Peliesitykset kaudella 2016–2017

  • 594 114
  • 4 204

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Laittakaas tähän ne vuodet, kun peli ei ole runkosarjassa kulkenut mutta pleijareissa ollaan parannettu?

Tästä vielä sen verran, että joo näinhän se IFK:n kohdalla tunnetusti menee, mutta vaikka Törmäsen ekalla kaudella homma jäikin lyhyeksi, niin pelattiin ehkä kuitenkin odotettua kovemmat ja tasoa nostavat pleijarit. Ja juuri tästä lähti mielestäni päälle tuo kelaus siitä, että Stögö osaa hommat pleijareissa.
Mutta jep.

Illan matsissa hyviä maaleja. Ekassa Raskilta hienoa alustusta, tokassa ajettiin hyvin maalille ja sitten tärkeät nappisuoritukset Lennulta ja Aaltoselta. Näitä maaleja lukuunottamatta peli näyttikin sitten todella hitaalta ja ponnettomalta säätämiseltä, missä ei tuntunut olevan oikein mitään ideaa siitä, että mitä täytyisi nyt saada aikaan.
Sen Lennun maalin jälkeen lähti kuitenkin energiat päälle, ja tuli tärkeä ylivoimamaali ja hyviä vaihtoja hyökkäyspäässä. Tuossa kohtaa kolmatta erää nähtiin ehkä snadi välähdys siitä, miltä IFK:n pelin pitäisi näyttää koko ajan. Paljon pitää kyllä selkeästi vielä kuitenkin tehdä, että sille tasolle päästään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Voi hyvänen aika jos tuosta haastattelusta pitää ruveta negailemaan. Vaikka huonnosti on mennytkin niin ei sitä negaa tarvitse etsiä sieltä missä sitä ei ole.

Mitä (vittua) täällä nyt taas tapahtuu? En yleensä jaksa katsoa noita haastatteluja, mutta oli tässä kohtaa pakko selvittääkseni mistä on kyse.

Haastattelu oli mitä parhain, hyvällä perustekemisellä saavutettu voitto ja sen mukainen seesteinen fiilis. Ja pääkopassa se tieto kuinka nyt todella apinat karisee itseltä ja kaikilta. Ne on Korkeasaaressa hyvässä hoidossa pikku karkumatkan jälkeen.

Sehän vasta olisikin ollut typerää alkaa hehkuttaa kuinka nyt näyttää jo kannulle, jätetään se meille faneille.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
On varsin tyypillistä "Kriisijoukkueille", mitä emme edes ole koska olemme hyvän iskuetäisyyden päässä, että ne ekat vapauttavat voitot tulee paskallakin pelillä.

Tärkeää on nyt vain saada maaleja ja pisteitä. Onnistumisia itse alisuorittaville pelaajille.

Ehkä Artun paikka on juuri nelosessa ja tekee sellaiset 10 maalia siltä paikalta loppukauden. Joku Luttinen-Nykopp-Åsten voi olla pleijarikevään yllättäjiä.

3p. Helvetin hyvä.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kyllähän tuo paita medianäkyvyyttä sai ainakin rutkasti, kun ottivat vahvasti paidassa kantaa Mikkelin keskussairaalan puolesta. Eiköhän liiga laita tälle stopin, ja varmaan hyvä niin. Ei tuo minusta ole liigajoukkueen hommaa noin selkeästi ottaa kantaa yhteiskunnallisiin asioihin, joista päätetään lain määräämissä elimissä.

Miksi ei? Täällä stadissa on sen verran jengiä että ollaan kaikki anonyymejä. Joukkueet kilpailee anonyymien kuluttajien vapaa-ajasta erilaisten muiden harrasteiden tahi viihdemuotojen kanssa. Böndellä piirit on pienemmät ja yhteiset asiat lähempänä eikä pelkkiä markkinointikysymyksiä.

Itse peli oli aika sekava ja etäisesti muistutti ammattilaisjääkiekkoa. Voitto kuiteski. Se mikä alkaa kasvavasti vituttaa on toi mailahäirintä ja kiekottoman pelaajan estäminen.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Sen Lennun maalin jälkeen lähti kuitenkin energiat päälle, ja tuli tärkeä ylivoimamaali ja hyviä vaihtoja hyökkäyspäässä. Tuossa kohtaa kolmatta erää nähtiin ehkä snadi välähdys siitä, miltä IFK:n pelin pitäisi näyttää koko ajan. Paljon pitää kyllä selkeästi vielä kuitenkin tehdä, että sille tasolle päästään.
Aika huomionarvoista - kuten myös Joona D huomasi - oli Lennun panos koko joukkueelle. Varsinkin L:n tekemän maalin ja tuuletuksen / karjaisun jälkeen energiataso nousi koko joukkueella. Nyt Lennu myös jakeli 5-6 hienoa taklausta, joka oli suurinpiirtein sama määrä kuin koko muulla joukkueella yhteensä. Niin kuin joku mainitsi ; hetkittäin Lennun peli jo toi mieleen viimeisen mestaruuskevään matsit. HIFK alumnin valinnan parhaista pelaajista teki Hexi, joka nosti ansaitusti Lennun ottelun ykköstähdeksi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
On tääkin vähän hullunkurinen tilanne, kun meillä on käytännössä todella onneton laitahyökkääjä -tilanne. Tämän kauden Puustinen-Ikonen-Luttinen-Petrell jne.jne eivät ole muuta kun nimiä selässä... kentällä ei tapahdu juuri mitään muuta kun tehotonta pyörimistä. Rask ja Aaltonen taitavat olla ainoat oikeat tekijät laidoissa juuri nyt.

Mä oon aina sanonu, että kyllä kannattaa avautua jatkoaikaan. Pelaajat lukee näitä kuitenkin myös :D

Tosi tärkeää, että nimenomaan Luttinen ja Petrell osuivat. Molemmat ollu niin vitun pihalla syyskaudella, että huhhuh.
 

444

Jäsen
Mä oon aina sanonu, että kyllä kannattaa avautua jatkoaikaan. Pelaajat lukee näitä kuitenkin myös :D

Tosi tärkeää, että nimenomaan Luttinen ja Petrell osuivat. Molemmat ollu niin vitun pihalla syyskaudella, että huhhuh.
Luttisen ilmeestä näki maalin jälkeen, että hyvää teki. Hieno homma ja hieno mies. Toivottavasti apina on nyt ravistettu selästä ainakin osittain.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ei eilinen peli ollut paljon edellisiä viihdyttävämpi. 3-5 tappio itse asiassa hienompi, kun näki enemmän maaleja. Eilen oli kaksi väsynyttä kiekkoa pelaavaa joukkuetta, joista vastustaja oli huonompi viimeistelemään. Itse asiassa aika vähän päästiin maalipaikoille, mutta meidän jengi onnistui paremmin. Jukurit on oudosti menettänyt otettaan. Olisikohan kuherruskuukausi ohi? Jotkut jengit selvästi ovat laskemassa, kun taas esim. JyP ja Kärpät tuntuvat nousevan. Kyllä saa paljon tapahtua ennenkuin meikä innostuu IFK pelistä. Toista se oli viimeksi Villen pelatessa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei eilinen peli ollut paljon edellisiä viihdyttävämpi. 3-5 tappio itse asiassa hienompi, kun näki enemmän maaleja. Eilen oli kaksi väsynyttä kiekkoa pelaavaa joukkuetta, joista vastustaja oli huonompi viimeistelemään. Itse asiassa aika vähän päästiin maalipaikoille, mutta meidän jengi onnistui paremmin. Jukurit on oudosti menettänyt otettaan. Olisikohan kuherruskuukausi ohi? Jotkut jengit selvästi ovat laskemassa, kun taas esim. JyP ja Kärpät tuntuvat nousevan. Kyllä saa paljon tapahtua ennenkuin meikä innostuu IFK pelistä. Toista se oli viimeksi Villen pelatessa.

Kyllä, mutta pääasia ne 3p. Nyt pitää vaan toivoa tilannetta, jossa KOKO jengin tekeminen on rentoa ja itseluottamus tapissa. Totta vitussa kuulostaa kliseeltä, mutta ei se mailasta puristaminen tulosta tuo... Ei ikinä missään!!!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Luttisen ilmeestä näki maalin jälkeen, että hyvää teki. Hieno homma ja hieno mies. Toivottavasti apina on nyt ravistettu selästä ainakin osittain.

Jos jostain saataisiin Luttiselle edes 10% lisää luisteluvoimaa, niin hyvä tulisi. Ei Artun taistelutahto tai yrittäminen ole minnekään hävinnyt, mies ei vaan yksinkertaisesti ehdi tonteille ajoissa. Jalka ei riitä. Nelosketju on juuri sopiva paikka kapullemme. Kyllä mä uskon, että sieltä vielä nähdään muutama tärkeä maalikin ennen pleijareita.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Jos jostain saataisiin Luttiselle edes 10% lisää luisteluvoimaa, niin hyvä tulisi. Ei Artun taistelutahto tai yrittäminen ole minnekään hävinnyt, mies ei vaan yksinkertaisesti ehdi tonteille ajoissa. Jalka ei riitä. Nelosketju on juuri sopiva paikka kapullemme. Kyllä mä uskon, että sieltä vielä nähdään muutama tärkeä maalikin ennen pleijareita.
Olen varma, että Luttisen potkuihin tulee lisää tehoa / vauhtia kauden edetessä. Takana on kuitenkin pitkähkö sairis ja vajaatehoista treenejä. Lisää metrejä jäällä, niin kyllä se siitä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Siellä oli peli täysin hallussa ekat 20min Kouvolassa, mutta KK teki ainoasta paikastaan maalin. Aloituksia IFK vei selvästi, mikä on jatkuessaan tietysti hyvä juttu. Aika vaisua kiekkoa - taas kerran.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo-o vittu taas. Ensimmäinen erä takana ja IFK oli kyllä hallitsevampi joukkue, mutta ne muutamat maalipaikat sudittiin sitten ohi kiekoista jne. KooKoo sitten saa erän käytännössä ainoan paikkansa sillä, kun Salmi koomailee ja Kantola pääsee läpi ja kiekko maaliin.

1-0 erätauolle. Nyt katsotaan sitten joukkueen kantti miten se pää kestää nämä hommat hoitaa.

Hintzin kehonkieli aloituksissa on aika heikkoa. Siihen vaan nojailemaan ja näennäisesti yritetään ja pari kertaa 100-0 turpaan.

Kyllä tässä taas pahat ennusmerkit on sen suhteen, että puhalteluksi menee loppupeli ja 3-0 turpaan. Nyt saa joukkue todistaa tämän vääräksi!
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mielestäni IFK pelasi hyvän ekan erän. Kentällä tehtiin oikeita asioita ja kenestäkään yksilöstä ei jäänyt valitettavaa. Hyvällä jalalla oltiin liikkeellä. Katsomossa ja aloituksissa suorastaan dominoitiin.

KooKoo tietysti ainoasta paikastaan teki maalin ja IFK ei omaansa saanut vaikka paikkoja oli, joten toivotaan että hyvin alkanut ilta ei muutu tältä kaudelta tutuksi tuskaksi tästä eteenpäin..
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmittavasti hyökkäyksen kahdessa kentässä neljästä on yksi totaalinen riippakivi, ykkösessä Puustinen joka Aaltosen ja Hintzin sahaaman paikan jälkeen ei saa edes kunnon osumaa helppoon syöttöön. Raskin ja Leinon kentässä Mieho jonka vahvuudet ei ole mulle tähän päivään mennessä selvinneet. Kyllä tässä sitä heikompaakin Partasta jopa kaipaa, selkeä upgrade sentään Miehoon.

Johansson ei tainnut pelata vaihtoakaan, onkohan vammaa vai vittuileeko Stögö Mickkelsonille, Miehon peluutus AV:lla on ainakin melkoinen keskisormi muille laitureille. E: Kyllä tuo eka erä enemmän IFK:n näpeissä oli, kiekon hallinta hyvä, paikkojen rakentelu edelleen vaikeaa. Salmi mokasi keskialueella ja KK rankaisi heti.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Puustinen on kaikessa löysyydessään vituttanut mua oikein huolella koko kauden. Viime pelissä ja tänään ekassa erässä oon kuitenkin ollut huomaavinani että #71 on alkanut hieman tsemppaamaan kentällä. Näenkö vain omiani?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olen tässä tarkkaillut yhtä asiaa ja se on pakkien osallistuminen hyökkäyspeliin.

Kuinka monta meidän pakkia kykenee a) ylläpitämään hyökkäyksen vaarallisena?

Eli viivalla tekemään jotain muuta kuin pistämään kiekkoa päätyyn, sille vieressä B-pisteen ja laidan välissä onnetttomassa paikassa olevalle hyökkääjälle tai pakki-pakki syötön.

Pystyykö oikeasti kukaan noista tukemaan hyökkäystä ja siten antamaan hyökkääjille tilaa. Eli imemään itseensä kaverin, sijoittumaan niin että saa suoran vetomahdollisuuden. Kaikkihan mun silmään ottaa kiekon haltuun, hautoo sitä ja sitten pistää joko päätyyn, onnettomaan paikkaan tai vetää ekaa jätkää päin.

Se taas ajaa siihen, ettei ole mitään uhkaa viivalla jolloin IFK periaatteessa hyökkää boksin sisällä 3-5 vastaan alivoimalla.

Ei mikään ihmekään ettei tule maaleja.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Taidat nyt oikein hakea negatiivisuutta joka paikasta? Hyvä erä pelillisesti. Tuloksellisesti ei.

Mitä hyvää siinä on, jos eivät osaa tehdä maaleja? Sähläykseltä tuo näytti suurimmaksi osaksi ja maalintekopaikoissa erityisesti. Ei yhdessä pelissä voi sössiä noin montaa selvää maalintekopaikkaa, jos on tarkoituksena voittaa pelejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös