Pelicans kaudella 2020–2021

  • 575 018
  • 2 265

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
...Vaatii toki aivan pirun ison harppauksen joka jätkältä, jos mennyttä kautta ajatellaan, mutta se iänikuinen potentiaali....

Pakistokin on tosi hyvällä mallilla, jos esim. Nilsson saadaan vielä naarattua takaisin. Onko muuten Pietroniron tilanteesta kellään mitään hajua ? Ilmeisesti soppari oli 1v + optio kaudesta 20-21 ?

Pietroniro oli kuulemma jossain vaiheessa jossain Allsvenskanin huhupalstoilla mainittu ainakin. Itse toivon todellakin että käytettäisi se optio, näen ihan hitonmoisen potentiaalin [SORI!] siinä jätkässä.
Potentiaalista kun oli puhe, niin kyllähän noilla Tanuksella ja kumppaneilla on nyt se kausi kun pitää näyttää ja määritellä uran suunta. Hari nyt oli mun mielestä hyvä muutenkin, joskaan ei saanut ihan sitä roolia jossa loistaa taidoillaan, mutta tää jätkä on hyvä pelaaja, pitäisi pitää mun mielestä.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kaikki nuo pelurit voitaisi mun mielestä pitää, viime kauden ilmapiiri ja tilanne oli syöpään verrattavissa.

Pietroniron en näe jatkavan vaikka olisin näin toivonut, mutta Tanus, Nieminen, Gymer.

Kaikki ei tule ennätyksiään tekemään, mutta minä naureskelen kaikille niille lynkkaajille. Nuo kaikki kolme on laatupelaajia vaikka joku peruspertti lahest ei sitä viime kaudella nähnyt runkosarjassa.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Ei jatkane Pietroniro täällä. Enkä vieläkään usko Harinkaan palaavan.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kaikki nuo pelurit voitaisi mun mielestä pitää, viime kauden ilmapiiri ja tilanne oli syöpään verrattavissa.

Pietroniron en näe jatkavan vaikka olisin näin toivonut, mutta Tanus, Nieminen, Gymer.

Kaikki ei tule ennätyksiään tekemään, mutta minä naureskelen kaikille niille lynkkaajille. Nuo kaikki kolme on laatupelaajia vaikka joku peruspertti lahest ei sitä viime kaudella nähnyt runkosarjassa.

Eivät nuo pelaajat varmasti yhtä huonoja ole, kuin mitä kuluneen kauden tilastot osoittavat. Varmasti noista pelaajista on mahdollista saada paljon enemmän ulos. Itselläni on ainakin vahva usko siihen, että jos Niemelä vaan saa työrauhan hoitaa työtänsä, niin hän saa kyllä tervehdytettyä ilmapiirin ja ulosmitattua pelaajista ihan toisenlaisia suorituksia kuin mitä päättyneellä kaudella nähtiin.

Tuskin tosiaan mitään ihmesuorituksia on kuitenkaan odotettavissa, mutta jos joka jätkä nostaa tasoaan vähän, niin joukkueen suoritustaso nousee paljon. Steppejä pitää ottaa tosin pelaamisessa myös joukkuetasolla. Päättyneellä kaudella etenkään kiekollisessa pelissä ei ollut juuri järjen hiventä. Muuta valmennustiimiä ei olla vielä julkaistu, mutta toiveissa olisi, että tiimin rahkeet riittäisivät myös pelillisten asioiden kuntoon laittamiseen.

Semmoinen positiivinen asia pitää mainita, että pelaajahankinnoissa tuntuu nyt olevan enemmän järkeä joukkueen rakenteen kannalta kuin vuosi sitten (mikkihiiret ja puolustuksen unohtaminen). Resurssien puitteissa todella hyviä hankintoja ovat nämä tähän mennessä julkaistut olleet.
 

Koffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
PELICANS & SUOMEN PAINIMAAJOUKKUE
Ei jatkane Pietroniro täällä. Enkä vieläkään usko Harinkaan palaavan.

Osaatko sanoa miksi ei jatka ? Lähinnä siis että eikö seura näe käyttöä vai eikö mies itse ole halukas jatkamaan ? Todella harmi jos ei meille jää. Matteolla oli mielestäni niissä harvoissa peleissään oikein lupaavat otteet ja muutenkin Pelsujen näköinen peluri.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en kyllä nähnyt Pietronirossa sitä samaa potentiaalia, mitä moni muu täällä tuntuu nähneen. Kyllä siitä varmaan voi kelpo puolustaja kuoriutua, mutta ihan jo pelkkään ammattilaisuuteenkin on vielä kosolti matkaa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Itse en kyllä nähnyt Pietronirossa sitä samaa potentiaalia, mitä moni muu täällä tuntuu nähneen. Kyllä siitä varmaan voi kelpo puolustaja kuoriutua, mutta ihan jo pelkkään ammattilaisuuteenkin on vielä kosolti matkaa.
Avaappa asiaa vähän? Mihin perustat väitteen että kosolti matkaa ammattilaisuuteen?
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Itse en kyllä nähnyt Pietronirossa sitä samaa potentiaalia, mitä moni muu täällä tuntuu nähneen. Kyllä siitä varmaan voi kelpo puolustaja kuoriutua, mutta ihan jo pelkkään ammattilaisuuteenkin on vielä kosolti matkaa.
Tismalleen samaa mieltä tästä. Muutama upea taklaus ja mylly näyttää tuovan vähän liiallista upsidea Pietroniron arviointiin.
Melko epävarmaa oli omaan silmään hänen pelaamisensa.

Toki nuori poika, ekaa kertaa isossa kaukalossa ja siihen vammat päälle, niin eihän sitä isoa näytönpaikkaakaan tullut.

Varmasti on potentiaalia nähtyä suurempaan, mutta ei sitä isoa roolia ensi kaudeksikaan olisi luvassa. Kymmenen x kymmenestä asettaisin esim. Rajaniemen edelle joka myös siitä ”kolmosparin” roolista taistelee.

Avaappa asiaa vähän? Mihin perustat väitteen että kosolti matkaa ammattilaisuuteen?
Raakilehan Pietroniro vielä oli, siksi sinne on vielä matkaa.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tismalleen samaa mieltä tästä. Muutama upea taklaus ja mylly näyttää tuovan vähän liiallista upsidea Pietroniron arviointiin.
Melko epävarmaa oli omaan silmään hänen pelaamisensa.

Toki nuori poika, ekaa kertaa isossa kaukalossa ja siihen vammat päälle, niin eihän sitä isoa näytönpaikkaakaan tullut.

Varmasti on potentiaalia nähtyä suurempaan, mutta ei sitä isoa roolia ensi kaudeksikaan olisi luvassa. Kymmenen x kymmenestä asettaisin esim. Rajaniemen edelle joka myös siitä ”kolmosparin” roolista taistelee.


Raakilehan Pietroniro vielä oli, siksi sinne on vielä matkaa.
Itse tykkäsin Pietroniron asenteesta ja periksiantamattomuudesta. Potentiaalia kyllä on ja oisin pitänyt. Mutta Rajaniemen rauhallisuus kiekon kanssa, liike ja sijoittuminen omassa päässä kyllä eri luokkaa. Alivoimalla Rajaniemi pelasi kun aikamies. Raameja on Rajaniemessäkin. Hiukan vielä lisää voimaa ja ilkeyttä otteisiin lisää, niin pojalle parissavuodessa on kärkkipakkeja roolissaan liigassa.

Mielenkiintoista nähdä miten Vilen saa vastuuta liigassa. Sai kuitenkin 2 vuoden liigasopparin ei mitään junnusopparia. Ja taitaa olla maajoukkueessa ikäluokan ihan ehdottomia kärkipakkeja. Rajaniemi kuitenkin ollut maajoukkueesaa enemöi 6-7 pakki ja pienemmässä roolissa. Eli oisko Vilen näistä jopa kovempi lupaus pidemmässä juoksussa?
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mun silmissä Pietroniro on nimenomaan fyysinen, kropaltaan voimakas ja pysyy taklauksissa hienosti luistimilla eikä sillä pelaa itseään pihalle kuten moni nuori tekee. Kuitenkin kyseessä on nimenomaan pelaaja jolla on hyvä kiekollinen osaaminen, jota menneellä kaudella käytti rajatusti, osin roolista johtuen, osin koko joukkueen kuvioista johtuen. Itseluottamus ei varmaati kohentunut jouduttuaan istumaan katsomoon, tuntemattomasta syystä..

Rajaniemellä on sellainen ominaisuus että sen ympärillä tuntuu usein olevan enemmän tilaa kuin muualla kentällä ja siitä johtuen usein tekee myös oikean ratkaisun oikeaan aikaan. Tietty kaveri on nuori, mutta aihio on hyvä ja kehittyy joka peliltä paremmaksi. Ei tule varmastikaan roikkumaan pistepörssin kärjessä, mutta uskon että varmalle peruspakille on aina käyttöä, oli taso mikä hyvänsä.

Vilenistä en osaa sanoa mitään, en ole koskaan kiinnittänyt oikein huomiota että siitä tulisi Liigatason pakki, vähän turhan hajuton ja väritön ollut sen mitä olen sen pelaavan nähnyt, mutta toivon että osoittaa mulle että olen väärässä.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onhan tuo 20 pelin otanta aika pieni, mutta siinä on se asia otettava huomioon, että MP tulee miesten peleihin raakileena 20 vuotiaana ja sitten meidän omat junnuputken pakit tulee kuin aikamiehet 18 vuotiaana sisään. Sitten kun miettii vielä, että Matteo on ulkkari, niin varmaan jotain yleensä ulkkari myös veloittaa. Siinä valossa Matteon laittaminen Peliittojen mukaan isoon rooliin on hieman haastavaa, mutta tavallaan se olisi oikea ratkaisu, jotta hän saisi adaptoitua myös kiekolliset ominaisuudet miesten pelien tasolle. On ihan ok aihio hänessä kyllä, mutta jos sen asettaa viivalle meidän omien prospektejen kanssa, niin ei kuitenkaan ole niin kova pelaaja, että siihen kannattaisi sen enempää satsata, kun pitäisi lähtökohtaisesti ajaa liigapelien kautta sisään. Luulen, että jos meidän omat pojat ei olisi keväällä niin hyvin onnistuneet kuin tekivät liiga debyytissään, niin MP saisi vielä uuden mahdollisuuden, mutta nyt matka taitaa jatkua uusiin haasteisiin.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Kyllä minä Rajaniemessä haluan nähdä lieviä kaikuja Miro Heiskasesta vaikka piiiiitkä matka sille tasolle onkin. potentiaalia Sinänsä pitäisi olla puitteet olemassa valmennusta myöten. Jos motivaatioa riittää en näe esteitä seuraavaksi lahtelaiseksi änäripelaajaksi liigapelaajaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Team Tölkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suljettu liiga ja Kummola
En sulkisi pois sitäkään että Topias Vilen olisi kuitenkin se isompi prospekti. Aika näyttää ja toivottavasti molemmat nousevat aikanaan merkittävään rooliin. Täytyy hoitaa maltilla ja rauhassa poikien kehitystä. Muistetaan että 17 v mittarissa eikä liian isoja odotuksia saisi olla..malttia ja kovaa työtä. Jos on järkevin vaihtoehto niin liigaan vaan, jos toinen tie on jossain vaiheessa viisaampi niin Heinolassakin on mahdollista saada roolin kautta kantoa siipiin.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Heiskanen nyt on varmaan kaikkien aikojen lahjakkain puolustaja Suomesta ja pelityyliltään aika erilainen. Enemmän näkisin jonkinlaisia fiiliksiä Toni Lydmanin suuntaan, tai nykypelaajsta nykyinen Esa Lindell [ei Lindell junnuaikana, jolloin takoi pisteitä ihan älyttömästi], jos Rajaniemeä johonkin vertaa.
Mutta, uskon että NHL -ura voi ihan hyvin olla edessä, jos pystyy erottautumaan jollain muista peruspakeista.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Ihan hyvää spekulaatiota ja arviointeja nuorista junnuistamme. Kun nyt vaan maltettaisiin näiden heiskasvertailuiden ja änäriodotusten kanssa vähän, kun nää junnut kuitenkin tätäkin palstaa jostain syystä seuraavat. Ettei taas pumpattaisi keltaista nestettä näiden päähän..., näitä esimerkkejä meillä on ihan liian monta.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Pojat ovat valmistautumassa vasta ensimmäiseen tosikauteen. Eiköhän niitä näyttöjen kautta sitten ansaita kehuja kun sen aika on. Nyt en vielä ihan pysty näkemään samassa mittakaavassa lahjakkuutta mitä jotkut palstaveljet täällä, mutta uskon että valmennus on tällä kaudella paremmissa kantimissa.

Viime kauden jäljiltä ei jäänyt kuin savuavia raunioita, joten sellainen kova vaatimustaso yhdistettynä kuitenkin ihmislähtöisempään malliin olis hyvä. Eiköhän sillä tavalla päästä näkemään mitä tästä potentiaalista saadaan irti.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Jos pää ei kestä meidän tämän palstan höpöhöpöukkojen juttuja ei se kestä suurempiakaan ympyröitä.
Tämä on hyvinkin totta, koska meidän mielipiteillämme, odotuksillamme tai muillakaan jutuillamme ei oikeasti ole minkäänlaista merkitystä.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Se on ihan totta että jossain 10-15v iässä jos itsekin kuuli olevansa hyvä, silloin leijui aika korkealla, mutta kun kuuli toisena päivänä olleensa paska, se vaikutti oikeasti masentavasti ja siitä otti itseensä ja epäili taitojaan, mutta kyllä tuossa ammattilaisuuden kynnyksellä ne 17-18v pojat on jo niin paljon saanut taputuksia selkään että on se vaan perkele jos jotkut anonyymit tyypit jossain Jatkoajan keskustelupalstalla horjuttaa itseluottamusta, tai tekee niistä ylimielisiä.

Ne joista tulee ammattipelaajia, pitää olla päästään tosi vahvoja muutenkin, eikä niitä voi vaan paapoa ja pelätä että mitä jos joku sanoo tolle jätkälle väärin niin sen ura on sitten siinä.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Niin...no... minusta lähtee laukalle siinä vaiheessa kun verrataan johonkin Miro Heiskaseen, Toni Lydmaniin tai Esa Lindelliin. Edes köyhän miehen versioina, ei mene itselläni läpi vielä. Näin aikoinaan Lydmanin junnuna ja toki jo siinä iässä erottui ikäisistään.

Silti...18-vuotias Lydman tahkoi ykkösdivaria Pelsuissa, seuraavat kaksi kautta Tapparassa ja kaksi kautta lisää Hifkissa ennen kuin siirtyi rapakon taakse. Ensimmäinen Tapparan kausikin oli 49 peliä, 1+2 ja -12.

Monta steppiä on vielä otettavana meidän superjunnuilla ja toivottavasti ottavatkin. Ei tässä yksin puhuta poikien kypsyydestä, että mautolla jaksaa kaartaa omatoimisiin harkkoihin joka aamu iltahoukutusten sijaan.

Kyllä tässä kaivataan kypsyyttä myös kannattajana, että ymmärretään vähän mittakaavoja ja malttia odotuksissa.
Erityisesti kun puolustajaksi nouseminen yleensä vaatii kypsymistä. Nyt täällä namedropataan sellaisia nimiä kun Heiskanen, joka nyt on vaan täysin poikkeuksellinen talentti koko maailmassa. Väkiselläänkin herää uteliaisuus ja toki sitä mielellään kuulisi lisää mielipiteitä, että mihin tällaiset vertailut voisi perustua.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en kyllä nähnyt Pietronirossa sitä samaa potentiaalia, mitä moni muu täällä tuntuu nähneen.
Tismalleen samaa mieltä tästä. Muutama upea taklaus ja mylly näyttää tuovan vähän liiallista upsidea Pietroniron arviointiin.
Samat sanat eli samoissa peleisssä on tullut Pietroniroa nähtyä. Ei uikkarina jatkoon.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Niin...no... minusta lähtee laukalle siinä vaiheessa kun verrataan johonkin Miro Heiskaseen,.....

Olen pahoillani, että käytin termiä "lieviä kaikuja Miro Heiskasesta".

Ymmärrän nyt, että tällä palstalla ainoa termi, jota on lupa käyttää, on potentiaalinen. Kaikkien kirjoittelijoiden pää ei näköjään kestä sellaisia ilmaisuja, joista mielikuvituksensa voi lähteä laukalle.
 
Viimeksi muokattu:

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Olen pahoillani, että käytin termiä "lieviä kaikuja Miro Heiskasesta"

Ymmärrän nyt, että tällä palstalla ainoa termi, jota on lupa käyttää, on potentiaalinen. Kaikkien kirjoittelijoiden pää ei näköjään kestä sellaisia ilmaisuja, joista mielikuvituksensa voi lähteä laukalle.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Nyt olisi hyvä mahdollisuus osoittaa minulle kaapin paikka ja kertoa miten Matias vertautuu Miroon. Onlo luistelutaito, peliäly vai esimerkiksi laukaus sellainen, joka saa runosuonen sykkimään?
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Nyt olisi hyvä mahdollisuus osoittaa minulle kaapin paikka ja kertoa miten Matias vertautuu Miroon. Onlo luistelutaito, peliäly vai esimerkiksi laukaus sellainen, joka saa runosuonen sykkimään?

Kiitän oikeudesta mielipiteeseen, mutta en oikein ymmärrä miksi minun pitäisi näyttää kenellekään kaapin paikkaa.

Hyvillä puolustajilla/pelaajilla on mm. taipumus löytää ympärilleen tilaa ja saada näyttämään pelinsä helpolta. Pelirohkeutta ilman ylimääräistä hosumista , ylisäntäilyä ja rännikiekkojen paiskomisia. Rajaniemeä kommentoidessani mieleeni vain jostain syystä virheellisesti livahti nuoriheiskanen, josta nyt näköjään olen joutunut tuomioistuimen kuultavaksi.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Nyt olisi hyvä mahdollisuus osoittaa minulle kaapin paikka ja kertoa miten Matias vertautuu Miroon. Onlo luistelutaito, peliäly vai esimerkiksi laukaus sellainen, joka saa runosuonen sykkimään?
Voihan tuon "lieviä kaikuja" noissa ominaisuuksissa tulkita niinkin, että pysyy luistimet jalassa jäällä pystyssä, tunnistaa kiekon pelivälineeksi ja saattaa joskus mailalla osua tuohon pelivälineeseen, jos paikoiltaan tarpeeksi monta kertaa sitä yrittää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös