Pelastakaa BULI – vetoomuksia IFK:n toimistolle

  • 76 325
  • 594

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Buli on niin HIFKin näköinen hahmo kuin olla ja voi!

Ihan päin vittua kasattu sekasikiö, joka näyttää suu auki siltä, ettei itse ymmärrä tilannetta ollenkaan.

HIFKin paskuudelle ei vaan oikein pysty nauramaan. Ei vaikka kuinka mieli tekisi. Silti se aina oikeasti vituttaa ja nauru on korkeintaan sellaista vaivaantunutta tekonaurua.

Bulille ja Bulin kanssa pystyy nauramaan ihan aidosti. Buli on ruumiillistuma ja kanava kaikelle sille turhautumiselta ja pahalle ololle mitä HIFK meissä aiheuttaa. Jokaisen HIFK fanin sisällä asuu Buli. Nyt me tiedämme miltä se aikaisemmin ”rinnassa paineen tunnetta aiheuttanut musta möykky” näyttää.

Kuin olisi uskoon tullut. Kuin olisi vapautunut pitkän terapian avulla vakavista traumoista. Kuin olisi juhannuksena pitkän illan jälleen istunut nuotioon ja nauranut silti vapautuneesti.

Kaiken tämän sai aikaan Buli!

Älkää viekö Häntä meiltä!

Minulla itse asiassa tulikin tästä ketjusta mieleen Viktor Franklin kehittämän logoterapian ryhmäterapiaistunto, paradoksaalinen intentio. Voita häpeä tuomalla juuri se julki. Tässähän ikään kuin karnevalisoidaan epäonnistumisen, ts häpeän, symbolia.

Se on ihan ok. Tässä on tietysti pieni vaara kannattajaleirin kahtiajakautumiseen.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Nyt, kun Buli on meille vielä varsin arvoituksellinen hahmo, spekuloin hieman hänen ominaisuuksillaan. Tässä omia arvauksiani:

Nimi: Buli-Ukko
Sukupuoli: Miesoletettu
Siviilisääty: Naimaton
Kumppani: Tyttöystävä Buli-Mia
Seksuaalinen suuntautuminen: Perverssi
Tupakointi: Sikarit
Alkoholinkäyttö: Alkoholisti
Lempiruoka: Raaka liha
Lempijuoma: Konjakki, Gambina, kilju
Lempiväri: Krapulan punainen
Suosikkipelaaja: Kaikki tappelijat
Elämänohje: Bailaa, kunnes yrjöät.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nyt, kun Buli on meille vielä varsin arvoituksellinen hahmo, spekuloin hieman hänen ominaisuuksillaan. Tässä omia arvauksiani:

Nimi: Buli-Ukko
Sukupuoli: Miesoletettu
Siviilisääty: Naimaton
Kumppani: Tyttöystävä Buli-Mia
Seksuaalinen suuntautuminen: Perverssi
Tupakointi: Sikarit
Alkoholinkäyttö: Alkoholisti
Lempiruoka: Raaka liha
Lempijuoma: Konjakki, Gambina, kilju
Lempiväri: Krapulan punainen
Suosikkipelaaja: Kaikki tappelijat
Elämänohje: Bailaa, kunnes yrjöät.
Mieti, kun noi tulee spekseinä mediakuutiolle samaan aikaan kun taustalla soi BULIn jäälletulobiisi:

 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Buli on ruumiillistuma ja kanava kaikelle sille turhautumiselta ja pahalle ololle mitä HIFK meissä aiheuttaa. Jokaisen HIFK fanin sisällä asuu Buli. Nyt me tiedämme miltä se aikaisemmin ”rinnassa paineen tunnetta aiheuttanut musta möykky” näyttää.
Erinomainen tiivistys, joka kulminoituu tässä. Tähän kun yhdistää lumo-teorian, on ifk:n kannattajan identiteetti selvitetty.

Vielä pitäisi selvittää itse ifk:n identiteetti, vaikka aluksi lätkän osalta.
 

Drache

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Buli on ainutlaatuinen ilmestys pehmomaskottien maailmassa. Pyyhkii jäätä kaikilla muilla. Mikään ei ole niin buli kuin Buli itse. Kun tämä hahmo on tehty, niin rohkeasti vaan eteenpäin ja päästäkää Buli irti. Tässä saattoi nyt vahingossakin tulla voitto markkinointirintamalla. Olisi typerää jättää se käyttämättä. Fanikamaa myyntiin ja #freebuli
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Buli kaipaa nimeensä hieman syvyyttä ottamalla etunimen käyttöönsä. Mikäpä etunimeksi paremmin voisi sopiakaan kuin Red. Red Buli. Ja kas, tuostahan on kätevä lähteä virittelemään yhteistyötä suositun energiajuomayhtiön kanssa.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Kuuntelin aamulla töihin ajaessa Radio Cityä ja nauroin melkein itseni hengiltä. Oli pakko googlettaa Bulin kuva ja naurulle ei ollut tulla loppua. Itse tykkään tällaisista ilmiöistä. Osaako joku jakaa onko levinnyt jo NA? Yritin etsiä somesta, mutten löytänyt.
Kuriositeettinä: en tiedä edes Kärppien maskottia nimeltä.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Buli kuvaa erittäin hyvin habituksellaan edarin peliä tällä hetkellä ja sen takia sen läsnäolo on erittäin tärkeä osa joukkueen identiteettiä. Olisi teeskentelyä tai pakoilua mennä minkään muun maskotin taakse näitä aikoina.

Buli Nordikselle ja heti, kiitos!
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Sen verran vielä kommentoin, että Buli vain jatkaa trendiä. Täysin samanlaisia reaktioita oli lähivuosina esimerkiksi Oilersin ja Flyersin maskottien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Buli on niin HIFKin näköinen hahmo kuin olla ja voi!

Ihan päin vittua kasattu sekasikiö, joka näyttää suu auki siltä, ettei itse ymmärrä tilannetta ollenkaan.

HIFKin paskuudelle ei vaan oikein pysty nauramaan. Ei vaikka kuinka mieli tekisi. Silti se aina oikeasti vituttaa ja nauru on korkeintaan sellaista vaivaantunutta tekonaurua.

Bulille ja Bulin kanssa pystyy nauramaan ihan aidosti. Buli on ruumiillistuma ja kanava kaikelle sille turhautumiselta ja pahalle ololle mitä HIFK meissä aiheuttaa. Jokaisen HIFK fanin sisällä asuu Buli. Nyt me tiedämme miltä se aikaisemmin ”rinnassa paineen tunnetta aiheuttanut musta möykky” näyttää.

Kuin olisi uskoon tullut. Kuin olisi vapautunut pitkän terapian avulla vakavista traumoista. Kuin olisi juhannuksena pitkän illan jälleen istunut nuotioon ja nauranut silti vapautuneesti.

Kaiken tämän sai aikaan Buli!

Älkää viekö Häntä meiltä!
Tää on kyllä siis ihan kertakaikkisen eeppinen masterplan markkinointitiimiltä. Kun se alkoi niillä sarkastisilla sketsiklipeillä, niin ei ihan osannut odottaa mikä jackpot sieltä on tulossa. Ja nyt kautta aikojen isoimman pelillisen montutuksen keskellä on täydellinen hetki päästää Buli irti, jotta saadaan taas fanit sekä porukka yli seurarajojen innostumaan ja mediahuomiota pois peliotteista.

Hetken aikaa mä tässä mietin, että voisko siellä Bulin sisuksissa olla Hank Pikkarainen sittenkin? Eikös hän puhunut paluusta jäälle, mutta selvisikö se kuvio vieläkään sen tarkemmin?

Jos ja kun edetään pudotuspeleihin, kasvaako tälle meidän vapaaehtoisseksityöläiselle bulisongit? IFK voisi myös painattaa muutaman levyn kokoelman hallibiisejä nimellä Bulisongit. Ehdotan samaan hengenvetoon myös, että Leevi and the Leavingsin albumi Bulebule remasteroidaan ja nimetään Bulibuliksi.

#freebuli
#buliukko
#painetaanbulia
#tillsammansvibuli
#vivalabuli
#meebuli
#bullmentulaaintgotshitonbuli
#isosuurempibuli
#bulituuriakansalle
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos #freebuli tapahtuisi ja tuo maskoteista kaunein piirtäisi ensimmäiset luistimen piirrot Nordiksen jäähän ennen kotijoukkueen sisääntuloa, niin tietäisin mihin antaisin ääneni "Vuoden sykähdyttävin urheiluhetki"-äänestyksessä.

Lahti & vittuileva pehmopelikaani ehdottomasti mukana #freebuli-talkoissa! Tähän loppuun vielä ravun saksilla tehty sydän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Jos Bulia ei päästetä hallille, niin seuraava skidiklubin puurojuhla on kyllä taatusti loppuunmyyty! Porukkaa yrittää myös väärennetyillä henkkareilla sisään ja portsari joutuu heittää valitettavasti yläikäiset pihalle. Jotkut aikuiset on valmiita vetään vaipat jalkaan ja yrittää kusettaa portsaria, että näkisi edes vilauksen Bulista! Epätoivo voi ajaa epätoivoisiin tekoihin.
Ja myös äkisti otetaan yhteyttä kummilapsiin, siskon ja veljen tenaviin sekä serkkujen kakaroihin ja tarjoudutaan viemään jälkikasvu hauskoihin lastenjuhliin….
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Buli pitää saada messiin Spengleriin. Ah, niitä sveitsiläisten ilmeitä, kun Buli vetää treeneissä jengin mukana kolmekakkosia ja matseissa on koko ajan valmiustilassa hyppäämään kaukaloon.
 
Viimeksi muokattu:

Nurangätine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näin joulun alla Bulikin ansaitsee omat kauneimmat joululaulunsa:

Tähtisikermän nään mä iltaan tummuneen
Hiljaisuuden kuulen hallilla alkaneen
Tarttuu talkkari avaimeen ja sulkee ovet Nordiksen aution
Jää kiireet, taas peli ohi on

Kädessäin mä kannan neljä pientä Koff-tölkkiä
Jokaisen mä tahdon itse sihauttaa
Yllä niiden punaisena kimmeltää
Tuo rapu, käy Buli tölkkejäni avaamaan

Alkkisfaijan ääntä soittaa saavat sakset Bulin
Alkkisfaijan ääntä julistaa tuo sihahdus tölkkien
Palaaan taas mä muistoissani aikaan lapsuuden
Alkkisfaijan sanomaa soi Bulin tölkkien avaaminen

Lapselleni sitten joskus aikanaan
Kun hän kanssain Nordikselle taapertaa
Näyttää tahdon kuinka Buli tölkin sihauttaa
Saan lapsuuttain mä elää uudestaan

Kädessänsä kantaa neljää pientä Koff-tölkkiä
Jokaisen hän tahtoo kanssa Bulin sihauttaa
Yllä niiden punaisena kimmeltää
Tuo rapu, käy Buli tölkkejä avaamaan
Avaamaan

Alkkisfaijan ääntä soittaa saavat sakset Bulin
Alkkisfaijan ääntä julistaa tuo sihahdus tölkkien
Palaaan taas mä muistoissani aikaan lapsuuden
Alkkisfaijan sanomaa soi Bulin tölkkien avaaminen

#freebuli
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Laitetaanpa tännekin nopeat buliutumis-ohjeet:

Kostuumin toteutus on varsin maltillinen ja nopeasti tehtävissä. Tarvitset vain luonnollisesti punaisen pelipaidan, ilmaisen punaisen ämpärin Tokmannilta, johon kaivertaa aukko suulle sekä silmille (huom. bulihko suu sekä harittavat silmät) ja molempiin käsiin teippaa kaksi punaisiksi värjättyä tyhjää talouspaperihylsyä. Jos haluaa vielä hifistellä, niin pelipaidan sisään etu- ja takapuolelle voi halutessaan asentaa tyynyn, kuplamuovia tai sen talouspaperivuoren joka jäi, että sai tyhjiä hylsyjä.

Fanikatsomoon saa kätevästi myös lisää möykkää ja tunnelmaa, kun voi rummuttaa edessä seisovan päätä. Suosittelen korvatulppia jokaiselle Bulille tässä kohtaa.

#freebuli
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kannatan Bulin vapauttamista mutta jättäkää nyt sentään ukko tänään vielä stadiin. Ässät tarvitsee pisteitä ja tuollainen Buli penkintakana tsemppaamassa saattaisi siivittää edarit suorittamaan kentällä paremmin ja sitä ei nyt Porissa haluta

#freebuli
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Kannatan Bulin vapauttamista mutta jättäkää nyt sentään ukko tänään vielä stadiin. Ässät tarvitsee pisteitä ja tuollainen Buli penkintakana tsemppaamassa saattaisi siivittää edarit suorittamaan kentällä paremmin ja sitä ei nyt Porissa haluta

#freebuli
Hallille tunnelmaa ja porilaisillekin punaiset ämpärit päähän! Katto nousee irti hallista. Vedetään bulisti yli seurarajojen. Ainutkertainen mahdollisuus. Tokmanni jakakoon valmiiksi rei'itettyjä ämpäreitä Isomäen tuulikaapissa .

#yhteisenkiekkoelämyksenpuolesta
#istandwithbuli
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Miten muuten palstan tarkkanäköisimpänä asioiden tiivistäjänä ja ongelmakysymysten taakse näkijänä selität tämän Bulin? Mistä kumpuaa? Miksi se on epäsymmetrinen ja tuon näköinen. Aikanaan mm. selitit hyvin sen, miksi HIFK kiinnostaa, paljon mainetta saaneella LUMO-teorialla. Onko tässä mitään tarttumapintaa, vai onko osastoa "he tekivät sen itse".
En todellakaan tiedä. Ehkä sattumalta (sillä en usko heillä olevan kykyä sitä itse oivaltaa) ajankohta bulille oli niin suotuisa, kun kaikki menee päin honkia, että siitä siksi tuli niin suosittu. Itse en pidä maskotti-ideasta. Kyllä jotain fiksumpaa voisi hallilla olla. Pelikatkojen aikana ei voi, kun pitää mainostaa tai soittaa musaa. Tauoilla jengi ei jää katsomoon.
Itse en haluaisi pitempiä ottelutapahtumia, mutta raha jyllää. Joten, jos vaikka matsit olisi välillä 4 tunnin pituisia, niin ehtisivät välillä leikkiä ja vaikka pitää tietovisaa tai askarrella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös