Pelaajaliikenne 31.1.2008 asti

  • 111 408
  • 561
Tila
Viestiketju on suljettu.

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
1. Etsimme kolmossentteriä.

Hmm, tää olikin varsinaista tilastotiedettä


2. Hussey oli joukkueensa sisäisessä pistepörssissä huomattavasti korkeammalla kuin Guerriero omassaan.

Okei, eli tällä on sitten mielestäsi merkittävän eron tekevä vaikutus. Olkoon sitten.


Jos et näiden kahden seikan merkitystä tajua niin en voi auttaa.

No juu, rupea vaan mun tajuamisestani vittuilemaan, kun kysyn että mikä se tilasto on mihin väittees perustat. Hyvähän se on tollasia "tilastojen perusteella" heittoja täällä viljellä, jos ei tarvitse mitään perustella. Onko sulla yleensäkin tapana ottaa henkilökohtaisesti jos joku kysyy perusteluja?
 

Kapo

Jäsen
No juu, rupea vaan mun tajuamisestani vittuilemaan, kun kysyn että mikä se tilasto on mihin väittees perustat. Hyvähän se on tollasia "tilastojen perusteella" heittoja täällä viljellä, jos ei tarvitse mitään perustella.
Jos heität viestisi loppuun "Mina ei ummarra." niin mitä vittua sä odotat?

Tilastot:
1.Kokemus
2.Tehot
3.Koko
Onko sulla yleensäkin tapana ottaa henkilökohtaisesti jos joku kysyy perusteluja?
Jos joku käy täysin turhasta nillittämään niin annan remmiä, ei siinä sen kummempia.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Jätkät täällä väittelee mikä olisi ollut sopiva hankinta Bluesiin ja mitä se mahdolliseslti olisi Espoossa pystynyt tekemään. Tosiasia on se, että muut hankki - tarvitsi tai ei. Blues ei hankkinut - kyllä tarvitsee.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Tosiasia on se, että muut hankki - tarvitsi tai ei. Blues ei hankkinut - kyllä tarvitsee.

Vaikka toki yhdynkin yllä olevaan lausuntoon, toinen tosiasia on se, että Espoo Blues ei kilpaile, eikä oikeastaan ole kilpaillut rahallisesti Helsingin Jokereiden (tekee hankintoja) tai Oulun Kärppien (tekee hankintoja) kanssa. Ei mahda mitään.

Koen huomattavan suurta nautintoa keväällä, jos jompikumpi näistä joukkueista pudotetaan euroliigasta. Teki sen sitten blegi, pelsut tai jyppi.

Yhtälailla olen mielelläni tukemassa joukkuetta, joka pyrkii pelillisin keinoin pärjäämään tässä sarjassa, eikä niinkään firman visan avulla - vihdoinkin myös eräs B:llä alkava jengi.

Eli ne saa keskittyä hankintojen tai hankkimatta jättämisten spekulointiin, ketkä haluaa - mä keskityn loppukauden peleihin ja eritoten peliin.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Vaikka toki yhdynkin yllä olevaan lausuntoon, toinen tosiasia on se, että Espoo Blues ei kilpaile, eikä oikeastaan ole kilpaillut rahallisesti Helsingin Jokereiden (tekee hankintoja) tai Oulun Kärppien (tekee hankintoja) kanssa. Ei mahda mitään.

Koen huomattavan suurta nautintoa keväällä, jos jompikumpi näistä joukkueista pudotetaan euroliigasta. Teki sen sitten blegi, pelsut tai jyppi.

Yhtälailla olen mielelläni tukemassa joukkuetta, joka pyrkii pelillisin keinoin pärjäämään tässä sarjassa, eikä niinkään firman visan avulla - vihdoinkin myös eräs B:llä alkava jengi.

Eli ne saa keskittyä hankintojen tai hankkimatta jättämisten spekulointiin, ketkä haluaa - mä keskityn loppukauden peleihin ja eritoten peliin.

Tämä olisikin se kultainen visio, mutta nämä iän ikuiset loukkaantumiset rassaa. Saisi nyt pelata edes tuolla syksyllä rakennetulla joukkueella.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin

Kapo

Jäsen
Edelleenkin, yritin saada perusteluja väitteellesi. Kai se on sitten turhaa nillittämistä. Aivan sama mulle, tämä tästä.

Minä kun en väittänyt yhtään mitään. Sanoin että Hussey kelpaisi heittämällä, en että menisi rosteriin heittämällä. Toinen on oma mielipiteeni ja toinen on Holen asia. Vaadit perusteluja johonkin mitä luulet minun väittäneen. Minä pidän sitä nillittämisenä. Olisi tietysti pitänyt alunperin laittaa että kelpaisi minulle heittämällä niin tältäkin väärinkäsitykseltä olisi vältytty. Luotin kuitenkin siihen että olisi kaikille selvää etten voi Holen puolesta tällä palstalla puhua. Ei olisi pitänyt.

Edit. Lisäksi perustelin mielipiteeni heti ensimmäisessä vastineessani sinulle, kas näin.
Kapo kirjoitti:
Hussey on viisi tuumaa eli 12-13 senttiä pitempi ja massaakin on 30 paunaa eli vajaa 15 kiloa enemmän. Lisäksi Guerriero on jo todettu aika heppoiseksi kaveriksi liigassa. Ilveksen ykköskentässä vaatimattomat 30 pinnaa ja kokemusta pudotuspeleistä ei käytännössä yhtään.

Edit2. Menee kyllä nyt itseltäkin pahemman luokan nillittämiseksi. Pyydän anteeksi palstalaisilta.
 
Viimeksi muokattu:

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Minä kun en väittänyt yhtään mitään. Sanoin että Hussey kelpaisi heittämällä, en että menisi rosteriin heittämällä. Toinen on oma mielipiteeni ja toinen on Holen asia. Vaadit perusteluja johonkin mitä luulet minun väittäneen. Minä pidän sitä nillittämisenä. Olisi tietysti pitänyt alunperin laittaa että kelpaisi minulle heittämällä niin tältäkin väärinkäsitykseltä olisi vältytty. Luotin kuitenkin siihen että olisi kaikille selvää etten voi Holen puolesta tällä palstalla puhua. Ei olisi pitänyt.

Edit. Lisäksi perustelin mielipiteeni heti ensimmäisessä vastineessani sinulle, kas näin.
Edit2. Menee kyllä nyt itseltäkin pahemman luokan nillittämiseksi. Pyydän anteeksi palstalaisilta.

Pyydänpä minäkin anteeksi (myös sinulta) tätä typerää väittelyä, ja totean että meillä lienee vallan eri käsitys siitä mikä on tilasto.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse näen myös asian niin että jos tätä joukkuetta ei tästä vahvisteta, on se ikään kuin merkki luovuttamisesta. Eikö siellä oikeasti tajuta miten lähellä paikka CHL:ssa on tällä kaudella, se maksaa sen sen yhden ulkomaalaisen todella nopeasti takaisin.

Ei tuo rahasta ainakaan voi olla kiinni.
Ulkomaalainen tällä USD-kurssilla ja vain muutaman kuukauden mittaisella sopimuksella.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Tavoilleni uskollisesti olin taas väärässä.
Sopimustarjousta on jätetty ainakin parille eri kaverille, nyt odotetaan tärppääkö?

Huhujen mukaan ainakin toinen on Ämeriikassa kiekkoileva P-Amerikkalainen hyökkääjä...

Kädet on kyynärpäitä myöden ristissä...
 

molari

Jäsen
Jep, kyllä siltä osin samaa mieltä, että Bluesinkin mittakaavan mukaan poikkeuksellinen "loukkaantumissuma" ja jos siihen ei reagoida, on eräänlaista luovuttamista. Muutamalla, jopa yhdellä vahvistuksella, pystyttäisiin kenties haastamaan ainakin Narrit, jopa Näädät ja noi jengit shoppailee huippukalliiseen ja laadukkaaseen rosteriin jätkiä toinen toisensa perään, jotta "mitään" ei jäisi sattuman varaan, jonkinlainen äärimmäisyyden ja tyhmyyden ilmentymä tietty tuokin - ostetaan kaikki mikä liikkuu, väkisinkin joku niistä sitten onnistuu.

Mutta tosiaan olettaen, että Clarke ja Keller ovat (ja pysyvät) pelikunnossa ja lisää loukkaantumisia ei tule, kyllä muutamalla vahvistuksella Bluesilla olisi saumat haastaa kaikki jengit ja tapella vielä runkkarin 1-2 sijoista.

Saattaapa jengi pärjätä noinkin, mutta helposti (luultavasti) saattaa käydä, kuten viime vuonna, semeistä päästään jatkoon, mutta puolivälierissä tulee materiaaliero jo liian selvästi esiin. "Kaikki" toteavat, että kausi meni hyvin ja yllettiin sinne asti, minne oli suunniteltu ja rahkeet riitti (mutta se eka mitsku jäi taas haaveeksi).

Taala alkaa olemaan tosiaan sen verran alamaissa, että liksakaan ei päätä huimaa.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Minkähän kaliiberin kaveria se Hole sieltä amerikasta on etsimässä? Onko tulossa joku täsmäskouttaus, eli joku nevahööd jostain kaljaliigan testileiriltä vaiko ihan menestyksekkäästi pisteitä esim. AHL:ssä tehnyt kaveri? Tästä nyt tuskin kellään on mitään haisua, kun Bluesin sisääntuloliikenne on pysynyt varsin hyvin salassa viime vuosina, eikä juurikaan ole ennakkotietoja missään pyörinyt. Mitä nyt tietenkin MOOZin palsta 60-luvun Eroticassa vai oliko se Ratossa? ;)

Jonkinlaisilla nimillä olisi kiva leikkiä, ehkäpä jos tässä vaiheessa halutaan tosissaan satsata yhteen kaveriin, niin pitäisiköhän sitä hankkia sitten suoraan ykkössentteri? Jos vaan on mahdollista tässä vaiheessa. Staffan on jäässä, ja Viitaluomalla ei riitä kyvyt ykkössentteriksi. Viitaluomalla on huikea liike ja peliälyäkin paikoitellen, mutta joku puuttuu. Olisiko se joku sitten laukaus, ainakin suoraan syötöstä se on aivan naurettava.

Mieleen on jäänyt sellainen kaveri kuin Toby Petersen. Pienikokoinen sena, jolla on sen verran kiekollista osaamista, että pelasi Edmontonissa YV:ssä viivassa viime kaudella joissakin peleissä. Tämä kausi sitten on mennyt kokonaan farmissa, mutta saattaapa olla, että joku NHL-jengi koittaa ottaa reserviinsä pudotuspelejä ajatellen. Siinä olisi kyllä varmasti kova luu meidän liigaan. Kiekollisesti taitava ja nopea. Huvittava, mutta todennäköisesti aika tehokas näky Osalan ja Bambin välissä. Fantasia draftiin nämä, mutta joku tuollainen kaveri olisi helvetin hyvä lisä tähän jengiin.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Mitä nyt tietenkin MOOZin palsta 60-luvun Eroticassa vai oliko se Ratossa? ;)

Eiku Jallusta aika pitkälti lähtee.
Voi toki olla niin, että tämä Guerrero on juuri se kaveri, josta minä sain tietää (eli se, jolle tarjous on jätetty), ei ihan päivitettyä tietoa nimittäin ole.
Se, mikä on varmaa, että aktiivisesti pelaajamarkkinoilla ollaan/on oltu.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Milloin siirtoikkuna rapakontakana sulkeutuu, vai onko euroopassa pelanneiden pelaajien kohdalta sulkeutunut jo. Sitä vain että onko mahdollista ottaa tänne joku pelaaja (esim Kingin Peterson, tai vaikkapa Martin Kariya jos sille linjalle mennään) joka SM-liigan ratkettua jatkaisi pelejänsä taas Atlantin takana?
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Myllyniemi lähti sitten Luulajaan.

Helvetin riskialtis siirto Bluesin kannalta.

Aina voidaan heittää se kaksimetrinen A-nuorten veska maalille. Jos se menee sikiöasentoon, niin se varmaan peittää koko maalin. Oliko ne rahat tosiaan näin vähissä vai saatiinko Myllyniemestä joku ihan huikea korvaus? Outo liike.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Myllyniemen kannalta järkevä siirto. Jos ja kun Brück on kunnossa loppukauden, niin pelejä ei olisi kuitenkaan tullut.

Mutta Brückerille vamma, niin mennään jolllain junnuveskalla. Joka, vaikka ilmeisesti kohtuullinen on, niin kuitenkin, että ei saatana. Mennään kovalla riskillä. Olisivat nyt edes Härmän ottaneet kehiin Kookoosta, kun kaveri on kerran jo Mestiksessäkin kova tekijä ja olisi ollut jo valmis varmistaja mahdollisesti tähänkin paikkaan.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
No eihän täällä ketään voi väkisin pitää, Jere on hyvä veskari ja halusi jatkaa kauttaan Ruotsissa. Ei olisi täällä enää peliaikaa saanut, joten hänen itsensä kannalta hyvä siirto.

Brückler ei ole tainnut olla kertaakaan loukkaantuneena? Luotan siihen että pysyy terveenä tänäkin keväänä.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ei siinä, tervetuloa kotiin vaan Niko. Tampereen visiitti jäi sitten ilmeisesti lyhyeksi. Varmasti takaisin veti halu olla mukana viimein menestyvässä Bluesissa. Tommykin saa nyt oman sylkykuppinsa takaisin.

Loistava hankinta tähän hätään kolmos-nelosketjuun. Oma kasvatti, hyvä liike, hyvä fysiikka ja jokohan se olisi oppinut vähän paremmin viimeistelemään?
 

Iippo31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Monta
Iltasanomat kertoo tällaisesta vaihtokaupasta

Kimmo Pikkarainen -> Niko Nieminen

Hyvä että Pikkaraisesta Blues pääsi eroon, mutta kaikkien aikojen turhin pyörijä Niko Nieminen takaisin. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! Onkohan Niko jo nyt unohtanut kun itki ettei ikinä saanut Bluesissa mahista? Nelosen laitaan kerran erässä jäälle niin hyväksyn ratkaisun, muuten ihmettelen. Ja Myllyniemen pois laittamisessa ei menetetty mitään! Junnuveska hoitaa saman roolin kuin Jere.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Aivan todellakin turha hankinta, jos pitää paikkaansa.
Katsoin myöhään illalla eilen tilanteita muilta paikkakunnilta, jossain niistä Niko Nieminen pääsi yksin läpi ja ajattelin että tuohan on yhtä paska edelleen kun täältä lähtiessä. Ja sitten aamulla saa lukea että olisi tullut takaisin.

Ei mitään järkeä, tämä oikeasti vie paikan junioreiltamme ja Niemisellä ei ole mitään annettavaa Bluesille.

Huono veto.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kimmo Pikkarainen -> Niko Nieminen
Tässä päästiin yhdestä turhakkeesta ja saatiin toinen tilalle. Nieminen on kuitenkin nuorempi ja oma kasvatti. Potentiaalia uskon olevan vieläkin ja onhan kundi kehittynyt Tapparassa. Veikkaan myös, rahallinen säästö on melkoinen.

Myllyniemen keissiä en ihan ymmärrä Bluesin kannalta. Jeren itsensä kannalta on tietysti hyvä, että (jos) peliaikaa alkaa tulemaan. Nuorihan tuo vielä on. Brücksiä ei kuitenkaan pystynyt syrjäyttämään, joten kai se näin on hyvä. Nyt riskinä on tietysti Brücksin loukkaantuminen, kun mikkihiiripakisto ei saa vastustajia kuriin omalla maalilla.
 

Kapo

Jäsen
Eipä ole Brucks juuri loukkaantuneena ollut joten ei tuo nyt niin erikoinen riski ole. Eipä se muillakaan kakkosena mikään huipputekijä ole. Jere kakkosena oli kyllä ehdottomasti vahvuus rosterissa mutta kuitenkin vain luukkuvahti.

Niko Nieminen, ei mitään käyttöä. Toivottavasti ei tule. Kolmoseen on jo Uhlbäck, Szwez, Tuominen/Lehtonen, Cami, Sallinen ja loukkaantuneina Eaves, Kähkönen ja Uusivirta. Ketään noista ei Nieminen sivuuta sitten millään.

Tietty liksaa säästyy Jeren myynnistä ja Pikkis/Niko vaihtarista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös