Peliesitykset kaudella 2017–2018

  • 194 385
  • 1 155

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukko näytti vielä vastustajaa väsyneemmältä. Kaapolta kuitenkin jälleen ilmiömäinen peli.

Neljäs kerta, kun pelattiin peräkkäisinä päivinä. Ei ole Lukko kertaakaan ollut terävimmillään, ei lähelläkään. Odotan innolla 21. pvän peliä Porissa, kun edellisiltana ollut kotipeli HPK:ta vastaan ja Ässillä alla kolme lepopäivää.

Tämä oli tätä tänään ja lauantaina uusi mahdollisuus. Toivottavasti ei tule väsy, sillä otteluohjelma on perseestä.

HIFK pelasi onneksi myös tänään Vaasassa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
HIFK pelasi onneksi myös tänään Vaasassa.
Ja tiistaina CHL-matsinsa Puolassa, joten väsymyksen takia Lukko ei ole alakynnessä huomenna Nordiksella.

Harmittaa kun tavallaan hyvällä pelillä häviää. Mutta kun katsoo sitä kuuluissa isoa kuvaa, niin vastaavanlaisia esityksiä vaan lisää, niin pisteitäkin ropisee. Maalipaikoissa pitää olla huolellinen, kiekot kun ei tahdo mennä verkkoon asti millään puolivillaisilla lääpäisyillä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja tiistaina CHL-matsinsa Puolassa, joten väsymyksen takia Lukko ei ole alakynnessä huomenna Nordiksella.

En tiennyt tuosta CHL-pelistä, kun en noita seuraa, mutta tältä osin ihan tasavertainen lähtöasetelma. Palautumisen kannalta huonoin lähtökohta on, jos pe-iltana peli vieraissa, heti sen jälkeen paluumatkalla bussilla 3 tuntia ja vasta pikkutunneilla nukkumassa ja seuraavana päivänä peli viideltä. Yritin tätä taannoin parille porilaiselle vääntää rautalangasta, mutta jos ei ole minkäänlaista omaa kokemusta urheilusta tai tavoitteellisesta treenaamisesta tai tietämystä palautumisesta suhteessa fyysiseen suorituskykyyn, niin ei oikein voi olettaa, että ymmärryskykyä löytyisi. Nykyäänhän kilpaurheilussa on entistä paremmin ymmärretty palautumisen ja esim. unen merkitys ja joukkueissa kyllä tarkkaan mietitään vieraspelimatkoja, että mikä on järkevin tapa toteuttaa, jotta maksimoidaan pelaajien ja joukkueen suorituskyky ottelun alkaessa.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
En tiedä onko oikea ketju tämmöiseen, mutta miksi Veikkaus edelleen lyö HIFKille noin pieniä kertoimia? Nehän on ollut suhteessa Liigan paskin joukkue. Eilenkin oli Sportin kerroin 3:n paikkeilla, kun oli HIFK vieraissa. Helpot rahathan siitä sai. Huomenna on Lukonkin kerroin lähellä 3:a. Luulisin kuitenkin Lukon hoitelevan homman, kun HIFKissä moraali alhaalla jne. Muutenkin Lukko on ollut vahva Nordiksella.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä onko oikea ketju tämmöiseen, mutta miksi Veikkaus edelleen lyö HIFKille noin pieniä kertoimia? Nehän on ollut suhteessa Liigan paskin joukkue. Eilenkin oli Sportin kerroin 3:n paikkeilla, kun oli HIFK vieraissa. Helpot rahathan siitä sai. Huomenna on Lukonkin kerroin lähellä 3:a. Luulisin kuitenkin Lukon hoitelevan homman, kun HIFKissä moraali alhaalla jne. Muutenkin Lukko on ollut vahva Nordiksella.

Älkää nyt saatana jinxatko nyt kaikkia Lukon pelejä. Kärppienkään ei pitänyt rikkoa Lukon kotitaikaa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse odottelen seuraavasta viidestä pelistä vain 9pojoa. Eli HIFK, Saipa, Jukurit, HPK ja Ässät. Jos kuuden sakkiin päästään, olen tyytyväinen. Vaikka alkupelit on mennyt hyvin, niin ero vaikkapa Jyppiin ja Tepsiin (joka tosin on voitettu jo kaksi kertaa varsinaisen peliajan jälkeen) on mielestäni liian iso. Toki Lukolla on uusi projekti käynnissä, joten isoa kehittymistä on myös odotettavissa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Elämä janottaa ja siksipä minä odotankin seuraavista viidestä pelistä rohkeasti 12 pistettä. Eli periaatteessa varsinaisella peliajalla pitäisi kaatua SaiPa, Jukurit, HPK ja Ässät, huomisesta HIFKipelistä kaikki mitä kotiinpäin tulee on plussaa.

Ja viimeksi kun näitä pisteodotuksiani julki toin, niin Lukko nappasi kolmesta pelistä odottamieni kolmen pisteen sijasta seitsemän. Nyt kun kahtatoista pistettä odotan, niin tuloksena on varmaan max kolme pinnaa, luultavasti turpiin tulee viisi kertaa peräkkäin varsinaisella peliajalla. Olen minä semmoinen veikkaaja.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Roku sovitaanko niin, että kerrot mitä sinä veikkaat niin minä veikkaan juuri päinvastoin. Ja se kumpi nettoaa enempi tarjoaa toiselle vaikka kahvit tai oluset. Mikä nyt vain on enempi toivomuksissa.

Posetiivari kun olen niin uskon enempi tuohon sinun ensimmäiseen ennustukseen, eli 12 pisteeseen. Mun elämänasenteeseen kun sopii paremmin se että uskotaan hyvää ja kun saadaan hyvää voitetaan molemmilla kerroilla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
sovitaanko niin, että kerrot mitä sinä veikkaat niin minä veikkaan juuri päinvastoin. Ja se kumpi nettoaa enempi tarjoaa toiselle vaikka kahvit tai oluset. Mikä nyt vain on enempi toivomuksissa.

Posetiivari kun olen niin uskon enempi tuohon sinun ensimmäiseen ennustukseen, eli 12 pisteeseen. Mun elämänasenteeseen kun sopii paremmin se että uskotaan hyvää ja kun saadaan hyvää voitetaan molemmilla kerroilla.

@hokkikokki Miten veikataan? Pelkkää viiden pelin pistemäärää vai ihan ottelukohtaisestiko pitäisi?

Jos ensinmainittu niin minä pidän sen 5 peliä = 12 pistettä.

Jos taas ottelukohtaisesti mennään niin sitten pitää tietysti miettiä että kummalta se neljäs kolmen pinnan voitto tulee, HIFKiltä vaiko Ässiltä? 50-vuotiasta porilaista pikkupoikaa kohtaan, näin meidän täysien miesten kesken, voisi tietysti heidän synttäriensä kunniaksi olla sen verran höylejä että veikkaan ennemminkin Lukon ottavan HIFKiltä täydet kolme kuin Ässiltä. Tai voi se olla niinkin että HIFK- ja Ässät-peleistä tulee yhteensä kolme pistettä, jompikumpi voittaa ja jompikumpi häviää jatkoajalla kautta rankkarikisassa.

SaiPa, Jukurit ja HPK ovat selvää pässinlihaa. Niistä pitää ottaa 9 pistettä.

Ja pullakahvista kiinni. Plus santsikuppi tietysti ilmaiseksi niinkuin ne Ylätorilla mainostavat.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
En tiedä onko oikea ketju tämmöiseen, mutta miksi Veikkaus edelleen lyö HIFKille noin pieniä kertoimia?
Lähtökohtaisesti pelit päättyvät kotivoittoon suhteella 65-35%, joten onhan tuossa perustelunsa. Ja ei IFK:n materiaali ole niin huono, kuin esim. lopputulos edellisestä pelistä Vaasasta antaa ymmärtää. Kyllä siellä Veikkauksella tervepäistä porukkaa on kertoimia laskemassa ja heillä on siihen touhuun myös aputaulukoita olemassa. Jos on varma tunteestasi, niin ota helpot rahat pois. Saat ne vielä verovapaanakin.

Lukko voitti viime vuonna vähän yllättäenkin Nordiksella 0-4. En tiedä oliko vielä Heikkilän huumaa vai mistä johtui. Vuosien saatossa kylläkin varsin erikoinen lopputulos se oli. Hyvä liike oli Sportin ase torstaina, eikä se mihinkään ole muuttunut parissa päivässä. Lukon pitää olla liikkuva ja huolellinen, niin tänään voi voitto tulla.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos taas ottelukohtaisesti mennään niin sitten pitää tietysti miettiä että kummalta se neljäs kolmen pinnan voitto tulee, HIFKiltä vaiko Ässiltä?

HIFK on pelannut heikosti eli sanoisin, että Lukko on tänään ennakkosuosikki. Ässiä vastaan kyseessä on taas toinen peli peräkkäisinä päivinä, kun taas Ässillä alla kolme lepopäivää eli vaikeeta tulee olemaan.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
HIFK on pelannut heikosti eli sanoisin, että Lukko on tänään ennakkosuosikki. Ässiä vastaan kyseessä on taas toinen peli peräkkäisinä päivinä, kun taas Ässillä alla kolme lepopäivää eli vaikeeta tulee olemaan.
Plus suippojen muistikuvissa on taatusti tuoreena se Lukon järjestämä teurastus taannoin joten taatusti tulee enemmän kuin hankala peli.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@hokkikokki Miten veikataan? Pelkkää viiden pelin pistemäärää vai ihan ottelukohtaisestiko pitäisi?

Jos ensinmainittu niin minä pidän sen 5 peliä = 12 pistettä.

Jos taas ottelukohtaisesti mennään niin sitten pitää tietysti miettiä että kummalta se neljäs kolmen pinnan voitto tulee, HIFKiltä vaiko Ässiltä? 50-vuotiasta porilaista pikkupoikaa kohtaan, näin meidän täysien miesten kesken, voisi tietysti heidän synttäriensä kunniaksi olla sen verran höylejä että veikkaan ennemminkin Lukon ottavan HIFKiltä täydet kolme kuin Ässiltä. Tai voi se olla niinkin että HIFK- ja Ässät-peleistä tulee yhteensä kolme pistettä, jompikumpi voittaa ja jompikumpi häviää jatkoajalla kautta rankkarikisassa.

SaiPa, Jukurit ja HPK ovat selvää pässinlihaa. Niistä pitää ottaa 9 pistettä.

Ja pullakahvista kiinni. Plus santsikuppi tietysti ilmaiseksi niinkuin ne Ylätorilla mainostavat.

No menee kovin negatiiviseksi mun mielenlaadulle. Mennään ny vaikka pistesaaliilla. Koko pistesaalis maksimihan on 15 pistettä eli sulla 80% niin mulle sitten 20% joka on 3p. Mä kyllä uskon enemmän sun vaihtoehtoon, mutta ihan kisailumielessä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Kova luotto tuntuu olevan jäpiköillä Lukkoon. Hifki pari viimeistä kotimatsia kuitenkin vetänyt ihan hyvin ja selkeät voitot. Kertoimeen tietty vaikuttaa myös se, että hifkiä pelataan aina paljon, joten vastustajalle tarjotaan hieman parempaa kerrointa minkä sen kuuluisi olla.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Miksi tuo Hildingillä täytetty Ranskanleipä sai pelata vain yhden ottelun tuossa muodossa? Mielestäni pelasivat hyvin, eikä Hilding päässyt häiritsemään Vahan ja Koiviston peliä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi tuo Hildingillä täytetty Ranskanleipä sai pelata vain yhden ottelun tuossa muodossa? Mielestäni pelasivat hyvin, eikä Hilding päässyt häiritsemään Vahan ja Koiviston peliä.

Myös Keränen-Ilomäki-Koivisto pelasi hyvin yhteen ja aiheutti vaarallisia tilanteita hyökkäyspäässä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Nihkeä peli. Hyvä toinen erä takasi pisteet. Penkitettiinkö Koivistoinen vai miksi oli poissa? Ei kovin montaa ottelua Vallukaan enää ennen Keuruun reissua pelaa.

Tässä, kun ollaan pakin ja sentterin perään huudeltu niin minä kaipaan pelaajaa joka voittaa aloituksia. Olkoon se Jasu tyyppinen rouhia, taitava kärkisentteri tai siltä väliltä, mutta meiltä puuttuu lähtökohtaisesti aloituksen voittava sentteri.

Ensimmäinen liigavoitto Mikkelissä ja tappioputki kääntyi alkavaan voittoputkeen. Hienoa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Luulen, että siinä alussa tapahtui jotain eikä Virta ollut tyytyväinen Koivistoiseen, kun istui yli puolitoista erää penkillä. Sitten kolmannessa erässä taas pelasi, ja tosiaan nyt kun jälkikäteen muistelen asiaa niin Väykky sieltä taisi sivuun jäädä kolmannessa erässä.

Pääasia tietysti ettei Koivistoinen loukannut itseään, niinkuin kuvittelin tapahtuneen kun hän niin aikaisessa vaiheessa sivuun jäi.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Pääasia, että päävalmentaja reagoi. Vaikka me emme näe jotain, Pekka saattaa nähdä ja tekee nopeat päätökset. Tähänhän meillä ei olla totuttu.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, onhan tuo valmentajan reagoiminen pelin aikaisiin tapahtumiin nyt ihan erilaista kuin mihin aiempina kausina on totuttu.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ettei tässä nyt ihan pilvissä sentään hyvän alkukauden jälkeen leijuttaisi, niin kirjotanpa tähän saman minkä seurantaketjuunkin.

Eli jotain Lukolla on muuttunut viime kaudesta huonompaankin suuntaan ja se on ylivoimapeli.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Kyllä oli surkeaa yvtä ekassa erässä. Pakko todeta tähän väliin.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tänään hävittiin kahteen ensinmäiseen kenttään. Tuolla yv-ajalla ja maalipaikoilla ottelu pitäisi voittaa.

Mahtoivatko seota paitojen väriin, kun niin luokattomia syöttöjäkin tuli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös