Pelaajaliikenne kaudella 07/08

  • 84 488
  • 304
Tila
Viestiketju on suljettu.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uskon, että oli.

Meriitit on kuitenkin sitä luokkaa, että ihan pikkuhinnoilla ei lähde. SaiPaan ei ole tätänykyä helppoa saada kovin valmiita pelimiehiä. Johnsonia voidaan toki arvostella ja lytätä miten halutaan kun katsotaan tilastoja ja vaikka mitä. Totuus on silti se, että Hacker, Nikiforuk ja Iliakis on tulleet SaiPaan huomattavasti vaatimattomimmista sarjoista ja osa noista kavereista on pärjännyt paremmin, osa huonommin. Tuota seikkaa vasteen voidaan arvella Johnsonin olevan valmiimpi pelimies ja kovempi vahvistus. Tosipelit näyttää sitten totuuden, mutta mielestäni ei ole perustella pistää naamaa nurin ja itkeä, että tommonen jätkä meille tuli.

Millainen meille sitten pitäisi tulla? Ei tässä viimekausina ole mitään ns. varmoja pistenikkareita hankittu ollenkaan, ei suomalaisia eikä ulkomaalaisia. Kaikki on ollut enemmän tai vähemmän toivotaan toivotaan osastoa.

Maalinteko-osastoa ei Nikin ja Ryhän myötä ole pahemmin kadonnut. Kovimmat maalintekijät, eli Immonen ja Snellman on edelleen riveissä.

Toivotaan, että Johnson ja Tenkanenkin tuo jotain lisäpotkua maalintekohommiin.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuka uskoo, että tämä nyt tuleva amerikanmies oli se ykkösvaihtoehto SaiPaan?

Tenkanen? Olen vieläkin epäileväinen, tarvittiinko?
Sitä en tiedä oliko ykkösvaihtoehto, mutta miksei olisi ollut? Tilastoista aika vaikea sanoa, minkä tason jannusta kysymys. Yliopistoura vaisu varsinkin kahden viimeisen vuoden osalta, kun yhteistä säveltä valmentajan kanssa ei tainnut olla. ECHL:ssä syntynyt pisteitä hyvin ja AHL:ssä hieman heikommin. Kukaan täällä ei varmaan tiedä millaisessa roolissa ja millaisella peliajalla AHL:ssä on pelannut. Esim. Marjamäen tilastot viime kaudelta samassa joukkueessa olivat huonommat, eikä Noksukaan erottunut tästä miehestä juurikaan. Kun ajatellaan vielä, että AHL:ssä vastuu yleensä jakautuu sen mukaan, oletko NHL-organisaation tulevaisuutta vai et, niin voipi olla, ettei tämä Johnssoni ihan kärkivastuita ole kantanut. SaiPassa vastuuta lienee luvassa enemmän.

Minä sanoisin, että Tenkasta tarvitaan, varsinkin jos sattuisi jäämään pitemmäksikin aikaa. Ryhäsen, Nikiforukin, Lappalaisen ja Holman lähdöt/poissaolot vievät niin paljon kiekollista taitoa, että sille osastolle tarvitaan korvaajia. Ja Tenkasella on edellytyksiä siihen, on ollut lupaava kiekollinen pelaaja ja suurin este läpimurrolle on ollut loukkaantumiset. Täksi kaudeksi Blues yritti saada miestä ja Holtarilla kuitenkin on näkemystä näihin pelaajavärväyksiin, mielestäni ehkä enemmän kuin kellään muulla UTJ:llä Suomessa. Toki Tenkasen tilalle olisi kelvannut, vaikka Dufvan koirankoppiin(?) joutunut Filppulakin, mutta minä olen tyytyväinen Tenkasenkin hankintaan.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Eipä nyt tehdä pojat joitain erikoisia johtopäätöksiä kysymyksestäni, enhän minä tätä Johnsonia millään tavalla arvostellut, päinvastoin toivon miehen tuovan maalintekovoimaa joukkueeseen, onhan pojalla kuitenkin kymmenkunta senttiä pituuttakin enemmän kuin Nikiforukilla luistimet jalassa.
Minä vain epäilen, että se ykkösvaihtoehto kilpailutti hintansa ja meni mahdollisesti muualle, joten SaiPa hankki sitten tämän Johnsonin.

Ja tuo epäilykseni Tenkasen tarpeellisuudesta perustuu täysin yhden Lukkoa vastaan pelatun pelin näkemiseen ja Tenkasen otteisiin siinä pelissä, minä en henkilökohtaisesti saanut mitään vakuuttavaa kuvaa hänestä.
Mutta se siitä, nyt hän pelaa täällä loppukauden ja sillä hyvä, minun näkemykseni on kyllä mahdollista kääntää jos otteet antavat siihen aihetta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä nyt tehdä pojat joitain erikoisia johtopäätöksiä kysymyksestäni, enhän minä tätä Johnsonia millään tavalla arvostellut, päinvastoin toivon miehen tuovan maalintekovoimaa joukkueeseen, onhan pojalla kuitenkin kymmenkunta senttiä pituuttakin enemmän kuin Nikiforukilla luistimet jalassa.
Juuh, ei ollut oikeastaan tarkoitus kohdistaa tuota juuri sinuun. Lähinnä meinasin tätä yleistä keskustelua ja peruspessimismiä hankinnan suhteen. Realiteetit kouraan ja muistetaan, ettei SaiPa voi ihan kaikkea kuitenkaan saada. Omasta mielestäni tämä kaveri on paperilla varsin suuret meriitit ja kokemukset omaava tapaus. Ihan eriluokkaa kuin yliopistojyyrät (joita toki en toki suoralta kädeltä myöskään tyrmää vahvistuksina).

Lopullinen tuomio sitten kun on pelejä alla. Oma veikkaus on, että kaveri heittää häkin heti ekassa pelissä tai vastavuoroisesti pari syöttöpinnaa nappaa. =)
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Lappeenranta by night!

Saattaa taas amerikan pojalla tulla fiilis että tässähän ollaan läntisessä siberiassa, sen verran kolmas kotimainen raitilla raikaa. Nikiforuk kyllä kertoi kohteliaaseen uudenmaailman tyyliin, että hän piti kovin kaupungistamme ja kannattajatkin olivat käyneet kertomassa kuulumisiaan.

Johnssonin sopeutuminen lappeenrantaan ja SaiPaan alkaa tänään, peukut pystyyn. Hauskaa amerikan luettavaa löytynee uusimmasta Imagesta, siinä pari sivua tarinaa Varkauden Eagles jääkiekkojoukkueesta ja varkaudesta.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Peliäkään en ole Tenkaselta nähnyt SaiPan paidassa, mutta kuulumiset kaverin otteista ja vuosi sitten 21-vuotiaana 34 pelissä tehdyt 13 pistettä antavat ainakin minulle sellaisen kuvan, että kyseessä on kehityskelpoinen pelaaja... myös kiekollisestikin.

Hyvä, että jatkaa. Tätä kauttahan sitä on kunnon pelimiehiä on ennenkin hankittu SaiPaan. "Testiin" puoleksi kautta, jatkosopimusta ja ensi kaudella selvästi valmiimpi pelaaja.

Amerikan ihmeelle ei muuta kuin onnea matkaan. Toivottavasti on juuri sitä mitä haetaan. Nikiforukiin on paha vertailla kun herrat ovat pelanneet täysin eri rooleissa.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Hieno juttu että Tenkanen saatiin loppukaudeksi. Toivottovasti kaveri pysyy kasassa ja saa pelata omilla vahvuuksillaan.

Johnson onkin sitten mielenkiintoinen hankinta. Miehen rooli on ollut AHL:ssa puolustusvoittoinen mistä lienee melko vaatimattomat pisteetkin kertovat. Nyt tarjolla on vastuuta ja pisteitä odotetaan. Kaveri saa hyökkäävämmän roolin mikä taisi olla ratkaisevana osatekijänä miehen siirtymisessä Eurooppaan ja SaiPaan. ECHL:ssa Johnson on kuitenkin nakuttanut piste per peli tahdilla joten valmiuksia hyökkäävään rooliin pitäisi olla. Maalintekijää SaiPa eniten tarvitsee. Itse en usko että Johnson tulee sillä sektorilla olemaan mikään sateentekijä. Toivotaan että onnistuu.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Muutoksia..

Vielä olisi reilu kuukausi aikaa muokata joukkuetta. Luulen että joitakin muutoksia SaiPan jengissä tullaan näkemään. Immonen lähtee? Vuokrataanko esimerkiksi Tarkki loppukaudeksi jonnekin ja annetaan Hostikan pelata kun ollaan jo menetetty mahdollisuudet taistella kymppipaikasta? Mitenkäs Johnson? Vieläkö saa jatkaa surffailuaan? Puurula? Jotain tässä varmasti tulee tapahtumaan. Samapa tuo jos se jotenkin auttaa ensi kauden joukkueen rakentamista.
 

Aksu

Jäsen
Vielä olisi reilu kuukausi aikaa muokata joukkuetta. Luulen että joitakin muutoksia SaiPan jengissä tullaan näkemään. Immonen lähtee? Vuokrataanko esimerkiksi Tarkki loppukaudeksi jonnekin ja annetaan Hostikan pelata kun ollaan jo menetetty mahdollisuudet taistella kymppipaikasta? Mitenkäs Johnson? Vieläkö saa jatkaa surffailuaan? Puurula? Jotain tässä varmasti tulee tapahtumaan. Samapa tuo jos se jotenkin auttaa ensi kauden joukkueen rakentamista.

Ei Immonen lähde mihinkään. E-Saimaalle jutun tehnyt toimittaja vetäisi kunnon väärintulkinnat, jonka oikaisemme kohta puoliin.

http://www.saipa.fi/artikkelit/index.php?id=1227
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hieno juttu jos ei lähde. Immonen on tärkeä runkopelaaja ja varmasti hyvä hengenluoja. Kapteeniainestakin aivan varmasti. Minulle on ainakin kaiken perusteella välittynyt miehestä todella nöyrän ja pyyteettömän joukkuepelaajan kuva. Lisäksi pystyy tekemään pisteitä. Ei turhaan ole pistepörssin kärkimiehiä vaikeasta ja tehottomasta kaudesta huolimatta. Luoja tietää, paljon miehellä olisi pisteitä jos kokonaisuus olisi sujunut paremmin. Siitä huolimatta kova peluri.

Upeaa jos jatkaa meillä. Kyllä tälläisiä hyviä sitoutumiskykyisiä jätkiä tarvitaan ehdottomasti.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Upeaa jos jatkaa meillä. Kyllä tälläisiä hyviä sitoutumiskykyisiä jätkiä tarvitaan ehdottomasti.
Kyllä jatkaa tämän kauden loppuun varmasti. Kuluvasta kaudesta oli kysymys. Ensi kausi on sitten kokonaan toinen juttu.

Melkoisen tulkintavirheen on toimittaja tuossa kyllä tehnyt. Saipahan huhumylly lisää kierroksia, jos sitä halusi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä jatkaa tämän kauden loppuun varmasti. Kuluvasta kaudesta oli kysymys. Ensi kausi on sitten kokonaan toinen juttu.
Ai. No, hemmetti, ymmärsin ihan väärin. =(

Kuvittelin, että on erittäin halukas jatkamaan ensikaudellakin. Mielellään pitäisin riveissä ja ei kai se poissuljettua ole, mutta varmasti on vientiä muuallekin...
 

theref

Jäsen
Ryhäsen ja Nikiforukin ulostamisen jälkeen sisään on tullut Johnson. Ryhäsen lähdön ymmärrän, Nikiforukin vaihtaminen Johnsoniin kusi sukille. Tässä ollaan siis aika paljon menty taaksepäin.

Ainakin minulle muiden kuin Puurulan ja Katulisin kauppaaminen/"vuokraaminen" pois kauden aikana ilman mitään vastinetta (uutta pelaajaa) olisi taas pelkkää paskaa. Siinä olisi taas kerran, ikävä kyllä, seuran uskottavuus kyseessä.

Jos ketään muita lähtee, pitäisi vastineeksi sitten tulla sellaisia miehiä loppukaudeksi, joiden voisi kenties kuvitella pelaavan SaiPassa ensi kaudellakin.
 

Senator

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, LA Kings
Ryhäsen lähdön ymmärrän, Nikiforukin vaihtaminen Johnsoniin kusi sukille.

Itse taas en ymmärrä lainkaan ryhäsen lähtöä. Ketä saatiin tilalle? Ei ketään, jos kahta rivimiestä tenkasta ja jouhkimaista ei lasketa. Ryhis teki kuitenkin viime kaudella lähes 40 pinnaa. Johnson on tosiaan osoittautumassa flopiksi, harmi sillä tilastojen perusteella hänestä olisi odottanut vähintään nikiforukin korvaajaa. Mutta ei näistä ulkkareista ikinä tiedä ketä sattuu pelaaminen kiinnostaa täällä suomessa.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Itse taas en ymmärrä lainkaan ryhäsen lähtöä. Ketä saatiin tilalle? Ei ketään, jos kahta rivimiestä tenkasta ja jouhkimaista ei lasketa. Ryhis teki kuitenkin viime kaudella lähes 40 pinnaa.

Avainsanat viime kaudella...

Tällä kaudella tulos ei ollut siellä päinkään. Ryhäsestä odotettiin hyökkäyksen johtohahmoa, mutta ikävä kyllä mies ei vastannut huutoon. 40 pinnan mies taantui kesän aikana 26 pisteen mieheksi. Taitoa todistetusti löytyisi, mutta jossain muualla mätti.

Tenkanen pelasi viime kauden 21 pisteen tahdilla ja ikää kaverilla on 22 vuotta. Loukkaantumiset haitanneet kehitystä paljon, eli itse ainakin pidän Tenkasta ihan positiivisena hankintana. Toki pisteiden valossa ei tällä kaudella yllä edes hyytyneen Ryhäsen tasolle, joten sikäli ymmärrän hyvin kritiikin.

Vaihto Nikiforuk <-> Johnson vaikuttaa sen sijaan haistattelulta kaikille SaiPa-faneille joukkueenjohdon toimesta...
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Toivottavasti Gregg Johnsonin matka jatkuu Hartwall Areenalta suoraan Helsinki-Vantaan Lentoasemalle. Vahvistaako tämä kaveri jotenkin meidän maalinteko-ongelmista kärsivää joukkuettamme? Nyt vittu siellä toimistolla hereillä ja uutta jätkää hakemaan, tämän sysipaskan Jenkin tilalle! En ole varmastikaan yksin mielipiteeni kanssa!
 
Viimeksi muokattu:

Senator

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, LA Kings
Joo kyllähän se ihmetyttää, jos johnson pelaa vielä seuraavassakin pelissä. Seurajohdon olisi pitäny toimia jo viimeistään toisen pelin jälkeen, kun nähtiin ettei pelaajan asenne ole ollenkaan kunnossa. Nyt alkaa olla jo myöhäistä. Uutta mahdollisimman potentiaalista maalintekijää vaan tilalle.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Seurajohdon olisi pitäny toimia jo viimeistään toisen pelin jälkeen, kun nähtiin ettei pelaajan asenne ole ollenkaan kunnossa.

Asenteessako sitä vikaa on ollut? Mitä itse olen otteita seurannut, niin näyttäisi olevan lähinnä paska pelaaja. Tai mitä lie keskenkuntoa sitten onkaan, ei oikeastaan kiinnosta. Lähinnä vituttaa, että tuo taituri peippailee kentällä Nikiforukin tilalla ja luultavasti koko kauden loppuun.

SaiPa Gregg Johnson 5 ott. 0+0=0 0min

Nolla plus nolla on nolla. Eiköhän tuo nyt kerro kaiken oleellisen.
 
Jos olisi eilen tehnyt läpiajostaan maalin niin olisiko tilanne toinen? Koko joukkue on pelannut aika heikosti viimeiset viisi ottelua, joten ei ainakaan ole kaverille apuja tullut...
 

theref

Jäsen
Jos olisi eilen tehnyt läpiajostaan maalin niin olisiko tilanne toinen? Koko joukkue on pelannut aika heikosti viimeiset viisi ottelua, joten ei ainakaan ole kaverille apuja tullut...


Herääkin kysymys tuliko Johnson tänne tuomaan apuja, vai hakemaan niitä? Eiköhän SaiPa odottanut enemmänkin Johnsonin suunnasta sitä apua.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Frederikiä lainaten: Postimerkki perseeseen ja ulos maasta!

Toivottavasti alettaisiin tekemään sellaisia siirtoja, jotka oikeasti vahvistaisivat ja auttaisivat SaiPaa.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Toivottavasti alettaisiin tekemään sellaisia siirtoja, jotka oikeasti vahvistaisivat ja auttaisivat SaiPaa.

Vaikee uskoa. Johan sellainen tehtiin kun saatiin nämä 'kellujat' ulostettua. Ei siinä mitään. Mitäs arvelette viilettääkö Johnson loppukauden SaiPassa vai laitetaanko kävelemään? Mites sitten Puurula? Ilmeisesti ei mitään kovinkaan houkuttelevaa kauppatavaraa taida olla? Johnsonin tasoisen pelimiehen korvaaminen ei kyllä pitäisi olla mikään ylivoimainen tehtävä. Pelaileeko Xavier Majic vielä? :)
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikee uskoa. Johan sellainen tehtiin kun saatiin nämä 'kellujat' ulostettua. Ei siinä mitään. Mitäs arvelette viilettääkö Johnson loppukauden SaiPassa vai laitetaanko kävelemään? Mites sitten Puurula? Ilmeisesti ei mitään kovinkaan houkuttelevaa kauppatavaraa taida olla? Johnsonin tasoisen pelimiehen korvaaminen ei kyllä pitäisi olla mikään ylivoimainen tehtävä. Pelaileeko Xavier Majic vielä? :)

Ei varmasti laiteta kävelemään, sillä tämä kaverihan on kovempi kundi tekemään maaleja ja pisteitä kuin Alexander Nikiforuk. Hänellä on nimittäin piileviä kykyjä. Miksi muutenkaan hänet olisi tänne hankittu?

Puurulakaan ei todellisuudessa ole SaiPan miehiä.. Koikkalainen sanoi jo huhtikuussa että Puurula ei ole tulossa SaiPaan. Koska te uskotte!?

Joukkueenjohto taputtaa hikisiä käsiään, kun saatiin kiinnitettyä se alle 30 pisteen ykkössentteri myös ensi kaudeksi. Hurraa. Levokari on uusi Malmivaara ja Mielonen uusi Kudroc, kunhan kesän ajan hieman kehittyy l. kasvaa 15 senttiä pituutta ja syö kaksi kertaa enemmän kaurapuuroa.

Itkettää. Pakko taas kattoa YLE Areenaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös