Peliesitykset kaudella 2015–2016

  • 157 409
  • 1 054

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Käsittämätöntä väittää, että puolustajia peluuttava kakkosvalmentaja Vuori olisi vastuussa hyökkäyspelistä. Ensi kaudella nähdään millainen hyökkäyspään pelikirja Vuorella on, kun hän saa rosteriin sellaisia pelaajia, jotka sopivat Vuoren ajamaan pelityyliin.

Kyllä Vuoren huökkäyspelikirja on jo nähty monta vuotta sitten, eikä se itse asiassa eroa kauheasti Riston vastaavasta. Ainoa ero on se, että toinen ei oikein osaa niin tekee kaiken varman päälle. Se toinen ei myöskään osaa, mutta ei tee mitään varman päälle. Pick your choice.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Näin hypoteettinen kysymys, niin mitäköhän sun/minun pomosi miettisi, jos sulla/mulla olisi määräaikainen sopimus ja ennen vanhan päättymistä edustaisit kilpailijan tilaisuudessa? Mun ei ainakaan tarttis enää tulla omalle työpaikalle...

Tuskin kannattaa kauheasti verrata ns. siviiliammatteja ja ammattivalmentajan tointa. Ymmärrät varmaan ittekkin.

Sinänsä en ota kantaa onko Dufvan jukuriedustus ok vai ei.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä Vuoren huökkäyspelikirja on jo nähty monta vuotta sitten, eikä se itse asiassa eroa kauheasti Riston vastaavasta. Ainoa ero on se, että toinen ei oikein osaa niin tekee kaiken varman päälle. Se toinen ei myöskään osaa, mutta ei tee mitään varman päälle. Pick your choice.

En itse sanoisi noin. Ensi kaudella Vuori pääsee hiomaan kuvioita kauden alusta asti ja saa haluamansa pelaajat rosteriin. Kun valmentaja hyppää kehiin kesken kauden, niin ainoat vaihtoehdot ovat yleensä henkisen puolen lukon avaaminen ja pelin yksinkertaistaminen (jos mahdollista).
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
En itse sanoisi noin. Ensi kaudella Vuori pääsee hiomaan kuvioita kauden alusta asti ja saa haluamansa pelaajat rosteriin. Kun valmentaja hyppää kehiin kesken kauden, niin ainoat vaihtoehdot ovat yleensä henkisen puolen lukon avaaminen ja pelin yksinkertaistaminen (jos mahdollista).

Totta tuokin, mutta sanotaanko näin, että näytöt eivät ole kovin häävit.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Oho. Jatkoajasta löytyikin oikein kiekkoniilo. Vuori oli kolmisen vuotta sitten muutaman pelin päävalmentajana ja täällä on pelikirja selkosen selällään.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuskin kannattaa kauheasti verrata ns. siviiliammatteja ja ammattivalmentajan tointa. Ymmärrät varmaan ittekkin.

Sinänsä en ota kantaa onko Dufvan jukuriedustus ok vai ei.

Sun ammattiasi en tiedä, mutta omalla alalla noi vaihdot on yleisiä... Vaihdellaan ihan kilpailijoiden kesken, kun toinen tarjoo parempaa liksaa ja etuja! Perus duunari harvemmin on tuossa asemassa, mutta ylempi toimihenkilö aika usein. Ja kosiskeluja tulee silloin tällöin kilpailijalta. Mutta noista ei puhuta ennen kuin on lähdetty ja EI TODELLAKAAN esiinnytä toisen tapahtumissa. Ja kyllä, laske Dufvan tähän samaan kastiin. Palkkakin on reilusti jopa enemmän... :D
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Lähinnä musta on todella naiivia odottaa Vuoresta jotain messiasta verrattuna Ristoon, kun kuitenkin aika paljon menneisyyden dataa on käytettävissä. Älkää nyt kultamussukat pettykö ja olettakaa vaan, että Vuorella ei ole lähes kymmenvuotisen pestinsä aikana ollut mitään vaikutusvaltaa mihinkään Lukkoon liittyvään asiaan.

EDIT. Tulette muuten pettymään raskaasti. Taas.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lähinnä musta on todella naiivia odottaa Vuoresta jotain messiasta verrattuna Ristoon, kun kuitenkin aika paljon menneisyyden dataa on käytettävissä. Älkää nyt kultamussukat pettykö ja olettakaa vaan, että Vuorella ei ole lähes kymmenvuotisen pestinsä aikana ollut mitään vaikutusvaltaa mihinkään Lukkoon liittyvään asiaan.


Älä sinä puolestaan pety, jos vaikka Lukko pelaa Vuoren aikana viihdyttävää kiekkoa ja voittaa siinä ohessa pelejä. Nyt kun ei voiteta tappavan kuolettavalla pelillä...
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Älä sinä puolestaan pety, jos vaikka Lukko pelaa Vuoren aikana viihdyttävää kiekkoa ja voittaa siinä ohessa pelejä. Nyt kun ei voiteta tappavan kuolettavalla pelillä...

Eli sinä et huomaa mitään eroa vaikka marraskuun vs. tämän päivän Lukon kiekon sisäänviennissä alueelle? Tämän päivänkin peli olisi ollut tappavan kuolettava, jos pussit olisi pistetty eri paikoista sisään?

Minä en tule pettymään koskaan enkä milloinkaan, jos Lukko vaan voittaa. Niin monta kertaa on petytty ja muuta, että se tapa ja kenen toimesta se tulee, on täysin, TÄYSIN sivuseikka.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli sinä et huomaa mitään eroa vaikka marraskuun vs. tämän päivän Lukon kiekon sisäänviennissä alueelle? Tämän päivänkin peli olisi ollut tappavan kuolettava, jos pussit olisi pistetty eri paikoista sisään?

Minä en tule pettymään koskaan enkä milloinkaan, jos Lukko vaan voittaa. Niin monta kertaa on petytty ja muuta, että se tapa ja kenen toimesta se tulee, on täysin, TÄYSIN sivuseikka.

Kyllä, Lukko on jopa alkanut tuomaan kiekkoa sisään kuljettamalla. Toisin kuin alkukaudesta, jolloin kiekko lyötiin vain päätyyn. Mutta mistä sinä olet sen päätelmän saanut, että tämä muutos olisi nyt yht'äkkiä Vuoren aikaansaannos?

Dufvan kireys ennemminkin viittaa siihen, että jotain se yrittää keksiä. Tosin, kun ei ole koskaan tuollaista pelitapaa toteuttanut, niin lopputulos nykyistä. Lisänä se, että motvaatiossa saattaa olla puutteita.

Mutta tuo sinun Vuoren lyttääminen on aika outoa. Mies ei ole saanut kertaakaan vielä kasata joukkuetta, vaan vetää vain muiden kasaamilla ja valmentamilla pelaajilla. Vähän, jos itse saisin toteuttaa projektin, toisen päällikön valitsemilla tekijöillä ja työkaluilla, mitkä ei sovi yhtään omaan toimintatapaan!
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Joku roti näihin juttuihin!

Kerro toki mulle, jos keksit perustelut toiselle mielipiteelle. Näyttöjähän ei käytännössä ole ja sille sä et voi yhtään mitään enkä sen paremmin minäkään, vaikka haluaisinkin.

Varmaan vikaa on kaikissa, jotenkin sitä runkosarjassa menestymistä on alettu pitää itsestäänselvyytenä parin viime kauden aikana. Pitäisikö esim. RB:n kerätä seuraavaan kotipeliin väkisin joku iso sakki näyttämään ja inspiroimaan kotijoukkuetta, en minä tiedä? Enkä ole paras henkilö tähän sanomaan yhtään mitään, mutta silti. Tuntuu että se 1 oljenkorsi on vielä olemassa. Lähteekö se sitten mistä, taklauksesta tai torjunnasta tai mistä vaan, se flow on saatava päälle nyt.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mutta tuo sinun Vuoren lyttääminen on aika outoa. Mies ei ole saanut kertaakaan vielä kasata joukkuetta, vaan vetää vain muiden kasaamilla ja valmentamilla pelaajilla. Vähän, jos itse saisin toteuttaa projektin, toisen päällikön valitsemilla tekijöillä ja työkaluilla, mitkä ei sovi yhtään omaan toimintatapaan!

En mää ole lytännyt, vaan jo valmiiksi lyönyt niillä samoilla länkytyksillä mitä vaikka Dufvalle on aina heitetty. Sehän täällä on kuitenkin tapana niin parempi aloittaa ajoissa kuin myöhässä eikös.

Itse uskon, että kaikkea ei ole vielä nähty ja olen vakaa uskossa ja se periytyy moniin eri asioihin. Kokenut joukkue, voittajatyyppejä, RD (!), jne. Tottahan tämä vituttaa, mutta viinalla siitä selviää vähäksi aikaa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huomenna saattaa sitten olla se käänteen tekevä peli Lukon osalta runkosarjalle. 3 pistettä jos otetaan (mihin en valitettavasti usko), niin kuuden joukkoon voidaan vielä taistella. Nolla pistettä niin saatetaan olla jo sijalla 9.

Kyllä tuon porukan pitäisi tapella muista ajoista. Taisi se Urheilulehti olla hajulla ennen kauden alkua, valitettavasti.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kyllä tuon porukan pitäisi tapella muista ajoista. Taisi se Urheilulehti olla hajulla ennen kauden alkua, valitettavasti.

Joku lehti on aina hajulla ennen kauden alkua.
 

Penaltyfox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raum Lehvälugo
Mun mielestä voitaisiin soittaa Jaajo Linnonmaalle ja kysyä, otetaanko fifty-fifty, kilautetaanko kaverille vai kysytäänkö yleisöltä. Tällä hetkellä näyttää että kaikki nämä vaihtoehdot sopisi Lukon tilanteeseen.
Mä luulen että Risto on Koskisen Masan kahvit juonut ja saa mennä, vaikka sinne jenkkilään Vesalaisen seuraksi LUKON järjestämälle retkelle.....senkin jukuripäät;-)
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Jaaha, parista säälipaikasta taistelevasta jengistä voitot kotona niin täällä lämmitellään jo mestaruussaunaa.

Runkosarjaa takana 6 peliä joista 4 pohjajengejä vastaan.

Tässä vaan se, että Lukko pelaa jo parasta peliään kun muilla se on vasta kehitysvaiheessa.
Miten niin Lukko pelaa parasta peliään? Edes vähän joskus perusteluja, kiitos.
Ei Lukko todellakaan pelaa vielä parasta peliään. Ketjut hakevat muotoaan. Ylivoima elää ja hakee myös pysyvämpiä koostumuksia.

Virheitä tulee roimasti. Muutama pelaaja on todella kuuma, ja maalissa Zapo on kovassa vireessä. Monen pelaajan tason nosto on vielä tulossa.
Olet sää vaan pimiä kaveri, koita nyt edes perustella kun jotain paskaa on pakko länkyttää.
No mites tässä nyt näin kävi? Palstan asijain tuntioiden mukaan Lukon piti marssia ylivoimaiseen runkosarjavoittoon.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minua ihmetyttää myös nämä hyökkäyset Vuorta kohtaan, ennen kuin mies on saanut edes näyttöpaikkaa. Ralen saadessa potkut paikkasi toki loppukauden, mutta ei itse kokoamallaan joukkueella eikä omilla pohjatöillä. Harvoin kesken kauden puikkoihin hypännyt valmentaja on onnistunut kääntämään kurssia merkittävästi. Lukossa Rautakorpi, mutta hänelle ostettiin ketjullinen uusia pelaajia kanssa.

Mitä Vuoresta päävalmentajana tiedetään: kun Rale sai väistyä, Vuori peräänkuulutti että jokainen saa uuden mahdollisuuden. Ja niin myös sai. Peluutus muuttui myös tasaisemmaksi. Ulkomaalaisvahvistukset söivät poppareita. Pelillisesti kiekko muuttui Pohjois-Amerikkalaiseen suuntaan, missä Vuori on valmentajatutkintonsa suorittanut. Kiekkoa pelattiin maalille, äijiä perään. Sekä Ralen että Vuoren aikana sai myös tiputtaa hanskat, jos paikka sitä vaati.

Lukko on kasvattanut Vuoresta pitkäjänteisesti seuraavaa pääkoutsia, ja minä pidän tästä tyylistä. Ranteiden viiltäjille on myös tiedossa hupaa. Kun joukkue uusiutuu kertaheitolla enemmän kuin vuosikausiin ja pelitapa muutetaan, niin se vie oman aikansa.

Tämä kausi mennään Dufvalla loppuun. Nyt on helppo sanoa, että vaihto olisi voinut tapahtua jo edellisellä kaudella. Dufva on hyvä valmentaja, mutta aikansa kutakin. Juuri nyt joukkue kaipaisi jonkun piristyksen, sytykkeen. Siksi on ikävää, että Dufvan valvovan silmän alla ei saa tapella. Kaikki muistavat miten kuumassa pudotuspelisarjassa Lukko-KalPa Honkaheimo ja Laakso tiputtivat hanskat tuomareiden päätöstä odotellessa. Tällainen sytyke voisi toimia myös nyt. Peleistä puuttuu fiilistä. Ralen ajoista kaipaan eniten sitä fiilistä, että Lukko tunnettiin siitä että se ei ota taka-askeleita. Toporowski, Gill, Siklenka jne.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pahasti hajosi Lukon peli toisessa erässä tänäänkin. Tepsi sai tukuttain avopaikkoja. Onneksi Zapolski oli maagisessa vireessä. Kyllä tämä huolestuttaa, että pahasti vajaamiehinen TPS pystyy noin helposti saamaan maalipaikkoja parhaaseen sektoriin.

Onneksi tänään maalivahtipelissä on valtava ero Lukon hyväksi. Jatkoa ajatellen viisikkopeliin tarvitaan kyllä iso muutos. Nyt se on kaukana siinä, mitä Mestari suosikin pitäisi esittää.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä helvetti tässä touhussa mättää? Eka erä oli jopa positiivinen yllätys, mutta tämä toinen oli taas sitä tuttua räiskimistä. Missä pelikirjassa lukee, että se pikkumusta täytyy kiskaista sinne hyökkäysalueelle silloin, kun ei se johda paineistukseen? Minkä kumman takia täytyy ehdointahdoin luopua kiekosta ja antaa vastustajalle pelin kiekkokontrolli? Esimerkkitapauksia oli tokassa erässä useita ja tässä kärjistetyin: Saatiin luotua pieni paine tepsin päätyyn, mutta kiekko tuli pois hyökkäysalueelta...kenttä teki tämän jälkeen vaihtoa, jolloin pakki kiskaisi kiekon takaisin mistä oli tullut. Tulos: Vastustaja pääsi aivan vapaasti organisoimaan hyökkäyksensä ja myllyttämään lukon päädyssä--> näistä pari jäähyä. Ajoitukset ovat pahimmillaan niin totaalisen hukassa, että tässä ei nyt oikeen tiedä ketä pitäisi syyttää. Onneksi on Zapo.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toinen erä oli kyllä aika mielenkiintoinen. Eka jäähy joka tuli helposti käänsi otteen TPS:lle täysin. Sen jälkeen tulleet jäähyt tulivatkin sitten ihan aiheesta. Zapolski on sentään pelannut parasta peliään aikoihin, vaikka TPS:n maali tulikin Zapsin ennakoinnin seuraksena. Toki siitä olisi varmaan maali tullut muutenkin.
 
Tänään vähän parempi peli sitten ja 5-2 voitto hyvin pitkälti Lassilan ansiosta. Kyllä silti tuo johtoasemassa pelaaminen on Lukolla sellaista, että ei se paljon luottamusta herätä. Myös pakeista varsinkin Hyvärinen ja Müka Koivisto tekevät pahoja virheitä välillä ja liike ei tunnu riittävän vaan homma menee roikkumiseksi.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On tietty vähän eroa joukkueiden viime aikojen pelimäärissäkin. Hyvin Lukko on nyt esiintynyt Turkuhallissa ottaen huomioon olosuhteet.

Minusta tämä oli huonompi ottelu Lukolta kuin eilen. TPS sai maalipaikkoja aivan liikaa. Onneksi maalivahtipelissä oli iso ero Lukon eduksi ja tärkeät 3 pinnaa tuli.

Paljon on RD:lla viisikkopelissä tehtävää. TPS:n hyökkäys kun ei tänään poissaolojen vuoksi ollut kovin tasokas mittari.

Mutta josko se tuosta lähtisi. Jonkun mielestä voi olla kriittistä tekstiä, mutta tosiaan peilaan peliesitystä siihen, että tällä kaudella pelataan vain mestaruudesta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Minä tykkäsin siitä, että tänään mentiin 5 vs. 5 pelissäkin maalille ja aiheutettiin siellä paineja. Myös siitä tykkäsin, että tepsin ekan maalin jälkeen pelattiin omaa peliä, eikä tuijotettu tulostaululle. Tykkäsin myös tuosta harjoituksissa hiotusta Sheldonin vedosta punaviivalta maaliin ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös