Peliesitykset kaudella 2014–2015

  • 671 999
  • 3 844

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Samaa vikaa täällä vaikka miksikään wanhan liiton IFK-faniksi minua ei voi kutsua. Tahtoo helposti jäädä kotiin katsomaan IFKn matsia Nelonen Prolta vaikka ilmaislippuja ja kausareita lainaan tälläkin kaudella tulisi ovesta ja ikkunoista. Jotenkin se pahin polte on tällä(kin) kaudella hiipunut. En kaipaa mitään Sir Penan aikoja mutta kyllä IFK voisi pelata omalla, totutulla pelitavallaan. Toki väärin voitettuja mestaruuksia ei olekaan.

-Tinke
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Esim. tällä kaudella suurimmat aplodit on saatu molempien IFK-taklausten jälkeen.


Eka oli Lamberg syyskuussa, tokaa en muista, mutta toivottavasti kyseinen pelaaja on saanut asianmukaiset nuhteet. Tiedän, että laitojen paukuttelu on hauskaa, mutta kaverien pitäisi muistaa kaiken tuon ryminän keskellä, että ei näitä pelejä jäähyboksista voiteta. Terveisin turkulainen kiekkofani 90-luvulta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ennen kuin "menestys ennen kaikkea" -osasto saapuu paikalle, muistutan, että itselläni on ainakin tämän ironian pohjaväreenä ihan positiivinen fiilis HIFK:ta kohtaan. Eihän siitä voi olla kuitenkaan tykkäämättä, että oma suosikkijengi pelaa voittavaa lätkää. Mielipidepalstalla muiden äärifanien keskuudessa on kuitenkin ainoa mahdollisuus jutella vähän näistä hienosäätöasioista, kuten pelityylistä ja fyysisyydestä. Mun vieressäni hallissa istuu ihan kiva uusiofani, kaveri joka on muuttanut stadiin joskus 2009 ja löytänyt ylipäätään lätkän ja HIFK:n (ohi narrien - tästä pisteet hänelle) vasta silloin. Omalla kotipaikkakunnalla ei ole jääkiekkojoukkuetta. Hänen kanssaan on sinänsä hauskaa vaihtaa ajatuksia. Tyyppi jaksaa ihmetellä (ollen kuitenkin aidosti kiinnostunut) mun ja kaverieni stooreja wanhoista ajoista ja sika-HIFK:sta. Itse hän tykkää siitä, että joukkue voittaa. Tämä on rikkautta!
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
On muuten hauska lukea monien rehupunttien ja jopa läntisten muovifanien avautumiset siitä miten "brändi on kuollut", ja HIFK:sta on tullut neitijengi jne. Ennen täällä juostiin kilpaa itkemässä miten HIFK:n sikailut veivät heiltä pelaajia lasarettiin tms.

Näin se maailma muuttuu. Ihan ookoo suuntaan mielestäni vaikka vituttaakin tällaisten traktorikuskien kuten Lahden tekemiset ilman seuraamusta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Miika Lahdelle voisi sanoa seuraavassa matsissa: "Sun navettasi palaa". Se on maalaiselle sen verran tiukka paikka, että vauhkoontunut Miika luistelisi ihan itse päin seiniä.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miika Lahdelle voisi sanoa seuraavassa matsissa: "Sun navettasi palaa". Se on maalaiselle sen verran tiukka paikka, että vauhkoontunut Miika luistelisi ihan itse päin seiniä.
Niissä on nykyään vakuutukset ei haittaa palo, varsinkin jos samalla palaa muutama vihertävä kasvissyöjä stadilainen, jotka ovat lukottaneet itsensä karsinaan.

Pullihan tuossa on suurin syypää Porilaisen loukkiin, eikä lahti. Vähän teidän peleissä tapahtuu, kun kaikki tästä nillittää. Ei lisäsanktiota, mikä oli ihan oikein.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Jaahas täällä on Sir Pena osasto taas kaipaamassa aikoja, jotka hekin haluavat unohtaa, mutta eivät dementialtaan muista :)
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On muuten hauska lukea monien rehupunttien ja jopa läntisten muovifanien avautumiset siitä miten "brändi on kuollut", ja HIFK:sta on tullut neitijengi jne. Ennen täällä juostiin kilpaa itkemässä miten HIFK:n sikailut veivät heiltä pelaajia lasarettiin tms.

Tästä voisi päätellä että sama mitä tehdään niin meille vittuillaan. Eipä siinä, ei tuota vittuiluakaan tule samalla mitalla kuin aikasemmin, eikä lööpit huuda ''IFK sikaili taas'' lehdissä. Case Gilliesiä lukuunottamatta viime kausi oli vielä isompaa muniinpuhaltelua, ja kun siihen lisätään Ramin keskitysleiri mieliala niin parempaan suuntaan on menty. Nyt väkisin 3.joukkoon Runkosarjassa ja siitä se lähtee. Kun Playoff kiekko putoaa jäähän, meidän jengi syttyy varmasti ja aika näyttää mihin se tulee riittämään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Owen: No, olihan Sir Penan aikana hauskojakin hetkiä! Itse kaipailen eniten Sheddenin aikoja ja on ihan sivuseikka, että Sir oli silloin puikoissa. Ei oltu vielä Helsingfors Kalpa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
1. Jarkko Kyykkypaska Ruutu oli se yksittäinen pelaaja,
a) joka nöyryytti IFK:n kuuluisaa brändiä ja pudotti IFK:n lopullisesti ns. vässykkäjengien joukkoon, ja
b) jonka jälkeen tuosta brändistä on nähty vain rippeitä (itselleni tulee mieleen voimakkaimpana parin vuoden takainen Pelicans-joukkotappelu.)
.

Stigu, nyt meni kyllä ruispala väärään kurkkuun. Siis kyykkypaskan temputko olivat enemmän brändin mukaisia naapurissa, kun vaikkapa Melartin toiminta meillä? Ne Ruudun tempaukset olivat mun mielestä lähinnä huvittavia, eikä niissä kyllä mitään meidän brändiä hävitetty.
 
Viimeksi muokattu:

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Owen: No, olihan Sir Penan aikana hauskojakin hetkiä! Itse kaipailen eniten Sheddenin aikoja ja on ihan sivuseikka, että Sir oli silloin puikoissa. Ei oltu vielä Helsingfors Kalpa.

Amen to this! Sheddenin aika oli hienoa aikaa, ainakin katsomossa.

Huvittaa nuo takametsien miesten ramppaaminen täällä HIFK-osiossa. Itse kiinnostaa käydä Jypin ketjuissa just tasan yhtä paljon kuin nuuskapaakku kusirännissä.
 
Luulenpa, että tähän mielenkiinnon vähenemiseen on syynä juurikin televisiointi. Samaa fii

Eka oli Lamberg syyskuussa, tokaa en muista, mutta toivottavasti kyseinen pelaaja on saanut asianmukaiset nuhteet.

Veikkaisin Elkinsiä toiseksi syylliseksi. Ja sai varmaan vielä astetta kovemmat nuhteet, kun ei Elkin taklauksiin ole totuttu.

Kyllähän sitä fyysisyyttä kaipaa melko paljonkin. Kuherruskuukausi taitokiekon kanssa on ohi. Kyllähän tuo fyysisyyden puute on varmasti iso syyllinen lievästi perässä laahaviin yleisömääriin. Jos pelistä maksaa hunajaa, haluaisi varmasti saada elämyksen kotiinviemiseksi. Nyt ainoa ero tv:n ja livenä välillä on, että toisessa olet paikan päällä. Takaukset herättävät tosiaan yleisönkin aivan eri tavalla ottelun katsomisesta paikan päällä tulee miellyttävä kokemus. Ei tuosta huvita maksaa, kun kirkkoon pääsee ilmaiseksi ja siellä on vähän kovempi menokin. Tapahtumaköyhäksi on Liigan tänä päivänä rakennettu. No miellyttää ainakin niitä, keitä ei kiinnosta kuin moralisoida, kun ei tarvitse lukea mitään isoja otsikoita.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsingin KalPa?

KalPa oli vuosia SM-Liigan heikoin jengi pelaajamateriaaliltaan. Pekka Virta kehitti tuolloin pelityylin, jonka tarkoituksena oli minimoida muiden etu suhteessa KalPaan. Virran vallankumouksellinen ja epäintuitiivinen oivallus oli, että tämä onnistuisi kiekkokontrollilla, pitämällä kiekon pois taitavammalta vastustajalta. Tässä KalPan kiekkokontrollissa tarkoituksena on välttää kaksinkamppailuja ja riskiä kiekon menettämisestä. Jos hyökkäyksen vienti syvälle vastustajan päähän on epävarmaa, kiekko palautetaan, ja yritetään uudelleen. Taitavampaa vastustajaa ei haasteta, vaan peliä rakennetaan yhteistyöllä. Pelitapa on aktiivinen, mutta puolustusvoittoinen.

Verrataan tätä Stögön pelitapaan. Stögön IFK kääntää kiekon aina hyökkäyssuuntaan. Silloinkin, kun peli on pyörinyt pitkään omassa päässä, IFK kiekon saadessaan pyrkii rakentamaan hyökkäyksen. Hyökkäykset viedään lähes aina päätyyn asti, päätykiekolla tarvittaessa. Palautuksia ei juurikaan ole. Hyökkäysten rakentaminen organisoitua vastustajaa vastaan perustuu kaksinkamppailujen voittamiseen ja haastoihin. Peli rakentuu myös pitkälti yksilöille. Pelitapa on aktiivinen ja hyökkäävä.

Ei, en näe yhteyttä näillä kahdella. Sen sijaan, jos mietitään Liiga-jengiä, joka perinteisesti viime vuosikymmenillä olisi pelannut aktiivista hyökkäyspeliä perustaen pelitavan yksilötaitoon, mutta ei olisi juuri taklannut, niin minulle tulee mieleen lähinnä Kärpät. Helsingfors Hermelinen siis, alkusointukin on. Mutta ehkä vertaus vuosikymmenen menestyneimpään seuraan ei ole tarpeeksi raflaava nega-siivelle...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
KwutsNI: Unohdin mainita, että Helsingin Kalpan copyright kuuluu Stigulle. Tykkään siitä visiosta. Ja höpöhöpö sun negasiivellesi! Ei täällä ole mitään tuhkaa päälle -negasiipeä. En ole nähnyt ainuttakaan kirjoittajaa, joka ei aidosti iloitsisi HIFK:n menestyksestä. Pelityylikeskustelu ja asioista eri mieltä oleminen kuuluu keskustelupalstalle. Siellä pitää sopeutua siihen, että kaikki eivät ole kanssasi / kanssani samaa mieltä. Otan sen rikkautena.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Rikkautena kylläkin.

Olen tästä fyysisyyden puutteesta jutellut kolmen kausikortin omaavan henkilön kanssa, tai he tulivat minulle juttelemaan(pelataan samassa joukkueessa). Moittivat sitä, että minkä takia he oikeastaan ajavat 35+35km ja kokevat mitä? Voittoja toki enemmän kuin viime kausina tähän saakka mutta iso osa puuttuu kun ei taklata ja kuittivihko on hävinnyt Shedden matkaan. Heilläkin on ikävä Sheddeniä.

Ja eikö tuo Kalpa-vertaus perustu juuri siihen, että käännetään toinen poski ja ollaan antifyysisiä ja pygmejä

Sheddeniä ikävä vaikkakin hänen pelikirjansa oli hyvin kapea mutta silloin ei jätetty kaveria yksin kuten nyt tehdään.

En allekirjoita tuota nega-siipeä. Allekirjoitan sen siiven joka haluaa lipun hinnalle sen vastineen mitä on tottunut Hifk:lta saamaan. Äijäkiekkoa!
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KwutsNI: Unohdin mainita, että Helsingin Kalpan copyright kuuluu Stigulle. Tykkään siitä visiosta. Ja höpöhöpö sun negasiivellesi! Ei täällä ole mitään tuhkaa päälle -negasiipeä. En ole nähnyt ainuttakaan kirjoittajaa, joka ei aidosti iloitsisi HIFK:n menestyksestä. Pelityylikeskustelu ja asioista eri mieltä oleminen kuuluu keskustelupalstalle. Siellä pitää sopeutua siihen, että kaikki eivät ole kanssasi / kanssani samaa mieltä. Otan sen rikkautena.

Joo, Stigu sitä ensi kerran käytti. Sen jälkeen ilmaus on ottanut tuulta alleen. En kuitenkaan lainannut ketää, koska halusin vastustaa ilmausta yleisesti, en yksittäisiä kirjoittajia, jotka ilmausta levittävät.

Mitä nega-siipeen tulee, niin ilmaus ei tarkoita sitä, että nautittaisiin IFK:n tappioista. Se tarkoittaa sitä, että tappion tullen piehtaroidaan siinä, jättäen huomiotta positiiviset seikat. Tämä negasiipi on kyllä olemassa, ja kohtuullisen iso! He kaivautuvat koloistaan aina IFK:n hävitessä sanoen "mitäs minä sanoin" (valitettavasti ovat toki usein myös oikeassa). Tämä ketjuhan esimerkiksi on aina aktiivisimmillaan IFK:n hävittyä, ja illan pelin tuloksen saa nopeimmin tarkistettua siitä, mikä ketju lukee Liiga-osion kohdalla viimeksi aktiivisena. Jos se on IFK:n peliesitykset, IFK on hävinnyt.

Mitä tulee loppuun, niin taitaa olla aika metavitsi sinun puoleltasi. Enhän minä ole rajoittanut muiden eri mieltä olemista, vaikka käytinkin keskustelupalstoille ominaista värikästä ilmausta "nega-siipi". Ei kai jokaiseen viestiin tarvitse erikseen kirjoittaa disclaimeria "tämä on vain minun mielipiteeni", "saat olla eri mieltä kanssani" yms. sosiaalidemokraattista muiden huomioon ottamista? Kyllähän sen pitää olla selviö muutenkin.

Huom! Saat olla eri mieltä kanssani, ja tämä on vain minun mielipiteeni. Halitaan!
 

Haamu

Jäsen
...
Olen tästä fyysisyyden puutteesta jutellut kolmen kausikortin omaavan henkilön kanssa...Moittivat sitä, että minkä takia he oikeastaan ajavat 35+35km ja kokevat mitä?

Ja eikö tuo Kalpa-vertaus perustu juuri siihen, että käännetään toinen poski ja ollaan antifyysisiä ja pygmejä...

Allekirjoitan sen siiven joka haluaa lipun hinnalle sen vastineen mitä on tottunut Hifk:lta saamaan. Äijäkiekkoa!

^^^^

35 Km päästä matseihin tulevan kaappi-HIFK:laisen välihuuto:

Itsellä on ollut viimeisen ~ 10 kauden aikana tapana käydä muutama HIFK:n matsi Nordiksella väijymässä. Viime ja tämä kausi ovat jääneet väliin ja olen katsonut matsit netistä. Syynä on juurikin fyysisyyden puute varsinkin siten, että HIFK olisi itse fyysisyydessä aloitteellinen.

Ymmärrystä löytyy toki voittoja-tyylillä-ei-niin-väliä -osastollekin (varsinkin kausikortin omaaville ja sitä käyttäville).
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä on ollut viimeisen ~ 10 kauden aikana tapana käydä muutama HIFK:n matsi Nordiksella väijymässä. Viime ja tämä kausi ovat jääneet väliin ja olen katsonut matsit netistä.

Tästä herää pieni lisäkysymys: olisiko tilanne sama, jos et voisi väijyä pelejä netistä?
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko

Haamu

Jäsen
Tästä herää pieni lisäkysymys: olisiko tilanne sama, jos et voisi väijyä pelejä netistä?

Luultavasti ei. Mikäli nettiä ei olisi keksitty olisin käynyt viime ja tämän kauden alussa pari peliä katsomassa ja toteamassa tilanteen. Tämän jälkeen olisin kuunnellut pelit radiosta, katsonut lopputulokset seuraavan päivän lehdestä ja kironnut tilannetta seuraavana päivänä työkavereiden kesken.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tästä fyysisyyden puutteesta jutellut kolmen kausikortin omaavan henkilön kanssa, tai he tulivat minulle juttelemaan(pelataan samassa joukkueessa). Moittivat sitä, että minkä takia he oikeastaan ajavat 35+35km ja kokevat mitä? Voittoja toki enemmän kuin viime kausina tähän saakka mutta iso osa puuttuu kun ei taklata ja kuittivihko on hävinnyt Shedden matkaan. Heilläkin on ikävä Sheddeniä.
Ajan 40km suuntaansa ja koen hyvää mieltä siitä kun HIFK voittaa ja sitä on ollutkin paljon tällä kaudella. Etenkin viime kaudella ja ylipäätänsä viime vuosina se vasta onkin vituttanut, kun sen on jo syksyllä nähnyt ettei tästä tule mitään.
Lauantain Jyp-pelin tappiokaan ei niin hirveästi harmittanut, kun peli oli erittäin viihdyttävää jossa HIFK niskanpäällä. Paras seitsemästä systeemillä, tuolla pelillä kääntyisi kyllä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
KwutsNI: Ymmärsin näköjään väärin heittosi "negasiivestä". Luulin, että osoitit sen suoraan mulle ja hieman särähti korvaan, koska olen kyllästymiseen asti toistanut sitä, että mielestäni HIFK:n voittaminen on aina positiivinen asia. Vaikka tulisi millaisella tikutakuilulla. Pitääpä väijyä tuleeko tänne "mitä minä sanoin" -jengiä kun HIFK ottaa pikku tappioputken. Tosin en toivo HIFK:lle tappioputkea enkä myöskään usko sellaiseen, sikäli kun ukkoa saadaan kehiin lasaretista.

Arvostan aina reaaliaikaisia kommentoijia ja muakin vituttaa jälkiviisastelu. Olen itse asiassa sitä mieltä, että juuri nyt kun HIFK:lla menee hyvin, on oikea hetki antaa palautetta siitä, että pelityyli ei silti miellytä. Sittenhän sitä vasta oltaisiinkin jälkiviisaita, jos tultaisiin mahdollisen floppikevään jälkeen avautumaan kuinka koko ajan tiesin, että tällä mikkihiirilätkällä ei mennä pitkälle. On tavallaan hienoa uida vastavirtaan silloin kun siltä tuntuu. Joskus olen ollut tyyppi, joka on tykännyt HIFK:sta, vaikka joukkue on ollut tappioputkessa, nyt olen näköjään tyyppi, joka kaipaa särmää voittavaan joukkueeseen. Juuri nythän kaikkien pitäisi -jos oltaisiin gloryhunterjoukkueen faneja- hyppiä riemusta tasajalkaa, kun pinnoja tulee ja ollaan sarjakakkosena. HIFK-faneissa on kuitenkin lajituntemusta ja -heh- brändirakkautta paljon enemmän kuin lätkäfaneissa keskimäärin. HIFK-fanit muistuttavat hardcore-fudisfaneja (varsinkin Valioliigassa), joille pärjääminen ei riitä, pitää myös pärjätä tietyllä tyylillä.

Paradoksaalista tässä kaikessa on juuri se, että kun Stögön HIFK menestyy, ei fanin tarvitse tällä kaudella järsiä kynsiään poikki selviytymistaistelun merkeissä. Viime vuosina tähän aikaan on spennattu joudutaanko sääleihin. Nyt on sitten paremmin aikaakin kelailla pelityyliä, fyysisyyttä ja asennetta. Tästä saamme kiittää Mr.Törmäsen voittavaa jääkiekkoa.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KwutsNI: Ymmärsin näköjään väärin heittosi "negasiivestä". Luulin, että osoitit sen suoraan mulle ja hieman särähti korvaan, koska olen kyllästymiseen asti toistanut sitä, että mielestäni HIFK:n voittaminen on aina positiivinen asia. Vaikka tulisi millaisella tikutakuilulla. Pitääpä väijyä tuleeko tänne "mitä minä sanoin" -jengiä kun HIFK ottaa pikku tappioputken. Tosin en toivo HIFK:lle tappioputkea enkä myöskään usko sellaiseen, sikäli kun ukkoa saadaan kehiin lasaretista.

Itse asiassa olin vähän yllättynyt aikaisemmasta viestistäsi, koska en ollut sinua nega-siipeen ajatellut. Toki myönnettäköön, että 'negasiipi' on vähän kuin 'terroristi': riippuu näkökulmasta ja voi tarvittaessa vaihtaa merkitystä nopeastikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös