Pekka Tirkkonen SaiPan valmentajaksi

  • 102 167
  • 258

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Molemmat (Pikkarainen ja Tirkkonen) ovat täysiä arvoituksia liigatason valmentajina, mutta näin median välityksellä Pikkarainen olisi enemmän mieluinen valmentaja. Ehkä osittain myös vaikuttaa se, etten ikinä tykänny Tirkkosesta edes pelaajana. :D
Niin se oli Suikkanenkin arvoitus, oli toki voittanut Mestiksen herruuden Hokin peräsimessä, mutta siinäpä se. Luulen, että aika harva uskoi etukäteen Suikkasen vievän kriisi-TPS:n mestaruuteen saakka. Ihan villi kortti koko mies oli siihen aikaan. Myös Pikkarainen on valmentanut Mestisporukan mestaruuteen. Eli pohjameriitit on ihan yhtä vahvat kuin Suikkasella oli ennen hyppyä TPS:aan.

Vaikea sanoa sitten lopulta, mutta kyllä Mestiksen mestaruus on valmentajalle aika kova meriitti, joten siinä mielessä Pikkarainen olisi enemmän kuin tervetullut.

Aika näyttää.

Helsingin Sanomat uutisoi myös tänään Tirkkosen pestistä, ihan näin btw.
 

atsku

Jäsen
Eli en pitäisi täysin suljettuna ajatusta että Pikkarainen olisi valmentaja, noista uutisista huolimatta.
Murmeli tuolla Jukurien puolella antoi ymmärtää Jukurifaneille, että Pikkarainen pudotettiin SaiPan toimesta pelistä pois. Siellä joku väitti, että Piku itse lopetti keskustelut. Eikös tämä Murmeli kuitenkin jollain tapaa kuulu sisäpiiriläisiin, joten tietoa varmaankin tästä on. Murmeli voisikin jakaa tietoa tästä, etkös vain..?
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Murmeli tuolla Jukurien puolella antoi ymmärtää Jukurifaneille, että Pikkarainen pudotettiin SaiPan toimesta pelistä pois. Siellä joku väitti, että Piku itse lopetti keskustelut.

Katso viesti #73, siinä se kerrotaan kuinka tässä rojektissa kävi. Tietysti Murmeli saa lisävalaista, jos haluaa.

Ja se ei oo mikään Piku vaan PikE. :)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Murmeli tuolla Jukurien puolella antoi ymmärtää Jukurifaneille, että Pikkarainen pudotettiin SaiPan toimesta pelistä pois. Siellä joku väitti, että Piku itse lopetti keskustelut. Eikös tämä Murmeli kuitenkin jollain tapaa kuulu sisäpiiriläisiin, joten tietoa varmaankin tästä on. Murmeli voisikin jakaa tietoa tästä, etkös vain..?
Ilmaisin vain, että ei se ole kirkossa kuulutettu kuka pudotti ja kenet. Joku täällä sanoi, että Pikkarainen on vaikea persoona ja se varmasti tuo oman värityksensä neuvotteluihin. Itse en tunne niin Pikkaraista kuin Tirkkostakaan millään tavalla, joten omakohtaista tietoa asiasta ei ole.

Huvittaa vaan, miten täällä pidetään Pikkaraista jotenkin lottovoittona. Miestä, joka on saanut valmentaa useamman kauden (lähes) ylivertaisella materiaalilla sarjan muihin joukkueisiin nähden. Pitäisin tästä syystä Tirkkosta varsin mielenkiintoisena vaihtoehtona, kun ajatellaan, että ainakin löytyy kokemusta kuinka materiaalista pyritään saamaan paras teho irti.

Ajattelin itsekin, että Pikkarainen olisi erityisen hyvä vaihtoehto SaiPan tulevaksi valmentajaksi. Tajusin kuitenkin jälkikäteen, että eihän mulla ole mitään tietoa miehen valmennustaidoista ja tavoista. Olin siis mennyt tähän samaan hypeen mukaan tai pikemminkin muodostanut jatkuvasta palsta- /lehtikirjoittelusta faktan päähäni.

Mikäli SaiPan ensi kauden valmentaja on Tirkkonen, on se mielenkiintoinen vaihtoehto kaikesta huolimatta. Olisin toivonut vahvasti ulkopuolista tahoa SaiPan valmentajaksi puhtaasti siitä syystä, että tavalla tai toisella lähipiiristä löydetyillä on menty todella pitkään.
 

jlahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse näkisin niin, että oli SaiPan tuleva valmentaja kuka tahansa, niin turha miestä on tyrmätä ennen kuin yhtään peliä on pelattu. En jaksa uskoa, että vaikkapa Tirkkonen pystyisi ryssimään yhtään sen pahemmin kuin Selinkään.
 

theref

Jäsen
Tässä vielä YLE:n linkki aiheesta, jos joltain on mennyt ohi silmien. Artikkelista selviää, että Kalioniemi tekee hallitukselle ehdotuksen uudesta valmentajasta jouluun mennessä.

http://www.yle.fi/alueet/etela-karjala/2011/12/pekka_tirkkonen_myontaa_saipan_kosiskelut_3100476.html

Jos nyt ollaan ihan tarkkoja, niin tuota juttua lukiessa ei ihan selvinnyt mistä se Tirkkonen kommenttejaan antoi:

"Savonlinnasta puhelimeensa vastaava jääkiekkovalmentaja Pekka Tirkkonen kertoo, että kännykkä on soinut tiuhaan viime päivät..."

"- Totta kai entisen seuran pelit ovat kiinnostaneet. Täällä on myös paljon tuttuja ja kaupungissa on tullut vierailtua."

Eihän tuo toki mikään poliisikuulustelu ole ollut ja ei ole varmuutta miten tarkkaan toimittaja on Tirkkosta siteerannut. Sattuipa vaan silmään.
 

Camo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos nyt ollaan ihan tarkkoja, niin tuota juttua lukiessa ei ihan selvinnyt mistä se Tirkkonen kommenttejaan antoi:

"Savonlinnasta puhelimeensa vastaava jääkiekkovalmentaja Pekka Tirkkonen kertoo, että kännykkä on soinut tiuhaan viime päivät..."

"- Totta kai entisen seuran pelit ovat kiinnostaneet. Täällä on myös paljon tuttuja ja kaupungissa on tullut vierailtua."

Eihän tuo toki mikään poliisikuulustelu ole ollut ja ei ole varmuutta miten tarkkaan toimittaja on Tirkkosta siteerannut. Sattuipa vaan silmään.
Se on ainakin varmaa, että Tirkkonen kävi tiistaina Lappeenrannassa, koska mies bongattiin silloin jäähallilla.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Huvittaa vaan, miten täällä pidetään Pikkaraista jotenkin lottovoittona. Miestä, joka on saanut valmentaa useamman kauden (lähes) ylivertaisella materiaalilla sarjan muihin joukkueisiin nähden. Pitäisin tästä syystä Tirkkosta varsin mielenkiintoisena vaihtoehtona, kun ajatellaan, että ainakin löytyy kokemusta kuinka materiaalista pyritään saamaan paras teho irti.

Ehkä näin on. Toisaalta kun viimeeksi on nähty jonkinlaista kunnianhimoa Kisapuistossa (poislukien viime kausi), nähtiin myös jonkinlaista menestystä. Itse näkisin ainakin kunnianhimon johtoporrasta myöten, jolloin valmentaja olisi myös kunnianhimoinen. Ja sitä Pikkarainen minusta ainakin edustaisi. Henkilökemiat ja muut tekijät ovat tietysti asia erikseen, jos seurajohdolla ei ole samoja visioita ja haluja sijoittaa pelaajiin enemmän rahaa tulevaisuudessa. Silloinhan nämä Tirkkoset Lappeenrantaan kelpaavatkin, mutta minkälainen viesti se on kannattaijille, on toinen juttu. Koko 2000-luku on menty käytännössä jo tällä samalla mantralla: valmentaja joka saa parhaan tehon irti joukkuuesta ja valmentaja, joka on vanha tuttu. Tietysti pelityyli voi olla hyvä kuten se on Selinillä ollut, mutta saadaanko Lappeenrantaan samanlaista valmentajaa kuin Mälkiä oli, että saa hankittua sillä rahalla, mitä on, oikeat miehet ja siten parhaat tehot siitä joukkuuesta. Tässä (Tirkkosen tapauksessa lähinnä) seurajohto ottaisi tietoisen riskin ja 2013 keväällä nähdään mihin sen esiaskelmat on johtanut.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Tirkkonen on meillä aina nauttinut arvostetun ja luotettavan kaverin mainetta joka paneutuu hyvin vakavasti ja täydellä teholla tekemisiinsä.Jo pelaaja-aikanaan Peksin paluu riveihin oli aina hyvä uutinen ja tiedettiin että kaveri laittaa kaiken likoon mitä osaa ja pystyy.Eli jos Peksi nyt tulee lappeeseen valmentamaan niin se ainakin tiedetään että asenne ja tekeminen ovat taatusti kohdillaan ja tosissaan tekemisestä ei ainakaan tulokset kiinni jää.
Tirkkonen ei ole periaatteessa lähtökohdiltaan yhtään huonommassa lähtökuopassa kuin mitä Suikkanen tai vastaavat tekijät, takana kelvollinen ura SaPKossa ja kaikki mahdollisuudet pusertaa myös SaiPan resursseista tehot irti ja tulosta tarpeeksi asti.
Jos arpa käy Tirkkoseen katsokaa miehen työ loppuun asti.Paljon huonommankin kandin olisi voinut puskista kiskaista, on mun mielipide lonkalta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen ainakin itse alkanut lämmetä Tirkkosen valinnalle. Varsinkin jos nyt Pikkarainen ei ole tulossa, kuten vahvasti näyttää. Vaihtoehtoja ei tosiaan ehkä paljoa ole. Varmaan SaiPa voisi vaikka kenet valmentajan haluta, mutta on toinen asia haluaako valmentaja SaiPan... ja mihin hintaan.

Kommentoidaan sitten tarkemmin jahka SaiPa tiedottaa virallista, mutta annan ainakin itse Peksille työrauhan ja sen mahdollisuuden.

Mukavaa sinänsä nähdä vanha kunnon Tirkkonen SaiPan riveissä. Kuten totesin aiemmin, pidin suuresti peliotteistaan SaiPassa ja persoonana.
 

Timppa68

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oli muuten täksi kaudeksi ehdolla myös KalPan valmennustiimiin.

Tirkkonen on meillä aina nauttinut arvostetun ja luotettavan kaverin mainetta joka paneutuu hyvin vakavasti ja täydellä teholla tekemisiinsä.Jo pelaaja-aikanaan Peksin paluu riveihin oli aina hyvä uutinen ja tiedettiin että kaveri laittaa kaiken likoon mitä osaa ja pystyy.Eli jos Peksi nyt tulee lappeeseen valmentamaan niin se ainakin tiedetään että asenne ja tekeminen ovat taatusti kohdillaan ja tosissaan tekemisestä ei ainakaan tulokset kiinni jää.
Tirkkonen ei ole periaatteessa lähtökohdiltaan yhtään huonommassa lähtökuopassa kuin mitä Suikkanen tai vastaavat tekijät, takana kelvollinen ura SaPKossa ja kaikki mahdollisuudet pusertaa myös SaiPan resursseista tehot irti ja tulosta tarpeeksi asti.
Jos arpa käy Tirkkoseen katsokaa miehen työ loppuun asti.Paljon huonommankin kandin olisi voinut puskista kiskaista, on mun mielipide lonkalta.
 

Kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Tunnen Piken ja viimeksi tosin olin hänen kanssaan jutuissa kesän lopulla. Oli varmasti ykkösvaitoehto Saipan valmentajaksi ihan viime viikoille saakka, mutta aina ei kaikki ole pelkästään rahasta kiinni. On valmentanut junioreita ja miehiä alemmissa sarjoissa ihan menestyksekkäästi, ja kävi yhden kauden Raumallakin Toivolan kakkosena opiskelemassa. Miettii erittäin tarkkaan mihin lähtee mukaan, sillä nousujohteinen ura voi helposti lässähtää vääriin valintoihin.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Näköjään...
 

Ferris

Jäsen
Kallioniemen kommentteja:

- kova kokemus pelaajana, nähnyt erilaisia valmentajia, kokemusta voittamisesta
- tehnyt hyvää työtä savonlinnassa viime vuosina
- Pekka on tulevaisuuden huippuvalmentajia joka osaa nykyaikaisella tyylillä johtaa joukkuetta ja kehittää pelaajia
- Pekalla kova oma motivaatio
- Soppari mallia 2+1


- valmentajaehdokkaita oli alussa nelisenkymmentä nimeä, osa otti itse yhteyttä, osaan SaiPa otti yhteyttä
- Tirkkosesta otettu selvää mm. hänen alaisuudessaan pelanneilta
 
Viimeksi muokattu:

Ferris

Jäsen
Tirkkonen

- otettu että SaiPa otti yhteyttä ja heti kova kiinnostus pestiä kohtaan
- pelityylistä sanoi mm. että aktiivista kiekollista peliä, suoraviivaista hyökkäyspeliä, kova taistelutahto
- joukkueeseen kaipaa eteenpäin pyrkiviä pelaajia, joilla saipa-sydän
- ei ole kauheasti SaiPaa seurannut viime vuosina töidensä takia

- Tirkkosen mukaan haetaan ehkä enemmän Ässien tyylistä pelitapaa kuin esim. KalPan
- valmennustiimi ei ole vielä kasassa, siitä keskustellaan jatkossa.
- valmentajan huippuammattitutkinto tjs. taskuun ens huhtikuussa
- kysyttäessä että onko SaPkossa sellaista pelaajaa jonka vois tuoda mukanaan SaiPaan, Tirkkonen vastas että ei ehkä sellaista kuka suoraan olisi valmis liigaan. (toki tuskin mainitsis vaikka sellainen olisikin)
- Selinin kanssa eivät ole tekemisissä pahemmin olleet eivätkä ole nytkään olleet yhteyksissä mitenkään
 
Viimeksi muokattu:

Altec

Jäsen
.."Pekkahan on tehnyt viime vuosina hyvää työtä Savonlinnassa.."
SaPKo oli kuitenkin viime vuonna Mestiksen 4. runkosarjassa. Tänä vuonna vaikuttaa kyllä aika paljon se, että taisi ne avainpelaajat lähteä paria lukuunottamatta muualle ja siellä on jonkinnäköinen uudistuminen menossa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No niin, eli Tirkkonen siis. Spekuloinnit voi lopettaa. Miehestä on varmaan kaikki sanottu mahdollisesti puoleen jos toiseenkin.

Itse toivotan Peksin tervetulleeksi ja annan hänelle täyden mahdollisuuden näyttää osaamisensa!

Tervetuloa takaisin Pekka Tirkkonen.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
No niin, eli Tirkkonen siis. Spekuloinnit voi lopettaa. Miehestä on varmaan kaikki sanottu mahdollisesti puoleen jos toiseenkin.

Itse toivotan Peksin tervetulleeksi ja annan hänelle täyden mahdollisuuden näyttää osaamisensa!

Tervetuloa takaisin Pekka Tirkkonen.

Syksyllä nähdään 10 pelin jälkeen, minkälaisen SaiPan Pekka on pystynyt kesällä luomaan. Toivon mukaan pääsee vaikuttamaan haluamiinsa pelaajiin jo samantien.

Turha tässä on ennen sitä edes sanoa "JEP". Pitää antaa tosiaan miehelle mahdollisuus..
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Oli muuten täksi kaudeksi ehdolla myös KalPan valmennustiimiin.

Niin oli, kuten tuli aiemmin mainituksi - ja vahvistamattomien tietojen mukaan olisi otettukin, mutta kieltäytyi itse. Jos joku ihmettelee miksi hemmetissä, perusteli tuolloin, ettei ollut vielä valmis vetovastuuseen liigaan. HTT kertoo, että myös välit toimitusjohtaja K. Kapaseen vaikuttivat pieneltä osalta... vaikka Tirkkonen Visiirin viestin mukainen rauhallinen ja rakentava persoona onkin. KalPassa se vanhempi Kapanen liputti kovasti Tirkkosen puolesta, kun tietää, millainen mies on kyseessä.
Edelleen: kirjoittamaton kortti liigassa, mutta niin on jokainen ollut joskus. Huonomminkin olisitte voineet valita. Karu totuus on, että pelaajistoon siellä paljon enemmän vahvistuksia tarvittaisiin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tervetuloa Pekka Tirkkonen. Mielenkiinnolla ensi kautta odotellen.

- pelityylistä sanoi mm. että aktiivista kiekollista peliä, suoraviivaista hyökkäyspeliä, kova taistelutahto
- joukkueeseen kaipaa eteenpäin pyrkiviä pelaajia, joilla saipa-sydän

Kuullostaa hyvältä :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös