Peliesitykset kaudella 2014–2015

  • 672 727
  • 3 844

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vaan rohkeasti sisään 1 pakki ainakin ja kivenkova laituri niin vahvistetaan tätä hyvää meininkiä entisestään.
Hyökkäykseen en välittömästi ottaisi ketään. Annetaan näille Partasille ja muille nyt todellinen mahdollisuus, kun ovat alkukaudesta näyttäneet pystyvänsä ottamaan junnupelaajaa suurempaa roolia joukkueessa.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elkins, vaikka suuri suosikkini onkin, tuntuu olevan vähän vielä kesäterässä. Toki on vähän salakavalasti tehnyt noita pisteitä, ja sekä eilen että viime torstaina ehdin juuri ääneen manata tuon ketjun kemioita, kun heti paloi punalamppu vastustajan veskarin selän takana. Odotan kuitenkin enemmän tältä kaverilta, koska potentiaalia on. Onhan se jo nähtykin esim. viime kaudella.


Elkins kuitenkin tekee koko ajan joukkuetta hyödyttäviä asioita, voittaa aloituksia, voittaa laitakamppailuita ja sijoittuu koko ajan hyvin. Eilen mm. helvetin hyvä maskipelaaminen Puustisen toiseen maaliin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen unohdin eilen mainita, että Husso on ajeltu kumoon jokaisessa matsissa ainakin kerran, eikä HIFK ole kuitannut näitä tilanteita mitenkään. Tuo on varmaan sattumaa, eivätkä joukkueet aiempien matsien takia tarkoituksellisesti luistele liian läheltä Hussoa (pl. Tomekin Sport, joka voisi Tomekin käskyttämänä jotain idioottimaisuuksia suorittaa), mutta IFK-kannattajana kyrsii katsoa, kun joka matsissa Husso vedetään kylmänviileästi jäihin, eikä siihen reagoida mitenkään.

Eikös Taipalus käynyt eilen kolmannessa erässä kuittaamassa ainakin yhden tilanteen, kun Husso jäi jyrän alle tultuaan kiekkoa vastaan oikean B-pisteen tietämille? Toki palaute jäi vajaaksi, mikäli kuittaus pitää suorittaa heittämällä ajelija jään pintaan ja hakata tajuttomaksi - ja antaa vastustajalle viiden minuutin ylivoima, kun on itse lentänyt suihkuun.

Itse pelistä sen verran, että oli todella nastaa nähdä IFK:n pelaavan loppuun asti. Vanhoina hyvinä tutinaa & tötinää -aikoina jengi olisi tullut kolmanteen erään rotsit tukevasti auki ja päästänyt Sportin tasoihin ja jatkoajalle. Vaihtoehtoisesti IFK olisi tehnyt ehkä vielä yhden maalin ja päästänyt selät suoristumaan vasta sitten - ja vieraat maalin päähän tai tasoihin. Nyt haettiin ahnaasti lisäosumia viime sekunneille asti. Tosin oli aika lähellä, että vaasalaiset olisivat päässet peliin mukaan vikassa erässä, kun painostus Sport-päädyssä ei tuonut lisäosumia ja hetken kuluttua peli pyöri Husson nenän edessä.
 

444

Jäsen

Elkins kuitenkin tekee koko ajan joukkuetta hyödyttäviä asioita, voittaa aloituksia, voittaa laitakamppailuita ja sijoittuu koko ajan hyvin. Eilen mm. helvetin hyvä maskipelaaminen Puustisen toiseen maaliin.
Tähän vahva sama. Elkins on kuitenkin parhaimmillaan timanttinen kahden suunnan sentteri ja todellinen raataja kulma- ja laitaväännöissä, jämäkkä jässikkä jota ei ihan herkästi siirretä paikaltaan sivuun.
Kuitenkin hän on tulosketjun sentteri ja jossain vaiheessa täytyy alkaa tulla jälleen niitä oivaltavia ja avaavia syöttöjä, joista kaveri käy iskemässä limpun tyhjään pörsään. Mutta yhtä vähän mä olen Karin suorittamisesta huolissani kuin esim. Zabonkaan; molemmilla on ollut vähän erilainen kesätreeni takana ja se tuntuma tulee sieltä sitten ajan kanssa. Ja maalintekovoimaa tuntuu tällä hetkellä riittävän jokaisesta ketjusta, jolloin parin pelaajan hidas lämpeäminen ei tuota suurempia tuskia.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
T Mutta yhtä vähän mä olen Karin suorittamisesta huolissani kuin esim. Zabonkaan; molemmilla on ollut vähän erilainen kesätreeni takana ja se tuntuma tulee sieltä sitten ajan kanssa. Ja maalintekovoimaa tuntuu tällä hetkellä riittävän jokaisesta ketjusta, jolloin parin pelaajan hidas lämpeäminen ei tuota suurempia tuskia.

Näillä P-Amerikkalaisilla on tapana syttyä kunnolla pelaamaan vuoden vaihteen jälkeen ja itsellä jäänyt sellainen mielikuva, että näin on käynyt myös Elkinsin kanssa. Tietysti hieman voi vielä häiritä omaa peliä se, että uusin jälkikasvu on tietääksen edelleen P-Amerikassa. Elkins on vähän kuin diesel moottori, lämpenee hitaasti, mutta kun pääsee vauhtiin ei sitä kyllä hevin pysäytäkään.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Salmi on kyllä taas tänään pelannut niin huonosti, ettei mitään jakoa. Mestikseen piakkoin. Väärässä olin, kun odotin hänen ottavan tällä kaudella ruutua joukkueesta.
 

444

Jäsen
Näillä P-Amerikkalaisilla on tapana syttyä kunnolla pelaamaan vuoden vaihteen jälkeen ja itsellä jäänyt sellainen mielikuva, että näin on käynyt myös Elkinsin kanssa. Tietysti hieman voi vielä häiritä omaa peliä se, että uusin jälkikasvu on tietääksen edelleen P-Amerikassa. Elkins on vähän kuin diesel moottori, lämpenee hitaasti, mutta kun pääsee vauhtiin ei sitä kyllä hevin pysäytäkään.
Tänään Elkins on pelannut aivan loistavaa peliä. On riistänyt kiekkoja ja taitaa olla jopa kolme laukaustakin jo tilillä! Toki vastapainona Elkins onkin sitten lähes ainoa hyvin pelannut pelaaja tänään...
 

Stigu

Jäsen
Jos meikäläinen saisi päättää, niin IFK:n pakistossa pelaisivat ainoastaan Taipalus, Auvitu ja Söde. Salmella olisi ollut kokonsa puolesta potentiaalia, mutta kyllähän näytöt olisi pitänyt jo antaa. Moberg on untuvikko, jonka pitäisi jossain vaiheessa hankkia 20 kiloa lisää massaa ja 40% lisää voimaa. Grillikioski on Kurvinen potensiin miinus 2. Honkaheimo on hiinähiinä kolmosparin pakiksi, mutta en kyllä valita, vaikka hänetkin ulostettaisiin. Muut "junnut" eivät ole edes mainitsemisen arvoisia. Referenssinä näille IFK:n nouseville kyvyille pitäisi olla esim. tämän illan vastustajista Bluesin Rantakari, josta näkee heti, että kaverissa on potentiaalia.

Omasta mielestäni IFK:n pakistossa on yksi ns. valmis pakki, eli Söde, ja kaksi tällä kaudella kehittyvää potentiaalista pakkia pitäisivät olla Taipalus ja Auvitu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Honkaheimo on ollut noissa muutamassa pelissä (mitä nyt on kerinnyt saikuttelultaan pelaamaan) mun mielestä positiivinen yllätys.

Salmi alkaa olla jo nähty kortti. Aikaa on ollut, mutta näytöt on tosi olemattomat. Isosta koosta ei ole hyötyä, jos ei osaa sitä hyväkseen käyttää. Lisäksi Salmen mailankäyttö on todella holtitonta, minkä takia istuukin boxissa aika paljon kaikenmaailman koukkaamisista ja huitomisista.

Grillfors on edelleenkin vähän kyssäri, mutta on se nyt CHL-peleistä ja Liiga-avauksesta parantanut peliään.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Husso on ajettu nyt jokaisessa matsissa ainakin kerran ihan tyylipuhtaasti kylmäksi, ja nyt hän ilmeisesti loukkantui tästä viimeisestä töötistä? Minä peräänkuulutin reagoimista noihin yliajoihin, jotta tämä ei jatkuisi, mutta nuo töötit on annettu mennä sormien lävitse ja nyt sitten kävi näin. Toivottavasti Husso ei loukkaantunut pahasti.

Viherpuiston Ruoskalle terkkuja.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Honkaheimo on ollut noissa muutamassa pelissä (mitä nyt on kerinnyt saikuttelultaan pelaamaan) mun mielestä positiivinen yllätys.

Salmi alkaa olla jo nähty kortti. Aikaa on ollut, mutta näytöt on tosi olemattomat. Isosta koosta ei ole hyötyä, jos ei osaa sitä hyväkseen käyttää. Lisäksi Salmen mailankäyttö on todella holtitonta, minkä takia istuukin boxissa aika paljon kaikenmaailman koukkaamisista ja huitomisista.

Grillfors on edelleenkin vähän kyssäri, mutta on se nyt CHL-peleistä ja Liiga-avauksesta parantanut peliään.

Samaa mieltä oikeastaan kaikesta, mielestäni Honkaheimo on ollut jokaisessa pelissä erittäin hyvä ja vakaa pakki. Grillfors on parantanut, mutta ei kyllä ihan täysin vakuuta. Salmi on itselleni se suurin pettymys, vuosi sitten oli ns. läpimurron kynnyksellä ja nyt tuntuu olevan koko ajan ihan jumalattomassa kusessa ja aiheuttaa ongelmia omassa päässä. Moberg on liian kevyt ja liian isossa roolissa, nyt alkaa nuoren pelaajan otteissa näkyä huonoja syöttöjä ja virheitä. Enemmän peliaikaa junnuissa ja Mestiksessä Söden palatessa. Pakistoon tarvitaan viimeistään tässä kohtaa se yksi iso omanpään luutija. Kauheaa katsella noita Husson ajeluja.

edit: Grillforsille jatkosoppari! Huikea niitti.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä on Lankisella kovat paikat rankkarikisassakin, jos tämä nyt siihen menee ja todellakin hieno Grillin avojääpommi. Hussoa nyt ei vaan ole varaa menettää peliksikään.
 

Antib

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, old time hockey, Florida Panthers
Husso on ajettu nyt jokaisessa matsissa ainakin kerran ihan tyylipuhtaasti kylmäksi, ja nyt hän ilmeisesti loukkantui tästä viimeisestä töötistä? Minä peräänkuulutin reagoimista noihin yliajoihin, jotta tämä ei jatkuisi, mutta nuo töötit on annettu mennä sormien lävitse ja nyt sitten kävi näin. Toivottavasti Husso ei loukkaantunut pahasti.
Eipä tohon mun mielestä noilla kuittauksilla juurikaan vaikuteta, enemmän kyse siitä että veskaria ei suojella jo ennen tollaisen tapahtumista. Illan törmäyksessä HIFK:n pelaajan olisi pitänyt tiedostaa, että koiruuksia harrastava Gilliati kentällä ja varautua et tönäisee tolla tavalla. Pakille tämä olisi ollut jopa luentavaa, Leinolle ei.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tohon mun mielestä noilla kuittauksilla juurikaan vaikuteta, enemmän kyse siitä että veskaria ei suojella jo ennen tollaisen tapahtumista. Illan törmäyksessä HIFK:n pelaajan olisi pitänyt tiedostaa, että koiruuksia harrastava Gilliati kentällä ja varautua et tönäisee tolla tavalla. Pakille tämä olisi ollut jopa luentavaa, Leinolle ei.
Minä väitän, että tukkanuottaset noiden ajeluiden jälkeen ennalta ehkäisee tulevia tapahtumia, kun vastustajat tiedostavat joutuvansa maksamaan tekosistaan. En tiedä onko aiempien pelien reagoimattomuudella ollut vaikutusta tämän iltaiseen Husson ajeluun, mutta selvä trendi tästä on mielestäni syntynyt, kun jokaisessa tämän kauden matsissa Husson päälle on ajettu.

Oystrickille olisi tilausta...
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Salmella ja Mobergilla on kyllä vaikeuksia jatkuvasti, mutta mielestäni Grilli ja Teppo kuuluvat kokoonpanoon. Rask on mennyt alaspäin.
 

444

Jäsen
Husso on ajettu nyt jokaisessa matsissa ainakin kerran ihan tyylipuhtaasti kylmäksi, ja nyt hän ilmeisesti loukkantui tästä viimeisestä töötistä? Minä peräänkuulutin reagoimista noihin yliajoihin, jotta tämä ei jatkuisi, mutta nuo töötit on annettu mennä sormien lävitse ja nyt sitten kävi näin. Toivottavasti Husso ei loukkaantunut pahasti.

Viherpuiston Ruoskalle terkkuja.
Tuossahan kentän isoin ja vahvin jässikkä Robert Leino kuittasi tilannetta saman tien. Harmittavasti taisi osua vain hanskalla nassuun eikä esim. mailan tupella. Plussaa siis siitä, että ylipäänsä reagoitiin ja miinusta siitä, että siellä ei ollut viisi kaveria tarjoamassa sakinhivutusta. Leinon saama säälijäähy ei vaikuttanut oikeastaan mitenkään mihinkään, koska pelkästään Blegille tuosta tuskin olisi annettu jäähyä ja vaikka olisikin, niin tuo illan yv-saldo ei paljon vihjaillut toivoa paremmasta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hyvä vieraspeli se oli pl. ylivoimat joista olisi kyllä pitänyt ratkaisu saada tehtyä. Auvitu oli tänään IFK:n päähän tehdyissä maaleissa isossa roolissa ja Salmen ei pitäisi kuulua missään tapauksessa pelaavaan kokoonpanoon. Mobergille tuli kyllä erittäin vaikea peli nyt myös.

Joka tapauksessa Nieminen oli selvästi työllistetympi maalivahti ja tästä on ihan hyvä jatkaa...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
3-2 turpaan rankkareissa Blyysille! Kyllähän tästä paskanmaku jäi. Varsinkin, kun meillä oli riittämiin paikkoja ratkaista peli normaalilla peliajalla. Viimeistely oli tänään todella hampaatonta, mutta muuten peli-ilme oli taas ihan positiivinen.

Toivottavasti Hude ei ole nyt sivussa kauan! Leino olisi voinut vetäistä rotta Giliatia kovempaa poikkarilla päähän.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllähän tällä pelillä jatkossakin pisteitä tulee. Tänään ei vaan uponnut paikoista. Raskin rankkari oli hupaisa. Elkins todella hyvä tänään. Toi veskan yliajelut huolestuttaa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä väitän, että tukkanuottaset noiden ajeluiden jälkeen ennalta ehkäisee tulevia tapahtumia, kun vastustajat tiedostavat joutuvansa maksamaan tekosistaan. En tiedä onko aiempien pelien reagoimattomuudella ollut vaikutusta tämän iltaiseen Husson ajeluun, mutta selvä trendi tästä on mielestäni syntynyt, kun jokaisessa tämän kauden matsissa Husson päälle on ajettu.

Oystrickille olisi tilausta...

Asia on nimenomaan noin. Asiasta käytiin keskustelua ennen kauden alkua joukkueen rakennus-ketjussa ja yllättävän moni oli sitä mieltä, että joukkueeseen ei tarvita pelaajaa, joka toimii tarvittaessa pelotteena. Jo tähän mennessä pelatut ottelut ovat osoittaneet, että vastustajat käyttävät asiaa armotta hyväkseen. Muuten ei selity millään, että jokaisessa matsissa on suoritettu maalivahdin yliajo. Eikä asia rajoitu ainoastaan maalivahtiin, vaan koskee sikailuja yleisesti. En todellakaan tarkoita mitään älyttömiä ylilyöntejä vaan yleistä järjestyksen pitoa.

Sir Penaa lainatakseni - HIFK:n on kohta pakko laittaa jotain messagea menemään!
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä peli Bluesia vastaan. Oltiin kaikessa muussa parempia paitsi viimeistelyssä ja rankkareissa.

Tulos toki huono, mutta IFK:n peli näyttää nyt sellaiselta että sitä käy oikein mielellään katsomassa jatkossakin. Tästä tulee vielä viihdyttävä kausi.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä peli jälleen kerran joukkueelta. Viimeistely ontui ainoastaan tänään. Ei muuta kuin lauantaina Ässien kaatoon.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan hyvä vieraspeli. Maalipaikat IMO voitettiin aika selvästi, joku tilastoniilo voi toki tarkistaa. Välillä käy näin, kun maalintekopeli on kyseessä. Viime kaudella pääsääntöisesti tappioiden jälkeen vitutti peliesitys, tänään vitutti itse tappio.

Husso taisi laittaa pizzalapionsa aika komeasti säpäleiksi matkalla koppiin.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen huolissani meidän nimimiesten panoksesta. Puustinen, Ramu, Zaborsky, Kuparinen, Elkins... nyt maaleja mättävät Leino, Ikonen ja Partanen, mikä on tietysti hyvä asia, mutta ykköspyssyiltä odotetaan kyllä enemmän ja tasaisemmin tehoja. Tosin Nieminen oli tänään hyvä. Rask oli ja on edelleen mielestäni huono hankinta. Ikonen taas on ollut paljon parempi kuin mitä itse arvelin. Lankiselta ihan ok debyytti vaikeaan paikkaan.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Hyvä peli HIFK:lta, hävittiin ontuvan viimeistelyn takia, mutta maalipaikat vietiin selvästi. Miinusta myös yv:stä, kun ei kunnon pyörityksiä oikein saatu aikaan.Toisaalta hyviä paikkoja syntyi yv:llä, joten ei se aivan paskaa ollut, paremmalla viimeistelyllä olisi voinut parikin yv-maalia tulla. Tuo on positiivista että pystytään neljällä ketjulla pyörittämään vastustajan päässä. Miinusta myös rankkarivetäjien valinnasta, Ramun olisi voinut laittaa vetämään jo varsinaisella peliajalla ja rankkuskabassa. Puustisen ja Raskin yritykset olivat vähän ponnettomia. Toivottavasti Husso ei loukkaantunut tuossa pahemmin, Lankinen ei tosin hassummin pelannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös