Peliesitykset kaudella 2014–2015

  • 672 592
  • 3 844

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Tärkeää, että tästä otteluruuhkasta saadaan voittoja, vaikka sitten jatkoajalla. On kyllä upea työmoorali pelaajilla ja jaksetaan painaa. Lankiselta upea esitys, toivottavasti Husso kunnossa. Hieno jengi tää meidän IFK, kun ollaan nimittäin parhaita.
 

F#21

Jäsen
Mitä tässä nyt näitä viime aikojen esityksiä käy läpi, niin olisi mielenkiintoista tietää AV-% vaikka viimeisestä 10 pelistä. Ei montaa ole tainnut mennä.

Liigan sivuilta pystyy katsomaan viimeisen x pelin kuntopuntarin, jossa näkyy myös ylivoima sekä alivoima -tilastot. HIFK:n alivoima ollut 88,24% ja ylivoima 25,64% viimeisen 10 pelin osalta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
HIFK johtaa sarjaa. Ei tämän insinöörifaijan Toyota Priuksen kyydissä nyt kovin hauskaa ole. Alkkisfaijan '70 Cadillacin kyydissä sentään oli tunnelmaa vaikkakin harvemmin sillä mitään isoja ohituksia tehtiin ja useimmiten matka tyssäsi kesken kaiken. Jotenkin niitä parhaimpia hetkiä kuitenkin kaipaa vaikka kokonaisuudessaan aika romuhan se Cadillac oli.

-Tinke
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joo, paskalla pelillä 2 pistettä, kelpaa hyvin. Peliesitys ei edes vituta, nyt otteluohjelma antoi selvän edgen Tepsille, ja se näkyi kenttäpelissä. HIFK:lla ei ollut fyysisiä rahkeita pelata ominta peliään, ja pakit valuivat alas vähän alkukauden tapaan. Tepsillä on paljon vaarallisia pelaajia, kun pääsevät keskialueen yli vauhdilla ja sitten on sinisen jälkeen rutkasti variaatioita, todella kusessa oltiin 3. erässä, mutta lopulta voittajina selvittiin. Vahvat loputkin saivat jatkoa 3. erän tappiosta huolimatta, kun otettiin jatkoaikavoitto.

Tepsin tasoitusta edeltänyt räpeltäminen vähän pänni, mutta ansaitsihan TPS nyt sen yhden pisteen kuitenkin(vähintään).
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä mä väittäisin, että vastustajista alkaa huomata HIFK:n "lopussa noustaan" -maineen. Sen verran pelokkaasti TPS pakitteli HIFK:n voittomaalia ennen ja samaa oli eilen HPK:ssa. Niinpä tuli suht.ansaitsematon 2pinnan voitto, mutta kaikki lasketaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hieno joukkue kasassa nyt. Täsmähankintojen jälkeen mahikset vaikka päätyyn asti!!!
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En näe syytä, miksi ei olisi jo nyt? Ja selitykseksi ei kelpaa se, että kevään pelit ovat aivan eri maasta, koska niin tulee olemaan tämäkin joukkue.

Kaikki on mahdollista, mutta tuo mainitsemasi asia ei kuitenkaan ole syy vahvistaa joukkuetta mikäli sellaiselle on tarvetta. Se on sitten eri asia miten kukin täällä näkee sen vahvistuksen tarpeellisuuden.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onhan se jo julkinen salaisuus, että HIFK etsii fyysistä pakkia. Muita vahvistuksia esimerkiksi veskariosastolle ei kannata odotella. Rupeaa meinaan Husson ja Lankisen näytöt olemaan aika kovat. Ilman Lankisen hienoja otteita Husson poissaolon aikana HIFK ei johtaisi nyt liigaa. Olen itse koko ajan toivonut, että maalivahtiosastoa vahvistetaan yhdellä kokeneella liigajyrällä. Mutta ei tässä ole allekirjoittaneella kyllä mitään palaa enää mussuttaa siitä, että Husso & Lankinen parivaljakko ei ehkä riitä. Näissä asioissa on hienoa olla väärässä. Sehän on ainakin meikäläisen perustoive: pelaajat vastaavat jäällä saamaansa kritiikkiin.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Kyllä, Lankinen sai näytönpaikkansa Huden kisojen aikaan ja käytti sen onnistuneesti, joten emme tarvitse vahvistusta maalivahtiosastolle. Alkaakohan olla Liigan tasapainoisin maalivahtikaksikko, joka on tällaisissa otteluruuhkissa ja keväällä arvokasta kamaa...
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se jo julkinen salaisuus, että HIFK etsii fyysistä pakkia.

Jos myös "julkinen huhu" Kerhon tyhjennysmyynneistä pitää kutinsa, iskisin jo tulevaa sesonkin silmällä pitäen fyrkkaa kiinni isoon ja fyysiseen Graig Schiraan. Laukaisuvoimainen rightin pakki.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos myös "julkinen huhu" Kerhon tyhjennysmyynneistä pitää kutinsa, iskisin jo tulevaa sesonkin silmällä pitäen fyrkkaa kiinni isoon ja fyysiseen Graig Schiraan. Laukaisuvoimainen rightin pakki.

Eikä tuossa tarvita edes mitään tyhjennysmyyntejä, sillä Schiran ja HPK:n yhteiselo ei ilmeisesti ole osunut ihan nappiin muutenkaan, jos oikein olen ymmärtänyt (voisivat h-linnassa kokeilla toista pelaajaa ennen siirtorajaa, jos massia yhtään on). Olen nähnyt Schiralta muutamia pelejä, ja vaikuttaisi aika jämäkältä lisältä meille. Ja siitä R-kätisyydestä tosi iso plussa vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, Lankinen sai näytönpaikkansa Huden kisojen aikaan ja käytti sen onnistuneesti, joten emme tarvitse vahvistusta maalivahtiosastolle. Alkaakohan olla Liigan tasapainoisin maalivahtikaksikko, joka on tällaisissa otteluruuhkissa ja keväällä arvokasta kamaa...

Lankista todella käy kiittäminen Husson stunttauksesta Ja kuin pisteeksi iin päälle Husso palasi eilen tolppien väliin pelaten sellaisen "hyvin pärjäsitte ilman minua, mutta minä olen edelleen ykkönen"-statement ottelun
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Ottaisin Schiran ja Hamillin kerhosta, ihan vaan varmistaakseni mestaruuden:)
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On muuten oman pään maalin edustan pelaaminen/siivoaminen parantunut huomattavasti. Flaidiksia ei oteta, mutta päästä vedetään yhtäkaikki vastustajat jäähän ja kasa päälle.

Aion käydä tänään kaupassa, ostan varmuuden vuoksi paketin nakkeja, ihan vaan Husson ja Lankisen kunniaksi (ja pienen pakkaseen, eihän sitä koskaan tiedä...) - kertakaikkiaan, nuoria kundeja, eikä mitään vanhoja kymmenet jengit kiertäneitä norosia. Ja Husso näkyy jo kaupungin ulkojäillä - siellä on pikkuhussot maaleissa, paitakauppa käynyt jouluna!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Joo, Schira kelpaisi rightin jätkänä ilman muuta. Niiden hyökkäyksessä ei ole mun mielestäni ketään mielenkiintoista pelaajaa. On se maalineduspelaaminen ehkä hieman parantunut, mutta Tepsiä vastaan pelattaessa I.Pikkarainen oli omassa elementissään. Kaveri ruhjoi itsensä HIFK-maalin eteen milloin halusi. Mua vituttaa Honkaheimon hankinta ihan kokonaisuudessaan, mutta erityisesti näissä tilanteissa. Tyyppihän on täydellinen lapanen. Auvitulle sen voi antaa anteeksi, koska jalat ja kädet käyvät hyökkäyspäässä mallikkaasti. Mutta Honkaheimonhan piti olla peruspakki.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta Honkaheimonhan piti olla peruspakki.

Honkaheimo on kyllä muutamissa viime peleissä petrannut kovasti ja ottanut sitä fyysistä elementtiä lisää kanssa peliinsä. Toivottavasti sama jatkuu loppukauden ajan. Kokonaisuudessaan kun katsoo kuitenkin Oton kautta tähän asti, niin ei voi kieltää etteikö kundi olisi ollut iso pettymys. Ja mun mielestä eilisessä haastattelussa hän antoi myös itse sellaisen kuvan, että nyt ollaan parempaan päin menossa ja alkukausi oli omastkin mielestä huono.

Mitä tulee vielä tuohon Schiran jälkeiseen tekstiin, niin onhan HPK:lla vielä tuo Zach Hamill. Helvetin taitava kaveri ja oli ihan ylivoimaisesti paras pelaaja heiltä tuossa keskiviikon ottelussa. Ainut vaan että on sentteri ja meillä ei ole sillä osastolla juurikaan tarvetta. Mutta ehkä ensi kaudeksi.

E: Auvitulle olen nostanut jo hattua aikaisemmin tällä viikolla, mutta nostetaan nyt vielä kerran. Parantanut ihan älyttömästi peliään ja ennen kaikkea puolustustyöskentelyä, jota on patongin kohdalla tullut seurattua erityisen tarkasti viime aikoina. Jännä nähdä nouseeko kundi kukoistukseen poffeissa. Ainakin JYPissä oli noissa karkeloissa nimenomaan se kentän kurko välillä ja teki hienoja soolomaaleja.
 
Viimeksi muokattu:

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Itse kyllä tuolta kerhon hyökkäyksestä kelpuuttaisin Viedenskyn meille. Toki kyseessä on sentteri, mutta tätä pelaajaa voisi harkita täyttämään Elkinsin ruutua, mikäli amerikan Kari päättää jatkaa matkaansa tämän kauden jälkeen. Jotenkin minä olen siinä käsityksessä, että Viedensky on se Kerhon hyökkäyksen todellinen helmi vaikka tilastot eivät Hamillin tasolla olekaan.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Mitä tulee vielä tuohon Schiran jälkeiseen tekstiin, niin onhan HPK:lla vielä tuo Zach Hamill. Helvetin taitava kaveri ja oli ihan ylivoimaisesti paras pelaaja heiltä tuossa keskiviikon ottelussa. Ainut vaan että on sentteri ja meillä ei ole sillä osastolla juurikaan tarvetta. Mutta ehkä ensi kaudeksi.
Itse olen ymmärtänyt, että Hamill hankittiin sentteriksi, mutta on pelannut pääasiassa laidalla. Voisi olla aika kova ketju jos laitettaisiin Elkinsin ja Puustisen vierelle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK johtaa sarjaa. Ei tämän insinöörifaijan Toyota Priuksen kyydissä nyt kovin hauskaa ole. Alkkisfaijan '70 Cadillacin kyydissä sentään oli tunnelmaa vaikkakin harvemmin sillä mitään isoja ohituksia tehtiin ja useimmiten matka tyssäsi kesken kaiken. Jotenkin niitä parhaimpia hetkiä kuitenkin kaipaa vaikka kokonaisuudessaan aika romuhan se Cadillac oli.
-Tinke

Mulla ei todellakaan ole ikävä sitä savuttavaa, rämisevää Cadillacin rotiskoa. Vaikka matkanteko sen kyydissä olikin parhaimmillaan mahtavaa, niin yhdeksän kertaa kymmenestä matkanteko, kuten sanoitkin, tyssäsi kesken kaiken. Jos siitä ei loppunut bensa, jäähdytysneste tai öljy, niin kevään ensimmäisten auringonsäteiden myötä ampaistiin baanalle kahtasataa tuoreet kesärenkaat alla ja ekassa kurvissa päädyttiin lepikkoon. Pari kertaa faija nuukana miehenä otti tankin täyteen dieseliä, kun se oli bensaa halvempaa ja eikun motti sököksi. Tai hankki uuden keulakoristeen konepellille, vaikka puskurit olivat tipahtamaisillaan. Muistissa on myös se kerta, kun uusien iskarien sijasta investoitiin karvanoppiin ja jalopuiseen rattiin. Tien varteen jäätiin silloinkin, eikä muuten kauheesti hymyilyttänyt.

Mä olen sitä ikäluokkaa, jonka nuoruudessa IFK oli itsestään liikoja luuleva, ylimielinen reppana, joka oli yleisen naureskelun kohde; Old Time Hockey lähinnä sanahelinää kadunvarsimainoksissa ja vuosikausien ajan ainoa menestys pronssimitalit Hakin vikalla kaudella. Samaan aikaan narrit porskutti mestaruudesta toiseen, mikä aiheutti pikkuhiljaa krooniseksi muuttunutta vitutusta. Kausien 97-99 jälkeen edessä oli taas paluu vanhaan tutinaan ja tötinään. Mun elinaikanani IFK on voittanut kannun neljä kertaa, mutta olen liian nuori muistamaan vuosien 1980 ja 83 mestaruuksia. Niinpä mä haluan nähdä ennen kaikkea voittavan IFK:n. Jos nakkikattila tulee rymistellen, niin aina parempi, mutta kyllä mulle Törmäsen airhockeykin kelpaa.

Mitä tulee tuohon Stögön pelityyliin, niin mä olen erottavinani siinä johdonmukaisesti etenevän suunnitelman. Ensin syksyllä laitettiin peruspeli kuntoon. Erikoistilanteet olivat siinä vaiheessa vielä pahasti rempallaan, mutta 5 vs 5 pelillä ja Husson torjunnoilla hoidettiin pinnat himaan. Sitten hiottiin ylivoimasta tappava ase, mutta alivoima oli silkkaa skeidaa. Nyt on vähitellen saatu sekin kohenemaan. Joku taisi aiemmin tänään mainita, että 10 viimeisen pelin otannalla IFK:n av-peli on jo liigan neljänneksi parasta. Runkosarjasta on pelattu vasta vähän yli puolet, joten mä uskallan toivoa, että kevään mittaan - ei varmaankaan vielä tammikuun otteluruuhkassa, mutta runkosarjan lopussa ja viimeistään pleijareissa nähdään erittäin agressiivinen ja taisteleva IFK. Ehkei ylilyöntejä vieläkään nähdä paljoa, mutta ei tarvikaan, jos taklaukset, torikokoukset jne. lisääntyvät peli peliltä. Kyllä mä näkisin, että IFK:lla on kaikki edellytykset mennä päätyyn asti ja tehdä se ihan miehekkäästi.

Kari Jalosta haastateltiin viime syksynä urheiluradiossa tai vastaavassa. En ehtinyt kuulla juttua kokonaan, mutta KJ totesi siinä, että hänen piti päivittää systeemejään Helsinkiin tullessaan, sillä Oulussa toiminut menestysresepti ei olisi tuonut IFK:ssa mestaruutta eikä avannut KHL:n ovia Kojolle itselleen. Törmänen on nuori ja urallaan eteenpäin pyrkivä valmentaja. Jos Stögö huomaa, että airhockey ei toimikaan playoffeissa, vaan lisää lihasta tarvitaan, niin ensi kaudella varmasti nähdään isokokoisempi ja fyysisempi IFK.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
On se maalineduspelaaminen ehkä hieman parantunut, mutta Tepsiä vastaan pelattaessa I.Pikkarainen oli omassa elementissään. Kaveri ruhjoi itsensä HIFK-maalin eteen milloin halusi. Mua vituttaa Honkaheimon hankinta ihan kokonaisuudessaan, mutta erityisesti näissä tilanteissa. Tyyppihän on täydellinen lapanen.

Samaa mieltä, taas.

Mikäs peli se oli kun meidän maalin edessä ja takana tuli hässäkkä. Honkahelma oli kentällä mutta selkeästi väisti kun kaveria piti käydä ojentamassa. Joku pienempi kaveri(en muista, oliko Ikonen) hoiti hanskaamisen ja se on aina säälittävää. Honkahelman rooli on jäänyt minulle kysymysmerkiksi.

Sheddenin ajattelutapa oli tässä rautaa. Jokainen kenttäpelaaja osallistui, meille ei ryppyilty ja yksikään ei lähtenyt vaihtoon kuten nyt tehdään. Se onkin lähes ainoa taktinen juttu mitä siltä kaudelta taktisella puolella kaipaan ja kovasti.

Esimerkki 1 tältä kaudelta; meidän maalivahti ajetaan. Pikku kuitti tulee mutta suurin osa on jo selkänsä kääntänyt ja luistelemassa vaihtoon.
Esimerkki 2 tältä kaudelta; meidän kapteenia taklataan ylikovaa (Marjamäki)ja kohtuu rumasti. Missä kuitti? hävettää tällainen...

Maalivahdeista sen verran, että huhujen mukaan Heljanko on lupaava kaveri. En ole tällä kaudella nähnyt yhtään junnumatsia.

Huomenna harvinainen päivä, hallille!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Huomenna olisi itsellänikin kalenterissa lauantaimatsi livenä. Tosin sillä, että HIFK meni liigajohtoon, ei ole tekemistä asian kanssa. Onpahan vain harvinaisuus eli vapaa lauantai ja matsi merkattuna paikanpäällä katsottavaksi jo hyvissä ajoin. Toivon näkeväni kohtuuhyvää viihdettä ja tietenkin voiton siinä sivussa. Menestyvä alkkisfaija - aikamoinen paradoksi, mutta sitä eniten toivon. Mennään nyt Priuksen kyydissä sitten tämä kausi. Tämä hybridi kuluttaa satasella vain kolme litraa. Alkkisfaija puolestaan kulutti satasen kolmeen litraan brenkkua. Päivittäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös