Peliesitykset 2020–2021

  • 494 877
  • 6 877

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hyvä ettei ns. käyny niiqu viimex. Olis ollu vähän liian rankkaa menettää suora voitto toisen kerran putkeen kalkkiviivoilla.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sallinen paikkasi hienosti eilisen aloitustappion syömällä kumia jengin edestä tuossa lopussa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sallinen paikkasi hienosti eilisen aloitustappion syömällä kumia jengin edestä tuossa lopussa.

Ja voitti siinä aikaisemmin alivoimalla kolme oman pään aloitusta putkeen.

Kyllä oli hieno nousu ja osoittaa, että tossa joukkueessa on sitä potentiaalia. Saataisiin toi Saarinen nyt pelirytmiin.

Mutta paljon saa pelillisesti parantaa jos meinaa kuuden sakkiin päästä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
siis se tuli rikkeen korostamisesta se pellehyppääjän jäähy. Kyllä siinä rike ja ansaittu jäähy Muuttinille, mut jos korostat sitä rikettä niin lähdet itsekin. Kyllähän siinä nähtii melko isoeleinen kaatuminen vaikka iso bambi oli uhrikin.

Juu ei tuossa ollut mulle mitään epäselvää. Olen vain tuosta säännöstä eri mieltä. Jos sut kaadetaan niin saat mun puolesta kaatua ihan miten huvittaa. Sut on silti kaadettu.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Juu ei tuossa ollut mulle mitään epäselvää. Olen vain tuosta säännöstä eri mieltä. Jos sut kaadetaan niin saat mun puolesta kaatua ihan miten huvittaa. Sut on silti kaadettu.

Tavallaan joo samaa mieltä, mutta toisaalta en itse kyllä yhtään kaipaa jalkapallosta tuttua filmailua jääkiekko-kentille. Se on ihan karsean näköistä kun aikuiset miehet korostavat rikkeitä jatkuvalla syötöllä. Itselle jääkiekko on aina ollut laji, jossa annetaan kaikkensa ja otetaan osumaa vastaan niin, että se kipu ennemmin peitetään kuin näytellään sitä.

Itse en olisi viheltänyt Tapparan kaverille tuosta jäähyä vaikka tuo Tapparan kaveri Vanhatalo mikälie on ihan saatanan oksettavan oloinen limanuljaska.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Pelistä:

Mahtava nousu, mutta olipa paljon hyödytöntä pyörimistä. Ei oikein kunnolla edes haastettu Heljankoa. Ja annettiin ihan liikaa Tapparalle maalintekosaumaa. Tää oli käänteisesti eilinen peli toiste päin. Hieman paremmalla viimeistelyllä Kahvara olisi ratkaissut tän pelin toisessa erässä. Meidän peli hajoaa liian usein.

Ja kyllähän meidän pakisto häviää Tapparalle. Heiltä taisi puuttua kaksi MJ-tason ukkoa ja meiltä Auvitu. Vaikeaa olisi 7 pelin sarjassa. Hyökkäyksessä ollaan aika tasaväkisiä vaikka Tapparalta pari ukkoa puuttuikin, koska Saarinen ja Borgström ovat vasta tuloillaan ja voivat pleijareiden aikaan olla kovassa iskussa.

Tulee kyllä kova sarja jos kohdataan pleijareissa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Voisi nuo ylivoimakentälliset myös hajoittaa, kun Lundell palaa EHTltä. Joko Lundell vaihtaa paikkaa Broadhurstin kanssa tai Leskinen Dykin. Nyt tuossa ei ole mitään järkeä kuin toisessa ylivoimassa on siipimiehinä kaksi laukojaa ja toisessa kaksi pelintekijää. Maalista huolimatta ylivoima ollut viime aikoina täyttä oksennusta ja se on ihan pakko saada kuntoon, sillä Pikkaraisen pelitavalla sitä siunaantuu pelistä toiseen.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pelistä:

Mahtava nousu, mutta olipa paljon hyödytöntä pyörimistä. Ei oikein kunnolla edes haastettu Heljankoa. Ja annettiin ihan liikaa Tapparalle maalintekosaumaa. Tää oli käänteisesti eilinen peli toiste päin. Hieman paremmalla viimeistelyllä Kahvara olisi ratkaissut tän pelin toisessa erässä. Meidän peli hajoaa liian usein.

Ja kyllähän meidän pakisto häviää Tapparalle. Heiltä taisi puuttua kaksi MJ-tason ukkoa ja meiltä Auvitu. Vaikeaa olisi 7 pelin sarjassa. Hyökkäyksessä ollaan aika tasaväkisiä vaikka Tapparalta pari ukkoa puuttuikin, koska Saarinen ja Borgström ovat vasta tuloillaan ja voivat pleijareiden aikaan olla kovassa iskussa.

Tulee kyllä kova sarja jos kohdataan pleijareissa.

Linkki seurantaan ja laukaisukarttaan kertoo mun mielestä oleellisen päivän pelistä. IFK meni maalille eli teki sen mikä on viime matseista räikeästi puuttunut. Pyörittiin kyllä kulmissakin mutta jos suhteuttaa vastustajaan, joka tänään oli oikeasti kova niin IFK pääsi paremmin laukomaan maalintekosektorilta ja sieltä sitten tuli myös palkinnotkin. Olen tyytyväinen siitä miten ainakin kartan perustella Tappara pidettiin pois pahoilta paikoilta. Sen lisäksi oli hyviä saumoja painaa enemmänkin häkkejä (Saarinen, Borgström) mutta ei taas mennyt.

Mä näin itse että vähän paremmalla viimeistelyllä me oltaisiin saatettu ratkaista peli mutta hienoa silti että kahteen matsiin kovia jengejä vastaan on saatu molemmissa 3 maalia ja tänään onnistui johdon suojeleminen. Ja pidän Ässiä kyllä materiaalin puolesta ihan kovana jenginä.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että pakisto häviää Tapparalle yhden Lindbohmin ja yhden Auvitun verran.

Mutta uskon myös Leskisen vielä parantavan ja kokonaisuudessaan sanoisin että hyökkäys on aika tasavahva. Jos Jääskä ja Hede tai Heljanko saadaan paremmin peliin sisään niin edge kääntyy IFK:lle.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Kovin oli taas kaksijakoinen peli, mutta nyt se loppu ainakin taisteltiin ja pinnat himaan. Kaukana kauniista, mutta joo. "Tärkeät pisteet" jne. Maalille mentiin vihdoin ja viimein, ainakin pelin jälkimmäisellä puoliskolla ja tästähän se Pike jo puhui ennen ottelua. Jotain oli pelaajille saakka mennyt siis.

Paljon henk. koht. onnistumisia; Dyk alkaa lämpenemään, Salliselta sisukasta peliä ja selkeästi vitutti se eilinen sen näki otteista myös tossa lopussa, Leskinen ja Borgström jatkavat talviunilta heräilyä oikeaan aikaan, Väänäseltä huippupeli taas jne. Pakeissa Varakas pääsi yllättämään; oli eilen jo hyvä mutta kevättä kohti kun mennään niin alkaa näemmä Vitokin heräilemään kiekkopeliin. Motinilta hyviä otteita myös jne. jne.

On se aina vaan mukavaa kun Tappara kaatuu, ai että!

Nyt YV kuntoon, typerät jäähyt pois ja Lundell takaisin. Kyllä se siitä.

Uskon että tästä alkaa voittoputki ja ensi viikon peleistä otetaan täydet 12/12 pojoa!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Hyvä ja tärkeä voitto, kyllä tää jengi väläyttelee usein just oikeilla hetkillä. Sallinen pelasi parhaan matsinsa aikoihin ja se näkyi heti ottelun lopputuloksessa. Samaten Borgström rupeaa löytämään virettään ja Väänäsen maali ai että, ansaittu.

Vähän on ikävä sellaista hyökkäysalueella dominoivasti kiekkoa hallussa pitävää pelaajaa ala Thorell tai Turunen. Pitkiä ja vaarallisia painejaksoja haluaisin nähdä lisää, mutta kyllä tää taistelukin käy silloin kun se toimii. Nopeista hyökkäyksistä tuli kuitenkin myös tänään pari hyvää paikkaa, vaikka varsinkin ekassa Tapparan träppi toimi todella hyvin.

Tiukkaa vääntöä tulossa sijoituksesta.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on jo tovin näkynyt viisikkopelaamisessa järkeä. Lähinnä on parantunut pelaajien etäisyydet toisistaan eli tilanteisiin reagoidaan viisikkona ja annetaan hyvin toiselle tukea. Avaussyötöissä ja syöttöjen ajoituksissa on vielä tarkentamista eli pitkiä ja paitsioita tulee liikaa. Ihan viime aikoina Borgström ja Jääskä ovat parantaneet hienosti, samoin Leskinen ja Varakas. Motin on ollut jo pitkään nousukunnossa. Saarinen on päässyt nopeasti pelirytmiin ja liike näyttäisi olevan itseasiassa parempaa kuin viime vuonna. Vähän vielä malttia ja tarkkuutta syöttöihin ja laukauksiin, niin hyvä tulee. Huomioitavaa on plusmiinus-tilaston kärkinimet Borgström, Motin , Varakas, Lyytinen, Lundell, Jääskä! Pohjalla puolestaan ovat Ahonen, Kousa ja Broadhurst.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vito on löytänyt jostain kädet. Eilen ja tänään upeat passit maaleihin.
Varakas on IFKn suurin Jekyll& Hyde, sillä milloin tahansa saattaa tulla jäätävä syöttö tai maali ja sitten seuraavassa vaihdossa ei onnistu kohottamaan kiekkoa helpossa tilanteessa omassa päässä ja vastustaja rankaisee. Eilen onneksi Tuohimaa pelasti Varakkaan, kun jälkimmäinen ei taas oikein onnistunut asettamaan lapansa kärkeä kiekon alle siten, että kohotus onnistuisi.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Eilinen voitto oli kerrassaan maukas! Nää keskellä pitkää sarjaa olevat ”tärkeät pelit” ollaan hävitty yleensä aina ja juuri, kun vaikkapa tuo 3. sija on ollut käden ulottuvissa, niin ollaankin tiputtu sijoille 7-8. Näillä voitoilla on iso vaikutus!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös