Peliesitykset kaudella 2016–2017

  • 219 093
  • 1 511

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Näyttäisi ettei Gagnonin myynti selkeättynytkään peliä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tepsin yv-maalit näki noin kilometrin päästä. Ensimmäisessä olisi saatu paine purettua, mutta kun ei kiinostanut mennä laitavääntöön täysillä, annettiin tepsille turhaan viimeinen yv-pyöritys ja siitä kevyt maali. Toisessa yv-maalissa Lukon pakki katseli vierestä, kun hyökkääjä antoi maalin takaa passin, jonka näki n. 3 sekuntia etukäteen kuka tahansa muu paitsi Lukon puolustaja.

Lukon puolustuspelaaminen (ja oikeastaan myös hyökkäys) on suunnilleen mestis-tasoa. TPS viimeisteli huonosti, mutta voitti silti kolmella maalilla.

Hyökkäyspelaamista ei varmaan tarvitse mainita, sillä sellaista ei ole olemassakaan. Lukko käy ehkä n. 1-2 kertaa erässä vastustajan päädyssä, ja tuolloinkin kyse on jostain tuuripompusta tai vastustajan virheestä.

edit: ainiin ja pitää varmaan mainita myös tepsin kolmas yv-maali: siinä neljä Lukon pelaajaa katseli vierestä, kun TPS-pelaaja painoi kiekon tyhjään rysään. Teillä oli yks homma jne.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Pelin jälkeen radiota kuunnellessa, yhdyn kyllä Risto Leinon ja Kauhasen analyysiin. Aika pirteitä lähtöjä omista, kiekko liikkui hyvin vauhdissa olevalle miehelle.

Tänään erikoistilannepelaamisessa valtava ero. TPS kärkiäijät laittoivat kiekon sisään, Lukolla terävintä kärkeä ollutkaan.

Tiivolasta tykkäsin. Jos jotain positiivista tästä kaudesta, niin uskon että Tiivolasta tulee ensi kaudella olemaan paljon iloa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Lukko hyökkäsi suurimman osan peliä tämän kauden tasoon nähden erittäin pirteästi ja syötötkin napsuivat pääsääntöisesti hienosti lapaan. Hyökkäyspäässä pyrittiin erittäin poikkeuksellisesti myös pitkiin hyökkäyksiin, mikä johti useampaankin hyvään maalipaikkaan. Tällä kertaa petti sitten pahemmin puolustuspeli, sekä ali- että tasavoimalla. Varsinkin toisessa, kolmannessa ja neljännessä maalissa oli isossa osassa selkeät yksilövirheet ja jotenkin puolivaloilla puolustaminen. Toinen ja kolmas maali tosiaan mainittiin jo aiemmin ja molemmissa lähimpänä maalintekijää oli sama mies. Neljännessä maalissa yksi hyökkääjä sitten päätti lähteä kaikessa rauhassa vaihtoon, kun kiekko menetettiin yyökkäyspäässä ja vastustaja lähti vastaiskuun.

Pieniä juttuja, muttei tuollaisia saisi tällä tasolla noin paljon sattua.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukolta oli nyt oikeasti hyvä ensimmäinen 40min. Peli oli erillaista kuin edellisissä peleissä. Nopeita lähtöjä ja uusia syöttökuvioita jotka meni kerrankin omille pelaajille.

Vahalahti oli saanut uutta potkua alle ja melkeinpä lensi kenttää ympäri. Tiivola oli loistava. Myös Koivistoiselle antaisin plussaa.

Virtasen kiekontuonti alueelle muutaman kerran oli tyylikästä. Oli myös paljon muitakin positiivisia asioita joita ei tässä nyt muista.

MUTTA KAIKKI TÄMÄ...Kolmas erä ja vielä tuo 1-3 maali kaatoi kyllä koko pelin. Syötöt meni sinnetänne eikä hommassa näyttänyt olevan mitään juonta.

Ja TPS faneille peukku. Pitivät melkoista meteliä. Mutta tänään turkulaiset voittivat kyllä ihan ansaitusti niin kaukalon sisä- kuin ulkopuolella.
 

senilix

Jäsen
Ja TPS faneille peukku. Pitivät melkoista meteliä. Mutta tänään turkulaiset voittivat kyllä ihan ansaitusti niin kaukalon sisä- kuin ulkopuolella.
Tuo RB:n kulmaus näytti hyvin väljältä ja hiljaiselta. Taannoin mainostettu kuolema tullut?
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukolta tänään mielestäni parasta peliä pitkään aikaan. Heikkilän aikana Lukko ei ole yhtä aktiivisesti pelannut kertaakaan.

Maalipaikkojen valossa tasainen ottelu, toki TPS sai otetta, mitä pidemmälle ottelu meni. Toisen erän lopussa ja kolmannessa erässä TPS lisäsi vauhtia ja Lukon peli meni tutuksi roiskimiseksi.

Stepanek hävisi tänään kaksintaistelun Setäselle. Jakubilta olisi kaivattu enemmän gamesavereita, jotta Liigan huippujoukkue olisi kaatunut.

Tällä pelillä olisi pisteitä paljon enemmän. Toivottavasti sama draivi jatkuu huomenna, kuin tänään 1,5 erää. Mukava katsoa pitkästä aikaa peliä, jossa Lukkokin hyökkää, eikä vain pyöri omassa päässä sumpussa.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Näitä ylempiä viestejä kun lukee niin olen taas ollut ilmeisesti jossain eri pelissä. Tepsin tasoituksen jälkeenhään Lukolla ei ollut koko erään kertakaikkiaan mitään jakoa, useita helppoja menetyksiä ja järkyttävää sekoilua. Tekikö esim. Vahalahti yhtään hyvää suoritusta koko erässä?

Toisessa vähän tasoittui mutta siinäkin nähtiin joukkueiden ero erikoistilanteissa. Lopussa sitten jengi puolusti yhtä hienosti kuin koko kauden.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Tänään peli kaatui täysin yksilövirheisiin puolustuspäässä.
Viimeinen maali kruunasi toheloinnin kun tepsukan pakki nousee neljän pelaajan keskeltä.

Saarela näkyi tänään mun silmään 3 kertaa, 2 laukausta, kerran lahjoitti kiekon vastustajalle. Näkeekö kukaan muu saman kaltaista haluttomuutta kuin Pahilla aikanaan?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei munkaan mielestä Lukko pelannut hyvin kuin siihen TPS:n tasoitukseen asti. Ja kolmannen erän alussa oli hiukan parempaa menoa, mutta viimeinen puhti katosi TPS:n kolmanteen maaliin. Toinen erä oli kohtalaisen tasainen muuten mutta siinäkin jäi maali tekemättä, omiin meni yksi.
 

Pioni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja TPS Juniors
Ihan pakko kysäistä, oliko RB-porukalla joku boikotti vai muuten vaan jengi muissa puuhissa (toisin sanoen vittuuntunut tän kauden touhuun). Muistikuvissa on ihan erillainen meininki teidän seisomakatsomossa, mitä tänään oli..(tää ei oo vittuiluu, ihan uteliaisuuttani kyselen)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Veikkaan että RB protestoi Gagnonin myyntiä. Ei sitä missään sanottu ole mutta luulen niin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saarela näkyi tänään mun silmään 3 kertaa, 2 laukausta, kerran lahjoitti kiekon vastustajalle. Näkeekö kukaan muu saman kaltaista haluttomuutta kuin Pahilla aikanaan?
En ole peliaikoja katsonut, mutta en ihmettelisi jos kiukuttelee sitä että Tiivola kiilasi hierarkiassa edelle. Laiturina vielä ,niin vähemmästäkin on selkä suoristunut. Lähtis nyt oman uransa takia AHL:ään vielä tällä kaudella. Ehkä hän siinä rahallisesti ottaisi muutaman tonnin takkiin, mutta kunnon pelejä pienessä kaukalossa tekisi hyvää jos oikeasti haaveilee NHL:stä. Primadonnat syödään bussiliigassa elävältä.
 

senilix

Jäsen
Ja sulla ei omien sanojesi mukaan ollut mitään antipatioita.
Oli kommentti edelliseen viestiin. Siis selitys, miksi TPS-fanit veivät...
RB:n osasto oli suunnilleen yhtä tyhjä kuin CHL-peleissä. Ja tuo kuolema oli viittaus heidän omiin iskulauseisiinsa.

Kuulin sivusta pubissa erään vakiokatsojan sanovan, että RB:sta on tullut isompi kuin Lukko. En minä asiaa olisi ihan noin sanonut, mutta miksei sitä noinkin voisi ajatella.

Minä olen puolestani miettinyt asiaa niin, että kun siellä nyt on muutaman vuoden ollut johdettua mekkalaa, se on vienyt osan spontaanista kannustuksesta. Joskus vähän taputetaan, mutta muu katsomo tuntuu vain odottavan, että RB tekee jotakin.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Tänään peli kaatui täysin yksilövirheisiin puolustuspäässä.
Viimeinen maali kruunasi toheloinnin kun tepsukan pakki nousee neljän pelaajan keskeltä.

Saarela näkyi tänään mun silmään 3 kertaa, 2 laukausta, kerran lahjoitti kiekon vastustajalle. Näkeekö kukaan muu saman kaltaista haluttomuutta kuin Pahilla aikanaan?

Näkee, vahvasti.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli kommentti edelliseen viestiin. Siis selitys, miksi TPS-fanit veivät...
RB:n osasto oli suunnilleen yhtä tyhjä kuin CHL-peleissä. Ja tuo kuolema oli viittaus heidän omiin iskulauseisiinsa.

Kuulin sivusta pubissa erään vakiokatsojan sanovan, että RB:sta on tullut isompi kuin Lukko. En minä asiaa olisi ihan noin sanonut, mutta miksei sitä noinkin voisi ajatella.

Minä olen puolestani miettinyt asiaa niin, että kun siellä nyt on muutaman vuoden ollut johdettua mekkalaa, se on vienyt osan spontaanista kannustuksesta. Joskus vähän taputetaan, mutta muu katsomo tuntuu vain odottavan, että RB tekee jotakin.

Useimmiten se joukkue valitaan jopa äidinmaidosta tai viimeistään siitä, kun isä vie ensimmäiseen matsiin ja sitä joukkuetta sitten kannatetaan kuolemaan saakka. Se ei minusta kuitenkaan vie pois sitä tosiseikkaa, että joukkueen on aina tavalla tai toisella se äänekkäämpi tai hiljaisempi kannatuksensa ansaittava. Parhaimmillaan joukkueen ja fanien suhde on vuorovaikutus, jossa molemmat "innostavat" toisiaan parempiin suorituksiin. Tämän kauden esityksiin peilaten Lukko on jopa ylikannatettu joukkue.

Senilix lienee yksi harvinaisista ihmisitä, joka haluaisi, että koko RB loppuisi, koska porukan kannatus passivoittaa muita katsojia.Huikeeta sanon minä.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eilisellä vastustajalla Tepsilllä on pisteitä tuplat Lukkoon nähden eli 89. Siinä mielessä tasoero selittyy helposti. Eilen kentällä oli ekan 5 min jälkeen vain yksi joukkue sanoi kuka mitä tahansa. Jotakin mätää siellä Lukon pelaajien fysiikassa on jos Jonne Virtanen ja I Pikkarainen luistelevat 3. erässä Lukon "liukkailta" pelaajilta pakoon ja pyörittelevät peliä mennen tullen Lukon päässä.
Pari suojatyöläistä on jo lähtenyt tällä kaudella valmennuksesta ja hallituksesta, vois niitä enemmänkin potkia pois ja hankkia ammattilaisia tilalle esim fysiikkavalmentajan pestiin.
 

senilix

Jäsen
Senilix lienee yksi harvinaisista ihmisitä, joka haluaisi, että koko RB loppuisi, koska porukan kannatus passivoittaa muita katsojia.Huikeeta sanon minä.
Höpö höpö

Tämä näyttää olevan asia, johon suhtaudutaan tunteella, joten keskustelu siitä on kutakuinkin mahdotonta.

Siinä mielessä yhdyn tuon pubissa höpöttäneen konkarin mielipiteeseen, että RB on ottanut jonkunlaisen etujärjestön roolin ja on edustavinaan kaikkia Lukon kannattajia. Ja itse asiassa se on hyvin pieni osa kannattajista. Tosin äänekkäin osa.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Höpö höpö

Tämä näyttää olevan asia, johon suhtaudutaan tunteella, joten keskustelu siitä on kutakuinkin mahdotonta.

Siinä mielessä yhdyn tuon pubissa höpöttäneen konkarin mielipiteeseen, että RB on ottanut jonkunlaisen etujärjestön roolin ja on edustavinaan kaikkia Lukon kannattajia. Ja itse asiassa se on hyvin pieni osa kannattajista. Tosin äänekkäin osa.
En tiedä, oletko nimesi mukaisesti muistisairas vanhus, mutta jos itse muistelen aikaa ennen Rauman Boikia, niin halli oli kuin kirkko. Voi toki olla, että Sinä kannustit äänekkäästi, mutta kyllä suurin osa hallista oli aivan hiljaa. Sitten alettiin ehkä kannustaa, kun oltiin 3-0 johdossa.

Olen itsekin käynyt 40 vuotta peleissä, joten hiukan löytyy perspektiiviä tähänkin asiaan. RB toi sellaista kannatuskulttuuria Raumalle, mitä en olisi ikinä uskonut näkeväni tässä negatiivisuuden kehdossa.

Minä ymmärrän täysin, että heillä on muiden maksavien katsojien tapaan oikeus osoittaa mieltään hallituksen päätöksiä kohtaan.

Sääli, että Sinä ja se toinen pubin vakiojäsen ette sitä ymmärrä.

Tsemppiä kaikille "oikeille" kannattajille!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä, oletko nimesi mukaisesti muistisairas vanhus, mutta jos itse muistelen aikaa ennen Rauman Boikia, niin halli oli kuin kirkko. Voi toki olla, että Sinä kannustit äänekkäästi, mutta kyllä suurin osa hallista oli aivan hiljaa. Sitten alettiin ehkä kannustaa, kun oltiin 3-0 johdossa.
Eikä se kolmen maalin johtokaan, niinkuin ei mikään muukaan johtoasema, saanut katsojia heräämään kuin pelin viimeisiksi 30 sekunniksi, jolloin päätykatsomo yleensä aloitti rytmikkään taputuksen ja siihen yhtyi sitten melkein koko halli. Vuosia kun olen tätä Jatkoaikakirjoittamista harrastanut niin tuota asiaa tuli joitain kertoja pelienjälkeisissä sepustuksissani ihmeteltyä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pariin tällä hetkellä ylläolevaan eli @Mark Fox ja @Roku yksi peli on jäänyt itselleni elävästi mieleen, eikä siitä ole aikaakaan kuin varmaan 10v. Lukko-Jokerit, Jokereilla oli se oma porukkansa seisomokatsomossa, se johtaja (onko se sitten fanikielellä capo?) ja sanallisesti kannastushuudoilla taisteltiin seisomokatsomossa, jossain vaiheessa myös keulakatsomosta ja seisomokatsomoa vastapäätä alettiin myös osallistumaan kannatuksiin. Pelin lopputulosta en enää muista, enkä muistaakseni oluttakaan juonut hirveästi, mutta fiilis oli loistava ja itsellä oli ainakin ääni täysin mennyt seuraavana päivänä.

Onhan siellä siis tunnelmaa ollut, vaikka toki sen myönnän että aika usein meno on ollut kuin kirkossa. Joskus saatiin kaveriporukan kanssa istumaliput, ja kannatettiin vähän äänekkäämmin siellä (olisiko ollut a-2 tai a-3 katsomot), tuli jonkun verran paheksuvia katseita ympärillä olevilta. Ja kannatus ei ollut mitään sopimatonta, vaan perushuutelua (alivoimalla "taistele lukko" jne). Toki onhan kannatustoiminnan kannalta RB parasta mitä Lukolle on sattunut, mutta jos ne kaikki äänekkäimmät siihen liittyivät, niin heidän jäädessään pois on tunnelma varmasti huono. Eikä se suinkaan ole RB:n vika. Tuota Gagsin myynnin jatkuvaa kritisointia heiltä en ymmärrä (toki heiltä on tullut vain yksi juttu siihen, loput ovat yksittäisten jäsenten kommentteja).
 

senilix

Jäsen
En tiedä, oletko nimesi mukaisesti muistisairas vanhus, mutta jos itse muistelen aikaa ennen Rauman Boikia, niin halli oli kuin kirkko.
Joo, yöllä ravataan vessassa ja päivällä muistellaan ihmisten nimiä ja etsitään hukassa olevia tavaroita:)
Ääntä Raumalla on ollut vaihtelevasti. Paljon se on riippunut kentän tapahtumista. 1980-luvulla alkanut istumapaikkojen lisääntyminen hiljensi myös hallia hiljalleen. Mutta jos Rauman halli oli kirkko, oli esimerkiksi Tampereen halli hautausmaa. Siis rutiinipeleissä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
En ole peliaikoja katsonut, mutta en ihmettelisi jos kiukuttelee sitä että Tiivola kiilasi hierarkiassa edelle. Laiturina vielä ,niin vähemmästäkin on selkä suoristunut. Lähtis nyt oman uransa takia AHL:ään vielä tällä kaudella. Ehkä hän siinä rahallisesti ottaisi muutaman tonnin takkiin, mutta kunnon pelejä pienessä kaukalossa tekisi hyvää jos oikeasti haaveilee NHL:stä. Primadonnat syödään bussiliigassa elävältä.

Tämä on joukkuepeli. Oikealla asenteella oleva pelaaja alkaisi yrittämään entistä kovemmin ja tuomaan omaa kenttää enemmän esille omalla yrityksellään. Jos selkäranka oikenee tässä vaiheessa valmentajan päätöksille niin tulevaisuus ei tule olemaan kovin ruusuinen.

Allu, on vasta lupaus, ei tähtipelaajan statuksen omaava pelaaja. Jos asenteessa ei tapahdu muutosta niin on vaikea uskoa hänen nousevan SM / SHL- liigoja korkeammalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös