Peliesitykset kaudella 2014–2015

  • 671 911
  • 3 844

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
KwutsNI: Asia kondiksessa, kiva kun et laskenut mua negasiipeen. Olenkin juuri tehnyt psykososiologista tutkimusta negailusta! Siitä lisää alempana.

Negasiivestä vielä: Selailin HIFK-osiota taaksepäin suunnilleen 10 kauden verran. Löysin ihmistyypin, joka saa kicksejä siitä kun omalla joukkueella menee huonosti. Muistin samantien myös, että näitä näkee hallillakin. Istuin tällaisen isä-poika -parivaljakon vieressä F-katsomossa 90-luvun puolivälissä. Aina he raahautuivat matsiin ja aina kaikki oli päin vittua: "Ei jumalauta, tollasesta mestasta ohi!" "Vittu miten tyhmä jäähy, kiitti helvetisti Kortelainen!" "Joo kyllä nyt pärjätään, mutta ei tolla pelillä keväällä juhlita!" etc etc. Tapasin tyypit uudelleen joskus 2012 kauden avausmatsissa. Vaihdeltiin kuulumiset ja luonnollisesti hemmot odottivat, että tuleva kausi on "samaa paskaa kuin ennenkin" :D. Olen tullut siihen tulokseen, että osa ihmisistä ammentaa rakkaudenkin negaatioiden kautta. Tässä olisi hyvä tutkimusaihe jollekin psykologin plantulle. Tuska ja nautinto ovat hyvin lähellä toisiaan ja HIFK:n kaltainen joukkue kykenee tarjoamaan molempia.
 

Luckycharm

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crystal Palace ,
Tuska ja nautinto ovat hyvin lähellä toisiaan ja HIFK:n kaltainen joukkue kykenee tarjoamaan molempia.

Tämä on niin mun IFK, siis se alkkisfaija, jota on oppinut rakastamaan.

Itse keskusteluun sen verran, että olen jopa vihainen itselleni, että Stögön lätkä ei maistu. Se on liian pehmeää ja siten kaikkea sitä, jota inhosin silloin 90-luvulla, jolloin oma hc-fanitukseni alkoi,. Kyllä, olen istunut ensimmäisen kerran piippuhyllyllä faijan sylissä vuonna -85, mutta todellinen tiedostava fanitus alkoi vasta myöhemmin. Joku taisi jossain viestissään sanoakin, että nykyinen HIFK muistuttaa enemmän takavuosien narreja ja nykyinen Blues menneiden aikoijen HIFK:ta.

Se ei vaan jotenkin istu mun näkemykseen HIFK:sta, että pakitetaan, käännetään toista poskea, keihästetään tai vältetään kontakteja. Joo, ymmärrän, että tämän jengin fyysisyys on toisenlaista, mutta itse todellakin kaipaan tutinaa ja tunnetta. En haluaisi ottaa mitään pois Stögön HIFK:lta, sillä se on voittava jengi, jossa tuntuu olevan älyttömän hyvä henki. Jengi kairaa voittoja uskomattomilla nousuilla ja kaikista ulostuloista paistaa järjetön kemia. Kaikki hienoja asioita, mutta mikähän tätä päätä vaivaa, kun ei vaan iske.

Toivottavasti alkaa iskemään. Vika on siis täällä, ei jengissä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse keskusteluun sen verran, että olen jopa vihainen itselleni, että Stögön lätkä ei maistu.


Hyvin sanottu. Samat fiilikset itselläkin. Vielä syyskuussa uskoin hurskaasti, että mulle riittää pelkkä voittaminen. Näin heitin silloin reaaliajassa, enkä lähde sitä muuttelemaan. Silloin tuntui siltä. Nyt olen todennut, että on sitä muitakin arvoja kuin 3 pinnan noukkiminen. Tästäkin huolimatta tänään pitäisi napata Ipalta pisteet. Mikä on muuten tämän kauden HIFK:n pisin ns. tappioputki? Onko 3 matsia?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Justiinsa otin asian esille otteluketjussa. IFK:n pisin tappioputki tällä kaudella on 2 ottelua.

Kiitos tiedosta. Kuvastaa joukkueen pelillistä tasoa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Yyberpaskaa striimiä just nyt Ruudussa. Eniveis, menossa on malliesimerkki siitä, miten vastustaja pyrkii tappamaan HIFK:n. Vauhti pois ja kunnon sumppu päälle. Pitäisi vaan jaksaa luistella ja pitää kiekkoa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Luttisella on nyt jo 10 yv-maalia, joka on eniten Liigassa. Kun HIFK on tehnyt yhteensä 36 yv-maalia, niin Luttisen merkitys yv-pelissä on todella suuri.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Uskomattoman löysää tuo HIFK:n puolustuspelaaminen taas kerran toisessa erässä. Järkyttävän paljon HIFK:n peliesitysten taso vaihtelee ottelujen sisällä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kaksi erää takana Ilvestä vastaan, ja peli on 2-2. IFKn oman pään peli on taas sellaista oksennusta, että heikompaa hirvittää. Jatkuvasti tulee kardinaalimunauksia, ja vähemmän yllättäen Ramun ketju + Moberg ovat eniten kusessa omassa päässä. Mikäköhän fiksaatio Stögöllä on peluuttaa huonointa pakkia, eli Mobergia, Ramun kentän takana?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vittu, jotenkin näyttää tahmeajalkaiselta toi meno. Silloin kun Stögön HIFK:lla ei pelitä jalat, ollaan kusessa. Virheitä tulee tosi paljon. Kenelle on yllätys, että Moberg ei riitä omassa päässä? Nyqvist, Teppo, Moberg - playoffeissa annetaan aikamoinen tasoitus näillä pelureilla. Mutta katotaan nyt, ei tätä vielä ole taputeltu.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Pidän huolestuttavana sen että HIFK;n kaltaisen seuran organisaatiossa työskentelee henkilöitä jotka eivät näe ja ymmärrä että tuolla pakistolla käy kylmät viimeistään keväällä, ennenkuin aletaan kirkaammasta metallista edes pelaamaan.
 

Stigu

Jäsen
Stigu, nyt meni kyllä ruispala väärään kurkkuun. Siis kyykkypaskan temputko olivat enemmän brändin mukaisia naapurissa, kun vaikkapa Melartin toiminta meillä? Ne Ruudun tempaukset olivat mun mielestä lähinnä huvittavia, eikä niissä kyllä mitään meidän brändiä hävitetty.
Tästä vielä lyhyesti: Kyllähän IFK:n brändillinen muutos tapahtui Kyykkiksen aikakautena ja ainakin omasta mielestäni suurelta osin hänen toimestaan. Kyykkistä olisi pitänyt joko kouluttaa kunnolla ensimmäisen Kyykkypaskaepisodin jälkeen tai antaa koko idiootin olla. IFK:han teki sen kaikkein typerimmän teon, eli oli kouluttavinaan Kyykkistä. Sen seurauksena kapteenimme telottiin lasarettiin ilman kuittausta, ja tätä Kapteeni on koskettava (koskemattoman vastakohta) - perinnetähän jatketaan vastustajan toimesta mm. tällä kaudella.

Tämän päivän matsia kun katsoo neulonnan lomassa (Olen tällä kaudella opetellut IFK:n pelien katseluiden ohessa seuraavat harrastukset: origamien teon, kutomisen, neulomisen, 27 erilaista pasianssia, vuodevaatteiden silittämisen silmät kiinni, vasemmalla kädellä runkkaamisen, lintuaiheisten taideteosten pistehitsauksen, nukahtamisen 5 minuutissa sekä shakkinappuloiden sorvaamisen), niin tulee mieleen, että uuden hallin kustannuksissa voitaisiin säästää kopioimalla kaukalon laidat jääpallosta: 10-senttiset levyt jotka estävät kiekon lipumisen rajojen ulkopuolelle. Kaukalon laidoillahan ei IFK:n peleissä ole muuta funktiota. Toisessa erässä tosin Elkins kosketti voimakkaasti vastapuolen pelaajaa laidan läheisyydessä, mutta taisivat sopia tuon ikävän episodin samantien.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HIFK:lta tähän mennessä nolla taklausta. Ei tosin taklaa Ipakaan, vaan keskittyy vauhdin tappamiseen. Haisee tasurilta. Todella tylsäähän tämä neppailu on.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Muistakaa nyt myös, että nykylätkässä taklaukset tilastojenkin valossa vähenee rajua tahtia. Syynä on taitavammat, nopeammat ja vahvemmat pelaajat. Kaikki tietysti korostuu isolla kentällä, kuten Hakametsässä. Ei vaan iso, vaikka haluaisi. KHL:ssä taklataan vielä vähemmän.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Samaa mieltä KHL:stä ja taklauksista. KHL:ssä on se hyvä puoli, että peli on taklauksien puutteesta huolimatta viihdyttävää, koska pelaajien taitotaso on kova. SM-liiga ei tuotteena pitkään kestä sitä, että pelistä häivytetään fyysinen elementti. Siihen sitten päälle se, että pelaajien ja pelin taso on helvetin kaukana paremmista liigoista. Korostan, että tämä ei ole millään muotoa HIFK:n syytä. Asia koskee koko liigaa. Pelit ovat vaisuimmillaan sellaisia kuin Tampereella nyt. Boring.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Olisi taas pitänyt antaa perheelle tämä täysin hukattu reilu 2 tuntinen. Harmittaa ja kyllästyttää. Ilves on kuntopuntarin 3 viimeinen.
Pienellä JA otannalla kaukaloon halutaan muutakin sisältöä kuin Törmäsneppailua.

Hyvä idea tuo jääpallolaidat. Saadaan lisää istumapaikkoja ja pääsee seuraamaan oikein läheltä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Elämä tuntuu pidemmältä, kun katselee Ilves-HIFK:n tapaista peliä pari tuntia. Vähän kuin tallettaisi rahaa pankkiin ja korko hoitaa loput.
Grillfors taklasi Mustosta jatkoajalla.
 
Viimeksi muokattu:

F#21

Jäsen
Kyllä tänään oli taas niin heikkotasoinen peli molemmilta joukkueilta. Itsellä on ilmaisliput torstain otteluun, mutta täytyy nyt oikeasti miettiä viitsiikö sitä mennä paikanpäälle katsomaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vittu mitä paskaa! 3 peräkkäinen tappio, ja aivan paskalla esityksellä taas. Tammikuun tapauksessa Bluesia vastaan on todellinen kasvojen pesun paikka. Vituttaa katsoa noita IFKn rankkarirävellyksiä!

Edelleen odotan IFKn toimiston heräämistä!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Olipahan helvetin tylsä matsi. Lankinen pelasi hyvän matsin ja Zabo halusi taas voittaa. Honkaheimo parantaa ja on jo tasoa "ok". Goldie alkaa hyytyä, tajusin kaverin olevan pelaavassa kokoonpanossa kun kävi ampumassa ponnettoman rankkarin. Mitä vittua toi jengi duunaa?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vituttaa kyllä kovin tämän illan peli!
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkukaudesta nuo rankkarit onnistuivat vielä ihan hyvällä prosentilla, mutta nyt oli jo toinen peräkkäinen totaalisen tuhnu rankkuskaba IFK:lta. Siis yhteensä seitsemän rankkaria peräkkäin ja yksikään ei ole ollut edes lähellä onnistumista. Toistan kysymykseni täälläkin, miksi Ramstedt ei kelpaa rankkarin vetäjäksi? Eikö itse halia vai mikä on? Muistaakseni nimenomaan alkukaudesta Ramu upotti mukavasti rankkareita, niin peleissä kuin voittomaalikilpailuissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Rankkareilla turpaan.
Tällä hetkellä tuo pelaaminen on ponnetonta paskaa, josta puuttuu kaikki. Ei tunnetta, ei mitään.
Tämän illan Ilves-peli oli kahden tunnin unilääkettä.

Hajuton, mauton, väritön.
Onneksi ollaan vielä runkosarjassa toisina, mutta viimeaikaisilla otteilla saadaan taistella tosissaan jopa kotiedusta.

Luottoa kuitenkin löytyy!
 

Belsebuubi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Niiralanmonttu, United
Elämä tuntuu pidemmältä, kun katselee Ilves-HIFK:n tapaista peliä pari tuntia. Vähän kuin tallettaisi rahaa pankkiin ja korko hoitaa loput.
Grillfors taklasi Mustosta jatkoajalla.
Olipahan muuten totaalisen paska ottelu tuo äsken näkemäni. Mikä vittu tuota jengiä vaivaa? Ok puolustus on ö-tasoa mutta miten tuo hyökkääjistö pelaa noin sekavaa ja virhealtista peliä. Tuosta pelistä jotenkin tiivistyi nuo Rl-arvonnat, Zaborsky, Goldobin..etc
Tuo venakko muuten on ihan siinä ja kintaalla että pitäisikö toivottaa hyvää jatkoa. Potentiaalia varmasti on mutta harmi ettei sitä käytä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös