Peliesitykset kaudella 2017–2018

  • 605 028
  • 4 265

Carlos

Jäsen
Lähtökohtaisesti joukkueen pitäisi aina olla vuodesta toiseen niin hyvin kasattu, että 8200 silmäparia kiinnostaa nähdä jokainen matsi. Näin ei ole, yksinkertaisesti koska tuote ei ole kunnossa. Siksi myös tunnelma on huono, kuten toisessa ketjussa mietitään. Koska myydään huonoa tuotetta markkinoimalla paskasta konvehtia vanhoilla, toisten aikaansaamilla saavutuksilla.

Tässä veli paremman sinänsä ansiokkaasta kirjoituksesta poimittuna se olennainen. Ei lisättävää.

Muuta kuin se että jossain osataan jotain paremmin. Tämä IFK:n edellisen valmentajan entinen seura, SC Bern, nimittäin myi kesäkauden aikana 13'000 kausikorttia, kaikki mitä oli tarjolla. Istumapaikoille hintahaitari on 660-2200CHF, lapset 16-vuotiaaksi saakka 50% alennuksella! Siinä hiukan sitä tulevaisuuden rakentamisen mallia. Työttömät, eläkeläiset, opiskelijat 100CHF alennus.

Tähän tietysti auttaa se että tuote on yleensä kunnossa, tähtipelaajia löytyy, mestaruudesta taistellaan tosissaan joka vuosi, ja jos homma ei toimi niin sitten kaikki saa kenkää niin kauan että taas toimii. Tämä perusasenne näkyy organisaatiossa ihan alimmista junioritasoista alkaen, Bernin junnut ovat aina huipputikissä ja hyvin treenautettuja.

Eli näin niinkun tiivistettynä, tekemisen laatu lähtee ruohonjuuritasolta koko organisaation laajuudelta, sitten kun se on kunnossa ilman mitään konjakkiklubeja, kuplii tekemisen laatu vähitellen myös sinne ihan ylimmälle tasolle mitä esitellään yleisölle illasta toiseen, ja sitten kun sekin puoli on kunnossa on enää myynnin tehtävä kääriä paketti semmoiseen kuosiin että se viedään käsistä. Helppoa? -Ei. Nopeaa? -Ei. Halpaa? -Ei. Kallista? -Ei. Vaikeaa? -Ei. Verta&Hikeä&Kyyneleitä? -Kyllä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
unohtuu liian usein kaikki se muu hieno IFK-kulttuuri mikä on aina ollut mukana. Joskus pitää vähän väkisinkin palauttaa mieleen, että onhan tässä nyt muustakin kyse kun vaan vikojen etsimisestä tai menestyksestä.

Tämä on ainakin itseni kohdalla totta. Etenkin kun nykyään seuraa enimmäkseen netin välityksellä pelejä, niin näkee helpommin vain ne virheet. IFK on antanut minulle paljon ystävyyssuhteita, mutta eihän heitä tule ikinä nähtyä kun ei käy hallilla. Pitäisi vaalia enemmän näitä muistoja, sillä mestaruusmuistoja on niin vähän mitä vaalia (kaiken otin kyllä irti keväästä ja koko kaudesta 2010-2011, mutta se oli vain yksi kausi/kevät). Kaudella 1997-1998 olin kyllä paikan päällä todella monessa matsissa, mutta eipä sitä tullut juhlistettua kun ei ollut IFK-kavereita eikä ihan ikääkään. Molemmat ratkaisevat ottelut (ja myös useamman ratkaisevan puolivälierän ja välierän) näin paikan päältä, ja kyllähän niitä on mukava muistella, mutta pitäisi muistaa myös muistella kaikkea pelinulkopuolista, fanimatkoja ja ihan vaan tuopposia Mexissä tai kaikkia niitä antoisia keskusteluita randomeiden kanssa, jotka lähtee pelkästä vaakunasta paidassa.

Väitän kyllä, että jos kauteen olisi lähdetty tämän kaltaisella joukkuella, olisivat valittajat harvassa. Muutoksia ei joukkueessa hirveän paljon ole ja hintalappu pitäisi olla mahdollinen.

No. Pakko myöntää, että itse kyllä löytäisin paljon valitettavaa tuostakin kokoonpanosta. Ne suurimmat ongelmat eivät juuri parantuisi, siellä olisi edelleen hazardi- ja riskipakkeja, liian vähän johtajuutta ja liian vähän pelintekotaitoa (ykkösylivoimaan Ramu mutta toisaalta kakkosylivoimasta Malinen pois), ja Carlsson joutuisi edelleen skulaamaan keskellä. Ei, ei.
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Vai oli tämä taas niitä tilanteita, kun puhutaan aluksi palstan yleisestä mielipiteestä, mutta oikeasti puhutkin vain omasta mielipiteestäsi?

Kyllä täällä on lisäkseni kymmeniä, jotka näkevät asiat oikein ja samoin. Älä anna liikaa arvoa niille randomjonneille, joilla on ehkä 300 postausta koko kirjoitushistoriansa aikana. Kyllä hekin oppivat ehkä sitten joskus näkemään peliä syvällisemmin.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Joe Finley? Huikein puolustaja seurassa sitten Halkidiksen.

Haataja? Tyrväinen? Engren?

Sä et varmaan montaa peliä meinaa tsiigata tällä kaudella jos joka ikinen pelaaja on täysin yhdentekevä mut jotain Tuppuraista kelpais kyllä katsella...
Juuri näin.
Finley on ihan ok 6. puolustaja. Ei yhtään sen enempää. Haatajasta diggaan, ei kuitenkaan ole mulle erityisen säväyttävä pelaaja. Kiva kun saatiin takaisin vihdoin. Tyrväinen on mulle erittäin yhdentekevä. Varmasti pelaa ihan ok kauden, mutta jos hänet treidattaisiin, niin ei kyllä mua haittaisi. Engren on hyvä hankinta pakon sanelemana, mieluummin näen maalilla kuitenkin Lankisen.
Kyllä jollain Jypillä on huomattavasti mielenkiintoisempi joukkue mun mielestä. Tuppuraisella tai ilman.
Hyvä jos sulle riittää tämä nykyinen joukkue ja olet tyytyväinen.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
No. Pakko myöntää, että itse kyllä löytäisin paljon valitettavaa tuostakin kokoonpanosta.
En epäile hetkeäkään :)
Se on totta, että meillä on ihan liikaa riskihankintoja. Laakso, O'Connor, Nykopp, Bäckström, Varakas jne. mutta hainkin pienillä muutoksilla eri näköistä jengiä. Ehjempää kokoonpanoa, jossa on variaatio vaihtoehtoja.
 

Punanuttu_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Väitän kyllä, että jos kauteen olisi lähdetty tämän kaltaisella joukkuella, olisivat valittajat harvassa. Muutoksia ei joukkueessa hirveän paljon ole ja hintalappu pitäisi olla mahdollinen.

Missä rinnakkaisuniversumissa tommosen jengin saa kasaan vähän reilulla kolmella miljoonalla? Pelkästään kolmosketjussa on pelaajat liigan viime vuoden pistepörssin sijoilta 9 ja 13! Sitten tietty Ramstedt, Ruutu ja Jalasvaara vielä nykyisen rosterin päälle, joiden liksat yksinään on oikeasti realistisella arvauksella miljoonan euron luokkaa. KHL- tai NHL-kokemus ei tee pelaajasta automaattisesti hyvää, mutta molemmat tekee pelaajasta kalliin.

Juurikin näin. Välillä tuntuu että joillakin on realismi kadonnut rosterien suhteen jo ajat sitten.

Naulan kantaan.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Missä rinnakkaisuniversumissa tommosen jengin saa kasaan vähän reilulla kolmella miljoonalla?

Sellaisessa, jossa ei palkata kalliilla täysin hutihankintoja, kuten Varakas, Eronen, O'Connor tai Carlsson, tai makseta aivan järkyttävää ylihintaa pelaajista kuten Tyrväinen, Partanen, Petrell ja Malinen.

Sulla on ilmeisesti tarkempaa tietoa koko joukkueen palkkarakenteesta, laittaisitko listauksen kaikkien pelaajien palkoista? Mitenkään en usko, että tuo nykyinen voi maksaa juurikaan yli kahta miljoonaa - ja sen on oltava hitosti halvempi kuin viime vuoden joukkue. Ellei siis ole maksettu monta sataa tonnia ylimääräistä pelkästä ilmasta.
 

444

Jäsen
Veli Lemieaux'n viestiin lisäten: En myöskään aivan ymmärrä, missä on määritelty raja juuri 3 miljoonan budjetille. Kyllä sitä rahaa saa mun puolestani käyttää vähän enemmänkin, etenkin kun se on ainoa keino saada tänne mielenkiintoisia pelaajia.
Mä en myöskään ymmärrä, missä universumissa tuo Tapparan joukkue on maksanut max 2,5 miljoonaa, mutta ehkä se on sitä neuvottelutaitoa, etenkin kun on jotain millä perustella alhaisempia palkkatarjouksiaan.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Missä rinnakkaisuniversumissa tommosen jengin saa kasaan vähän reilulla kolmella miljoonalla?
Siinä samassa kun Jarkko Immonen pelaisi Jypissä tai Ilkka Heikkinen Töpseleissä tai Ilari Filppula.......

Bäckström / Ruutu
Malinen+O'Connor / Ramu
Vain ilman sopimusta oleva Jalasvaara on siinä lisänä. Ei pitäisi olla ulkoavaruudesta tuollainen rosteri. Tämän hetkinen joukkue ei ole kilpailukykyinen Liigan kärkijoukkueiden kanssa, jotka on kasattu pienemmällä budjetilla. Ja ihan täältä maan päältä koottuja nekin.
 

Punanuttu_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sellaisessa, jossa ei palkata kalliilla täysin hutihankintoja, kuten Varakas, Eronen, O'Connor tai Carlsson, tai makseta aivan järkyttävää ylihintaa pelaajista kuten Tyrväinen, Partanen, Petrell ja Malinen.

Sulla on ilmeisesti tarkempaa tietoa koko joukkueen palkkarakenteesta, laittaisitko listauksen kaikkien pelaajien palkoista? Mitenkään en usko, että tuo nykyinen voi maksaa juurikaan yli kahta miljoonaa - ja sen on oltava hitosti halvempi kuin viime vuoden joukkue. Ellei siis ole maksettu monta sataa tonnia ylimääräistä pelkästä ilmasta.

Ei todellakaan ole mitään faktatietoa, mutta tuskin on sullakaan ja silti luettelet sekä kalliita pelaajia, että ylihintaisia pelaajia samassa viestissä (Malinen totta, jos UL:n tiedot pitää paikkansa). Samaa mieltä oon silti siitä, että kaikki noista on Liigan mittapuulla kalliita pelaajia, paitsi Petrell (ei ainakaan pitäisi olla). Pelkästään Varakkaan ja Carlssonin kutsuminen ohihankinnoiksi muutaman pelin jälkeen vie ainakin mun silmissä lähes kaiken vakavuuden tosta viestistä. Eikä tuosta tän kauden jengistä millään voi kai saada lähellekään miljoonaa euroa halvempaa, kuin viime kauden jengistä? Varsinkaan mikäli Törmänen nostaa vielä liksaa (en tiedä vaikuttaako pelaajabudjettiin, mutta jostain se on pois).

Siinä samassa kun Jarkko Immonen pelaisi Jypissä tai Ilkka Heikkinen Töpseleissä tai Ilari Filppula.......

Bäckström / Ruutu
Malinen+O'Connor / Ramu
Vain ilman sopimusta oleva Jalasvaara on siinä lisänä. Ei pitäisi olla ulkoavaruudesta tuollainen rosteri. Tämän hetkinen joukkue ei ole kilpailukykyinen Liigan kärkijoukkueiden kanssa, jotka on kasattu pienemmällä budjetilla. Ja ihan täältä maan päältä koottuja nekin.

Bäckströmin ei pitäisi kaikella järjellä olla mikään palkkakuningas, kuten ei tietty Ruudunkaan, paitsi, jos tämä kokee uran vielä jatkuvan eikä suostu palaamaan "kotiin" tässä vaiheessa uraa/elämää. Ramu puolestaan olisi ihan maalaisjärjellä huomattavasti parempi vaihtoehto, kuin Malinen+O'Connor ja sen näkee tyhmäkin. Vaikka Nybaria kohtaan onkin kriittinen, niin ei se mikään ekaluokkalainen ole. Tuskin liigajoukkueiden johtoportaaseen ilman mitään näyttöjä pääsee.

Täällä verrataan jostain syystä IFK:ta Tapparaan ja JYP:iin, vaikka Tappara on rakentanut itselleen käsittämättömän dynastian ja JYP:issä molemmat tähdet on paluumuuttajia. Siinä missä muut jengit kasvattaa tähtipelaajat, me yritetään ostaa niitä. Lasketaan Ilkka Heikkinen vaikka poikkeukseksi, koska en itsekään ymmärrä, miksi äijä pelaa liigassa.

Kello yli kaksitoista ja viesti varmaan helvetin sekava ja liian pitkä. Se ei kyllä rehellisesti ottaen hirveesti kiinnosta, jos ootte oikeasti sitä mieltä, että Tyrväinen & Haataja kuuluu meidän kolmosketjuun.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuskin liigajoukkueiden johtoportaaseen ilman mitään näyttöjä pääsee.
Kyllä vain pääsee, jos suhteet ovat kunnossa. Tästä loistavina esimerkkeinä HIFK:n Nybondas sekä Kärppien H.Aho. Täysin suojatyöpaikkalaisia molemmat.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ei todellakaan ole mitään faktatietoa, mutta tuskin on sullakaan ja silti luettelet sekä kalliita pelaajia, että ylihintaisia pelaajia samassa viestissä (Malinen totta, jos UL:n tiedot pitää paikkansa). Samaa mieltä oon silti siitä, että kaikki noista on Liigan mittapuulla kalliita pelaajia, paitsi Petrell (ei ainakaan pitäisi olla). Pelkästään Varakkaan ja Carlssonin kutsuminen ohihankinnoiksi muutaman pelin jälkeen vie ainakin mun silmissä lähes kaiken vakavuuden tosta viestistä. Eikä tuosta tän kauden jengistä millään voi kai saada lähellekään miljoonaa euroa halvempaa, kuin viime kauden jengistä? Varsinkaan mikäli Törmänen nostaa vielä liksaa (en tiedä vaikuttaako pelaajabudjettiin, mutta jostain se on pois).

En kai ole sanonutkaan, että miljoonan halvempaa, känniset arvioni ovat kai vaihdelleet noin 700-800k välillä. Petrellinkin palkoista on ollut täällä verotiedot ja siihen päälle mikä tahansa määrä spekuloituja rahastotuloja on jo liikaa. Jos olet lukenut myös muita viestejäni olen kyllä toukokuusta lähtien pitänyt Carlssonia hyvänä hankintana toiseen rooliin, muttei ykkössentteriksi, enkä ole listannut häntä myöskään ohihankinnaksi muilta osin. Varakkaan suhteenkin sanoin jo keväällä että tullaan saamaan paljon taklauksia, mutta ikävä kyllä jossain vaihessa tulemme myös olemaan huonolla tavalla rubriikeissa, koska Ville ei osaa taklata ihan yhtä hyvin ja puhtaasti kuin Joe.

Tuskin liigajoukkueiden johtoportaaseen ilman mitään näyttöjä pääsee.

Täällä verrataan jostain syystä IFK:ta Tapparaan ja JYP:iin, vaikka Tappara on rakentanut itselleen käsittämättömän dynastian ja JYP:issä molemmat tähdet on paluumuuttajia. Siinä missä muut jengit kasvattaa tähtipelaajat, me yritetään ostaa niitä. Lasketaan Ilkka Heikkinen vaikka poikkeukseksi, koska en itsekään ymmärrä, miksi äijä pelaa liigassa.

Kello yli kaksitoista ja viesti varmaan helvetin sekava ja liian pitkä. Se ei kyllä rehellisesti ottaen hirveesti kiinnosta, jos ootte oikeasti sitä mieltä, että Tyrväinen & Haataja kuuluu meidän kolmosketjuun.
(boldaus oma)

Haataja ei ehkä kuulu kolmosketjuun, mutta toisaalta Malinen-Haataja on se mitä itse ainakin hain jo viime kauden lopulla ja itse pidän tutkapareista. Kyllä Haataja varmaan voisi vetää toisen ketjun oikeana laiturina, mutta mua myös kovin kiinnosti nähdä Pelicans-tutkapari kakkosessa. Sopanen on siis se oikean puolen tyyppi, mua on muuten yllättänyt loppupeleissä kuitenkin aika paljon kuinka hyvin Erkinjuntti (se ketjun kolmas osa) on aloittanut Sveitsissä.

Mutta siis. Kyllähän Nybondas on päässyt positioonsa ei siksi, että olisi hoitanut hommansa jotenkin erityisen hyvin junioripuolen johtajana, vaan luultavasti koska oli toiminut jotenkin erityisen hyvin, useita vuosia, ligaföreningen kamraterna rf:n hallituksessa.

Täällä verrataan jostain syytä IFK:ta joukkueisiin, jotka hemmetin paljon rajallisemmista resursseistaan huolimatta ovat rakentaneet itselleen uskottavanoloisia semidynastioita. Nämä ovat JYP, Kärpät, Tappara ja TPS, osin jopa HPK. Ehkä 2-3 näistä viidestä on sellaisia, joilla pitäisi yhtään minään vuonna olla minkäänlaisia mahiksia meitä vastaan.

Täällä verrataan jostain syystä IFK:ta dynastian rakentaneisiin joukkueisiin. Mieti oikeasti miksi kirjoitit noin. Miksi vitussa ei verrattaisi? Miksi vitussa muiden ei kuuluisi verrata omaa hyvää settiään meidän dynastiaan? Keksitkö mitään syytä miksi näin ei ole?
 
Viimeksi muokattu:

Punanuttu_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Haataja ei ehkä kuulu kolmosketjuun, mutta toisaalta Malinen-Haataja on se mitä itse ainakin hain jo viime kauden lopulla ja itse pidän tutkapareista. Kyllä Haataja varmaan voisi vetää toisen ketjun oikeana laiturina, mutta mua myös kovin kiinnosti nähdä Pelicans-tutkapari kakkosessa. Sopanen on siis se oikean puolen tyyppi, mua on muuten yllättänyt loppupeleissä kuitenkin aika paljon kuinka hyvin Erkinjuntti (se ketjun kolmas osa) on aloittanut Sveitsissä.

Mutta siis. Kyllähän Nybondas on päässyt positioonsa ei siksi, että olisi hoitanut hommansa jotenkin erityisen hyvin junioripuolen johtajana, vaan luultavasti koska oli toiminut jotenkin erityisen hyvin, useita vuosia, ligaföreningen kamraterna rf:n hallituksessa.

Täällä verrataan jostain syytä IFK:ta joukkueisiin, jotka hemmetin paljon rajallisemmista resursseistaan huolimatta ovat rakentaneet itselleen uskottavanoloisia semidynastioita. Nämä ovat JYP, Kärpät, Tappara ja TPS, osin jopa HPK. Ehkä 2-3 näistä viidestä on sellaisia, joilla pitäisi yhtään minään vuonna olla minkäänlaisia mahiksia meitä vastaan.

Täällä verrataan jostain syystä IFK:ta dynastian rakentaneisiin joukkueisiin. Mieti oikeasti miksi kirjoitit noin. Miksi vitussa ei verrattaisi? Miksi vitussa muiden ei kuuluisi verrata omaa hyvää settiään meidän dynastiaan? Keksitkö mitään syytä miksi näin ei ole?
No, mun mielestä Malinen-Haataja on ihan täysin riittävä tutkapari nimelliseen kakkosketjuun. Thorell-Tyrväinen-Sopanen taas olisi ihan timanttinen ykkösketju ja näiden jälkeen meillä olisi vielä heittää pelaavaan kokoonpanoon mm. Carlsson, Ahtola, Rask, Partanen ja Petrell. Eihän millään jengillä ole laittaa tällaista hyökkäyskalustoa jäälle, paitsi Tapparalla. JYP pärjää vertailussa ainoastaan kahden paluumuuttajan takia, jotka on tullut lopettamaan uransa kotikonnuille. Ei näkynyt niiden kavereiden nimiä siellä palkkakuninkaiden joukossa, kuten ei saisi Tuomo Ruudunkaan näkyä täällä pelatessaan.

Tapparan ja JYP:in ohella listasit vielä Kärpät, TPS:n ja osin HPK:n, joista TPS:n pitäisi olla vihoviimeinen joukkue, johon verrata omaa tekemistä. Kärpillä puolestaan on ollut ylä- ja alamäkiä ja tän vuotinen joukkue ei paperilla ole yhtään sen parempi, kuin meidänkään. HPK taas on nyt samankaltaisessa tilanteessa, kuin missä me oltiin Törmäsen ekan kauden jälkeen. Samalla HPK on ainoa jengi näistä (varauksella myös JYP), joka meidän pitäisi voittaa 9 kertaa kymmenessä runkosarjassa. Silti mun mielestä JYP:ssä hyvin tehty duuni ei tarkota sitä, että me ollaan paskoja, vaan sitä, että ne on hyviä. Ihan sama vaikka niiden resurssit olisi pienemmät, krediitit sinne ja mielenkiinnolla katsomaan mestaruustaistoa. Kärpät, Tappara (ja TPS toivottavasti joskus) ovat kaikki sellaisia seuroja Suomessa, joita vastaan meidän pitäisi tosissaan kilpailla. Tällä hetkellä näin ei tehdä ennakkoasetelmien osalta Tapparaa ja JYP:iä vastaan.

Totta kai meitä pitää verrata Tapparan ja JYP.in dynastioihin seurana, mutta olisi puhdasta hulluutta lähteä rakentamaan paperilla Tapparan kanssa yhtä vahvaa joukkuetta tässä tilanteessa. Tuolla ajatusmallilla talous sukeltaa nopeasti TPS:n ja Jokereiden kanssa samaan kastiin. O todella lyhytnäköistä vaatia meitä kilpailemaan tällä kaudella varsinkaan Tapparaa vastaan paperilla. Jos katsoo viime aikaisia SM-kultaa voittaneita jengejä, voi huomata, että pääsääntöisesti se jengi voittaa, jonka pelaajat kehittyy kauden aikana eniten. Silloin joukkueeseen ei tarvitse tehdä kuin täsmähankintoja koko tulosyksikön ostamisen sijaan. Nyt esimerkiksi Tyrväiselle tehtiin suhteellisen pitkä soppari, joka on mun mielestä hyvä asia, koska odotetaan kaverin kehittävän itseään ja seuraavilla kausilla päästään keräämään hedelmät. Sääli vain, että seurassa ei panosteta tähän puoleen, vaan kasataan palkka-armeijaa viime vuosikymmenen Jokereiden tapaan. Tälläkin kaudella esimerkiksi Partasen pitäisi olla meidän Thorell, mutta ei ole.

Sen sijaan, että koitetaan rakentaa Liigan absoluuttisesti parasta hyökkäysarsenaalia, voitaisiin keskittyä kilpailukykyisen pakiston rakentamiseen. Sinne nimittäin tarvitaan Engrenin kaltainen stuntti loppukaudeksi. Tästä asiasta muistaakseni keskusteltiinkin kesällä jossain toisessa ketjussa ja oltiin ainakin jokseenkin samaa mieltä. Siinä onkin mun mielestä ainoa realistinen lisähankinta, mitä tähän jengiin voisi tehdä, saati sitten mitä pitäisi tehdä.

Nybarin osalta voidaan varmaan hyväksyä eriävät mielipiteet. Mä tunnun muutenkin olevan ainoa, joka näkee hyvääkin siinä äijässä. Ehkä mä olen hullu tai totaalisen ulapalla. Turha tästä aiheesta on kuitenkaan vääntää tämän enempää. Varsinkaan kun ehkä 50% HIFK-osion viesteistä liittyy nykyään jo muutenkin Nybondakseen.
En kai ole sanonutkaan, että miljoonan halvempaa, känniset arvioni ovat kai vaihdelleet noin 700-800k välillä. Petrellinkin palkoista on ollut täällä verotiedot ja siihen päälle mikä tahansa määrä spekuloituja rahastotuloja on jo liikaa. Jos olet lukenut myös muita viestejäni olen kyllä toukokuusta lähtien pitänyt Carlssonia hyvänä hankintana toiseen rooliin, muttei ykkössentteriksi, enkä ole listannut häntä myöskään ohihankinnaksi muilta osin. Varakkaan suhteenkin sanoin jo keväällä että tullaan saamaan paljon taklauksia, mutta ikävä kyllä jossain vaihessa tulemme myös olemaan huonolla tavalla rubriikeissa, koska Ville ei osaa taklata ihan yhtä hyvin ja puhtaasti kuin Joe.
Mitenkään en usko, että tuo nykyinen voi maksaa juurikaan yli kahta miljoonaa - ja sen on oltava hitosti halvempi kuin viime vuoden joukkue. Ellei siis ole maksettu monta sataa tonnia ylimääräistä pelkästä ilmasta.
Tämän osan ymmärrän niin, että tämän kauden joukkue maksaa vaikkapa 2,2 miljoonaa sun mielestä. Viime kauden budjetti taisi olla 3,2(?) miljoonaa. Eiköhän IFK joitakin satasia maksa "ylimääräistä", mutta tommonen liioittelu on ihan turhaa negatiivisen ilmapiirin luomista.

Petrellin verotietoja en ole nähnyt, mutta mainitsin kyllä viestissäni, että ei hänen pitäisi olla liigan mittapuulla mitenkään kallis pelaaja. Varakas on liigatasolla täysin kelpo kakkosparin pakki, vaikka eihän se mikään täydellinen kaveri ole. Itsekin olisin silti mieluummin jättänyt hankkimatta ja keskittynyt kiekollisemman puolustuksen kasaamiseen. Carlssonin osalta en muista, ketä on kirjoittanut mitäkin, mutta yleinen sanoma jatkiksessa on ollut "floppi", "turha hankinta", "kolmosen laituri" osastoa. Listasit sen tosta viime viestin mielipiteesti huolimatta hutihankinnaksi ja siksi siihen tartuin. Otetaan nyt kuitenkin huomioon, että kaveri oli viime kaudella muistaakseni Frölundin 6. paras pistenikkari. Se kertoo aika paljon kaverin potentiaalista pelata meillä tulosyksikössä. Sen pelaajan kehittämisen/kukkaan puhkeavan kaverin löytämisen sijaan istuttaisit Carlssonin samaan rooliin, missä pelasi Frölundassakin. Sinänsä tässä olisi idioottivarma ratkaisu, mutta jostain ne ykkösketjun kaveritkin pitäisi kaivaa.

Mieluusti kyllä kuulisin lisää HPK:n ja TPS:n semidynastioista. Kärpiltä sentään löytyy mestaruuksia, mutta peli oli silloin ihan perseestä ja mukaan mahtuu niitä huonojakin kausia. Niiltä ei tunnu löytyvän tasaista hyvää tasoa. Joko ollaan kärjessä tai sarjataulukon pohjalla.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mieluusti kyllä kuulisin lisää HPK:n ja TPS:n semidynastioista. Kärpiltä sentään löytyy mestaruuksia, mutta peli oli silloin ihan perseestä ja mukaan mahtuu niitä huonojakin kausia. Niiltä ei tunnu löytyvän tasaista hyvää tasoa. Joko ollaan kärjessä tai sarjataulukon pohjalla.

No HPK:lla oli pitkään jatkunut korkean tason aikakausi. Ei sitä dynastiaksi voi kutsua kun tuli vain yksi mestaruus, mutta kyllähän 2001-2007 oli aika hiton hyvä putki, jolloin olivat joka kerta sekä runkosarjan että pleijareiden osalta top4:ssä:
2001-2002 runkosarjan 2., lopullinen sijoitus 3.
2002-2003 runkosarjan 1., lopullinen sijoitus 3.
2003-2004 runkosarjan 4., lopullinen sijoitus 4.
2004-2005 runkosarjan 3., lopullinen sijoitus 3.
2005-2006 runkosarjan 3., lopullinen sijoitus 1.
2006-2007 runkosarjan 3., lopullinen sijoitus 3.
Ja tämänkin jälkeen tuli vielä yksi finaalipaikka 2010. Kyllä mä tuosta putkesta olen aika kateellinen, ja kutsuisin sitä semidynastiaksi.

TPS:llä on ollut ihan oikeita dynastioita useampia, mutta niistä on toki vielä enemmän aikaa kuin tästä HPK:n top4-putkesta. IFK:n pitäisi pystyä samaan, sillä IFK:lla on paremmat resurssit.

Mutta koska nyt ollaan peliesitykset -ketjussa, miten näette tämän artikkelin: HIFK puolustaa surkeasti ja avaa peliä sekavasti - LIIGA - 13.09.2017 - Kolumnit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Onko suurin ongelma tosiaan avauspelaaminen?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäistä erää on nyt kulunut noin puolet ja HIFK ei ole saanut yhtään organisoitua hyökkäystä aikaiseksi. Väittäisin, että kiekko on ollut HPK:n hallussa 80 % peliajasta, ja että peli on pyörinyt n. 70 % omassa päässä. Minä en erota HIFK:lta mitään selkeää pelitapaa, enkä pidä peliä yhtään sen parempana tai viihdyttävämpänä mitä se oli viime kautena.

HIFK:n peli on kaikin puolin surullista seurattavaa, sillä näistä lähtökohdista on todella vaikea uskoa, että HIFK:n peli paranee suhteessa muihin liigajoukkueisiin niin paljoa, että tämän kauden otteet poikkeaisivat hirveästi nyt nähdystä sekamelskasta.

Mielestäni HIFK on vakavan lohduttomassa tilanteessa, eikä siihen tulisi suhtautua näin kevyesti kuin moni täällä tuntuisi suhtautuvan.
 

JeTTrue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU
Petrelliltä hyvää kamppailua ja hankki YV:n, nyt Hade heitäppä häkki.

Edit. No kelpaa Malisenkin byyri.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Härreguud, meillä on toimiva yyvee! Tasakentällisin Kerho on vienyt peliä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Malinen jatkaa YV:llä tuota pistetehtailua, niin kukaan ei valita 250k:n palkasta.

Ylivoima parantunut. Kaksi hyvää yv-koostumusta. Viisikkopelaamisessa ollaan Kerhoa helvetisti perässä: syöttövarmuus ja pelin rakenne.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllä, yv ollut hyvää joka pelissä, muuten vielä vaisua. Voi olla toiveajattelua, mutta uskon 5 vs 5 pelinkin parantuvan jahka saadaan kuviot ajettua paremmin sisään. Tiukassa on pisteet tänäänkin, jos peli ei parane seuraaviin eriin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse uskon, että viime kauden kiekollinen epävarmuus vielä vaikuttaa kauden alussa. Ei ole vielä tullut kiekollisia onnistumisia paljon siinä ja lisäksi pakistossa ne pahimmat poissaolot. Yllättävän vaikeaa se omista lähtö taas on. Sellainen arkuus siitä paistaa. YV:llä tuli alkukankeuden jälkeen onnistumisia, niin se alkaa ottaa tulta alleen. Pitäisi vaan malttaa, että myös tuo 5 vs 5 pelaaminen lähtee, kun joukkue saa onnistumisia siinä, mutta itsekin on niin kärsinätön, kun ei taas jaksaisi epävarmaa sohimista katsoa.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylivoima on tosissaan miljoona kertaa parempaa kuin viime kaudella, vaikkei siellä nytkään mitään ramstedtia ole. Täytyy edelleen ihmetellä miten se yv olikaan viime kaudella niin paskaa. Ja koko kauden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös