Pelaako SaiPa Liigassa vielä kaudella 2024–2025?

  • 4 570
  • 35

Onko SaiPan liigaorganisaatio elossa vielä ensi syksynä?

  • On, kyllä Lappeenrannassa tästä kurimuksesta selvitään

    Ääniä: 157 70,4%
  • Ei, konkurssi koittaa jo ennen ensi kautta

    Ääniä: 66 29,6%

  • Äänestäjiä
    223
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Paljon on puhuttu viime aikoina SaiPan taloudellisista haasteista, eikä itse tuotekaan eli peli tuota juurikaan mitään hurraahuutojen arvoista. Yleisökato lienee näillä tuloksilla Lappeenrannassa vääjäämätön. Siispä, uskotteko että SaiPan liigajoukkue on vielä olemassa vuoden päästä, vai häämöttääkö konkurssi jo horisontissa?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä pelaa. KooKoo tarvitsee paikallisvihulaisen, jota se kurmoottaa.

Ja mitä myö sit tehtäis @Krepo ja @Czescku keskenään? Juotaisko myö vain viinaa? Ilman lätkää?

Toivon SaiPalle kaikkea hyvää!
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Paljon on puhuttu viime aikoina SaiPan taloudellisista haasteista, eikä itse tuotekaan eli peli tuota juurikaan mitään hurraahuutojen arvoista. Yleisökato lienee näillä tuloksilla Lappeenrannassa vääjäämätön. Siispä, uskotteko että SaiPan liigajoukkue on vielä olemassa vuoden päästä, vai häämöttääkö konkurssi jo horisontissa?
Kyllä pelaa! Jokusiin tappio vuosiin Lappeesta rahaa kyllä löytyy. Tästä olen varma! Iltapskojen otsikointiin jos joku haluaa uskoa, niin olkoot niin.

Hyvin haarukoit tämän kauden yleisö kadon, johon olen itsekin syyllinen.

Itse näen että kausi 24-25.tulee olemaan kriittinen. Tuolloin uuden johdon on pakko tehdä oikeita ratkaisuja joukkueen, kuin myös talouden suhteen.
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Joku uusi tyylikäs fanipaita voisi pelastaa saipan talouden. Onhan esim. new york yankeesin varusteitakin ihmisiää ,jotka ei seuraa jenkkipesistä
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Toivon SaiPalle kaikkea hyvää!
Tällä hetkellä SaiPan ajatteleminenkin tuntuu pahalta.. Tekisi mieli kysyä, että mitä pahaa me ollaan tehty, kun meitä rankaistaan vuodesta toiseen näin kovin!? Me ollaan hauskinpia ja sympaattisimpia faneja koko liigan mittapuulla. Jaksetaan vielä tsempata muitakin. Silti me on jouduttu johonkin loputtomaan häviämisen limboon, josta ei ulospääsyä edes putoamalla heikompaan sarjatason, jossa saataisiin nauttia voittamisesta edes hetken. Nyt pyöritään tuossa limbossa vuodesta toiseen häviämässä pelejä, kunnes jouluksi parhaat pelaajat myydään muualle. Sitten taas odotetaan seuraavan kauden alkua.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tällä hetkellä SaiPan ajatteleminenkin tuntuu pahalta.. Tekisi mieli kysyä, että mitä pahaa me ollaan tehty, kun meitä rankaistaan vuodesta toiseen näin kovin!? Me ollaan hauskinpia ja sympaattisimpia faneja koko liigan mittapuulla. Jaksetaan vielä tsempata muitakin. Silti me on jouduttu johonkin loputtomaan häviämisen limboon, josta ei ulospääsyä edes putoamalla heikompaan sarjatason, jossa saataisiin nauttia voittamisesta edes hetken. Nyt pyöritään tuossa limbossa vuodesta toiseen häviämässä pelejä, kunnes jouluksi parhaat pelaajat myydään muualle. Sitten taas odotetaan seuraavan kauden alkua.
Nyt laitetaan hyvä veli hommat nousuun seuraavassa derbyssä, kuten puhuttiin. Siihenhän on kolme viikkoa. Olen silloin Leprassa. Sitten juodaan Lepran baarit tyhjäksi ja Kisapuistonkin. KooKoo toki voittaa, mutta kaljanjuonnilla saadaan SaiPa nousuun. Ja ehkä pari Lepran keskustan baariakin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tällä hetkellä SaiPan ajatteleminenkin tuntuu pahalta.. Tekisi mieli kysyä, että mitä pahaa me ollaan tehty, kun meitä rankaistaan vuodesta toiseen näin kovin!? Me ollaan hauskinpia ja sympaattisimpia faneja koko liigan mittapuulla. Jaksetaan vielä tsempata muitakin. Silti me on jouduttu johonkin loputtomaan häviämisen limboon, josta ei ulospääsyä edes putoamalla heikompaan sarjatason, jossa saataisiin nauttia voittamisesta edes hetken. Nyt pyöritään tuossa limbossa vuodesta toiseen häviämässä pelejä, kunnes jouluksi parhaat pelaajat myydään muualle. Sitten taas odotetaan seuraavan kauden alkua.
Ei ole itse kokemusta avioliiton auvoisesta elosta, mutta veikkaisinpa, että vähemmästäkin on kiikutettu eropapereita tuomarille (?) kuin fani ja hänen seuransa kompleksinen liitto.

Äänestin kyllä, mutta rahaa ja työtä se vaatii.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ei ole itse kokemusta avioliiton auvoisesta elosta, mutta veikkaisinpa, että vähemmästäkin on kiikutettu eropapereita tuomarille (?) kuin fani ja hänen seuransa kompleksinen liitto.

Äänestin kyllä, mutta rahaa ja työtä se vaatii.
En tiedä, että miten viestisi liittyy avioliittooni. Itse olen ollut onnellisesti aviossa reilut 23 vuotta. SaiPaa olen fanittanut vielä kauemmin. Pienestä pojasta asti.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pelaa, konkurssi ei tule vielä tälle kaudelle vaan yritystä löytyy. Mutta jos suunta ei muutu, voi olla että konkurssi tulee tuon kauden päätteeksi, ellei jo aikana.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Vastasin kyllä, vaikka toivoisin että ei.

Minulta löytyy valtavan paljon sympatiaa SaiPalle, ja se on mielestäni iso ongelma. Ei Kärppä-fanin (tai muun seuran fanin) tehtävänä ole sympatisoida runkosarjassa yhtä joukkuetta näin. On talousvaikeuksia, on hienot (lukumäärällisesti vähäiset) fanit, on hankala asema kokonaisuutena.

Uskon vahvasti, että Kiekko-Espoo tai Jokerit tuovat paljon enemmän Liigalle kuin sympaattinen SaiPa. SaiPan funktio on valitettavasti vain osallistua Liigaan, ei kilpailla. Mielestäni @McTorso kiteytti omassa kausiennakossaan SaiPan aseman hyvin. Hän kirjoitti suurin piirtein, että SaiPa on Liigassa se joukkue johon tulevat huonoja ja hankalia kausia pelanneet pelaajat, jotka tarvitsevat uuden mahdollisuuden.

Valtavasti tukea SaiPalle. Aidosti toivoisin, että juuri SaiPa olisi se, jolle voitaisiin ripustaa hopeiset mitalit Kärppien voittaessa kultaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
En tiedä, että miten viestisi liittyy avioliittooni. Itse olen ollut onnellisesti aviossa reilut 23 vuotta. SaiPaa olen fanittanut vielä kauemmin. Pienestä pojasta asti.
En puhunut sinun avioliitostasi, vaan totesin yleisellä tasolla, että jos joku suhde millaiseksi fanin ja hänen fanittamansa seuran välistä yhteiseloa voi myös kutsua, antaa näin paljon paskaa, kuten esim. SaiPa, niin usein siinä menee lusikat jakoon. Fani se vaan jatkaa fanittamista.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olisin ennen kautta uskonut SaiPan vielä selviävän, mutta täytyy kyllä sanoa, että näyttää sivusta katsottuna nyt todella pahalta.

Uskon, että SaiPa pystyy viemään kauden läpi, mutta pyrkii myymään kaikki muualle kelpaavat pelaajansa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Kun kassa on tyhjä eikä rahaa ole muualta saatavissa niin vaihtoehtoja ei oikein ole. Blegin viimeisellä kaudella pelaajien palkat alkoivat olla myöhässä lokamarraskuun aikana ja sitä kautta jengiä sitten lähti muualle. Odotan saman aikataulun toteutuvan nytkin. Riittääkö tuo sitten enää isossa kuvassa mihinkään, on eri asia. Yleisöllehän se voi olla lopullinen niitti, joka sitten taas vauhdittaa kierrettä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Olisin ennen kautta uskonut SaiPan vielä selviävän, mutta täytyy kyllä sanoa, että näyttää sivusta katsottuna nyt todella pahalta.

Uskon, että SaiPa pystyy viemään kauden läpi, mutta pyrkii myymään kaikki muualle kelpaavat pelaajansa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Kun kassa on tyhjä eikä rahaa ole muualta saatavissa niin vaihtoehtoja ei oikein ole. Blegin viimeisellä kaudella pelaajien palkat alkoivat olla myöhässä lokamarraskuun aikana ja sitä kautta jengiä sitten lähti muualle. Odotan saman aikataulun toteutuvan nytkin. Riittääkö tuo sitten enää isossa kuvassa mihinkään, on eri asia. Yleisöllehän se voi olla lopullinen niitti, joka sitten taas vauhdittaa kierrettä.
Mie tiedän, että SaiPa ei tule kaatumaan tämän kauden jälkeen. Tulos tulee olemaan tappiollinen erittäin todennäköisesti. Aika paljonkin näillä tuloksilla. Siltikin seura ei kaadu. Tän mie tiedän!
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
SaiPa tippuu karsinnoissa 2025 Jokereita vastaan.
Tippuisi jos karsinnat järjestettäisiin. Mutta liigan kultapossukerhosta ei pudota kuin konkurssin vuoksi ja sinne ei nousta kuin liigan herroja kabinetissa mielistelemällä. Vastauksena kysymykseen niin veikkaan, että SaiPa pelaa liigassa ensi kaudella, mutta se ei siellä enää kovin monta kautta pelaa.
 

Glove

Jäsen
Tippuisi jos karsinnat järjestettäisiin. Mutta liigan kultapossukerhosta ei pudota kuin konkurssin vuoksi ja sinne ei nousta kuin liigan herroja kabinetissa mielistelemällä.
Anna nyt mun urheiluromantikon haaveilla ja nähdä märkiä päiväunia avoimesta liigasta.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Anna nyt mun urheiluromantikon haaveilla ja nähdä märkiä päiväunia avoimesta liigasta.
Saat sä haaveilla. Haaveileehan joku isosta lottovoitostakin. Mutta valitettavasti on suurempi todennäköisyys voittaa lotossa kuin että liigasta tulisi avoin urheilullinen sarja.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mie tiedän, että SaiPa ei tule kaatumaan tämän kauden jälkeen. Tulos tulee olemaan tappiollinen erittäin todennäköisesti. Aika paljonkin näillä tuloksilla. Siltikin seura ei kaadu. Tän mie tiedän!

En halua kuulostaa pahanilmanlinnulta, mutta jos tulos on aika paljon tappiollinen niin mikä taho ne tappiot kuittaa? Ovatko SaiPan omistajat halukkaita ja kyvykkäitä tekemään niin ja jos/kun eivät, mistä raha kaivetaan?
 
En halua kuulostaa pahanilmanlinnulta, mutta jos tulos on aika paljon tappiollinen niin mikä taho ne tappiot kuittaa? Ovatko SaiPan omistajat halukkaita ja kyvykkäitä tekemään niin ja jos/kun eivät, mistä raha kaivetaan?
Onko SaiPalla sitten enemmän velkaa kuin esim. Jukureilla? Omistajathan ne lopulta tavalla tai toisella kuittaa jos ei uutta pääomaa löydy. Ensi kaudella on TV-rahaa taas tulossa toista miljoonaa euroa eli sitä vastaan jotain lainaa varmasti löytyy, mutta tuleva kausi on sitten pelattu jo ennenkuin alkaakaan- Katsellaan rauhassa miten hommat etenee...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko SaiPalla sitten enemmän velkaa kuin esim. Jukureilla? Omistajathan ne lopulta tavalla tai toisella kuittaa jos ei uutta pääomaa löydy. Ensi kaudella on TV-rahaa taas tulossa toista miljoonaa euroa eli sitä vastaan jotain lainaa varmasti löytyy, mutta tuleva kausi on sitten pelattu jo ennenkuin alkaakaan- Katsellaan rauhassa miten hommat etenee...
Eli tarkoitus on kuitata liiketoiminnan tappiot uudella lainalla? Ei taida korot olla noihin lainoihin ihan mitättömät, mutta ehkä siellä diilataan paikallisesta pankista hyvät ehdot.

Pohdin tätä siis ihan siltä kannalta, että yritän ymmärtää tuota SaiPan selviytymisen realistisia mahdollisuuksia. Jos jo tässä vaiheessa kautta on jouduttu pyytämään ennakkoa yhteistyökumppaneilta ja kassa on käytännössä tyhjä, en oikein näe muuta realistista vaihtoehtoa kuin suunnattu osakeanti valikoiduille omistajille. Onko tämä tapahtumassa, tietääkö kukaan, vai haluavatko omistajat pestä kätensä touhusta?
 
Eli tarkoitus on kuitata liiketoiminnan tappiot uudella lainalla? Ei taida korot olla noihin lainoihin ihan mitättömät, mutta ehkä siellä diilataan paikallisesta pankista hyvät ehdot.

Pohdin tätä siis ihan siltä kannalta, että yritän ymmärtää tuota SaiPan selviytymisen realistisia mahdollisuuksia. Jos jo tässä vaiheessa kautta on jouduttu pyytämään ennakkoa yhteistyökumppaneilta ja kassa on käytännössä tyhjä, en oikein näe muuta realistista vaihtoehtoa kuin suunnattu osakeanti valikoiduille omistajille. Onko tämä tapahtumassa, tietääkö kukaan, vai haluavatko omistajat pestä kätensä touhusta?
En minä tietenkään osaa tuohon vastata vaan ihan samoja asioita pohdiskelen. Veikkaan osakeantia (puhdas arvaus). Kai siellä taustalla joillakin on myös sitä rahaa, jos omistajat olivat vielä vuosi sitten valmiita sijoittamaan uuteen jäähalliin viisi miljoonaa. Ymmärretävästi ei varmaan kuitenkaan ole kohta enää halua kuittailla tappiollisia tilikausia. Onko raja jo tullut vastaan nii sitä ei voi tietää. Ikäviä huhuja tietenkin kokoajan liikkuu. Samaan aikaan yksi pääomistajista on kauppaamassa omistusosuuksiaan, kun seura tarvitsee lisää rahaa. Karmea yhtälö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös