pitää tapahtua ennen sitä.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Luulen kuitenkin, että aika moni asia ei mennyt Santasen piikkiin sillä kaudella. Joutui sylkykupiksi pahan kerran. Sinun suosikkisi Tero Lehterä sai mm. viime kaudella käsiinsä todella hyvän joukkueen, mutta tulos oli erittäin laiha. Oli Fränä silloinkin lopussa todella hyvä. Kyllä, nyt on veskarit olleet hyviä. Aika vähän muuta hyvää on ollut nähtävissä, maali siellä toinen täällä.
Tarkennetaan sen verran, että en ajatellut asiaa Santasen (joka ehdottomasti sai liikaa sontaa niskaansa) tai Lehterän (joka on epäonnistunut sen verran pahasti, että minullakin on usko koetuksella) valmennussuoritusten kannalta. Santasen kauden lopulla joukkueen kokoonpano oli täysi vitsi, kun taas tänä keväänä taistellaan runkosarjan loppuun asti otteluiden voitoista ja samalla rakennetaan pohjia ensi syksylle.

Santasen kauden viimeiseen Liigaotteluun SaiPa lähti tällaisella kokoonpanolla. Tässä porukassa näyttäisi olevan neljä jonkinlaisen Liiga-uran rakentanutta kenttäpelaajaa: Elmeri Kaksonen, Lasse Lappalainen, Jere Sneck ja Simon Backman. Kahdeksan Santasen joukkueen kenttäpelaajan tie on johtanut Mestikseen: Henry Maarnela, Jesse Hallikas, Santeri Koponen, Janne Kettunen, Henry Karjalainen, Kasperi Torikka, William Mäkinen ja Kristian Afanasyev. Loput kuusi pellailevat jossain alasarjoissa, tai sitten eivät.
 

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Kahdeksan Santasen joukkueen kenttäpelaajan tie on johtanut Mestikseen: Henry Maarnela, Jesse Hallikas, Santeri Koponen, Janne Kettunen, Henry Karjalainen, Kasperi Torikka, William Mäkinen ja Kristian Afanasyev. Loput kuusi pellailevat jossain alasarjoissa, tai sitten eivät.
No joo tuota nimilistaa kun katsoo niin, tuossa hetkessä nuo kaverit oli aika untuvikkoja Liigaan. Joten suunta mestikseen oli oikea. Tällä hetkellä noista pelureista ehkä Kettunen ja Karjalainen on lähinnä Liigaa tasollisesti. Ehkä jossain häntäpään joukkueissa, noin nelosketjun ukkoja. Mutta hyvällä harjoittelulla onnistuessaan ehkä vois kolmosketjussa operoida.

E: Ja hei näähän on Lappeenrannan omia poikia, kannattaa joskus seurailla.
 
Viimeksi muokattu:

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Olikohan minun pipo? En kyllä muista heittäneeni mihinkään, mutta toisaalta en muista kotiin tulostakaan mitään. Mutta kotoa ei SaiPa-pipoani aamulla löytynyt. Jos et Vaskipellolla asustele niin ollut joku toinenkin saipalainen kännäämässä.

Vaskipellossa ollaan, mutta joku vei sen jo rapun kahvasta,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös